Постанова
від 25.07.2017 по справі 826/26480/15
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

місто Київ

25 липня 2017 року № 826/26480/15

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Літвінової А.В. розглянув у порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовомОСОБА_1 ОСОБА_2 до третя особаКиївської міської державної адміністрації Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації управління Державної реєстрації головного територіального управління юстиції у місті Києві Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) в особі Служби Містобудівного кадастру Київської міської ради садівниче товариство Радист прозобов'язання вчинити дії, ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

ОСОБА_1 та ОСОБА_2 звернулись до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Київської міської державної адміністрації, Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації, управління Державної реєстрації головного територіального управління юстиції у місті Києві, Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) в особі Служби Містобудівного кадастру, Київської міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - садівниче товариство Радист , в якому просить:

- зобов'язати Святошинську районну в місті Києві державну адміністрацію постановити рішення про внесення адреси - АДРЕСА_1 до словників Державного реєстру речових прав на нерухоме майно;

- зобов'язати Святошинську районну в місті Києві державну адміністрацію направити рішення та його обґрунтування про внесення адреси - АДРЕСА_1 до Державного підприємства Національні інформаційні системи Міністерства юстиції України та Служби Містобудівного кадастру Департаменту містобудування та архітектури Київської міської державної адміністрації;

- зобов'язати Київську міську державну адміністрацію разом з підпорядкованою Службою містобудівного кадастру Департаменту містобудування та архітектури видати розпорядження про присвоєння поштової адреси - АДРЕСА_1;

- зобов'язати Управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у місті Києві на підставі рішення Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації та узгодження зі службою містобудівного кадастру Департаменту містобудування та архітектури Київської міської державної адміністрації і розпорядження Київської міської державної адміністрації внести в словники Державного реєстру речових прав на нерухоме майно адресу - АДРЕСА_1.

Позовні вимоги мотивовано тим, що звернувшись до Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації із заявою про присвоєння поштової адреси новозбудованому садівничому будинку, позивачі отримали необґрунтовану відмову, оскільки, за твердженнями останніх, адреса садового товариства Радист в усіх документах щодо виділення земельної ділянки та у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців визначена як АДРЕСА_1. Така сама адреса зазначена і у документах щодо придбання позивачами земельної ділянки, оформлення права власності на неї та оформлення зведеного садового будинку.

Святошинська районна в місті Києві державна адміністрація та управління Державної реєстрації головного територіального управління юстиції у місті Києві проти задоволення позовних вимог заперечували, вказавши, що процедура присвоєння поштової адреси садовим будинкам врегульована Положенням про реєстр адрес у місті Києві, що є додатком №1 до рішення Київської міської ради від 22.05.2013 №337/9394, яка передбачає обов'язкове отримання позитивного висновку Служби Містобудівного кадастру Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), яке у даному випадку відсутнє, що унеможливило прийняття Святошинською в місті Києві державною адміністрацією позитивного рішення за заявою позивачів. При цьому, позовні вимоги, заявлені до управління Державної реєстрації головного територіального управління юстиції у місті Києві, не можуть бути задоволені, оскільки згідно з пунктом 2.1 Порядку ведення словників Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 06.07.2012 №1014/5, це відноситься до компетенції адміністратора Державного реєстру прав, яким є Державне підприємство Інформаційний центр Міністерства юстиції України.

Департаментом містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) в особі Служби Містобудівного кадастру повідомлено суду, що згідно з інформаційним довідником Вулиці міста Києва , що затверджений рішенням Київської міської ради від 22.01.2015 №34/899, та Реєстром вулиць та інших поіменованих об'єктів у місті Києві, у місті Києві відсутній об'єкт вулично-дорожньої мережі з назвою 15 км Житомирського шосе .

Розгляд справи здійснено у порядку письмового провадження на підставі частини шостої статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України.

Розглянувши подані особами, які беруть участь у справі, документи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд

ВСТАНОВИВ:

Як вбачається з матеріалів справи, позивачі звернулись до Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації із заявою від 10.04.2014, в якій просили присвоїти поштову адресу новозбудованому садівничому будинку за адресою: АДРЕСА_1.

Листом від 06.05.2014 №107-107/М-709-1028 Святошинська районна в місті Києві державна адміністрація повідомила позивачів про те, що адміністрація звернулася до Служби Містобудівного кадастру Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) для надання висновку щодо можливості присвоєння вказаному об'єкту поштової адреси.

Листом від 03.06.2014 №107-107/М-709-1308 Святошинська районна в місті Києві державна адміністрація повідомила позивачів про відмову у погодженні поштової адреси, оскільки, згідно з інформацією Служби Містобудівного кадастру Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), відсутня інформація щодо існування назви вулиці 15 км Житомирського шосе.

Листом від 20.07.2015 №14627/0/11-15 управлінням Державної реєстрації головного територіального управління юстиції у місті Києві рекомендовано представнику позивачів звернутися до Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації з клопотанням про звернення до державного підприємства Національні інформаційні системи Міністерства юстиції України з повідомленням про внесення 15-го км Житомирського шосе до словників Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Вважаючи наявний у відповідачів обов'язок з вчинення дій стосовно забезпечення належного позивачам об'єкту нерухомого майна поштовою адресою, а свої права та охоронювані законом інтереси порушеними, позивач звернувся з позовом до суду.

Досліджуючи наявні у матеріалах справи докази, аналізуючи наведені міркування та заперечення, оцінюючи їх у сукупності, суд бере до уваги наступне.

Згідно з частинами першою та другою статті 22 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , містобудівний кадастр - державна система зберігання і використання геопросторових даних про територію, адміністративно-територіальні одиниці, екологічні, інженерно-геологічні умови, інформаційних ресурсів будівельних норм, державних стандартів і правил для задоволення інформаційних потреб у плануванні територій та будівництві, формування галузевої складової державних геоінформаційних ресурсів.

Містобудівний кадастр ведеться з урахуванням даних державного земельного кадастру на державному рівні, на рівні Автономної Республіки Крим, обласному та районному рівнях, рівні обласних центрів та міст обласного (республіканського Автономної Республіки Крим) значення.

Містобудівний кадастр ведеться уповноваженими органами містобудування та архітектури, які можуть утворювати для цього служби містобудівного кадастру.

Типове положення про службу містобудівного кадастру затверджується Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до пункту 30 Положення про містобудівний кадастр, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 25.05.2011 №559, на міському рівні в систему містобудівного кадастру вводяться відомості, зокрема, про реєстр назв вулиць та інших поіменованих об'єктів місцевості на підставі топографічних планів, офіційних довідників та рішень органів місцевого самоврядування про найменування (перейменування) вулиць та інших поіменованих об'єктів місцевості.

Відповідно до статей 22, 23 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , Постанови Кабінету Міністрів України від 25.05.2011 №559 Про містобудівний кадастр , рішення Київської міської ради від 24.05.2012 №588/7925 Про Службу містобудівного кадастру , рішення Київської міської ради від 20.09.2012 №70/8354 Про затвердження Міської цільової програми створення та впровадження Містобудівного кадастру міста Києва на 2013 - 2015 роки , для забезпечення функціонування Містобудівного кадастру міста Києва Київська міська рада прийняла рішення від 22.05.2013 №337/9394 Про деякі питання ведення реєстрів адрес, вулиць та інших поіменованих об'єктів у місті Києві , яким затверджено Положення про реєстр адрес у місті Києві та Положення про реєстр вулиць та інших поіменованих об'єктів у місті Києві.

Згідно з Положенням про реєстр адрес у місті Києві, адреса будівлі, споруди, майнового комплексу пов'язана з їх стійким місцем розташування, юридично закріплена і використовується в офіційних документах, міських інформаційних системах реєстрації громадян, суб'єктів господарської діяльності, прав на об'єкти нерухомості та інших системах (пункт 1.2).

Об'єкт нерухомого майна (об'єкт нерухомості) - земельні ділянки, а також об'єкти, розташовані на земельній ділянці (будівлі, споруди, майнові комплекси), переміщення яких є неможливим без знецінення та зміни їх призначення; об'єкти адресації - усі об'єкти нерухомості (будівлі, споруди, майнові комплекси), земельні ділянки, а також гаражні кооперативи, садівничі (дачні) товариства (кооперативи), комплекси індивідуальної малоповерхової житлової забудови (котеджні містечка); реєстрація адреси - це сукупність дій щодо внесення до Реєстру адрес відомостей з документів, що встановлюють адресу. Реєстрація адреси об'єкта нерухомості супроводжується контролем його місцезнаходження (і за необхідності його відображення) (пункт 1.4).

Формування, ведення й внесення змін до Реєстру адрес покладається на Службу Містобудівного кадастру Департаменту містобудування та архітектури (пункт 3.1).

Основу первинного наповнення Реєстру адрес становлять такі переліки та відомості: перелік садівничих, дачних і гаражних кооперативів (товариств), комплекси (квартали) малоповерхової житлової забудови (котеджні містечка) із визначенням меж їх територій (пункт 3.4).

Після первинного наповнення Реєстр адрес вводиться до промислової експлуатації та постійно чергується й оновлюється, в тому числі в процесі: реєстрації поштових адрес закінчених будівництвом об'єктів (пункт 3.5).

Порядок присвоєння та реєстрації будівельних адрес об'єктам нового будівництва, поштових адрес закінченим будівництвом об'єктам; будівлям, спорудам та майновим комплексам, що перебувають в експлуатації, а також зміни адреси (переадресації) у випадках поділу майнового комплексу на окремі частини або виділення із нього окремих будівель та споруд, здійснюється в порядку, передбаченому розділом 4 цього Положення (пункт 3.7).

Визначений Положенням порядок присвоєння та реєстрації поштових адрес закінченим будівництвом об'єктам передбачає наступні стадії.

Розгляд питань присвоєння поштових адрес здійснюється за клопотаннями фізичних та юридичних осіб (заявників) в установленому порядку (пункт 4.12). При цьому, поштовою адресою садівничих (дачних) товариств (кооперативів) є визначене відповідно до цього Положення місце розташування (адреса) земельної ділянки, кооперативу, товариства. Цифрова нумерація об'єктів (ділянок), що розташовані на території кооперативу, товариства, котеджного містечка здійснюється згідно з генеральним планом забудови кооперативу, товариства, містечка та іншою планувальною і проектною документацією (пункт 4.13).

Присвоєння поштових адрес багатоквартирним житловим будинкам, домоволодінням, житловим будинкам садибного типу, індивідуальним дачним та садовим будинкам здійснюється розпорядженням відповідної районної в місті Києві державної адміністрації. Заявники подають заяву про присвоєння поштової адреси до дозвільного центру відповідної районної в місті Києві державної адміністрації (пункт 4.16).

До заяви про присвоєння поштової адреси додаються такі документи: завірена в установленому порядку копія документа, що посвідчує право власності на земельну ділянку чи право користування земельною ділянкою (за необхідності); для фізичної особи - копія паспорта, посвідка на проживання особи, яка мешкає в Україні, національний, дипломатичний чи службовий паспорт іноземця або документ, що його заміняє; завірена в установленому порядку копія правовстановлюючого документа на об'єкт нерухомого майна, а для новозбудованих об'єктів - зареєстрована декларація про готовність об'єкта до експлуатації або сертифікат, що засвідчує відповідність закінченого будівництвом об'єкта проектній документації та підтверджує його готовність до експлуатації; копія виконавчого (контрольно-геодезичного) знімання, зареєстрованого в містобудівному кадастрі міста Києва (для закінченого будівництвом об'єкта); довідка Департаменту економіки та інвестицій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про сплату пайової участі у створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури м. Києва (при цьому показники загальної площі (площ) та функціонального призначення об'єкта в цій довідці мають відповідати фактичним показникам загальної площі (площ) та функціонального призначення) або рішенню Київської міської ради про звільнення від сплати пайової участі у створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури м. Києва (при цьому показники загальної площі (площ) та функціонального призначення об'єкта в такому рішенні мають відповідати фактичним показникам загальної площі (площ) та функціонального призначення); копія технічного паспорта об'єкта нерухомого майна, виготовленого відповідним суб'єктом господарювання згідно з наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 24 травня 2001 року №127 Про затвердження Інструкції про порядок проведення технічної інвентаризації об'єктів нерухомого майна .

У разі надання неповного комплекту документів, зазначених у цьому пункті, відсутності підстав для присвоєння об'єкта нерухомого майна поштової адреси заявнику протягом 10 робочих днів надається вмотивована письмова відмова (пункт 4.17).

Згідно з матеріалами справи, позивачі подали на ім'я голови Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації заяву від 10.04.2014, у якій просили присвоїти поштову адресу новозбудованому садівничому будиночку за адресою: АДРЕСА_1. До заяви додано технічний паспорт, декларацію про готовність об'єкта, державний акт на право власності на земельну ділянку, свідоцтво про шлюб, довіреність, копії паспортів та кодів, довідку про пайову участь у створенні інфраструктури міста Києва.

Тобто, позивачі подали належним чином оформлений пакет документів згідно з пунктом 4.17 Положення про реєстр адрес у місті Києві, відповідачем не приймалося рішення про відмову у його прийнятті у зв'язку з поданням неповного комплекту документів як передбачено цим же пунктом.

У силу пункту 4.18 Положення про реєстр адрес у місті Києві, районна в місті Києві державна адміністрація розглядає заяву про присвоєння поштової адреси індивідуальному садовому будинку, запитує у разі необхідності додаткову інформацію від Київського міського бюро технічної інвентаризації та реєстрації прав власності на об'єкти нерухомого майна, Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) інших органів та протягом десяти робочих днів з дня отримання заяви направляє лист-обґрунтування щодо можливості присвоєння (відмови в присвоєнні) поштової адреси об'єкта нерухомого майна до Служби Містобудівного кадастру Департаменту містобудування та архітектури.

Служба Містобудівного кадастру Департаменту містобудування та архітектури протягом трьох робочих днів опрацьовує лист-обґрунтування районної в місті Києві державної адміністрації щодо можливості присвоєння (відмови в присвоєнні) поштової адреси об'єкта нерухомого майна та, враховуючи проектні рішення, наявну ситуацію з оточуючими об'єктами містобудування, результати проведення Містобудівного моніторингу, готує висновок щодо можливості присвоєння (відмови в присвоєнні) запропонованої поштової адреси або надає пропозиції щодо внесення змін та доповнень до цієї адреси.

На підставі позитивного висновку Служби Містобудівного кадастру Департаменту містобудування та архітектури районна в місті Києві державна адміністрація протягом п'яти робочих днів з дня отримання цього висновку видає розпорядження про присвоєння поштової адреси об'єкта нерухомого майна, копію якого протягом двох робочих днів направляє до Служби Містобудівного кадастру Департаменту містобудування та архітектури для внесення поштової адреси до Реєстру адрес.

Тобто, отримавши пакет документів від позивачів та за відсутності підстав для відмови у його розгляді, Святошинська районна в місті Києві державна адміністрація мала підготувати протягом десяти робочих днів з дня отримання заяви лист-обґрунтування щодо можливості присвоєння (відмови в присвоєнні) поштової адреси об'єкта нерухомого майна до Служби Містобудівного кадастру Департаменту містобудування та архітектури.

На виконання вказаних законодавчих положень Святошинською районною в місті Києві державною адміністрацією на адресу Київської міської державної адміністрації та заступника директора департаменту містобудування та архітектури - начальнику Служби Містобудівного кадастру направлено лист від 16.04.2014 №2003-М-600 (М-709), яким просила надати висновок щодо можливості присвоєння (відмови в присвоєнні) поштової адреси садовому будинку літ. А за адресою АДРЕСА_1.

В матеріалах справи наявна копія листа Служби Містобудівного кадастру Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 26.05.2014 №25394/0/062/27-14 на адресу Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації, згідно з яким відсутня інформація щодо існування назви вулиці 15 км Житомирського шосе, у зв'язку з чим відмовлено в погодженні поштової адреси зазначеного об'єкту нерухомого майна.

У той же час, як вбачається з наявних у матеріалах справи доказів, садівниче товариство Радист зареєстроване в якості юридичної особи 10.07.1998, код ЄДРПОУ 25662096, з адресою місцезнаходження 03179, АДРЕСА_1. (виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 18.11.2013).

Згідно з пунктом 3.4 Положення про реєстр адрес у місті Києві, основу первинного наповнення Реєстру адрес становлять такі переліки та відомості: перелік садівничих, дачних і гаражних кооперативів (товариств), комплекси (квартали) малоповерхової житлової забудови (котеджні містечка) із визначенням меж їх територій.

Тобто, садівниче товариство Радист з адресою місцезнаходження 03179, АДРЕСА_1 має знаходитися в Реєстрі адрес, а позивачами подано заяву про присвоєння поштової адреси новозбудованому садівничому будиночку за адресою: АДРЕСА_1 в межах садівничого товариства Радист .

Вказаного Службою Містобудівного кадастру Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) під час надання висновку щодо можливості присвоєння (відмови в присвоєнні) поштової адреси садовому будинку літ. А за адресою АДРЕСА_1 не враховано.

За таких обставин суд вважає за можливе визнати протиправною відмову Служби Містобудівного кадастру Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) у погодженні поштової адреси об'єкту нерухомого майна по АДРЕСА_1 з підстав, зазначених у листі від 26.05.2014 №25394/0/062/27-14.

Внаслідок вказаного, суд дійшов до висновку, з метою обрання належного способу захисту прав та охоронюваних законом інтересів позивачів, керуючись положеннями частини другої статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України, зобов'язати Службу Містобудівного кадастру Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) повторно розглянути звернення Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації щодо присвоєння поштової адреси об'єкту нерухомого майна по АДРЕСА_1, з урахуванням висновків даної постанови.

Також, суд не знаходить підстав для задоволення позовних вимог до управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у місті Києві, оскільки вказаний відповідач не є адміністратором словників Державних реєстрів і не має повноважень здійснювати їх наповнення.

Рішенням державного реєстратора прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві від 12.03.2014 №11546472 було відмовлено в державній реєстрації права власності на садовий будинок, що розташований у садовому товаристві Радист , 15 км Житомирського шосе, будинок 62 саме у зв'язку з відсутністю у Державному реєстрі речових прав адреси - 15 км Житомирського шосе.

Після внесення відповідної інформації до словнику вулиць вказана підстава відпаде, і позивачі зможуть повторно звернутися з заявою про реєстрацію права власності у встановленому законодавством порядку.

Згідно з вимогами статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Беручи до уваги викладене, суд дійшов до висновку часткове задоволення позовних вимог.

Керуючись статтями 69, 70, 71 та 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги задовольнити частково.

Визнати протиправною відмову Служби Містобудівного кадастру Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) у погодженні поштової адреси об'єкту нерухомого майна по АДРЕСА_1 з підстав, зазначених у листі від 26.05.2014 №25394/0/062/27-14.

Зобов'язати Службу Містобудівного кадастру Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) повторно розглянути звернення Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації щодо присвоєння поштової адреси об'єкту нерухомого майна по АДРЕСА_1, з урахуванням висновків даної постанови.

В задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Постанова набирає законної сили в порядку, визначеному статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Літвінова А.В.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення25.07.2017
Оприлюднено26.07.2017
Номер документу67914541
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/26480/15

Постанова від 25.07.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Літвінова А.В.

Ухвала від 07.12.2016

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Літвінова А.В.

Ухвала від 23.12.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Літвінова А.В.

Ухвала від 23.12.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Літвінова А.В.

Ухвала від 07.12.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Літвінова А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні