Постанова
від 16.11.2009 по справі 6/166
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

79010, м.Львів, вул.Личаківська, 81



ПОСТАНОВА

16.11.09 Справа № 6/166

Львівський апеляційний го сподарський суд в складі кол егії

головуючого - судді - О.Л. Мирутенко

суддів - Г.М. Гнатюк

- Н.М. Кравчук

Розглянувши апеляційну с каргу ОСОБА_2

на ухвалу господарсько го суду Закарпатської облас ті від 27.08.2009 року.

у справі № 6/166

за заявою: Управління Пенсійного фонду України в Міжгірському районі

до: сільськогосподарсь кого ТзОВ ім. Шевченка

про: банкрутство

З участю представників :

від апелянта - не з' явив ся.

від заявника - не з' яв ився.

від боржника - Ворон цов Ю.М. - ліквідатор.

ВСТАНОВИВ :

Ухвалою господарського су ду Закарпатської області від 27.08.2009р., суддя Івашкович І.В., бул о затверджено ліквідаційний баланс та звіт ліквідатора, л іквідовано юридичну особу - с ільськогосподарське товари ство з обмеженою відповідаль ністю ім. Шевченка. Проваджен ня у справі припинено.

З даною ухвалою не погодивс я гр. ОСОБА_2, який ос каржив її в апеляційному пор ядку з тих підстав, що вона вин есена при неповному з' ясува нні обставин, що мають значен ня для справи та судом неправ ильно застосовано норми мате ріального права, зокрема вим оги Закону України ”Про відн овлення платоспроможності б оржника або визнання його ба нкрутом”.

Сторони були повідомлені н алежним чином про час та місц е судового розгляду.

Розглянувши матеріали спр ави, оцінивши докази, колегія суддів прийшла до висновку, щ о апеляційну скаргу слід зал ишити без задоволення, а ухва лу господарського суду Закар патської області від 27.08.2009р., у с праві №6/166 - без змін, враховуюч и наступне.

Як вбачається з матеріалів справи, постановою господар ського суду Закарпатської об ласті від 06.12.2007 року у справі №6/ 166 сільськогосподарське ТзОВ ім. Шевченка було визнано бан крутом та відкрито ліквідаці йну процедуру у справі, призн ачено ліквідатора та зобов'я зано останнього надати суду звіт і ліквідаційний баланс.

На виконання вимог суду лік відатором було надано звіт п ро проведену роботу по лікві дації підприємства-банкрута та ліквідаційний баланс бор жника. Ухвалою господарськог о суду Закарпатської області від 18.12.08 по справі 6/166,залишеною без змін постановою Львівськ ого апеляційного господарсь кого суду від 24.02.09, звіт ліквіда тора та ліквідаційний баланс було затверджено, ліквідова но юридичну особу - СТОВ ім. Ше вченка (Міжгірський район, с.Р епинне, 168, і.к.03747811), провадження у справі припинено.

Постановою Вищого господа рського суду України від 23.06.09, в инесеною за результатами роз гляду касаційної скарги гр. ОСОБА_2, скасовано постанов у Львівського апеляційного г осподарського суду віл 24.02.09, а с праву передано на розгляд до господарського суду Закарпа тської області. Вказана пост анова Вищого господарського суду України містить вказів ки на неналежне дослідження здійснення ліквідатором пер едбачених законом заходів з ліквідації боржника, виконан ня ним своїх обов' язків лік відатора, а також на те, що суд ами попередніх інстанцій не перевірено наявності або від сутності майна боржника, йог о правову природу.

Провадження у даній справі про банкрутство боржника СТ ОВ ім. Шевченка відбувається з урахуванням особливостей, передбачених ст.52 Закону Укра їни ”Про відновлення платосп роможності боржника або визн ання його банкрутом” (далі-За кон). Нормами ст.52 Закону перед бачено, зокрема, що ліквідато р при здійсненні своїх повно важень письмово повідомляє п ро визнання господарським су дом відсутнього боржника бан крутом усіх відомих йому кре диторів відсутнього боржник а, які в місячний строк з дня о держання повідомлення можут ь направити ліквідатору заяв и з вимогами до банкрута.

Із поданого ліквідатором з віту та доданих до нього мате ріалів вбачається, що за резу льтатами надісланих ліквіда тором запитів було заявлено вимоги до банкрута кредитор ом - управлінням Пенсійного Ф онду України у Міжгірському районі на суму 79 178,51 грн., в т.ч. шт рафні санкції - 540 грн.

Відповідно до ст. 25 Закону Ук раїни ”Про відновлення плато спроможності боржника або ви знання його банкрутом” лікві датор з дня свого призначенн я здійснює такі повноваження : приймає до свого відання май но боржника, вживає заходів п о забезпеченню його збережен ня; виконує функції з управлі ння та розпорядження майном банкрута; здійснює інвентари зацію та оцінку майна банкру та згідно з законодавством; а налізує фінансове становище банкрута; виконує повноваже ння керівника (органів управ ління) банкрута; очолює лікві даційну комісію та формує лі квідаційну масу. Ліквідатор зобов'язаний вчинити всі мож ливі дії щодо з'ясування акти ву та пасиву боржника шляхом запитів до відповідних орга нів, у тому числі державної ви конавчої служби, банківських установ, бюро технічної інве нтаризації, реєстраційних ві дділень МВС України тощо.

Відповідно ст. 32 даного Зако ну після завершення усіх роз рахунків з кредиторами лікві датор подає до господарськог о суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються: по казники виявленої ліквідаці йної маси (дані її інвентариз ації); відомості про реалізац ію об'єктів ліквідаційної ма си з посиланням на укладені д оговори купівлі-продажу; коп ії договорів купівлі-продажу та акти приймання-передачі м айна; реєстр вимог кредиторі в з даними про розміри погаше них вимог кредиторів; докуме нти, які підтверджують погаш ення вимог кредиторів.

За приписами частини 1 статт і 26 Закону України „Про віднов лення платоспроможності бор жника або визнання його банк рутом” до складу ліквідаційн ої маси включаються усі види майнових активів (майно та ма йнові права) банкрута, які нал ежать йому на праві власност і або повного господарського відання на дату відкриття лі квідаційної процедури та вия влені в ході ліквідаційної п роцедури, за винятком об'єкті в житлового фонду, в тому числ і гуртожитків, дитячих дошкі льних закладів та об'єктів ко мунальної інфраструктури, як і в разі банкрутства підприє мства передаються в порядку, встановленому законодавств ом, до комунальної власності відповідних територіальних громад без додаткових умов і фінансуються в установленом у порядку.

Із поданих ліквідатором до суду звіту вбачається, що ним було виявлено нерухоме майн о - нежитлове приміщення на др угому поверсі адмінбудинку, що знаходиться за адресою:с.Р епинне,139 Міжгірського району . Вказаний об' єкт в установл еному порядку було реалізова но на прилюдних торгах, кошти від реалізації якого спрямо вано на покриття витрат, пов' язаних із провадженням у спр аві про банкрутство(п.3ст.52 Зак ону) та на задоволення вимог к редиторів в порядку черговос ті, передбаченої ст.31 Закону.

Подані до звіту ліквідатор а матеріали містять дані про перелік майна, що залишилось за СТОВ ім.Шевченка станом на 01.01.08, який підписано директоро м товариства та скріплено кр углою печаткою(а.с.58).

Посилаючись саме на наявні сть майна згідно вказаного п ереліку, гр.ОСОБА_2 при оск арженні судових актів, винес ених за результатами першого судового розгляду звіту лік відатора, стверджував про не належне виконання ліквідато ром його обов' язків, оскіль ки не все майно банкрута було реалізоване з метою задовол ення усіх вимог кредиторів.

Матеріали звіту ліквідато ра містять рішення зборів за сновників СТОВ ім.Шевченка, о формленого протоколом №3 від 19.11.2001р.(т.2,а.с.55).За змістом вказан ого протоколу зборами заснов ників СТОВ ім. Шевченка було п рийнято рішення про розподіл розпайованого майна між чле нами колективу, які не отрима ли свій пай. Визначено, зокрем а, перелік майна, яке підлягає реалізації з метою виплати в иручених коштів в рахунок ма йнових паїв громадян відпові дно до списків №№1,2,3,4,5,6,7,8,9. Окрім т ого, вказаним рішенням було п ередбачено, що приміщення др угого поверху адміністратив ного будинку після проведенн я його оцінки підлягає залиш енню для погашення заборгова ності перед Пенсійним фондом України.

При аналізі питань правово го статусу майна, зазначеног о у протокольному рішенні № 3 від 19.11.2001р. зборів засновників СТОВ ім.Шевченка, яке ввійшло до вищезгаданого переліку м айна станом на 01.01.08,суд виходив з наступного.

Право власності громадян н а майновий пай визначається законодавством України, зокр ема, Законом України ”Про кол ективне сільськогосподарсь ке підприємство”, у ст.9 якого зазначено, що до пайового фон ду майна членів підприємств а включається вартість осно вних виробничих і оборотних фондів, створених за рахуно к діяльності підприємства, цінні папери, акції, гроші та відповідна частка від участ і в діяльності інших підпри ємств і організацій. Уточне ння складу і вартості пайово го фонду майна членів підпр иємств, у тому числі реорган ізованих, проводиться за ме тодикою, що затверджується К абінетом Міністрів України. Встановлено, що пай є власніс тю члена підприємства. Право розпоряджатися своїм паєм за власним розсудом член під приємства набуває після при пинення членства в підприє мстві. Пай може успадковува тися відповідно до цивільно го законодавства України та статуту підприємства. У разі виходу з підприємства його ч лени мають право на пай натур ою, грішми або цінними папера ми відповідно до розміру та с труктури пайового фонду аб о в іншій, за згодою сторін, фо рмі.

Отже, майновий пай - це варті сна частина у майні підприєм ства окремого працівника, як а фіксується на певну дату (па ювання майна).

Відповідно до пункту “а” ст атті 1 Указу Президента Украї ни від 03.12.1999 № 1529/ 99 “Про невідклад ні заходи щодо прискорення р еформування аграрного секто ра економіки” Кабінет Мініст рів України, Раду міністрів А втономної Республіки Крим, о бласні та Севастопольську мі ську державні адміністрації було зобов'язано здійснити о рганізаційні заходи щодо реф ормування протягом грудня 1999 - квітня 2000 року колективних сі льськогосподарських підпри ємств на засадах приватної в ласності на землю та майно шл яхом забезпечення всім члена м колективних сільськогоспо дарських підприємств права в ільного виходу з цих підприє мств із земельними частками (паями) і майновими паями та ст ворення на їх основі приватн их (приватно-орендних) підпри ємств, селянських (фермерськ их) господарств, господарськ их товариств, сільськогоспод арських кооперативів, інших суб'єктів господарювання, за снованих на приватній власно сті (далі - приватні формуванн я). Це право, гарантоване части ною другою статті 14 Конституц ії України .

Слід зазначити, що на викона ння Указу Президента України від 03.12.1999 № 1529/ 99 “Про невідкладні заходи щодо прискорення реф ормування аграрного сектора економіки” було прийнято по станову Кабінету Міністрів У країни від 28 лютого 2001 р. N 1779 (із на ст. змінами) „Про врегулюванн я питань щодо забезпечення з ахисту майнових прав селян у процесі реформування аграрн ого сектору економіки”, якою затверджено Методику уточне ння складу і вартості пайов их фондів майна членів коле ктивних сільськогосподарсь ких підприємств, у тому числі реорганізованих; порядок ви значення розмірів майнових п аїв членів колективних сіль ськогосподарських підприєм ств та їх документального п освідчення; Типове положення про комісію з організації ви рішення майнових питань, що виникають у процесі реформ ування аграрного сектору еко номіки. Вказані нормативні д окументи містять правову рег ламентацію порядку розпаюва ння майна сільськогосподарс ьких підприємств, визначення складу та вартості пайових ф ондів членів колективних сіл ьськогосподарських підприє мств, тощо.

Наказом Міністерства агра рної політики України №62 від 1 4.03.01(зареєстрованого в Міністе рстві юстиції України 04.04.2002р.за №305/5496) затверджено Порядок роз поділу та використання майна реорганізованих колективни х сільськогосподарських під приємств, дія якого поширюєт ься на підприємства, у т.ч. рео рганізовані, у яких не заверш ено процес паювання майна і н е здійснено належного оформл ення цього процесу та не реал ізовано права селян відповід но до законодавства. У відпов ідності з вимогами пункту 8 По рядку, кожен із співвласникі в має право скористатися сво їм майновим паєм в один із так их способів:

-об'єднати свій майновий пай з паями інших співвласників , отримати майно у натурі у сп ільну часткову власність та передати його до статутного (пайового) фонду новостворюв аної юридичної особи, у тому ч ислі до обслуговуючого коопе ративу; -об'єднати свій майнов ий пай з паями інших співвлас ників, отримати майно у натур і у спільну часткову власніс ть, укласти договір про спіль не володіння, користування і розпорядження майном та пер едати його в оренду; -отримати свій майновий пай у натурі ін дивідуально чи разом із член ами своєї сім'ї і використати його на свій розсуд; відчужит и пай будь-яким способом в уст ановленому законом порядку.

Пунктом 15 вказаного Порядку визначено, що виділення майн ових паїв у натурі окремим ос обам, які виявили бажання отр имати свої майнові паї в інди відуальну власність, проводи ться підприємством - користу вачем майна із переліку майн а, виділеного на ці цілі.

Таким чином, судом встановл ено, що з часу прийняття загал ьними зборами засновників СТ ОВ ім. Шевченка рішення від 19.11. 2001р. про визначення частини ма йна, яке підлягає паюванню, вс і особи, вказані у відповідни х списках на отримання майно вих паїв, стали суб' єктами с пільної часткової власності на таке майно.

У відповідності до наказу М іністерства аграрної політи ки України №63 від 14.03.2001 року (заре єстрованого в Міністерстві ю стиції України 04.04.2001р. за№305/5496) “П ро затвердження порядку офор млення правонаступництва за зобов'язаннями реорганізова них колективних сільськогос подарських підприємств" до п рийняття колишнім членом рео рганізованого підприємства рішення про спосіб використ ання свого паю, майно на загал ьну суму невитребуваних паїв залишається на балансі підп риємства-правонаступника, то бто без набуття на нього прав а власності. При цьому передб ачено, що питаннями реалізац ії права власності громадян на майнові паї в установлено му порядку займається комісі я з організації вирішення ма йнових питань, що виникають у процесі реформування агра рного сектора економіки. Под альший захист прав власника майнового паю вирішується в судовому порядку.

Виходячи з вищевикладених обґрунтувань, суд встановив відсутність жодних правових підстав для включення до лік відаційної маси з метою пода льшої реалізації для задовол ення вимог кредиторів майна, яке за рішення зборів заснов ників СТОВ ім. Шевченка відно ситься до пайового фонду і пі длягає використанню для здій снення виплат в рахунок майн ових паїв. Тому апеляційний с уд визнає неправильною вимог у апелянта про включення май на пайового фонду до ліквіда ційної маси.

Додатково слід зазначити, щ о виходячи із наведеного у ст .1 Закону України "Про відновле ння платоспроможності боржн ика або визнання його банкру том" значення терміну кредит ора, особи з вимогами щодо реа лізації права власності на м айновий пай не можуть вважат ися кредиторами боржника у р озумінні Закону.

Проведення розпаювання не входить до повноважень лікв ідатора, а відноситься до ком петенції сформованих в устан овленому порядку комісій з о рганізації вирішення майнов их питань, що виникають у проц есі реформування аграрного с ектора економіки.

Враховуючи ті фактичні обс тавини, що іншого майна, що під лягає включенню до ліквідаці йної маси банкрута, в т.ч. під ч ас вжиття додаткових заходів в процесі нового судового ро згляду, не виявлено, про що сві дчать матеріали звіту ліквід атора та додатково складений акт від 19.08.09, суд зробив правомі рний висновок про те, що вимог и кредитора Управління П енсійного Фонду України, які залишились незадоволеними в результаті відсутності майн а слід вважати погашеними.

Звіт ліквідатора та ліквід аційний баланс суд першої ін станції обгрунтовано визнав такими, що відповідають дійс ним обставинам справи, довед еною неможливість задоволен ня вимог кредиторів через не достатність активів боржник а, а тому правомірно їх затвер див.

Провадження у справі припи нено відповідно до п. 6 ст. 40 Зак ону.

З огляду на викладене, колег ія Львівського апеляційного господарського суду вважає, що ухвала господарського су ду Закарпатської області від 27.08.2009р. по справі №6/166 винесена з д отриманням норм матеріально го та процесуального права, а тому відсутні правові підст ави для її скасування.

Керуючись ст.ст. 101,103,105,106 ГПК Укр аїни Львівський апеляційний господарський суд

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу гр.. ОС ОБА_2 залишити без задоволе ння, а ухвалу господарського суду Закарпатської області від 27.08.2009 року - без змін.

Постанова набирає законно ї сили з дня її прийняття.

Постанову може бути оскарж ено в касаційному порядку.

Матеріали справи скеровую ться в господарський суд Зак арпатської області.

Головуючий - суддя О.Л. Мирутенко

Судді Г.М. Гнатюк

Н.М. Кравчук

СудЛьвівський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення16.11.2009
Оприлюднено20.12.2010
Номер документу6791640
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —6/166

Постанова від 22.12.2015

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Михальська Ю.Б.

Ухвала від 10.12.2015

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Михальська Ю.Б.

Ухвала від 19.11.2015

Господарське

Господарський суд міста Києва

Ковтун С.А.

Ухвала від 09.11.2015

Господарське

Господарський суд міста Києва

Ковтун С.А.

Ухвала від 22.01.2010

Господарське

Господарський суд Сумської області

Гордієнко Михайло Іванович

Ухвала від 22.10.2015

Господарське

Господарський суд міста Києва

Ковтун С.А.

Ухвала від 31.01.2013

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Шумський І.П.

Ухвала від 14.01.2013

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Шумський І.П.

Ухвала від 16.02.2010

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Грица Ю. І.

Ухвала від 21.01.2010

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Грица Ю. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні