Постанова
від 25.07.2017 по справі 815/145/17
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/145/17

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 липня 2017 року Одеський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Левчук О.А.,

за участю секретаря Тишкової Л.Б.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті ОСОБА_1 справу за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Рибмаркет плюс» до Державної податкової інспекції у Приморському районі міста Одеси ГУ ДФС в Одеській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю Рибмаркет плюс звернулось до суду з позовом до Державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси Головного управління ДФС в Одеській області (далі - ДПІ у Приморському районі м. Одеси) про визнання протиправним та скасування рішення ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області №1762 від 29.06.2016 року про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість товариства з обмеженою відповідальністю Рибмаркет плюс , код ЄДРПОУ 37554925; зобов'язання ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області поновити реєстрацію платника податку на додану вартість товариства з обмеженою відповідальністю Рибмаркет плюс , код ЄДРПОУ - 37554925, з дати анулювання - 29.06.2016 року.

В обґрунтування своєї правової позиції представник позивача зазначає, що підприємством протягом 12 послідовних податкових місяців подавалися податкові декларації з ПДВ не з нульовими показниками об'єкта оподаткування, декларувалися податкові зобов'язання з ПДВ, обсяги поставок та обсяги оподатковуваних операцій, а Відповідачем було порушено порядок анулювання реєстрації платника ПДВ всупереч приписам податкового законодавства.

07.07.2016 р. позивачем отримано від ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області поштового листа, який містив у собі примірник Рішення №1762 від 29.06.2016 р. про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість TOB Рибмаркет плюс (код ЄДРПОУ 37554925). Відповідно до змісту даного рішення працівниками контролюючого органу зроблені висновки про те, що товариство протягом 12 послідовних податкових місяців (з 01.06.2015 р. по 01.06.2016 р.) не подавало контролюючому органу декларації з ПДВ та/або подавало такі декларації, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту, що є порушенням припису пп. г п. 184.1. статті 184 Податкового кодексу України, а отже є підставою для анулювання реєстрації платника ПДВ.

Також представник позивача вказує, що між Товариством та ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області був укладений договір про визнання електронних документів. 27 квітня 2016 р. всупереч укладеному договору, співробітниками ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області з невідомих причин був відімкнений доступ ТОВ Рибмаркет плюс до системи подання податкових документів, чим фактично унеможливило господарську діяльність Товариства. Товариство зверталося до відповідача для укладення нового договору про визнання електронних документів, проте відповідач умисно та протиправно ухилявся від його укладення.

За таких обставин, як зазначає представник позивача, для недопущення негативних наслідків неподання податкової звітності, керуючись абз. 3. п. 49.4. статті 49 ПК України, товариство було вимушено подавати податкову звітність, зокрема податкову декларацію з ПДВ за грудень 2015 р., січень 2016 р., як особисто, так і шляхом поштового відправлення. Проте, всупереч приписам абз. 3. п. 49.4. статті 49 ПК України, відповідач не визнав вказані декларації у якості податкової звітності, з огляду на неналежний спосіб їх подання.

Разом з тим, представник ТОВ Рибмаркет плюс вказує, що за результатами камеральної перевірки даних, задекларованих в декларації з податку на додану вартість TOB Рибмаркет плюс , код ЄДРПОУ 37554925 за червень 2016 р., податкова декларація з ПДВ за січень 2016 р. була все ж прийнята податковим органом.

Представник позивача зазначає, що аналізуючи податкові декларації з ПДВ за серпень 2015 р., травень 2016 р. вбачається, ще під час періодів, що декларуються, товариством здійснювалися операції з пдостачання/придбання товарів, здійснені з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту. Зокрема, за травень 2016 р. товариством декларувалося здійснення операцій з придбання товарів/послуг та необоротних активів на митній території України на загальну суму 2 610,00 грн., що на думку представника позивача, контролюючим органом не було враховано під час винесення Рішення про анулювання реєстрації позивача платником ПДВ.

Не зареєструвавши податкові декларації з ПДВ, складені TOB Рибмаркет плюс за червень 2015 р. - травень 2016 р., контролюючий орган суттєво обмежив реалізацію Позивачем обов'язку щодо подачі декларацій, звітності та інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків та зборів, передбаченого пп. 16.1.3 п. 16.1 ст. 16 ПК України.

Також позивач зазначає, що відповідно до приписів пп. г п. 184.1 ст. 184 Податкового кодексу України, граничним терміном зі спливом якого до платника податку може застосовуватися анулювання реєстрації як платника ПДВ, є 12 послідовних податкових місяців протягом яких не подається податкова звітність. Рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість було прийнято відповідачем 29.06.2016 р., а остання декларація додавалася за серпень 2015 року. Тобто по закінченню лише 10 послідовних податкових періодів до контролюючого органу не доходили декларації з податку на додану вартість, а не 12 місяців як того вимагає пп. г п. 184.1. статті 184 Податкового кодексу України.

Враховуючи вищезазначене, на думку представника позивача, контролюючим органом допущено порушення порядку анулювання реєстрації платника ПДВ, передбаченого податковим законодавством.

Крім того, представник позивача зазначає, що 07.07.2015 року до контролюючого органу подано податкову декларацію з ПДВ за червень 2015 року, за змістом якої вбачається, що у звітному періоді платником податків здійснювались господарські операції з вивезення товарів за межі митної території України на загальну суму 978 150 грн., здійснено операції з придбання товарів, які підлягають оподаткуванню на суму 964 459 грн., що призвело до формування податкового кредиту в розмірі 192 892 грн. Вказане свідчить про хибність висновків, покладених в основу оскаржуваного рішення, оскільки декларація з ПДВ за червень 2015 року містила показники, які призводять до формування податкового кредиту. А також станом на момент прийняття рішення про анулювання статусу платника ПДВ ще не минуло 12 послідовних місяців у яких платник податків подавав/не подавав декларації з ПДВ, які б свідчили про відсутність постачання/придбання товарів.

Представник позивача в судовому засіданні позов підтримав, просив його задовольнити з підстав, викладених в позовній заяві.

Представники відповідача ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС України в Одеській області в судовому засіданні позов не визнав та просила суд відмовити в його задоволенні з підстав викладених в письмових запереченнях зазначаючи, що ДПІ у Приморському районі м. Одеси у відповідності до п. «г» п. 184.1., ст. 184 ПК України складено рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ TOB Рибмаркет плюс . Зазначене рішення було прийняте з використанням інформації комп'ютерних автоматизованих інформаційних систем та АРМу: Податковий блок , відповідно до яких ТОВ Рибмаркет плюс податкові декларації з ПДВ за вересень - листопад 2015 року та лютий - травень 2016 року не подані, а податкові декларації з ПДВ за серпень - серпень 2015 року та грудень - січень 2016 року містять відомості про відсутність постачання товарів.

Суд, перевіривши матеріали справи, вислухавши пояснення представників сторін, з'ясувавши обставини справи та дослідивши докази у їх сукупності, встановив наступне.

Судом встановлено, що TOB Рибмаркет плюс зареєстроване як юридична особа 09.03.2011 року за № 10771020000006633 (а.с. 22-27 т.1).

Також судом встановлено, що TOB Рибмаркет плюс з 21.06.2011 року зареєстроване в органах ДФС, як платник податку на додану вартість. (а.с. 9 т.1).

Процедура реєстрації платників податків на додану вартість, а також її анулювання затверджена наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2014 року №1130 «Про затвердження Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість» .

Згідно п. «г» п. 184.1., ст. 184 ПК України особа, зареєстрована як платник податку, протягом 12 послідовних податкових місяців не подає контролюючому органу декларації з податку на додану вартість та/або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачання/придбання товарів/послуг, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту.

Відповідно до абз. 3, 4 п. 5.2 розділу 5 Порядку № 1130 при розгляді питання анулювання реєстрації згідно з підпунктом "г" пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу (підпункт "г" пункту 5.1 цього розділу) 12 місяців визначаються із урахуванням того, що: не враховується місяць, в якому проведено реєстрацію особи платником ПДВ, якщо особа зареєстрована платником ПДВ з дня іншого ніж перший день календарного місяця; включаються останні 12 послідовних податкових місяців, за які подані податкові декларації (у разі подання декларацій) або сплив строк подання податкових декларацій (у разі неподання декларацій) до отримання чи складання контролюючим органом документа, який є підставою для анулювання реєстрації. Анулювання реєстрації здійснюється шляхом виключення платника ПДВ з Реєстру.

Згідно з п.5.5 розділу 5 Порядку анулювання реєстрації за самостійним рішенням контролюючого органу може бути здійснене на підставах, визначених у підпунктах "б" - "з" пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу (підпункти "б" - "з" пункту 5.1 цього розділу). Контролюючі органи здійснюють постійний моніторинг платників ПДВ, включених до Реєстру, та приймають рішення про анулювання реєстрації платників ПДВ у разі існування відповідних підстав. Рішення про анулювання реєстрації за самостійним рішенням контролюючого органу приймаються за наявності відповідних підтвердних документів (відомостей). Такими документами є, зокрема, довідка про подання/неподання платником ПДВ контролюючому органу декларації з податку на додану вартість протягом 12 послідовних податкових місяців та/або реєстр (перелік) податкових декларацій (податкових розрахунків) особи за 12 послідовних податкових місяців, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту у таких деклараціях (податкових розрахунках) протягом 12 послідовних податкових місяців (підстава - підпункт "г" пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу). У реєстрі (переліку) зазначаються дані про реєстрацію особи платником ПДВ та по кожній декларації (податковому розрахунку) - податковий період, дата надходження декларації (податкового розрахунку) до контролюючого органу, загальні обсяги постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту звітного періоду, вказані у відповідних рядках та колонках податкової декларації (податкового розрахунку).

Відповідно до п. 5.6 розділу 5 Порядку за наявності зазначених підтвердних документів (відомостей) контролюючий орган за місцем перебування на обліку платника податків приймає рішення про анулювання реєстрації особи - платника ПДВ незалежно від здійснення контролюючим органом документальних та камеральних перевірок такої особи і їх результатів, а також обов'язку такої особи бути зареєстрованою та/або нараховувати чи сплачувати податок на додану вартість відповідно до законодавства. Рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ за самостійним рішенням контролюючого органу оформляється за формою N 6-РПДВ. Таке рішення складається у двох примірниках комісією, утвореною відповідно до розпорядження контролюючого органу, та підписується керівником контролюючого органу. У рішенні про анулювання реєстрації платника ПДВ обов'язково вказуються підстави (одна або декілька) для такого анулювання з посиланням на відповідні норми Кодексу. Дата підписання рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ уважається днем прийняття такого рішення. Рішення про анулювання реєстрації платників ПДВ у день підписання реєструються у журналі обліку рішень про анулювання реєстрації платників ПДВ за формою N 6-РЖ (додаток 6). Номер рішення відповідає порядковому номеру запису в цьому журналі. Один примірник рішення зберігається в обліковій справі (реєстраційній частині) платника податків. Документи чи копії документів, на підставі яких контролюючий орган прийняв рішення про анулювання реєстрації, мають бути додані до цього примірника рішення.

Згідно з п. 5.7 розділу 5 Порядку протягом трьох робочих днів після дня анулювання один примірник рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ надсилається контролюючим органом особі, реєстрацію якої анульовано, за місцезнаходженням або місцем проживання такої особи або за наявності відомостей про комісію з припинення (комісію з реорганізації, ліквідаційну комісію) або ліквідатора такої особи - за місцезнаходженням комісії. Примірник рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ уважається надісланим (врученим) платнику податків, якщо його надіслано листом з повідомленням про вручення або передано під розписку самому платнику податків - фізичній особі або відповідальній особі платника податків - юридичної особи чи будь-якій особі за наявності належним чином оформленої довіреності від платника податків (далі - Представник платника). Особа, яка отримує рішення, має пред'явити паспорт або інший документ, що посвідчує особу.

29 червня 2016 року Державною податковою інспекцією у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області відповідно до підпункту г пункту 184.1 ст. 184 Податкового кодексу України прийнято рішення № 1762 від 29.06.2016 року про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ Рибмаркет плюс , код 37554925, місцезнаходження платника: 65023, Одеська область, м. Одеса, вул. Ніжинська, буд. 58 (а.с. 10 том 1).

В рішенні № 1762 від 29.06.2016 року зазначено, що комісією, створеною відповідно до Наказу ДПІ у Приморському районі м. Одеси від 03 лютого 2015 року № 24 (з урахуванням змін та доповнень), встановлено, що платник протягом дванадцяти послідовних податкових місяців подає та/або не подає декларації з ПДВ, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту, що підтверджено актом перевірки від 29.06.2016 року №3662/15-53/12-02. А також зазначено, що платник подає та не подає податкові декларації з податку на додану вартість, протягом періоду з 01.06.2015 року до 01.06.2016 року, з показниками, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту, та має за останні 12 календарних місяців обсяги оподатковуваних операцій 0 гривень.

У висновку комісії, викладеному в рішенні № 1762 від 29.06.2016 року, зазначено, що перелічені документи є підставою для анулювання реєстрації платника податку на додану вартість, у зв'язку з тим, що особа, зареєстрована як платник податку протягом дванадцяти послідовних місяців не подає податковому органу декларації з податку на додану вартість та /або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту (пп. г пункту 184.1 ст. 184 Податкового кодексу України).

Також судом встановлено, що 29.06.2016 року головним державним ревізором-інспектором відділу адміністрування ПДВ управління податків і зборів з юридичних осіб ДПІ у Приморському районі м. Одеси складено акт від 29.06.2016 року № 3662/15-53/1202 про подання/неподання платником ПДВ податковому органу декларації з податку на додану вартість протягом 12 послідовних податкових місяців.

В акті від 29.06.2016 року № 3662/15-53/1202 зазначено, що ТОВ Рибмаркет плюс (юридична адреса: 65023, Одеська область, Приморський район, вул. Ніжинська, буд. 58), зареєстроване як платник податків подає до ДПІ Приморського району м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області декларації з ПДВ, які свідчать про наявність/відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту протягом 12 послідовних місяців за період з 01.06.2015 року по 01 червня 2016 року.

Таким чином, підставою висновків про відсутність у ТОВ Рибмаркет плюс за 12 послідовних місяців постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту в період з червня 2015 року по червень 2016 року став акт № 3662/15-53/1202 від 29.06.2016 року.

Відповідно до інформації, що міститься в службовій записці № 452/15-53-08-03 від 18.04.2017 року, між ТОВ Рибмаркет плюс в особі директора ОСОБА_2 та ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС у Одеській області був укладений договір про визнання електронних документів від 02.07.2016 (копія цього договору додана до позову). Аналогічний договір про визнання електронних документів 22.06.2016 укладено між ТОВ Рибмаркет плюс в особі директора ОСОБА_1 та ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС у Одеській області. (а.с. 67-68 т. 2)

Обставини щодо укладання між позивачем ДПІ зазначених договорів про визнання електронних документів визнаються представниками сторін, а тому в силу ч. 3 ст. 72 КАС України такі обставини не підлягають доведенню в межах цього спору.

Так, 07.07.2015 року ТОВ Рибмаркет плюс подано до ДПІ у Приморському районі м. Одеси засобом електронного зв'язку податкову декларацію з ПДВ за червень 2015 року, відповідно до якої позивачем задекларований обсяг постачання, що оподатковується за нульовою ставкою - 978150 грн., обсяг придбання - 964459 грн. та податковий кредит - 192892 грн. (а.с. 182-189, 207-208 т.1).

13.08.2015 року ТОВ Рибмаркет плюс подано до ДПІ у Приморському районі м. Одеси засобом електронного зв'язку податкову декларацію з ПДВ за липень 2015 року, відповідно до якої позивачем задекларований обсяг постачання - 0 грн., обсяг придбання - 0 грн. (а.с. 190-197, 204-205 т.1).

18.09.2015 року ТОВ Рибмаркет плюс подано до ДПІ у Приморському районі м. Одеси засобом електронного зв'язку податкову декларацію з ПДВ за серпень 2015 року, відповідно до якої позивачем задекларований обсяг постачання - 0 грн., обсяг придбання - 0 грн. (а.с. 198-201, 202-203 т.1).

Відповідно до квитанції №1 декларація ТОВ Рибмаркет плюс з ПДВ за вересень 2015 року не прийнята, підстава - не укладено договір про визнання електронної звітності. (а.с. 98 т. 1). Іншим засобом декларація з ПДВ за вересень 2015 року (поштовим зв'язком, наручно) позивачем не подавалась.

Доказів того, що позивачем до ДПІ у Приморському районі подавались податкові декларації з податку на додану вартість за жовтень - листопад 2015 року до суду не надано.

Відповідно до вхідного штампу ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області, податкові декларації з ПДВ за грудень 2015 року та січень 2016 року були отримані податковим органом 03.03.2016 року. (а.с. 209 - 218).

Разом з тим, листом від 09.03.2016 року №5169/10/15-53-08-03-07, ДПІ у Приморському районі повідомила ТОВ Рибмаркет плюс про те, що податкові декларації з податку на додану вартість за грудень 2015 року та січень 2016 року не визнані як податкова звітність. (а.с. 37 т. 1).

Доказів того, що позивачем до ДПІ у Приморському районі подавались податкові декларації з податку на додану вартість за лютий - квітень 2016 року до суду не надано.

Згідно з вхідним штампом ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області, 04.06.2016 року податковим органом отриманий уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок за період червень 2015 року. Як вбачається з цього розрахунку зменшений показник операцій з вивезення товарів за межі митної території України на суму 978150 грн., та зменшений показник розділу ІІ Податковий кредит на суму придбання 964459 грн. та на суму податкового кредиту - 192892 грн., внаслідок чого показники декларації з ПДВ за травень 2015 року стали свідчити про відсутність постачання/придбання товарів/послуг, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту. (а.с. 223-226 т.1).

Відповідно до квитанції №1 декларація ТОВ Рибмаркет плюс з ПДВ за травень 2016 року подана до ДПІ 19 липня 2016 року, яка не прийнята, підстава - ІПН 375549227028 не був платником ПДВ на дату подання звіту. Таким чином на дату складання акту перевірки №3662/15-53/1202 та прийняття оскаржуваного рішення №1762 від 29.06.2016 року до ДПІ у Приморському районі м. Одеси декларація з ПДВ за травень 2016 року по строку подання 20.06.2016 року, подана не була (а.с. 19 т. 1).

Отже, як вбачається з поданої представником позивача до ДПІ у Приморському районі податкової звітності з податку на додану вартість, обсяги постачання та придбання ТОВ Рибмаркет плюс за 12 послідовних місяців, а саме червень 2015 року - травень 2016 року дорівнює 0 .

Разом з тим, представник позивача ОСОБА_1, допитаний в судовому засіданні в якості свідка, зазначив, що ним не подавались уточнюючі розрахунки податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок за період травень - червень 2015 року, внаслідок чого показники податкових декларацій з ПДВ за травень - червень 2015 року були зменшені, а надані представником відповідача до суду звіти є підробленими, печатка та підпис на них не відповідають печатці підприємства та підпису директора підприємств ОСОБА_1 А також що податковий орган не повинен був приймати звіти у паперовому вигляді з огляду на те, що направлені підприємством податкові декларації з ПДВ за грудень 2015 року-січень 2016 року не були прийняті відповідачем з підстав того, що податкова звітність подається до органів ДФС виключно в електронному вигляді.

Проте суд вважає вказані доводи представника позивача неспроможними з огляду на наступне.

Відповідно до п. 46.1 ст. 46 Податкового кодексу України (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) податкова декларація, розрахунок, звіт - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання або відображаються обсяги операції (операцій), доходів (прибутків), щодо яких податковим та митним законодавством передбачено звільнення платника податку від обов'язку нарахування і сплати податку і збору, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Згідно з п 47.1 ст. 47 Податкового кодексу України відповідальність за неподання, порушення порядку заповнення документів податкової звітності, порушення строків їх подання контролюючим органам, недостовірність інформації, наведеної у зазначених документах, несуть:

47.1.1. юридичні особи, постійні представництва нерезидентів, які відповідно до цього Кодексу визначені платниками податків, а також їх посадові особи. Відповідальність за порушення податкового законодавства відокремленим підрозділом юридичної особи несе юридична особа, до складу якої він входить;

47.1.2. фізичні особи - платники податків та їх законні чи уповноважені представники у випадках, передбачених законом;

47.1.3. податкові агенти.

Відповідно до п. 48.1 ст. 48 ПК України податкова декларація складається за формою, затвердженою в порядку, визначеному положеннями пункту 46.5 статті 46 цього Кодексу та чинному на час її подання. Форма податкової декларації повинна містити необхідні обов'язкові реквізити і відповідати нормам та змісту відповідних податку та збору.

Згідно з п.п. 48.2., 48.3 ст. 48 ПК України обов'язкові реквізити - це інформація, яку повинна містити форма податкової декларації та за відсутності якої документ втрачає визначений цим Кодексом статус із настанням передбачених законом юридичних наслідків. Податкова декларація повинна містити такі обов'язкові реквізити: тип документа (звітний, уточнюючий, звітний новий); звітний (податковий) період, за який подається податкова декларація; звітний (податковий) період, що уточнюється (для уточнюючого розрахунку); повне найменування (прізвище, ім'я, по батькові) платника податків згідно з реєстраційними документами; код платника податків згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України або податковий номер; реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті); місцезнаходження (місце проживання) платника податків; найменування контролюючого органу, до якого подається звітність; дата подання звіту (або дата заповнення - залежно від форми); інформація про додатки, що додаються до податкової декларації та є її невід'ємною частиною; ініціали, прізвища та реєстраційні номери облікових карток або інші відомості, визначені в абзаці сьомому цього пункту, посадових осіб платника податків; підписи платника податку - фізичної особи та/або посадових осіб платника податку, визначених цим Кодексом, засвідчені печаткою платника податку (за наявності).

Відповідно до п. 48.4 ст. 48 ПК України у окремих випадках, коли це відповідає сутності податку або збору та є необхідним для його адміністрування, форма податкової декларації додатково може містити такі обов'язкові реквізити: відмітка про звітування за спеціальним режимом; код виду економічної діяльності (КВЕД); код органу місцевого самоврядування за КОАТУУ; індивідуальний податковий номер згідно з даними реєстру платників податку на додану вартість за звітний (податковий) період; дата та номер рішення про включення неприбуткової організації до Реєстру неприбуткових установ та організацій; ознака неприбутковості організації; повне найменування нерезидента; місцезнаходження нерезидента; назва та код держави резиденції нерезидента.

В п. 48.5. ст. 48 Податкового кодексу України визначено, що податкова декларація повинна бути підписана: керівником платника податків або уповноваженою особою, а також особою, яка відповідає за ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації до контролюючого органу. У разі ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації безпосередньо керівником платника податку така податкова декларація підписується таким керівником. Достатнім підтвердженням справжності документа податкової звітності є наявність оригіналу підпису уповноваженої особи на документі у паперовій формі або наявність в електронному документі електронного цифрового підпису платника податку; фізичною особою - платником податків або його представником; особою, відповідальною за ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації згідно із договором про спільну діяльність або угодою про розподіл продукції.

Відповідно до п. 48.7 п. 48 ПК України податкова звітність, складена з порушенням норм цієї статті, не вважається податковою декларацією, крім випадків, встановлених пунктом 46.4 статті 46 цього Кодексу.

Згідно з п. 49.3, п. 49.4 ст. 49 ПК України податкова декларація подається за вибором платника податків, якщо інше не передбачено цим Кодексом, в один із таких способів: а) особисто платником податків або уповноваженою на це особою; б) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення; в) засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством. Платники податків, що належать до великих та середніх підприємств, подають податкові декларації до контролюючого органу в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством. Податкова звітність з податку на додану вартість подається в електронній формі до контролюючого органу всіма платниками цього податку з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством. У разі розірвання контролюючим органом в односторонньому порядку договору про визнання електронних документів платник податків, договір з яким розірвано, має право до складання нового договору подавати податкову звітність у спосіб, визначений підпунктами "а" і "б" пункту 49.3 цієї статті.

Відповідно до п. 49.8, п. 49.9 ст. 49 ПК України прийняття податкової декларації є обов'язком контролюючого органу. Під час прийняття податкової декларації уповноважена посадова особа контролюючого органу, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов'язана перевірити наявність та достовірність заповнення всіх обов'язкових реквізитів, передбачених пунктами 48.3 та 48.4 статті 48 цього Кодексу. Інші показники, зазначені в податковій декларації платника податків, до її прийняття перевірці не підлягають. За умови дотримання платником податків вимог цієї статті посадова особа контролюючого органу, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов'язана зареєструвати податкову декларацію платника датою її фактичного отримання контролюючим органом.

Отже з аналізу зазначених приписів Податкового кодексу України слідує, що за умови дотримання платником податків вимог передбачених пунктами 48.3 та 48.4 статті 48 цього Кодексу, податковий орган зобов'язаний прийняти податкову звітність не залежно від того яким способом вона подається (чи то електронна декларація, чи на паперовому носії, подана засобом поштового зв'язку). При цьому, відповідно до норм Податкового кодексу України та обов'язкам закріпленим в посадовій інструкції, посадова особа податкового органу, яка здійснює приймання та комп'ютерну обробку податкової звітності не наділена ані правом ані обов'язком звіряти відтиск печатки та підпис (оригінал підпису на звіті поданому в паперовому вигляді) на предмет їх відповідності. (а.с. 78-99 т. 2).

За таких обставин, у посадової особи податкового органу, яка приймала та здійснювала комп'ютерну обробку податкової звітності, з урахуванням наявності усіх обов'язкових реквізитів, передбачених пунктами 48.3 та 48.4 статті 48 Податкового Кодексу України не було підстав для відмови в її реєстрації.

Разом з тим, як вбачається з матеріалів справи та відповідно до наданих представником позивача пояснень, ТОВ Рибмаркет плюс не зверталось з позовом до суду щодо оскарження дій податкового органу щодо розірвання договору про визнання електронних документів, щодо відмови в прийнятті податкової звітності за грудень 2015 року - січень 2016 року, щодо неприйняття податкової звітності за травень 2016 року, дій податкового органу щодо прийняття вищезазначених уточнюючих розрахунків податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок.

Крім того, суд не приймає доводи представника позивача щодо протиправності дій відповідача, які полягають в підробці документів, посилаючись на ухвалу Приморського районного суду м. Одеси від 29.11.2016 року у справі №522/20586/16-к про надання слідчим СВ УСБУ в Одеській області, або за їх дорученням слідчими СВ ГУ СБУ в м. Києві та Київській області, тимчасового доступу до документів ТОВ Індастрік Трейд та ТОВ Балтікус Трейд , які складають банківську таємницю у ПАТ КБ Євробанк МФО 380355, оскільки вказана ухвала не містить обставин, що мають преюдиціальне значення для вирішення даної справи відповідно до ч. 4 ст. 72 КАС України. також відсутні докази винесення судом вироку по даній справі.

Відповідно до ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо.

Згідно ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

За таких підстав, розглянувши справу в межах позовних вимог, на підставі наданих доказів, суд дійшов до висновку, що адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю «Рибмаркет плюс» до Державної податкової інспекції у Приморському районі міста Одеси ГУ ДФС в Одеській області про визнання протиправним та скасування рішення ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області №1762 від 29.06.2016 року про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість товариства з обмеженою відповідальністю Рибмаркет плюс , код ЄДРПОУ 37554925; зобов'язання ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області поновити реєстрацію платника податку на додану вартість товариства з обмеженою відповідальністю Рибмаркет плюс , код ЄДРПОУ - 37554925, з дати анулювання - 29.06.2016 року є необґрунтованим та задоволенню не підлягає.

Керуючись ст.ст. 2, 7, 8, 9, 11, 86, 94, 159 - 163, 254 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

Відмовити в задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю Рибмаркет плюс до Державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправним та скасування рішення ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області №1762 від 29.06.2016 року про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість товариства з обмеженою відповідальністю Рибмаркет плюс , код ЄДРПОУ 37554925; зобов'язання ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області поновити реєстрацію платника податку на додану вартість товариства з обмеженою відповідальністю Рибмаркет плюс , код ЄДРПОУ - 37554925, з дати анулювання - 29.06.2016 року в повному обсязі.

Постанову може бути оскаржено в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд в порядку та в строки встановлені ст. 186 КАС України.

Постанова набирає законної сили в порядку передбаченому статтею 254 КАС України.

Повний текст постанови складено та підписано 25 липня 2017 року.

Суддя О.А. Левчук

Відмовити в задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю Рибмаркет плюс до Державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправним та скасування рішення ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області №1762 від 29.06.2016 року про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість товариства з обмеженою відповідальністю Рибмаркет плюс , код ЄДРПОУ 37554925; зобов'язання ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області поновити реєстрацію платника податку на додану вартість товариства з обмеженою відповідальністю Рибмаркет плюс , код ЄДРПОУ - 37554925, з дати анулювання - 29.06.2016 року в повному обсязі.

25 липня 2017 року.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.07.2017
Оприлюднено28.07.2017
Номер документу67957802
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/145/17

Ухвала від 19.12.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 08.11.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Постанова від 25.09.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Танасогло Т.М.

Ухвала від 18.09.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Танасогло Т.М.

Ухвала від 12.12.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Танасогло Т.М.

Ухвала від 12.10.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Танасогло Т.М.

Ухвала від 12.10.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Танасогло Т.М.

Ухвала від 13.09.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Танасогло Т.М.

Ухвала від 15.08.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Танасогло Т.М.

Постанова від 25.07.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні