УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 липня 2017 р.Справа № 820/1425/17 Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі
Головуючого судді: Рєзнікової С.С.
Суддів: Старостіна В.В. , Бегунца А.О.
за участю секретаря судового засідання Машури Г.І.
представника позивача: ОСОБА_1,
представника відповідача: ОСОБА_2,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Головного управління ДФС у Харківській області на постанову Харківського окружного адміністративного суду від 29.05.2017р. по справі № 820/1425/17
за позовом Об'єднання підприємств електротехнічної корпорації " ЕЛКОР"
до Головного управління ДФС у Харківській області
про скасування податкового повідомлення - рішення,
ВСТАНОВИЛА:
Позивач, Об'єднання підприємств електротехнічна корпорація "ЕЛКОР" (надалі - КОРПОРАЦІЯ "ЕЛКОР"), звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління ДФС у Харківській області, в якому просив суд:
- скасувати податкове повідомлення - рішення Головного управління ДФС у Харківській області за формою "Р" №0000651402 від 31.03.2017 року на суму 2 952 734,00 грн., в тому числі 1 968 489, 00 грн. за основним платежем та 984 245, 00 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями.
Постановою Харківського окружного адміністративного суду від 29.05.2017р. адміністративний позов задоволено.
Скасовано податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Харківській області №0000651402 від 31.03.2017р.
Не погодившись з постановою суду першої інстанції, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати оскаржувану постанову та прийняти нову, якою відмовити у задоволенні адміністративного позову.
В обґрунтування вимог апеляційної скарги позивач посилається на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права.
Позивач в своїх запереченнях на апеляційну скаргу просив суд апеляційну скаргу залишити без задоволення, а постанову суду першої інстанції без змін.
В судовому засіданні апеляційної інстанції представник відповідача підтримав апеляційну скаргу, просив задовольнити її, посилаючись на доводи та обґрунтування, викладені в апеляційній скарзі.
Представник позивача вважав рішення суду першої інстанції законним та обґрунтованим та просив залишити його без змін.
Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, представників сторін, перевіривши рішення суду та доводи апеляційної скарги, дослідивши письмові докази, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено та підтверджено у суді апеляційної інстанції, що Головним управлінням ДФС у Харківській області проведено виїзну планову перевірку Об'єднання підприємств електротехнічної корпорації "ЕЛКОР" податковий номер 30287744 з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2015 року по 30.09.2016р.
Результати перевірки оформлені актом №959/20-40-14-02-07/30287744 від 13.03.2017р.
За висновками перевірки, позивачем, Об'єднанням підприємств електротехнічної корпорації "ЕЛКОР", на думку податкового органу занижено податок на додану вартість в загальному розмірі 1968489 грн., в т.ч. за: січень 2015 - 3368 грн.; березень 2015 - 516649 грн.; вересень 2015 - 885589 грн., жовтень 2015 - 408840 грн., червень 2016 - 135421 грн., вересень 2016 - 18622 грн.. а саме:
- у зв'язку з порушенням п.198.3, п.198.6 ст.198, п.201.1, п.201.7, п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України, так як неможливо підтвердити факт отримання платником податків ТМЦ/послуг від ТОВ "СХІД ОПТ ТОРГ" (податковий номер 39697538, м. Харків), ТОВ "ТФ "РІЗОЛ" (податковий номер 39466972, м. Харків), ТОВ "ЛЕГОБУД" (податковий номер 34601542, м. Миколаїв) з причини нереальності здійснення господарських операцій виключається зі складу податкового кредиту платника податків 167741 грн. - за січень 2015р., 352276 грн. за березень 2015р. , 869271 грн. за вересень 2015р.;
- у зв'язку з порушенням п.198.6 ст.198, п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України, так як платником податків завищено склад податкового кредиту на суму 579201 грн., в т.ч. за серпень 2015р. в сумі 6556 грн., за вересень 2015р. в сумі 9762 грн., за жовтень 2015р. в сумі 540 353 грн., за листопад 2015р. в сумі 3911 грн., за вересень 2016р. в сумі 18622 грн. в зв'язку із встановленням контролюючим органом розбіжності між сумами податкового кредиту з податку на додану вартість платника податків та сумами податкових зобов'язань контрагентів-постачальників платника податків за перевіряємий період.
Відповідно до вказаного вище акту перевірки контролюючий орган зазначає про завищення платником податків до складу податкового кредиту 579201,00 грн., що складається із сум за отриманими податковими накладними.
За висновками відповідача завищення платником податків суми податкового кредиту на 579201,00 грн., відбулося саме внаслідок не подання його контрагентами податкових декларацій з ПДВ, не нарахування та не сплати ними власних податкових зобов'язань. При цьому контролюючий орган обґрунтовує такий свій висновок порушеннями платником податків п. 198.6 ст. 198, п. 201.20 ст. 201 Податкового кодексу України.
Сума завищення позивачем податкового кредиту в сумі 1389288,00 грн., за висновками відповідача складається із:
- 352366,20 грн. по податковій накладній, складеній ТОВ "ЛЕГОБУД";
- 516904,80 грн. по податковій накладній, складеній ТОВ "СХІД-ОПТ - ТОРГ";
- 167741,33 грн., 352276,39 грн. кредиту по податковим накладним, складеним ТОВ "ТФ "РІЗОЛ".
Із зазначеними висновками контролюючого органу, що викладені у зазначеному акті перевірки, позивач не погодилася, що виклав в письмових запереченнях, які подав на адресу відповідача листам за вих. №153\ЕК від 17.03.2017р.
Листом від 28.03.2017р. за вих. №3026/10/20-4014-03-16 відповідач відхилив заперечення позивача за висновками акту перевірки.
31.03.2017р. позивачем отримане податкове повідомлення-рішення за формою "Р" №0000651402 від 31.03.2017р. на суму 2952734,00 грн., в тому числі 1968489,00 грн., за основаним платежем та 984 245,00 грн. за штрафними (фінансовими санкціями) за платежем "податок на додану вартість" із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), що ухвалене відповідачем на підставі акту перевірки від 13.03.2017р. за №№959/20-40-14-02-07/30287744.
Не погодившись із винесеним податковим повідомленням-рішенням позивач оскаржив його до суду.
Задовольняючи адміністративний позов суд першої інстанції виходив з того, що реальність господарських операцій доведена позивачем належними та допустимими доказами, а правомірність прийнятого оскаржуваного податкового повідомлення-рішення відповідач не довів.
Колегія суддів погоджується з таким висновком суду першої інстанції, у зв'язку з наступним.
Відповідно до п. 198.1 ст. 198. Податкового кодексу України, передбачено право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з: а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг.
Пунктом 198.2 ст. 198 визначено, - датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.
Відповідно до п. 198.3 ст. 198 Податкового кодексу України, податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку. Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
Так, в період, що перевірявся позивач мав договірні відносини із ТОВ "СХІД ОПТ ТОРГ", ТОВ "ЛЕГОБУД", ТОВ ТФ "Різол", ТОВ ФІРМА "АВІАС", ТОВ "СТОЛИЧНІ ТОВАРИ", ТОВ "ТАФФІ - ГРУП".
Щодо взаємовідносин з ТОВ ТФ "ТАФФІ ГРУП", ТОВ "СТОЛИЧНІ ТОВАРИ", ТОВ "Виробничо - торгівельна фірма "АВІАС" відповідач в акті перевірки зазначив, що під час перевірки встановлено відповідно до наданих реєстрів отриманих податкових накладних до Додатку №5 до податкових декларацій з податку на додану вартість "Розшифровка податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагенті "КОРПОРАЦІЯ "ЕЛКОР" безпідставно включено до складу податкового кредиту суму ПДВ за вересень 2016 року 18622,00 грн. по взаємовідносинам із ТОВ "ТАФФІ ГРУП", яким не надано декларацію з ПДВ (податкові зобов'язання не нараховані та не сплачені), безпідставно включено до складу податкового кредиту суму ПДВ за жовтень 2015 року 533214,00,00 грн. по взаємовідносинам із ТОВ "СТОЛИЧНІ ТОВАРИ", яким не надано декларацію з ПДВ (податкові зобов'язання не нараховані та не сплачені), безпідставно включено до складу податкового кредиту суму ПДВ за серпень 2015 року - 6556,00 грн., за вересень 2015р. - 9762,00 грн. жовтень 2015р. - 7136,00 грн., листопад 2015р. - 3911,00 грн., а всього - 27 365,00 грн. по взаємовідносинам із ТОВ Виробничо - торгівельна фірма "АВІАС» , яким не надано декларацію з ПДВ (податкові зобов'язання не нараховані та не сплачені), отже позивачем в цих сумах завищено податковий кредит.
Тобто актом перевірки зазначається про ймовірні порушення податкового законодавства з боку контрагентів позивача ТОВ "ТФ "ТАФФІ ГРУП", ТОВ "СТОЛИЧНІ ТОВАРИ", ТОВ "Виробничо - торгівельна фірма "АВІАС", однак про будь-які порушення вимог податкового законодавства з боку позивача актом перевірки не зазначається.
Щодо взаємовідносин з ТОВ "ЛЕГОБУД" (код ЄДРПОУ 34601542) відповідачем в акті перевірки зазначено, що під час перевірки № 5 БД ДПА України "Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів" та АІС "Зустрічні звірки", АС "Аудит" п.2.19 "Відпрацювання сумнівних операцій з ПДВ", яким встановлено, що по ТОВ "ЛЕГОБУД" податковою інспекцією виписана податкова інформація від 13.07.2016 №102/14-03-14-02/34601542 з питань здійснення фінансово - господарської діяльності по взаємовідносинам з платниками податків контрагентами - постачальниками та контрагентами - покупцями за період вересень 2015 року щодо ТОВ "ЛЕГОБУД" (п.н. 34601542), яка отримана від ДПІ у Центральному районі м. Миколаєва ГУ ДФС у Миколаївській області. Згідно із даними такої інформації ТОВ "ЛЕГОБУД" протягом вересня 2015 року здійснювало придбання у контрагентів-постачальників жіночого та чоловічого одягу, електричних приладів, друкованої продукції, виробів з текстилю, чоловічого та жіночого взуття, інструментів ручних з недорогоцінних металів, зерно абразивне штучне на тканій текстильній основі для сухого шліфування та інше, а реалізовувало на адресу контрагентів-покупців в основному будівельно-монтажні роботи в значних обсягах. При цьому, ТОВ "ЛЕГОБУД", згідно даних Єдиного реєстру податкових накладних, не придбавались субпідрядні послуги для виконання даних робіт. З врахуванням вищенаведеного та наявної на підприємстві кількості працівників і основних засобів, ТОВ "ЛЕГОБУД" не мало змоги виконати роботи (послуги) в задекларованих обсягах. Тобто, за результатами проведеного аналізу та здійснених заходів не підтверджено факт реального здійснення господарських операцій ТОВ "ЛЕГОБУД" із платниками податків контрагентами - постачальниками та контрагентами - покупцями за звітний період декларування ПДВ вересень 2015 року. Вбачається проведення транзитних фінансових потоків, спрямованих на здійснення операцій надання податкової вигоди переважно з контрагентами, які не виконують свої податкові зобов'язання, з метою штучного формування податкового кредиту та витрат, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування податком на прибуток, які не мають реального товарного характеру.
Також, контролюючим органом використано дані протоколу допиту ОСОБА_3, який надійшов від ГУ СБУ у м. Києві та Київській області за вих. № 51/2/1-43739 від 2.04.2016 року, відповідно до якого ОСОБА_3 не зміг надати відповіді на жодні поставлені питання.
На підставі наведених фактичних даних контролюючий орган дійшов висновку, що оскільки діяльність ТОВ "ЛЕГОБУД" за період вересень 2015 визнана, як та, що спрямована на здійснення операцій пов'язаних з наданням податкової вигоди третіх осіб та є нікчемною, КОРПОРАЦІЯ "ЕЛКОР" не мала можливості отримати ТМЦ (автоматичні вимикачі). Таким чином, дані наведені щодо КОРПОРАЦІЇ "ЕЛКОР" в декларації по ПДВ за вересень 2015 в частині віднесення до складу податкового кредиту сум ПДВ у розмірі 352366,20 грн. по податковій накладній, складеній ТОВ "ЛЕГОБУД" на адресу КОРПОРАЦІЇ "ЕЛКОР" не є дійсними.
Будь-яких інших даних, в тому числі даних зустрічних звірок, перевірок, інших даних, добутих шляхом здійснення визначеного законом податкового контролю, відповідач в підтвердження своїх суджень в акті перевірки не наводить.
Тобто, актом перевірки зазначається про ймовірні порушення з боку ТОВ "ЛЕГОБУД". Про будь-які порушення вимог податкового законодавства з боку КОРПОРАЦІЯ "ЕЛКОР" актом перевірки не зазначається.
Щодо взаємовідносин з ТОВ "СХІД-ОПТ-ТОРГ" відповідачем в акті перевірки зазначено, що аналізом придбаного та реалізованого товару ТОВ "СХІД-ОПТ-ТОРГ" у вересні 2015р., враховуючи, що відповідні послуги із залученням сторонніх осіб та послуги з експлуатації основних засобів та оренди складських приміщень не придбавались, можливо дійти висновку що підприємство не мало можливості здійснювати господарські операції, оформлені у вересні 2015р., та на підставі такого аналізу контролюючий орган вважає, що оскільки діяльність ТОВ "СХІД - ОПТ - ТОРГ" визнана, як та, що спрямована на здійснення операцій пов'язаних з наданням податкової вигоди третіх осіб та є нікчемною, КОРПОРАЦІЯ "ЕЛКОР" не мала можливості отримати ТМЦ (електрообладнання та частини до нього), тому дані, які наведені в деклараціях по ПДВ за жовтень 2015 в частині віднесення КОРПОРАЦІЄЮ "ЕЛКОР" сум ПДВ у розмірі 516904,80 грн. по податковим накладним, складеним ТОВ "СХІД - ОПТ - ТОРГ" на адресу КОРПОРАЦІЇ "ЕЛКО" до складу податкового кредиту - не є дійсними.
На підставі наведених фактичних даних контролюючий орган дійшов висновку, що оскільки діяльність ТОВ "СХІД - ОПТ - ТОРГ" за період вересень 2015р. визнана, як та, що спрямована на здійснення операцій пов'язаних з наданням податкової вигоди третіх осіб та є нікчемною, КОРПОРАЦІЯ "ЕЛКОР" не мала можливості отримати ТМЦ (електротехнічне обладнання). Таким чином, дані наведені КОРПОРАЦІЄЮ "ЕЛКОР" в декларації по ПДВ за жовтень 2015р. в частині віднесення до складу податкового кредиту сум ПДВ у розмірі 516904,80 грн. по податковій накладній, складеній ТОВ "СХІД-ОПТ - ТОРГ" на адресу КОРПОРАЦІЇ "ЕЛКОР"- не є дійсними.
Будь-яких інших даних, в тому числі даних зустрічних звірок, перевірок, інших даних, добутих шляхом здійснення визначеного законом податкового контролю, відповідачем в підтвердження своїх суджень в акті перевірки не наводиться.
Тобто актом перевірки зазначається про ймовірні порушення з боку ТОВ "СХІД - ОПТ - ТОРГ". Про будь-які порушення вимог податкового законодавства з боку позивача актом перевірки не зазначається.
Щодо взаємовідносин з ТОВ "ТОРГІВЕЛЬНА ФІРМА "РІЗОЛ" відповідачем в акті перевірки зазначено, що за даними податкової інформації від 21.07.2015р. № 33/7/20-33-22-03, отриманої від Західної ОДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області щодо ТОВ "ТФ "РІЗОЛ" п.н. 39466972 за звітний період декларування ПДВ грудень 2014 року - червень 2015 року з питань проведення фінансово - господарських операцій з контрагентами за грудень 2014 року - червень 2015 року та даних Єдиного державного реєстру податкових накладних (далі ЄДРПН) податкові накладні містять дані, відповідно до яких ТОВ "ТФ "РІЗОЛ" в перевіреному періоді задекларувало продаж: монтажні та пуско-налагоджувальні роботи, розповсюдження та доведення інформації до кінцевих споживачів про технічні, споживчі та інші властивості товару у порівнянні з аналогічним товаром інших виробників та брендів, шляхом консультацій, співбесід з потенційними покупцями у місцях продажу таких товарів, відповідно до умов Дод. №1 від 01.12.14р., Антістеплер ВМ 4491 УКТ ЗЕД НОМЕР_1, екстракт сухий гінкго білоба, послуги з організації та проведення ремонту, та інше. Відповідно даних ЄДРПН в перевіреному періоді ТОВ "ТФ "РІЗОЛ" придбало вікно ПВХ 0,5*2,96, грошова чекова книжка, стіл-консоль для жилої кімнати, з масиву ясеня, на сталевій опорі, з висувним ящиком, розмір 193*51*h91 см, серія Bossa Nova, щити запобіжні моторн.відсіку авт. ланос, бензин неетильований, марки АИ-95-К5 Клас бензину. В той же час, відсутні відомості про майно, складські приміщення, які ТОВ "ТФ "РІЗОЛ" використовувало у своїй діяльності. Факт відсутності відомостей, щодо наявності у підприємства власних або орендованих складських приміщень, виробничих потужностей, не надання документів стосовно товару ТОВ "ТФ "РІЗОЛ", відсутність відомостей щодо придбання товарів, та знаходження цих товарів на складах, а також відсутність документів, які свідчать про фінансово-господарську діяльність, техніки та інших засобів, вказує на те, що підприємство (його посадові особи) не могло здійснювати господарську діяльність з постачання товарів, здійснення робіт та послуг. Таким чином в ході перевірки встановлено відсутність у підприємства необхідних умов для здійснення господарської діяльності в частині, купівлі, продажу, реалізації, зберігання, відвантаження товару, та інше в силу відсутності транспортних засобів, приміщень та матеріальних ресурсів, що свідчить про відсутність у ТОВ "ТФ "РІЗОЛ" можливостей здійснювати фактичні товарні операції.
Також відповідач для формування своїх висновків послався на протокол допиту директора ТОВ "ТФ "РІЗОЛ" від 22.08.2016р. ОСОБА_4, який зазначив, що ніколи не працював директором та не мав господарських відносин із Корпорацією "ЕЛКОР".
На підставі аналізу наведений даних відповідач дійшов висновку, що діяльність ТОВ "ТФ "РІЗОЛ" за період січень, березень 2015 року є такою, що спрямована на здійснення операцій, пов'язаних з наданням податкової вигоди третіх осіб та є нікчемною, а КОРПОРАЦІЯ "ЕЛКОР" не мала можливості отримати ТМЦ (електрообладнання та частини до нього). Тобто, дані, які наведені КОРПОРАЦІЄЮ "ЕЛКОР" в деклараціях по ПДВ за січень 2015 року, березень 2015 року в частині віднесення сум ПДВ у розмірі 167 741,33 грн., 352276,39 грн. до складу податкового кредиту по податковим накладним, складеним ТОВ "ТФ "РІЗОЛ", не є дійсними.
Будь-яких інших даних, в тому числі даних зустрічних звірок, перевірок, інших даних, добутих шляхом здійснення визначеного законом податкового контролю, відповідачем в підтвердження своїх суджень в акті перевірки не наводиться.
Тобто, актом перевірки зазначається про ймовірні порушення з боку ТОВ "ТФ "РІЗОЛ". Про будь - які порушення вимог податкового законодавства з боку позивача в акті перевірки не зазначається.
Так, правочин між КОРПОРАЦІЄЮ "ЕЛКОР" та ТОВ ТФ "ТАФФІ ГРУП" відбувався на підставі Договору №04-19 від 19.04.2016р., який за своїм характером є змішаним договором, за умовами якого ТОВ ТФ "ТАФФІ ГРУП" (продавець) зобов'язується продати КОРПОРАЦІЇ "ЕЛКОР" (покупець) за його заявками комп'ютерні комплектуючі, побутову техніку, конкретний асортимент, кількість яких визначаються у накладних на товар, які після їх складання становлять невід'ємну частину договору, а також надати послуги з ремонту обладнання (п. 1.1, 1.2. договору). Оплата товару здійснюється на умовах 100% передплати за товар шляхом переказу коштів на розрахунковий рахунок продавця згідно попередньо узгодженого сторонами рахунку - фактури на протязі 3-х банківських днів (п.3.2. договору). Продавець зобов'язаний в строк не пізніше 10 днів після надходження коштів на розрахунковий рахунок відпустити зі складу товар за видатковими накладними, після підписання яких зобов'язання продавця по передачі товару вважається виконаним, а право власності на товар переходить до покупця, та/або надати відповідні послуги (п.2.1., 2.4., 2.5. договору). Строк дії договору сторонами визначений - до 31.12.2016р. (п.9.1. договору).
На виконання п.3.2. Договору №04-19 від 19.04.2016р ТОВ ТФ "ТАФФІ ГРУП" видало рахунки на оплату, які позивачем сплачені відповідними платіжними дорученнями наявними в матеріалах справи.
На підтвердження факту передачі оплачених товару та наданих послуг між КОРПОРАЦІЄЮ "ЕЛКОР" та ТОВ ТФ "ТАФФІ ГРУП" складені видаткові накладні та акти наданих послуг.
Отримання товару за зазначеними накладними відбувалось представником КОРПОРАЦІЇ "ЕЛКОР" ОСОБА_5, який перебуває з підприємством позивача в трудових відносинах (наказ про прийняття на роботу №84к від 01.07.2004р.) на підставі виданих довіреностей.
Також ТОВ ТФ "ТАФФІ ГРУП" на підтвердження фактів передачі товару та наданих послуг видані податкові накладні, які зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Оприбуткування отриманого від ТОВ ТФ "ТАФФІ ГРУП" товару оформлено прибутковими накладними.
Використання отриманого товару та послуг від ТОВ ТФ "ТАФФІ ГРУП" та списання на загальновиробничі витрати оформлено актами списання.
Правочин між КОРПОРАЦІЄЮ "ЕЛКОР" та ТОВ "СТОЛИЧНІ ТОВАРИ" відбувся на підставі договору поставки №028/09-15 СПД від 28.09.2015р., відповідно до умов якого ТОВ "СТОЛИЧНІ ТОВАРИ" (продавець) зобов'язується передати КОРПОРАЦІЇ "ЕЛКОР" (покупець) продукцію, інформація стосовно якої (асортимент, кількість, ціна тощо) викладені в специфікаціях до договору (додаток до договору), які разом із договором становлять угоду сторін щодо всіх істотних умов стосовно поставки продукції (п.1.1, 1.2., 1.4 .4 договору). Оплата продукції здійснюється протягом 7 календарних днів після узгодження замовлення, але у будь - якому разі до здійснення поставки продукції, якщо інші умови оплати не узгоджуються в додатках до договору (п.2.2. Договору). Постачання продукції здійснюється на умовах EXW - м. Київ (п.3.4 договору). При поставці продукції продавець передає покупцю накладну на відпуск, товарно - транспортну накладну, податкову накладну (п.3.5. Договору).
Відповідно до п.3.7. договору, продукція вважається переданою за кількістю - відповідно до кількості, зазначеної у товаросупровідних документах. Право власності на продукцію переходить від продавця до покупця з дати поставки продукції, тобто з дати фактичного передання продукції покупцю згідно з цим договором (п.3.9. договору).
Строк дії договору визначений сторонами - до 31.12.2015р. (п.11.1 договору).
Сторонами договору підписані Специфікація №1 від 28.09.2015р. на поставку трансформаторів струму на загальну суму 1608079,20 грн. в т.ч. ПДВ - 268013,20 грн., Специфікація №2 від 06.10.2015р. на поставку реле на загальну суму 1591204,80 грн., в т.ч. ПДВ - 265200,80 грн., якими визначений інший порядок проведення оплати за договором, а саме: протягом 15 банківських днів з моменту переходу права власності на продукцію покупцю.
Також 12.11.2015р. між сторонами оформлено Додаткову угоду №3, якою п.3 Додаткових угод №1 та №2 викладено у новій редакції, змінено строк оплати за продукцію - 100% до 31.12.2015р.
Додатковою угодою №4 від 31.12.2015р. сторонами подовжено строк дії Договору поставки №28\09-15 СПД від 28.09.2015р. - до 30.06.2016р. та п.3 Додаткових угод №1 та №2 викладено у новій редакції, змінено строк оплати за продукцію - 100% до 30.06.2016р.
На виконання умов укладеного договору поставки ТОВ "СТОЛИЧНІ ТОВАРИ" на користь КОРПОРАЦІЯ "ЕЛКОР" передана обумовлена Специфікаціями №1 та №2 продукція, про що складені передбачені п.3.5. товаросупровідні документи:
За Специфікацією №1 від 28.09.2015р.: накладна на відпуск продукції №16101 від 16.10.2015р. на суму 1608079,20 грн., в т.ч. ПДВ - 268013,20 грн.; товарно - транспортна накладна №16101 від 16.10.2015р. (автомобіль ГАЗ АХ 71-54СХ); податкова накладна №16101 від 16.10.2015р. на суму 1608079,20 грн., в т.ч. ПДВ - 268013,20 грн., яка зареєстрована в ЄРПН 16.10.2015р., що підтверджується витягом №309577 від 19.10.2015р.
Перевезення продукції здійснювалось власним транспортом автомобілем ГАЗ АХ 71-54СХ, що належить позивачу на праві приватної власності (свідоцтво про реєстрацію ТЗ САО 564239, видане 25.01.2013р. ВРЕР №1 ГУМВСУ Харків) за маршрутом м. Київ - м. Зміїв Харківської області (місце розташування складських приміщень позивача) під керуванням водія ОСОБА_6, з яким позивач перебуває у трудових відносинах (наказ про прийняття на роботу №105-к від 06.03.2014р.), відрядженого до м. Київ згідно із наказом про відрядження №315 від 14.10.2015р. та посвідченням про відрядження №315 від 14.10.2015р.
Відповідно до вимог п.3.8. Договору поставки №28/09-15 СПД від 28.09.2015р. приймання товару здійснено уповноваженим представником КОРПОРАЦІЇ "ЕЛКОР" ОСОБА_7, яка перебуває у трудових відносинах із підприємством позивача (наказ про прийняття на роботу №16-к від 01.09.2000р.) на підставі довіреності №821 від 15.10.2015р.
За Специфікацією №2 від 06.10.2015р.: накладна на відпуск продукції №16234 від 26.10.2015р. на суму 1591204,80 грн., в т.ч. ПДВ - 265200,80 грн.; товарно - транспортна накладна №16234 від 26.10.2015р. (автомобіль ГАЗ АХ 71-54СХ); податкова накладна №26103 від 26.10.2015р. на 1591204,80 грн., в т.ч. ПДВ - 265200,80 грн., яка зареєстрована в ЄРПН 03.11.2015р., що підтверджується витягом №309899 від 04.11.2015р.
Перевезення продукції здійснювалось власним транспортом автомобілем ГАЗ АХ 71-54СХ, що належить позивачу на праві приватної власності (свідоцтво про реєстрацію ТЗ САО 564239, видане 25.01.2013р. ВРЕР №1 ГУМВСУ Харків) за маршрутом м. Київ - м. Зміїв Харківської області (місце розташування складських приміщень позивача) під керуванням водія ОСОБА_6, з яким позивач перебуває у трудових відносинах (наказ про прийняття на роботу №105-к від 06.03.2014р.), відрядженого до м. Київ згідно із наказом про відрядження №340 від 23.10.2015р. та посвідченням про відрядження №340 від 23.10.2015р.
Відповідно до вимог п.3.8. Договору поставки №28/09-15 СПД від 28.09.2015р. приймання товару здійснено уповноваженим представником КОРПОРАЦІЇ "ЕЛКОР" ОСОБА_7, яка перебуває у трудових відносинах із підприємством позивача (наказ про прийняття на роботу №16-к від 01.09.2000р.) на підставі довіреності №872 від 23.10.2015р.
На підтвердження оплати вартості продукції ТОВ "СТОЛИЧНІ ТОВАРИ" до матеріалів справи надано рахунки на оплату: №16101 від 16.10.2015р. на суму 1 608 079,20 грн., в т.ч. ПДВ - 268 013,20 грн.; №16234 від 16.10.2016р. на суму 1591 204,80 грн., в т.ч. ПДВ - 265 200,80 грн.
Оплата продукції КОРПОРАЦІЄЮ "ЕЛКОР" на користь ТОВ "СТОЛИЧНІ ТОВАРИ" проведена частково платіжними дорученнями: №9105 від 21.10.2015р. на суму 176 889,00 грн., в т.ч. ПДВ 29 481,50 грн. (часткова оплата рахунку №16101 від 16.10.2015р.); №9220 від 04.11.2015р. на суму 175 033, грн., в т.ч. ПДВ 29 172,17 грн. (часткова оплата рахунку №16234 від 16.10.2016р.).
Між ТОВ "СТОЛИЧНІ ТОВАРИ" (первісний кредитор), КОРПОРАЦІЄЮ "ЕЛКОР" (боржник) та ТОВ "ЯРМАКС Т" (новий кредитор) 14.12.2015 року укладено Договір про відступлення права вимоги №14-12/15, за умовами якого ТОВ "СТОЛИЧНІ ТОВАРИ" відступило на користь ТОВ "ЯРМАКС Т" право вимоги боргу КОРПОРАЦІЇ "ЕЛКОР" в сумі 1431190,20 грн., що виник за договором на поставку №28/09-15 СПД від 28.09.2015р. Відповідно до п. 3.3. договору про відступлення права вимоги боржник зобов'язався закрити свої боргові зобов'язання по сплаті коштів в сумі 1431190,20 грн. шляхом перерахування їх на розрахунковий рахунок нового кредитора до 30.04.2016р.
На виконання договору поставки та договору про відступлення права вимоги КОРПОРАЦІЯ "ЕЛКОР" (боржник) платіжним дорученням №11342 від 27.04.2016р. сплатила на користь ТОВ "ЯРМАКС Т" (новий кредитор) грошові кошти в сумі 1431190,20 грн., в т.ч. ПДВ - 238531,70 грн.
Між ТОВ "СТОЛИЧНІ ТОВАРИ" (первісний кредитор), КОРПОРАЦІЯ "ЕЛКОР" (боржник) та ТОВ "РАНДЕС ІНВЕСТ" (новий кредитор) 01.08.2016 року укладено Договір про відступлення права вимоги №01-08/16, за умовами якого ТОВ "СТОЛИЧНІ ТОВАРИ" відступило на користь ТОВ "РАНДЕС ІНВЕСТ" право вимоги боргу КОРПОРАЦІЇ "ЕЛКОР" в сумі 1416171,80 грн., що виник за Договором на поставку №28/09-15 СПД від 28.09.2015р. Відповідно до п. 3.3. договору про відступлення права вимоги боржник зобов'язався закрити свої боргові зобов'язання по сплаті коштів в сумі 1416171,80 грн. шляхом перерахування їх на розрахунковий рахунок нового кредитора до 31.01.2017р.
На виконання договору поставки та договору про відступлення права вимоги КОРПОРАЦІЯ "ЕЛКОР" (боржник) сплатила на користь ТОВ "РАНДЕС ІНВЕСТ" (новий кредитор) грошові кошти наступними платіжними дорученнями: №14246 від 05.12.2016р. на суму 700000,00 грн. в т.ч. ПДВ - 116 666,67 грн.; №14358 від 13.12.2016р. на суму 716171,80 грн. в т.ч. ПДВ - 119361,97 грн.
Оприбуткування отриманої від ТОВ "СТОЛИЧНІ ТОВАРИ" продукції (трансформатори та реле) проведено на складі КОРПОРАЦІЇ "ЕЛКОР" на підставі прибуткових ордерів №000075к від 30.10.2015р. та №000076к від 30.10.2015 року.
Передача продукції зі складу у виробництво оформлені накладною - вимогою на відпуск (внутрішнє переміщення) матеріалів №000956к від 30.11.2015 року та матеріальним звітом комірника - комплектувальника ОСОБА_8 за листопад 2015 року.
Придбана у ТОВ "СТОЛИЧНІ ТОВАРИ" продукція (трансформатори та реле) використана КОРПОРАЦІЄЮ "ЕЛКОР" для виконання 2 черги робіт за темою "Циклон" (Бінаціональна компанія "Алкантара Циклон Спейс"), що обумовлені виконанням позивачем умов довгострокового Контракту №ACS-13/2010 від 25.08.2010р.
Так, відповідно до довгострокового Контракту №ACS-13/2010 від 25.08.2010р. (термін дії відповідно до Додаткової угоди №4 від 29.12.2014р. - до 31.12.2020 року , що укладений із Бінаціональним підприємством "Алкантара Циклон Спейс" Республіка Бразилія (Binational Company "Alcantara Cyclone Space"), КОРПОРАЦІЯ "ЕЛКОР" є розробником конструкторської документації на СЕП НК (2Є13), програм та методик заводських та автономних випробувань, експлуатаційної документації, а також виробником, випробувачем та постачальником системи електропостачання 0,4 кВ та системи автоматизованого керування технічних систем стартового комплексу, технічного комплексу космічного апарату та головного блоку ракети - носія (СЕМ-04 кВ ТС СК, ТК КА та ГБ, ТК РН).
Відповідно до Додаткової угоди №1 від 02.02.2012р. загальна вартість систем електропостачання наземного комплексу КРК "Циклон-4", що підлягає виготовленню з подальшою поставкою позивачем становить 18488022,00 дол. США., а також 2316398,00 дол. США - вартість розробки документації на системи електропостачання наземного комплексу КРК "Циклон -4", всього загальна сума контракту 20804420,00 дол. США.
Кількість елементів (шаф, щитів, ящиків), що входить в структуру зазнаних систем, та підлягають виготовленню позивачем становить близько 2 000 шт.
Частина обладнання для БП АЦС позивачем виготовлена та перебуває на його відповідальному зберіганні, а частина в стадії виробництва, що підтверджується ОСОБА_9 №7/04 від 25.12.2015 року перевірки фактичної наявності у КОРПОРАЦІЇ "ЕЛКОР" виготовленої майнової частини СЕО ТО СК, ТК РН, ТК КА та ГБ, СЕС НК, що складений за участі представників ДП КБ "Південне" наявним у матеріалах справи.
Підприємство позивача для виконання зазначеного контракту має Ліцензію на здійснення космічної діяльності серія АВ №228521 від 26.06.2007р.
Також, КОРПОРАЦІЄЮ "ЕЛКОР" отримано від ТОВ "СТОЛИЧНІ ТОВАРИ" фотокопію Додатку №5 до Податкової декларації з податку на додану вартість за звітний період - жовтень 2015 року, відповідно до Розділу 1 Податкові зобов'язання якої, до складу податкових зобов'язань ТОВ "СТОЛИЧНІ ТОВАРИ" включені податкові накладні на суму 2666070,00 грн. в т.ч. ПДВ - 533214,00 грн., що видані платнику податку за реєстраційним номером 302877420377 (податковий номер позивача), тобто на суму виданих на користь позивача податкових накладних, що спростовує викладене в ОСОБА_9 перевірки твердження відповідача, що ТОВ "СТОЛИЧНІ ТОВАРИ" не надано декларацію з ПДВ (податкові зобов'язання не нараховані та не сплачені). Відповідно до інформації, що міститься в квитанції №2 до Податкової декларації з ПДВ ТОВ "СТОЛИЧНІ ТОВАРИ", вона зареєстрована в системі електронної звітності платників податків 18 листопада 2015 року за реєстраційним номером НОМЕР_2.
Правочин між КОРПОРАЦІЄЮ "ЕЛКОР" та ТОВ Виробничо - торгівельна фірма "АВІАС" вчинено на підставі договору поставки №001 від 05.01.2015р., відповідно до умов якого ТОВ Виробничо - торгівельна фірма "АВІАС" (постачальник) приймає на себе зобов'язання передати покупцю у власність товар, а КОРПОРАЦІЯ "ЕЛКОР" (покупець) зобов'язується сплатити і прийняти товар, найменування та кількість якого зазначається в накладних на товар (п.1.1., 1.2., 1.3., 1.4. договору). Відпуск товару з АЗС здій1снюється за довірчими документами (скретч-картами), товар вважається переданим постачальником і прийняти покупцем по кількості та якості з моменту фактичного отримання (п.1.5, 2.1. договору).
Умови оплати за договором визначені п.4.1. - 100% попередня оплата протягом 1 банківського дня з моменту оформлення постачальником рахунку. Після оплати на протязі 5-ти робочих днів постачальник зобов'язується передати покупцю, а покупець зобов'язаний отримати від постачальника довірчі документи (талони пластикові, паперові або скретч-картки) на придбану кількість ПММ, як підтвердження здійснення оплати (п.4.4 договору). Постачальник зобов'язується видати довірчі документи представнику покупця за умови надання представником довіреності на отримання товару, що скріплена підписом та печаткою покупця, та видаткову накладну на товар (п.4.5. договору).
У відповідності до п.5.2.1. договору сторони визначили, що передача покупцю товару за цим договором здійснюється на АЗС постачальника шляхом заправки автомобілів покупця при пред'явленні довіреними особами покупця скретч - картки. Умови постачання товару - самовивезення. Покупець зобов'язується отримати товар на АЗС до закінчення терміну дії довірчого документу, який зазначений на довірчому документі (п.5.3. договору). Термін дії договору - 1 рік (п.10.2 договору).
На виконання п.4.1. Договору поставки №001 від 05.01.2015р. ТОВ Виробничо - торгівельна фірма "АВІАС" видало рахунки на оплату, які позивачем сплачені відповідними платіжними дорученнями.
На підтвердження факту передачі оплаченого товару між КОРПОРАЦІЯ "ЕЛКОР" та ТОВ Виробничо - торгівельна фірма "АВІАС" складені видаткові накладні.
Відповідності до п.4.5. Договору поставки №001 від 05.01.2015р. передача товару ТОВ Виробничо - торгівельна фірма "АВІАС" на користь КОРПОРАЦІЇ "ЕЛКОР" здійснювалась через уповноважених представників, які перебувають з КОРПОРАЦІЄЮ "ЕЛКОР" в трудових відносинах.
Також, ТОВ Виробничо - торгівельна фірма "АВІАС" на підтвердження фактів передачі товару надано податкові накладні, які зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Використання КОРПОРАЦІЄЮ "ЕЛКОР" придбаного у ТОВ Виробничо - торгівельна фірма "АВІАС" пального підтверджується оформленими у відповідності до пункту 1 наказу Мінтрансу та Мінстату від 29.12.95 р. № 488/346 "Про затвердження типових форм первинного обліку роботи вантажного автомобіля" подорожніми листами вантажного автомобіля та п.1 Наказу Держкомстату України від 17.021998р. №74 "Про затвердження типової форми первинного обліку роботи службового легкового автомобіля та Інструкції про порядок її застосування" подорожніми листами службового легкового автомобіля.
Списання отриманого від ТОВ Виробничо - торгівельна фірма "АВІАС" палива на загально - виробничі та адміністративні витрати КОРПОРАЦІЇ "ЕЛКОР" оформлено актами списання палива.
Правочин між КОРПОРАЦІЄЮ "ЕЛКОР" та ТОВ "ЛЕГОБУД" відбувався на підставі договору купівлі - продажу №13/08-15/Д від 13.08.2015р., за умовами якого ТОВ "ЛЕГОБУД" (постачальник) бере на себе зобов'язання поставити і передати у власність КОРПОРАЦІЇ "ЕЛКОР" (покупець) товари виробничо - технічного призначення, загальна кількість якого, асортимент, одиниця виміру, ціна за одиницю та загальна вартість узгоджується та вказується специфікаціях та видаткових документах (п.1.1., 2.2. договору). Товар, що є предметом поставки за договором поставляється відповідно до специфікацій та виставлених рахунків - фактур (п.3.2 договору купівлі - продажу). В видаткових накладних повинен вказуватись даний договір як підстава для відпуску товару, якщо поставка товару відбувалась в період його дії - до неї застосовуються умови цього договору (п.1.3. договору).
Пунктом 3.4. договору купівлі - продажу сторони визначили, що в момент поставки постачальник надає покупцю видаткову накладну на товар та товарно - транспортну накладну на перевезення товару.
Поставка товару здійснюється на умовах EXW-м. Київ (п. 4.1. договору), перехід права власності на товар до покупця відбувається в день підписання покупцем видаткових накладних, що засвідчують момент прийняття товару (п.п. 5.5. договору). Оплата товару покупцем проводиться в порядку 100% передплати на підставі рахунку-фактури виставленого постачальником, шляхом перерахування коштів на поточний рахунок постачальника. Оплата рахунку-фактури може проводитися частинами, але товар буде знаходитися у власності продавця до повної його оплати (п.6.4. договору).
Строк дії договору сторони визначили - до 31.12.2015р. (п.10.2. договору).
До договору сторонами складено та підписано специфікацію №1 від 13.08.2015р. на постачання автоматичних вимикачів на загальну суму 2114197,20 грн., в т.ч. ПДВ - 352366,20 грн. та визначили інші умови оплати - 100% оплата протягом 40 календарних днів з моменту поставки.
На виконання п.3.2. договору ТОВ "ЛЕГОБУД" виставило на адресу КОРПОРАЦІЇ "ЕЛКОР" рахунок - фактуру на оплату №2891/1 від 28.09.2015р. на загальну суму 2114197,20 грн. в т.ч. ПДВ - 352197,20 грн., який сплачений платіжними дорученнями: №1694 від 08.10.2015р. на суму 232562,00 грн., в т.ч. ПДВ - 38760,33 грн.; №9274 від 09.11.2015р. на суму 1881635,20 грн., в т.ч. ПДВ - 313605,87 грн.; Також на виконання умов договору ТОВ "ЛЕГОБУД" здійснило відпуск товару (автоматичні вимикачі), в підтвердження чого сторонами складено та підписано: накладну на відпуск товару №2891 від 28.09.2015р. на загальну суму 2114197,20 грн. в т.ч. ПДВ - 352197,20 грн.
Поставка продукції здійснювалось власним транспортом автомобілем ГАЗ АХ 71-54СХ, що належить позивачу на праві приватної власності (свідоцтво про реєстрацію ТЗ САО 564239, видане 25.01.2013р. ВРЕР №1 ГУМВСУ Харків) за маршрутом м. Київ - м. Зміїв Харківської області (місце розташування складських приміщень позивача) під керуванням водія ОСОБА_6, з яким позивач перебуває у трудових відносинах (наказ про прийняття на роботу №105-к від 06.03.2014р.), відрядженого до м. Київ згідно із наказом про відрядження №300 від 25.09.2015р. та посвідченням про відрядження №300 від 25.09.2015р.
Відповідно до вимог п.3.6. договору купівлі - продажу №13/08-15Д від 13.08.2015р. приймання товару здійснено уповноваженим представником КОРПОРАЦІЇ "ЕЛКОР" ОСОБА_7, яка перебуває у трудових відносинах із підприємством позивача (наказ про прийняття на роботу №16-к від 01.09.2000р.) на підставі довіреності №769 від 25.09.2015р.
Також, на виконання вимог податкового законодавства ТОВ "ЛЕГОБУД" на адресу КОРПОРАЦІЇ "ЕЛКОР" видано податкову накладну №2891 від 28.09.2015р. на суму 2114197,20 грн., в т.ч. ПДВ - 352 366,20 грн., яка зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних 05.10.2015р., про що міститься інформація у ОСОБА_10 з Єдиного реєстру податкових накладних №309337 від 06.10.2015р.
Оприбуткування отриманої від ТОВ "ЛЕГОБУД" продукції (автоматичні вимикачі) проведено на складі КОРПОРАЦІЯ "ЕЛКОР" на підставі прибуткового ордеру №000060к від 30.09.2015р.
Передача продукції зі складу у виробництво оформлені накладною - вимогою на відпуск (внутрішнє переміщення) матеріалів №000760к від 30.09.2015р. та матеріальним звітом комірника - комплектувальника ОСОБА_8 за вересень 2015 року.
Придбана у ТОВ "ЛЕГОБУД" продукція (автоматичні вимикачі) використана КОРПОРАЦІЄЮ "ЕЛКОР" для виконання 2 черги робіт за темою "Циклон" (Бінаціональна компанія "Алкантара Циклон Спейс"), що обумовлені виконанням позивачем умов довгострокового Контракту №ACS-13/2010 від 25.08.2010р. із Бінаціональним підприємством "Алкантара Циклон Спейс" Республіка Бразилія (Binational Company "Alcantara Cyclone Space").
Вчинення правочину між ТОВ "СХІД - ОПТ - ТОРГ" та КОРПОРАЦІЄЮ "ЕЛКОР" відбувались на підставі договору №08/15-89 від 13.08.2015р., за умовами якого ТОВ "СХІД - ОПТ - ТОРГ" (постачальник) бере на себе зобов'язання поставити і передати у власність КОРПОРАЦІЇ "ЕЛКОР" (покупець) товари виробничо - технічного призначення, а покупець зобов'язується прийняти і оплатити товар в строки і на умовах даного договору (п.1.1. договору). Товар поставляється згідно специфікацій, які є невід'ємною частиною даного договору (п.1.2. договору).
Товар, що є предметом поставки за договором поставляється відповідно до специфікацій та виставлених рахунків - фактур (п.3.2 договору купівлі - продажу). В видаткових накладних та рахунках - фактурах в обов'язковому порядку має бути посилання на договір (п.1.3. договору).
Пунктом 3.4. договору сторони визначили, що в момент поставки постачальник надає покупцю видаткову накладну на товар та товарно - транспортну накладну, податкову накладну, складену в електронній формі з дотриманням умов реєстрації електронного цифрового підпису уповноваженої особи постачальника, зареєстровану в Єдиному реєстрі податкових накладних протягом 15 календарних днів з моменту виникнення права на віднесення сум податку на додану вартість в податковий кредит.
Поставка товару здійснюється на умовах EXW-м. Харків (п. 4.1. договору), перехід права власності на товар до покупця відбувається в день підписання покупцем видаткових накладних, що засвідчують момент прийняття товару (п.п. 5.5. договору). Оплата товару покупцем проводиться в порядку 100% передплати на підставі рахунку-фактури виставленого постачальником, шляхом перерахування коштів на поточний рахунок постачальника. Строки та порядок оплати за даним договором за взаємною згодою сторін можуть бути встановлені у додатках (специфікаціях) до даного договору, що будуть його невід'ємною частиною (п.6.4. договору).
Строк дії договору сторони визначили - до 31.12.2015р. (п.10.2. договору).
До договору сторонами складено та підписано специфікацію №1 від 13.08.2015р. на постачання електротехнічної продукції на загальну суму 31001 428,80 грн., в т.ч. ПДВ - 516 904,80 грн. та визначили інші умови оплати - 100% оплата протягом 15 банківських днів з моменту поставки.
Додатковою угодою №1 від 31.12.2015р. сторони подовжили термін дії Договору №08/15-89 від 13.08.2015р. - до 30.06.2016р. та встановили новий термін для проведення оплати - здійснити 100% оплату в повному обсязі до 30.06.2016р.
На виконання п.3.2. договору ТОВ "СХІД-ОПТ-ТОРГ" виставило на адресу КОРПОРАЦІЇ "ЕЛКОР" рахунок - фактуру на оплату №08/15-89 від 13.08.2015р. на загальну суму 3101428,80 грн., в т.ч. ПДВ - 516 904,80 грн., який сплачений платіжними дорученнями: №9104 від 21.10.2015р. на суму 325 650,00 грн., в т.ч. ПДВ - 54275,00 грн.; №9291 від 10.11.2015р. на суму 840850,00 грн., в т.ч. ПДВ - 140141,67 грн.; №9660 від 16.12.2015р. на суму 1000 000,00 грн., в т.ч. ПДВ - 166666,67 грн.;
Також на виконання умов договору ТОВ "СХІД-ОПТ-ТОРГ" здійснено відпуск товару (електротехнічна продукція), в підтвердження чого сторонами складено та підписано: накладну №77 від 30.09.2015р. на загальну суму 3101428,80 грн., в т.ч. ПДВ - 516904,80 грн.
Поставка продукції здійснювалася власним транспортом автомобілем ГАЗ №289-80ХА, що належить позивачу на праві приватної власності (свідоцтво про реєстрацію ТЗ ХАС №632709, видане ДАІ ГУ УМВС України МРЕВ м. Харкова) за маршрутом м. Харків - м. Зміїв Харківської області (місце розташування складських приміщень позивача) під керуванням водія ОСОБА_10, з яким позивач перебуває у трудових відносинах (наказ про прийняття на роботу №426-к від 01.12.20104р.) на підставі ТТН №77 від 30.09.2015р.
У відповідності до вимог п.3.6. договору №08/15-89 від 13.08.2015р. приймання товару здійснено уповноваженим представником КОРПОРАЦІЇ "ЕЛКОР" ОСОБА_7, яка перебуває у трудових відносинах із підприємством позивача (наказ про прийняття на роботу №16-к від 01.09.2000р.) на підставі довіреності №790 від 29.09.2015р.
Також, на виконання вимог податкового законодавства ТОВ "СХІД-ОПТ-ТОРГ" на адресу КОРПОРАЦІЇ "ЕЛКОР" видано податкову накладну №77 від 30.09.2015р. на суму 3101 428,80 грн., в т.ч. ПДВ - 516904,80 грн., яка зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних 15.10.2015р., про що міститься інформація у ОСОБА_10 з Єдиного реєстру податкових накладних №309560 від 16.10.2015р.
Оприбуткування отриманої від ТОВ "СХІД - ОПТ-ТОРГ" продукції (електротехнічна продукція фірми Шнейдер) проведено на складі КОРПОРАЦІЇ "ЕЛКОР" на підставі прибуткового ордеру №000063к від 30.09.2015р.
Оприбуткування отриманої від ТОВ "СХІД - ОПТ-ТОРГ" продукції (електротехнічна продукція - модулі) проведено на складі КОРПОРАЦІЇ "ЕЛКОР" на підставі прибуткового ордеру №000063к від 30.09.2015р.
Передача продукції зі складу у виробництво оформлені накладними - вимогами на відпуск (внутрішнє переміщення) матеріалів №000772к від 01.10.2015р. та №000957к від 30.11.2015р. та матеріальними звітами комірника - комплектувальника ОСОБА_8 за жовтень 2015 року та листопад 2015 року.
Придбана у ТОВ "СХІД - ОПТ-ТОРГ" продукція (електротехнічна продукція) використана КОРПОРАЦІЄЮ "ЕЛКОР" для виконання 2 черги робіт за темою "Циклон" (Бінаціональна компанія "Алкантара Циклон Спейс"), що обумовлені виконанням позивачем умов довгострокового Контракту №ACS-13/2010 від 25.08.2010р. із Бінаціональним підприємством "Алкантара Циклон Спейс" Республіка Бразилія (Binational Company "Alcantara Cyclone Space").
Вчинення правочину між ТОВ "ТФ "РІЗОЛ" та КОРПОРАЦІЄЮ "ЕЛКОР" відбувалося на підставі договору поставки №26/14 від 09.12.2014р. та договору поставки №10/15 від 19.02.2015р.
Відповідно до умов договору поставки №26/14 від 09.12.2014р. ТОВ "ТФ "РІЗОЛ" (продавець) зобов'язаний передати КОРПОРАЦІЇ "ЕЛКОР" (покупець) право власності на продукцію, а покупець зобов'язаний прийняти продукцію та оплатити її за цінами та на умовах, визначених договором (п.1.1. договору). Інформація стосовно продукції (асортимент, кількість, ціна тощо) викладені у відповідних специфікаціях до договору, що підписуються сторонами (п.1.2. договору). Оплата за продукцію здійснюється протягом 7 календарних днів після узгодження замовлення, але у будь-якому разі до здійснення поставки продукції. Усі платежі за договором здійснюються у гривнях шляхом перерахування безготівкових коштів на поточний рахунок продавця. Датою виконання зобов'язання покупця з оплати певної суми коштів є дата зарахування такої суми коштів на поточний рахунок продавця (п.п. 2.2., 2.3. договору).
Постачання продукції здійснюється на умовах EXW - м. Харків. При поставці продукції продавець передає покупцю наступні товаросупроводні документи: видаткова накладна, товарно-транспортна накладна (п.п. 3.4., 3.5. договору). Пунктом 3.8. договору сторони узгодили процедуру приймання продукції, а саме: покупець зобов'язаний оглянути продукцію на власний ризик та за власний рахунок негайно після поставки. При передачі продукції Покупець (належним чином уповноважений представник) підписує накладну на продукцію. Без підписаної належним чином накладної та довіреності продукція покупцеві не передається. Якщо покупець відмовляється від підписання накладної, Сторонами укладається відповідний акт із зазначенням причин відмови, передбачених договором. Якщо покупець відмовляється від прийняття продукції без зазначення обґрунтованих причин відмови, продавець не несе відповідальності за не своєчасну поставку продукції.
Строк дії договору сторонами визначений п.11.1 - до 31.03.2015р.
До договору поставки сторонами оформлено дві додаткові угоди: додаткова угода №1 від 09.12.2014р., якою сторонами узгоджено специфікацію №1 на поставку шин мідних та шин гнучких на загальну суму 514856,52 грн., в т.ч. ПДВ - 85809,42 грн. та умови поставки - протягом 6-8 тижнів з моменту внесення покупцем 100% передплати; - додаткова угода №2 від 16.12.2014р., якою сторонами узгоджено специфікацію №2 на поставку різного виду електротехнічної продукції на назальну суму 491591,46 грн. в т.ч. ПДВ - 81931,91 грн. та умови поставки - протягом 5-6 тижнів з моменту внесення покупцем 100% передплати.
На виконання п.2.2 договору та п.3 Додаткової угоди №1 ТОВ "ТФ "РІЗОЛ" на адресу КОРПОРАЦІЇ "ЕЛКОР" виставлено рахунок-фактуру №19/12 від 19.12.2014р. на загальну суму 514856,52 грн., в т.ч. ПДВ - 85809,42 грн., який сплачений платіжними дорученнями №67 від 19.12.2014р. на суму 452901,60 грн. в т.ч. ПДВ 75 483,60 грн. та №74 від 22.12.2014р. на суму 61954,92 грн. в т.ч. ПДВ 10325,82 грн.
На виконання п.2.2 договору та п.3 Додаткової угоди №2 ТОВ "ТФ "РІЗОЛ" на адресу КОРПОРАЦІЇ "ЕЛКОР" виставлено рахунок-фактуру №22/12 від 19.12.2014р. на загальну суму 491 591,46 грн., в т.ч. ПДВ - 81591,46 грн., який сплачений платіжним дорученням №73 від 22.12.2014р. на суму 491 591,46 грн., в т.ч. ПДВ - 81591,46 грн.
На виконання умов додаткової угоди №1 до договору поставки та на підтвердження факту передачі товару між сторонами оформлено видаткову накладну №РН-10/02-01 від 10.02.2015р. на загальну суму 514856,52 грн., в т.ч. ПДВ - 85809,42 грн.
На виконання умов додаткової угоди №2 до договору поставки та на підтвердження факту передачі товару між сторонами оформлено видаткову накладну №РН-10/02-02 від 10.02.2015р. на загальну суму 491 591,46 грн., в т.ч. ПДВ - 81591,46 грн.
Перевезення здійснювалось власним автомобілем позивача ГАЗ 289-80 (свідоцтво про реєстрацію ТЗ ХАС №632709) за маршрутом м. Харків - м. Зміїв Харківської області (місце розташування складських приміщень КОРПОРАЦІЇ "ЕЛКОР") під керуванням водія ОСОБА_11, з яким КОРПОРАЦІЯ "ЕЛКОР" перебуває у трудових відносинах (наказ про прийняття на роботу №93-к від 21.04.2008р.), що оформлено товарно-транспортною накладною №14 від 10.11.2015р.
Приймання продукції у відповідності до умов п.3.8. здійснювалось уповноваженим представником КОРПОРАЦІЇ "ЕЛКОР" ОСОБА_12, яка перебуває у трудових відносинах із підприємством позивача (наказ про прийняття на роботу №16-к від 01.09.2000р.) на підставі довіреностей №121 та №122 від 05.02.2015р.
На виконання вимог п.3.11 та вимог податкового законодавства ТОВ ТФ "РІЗОЛ" на користь КОРПОРАЦІЇ "ЕЛКОР" видано податкові накладні: №107 від 19.12.2014р. на суму 452901,60 грн. в т.ч. ПДВ 75483,60 грн.; №111 від 22.12.2014р. на суму 61954,92 грн. в т.ч. ПДВ 10325,82 грн.; №112 від 22.12.2014р. на суму 491591,46 грн. в т.ч. ПДВ 81931,91 грн.
Оприбуткування отриманої від ТОВ "ТФ "РІЗОЛ" продукції (електротехнічна продукція) проведено на складі КОРПОРАЦІЇ "ЕЛКОР" на підставі прибуткових ордерів №000015м та №000016м від 10.02.2015р.
Передача продукції зі складу у виробництво оформлені накладними - вимогами на відпуск (внутрішнє переміщення) матеріалів №000180м від 26.03.2015р. та №000223м від 08.04.2015р. та матеріальними звітами комірника - комплектувальника ОСОБА_8 за березень 2015 року та квітень 2015 року.
Придбана у ТОВ "ТФ "РІЗОЛ" продукція (шини мідні та шини гнучкі, інша електротехнічна продукція) використана КОРПОРАЦІЄЮ "ЕЛКОР" для виконання 2 черги робіт за темою "Циклон" (Бінаціональна компанія "Алкантара Циклон Спейс"), що обумовлені виконанням позивачем умов довгострокового Контракту №ACS-13/2010 від 25.08.2010р. із Бінаціональним підприємством "Алкантара Циклон Спейс" Республіка Бразилія (Binational Company "Alcantara Cyclone Space").
Також між КОРПОРАЦІЄЮ "ЕЛКОР" та ТОВ "Торгівельна фірма "Різол" укладено Договір № 10/15 від 19 лютого 2015 року. Договір скріплено печаткою ТОВ "ТОРГІВЕЛЬНА ФІРМА "РІЗОЛ" та підписом директора ОСОБА_4 та печаткою КОРПОРАЦІЇ "ЕЛКОР" та підписом директора ОСОБА_13.
Відповідно до умов договору поставки №10/15 від 19.02.2015р. ТОВ "ТФ "РІЗОЛ" (продавець) зобов'язаний передати КОРПОРАЦІЇ "ЕЛКОР" (покупець) право власності на продукцію, а покупець зобов'язаний прийняти продукцію та оплатити її за цінами та на умовах, визначених договором (п.1.1. договору). Інформація стосовно продукції (асортимент, кількість, ціна тощо) викладені у відповідних специфікаціях до договору, що підписуються сторонами (п.1.2. договору). Оплата за продукцію здійснюється протягом 7 календарних днів після узгодження замовлення, але у будь-якому разі до здійснення поставки продукції. Усі платежі за договором здійснюються у гривнях шляхом перерахування безготівкових коштів на поточний рахунок продавця. Датою виконання зобов'язання покупця з оплати певної суми коштів є дата зарахування такої суми коштів на поточний рахунок продавця (п.п. 2.2., 2.3. Договору).
Постачання продукції здійснюється на умовах EXW - м. Харків. При поставці продукції продавець передає покупцю наступні товаросупроводні документи: видаткова накладна, товарно-транспортна накладна (п.п. 3.4., 3.5. договору). Пунктом 3.8. договору сторони узгодили процедуру приймання продукції, а саме: покупець зобов'язаний оглянути продукцію на власний ризик та за власний рахунок негайно після поставки. При передачі продукції Покупець (належним чином уповноважений представник) підписує накладну на продукцію. Без підписаної належним чином накладної та довіреності продукція покупцеві не передається. Якщо покупець відмовляється від підписання накладної, Сторонами укладається відповідний акт із зазначенням причин відмови, передбачених договором. Якщо покупець відмовляється від прийняття продукції без зазначення обґрунтованих причин відмови, продавець не несе відповідальності за не своєчасну поставку продукції.
Строк дії договору сторонами визначений п.11.1 - до 30.06.2015р.
До договору поставки сторонами оформлено три додаткові угоди: додаткова угода №1 від 19.02.2015р., якою сторонами узгоджено специфікацію №1 на поставку автоматичних вимикачів, реле та блоку живлення на загальну суму 1100066,40 грн., в т.ч. ПДВ - 183344,40 грн. та умови поставки - протягом 6-8 тижнів з моменту внесення покупцем 100% передплати; - додаткова угода №2 від 27.02.2015р., якою сторонами узгоджено специфікацію №2 на поставку трансформаторів на назальну суму 1013592,00 грн. в т.ч. ПДВ - 168 932,00 грн. та умови поставки - протягом 10-ти тижнів з моменту внесення покупцем 100% передплати; - додаткова угода №3 від 14.04.2015р., якою сторонами узгоджено специфікацію №3 на поставку автоматичних вимикачів, розрядників та плавки вставки на назальну суму 651002,00 грн. в т.ч. ПДВ - 108500,33 грн. та умови поставки - протягом 6-ти тижнів з моменту внесення покупцем 100% передплати.
На виконання п.2.2 договору та п.3 додаткової угоди №1 ТОВ "ТФ "РІЗОЛ" на адресу КОРПОРАЦІЇ "ЕЛКОР" виставлено рахунок-фактуру №СФ-17/03 від 79.03.2015р. на загальну суму 100 066,40 грн. в т.ч. ПДВ 183344,40 грн., який сплачений платіжними дорученнями.
На виконання п.2.2 договору та п.3 додаткової угоди №2 ТОВ "ТФ "РІЗОЛ" на адресу КОРПОРАЦІЇ "ЕЛКОР" виставлено рахунок-фактуру №СФ-23/03 від 23.03.2015р. на загальну суму 1013 592,00 грн., в т.ч. ПДВ - 168932,00 грн., який сплачений платіжними дорученнями.
На виконання п.2.2 договору та п.3 додаткової угоди №3 ТОВ "ТФ "РІЗОЛ" на адресу КОРПОРАЦІЇ "ЕЛКОР" виставлено рахунок-фактуру №СФ-20/04 від 20.04.2015р. на загальну суму 651 002,00 грн., в т.ч. ПДВ - 108500,33 грн., який сплачений платіжними дорученням.
На виконання умов додаткової угоди №1 до договору поставки та на підтвердження факту передачі товару між сторонами оформлені видаткові накладні: - №РН-23/04-01 від 23.04.2015р. на загальну суму 763182,00 грн., в т.ч. ПДВ - 127197,00 грн.; - №РН-30/04-07 від 30.04.2015р. на загальну суму 336884,40 грн., в т.ч. ПДВ - 56147,40 грн.
Перевезення здійснювалось власним автомобілем позивача ГАЗ 289-80 (свідоцтво про реєстрацію ТЗ ХАС №632709) за маршрутом м. Харків - м. Зміїв Харківської області (місце розташування складських приміщень КОРПОРАЦІЇ "ЕЛКОР") під керуванням водія ОСОБА_11, з яким КОРПОРАЦІЯ "ЕЛКОР" перебуває у трудових відносинах (наказ про прийняття на роботу №93-к від 21.04.2008р.), що оформлені товарно-транспортні накладні №01 від 23.04.2015р. та №07 від 30.04.2015р.
Приймання продукції у відповідності до умов п.3.8. здійснювалось уповноваженим представником КОРПОРАЦІЇ "ЕЛКОР" ОСОБА_12, яка перебуває у трудових відносинах із підприємством позивача (наказ про прийняття на роботу №16-к від 01.09.2000р.) на підставі довіреностей №331 від 21.04.2015р. та №342 від 27.04.2015р.
На виконання умов додаткової угоди №2 до договору поставки та на підтвердження факту передачі товару між сторонами оформлено видаткову накладну №РН-30/04-35 від 30.04.2015р. на загальну суму 1013 592,00 грн., в т.ч. ПДВ - 168 932,00 грн.
Перевезення здійснювалось власним автомобілем позивача ГАЗ 289-80 (свідоцтво про реєстрацію ТЗ ХАС №632709) за маршрутом м. Харків - м. Зміїв Харківської області (місце розташування складських приміщень КОРПОРАЦІЯ "ЕЛКОР") під керуванням водія ОСОБА_11, з яким КОРПОРАЦІЯ "ЕЛКОР" перебуває у трудових відносинах (наказ про прийняття на роботу №93-к від 21.04.2008р.), що оформлено товарно-транспортною накладною №35 від 30.04.2015р.
Приймання продукції у відповідності до умов п.3.8. здійснювалось уповноваженим представником КОРПОРАЦІЇ "ЕЛКОР" ОСОБА_12, яка перебуває у трудових відносинах із підприємством позивача (наказ про прийняття на роботу №16-к від 01.09.2000р.) на підставі довіреності №352 від 30.04.2015р.
На виконання умов додаткової угоди №3 до договору поставки та на підтвердження факту передачі товару між сторонами оформлено видаткову накладну №РН-30/04-36 від 30.04.2015р. на загальну суму 651 002,00 грн., в т.ч. ПДВ - 108 500,33 грн.
Перевезення здійснювалось власним автомобілем позивача ГАЗ 289-80 (свідоцтво про реєстрацію ТЗ ХАС №632709) за маршрутом м. Харків-м. Зміїв Харківської області (місце розташування складських приміщень КОРПОРАЦІЯ "ЕЛКОР") під керуванням водія ОСОБА_11, з яким КОРПОРАЦІЯ "ЕЛКОР" перебуває у трудових відносинах (наказ про прийняття на роботу №93-к від 21.04.2008р.), що оформлено товарно-транспортною накладною б\н від 30.04.2015р.
Приймання продукції у відповідності до умов п.3.8. здійснювалось уповноваженим представником КОРПОРАЦІЇ «ЕЛКОР» ОСОБА_12, яка перебуває у трудових відносинах із підприємством позивача (наказ про прийняття на роботу №16-к від 01.09.2000р.) на підставі довіреності №353 від 30.04.2015р.
На виконання вимог п.3.11 та вимог податкового законодавства ТОВ "ТФ "РІЗОЛ" на користь КОРПОРАЦІЇ "ЕЛКОР" видано податкові накладні, які зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних, що підтверджується витягами з Єдиного реєстру податкових накладних.
Оприбуткування отриманої від ТОВ "ТФ "РІЗОЛ" продукції проведено на складі КОРПОРАЦІЇ "ЕЛКОР" на підставі прибуткових ордерів №000031к від 23.04.2015р., 000034к від 30.04.2015р., №000033к від 30.04.2015р., №000032к від 30.04.2015р.
Передача продукції зі складу у виробництво оформлені накладними - вимогами на відпуск (внутрішнє переміщення) матеріалів №000954к від 30.10.2015р та матеріальним звітом комірника - комплектувальника ОСОБА_8 жовтень 2015 року.
Придбана у ТОВ "ТФ "РІЗОЛ" продукція використана КОРПОРАЦІЄЮ "ЕЛКОР" для виконання 2 черги робіт за темою "Циклон" (Бінаціональна компанія "Алкантара Циклон Спейс"), що обумовлені виконанням позивачем умов довгострокового Контракту №ACS-13/2010 від 25.08.2010р. із Бінаціональним підприємством "Алкантара Циклон Спейс" Республіка Бразилія (Binational Company "Alcantara Cyclone Space").
Зазначені документи не мають дефектів форми, змісту або походження, котрі в силу ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» , ст. 44 Податкового кодексу України, п. 2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку (затверджено наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995р. № 88, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 05.06.1995р. за № 168/704; далі за текстом - Положення № 88) спричиняють втрату первинними документами юридичної сили і доказовості, призвели до зміни в структурі активів платника податків, а відтак сприймаються судом апеляційної інстанції як належні та допустимі докази реальності вчинення господарських операцій.
Також, колегією суддів встановлено, що взаємовідносини між ТОВ "ТФ "РІЗОЛ" та КОРПОРАЦІЄЮ "ЕЛКОР" були предметом перевірки з боку податкових органів, а саме взаємовідносини за договором поставки №10/15 від 19.02.2015р. за квітень 2015 року. Податковим органом були ухвалені податкові повідомлення-рішення №0000012205 від 29.01.2016р. на суму 530958,20 грн. та №00000022205 від 20.01.2016р. на суму 842723,00 грн. та стосувались вони в тому числі права позивача на формування податкового кредиту за податковими накладними №111 від 21.04.2015р. на суму 300 501,00 грн. в т.ч. ПДВ 50 083,50 грн. та №128 від 22.04.2015р. на суму 350 501,00 грн. в т.ч. ПДВ 58 416,83 грн., що видані ТОВ "ТФ "РІЗОЛ".
Зазначені податкові повідомлення - рішення скасовані постановою Харківського окружного адміністративного суду від 15.03.2016р. у справі №820/586/16, залишеною без змін ухвалою Харківського апеляційного адміністративного суду від 05.03.2016р.
Відповідно до ст. 72 ч.1 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа щодо якої встановлені ці обставини.
Відповідно до ч.2 ст. 255 КАС України обставини, які були встановлені постановою, що набрала законної сили в одній адміністративній справі не можуть оспорювати ся в іншій судовій справі за участю тих самих сторін.
Отже, відповідач всупереч рішення суду, що набрало законно сили, здійснив перевірку тих самих обставин та повторно зазначив про порушення позивача, в той час як їм вже надана відповідна юридична оцінка судовим органом.
Крім того, колегія суддів не бере до уваги висновки, які зроблені податковим органом на підставі програмного забезпечення, оскільки програмне забезпечення (інформаційні бази ДПІ) до первинних або інших документів, які зафіксовані в бухгалтерському та податковому обліку платника податків не відноситься. Такі дані не є належним доказом відсутності фактів здійснення господарських операцій безпосередньо платника податків - позивача, та доказом несплати ним податку, якщо спірний період податковим органом перевірено з урахуванням всіх первинних документів та документів податкової звітності.
Колегія суддів також зазначає, що чинним законодавством України на учасників цивільно-правових відносин, які є платниками податків, не покладено обов'язку та не визначено право перевірки відповідності законодавству статусу контрагентів, в т.ч. перебування за місцезнаходженням, та дотримання ними вимог податкового законодавства. Кожен платник податку несе самостійну відповідальність за порушення правил ведення податкового обліку. Зазначена відповідальність стосується кожного окремого платника податку і не може автоматично поширюватися на третіх осіб, у тому числі на його контрагентів. Статтею 198 ПК України не встановлено обмежень по включенню до складу податкового кредиту сум ПДВ по товарах, послугах отриманих від продавця, в разі порушення ним умов податкового законодавства, за умови, що такий продавець зареєстрований платником податку на додану вартість, за наявності належним чином оформлених податкових накладних, та за наявності фактичного здійснення операцій з придбання товарів (робіт, послуг).
Також, колегія суддів зазначає, що належними та допустимими в розумінні ст. 124 Конституції України та ст. 70 КАС України доказами факту відображення в обліку показників господарських операцій, які в дійсності не відбулись, можуть бути або обвинувальний вирок суду по кримінальній справі (бо діяння платника податків по протиправному заволодінню майном іншої особи або ухиленню від сплати податків є об'єктивною стороною злочинів, передбачених ст. 191 КК України та ст. 212 КК України), або рішення суду у справі про стягнення одержаного за нікчемним правочином (бо наслідком вчинення платником податків нікчемного правочину відповідно до ст. ст. 207, 208, 250 Господарського кодексу України є застосування конфіскаційного заходу у вигляді стягнення одержаного за нікчемним правочином), або рішення суду про визнання правочину недійсним (бо відповідно до ч. 3 ст. 228 Цивільного кодексу України вчинення платником податків правочину, котрий суперечить інтересам держави і суспільства, є підставою для звернення до суду з вимогою про визнання такого правочину недійсним).
Враховуючи викладене, колегія судів дійшла висновку, що вчинені позивачем господарські операції не викликають сумніву в їх реальності та відповідності дійсному економічному змісту, для підтвердження права на податковий кредит або бюджетне відшкодування достатньо наявності належним чином оформлених документів, зокрема податкових накладних.
Згідно ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Всупереч наведеним вимогам, відповідач, як суб'єкт владних повноважень не надав суду достатніх беззаперечних доказів в обґрунтування правомірності прийнятого ним оскаржуваного рішення, в той час як, позивач надав належні та допустимі докази порушення відповідачем його прав та законних інтересів у сфері публічно-правових відносин.
Отже, суд першої інстанції належним чином оцінив надані докази і на підставі встановленого обґрунтовано задовольнив адміністративний позов.
Відповідно до ст. 159 КАС України, судове рішення повинно бути законним та обґрунтованим.
Колегія суддів вважає, що постанова суду першої інстанції від 29.05.2017р. відповідає вимогам ст. 159 КАС України, а тому відсутні підстави для її скасування та задоволення апеляційних вимог відповідача.
Відповідно до ч.1 ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
На підставі викладеного, колегія суддів, погоджуючись з висновком суду першої інстанції, вважає, що суд дійшов вичерпних юридичних висновків, щодо встановлення фактичних обставин справи і правильно застосував до спірних правовідносин сторін норми матеріального та процесуального права.
Доводи апеляційної скарги, з наведених вище підстав, висновків суду не спростовують.
Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, п.1 ч.1 ст. 198, ст.200, п.1 ч.1 ст.205, ст.ст.206, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Харківській області залишити без задоволення.
Постанову Харківського окружного адміністративного суду від 29.05.2017р. по справі № 820/1425/17 залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня складання ухвали у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя (підпис)ОСОБА_14 Судді (підпис) (підпис) ОСОБА_15 ОСОБА_9 Повний текст ухвали виготовлений 27.07.2017 р.
Суд | Харківський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.07.2017 |
Оприлюднено | 28.07.2017 |
Номер документу | 67961292 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Васильєва І.А.
Адміністративне
Харківський апеляційний адміністративний суд
Рєзнікова С.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні