Постанова
від 18.07.2017 по справі 727/4475/17
ШЕВЧЕНКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ЧЕРНІВЦІВ

Справа № 727/4475/17

Провадження № 2-а/727/225/17

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

18 липня 2017 року Шевченківський районний суд м. Чернівці в складі:

головуючого судді Семенка О.В.,

при секретарі Гончарук Н.Г.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі Шевченківського районного суду м. Чернівці справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до ОСОБА_2 містобудівного комплексу та земельних відносин Чернівецької міської ради, третя особа на стороні відповідача КП МіськШЕП про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач ОСОБА_1 звернулась до суду з позовом до відповідача ОСОБА_2 містобудівного комплексу та земельних відносин Чернівецької міської ради, третя особа на стороні відповідача КП МіськШЕП про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії.

Позов обґрунтовує тим, що відповідно до витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 23.10.2014 року серії ЕЕЕ №304784, вона є власником нежитлового приміщення кафе-бару по вул. Комарова, 16-А в м. Чернівці.

Відповідно до п.6 витягу з рішення 59 сесії VI скликання Чернівецької міської ради від 25.12.2014 року №1467, їй надано в оренду земельну ділянку по вул. Комарова, 16-А м. Чернівці, площею 0,0272 га (кадастровий номер 7310136300:08:001:0011), терміном на п'ять років для обслуговування добудови до магазину до житлового будинку та п. 28, цього рішення, зобов'язано сплатити кошти за фактичне користування земельною ділянкою в еквіваленті орендної плати відповідно до умов договору.

Зазначена земельна ділянка була їй передана згідно акту встановлення повторних точок меж земельної ділянки в натурі від 25.12.2014 року. Відповідно до Договору оренди землі від 23 липня 2015 року №9615, оформленого на підставі рішення 59 сесії Чернівецької міської ради VI скликання від 25.12.2014 року №1467 (із змінами, внесеними рішенням 61 сесії Чернівецької міської ради VI скликання від 27.02.2015 року №1528 та рішенням 65 сесії Чернівецької міської ради VI скликання від 02.07.2015 року №1656) Чернівецька міська рада надала їй в строкове платне користування земельну ділянку для обслуговування нежитлового приміщення кафе-бару, яка знаходиться по вул. В.Комарова, 16-А в м. Чернівці. Вказаний Договір укладено строком на п'ять років, терміном до 23 липня 2020 року. Цільове призначення земельної ділянки відповідно до категорії земель: землі для будівництва та обслуговування будівель торгівлі.

Маючи на меті розташувати тимчасову споруду - літній торговий майданчик (по вул. В. Комарова 16 - А в м. Чернівці), в квітні 2015 року вона звернулася до ОСОБА_2 містобудівного комплексу та земельних відносин Чернівецької міської ради із заявою встановленого зразка і додатками до неї, що передбачено п.3 Положення про тимчасове користування окремими елементами благоустрою комунальної власності для розміщення літніх торгових майданчиків і тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на території міста Чернівці, затвердженого рішенням Чернівецької міської ради від 29 грудня 2014 року №1475. Основним додатком до даної заяви була візуалізація даної тимчасової споруди - ескізна пропозиція розміщення із зазначенням площі та посадкових місць.

Погоджуючись з наданим ескізним проектом та розмірами тимчасової споруди, площа якої приблизно складала на момент звернення 70 кв. м, з яких біля 45 кв.м на орендованій нею земельній ділянці та приблизно 25 кв.м. на земельній ділянці, яка перебуває у комунальній власності Чернівецької міської ради, ОСОБА_2, відповідно до наданих повноважень, виніс на розгляд сесії Чернівецької міської ради питання про надання їй дозволу на користування окремими об'єктами благоустрою.

Так, відповідно до п. 1.3 витягу з рішення 62 сесії VI скликання Чернівецької міської ради від 30.03.2015 року №1571, їй надано дозвіл на користування окремими об'єктами благоустрою, терміном на один рік для розміщення літнього торгового майданчика на вул. В. Комарова, 16-А в м. Чернівці, площею 0,026 га (а це 26 кв. м). Однією з основних підстав прийняття даного рішення слугував вищезазначений ескізний проект.

20 квітня 2015 року ОСОБА_2 їй було видано паспорт прив'язки тимчасової споруди - літнього торгового майданчика на вул. В. Комарова, 16-А в м. Чернівці та зобов'язано укласти з ним Договір на право тимчасового користування окремими елементами благоустрою комунальної власності м. Чернівці.

20 квітня 2015 року Договір на право тимчасового користування окремими елементами благоустрою комунальної власності м. Чернівці нею було укладено Договір №17/15, а кошти згідно даного договору нею були сплачені в повному обсязі.

Відповідно до листа ОСОБА_2 від 17.02.2016 року №04/01-08/3-07/572, їй було запропоновано продовжити дію Договору №17/15 на право тимчасового користування окремими елементами благоустрою комунальної власності м. Чернівці від 10.03.2015 року.

В березні 2016 року вона повторно звернулася до ОСОБА_2 із заявою встановленого зразка і додатками до неї, що передбачено п. 3 Положення. Внаслідок чого, 28 березня 2016 року їй було видано паспорт прив'язки тимчасової споруди - літнього торгового майданчика біля приміщення кафе на вул. В. Комарова, 16-А в м. Чернівці та зобов'язано укласти Договір на право тимчасового користування окремими елементами благоустрою комунальної власності м. Чернівці.

10 березня 2016 року Договір на право тимчасового користування окремими елементами благоустрою комунальної власності м. Чернівці №17- 1/16 нею було укладено, кошти сплачено в повному обсязі.

Предметом укладання таких Договорів в 2015 та 2016 роках слугувало те, що Уповноважений орган - ОСОБА_2 надає замовнику в тимчасове користування окремі елементи благоустрою комунальної власності з метою встановлення літнього торгового майданчика для провадження діяльності, а якщо детально, то маленької частини - 26 кв. м газонного покриття для розміщення тимчасової споруди, загальна фактична площа якої 70,15 кв.м, решта якої розміщена на земельній ділянці, яку вона орендує відповідно до Договору оренди землі від 23 липня 2015 року №9615 та добросовісно сплачую орендну плату з 2014 року.

Повторно ОСОБА_2 було погоджено наданий ескіз на тимчасову споруду - літній торговий майданчик, площа якої складає 70,15 кв. м, з яких 44,15 кв. м розміщено на орендованій нею земельній ділянці та 26 кв. м. на земельній ділянці, яка перебуває у комунальній власності Чернівецької міської ради.

Так 03 листопада 2016 року на неї було складено протокол про адміністративне порушення та в телефонному режимі запрошено на Адміністративну комісію, про що на неї було винесено постанову по справі про адміністративне правопорушення від 18.11.2016 року №6 про притягнення до адміністративної відповідальності за ст. 152 КУпАП і накладено штраф у розмірі 1700 грн.

Даний штраф вона сплатила, подальших офіційних письмових претензій, вимог, листів та інших будь - яких звернень з боку ОСОБА_2 або з боку будь - яких органів виконавчої влади стосовно її тимчасової споруди - літнього майданчика, до неї не надходило.

Маючи на меті в подальшому користуватись даною тимчасовою спорудою (сезонно), 23 січня 2017 року, вона звернулась до Юридичного управління Чернівецької міської ради за наданням роз'яснень щодо її подальших дій. Так відповіддю Юридичного управління Чернівецької міської ради від 22.02.2017 року №0-134-01/10 їй було повідомлено те, що в її випадку окрім Положення про тимчасове користування окремими елементами комунальної власності для розміщення літніх майданчиків та тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на території міста Чернівці, затвердженого рішенням Чернівецької міської ради від 04.02.2016 року №95, потрібно керуватись Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011року №244, яким затверджено Порядок розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності.

Відповідно до п. 2.18 Порядку, 22 березня 2017 року нею було додатково подано заяву щодо продовження дії паспорта прив'язки, виданого 28 березня 2016 року №14/16, шляхом зазначення нової дати, підпису та печатки, на період з 23.03.2017 року до 01.11.2017 року по вул. Комарова, 16-А в м. Чернівці.

ОСОБА_2 містобудівного комплексу та земельних відносин листом від 28.03.2017 року №0-2086/0-04/01 щодо продовження паспорту прив'язки проінформував її про те, що літній торговий майданчик розміщений за межами ділянки, наданої їй в оренду, внаслідок чого, їй необхідно привести у відповідність правовстановлюючі документи на землю.

А, листом від 31.03.2017 року №0-2044/0-04/01 щодо укладання додаткового Договору їй взагалі відмовив, зазначивши те, що за інформацією, наданою Інспекцією з благоустрою, в неї є порушення. А це ще раз підтверджує той факт, що Інспекція з благоустрою постійно чинить тиск на ОСОБА_2, а внаслідок і на здійснення нею підприємницької діяльності.

Звертає увагу суду на те, що під час перевірки документів 03.11.2016 року Інспекцією з благоустрою було встановлено те, що тимчасову споруду - літній майданчик встановлено відповідно до заявленої ескізної пропозиції, в частині естетичного вигляду та розмірів і займаних площ, у відповідності до укладеного договору та паспорту прив'язки, а протокол було складено тільки за правопорушення в частині порушення строків зазначених в дозвільному документі.

Просить визнати протиправними дії та скасувати листи ОСОБА_2 містобудівного комплексу та земельних відносин Чернівецької міської ради від 28.03.2017 року №О-2086/0-04/01 про відмову у продовжені дії паспорта прив'язки літнього торгового майданчика по вул. Комарова, 16-А в м. Чернівці та від 31.03.2017 року №0-2044/0-04/01 про відмову у укладені додаткового Договору. Зобов'язати ОСОБА_2 містобудівного комплексу та земельних відносин Чернівецької міської ради видати паспорт прив'язки на тимчасову споруду - літній торговий майданчик по вул. Комарова, 16-А в м. Чернівці та укласти додатковий Договір на право тимчасового користування окремими елементами благоустрою комунальної власності м. Чернівці.

В судове засідання позивач не з'явилась, від представника позивача до суду надійшла заява про розгляд справи у її відсутності, позовні вимоги підтримала, просила позов задовольнити з підстав наведених в ньому.

Представник відповідача та представник третьої особи в судове засідання не з'явилися, будучи належним чином повідомлені про день, час та місце розгляду справи, відомостей про поважність причини неявки суду не надали.

Дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що позовні вимоги не обґрунтовані та задоволенню не підлягають виходячи з наступного.

Судом встановлено, що відповідно до Договору оренди землі від 23 липня 2015 року №9615, оформленого на підставі рішення 59 сесії Чернівецької міської ради VI скликання від 25.12.2014 року №1467 (із змінами, внесеними рішенням 61 сесії Чернівецької міської ради VI скликання від 27.02.2015 року №1528 та рішенням 65 сесії Чернівецької міської ради VI скликання від 02.07.2015 року №1656) Чернівецька міська рада надала позивачу ОСОБА_1 в строкове платне користування земельну ділянку для обслуговування нежитлового приміщення кафе-бару, яке знаходиться по вул. В.Комарова, 16-А в м. Чернівці, терміном до 23 липня 2020 року. Цільове призначення земельної ділянки відповідно до категорії земель: землі для будівництва та обслуговування будівель торгівлі.

Відповідно до п. 1.3 витягу з рішення 62 сесії VI скликання Чернівецької міської ради від 30.03.2015 року №1571, позивачу надано дозвіл на користування окремими об'єктами благоустрою, терміном на один рік для розміщення літнього торгового майданчика на вул. В. Комарова, 16-А в м. Чернівці, площею 0,026 га (тобто на 26 кв.м).

На підставі цього рішення, 20 квітня 2015 року ОСОБА_2 позивачу було видано паспорт прив'язки тимчасової споруди - літнього торгового майданчика на вул. В. Комарова, 16-А в м. Чернівці та укладено Договір №17/15 на право тимчасового користування окремими елементами благоустрою комунальної власності м. Чернівці (а.с.32).

В березні 2016 року позивач ОСОБА_1 повторно звернулася до ОСОБА_2 із заявою встановленого зразка і додатками до неї, що передбачено п. 3 Положення.

28 березня 2016 року позивачу було видано паспорт прив'язки тимчасової споруди - літнього торгового майданчика біля приміщення кафе на вул. В. Комарова, 16-А в м. Чернівці та 10 березня 2016 року укладено Договір №17-1/16 на право тимчасового користування окремими елементами благоустрою комунальної власності м. Чернівці (а.с.35-36).

Відповідно до договору №17-1/16 ОСОБА_2 надав позивачу в тимчасове користування окремі елементи благоустрою комунальної власності з метою встановлення літнього торгового майданчика для провадження діяльності, а саме: ЛТД - літній торговий майданчик, загальною площею 26,00 кв.м., газонне покриття, по вул. В.Комарова, 16-А, терміном користування до 01.11.2016 року.

Паспорт прив'язки, який виданий позивачу 28.03.2016 року №14/16 також дійсний до 01.11.2016 року.

Відповідно п.2.6. цього договору Уповноважений орган має право здійснювати перевірку виконання замовником об'єкта відповідно до умов договору.

Як вбачається з матеріалів справи відносно позивача ОСОБА_1 складено протокол №0196 про адміністративне правопорушення від 03 листопада 2016 року за ст.. 152 КУпАП, за порушення у розміщенні тимчасових споруд, архітектурних малих форм, а сама: самовільне встановлення літнього торговельного майданчика за адресою м. Чернівці, вул. Комарова. 16-А.

Постаново комісії при виконавчому комітеті Чернівецької міської ради від 18.11.2016 року за №6 визнано винною ОСОБА_3 у чиненні адміністративного правопорушення передбаченого ст.. 152 КУпАП та накладено стягнення у виді штрафу в розмірі 1700 грн., а в подальшому даний штраф позивачка сплатила, про що вказувала і в позовні.

Як вбачається зі змісту даної постанови ОСОБА_1 допустила розміщення літнього торговельного майданчику з порушенням строків зазначених в дозвільному документі (паспорті прив'язки), чим порушила тимчасові правила благоустрою м. Чернівців (п.13.3 додатку до правил).

Актом тимчасової робочої групи з підготовки та проведення демонтажу самовільно встановлених тимчасових споруд з метою впорядкування території м. Чернівців про самовільне встановлення тимчасової споруди, було встановлено, що станом на 15.11.2016 р. літній торговий майданчик на вул. В.Комарова, 16-А, позивачем не демонтований (а.с.80).

Листом-попередженням від 20.12.2016р. №04/01-08/3-05/4/4300 позивачу доведено до відома зауваження з приводу розміщення ЛТМ та рекомендовано самостійно демонтувати літній торговий майданчик в термін до 01.01.2017р. (а.с.81).

Листом від 02.02.2017р. №127 інспекцією з благоустрою при виконавчому комітеті Чернівецької міської ради проінформовано департамент про недотримання ОСОБА_1, як Замовником, умов Положення, Договору та паспорту прив'язки, в частині демонтажу літнього торгового майданчику після закінчення терміну користування/розміщення- 01.11.2016 року.

Додатково, інспекцією повідомлено, що станом на 02.02.2017р. літній торговий майданчик не демонтовано.

ОСОБА_2 містобудівного комплексу та земельних відносин листом від 28.03.2017 року №0-2086/0-04/01 щодо продовження паспорту прив'язки проінформував позивача про те, що літній торговий майданчик розміщений за межами ділянки, наданої їй в оренду, внаслідок чого, їй необхідно привести у відповідність правовстановлюючі документи на землю (а.с.46).

Листом від 31.03.2017 року №0-2044/0-04/01 щодо укладання додаткового Договору позивачці відмовлено у продовженні паспорту прив'язки, зазначивши те, що за інформацією, наданою Інспекцією з благоустрою, в неї є порушення (а.с.44).

Порядок та умови для отримання права тимчасового користування окремими елементами благоустрою комунальної власності для розміщення літніх торгових майданчиків (далі - ЛТМ) і пересувних тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, регулювання організаційно-правових відносин, пов'язаних з оформленням договорів, регламентуються Положенням про тимчасове користування окремими елементами благоустрою комунальної власності для розміщення літніх торгових майданчиків і тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на території міста Чернівців, затвердженого рішенням сесії Чернівецької міської ради VI скликання від 04.02.2016р. №95.

Відповідно до п.1.16 Положення, літній торговий майданчик - тимчасова, збірно-розбірна конструкція з навісом або без нього, що виготовляється з полегшених матеріалів, основними складовими якої є вуличні меблі (лавки, столи, стільці), використовується як приналежна річ для здійснення комерційної діяльності та розміщується в теплий період року з 01 березня до 01 листопада безпосередньо біля об'єкта сфери торгівлі (послуг) який забезпечений санітарно-побутовими умовами для дотримання правил особистої гігієни з наявним (доступним) санітарним вузлом.

Так, механізм розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності порядку, порядок отримання паспорта прив'язки тимчасових споруд та умови анулювання дії паспорту прив'язки тимчасових споруд, визначено Порядком розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затвердженим наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 244 від 21.10.2011 р ., який є спеціальним нормативним актом, що регулює спірні правовідносини.

Відповідно до п.п.1.3. п.1 Порядку №244, тимчасова споруда торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності (далі - ТС) - одноповерхова споруда, що виготовляється з полегшених конструкцій з урахуванням основних вимог до споруд, визначених технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд, і встановлюється тимчасово, без улаштування фундаменту.

Згідно із Порядком №244, підставою для розміщення тимчасових споруд є паспорт прив'язки ТС, який видається з поданням пакету документів, зазначених у п.2.6 цього Порядку.

Пунктами 2.16, 2.17, 2.18, 2.19 Порядку №244, паспорт прив'язки підлягає реєстрації в журналі реєстрації паспортів прив'язки або електронному журналі органом, який його видав, з подальшим внесенням інформації про ТС до містобудівного кадастру. Строк дії паспорта прив'язки визначається органом з питань містобудування та архітектури виконавчого органу відповідної ради або районної державної адміністрації відповідно до генерального плану, плану зонування та детального плану територій та з урахуванням строків реалізації їх положень. Продовження строку дії паспорта прив'язки здійснюється за заявою замовника, шляхом зазначення нової дати, підпису та печатки у паспорті прив'язки органом з питань містобудування та архітектури виконавчого органу відповідної ради, районної державної адміністрації. У разі змін, які відбулися у містобудівній документації на місцевому рівні, будівельних нормах, розташуванні існуючих будівель і споруд, інженерних мереж або з ініціативи суб'єкта господарювання, паспорт прив'язки може переоформлюватись на строк дії цього паспорта прив'язки або на новий строк.

Відповідно до п.п.2.27 п. Порядку № 244, дія паспорта прив'язки ТС анулюється за таких умов: недотримання вимог паспорта прив'язки при її встановленні; невстановлення ТС протягом 6 місяців з дати отримання паспорта прив'язки; надання недостовірних відомостей у документах, зазначених у пункті 2.6 цього Порядку, під час підготовки паспорта прив'язки ТС. Відхилення від паспорту прив'язки не допускається.

Відповідно до пункту 4.2.1 Договору №17-1/16 від 10 березня 2016 року (а.с.36-37) у випадку відсутності зауважень щодо функціонування ЛТМ Уповноважений орган самостійно продовжує термін дії паспорта прив'язки та укладає додатковий Договір щодо продовження дії Договору про тимчасове користування окремими елементами благоустрою комунальної власності на період узгоджений із Замовником, але не більше терміну встановленого рішенням міської ради про укладання основного Договору.

Відповідно до підпункту 6.4.4 пункту 6.4 Договору, дія договору припиняється, у випадку недотримання вимог паспорту прив'язки.

Як вже зазначалось Рішенням Чернівецької міської ради VI скликання від 30.03.2015р. №1571, позивачу як Замовнику було надано дозвіл на користування окремими елементами благоустрою, площею 0,0026 га, для розміщення літнього торгового майданчику на вул. Комарова Володимира, 16-А.

Однак, враховуючи обставину ігнорування позивачем ОСОБА_1, як Замовником, зауважень щодо функціонування ЛТМ, факт грубого порушення вимог п.1.16 Положенням про тимчасове користування окремими елементами благоустрою комунальної власності для розміщення літніх торгових майданчиків і тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на території міста Чернівців, затвердженого рішенням сесії Чернівецької міської ради від 04.02.2016р. №95, п.1.3 Договору від 10.03.2016 р. №17-1/16, паспорту прив'язки літнього торгового майданчику на вул. В.Комарова,16-А від 28.03.2016 р. №14/16, суд вважає, що департаментом правомірно було відмовлено позивачці у продовжені терміну дії Договору на право тимчасового користування окремими елементами благоустрою комунальної власності міста Чернівців від 10.03.2016р. №17-1/16 та у видачі паспорту прив'язки.

Таким чином, враховуючи встановлені обставини та досліджені докази, суд вважає, що позовні вимоги ОСОБА_1 про визнання протиправними дії та скасування листів ОСОБА_2 містобудівного комплексу та земельних відносин Чернівецької міської ради від 28.03.2017 року №О-2086/0-04/01 про відмову у продовжені дії паспорта прив'язки літнього торгового майданчика по вул. Комарова, 16-А в м. Чернівці та від 31.03.2017 року №0-2044/0-04/01 про відмову у укладені додаткового Договору а також зобов'язання ОСОБА_2 містобудівного комплексу та земельних відносин Чернівецької міської ради видати паспорт прив'язки на тимчасову споруду - літній торговий майданчик по вул. Комарова, 16-А в м. Чернівці та укласти додатковий Договір на право тимчасового користування окремими елементами благоустрою комунальної власності м. Чернівці - є необґрунтованими та незаконними, тому в їх задоволенні слід відмовити в повному обсязі.

На підставі вищевикладеного, керуючись статтями 2, 18, 71, 86, 99, 104-107 КАС України, суд -

П О С Т А Н О В И В :

В задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 до ОСОБА_2 містобудівного комплексу та земельних відносин Чернівецької міської ради, третя особа на стороні відповідача КП МіськШЕП про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії - відмовити.

Апеляційна скарга може бути подана протягом десяти днів з дня отримання копії постанови до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Шевченківський районний суд м. Чернівці.

СУДДЯ : Семенко О.В.

СудШевченківський районний суд м. Чернівців
Дата ухвалення рішення18.07.2017
Оприлюднено28.07.2017
Номер документу67964879
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —727/4475/17

Ухвала від 05.12.2017

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Ухвала від 20.11.2017

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Ухвала від 22.09.2017

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Білоус О.В.

Ухвала від 22.09.2017

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Білоус О.В.

Ухвала від 04.09.2017

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Білоус О.В.

Постанова від 18.07.2017

Адміністративне

Шевченківський районний суд м. Чернівців

Семенко О. В.

Ухвала від 15.05.2017

Адміністративне

Шевченківський районний суд м. Чернівців

Семенко О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні