Справа № 575/706/17 р.
№ Провадження 2-а/575/20/17 р.
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
01 серпня 2017 р. смт.В-Писарівка
Суддя Великописарівського районного суду Сумської області Семенова О.С., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за адміністративним позовом керівника Охтирської місцевої прокуратури Сумської області в інтересах держави до Дмитрівської сільської ради Великописарівського району Сумської області про визнання незаконною бездіяльності Дмитрівської сільської ради Великописарівського району та зобов'язання вчинити дії, -
В с т а н о в и в :
Керівник Охтирської місцевої прокуратури Сумської області в інтересах держави 22.06.2017 звернувся до суду з даним адміністративним позовом, мотивуючи свої позовні вимоги тим, що Охтирською місцевою прокуратурою проведено вивчення стану законності з питань дотримання законодавства України щодо благоустрою населених пунктів, за результатами якого виявлено ряд порушень щодо проведення технічної інвентаризації та паспортизації дитячих майданчиків, що негативно впливає на організацію належного утримання та раціонального використання територій, будівель та інженерних споруд, та може привести у разі їх не усунення до настання тяжких наслідків. Охтирською місцевою прокуратурою встановлено, що на території Дмитрівської сільської ради Великописарівського району Сумської області знаходиться обладнання для двох дитячих майданчиків, які розташовані на території загального користування в с. Олександрівка Великописарівського району Сумської області, по вул. Київській та по вул. Пушкінській. Дані майданчики перебувають у власності територіальної громади і знаходяться на балансі Дмитрівської сільської ради Великописарівського району Сумської області. Відповідно до інформації Дмитрівської сільської ради Великописарівського району Сумської області № 182 від 31.05.2017 плани паспортизації та інвентаризації закріплених об'єктів благоустрою, а саме дитячих майданчиків відсутні. Крім того, встановлено, що Правилами благоустрою населених пунктів Дмитрівської сільської ради, затвердженими рішенням четвертої сесії сьомого скликання Дмитрівської сільської ради від 24.12.2015, не затверджено плани інвентаризації та паспортизації дитячих майданчиків. Технічна інвентаризація та паспортизація обладнання (елементів) дитячих майданчиків не проводилася. В результаті бездіяльності Дмитрівської сільської ради Великописарівського району Сумської області, підприємства, установи та організації, фізичні особи-підприємці у сфері благоустрою за відсутності затверджених планів інвентаризації та паспортизації об'єктів благоустрою позбавлені можливості проводити вказані заходи. Бездіяльність Дмитрівської сільської ради з питання затверджених планів інвентаризації та паспортизації об'єктів благоустрою населення (їх частин), а саме: обладнання (елементів) дитячих майданчиків становить загрозу закріпленим ст. ст. 3, 27 Конституції України права дітей на життя, охорону здоров'я, грубо порушує вимоги Закону України Про благоустрій населених пунктів .
В судове засідання представник позивача Скоромний О.М. що діє на підставі доручення /а.с.54/, надав письмову заяву про розгляд справи без його участі, позовні вимоги підтримав в повному обсязі /а.с.55/.
Представник відповідача Скромний М.А., голова Дмитрівської сільської ради, в судове засідання не прибув, надав письмову заяву про розгляд справи без його участі, позовні вимоги визнає /а.с.56/.
Суд вважає за можливе розглянути адміністративний позов без участі сторін.
Оскільки сторони по справі не прибули у судове засідання, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні відповідно до вимог ч. 6 ст. 128 КАС України.
Дослідивши докази, вивчивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що позовні вимоги прокурора підлягають задоволенню у повному обсязі, виходячи з наступного.
Судом встановлені такі факти та відповідні їм правовідносини.
Судом установлено, що відповідно рішення четвертої сесії сьомого скликання Дмитрівської сільської ради Великописарівського району Сумської області від 24.12.2015 затверджено Правила благоустрою території населених пунктів Дмитрівської сільської ради Великописарівського району Сумської області /а.с.6-33/.
Рішенням № 37 від 20.10.2016 виконавчого комітету Дмитрівської сільської ради Великописарівського району Сумської області затверджено інвентаризаційну комісію /а.с.34/.
Згідно до інвентаризаційного опису інших необоротних матеріальних активів та запасів від 03.11.2016 ігрові майданчики знаходяться на балансі Дмитрівської сільської ради Великописарівського району Сумської області /а.с.35-38/.
Відповідно до інформаційного листа Дмитрівської сільської ради Великописарівського району Сумської області № 182 від 31.05.2017 на балансі сільської ради перебуває 2 дитячих майданчика, а саме на прилеглій території парку Олександрівського СБК по вул. Київській та загального користування с. Олександрівка, вул. Пушкарська. Ігрові майданчики знаходяться на балансі Дмитрівської сільської ради, але ні за ким не заріплені. Затверджених планів паспортизації не має, інвентаризація дитячих майданчиків проводилась в 2016 році згідно рішення виконкому № 37 від 20.10.2016, технічна інвентаризація та паспортизація дитячих майданчиків на території сільської ради не проводилась /а.с.5/.
Відповідно до частин 1-4 статті 23 Закону України Про прокуратуру представництво прокурором інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні процесуальних та інших дій, спрямованих на захист інтересів громадянина або держави, у випадках та порядку, встановлених законом. Прокурор здійснює представництво в суді інтересів громадянина (громадянина України, іноземця або особи без громадянства) у випадках, якщо така особа не спроможна самостійно захистити свої порушені чи оспорювані права або реалізувати процесуальні повноваження через недосягнення повноліття, недієздатність або обмежену дієздатність, а законні представники або органи, яким законом надано право захищати права, свободи та інтереси такої особи, не здійснюють або неналежним чином здійснюють її захист. Наявність таких обставин обґрунтовується прокурором у порядку, передбаченому частиною четвертою цієї статті. Прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб'єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу. Наявність таких обставин обґрунтовується прокурором у порядку, передбаченому частиною четвертою цієї статті.
Не допускається здійснення прокурором представництва в суді інтересів держави в особі державних компаній, а також у правовідносинах, пов'язаних із виборчим процесом, проведенням референдумів, діяльністю Верховної Ради України, Президента України, створенням та діяльністю засобів масової інформації, а також політичних партій, релігійних організацій, організацій, що здійснюють професійне самоврядування, та інших громадських об'єднань. Представництво в суді інтересів держави в особі Кабінету Міністрів України та Національного банку України може здійснюватися прокурором Генеральної прокуратури України або регіональної прокуратури виключно за письмовою вказівкою чи наказом Генерального прокурора або його першого заступника чи заступника відповідно до компетенції.
Наявність підстав для представництва має бути обґрунтована прокурором у суді.
Прокурор здійснює представництво інтересів громадянина або держави в суді виключно після підтвердження судом підстав для представництва. Прокурор зобов'язаний попередньо, до звернення до суду, повідомити про це громадянина та його законного представника або відповідного суб'єкта владних повноважень. У разі підтвердження судом наявності підстав для представництва прокурор користується процесуальними повноваженнями відповідної сторони процесу. Наявність підстав для представництва може бути оскаржена громадянином чи її законним представником або суб'єктом владних повноважень.
Виключно з метою встановлення наявності підстав для представництва інтересів держави в суді у випадку, якщо захист законних інтересів держави не здійснює або неналежним чином здійснює суб'єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, прокурор має право отримувати інформацію, яка на законних підставах належить цьому суб'єкту, витребовувати та отримувати від нього матеріали та їх копії.
У разі відсутності суб'єкта владних повноважень, до компетенції якого віднесений захист законних інтересів держави, а також у разі представництва інтересів громадянина з метою встановлення наявності підстав для представництва прокурор має право:
1) витребовувати за письмовим запитом, ознайомлюватися та безоплатно отримувати копії документів і матеріалів органів державної влади, органів місцевого самоврядування, військових частин, державних та комунальних підприємств, установ і організацій, органів Пенсійного фонду України та фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування, що знаходяться у цих суб'єктів, у порядку, визначеному законом;
2) отримувати від посадових та службових осіб органів державної влади, органів місцевого самоврядування, військових частин, державних та комунальних підприємств, установ та організацій, органів Пенсійного фонду України та фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування усні або письмові пояснення. Отримання пояснень від інших осіб можливе виключно за їхньою згодою.
Пунктом 5 ч. 2 ст. 18 Закону України Про благоустрій населених пунктів закріплено обов'язок підприємств, установ та організацій проводити згідно з планами, затвердженими органами державної влади, органами місцевого самоврядування, інвентаризацію та паспортизацію закріплених за ними об'єктів благоустрою (їх частин), що здійснюється у порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житло-комунального господарства.
Відповідно до ч. 1 ст. 13 Закону України Про благоустрій населених пунктів до об'єктів благоустрою населених пунктів належать: території загального користування - парки (гідропарки, лугопарки, лісопарки, парки культури та відпочинку, парки - пам'ятки садово-паркового мистецтва, спортивні, дитячі, історичні, національні, меморіальні та інші), рекреаційні зони, сади, сквери та майданчики; пам'ятки культурної та історичної спадщини; майдани, площі, бульвари, проспекти; вулиці, дороги, провулки, узвози, проїзди, пішохідні та велосипедні доріжки; пляжі; кладовища; інші території загального користування; прибудинкові території; території будівель та споруд інженерного захисту
територій; території підприємств, установ, організацій та закріплені за ними території на умовах договору, та інші території в межах населеного пункту.
Згідно до ч. 1 ст. 21 Закону України Про благоустрій населених пунктів елементами (частинами) об'єктів благоустрою є: покриття площ, вулиць, доріг, проїздів, алей, бульварів, тротуарів, пішохідних зон і доріжок відповідно до діючих норм і стандартів; зелені насадження (у тому числі снігозахисні та протиерозійні) уздовж вулиць і доріг, в парках, скверах, на алеях, бульварах, в садах, інших об'єктах благоустрою загального користування, санітарно-захисних зонах, на прибудинкових територіях; будівлі та споруди системи збирання і вивезення відходів; засоби та обладнання зовнішнього освітлення та зовнішньої реклами; технічні засоби регулювання дорожнього руху; будівлі та споруди системи інженерного захисту території; комплекси та об'єкти монументального мистецтва, декоративні фонтани і басейни, штучні паркові водоспади; обладнання (елементи) дитячих, спортивних та інших майданчиків; малі архітектурні форми; інші елементи благоустрою, визначені нормативно-правовими актами.
Пунктом 3 підпунктом 5 Положення про Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, затвердженого ПКМУ № 197 від 30.04.2014 передбачено одним із основних завдань є розроблення державної стратегії регіонального розвитку, щорічні плани заходів щодо її реалізації, здійснює методологічне керівництво та координацію діяльності з підготовки регіональних стратегій розвитку.
Інструкцією з проведення технічної інвентаризації та паспортизації об'єктів благоустрою населених пунктів, затвердженою Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 550 від. 29.10.2012 визначено Порядок проведення робіт з технічної інвентаризації та паспортизації.
Пунктом 1.2. Інструкції зазначено, що Інструкція визначає порядок проведення робіт з технічної інвентаризації та паспортизації парків (гідропарків, лугопарків, лісопарків, парків культури та відпочинку, парків - пам'яток садово-паркового мистецтва, спортивних, дитячих, історичних, національних, меморіальних та інших), рекреаційних зон, садів, скверів та майданчиків, пам'яток культурної та історичної спадщини, майданів, площ, бульварів, проспектів, вулиць, доріг, провулків, узвозів, проїздів, пішохідних та велосипедних доріжок, пляжів, кладовищ, інших територій загального користування; прибудинкових територій; територій будівель та споруд інженерного захисту територій; територій підприємств, установ, організацій та закріплених за ними територій на умовах договору, а також інших об'єктів благоустрою в межах населеного пункту (крім земельних ділянок, на яких розташовано вказані об'єкти). Інвентаризація земельних ділянок, на яких розташовано об'єкти, зазначені в абзаці першому цього пункту, проводиться відповідно до Порядку проведення інвентаризації земель, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2012 року № 513. Пунктом 1.3 Інструкції вказано, що паспортизація об'єктів благоустрою - складання технічних паспортів об'єктів благоустрою за результатами їх інвентаризації; технічна інвентаризація об'єктів благоустрою - сукупність заходів з обстеження, спрямованих на підтвердження наявності об'єктів нерухомого майна, елементів благоустрою та оцінку їх технічного стану, а також наявності інженерних мереж на об'єкті благоустрою.
Пунктом 1.4. Інструкції визначено, що технічна інвентаризація та паспортизація об'єктів благоустрою проводяться власником, балансоутримувачем або виконавцем на підставі договору із замовником або самостійно.
Пуктом 1.5 Інструкції передбачено, що технічна інвентаризація об'єктів благоустрою може бути плановою або позаплановою. Планова технічна інвентаризація повинна проводитись згідно з планами, затвердженими органами державної влади та органами місцевого самоврядування.
Відповідно до ч. 2 ст.6 Закону України Про охорону дитинства передбачено, що держава гарантує дитині право на охорону здоров'я, безоплатну кваліфіковану медичну допомогу в державних і комунальних закладах охорони здоров'я, сприяє створенню безпечних умов для життя і здоров'я розвитку дитини, раціонального харчування, формуванню навичок здорового способу життя.
Частиною 2 статті 3 Конвенції про права дитини, прийнятою Резолюцією 44/25 Генеральної Асамблеї ООН від 20.11.1989, яка набула чинності 02.09.1990, ратифінкована Постановою Верховної Ради України № 789ХІІ (78912) від 27.09.1991 передбачено, що держави-учасниці поважають і заохочують право дитини на всебічну участь у культурному і творчому житті та сприяють наданню їй відповідних і рівних можливостей для культурної і творчої діяльності, дозвілля і відпочінку.
Таким чином, суд дійшов переконливого висновку, що бездіяльність Дмитрівської сільської ради Великописарівського району Сумської області знайшла підтвердження в судовому засіданні, ця бездіяльність є неправомірною. Тому у суду є підстави для задоволення позовних вимог керівника прокуратури.
Відповідно до ст. 94 КАС України з відповідача на користь позивача необхідно стягнути судові витрати по сплаті судового у розмірі 1 600,00 гривень, сплаченого ним при зверненні до суду, що підтверджено відповідною квитанцією /а.с.1/.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 17, 18, 69-71, 94, 128, 161, 162 КАС України, -
у х в а л и в :
Позовні вимоги керівника Охтирської місцевої прокуратури Сумської області в інтересах держави - задовольнити повністю.
Визнати бездіяльність Дмитрівської сільської ради Великописарівського районного суду Сумської області щодо не затвердження планів технічної інвентаризації та паспортизації об'єктів благоустрою населення, а саме дитячих майданчиків та не вирішення питання проведення технічної інвентаризації та паспортизації даних об'єктів благоустрою - протиправною.
Зобов'язати Дмитрівську сільську раду Великописарівського району Сумської області розробити та затвердити плани технічної інвентаризації та паспортизації обладнання (елементів) дитячих майданчиків, розташованих в с. Олександрівка Великописарівського району Сумської області та провести їх технічну інвентаризацію та паспортизацію.
Стягнути з Дмитрівської сільської ради Великописарівського району Сумської області /42810, Сумська область, Великописарівський район, с. Дмитрівка, вул. Центральна, Код ЄРДПОУ 04390498/ на користь прокуратури Сумської області /40000, м. Суми, вул. Герасима Кондратьєва, 33, код ЄДРПОУ 03527891, р/р 35214005002983, МФО 820172, банк Держказначейська служба України м. Київ) судовий збір в розмірі 1600,00 гривень.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Великописарівський районний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а у разі складання постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги.
Суддя О.С.Семенова.
Суд | Великописарівський районний суд Сумської області |
Дата ухвалення рішення | 01.08.2017 |
Оприлюднено | 02.08.2017 |
Номер документу | 68051196 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Великописарівський районний суд Сумської області
Семенова О. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні