Постанова
від 21.07.2017 по справі 522/3744/17
ПРИМОРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ОДЕСИ

№522/3744/17, 1-кс/522/13273/17

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21.07.2017 року слідчий суддя Приморського районного суду м. Одеси ОСОБА_1 , за участю слідчого ОСОБА_2 , розглянувши у судовому засіданні клопотання старшого слідчого першого відділу розслідування кримінальних проваджень слідчого управління фінансових розслідувань ГУ ДФС в Одеській області старшого лейтенанта податкової міліції ОСОБА_2 про тимчасовий доступ до речей і документів,

ВСТАНОВИЛА:

Старший слідчий першого відділу розслідування кримінальних проваджень слідчого управління фінансових розслідувань ГУ ДФС в Одеській області старший лейтенант податкової міліції ОСОБА_2 звернувся до слідчого судді з клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів.

Доводи клопотання слідчий обґрунтував наступним.

Так, в клопотанні зазначено, що слідчим управлінням фінансових розслідувань Головного управління ДФС в Одеській області проводиться досудове розслідування по кримінальному провадженню №32016160000000140 від 19.10.2016 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.212 КК України.

В клопотанні указано, що службові особи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » в період 01.01.2016 року 31.05.2016 року, шляхом приховування фактичних об`ємів реалізованої продукції ухилились від сплати податку на додану вартість в сумі 1905326 грн. та податку на прибуток в сумі 1976285, що є особливо великим розміром.

Як вбачається, із клопотання, проведеними оперативними заходами та аналізом фінансово-господарської діяльності ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » встановлено, що підприємство здійсню реалізацію цукру на оптових ФОП або підприємствам реального сектору економіки, які в подальшому збувають цукор на ринках, а у бухгалтерському та податковому обліку відображають реалізацію на юридичні особи з ознаками «фіктивності».

Як указано, у клопотанні, в ході оперативного відпрацювання ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » встановлено, що вказане підприємство реалізують за готівкові кошти частину власної продукції фізичним або юридичним особам Одеської області та іншим регіонам без відображення таких операцій в бухгалтерському та податковому обліку. В подальшому отриману готівку останні віддають за певний відсоток на підприємства з ознаками «фіктивності» та відображають нібито проведені фінансово-господарські операції, при цьому оформлюються документи прикриття з використанням реквізитів СГД, що мають ознаки «фіктивності» по значно нижчій ціни від ціни фактичної реалізації ТМЦ.

Як вбачається, із клопотання, в ході досудового розслідування встановлено, коло осіб причетних до створення групи підприємств з ознаками «фіктивності», котрі надають послуги з обготівкування грошових коштів та безпідставного формування «штучного» податкового кредиту з податку на додану вартість, а також безпідставне віднесення цих операцій до складу валових витрат, в результаті чого діяльність підприємств направлена на ухилення від сплати податків в особливо великих розмірах. На території міст Дніпра, Одеси та Києва впродовж 2014 - 2017 років створено стійке злочинне угрупування, діяльність якого спрямована на «тіньовий сектор» економки та пов`язана насамперед з наданням послуг підприємствам реального сектору економіки щодо мінімізації податків та конвертації грошових коштів шляхом переведення безготівкових коштів у готівку, заниження податкових зобов`язань та податку на прибуток, оформлення безтоварних операцій використовуючи реквізити підприємства, зареєстрованих без мети здійснення підприємницької діяльності.

В клопотанні зазначено, що з цією метою, учасниками злочинної групи було створено та продовжують створюватися підконтрольні підприємства, у тому числі ті, які мають явні ознаки фіктивності, або зареєстровані на осіб, які не мають наміру здійснювати підприємницьку діяльність.

Із клопотання вбачається, що використовуючи створенні підконтрольні ризикові підприємства, відкриваючи для забезпечення злочинної діяльності та в подальшому використовуючи банківські рахунки в банківських установах, члени злочинної групи щоденно отримують готівкові кошти, які передають представникам реального сектору економіки. Для прикриття незаконної діяльності формуються та реєструються видаткові та податкові накладні, по відображенню фіктивних оборудок, тобто до офіційних документів вносяться завідомо неправдиві данні про нібито проведенні фінансово-господарські операції. Тим самим створюються документи «прикриття», що в подальшому приводить до штучного завищення податкового кредиту та валових витрат, з метою умисного ухилення від сплати податків. Шляхом використання документів та розрахункових рахунків підприємств, зареєстрованих на «підставних» осіб, учасники злочинного угрупування надають послуги підприємствам реального сектору економіки, які пов`язані із незаконним переводом безготівкових коштів в готівку, що в подальшому приводить до штучного завищення податкового кредиту та валових витрат, з метою умисного ухилення від сплати податків та розкрадання бюджетних коштів, у тому числі шляхом відшкодування ПДВ з держбюджету та подальшої легалізації (відмивання) грошових коштів.

Як вбачається, із клопотання, співробітниками ВОВЕЗ ОУ ГУ ДФС у Дніпропетровській області встановлено, що впродовж 2015 2017 років, що вигодонабувачами «конвертаційного центру» є ряд суб`єктів підприємницької діяльності, одними з яких є ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (кодЄДРПОУ НОМЕР_1 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_3 )та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (кодЄДРПОУ НОМЕР_4 ). В подальшому проведеним аналізом АІС «Податковий блок» в ході якого встановлено, що основними замовниками продукції/послуг у

-ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) є: ПРАТ " ІНФОРМАЦІЯ_6 " (код ЄДРПОУ НОМЕР_5 ), ПРАТ " ІНФОРМАЦІЯ_7 " (код ЄДРПОУ НОМЕР_6 ) та ПРАТ " ІНФОРМАЦІЯ_8 " (код ЄДРПОУ НОМЕР_7 );

-ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) є: ПРАТ " ІНФОРМАЦІЯ_7 " (код ЄДРПОУ НОМЕР_6 ), ПРАТ " ІНФОРМАЦІЯ_6 " (код ЄДРПОУ НОМЕР_5 ), ПРАТ " ІНФОРМАЦІЯ_8 " (код ЄДРПОУ НОМЕР_7 ) та ПАТ " ІНФОРМАЦІЯ_6 " (код ЄДРПОУ НОМЕР_8 );

-ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_3 ) є: ПРАТ " ІНФОРМАЦІЯ_6 " (код ЄДРПОУ НОМЕР_5 ), ПРАТ " ІНФОРМАЦІЯ_8 " (код ЄДРПОУ НОМЕР_7 ) та ПАТ " ІНФОРМАЦІЯ_6 " (код ЄДРПОУ НОМЕР_8 );

-ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_4 ) є: ПРАТ " ІНФОРМАЦІЯ_7 " (код ЄДРПОУ НОМЕР_6 ), ПАТ " ІНФОРМАЦІЯ_6 " (код ЄДРПОУ НОМЕР_8 ) та ПРАТ " ІНФОРМАЦІЯ_6 " (код ЄДРПОУ НОМЕР_5 ).

В клопотанні вказано, що в ході досудового розслідування встановлено, що ПРАТ " ІНФОРМАЦІЯ_7 " (код ЄДРПОУ НОМЕР_6 ) в період 2014 2017 роки мало фінансово господарські взаємовідносини з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (кодЄДРПОУ НОМЕР_1 ), ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (кодЄДРПОУ НОМЕР_4 ).

Із клопотання вбачається, що первинні фінансово господарські документи по взаємовідносинам перебувають у володіння та зберігаються лише у ПРАТ " ІНФОРМАЦІЯ_7 " (код ЄДРПОУ НОМЕР_6 )та містять відомості щодо обставин здійснення фінансово господарських обставин з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (кодЄДРПОУ НОМЕР_1 ), ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 )та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (кодЄДРПОУ НОМЕР_4 ).

Як зазначено, у клопотанні, інформація яка міститься в документах ПРАТ " ІНФОРМАЦІЯ_7 " (код ЄДРПОУ НОМЕР_6 ) по господарським взаємовідносинам з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (кодЄДРПОУ НОМЕР_1 ), ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 )та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (кодЄДРПОУ НОМЕР_4 ) за період 2014 2017 роки має значення для доказування причетності посадових осіб до незаконної діяльності та приховування отриманих доходів, іншим шляхом не має можливості довести обставини вчинення кримінального правопорушення. Тобто довести вищевказані обставини, які передбачається довести за допомогою цих документів, іншим способом не передбачається можливим.

В клопотанні зазначено, що у матеріалах кримінального провадження вбачається наявність достатніх підстав вважати, що вказані речі і документи мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, необхідно отримати можливість вилучити оригінали фінансово - господарських документів по взаємовідносинам ПРАТ " ІНФОРМАЦІЯ_7 " (код ЄДРПОУ НОМЕР_6 ) з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (кодЄДРПОУ НОМЕР_1 ), ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 )та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (кодЄДРПОУ НОМЕР_4 )за період 2014 2017 роки.

Слідчий в клопотанні вважає, що є достатні підстави вважати, що ПРАТ " ІНФОРМАЦІЯ_7 " (код ЄДРПОУ НОМЕР_6 ) є зацікавленою стороною по вказаному кримінальному провадженню та можуть передати інформацію щодо проводимих та плануємих слідчих дій, що в свою чергу може призвести до знищення речей або документів, прошу провести судове засідання без участі представників ПРАТ " ІНФОРМАЦІЯ_7 " (код ЄДРПОУ НОМЕР_6 ).

Слідчий ОСОБА_2 у судовому засіданні підтримав клопотання з підстав, вказаних у клопотанні.

Вислухавши думку слідчого ОСОБА_2 , а також дослідивши надані матеріали, якими обґрунтовано доводи клопотання, слідчий суддя приходить до наступного.

Відповідно до ч. 1 ст. 160 КК України, сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, за винятком зазначених у статті 161 цього Кодексу.

Згідно ч.5 ст.163 КПК України, слідчий суддя постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: 1) перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; 2) самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; 3) не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.

Згідно витягу з кримінального провадження №32016160000000140 від 19.10.2016 року, вчинене діяння, за яким відкрито кримінальне провадження за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.212 КК України.

Відповідно до копії рапорту старшого оперуповноваженого з ОВС ВОВЕЗ ОУ ГУ ДФС у Дніпропетровській області капітана податкової міліції ОСОБА_3 встановлено, що впродовж 2015 2017 років, вигодонабувачами «конвертаційного центру» є ряд суб`єктів підприємницької діяльності, одними з яких є ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (кодЄДРПОУ НОМЕР_1 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_3 )та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (кодЄДРПОУ НОМЕР_4 ). В подальшому проведеним аналізом АІС «Податковий блок» в ході якого встановлено, що основними замовниками продукції/послуг у

-ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) є: ПРАТ " ІНФОРМАЦІЯ_6 " (код ЄДРПОУ НОМЕР_5 ), ПРАТ " ІНФОРМАЦІЯ_7 " (код ЄДРПОУ НОМЕР_6 ) та ПРАТ " ІНФОРМАЦІЯ_8 " (код ЄДРПОУ НОМЕР_7 );

-ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) є: ПРАТ " ІНФОРМАЦІЯ_7 " (код ЄДРПОУ НОМЕР_6 ), ПРАТ " ІНФОРМАЦІЯ_6 " (код ЄДРПОУ НОМЕР_5 ), ПРАТ " ІНФОРМАЦІЯ_8 " (код ЄДРПОУ НОМЕР_7 ) та ПАТ " ІНФОРМАЦІЯ_6 " (код ЄДРПОУ НОМЕР_8 );

-ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_3 ) є: ПРАТ " ІНФОРМАЦІЯ_6 " (код ЄДРПОУ НОМЕР_5 ), ПРАТ " ІНФОРМАЦІЯ_8 " (код ЄДРПОУ НОМЕР_7 ) та ПАТ " ІНФОРМАЦІЯ_6 " (код ЄДРПОУ НОМЕР_8 );

-ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_4 ) є: ПРАТ " ІНФОРМАЦІЯ_7 " (код ЄДРПОУ НОМЕР_6 ), ПАТ " ІНФОРМАЦІЯ_6 " (код ЄДРПОУ НОМЕР_8 ) та ПРАТ " ІНФОРМАЦІЯ_6 " (код ЄДРПОУ НОМЕР_5 ), та в ході досудового розслідування встановлено, що ПРАТ " ІНФОРМАЦІЯ_7 " (код ЄДРПОУ НОМЕР_6 ) в період 2014 2017 роки мало фінансово господарські взаємовідносини з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (кодЄДРПОУ НОМЕР_1 ), ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (кодЄДРПОУ НОМЕР_4 ).

Слідчий суддя вважає, що вказані документи мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, відомості про них можуть бути використані в якості доказів, які перебувають у ПРАТ " ІНФОРМАЦІЯ_7 " (код ЄДРПОУ НОМЕР_6 ),у зв`язку з чим необхідно отримати тимчасовий доступ до цих документів, а також приймаючи до уваги, що з урахуванням спливу певного часу та тяжкості виявленого злочину існує реальна загроза їх зміни або знищення.

Керуючись ст.ст.131-132, 159-166, 309 КПК України (2012 р.), -

УХВАЛИЛА:

Клопотання старшого слідчого першого відділу розслідування кримінальних проваджень слідчого управління фінансових розслідувань ГУ ДФС в Одеській області старшого лейтенанта податкової міліції ОСОБА_2 про тимчасовий доступ до речей і документів задовольнити.

Надати старшому слідчому слідчого управління фінансових розслідувань ГУ ДФС в Одеській області ОСОБА_2 та старшому оперуповноваженому з ОВС оперативного управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області ОСОБА_3 , та іншим особам що будуть діяти за дорученням слідчого, тимчасовий доступ до речей і документів та можливість вилучення (виїмка) їх копій, що знаходяться у володінні ПРАТ " ІНФОРМАЦІЯ_7 " (код ЄДРПОУ НОМЕР_6 ), а саме до:

-оригіналів документів про фінансово-господарські операції між ПРАТ " ІНФОРМАЦІЯ_7 " (код ЄДРПОУ НОМЕР_6 ) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (кодЄДРПОУ НОМЕР_1 ), ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (кодЄДРПОУ НОМЕР_4 ) за період з 01.01.2014 року по 22.05.2017 рік, а саме: договорів зі всіма додатками, видаткових та податкових накладних, рахунків фактури, платіжних доручень, актів передачі та прийняття виконаних робіт, наданих послуг або отриманих ТМЦ, інших документів, що складались в ході проведення фінансово господарських операцій між ПРАТ" ІНФОРМАЦІЯ_7 " (код ЄДРПОУ НОМЕР_6 ) та ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_2 » (кодЄДРПОУ НОМЕР_1 ), ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 )та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (кодЄДРПОУ НОМЕР_4 ).

У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Встановити строк дії ухвали протягом одного місяця з дня її постановлення.

Ухвала слідчого судді оскарженню не підлягає і заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

21.07.2017

СудПриморський районний суд м.Одеси
Дата ухвалення рішення21.07.2017
Оприлюднено08.03.2023
Номер документу68072222
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —522/3744/17

Ухвала від 07.05.2019

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Попревич В. М.

Ухвала від 01.04.2019

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Коваленко В. М.

Ухвала від 09.01.2019

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Іванов В. В.

Ухвала від 29.09.2017

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Кушніренко Ю. С.

Ухвала від 07.08.2017

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Попревич В. М.

Постанова від 21.07.2017

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Гаєва Л. В.

Постанова від 21.07.2017

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Гаєва Л. В.

Постанова від 21.07.2017

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Гаєва Л. В.

Постанова від 21.07.2017

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Гаєва Л. В.

Постанова від 21.07.2017

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Гаєва Л. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні