Постанова
від 31.07.2017 по справі 805/2880/15-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

31 липня 2017 р.                               Справа №805/2880/15-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1

          час прийняття постанови:10:55

Донецький окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Христофорова А.Б.,

при секретарі Нестеренко Н.Л.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю “Краматорськтеплоенерго” до Державної податкової інспекції у м. Краматорську Головного управління ДФС у Донецькій області, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - Міжміське управління у містах Краматорську та Дружківці Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,-

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю “Краматорськтеплоенерго” (надалі позивач) звернулось до Донецького окружного адміністративного суду із адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у м. Краматорську Головного управління Міндоходів у Донецькій області (надалі відповідач) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 07.07.2015 року за № 000058220/15937, 0000372201/15938 з податку на додану вартість, № 0000362201/15939 з податку на прибуток та № 0000352201/15943 з орендної плати з юридичних осіб. В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що орендна плата за землю сплачувалась позивачем згідно довідок Управління Держкомзему у м. Краматорську, сума орендної плати визначена у відповідних податкових деклараціях, також, що по усім контрагентам, які визначені в акті перевірки, наявні первинні документи у повному обсязі, які надані до матеріалів справи, що підтверджує реальність господарських операцій. Зазначає, що товариство у повній мірі виконує зобов'язання щодо теплопостачання міста. Отже податкові повідомлення рішення сформовані податковим органом протиправно за наслідком чого підлягають скасуванню.

Відповідач не погоджуючись з позовними вимогами надав заперечення, яке мотивовано тим, що під час проведення планової документальної перевірки встановлені порушення, які підтверджуються тим, що контрагентами позивача податкові декларації з податку на прибуток підприємств за 2014 рік не надавалися, земельні ділянки (власні або орендовані) на підприємстві контрагентів відсутні - декларації з податку на землю, декларації з орендної плати на землю підприємством не надавалися. При опрацюванні даних АІС “Податковий блок” при співставленні податкових зобов‘язань і податкового кредиту в розрізі контрагентів встановлені розбіжності по взаємовідносинам, таким чином, постачання ТМЦ по ланцюгу від контрагентів з ТОВ “Краматорськтеплоенерго” у грудні 2014 року фактично не відбувалось, проведено лише документування транзитних фінансових потоків з метою мінімізації сплати ПДВ до бюджету. Враховуючи зазначені порушення податковим органом складено акт на підставі якого сформовані податкові повідомлення рішення, у зв'язку з чим відсутня підстави вважати їх протиправними та такими, що підлягають скасуванню.

Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 25.05.2015 року у цій справі адміністративний позов було задоволено повністю, а саме: визнано протиправними та скасовано податкові повідомлення – рішення Державної податкової інспекції у м. Краматорськ Головного управління Міндоходів у Донецькій області від 07.07.2015 року за № 000058220/15937, 0000372201/15938 з податку на додану вартість, № 0000362201/15939 з податку на прибуток та № 0000352201/15943 з орендної плати з юридичних осіб.

Ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду від 07.10.2015 року постанову Донецького окружного адміністративного суду від 25.08.2015 року залишено без змін.

28.02.2017 року ухвалою Вищого адміністративного суду України ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 07.10.2015 року та постанову Донецького окружного адміністративного суду від 25.08.2015 року скасовано в частині визнання протиправним та скасування податкового-рішення від 07.07.2015 року №0000352201/15943, справу направлено на новий розгляд до суду першої інстанції.

Ухвалою суду від 24.03.2017 року справу прийнято до провадження.

Ухвалою суду від 06.06.2017 року залучено третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - Міжміське управління у містах Краматорську та Дружківці Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень.

Представник позивача у судове засідання не з'явився, через відділ діловодства та документообігу суду надав клопотання про розгляд справи без участі представника, наполягає на задоволені позовних вимог.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився, через відділ документообігу та архівної роботи суду надав клопотання про розгляд справи без участі представника.

Представник третьої особи у судове засідання не з'явився, через відділ документообігу суду надав клопотання про розгляд справи за відсутності представника, також надав письмові пояснення в яких зазначив, що зміст правочину не може суперечити чинному законодавству. Між сторонами був укладений договір оренди земельної ділянки, в якому визначено розмір, умови та строк сплати оренди. Платник орендної плати самостійно обчислює суму орендної плати та разом з податковою звітністю надає дані про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, подальше надання даних здійснюється лише у разі затвердження нової нормативно грошової оцінки. Дані про нормативно грошову оцінку земельної ділянки оформлюються у вигляді Витягу з технічної документації про нормативно грошову оцінку земельної ділянки. Отже нарахування та сплата орендної плати за земельні ділянки на підставі довідок про нормативну грошову оцінку чинним законодавством не передбачені.

У відповідності до приписів ч.2 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України (далі- КАС України) суд вважає за можливе розглянути справу без участі сторін.

Суд, дослідивши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, встановив наступне.

Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю “Краматорськтеплоенерго” (код ЄДРПОУ 34657789, вул. Орджонікідже, 5, м. Краматорськ, Донецька область, 84150) пройшов передбачену законом процедуру державної реєстрації, є юридичною особою, та згідно ст. 48 Кодексу адміністративного судочинства України (далі- КАС України) здатний здійснювати свої адміністративні процесуальні права та обов'язки.

Відповідач, Державна податкова інспекція у м. Краматорську Головного управління ДФС у Донецькій області, є суб`єктом владних повноважень, який в даних правовідносинах реалізує надані їй Податковим кодексом України повноваження, та згідно ст. 48 КАС України, здатний здійснювати свої адміністративні процесуальні права та обов'язки.

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - Міжміське управління у містах Краматорську та Дружківці Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області, є суб`єктом владних повноважень, та згідно ст. 48 КАС України, здатний здійснювати свої адміністративні процесуальні права та обов'язки.

Вищий адміністративний суд України скасовуючи рішення першої та апеляційної інстанції в частині визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 07.07.2015 року №0000352201/15943 та направляючи справу на новий розгляд до суду першої інстанції зазначив, що судами не досліджено та не з'ясовано питання щодо фактичного розміру нормативної грошової оцінки земельних ділянок, які знаходились у користуванні позивача на момент здійснення відповідних правовідносин, беручи до уваги те, що дані, на які посилаються сторони є різними та кожна сторона вважає їх такими, що відповідають дійсності.

Як раніше судами було встановлено та зазначене вбачається з матеріалів справи, що на підставі рішення Краматорської міської ради від 20.06.2007 року за № 12/V-32 позивачем 18.09.2007 року із Краматорською міською радою був укладений договір оренди землі № 843 (т. 1 а.с. 69), згідно якого йому в оренду передано земельну ділянку, загальною площею 2,9478 га, яка розташована за адресою: м. Краматорськ, вул. Орджонікідзе, 5 (район Шлакової гори) для розміщення золовідвалу.

Відповідно до п. 9 договору оренди, з урахуванням додаткової угоди № 1/843-657 від 06.08.2008 року, орендна плата за землю сплачується орендарем з 01.04.2008 року виключно у грошовій формі в розмірі 3 відсотків від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, що становить за рік 95 498,91 грн. ((41,17х2,623 х 29478,0) х 3%).

Також, на підставі рішення Краматорської міської ради від 23.09.2009 року за № 29/V-26 позивачем 05.02.2010 року із Краматорською міською радою був укладений договір оренди землі № 051 (т. 1 а.с. 78), згідно якого йому в оренду передано земельну ділянку, загальною площею 0,0060 га, яка розташована за адресою: м. Краматорськ, вул. Орджонікідзе, 8-д для функціонування будівлі прохідної.

Відповідно до п. 9 договору оренди орендна плата за землю сплачується орендарем виключно у грошовій формі в розмірі 3 відсотків від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, що становить за рік 235,80 грн. ((131,00 х 60,0) х 3%).

Вказані договори оренди землі діють на теперішній час.

Податковим органом у період з 23.03.2015 року по 04.06.2015 року була проведена документальна планова перевірка позивача з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2013 року по 31.12.2014 року, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2013 року по 31.12.2014 року з питання дотримання вимог законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за період з 01.01.2011 року по 31.12.2014 року, за результатами якої складений акт перевірки від 18.06.2015 року № 333/05-15-22-01-34657789.

Згідно висновків акту перевірки встановлено, крім іншого, порушення позивачем п.п. 271.1.1. п. 271.1. ст.. 271, п.п. 288.5.1. п. 288.5. ст.. 288 ПК України, в результаті чого занижена орендна плата з юридичних осіб у загальній сумі 133 942,32 грн., у тому числі за 2013 рік – 66 971,16 грн. та 2014 рік – 66 971,16 грн.

На підставі вказаного акту перевірки відповідачем 07.07.2015 року, крім інших, було прийнято податкове повідомлення-рішення № 0000352201/15943, яким позивачеві донарахована орендна плата з юридичних осіб у сумі 133 942,32 грн. та застосовані штрафні (фінансові) санкції у розмірі 25% у сумі 33 485,58 грн.

В акті перевірки зазначено, що позивачем за період 2013-2014 років задекларована орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності в сумі 298651,24 грн. 18.06.2014 року відповідачем було отримано від Управління Держземагенства у м. Краматорську відомості щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок, які знаходяться у користуванні позивача, та розрахував нормативну грошову оцінки обох земельних ділянок у загальній сумі 7192349,94 грн., а також розрахував суму орендної плати за 2013 рік - 215770,50 грн. та за 2014 рік - 215770,50 грн. Таким чином, перевіркою встановлено заниження позивачем грошового зобов'язання з орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності за 2013 рік на суму 66971, 16 грн. та за 2014 рік - 66971,16 грн.

Відповідно до статті 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України (далі по тексту - ПК України)

Плата за землю - обов'язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності (пп. 14.1.147 п. 14.1 ст. 14 ПК України).

Згідно п.п. 14.1.136 п. 14.1 ст. 14 ПК Українии, орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - обов'язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою (далі у розділі XII - орендна плата).

Орендна плата та податок на землю належать до загальнодержавних податків і зборів, порядок нарахування та сплати якої встановлено спеціальними нормативно - правовими актами, зокрема і Податковим кодексом України.

Справляння плати за землю, в тому числі й орендної плати, здійснюється відповідно до положень розділу ХIII Податкового кодексу України.

За приписами п.п.269.1.1, 269.1.2 п.269.1 ст.269 ПК України платниками податку є: власники земельних ділянок, земельних часток (паїв); землекористувачі.

Згідно положень п.п.270.1.1, 270.1.2, п.270.1ст.270 ПК України об'єктами оподаткування є: земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні; земельні частки (паї), які перебувають у власності.

За положенням п.285.1 285.2 ст.285 ПК України, базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік. Базовий податковий (звітний) рік починається 1 січня і закінчується 31 грудня того ж року (для новостворених підприємств та організацій, а також у зв'язку із набуттям права власності та/або користування на нові земельні ділянки може бути меншим 12 місяців).

Відповідно до п. 286.1 ст. 286 ПК України підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру. Відповідні органи виконавчої влади з питань земельних ресурсів за запитом відповідного органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки подають інформацію, необхідну для обчислення і справляння плати за землю, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

На підставі п. 286.2 ст. 286 ПК України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

За п. 286.4 ст. 286 ПК України, за нововідведені земельні ділянки або за новоукладеними договорами оренди землі платник плати за землю подає податкову декларацію протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним.

У разі зміни протягом року об'єкта та/або бази оподаткування платник плати за землю подає податкову декларацію протягом 20 календарних днів місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися такі зміни.

Згідно до п. п. 287.1, 287.3, 287.4 ст. 287 ПК України власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою. У разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою плата за землю сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні у поточному році.

Відповідно до підпункту 271.1.1 пункту 271.1 статті 271 ПК України, базою оподаткування є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом.

На підставі п.274.1, 274.2 ст.274 ПК України, ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється у розмірі не більше 3 відсотків від їх нормативної грошової оцінки, а для сільськогосподарських угідь та земель загального користування - не більше 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки. Ставка податку встановлюється у розмірі не більше 12 відсотків від їх нормативної грошової оцінки за земельні ділянки, які перебувають у постійному користуванні суб'єктів господарювання (крім державної та комунальної форми власності).

Відповідно до п. 288.1 – 288.3 статті 288 ПК України, підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Платником орендної плати є орендар земельної ділянки. Об'єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду.

За пунктом 288.4 статті 288 ПК України, розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.

Згідно п.п.288.5.1 п.288.5 ст.288 ПК України, розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою: для земель сільськогосподарського призначення - розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом; для інших категорій земель - трикратного розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом.

За п.288.7 ст.288 ПК України, податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285-287 цього розділу

За положенням п. 289.1 статті 289 ПК України, для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.

Отже, наведеними нормами закріплено обов'язок платника земельного податку, а відповідно до пункту 288.7 статті 288 ПК України, й платника орендної плати за землю, подавати дані ДЗК про нормативну грошову оцінку землі разом із першою декларацією та у разі зміни такої оцінки.

Таким чином, у разі зміни нормативної грошової оцінки землі, яка є базою оподаткування для плати за землю, змінюється річна сума податкового зобов'язання по земельному податку та орендній платі за земельні ділянки державної і комунальної власності.

Крім того, на підставі пп. 14.1.125 п.14.1 статті 14 ПК України, нормативна грошова оцінка земельних ділянок для цілей розділу XII, глави 1 розділу XIV цього Кодексу - капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений відповідно до законодавства центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

У статті 1 Закону України “Про оцінку земель” від 11 грудня 2003 року № 1378-IV (далі – Закон № 1378-IV) визначено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок – це капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами.

Відповідно до статті 18 Закону № 1378-ІV, нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться: розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення - не рідше ніж один раз на 5 - 7 років; розташованих за межами населених пунктів земельних ділянок сільськогосподарського призначення - не рідше ніж один раз на 5 - 7 років, а несільськогосподарського призначення - не рідше ніж один раз на 7 - 10 років.

За п. 271.2 пункту 271.1 статті 271 ПК України, рішення рад щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів, офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

Отже, у межах населеного пункту нова нормативна грошова оцінка земель може бути запроваджена з 1 січня нового року лише у випадку, якщо відповідне рішення органу місцевого самоврядування прийнято та офіційно оприлюднено до початку цього року. Тобто, такі зміни можуть впливати на визначення податкового зобов'язання по земельному податку та орендній платі за земельні ділянки державної і комунальної власності лише наступного року.

Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин. (статті 23 Закону № 1378-IV).

24.02.2010 року Краматорською міською радою прийнято рішення № 34/V-47 «Про затвердження нормативної грошової оцінки земель м. Краматорська» (т. 1 а.с. 84).

Пунктом 4 вказаного рішення зобов'язано управління Держкомзему у місті Краматорськ Донецької області забезпечити одержання землекористувачами та власниками землі довідок про земельну ділянку.

На підставі вказаного рішення 13.05.2010 року Управління Держкомзему у м. Краматорськ Донецької області надало позивачеві довідки (Витяг з нормативної грошової оцінки) щодо земельних ділянок, які знаходяться у позивача в оренді, а саме: довідку(Витяг з нормативної грошової оцінки) №993 від 13.05.2010 року та довідку (Витяг з нормативної грошової оцінки) №994 від 13.05.2010 року (т. 1 а.с. 82-83).

З матеріалів справи вбачається, що нової довідки (Витягу з нормативної грошової оцінки) із даними Управління Держкомзему у місті Краматорську у зв'язку зі зміною нормативної грошової оцінки орендованих земельних ділянок, як того вимагає пункт 286.2 статті 286 ПК України, не надавалось.

Згідно ч.3 ст. 23 Закону України “Про оцінку земель” № 1378-IV від 11 грудня 2003 року, Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Отже, структурні підрозділи органів Держгеокадастру у галузі оцінки обмежуються ч.3 ст. 23 Закону України “Про оцінку земель” № 1378-IV від 11 грудня 2003 року, та дані про нормативно грошову оцінку окремої земельної ділянки оформлюється як Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки.

Як вбачається з матеріалів справи, при обчисленні річного розміру орендної плати за землю позивач керувався відомостями, зазначеними у вказаних довідках (Витягах з нормативної грошової оцінки) Управління Держкомзему у м. Краматорськ Донецької області № 993 (для обчислення розміру плати за оренду землі по договору № 051 від 05.02.2010 року, нормативна грошова оцінка – 11087,60 грн.) та № 994 (для обчислення розміру плати за оренду землі по договору № 843 від 18.09.2007 року, нормативна грошова оцінка – 4948890,45 грн.).

Розрахунок річної плати за оренду землі за договором № 051 склав 332, 63 грн. (11087,60 х 1 х 0,03) та за договором № 843 склав 148 466, 71 грн. (4948890,45 х 1 х 0,03)

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок, вказана у довідках (Витягах з нормативної грошової оцінки) Управління Держкомзему у м. Краматорськ Донецької області, а також розраховані суми річної орендної плати за земельні ділянки зазначені позивачем у податкових деклараціях з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) за 2013 рік, 2014 рік (т. 12 а.с. 220-238).

Орендна плата позивачем сплачувалась згідно зобов'язань визначених позивачем у податкових декларацій.

Суд зауважує, що у 2012 році відповідачем була проведена документальна планова перевірка позивача, акт перевірки від 19.04.2012 року (т. 12 а.с. 239), за 2011 рік, якою не встановлено заниження позивачем суми грошового зобов'язання з орендної плати.

Крім цього, у 2013 році відповідачем була проведена документальна планова перевірка позивача, акт перевірки від 31.05.2013 року (т. 12 а.с. 242), за 2012 рік, якою також не встановлено заниження позивачем суми грошового зобов'язання з орендної плати.

Після проведення зазначених перевірок, 12.06.2014 року відповідач звернувся до Управління Держземагенства у м. Краматорську із запитом (т. 15 а.с. 102) про надання інформації станом на 01.01.2013 року та 01.01.2014 року про грошову оцінку 1 кв.м. земельних ділянок, які знаходяться в користуванні позивача.

Листом від 18.06.2014 року № 03-29/2553 Управління Держземагенства у м. Краматорську Донецької області (т. 15 а.с. 101) повідомило відповідача, що нормативні грошові оцінки земель м. Краматорськ, затверджені рішенням Краматорської міської ради № 34/V-47 від 24.02.2010 року. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок, які надані у користування позивача, наступні: земельна ділянка (вул. Орджонікідзе, 8Д) – 275,34 грн. за 1 кв.м.; земельна ділянка (вул.. Орджонікідзе, 5) – 243,43 грн. за 1 кв.м.

Як раніше зазначалось, а також було зазначено третьою особою у письмовому пояснені, що дані про нормативно грошову оцінку земельної ділянки оформлюються у вигляді Витягу з технічної документації про нормативно грошову оцінку земельної ділянки. Отже нарахування та сплата орендної плати за земельні ділянки здійснюється виключно на підставі Витягу з технічної документації про нормативно грошову оцінку земельної ділянки.

З наведеного вбачається, що позивачем сплачувалась орендна плата у відповідності до вимог договорів оренди з урахуванням Довідок (Витягів з нормативної грошової оцінки) №993 від 13.05.2010 року та №994 від 13.05.2010 року.

Натомість, відповідач при розрахунку позивачеві суми орендної плати за земельні ділянки, користувався відомостями про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, зазначені у листі Управління Держземагенства у м. Краматорську Донецької області.

Суд не приймає посилання відповідача на данні, отримані з ДЗК, оскільки вказані дані надані в листі від 18.06.2014 року, а тому не можуть свідчити про розмір нормативного грошової оцінки, оскільки Закон України №3613-VI не передбачає отримання відомостей Державного земельного кадастру у формі листа.

Крім того, станом на час прийняття спірного податкового повідомлення-рішення, рішенням Краматорської міської ради від 24 лютого 2010 року № 34/V-47 “Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Краматорська”залишалося чинним та з цього часу інших рішень про затвердження нової нормативної грошової оцінки земельної ділянки міською радою не приймалось. Також, в матеріалах справи міститься лист Краматорської міської ради від 20.08.2015 року № 01-52/3060 (т. 15 а.с. 112), у якому зазначено, що зміни до рішення № 34/V-47 «Про затвердження нормативної грошової оцінки земель м. Краматорська» не вносилися.

Враховуючи той факт, що нарахування податкових зобов'язань з орендної плати на підставі довідок про нормативну грошову оцінку чинним законодавством не передбачені, у зв'язку з чим відповідачем невірно нараховано податкові зобов'язання з орендної плати за землю.

Так, статтею 69 КАС України передбачено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів. Докази суду надають особи, які беруть участь у справі. Суд може запропонувати надати додаткові докази або витребувати додаткові докази за клопотанням осіб, які беруть участь у справі, або з власної ініціативи.

За таких обставин, відповідачем не доведена правомірність прийнятого спірного податкового повідомлення-рішення, з огляду на зазначене позовні вимоги в частині визнання протиправним та скасування податкового повідомлення – рішення Державної податкової інспекції у м. Краматорськ Головного управління Міндоходів у Донецькій області від 07.07.2015 року за № 0000352201/15943 про змішення суми грошового зобов'язання з орендної плати з юридичних осіб на суму 167 427,90 грн. є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Щодо розподілу судових витрат, суд виходить з наступного.

Постановою Донецького окружного адміністартивного суду від 25.05.2015 року було стягнуто судовий збір у сумі 4 872,00 грн на користь позивача.

Ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду від 07.10.2015 року та ухвалою Вищого адміністративного суду України від 28.02.2017 року постанову суду в частині розподілу судових витрат скасовано не було, тобто в частині розподілу судових витрат, постанова Донецького окружного адміністартивного суду від 25.05.2015 року набрала законної сили.

Отже, питання щодо розподілу судового збору вирішено у відповідності до вимог ст. 94 КАС України, постановою Донецького окружного адміністартивного суду від 25.05.2015 року.

Керуючись ст. ст. 11, 17, 69-72, 86, 87, 94, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд –

П О С Т А Н О В И В:

Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю “Краматорськтеплоенерго” до Державної податкової інспекції у м. Краматорську Головного управління ДФС у Донецькій області, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - Міжміське управління у містах Краматорську та Дружківці Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень – задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення – рішення Державної податкової інспекції у м. Краматорськ Головного управління Міндоходів у Донецькій області від 07.07.2015 року за № 0000352201/15943 про збільшення суми грошового зобов'язання з орендної плати з юридичних осіб на суму 167 427,90 грн.

Вступна та резолютивна частини постанови проголошено у судовому засіданні 31.07.2017 року.

Повний текст постанови виготовлено 03.08.2017 року.

Постанова може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції протягом десяти днів з дня отримання особами, які беруть участь у справі, копії постанови

Суддя                                                   Христофоров А.Б.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.07.2017
Оприлюднено08.08.2017
Номер документу68110668
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/2880/15-а

Постанова від 24.12.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 23.12.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 20.11.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бухтіярова І.О.

Ухвала від 23.10.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бухтіярова І.О.

Ухвала від 26.09.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 26.09.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 30.08.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 30.08.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Постанова від 31.07.2017

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Христофоров А.Б.

Ухвала від 31.07.2017

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Христофоров А.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні