Постанова
від 12.04.2017 по справі 804/1760/17
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 квітня 2017 р. Справа № 804/1760/17 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого суддіЦарікової О.В., секретаря судового засіданняБезрученко К.В., за участю: представника позивача: ОСОБА_3, представника відповідача Сінченко І.Ю.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Дніпрі адміністративну справу за адміністративним позовом ОСОБА_5 до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

10 березня 2017 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_5 до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області про:

- визнання протиправними дій Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області щодо відмови у наданні ОСОБА_5 (АДРЕСА_1, ідентифікаційний код НОМЕР_1) дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, в розмірі земельної частки (паю), що відповідає розміру земельної частки (паю) на території Попасненської сільської ради Новомосковського району Дніпропетровської області із земельної ділянки, загальною площею 40,2000 га (кадастровий номер НОМЕР_2), що надана в постійне користування для ведення фермерського господарства за межами населених пунктів Попасненської сільської ради Новомосковського району Дніпропетровської області;

- зобов'язання Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області видати ОСОБА_5 (АДРЕСА_1, ідентифікаційний код НОМЕР_1) дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, в розмірі земельної частки (паю), що відповідає розміру земельної частки (паю) на території Попасненської сільської ради Новомосковського району Дніпропетровської області із земельної ділянки, загальною площею 40,2000 га (кадастровий номер НОМЕР_2), що надана в постійне користування для ведення фермерського господарства за межами населених пунктів Попасненської сільської ради Новомосковського району Дніпропетровської області.

В обґрунтування позову позивачем зазначено, що 13.12.2016 він звернувся до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області з клопотанням про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою (вх. №Р-13336/0/5-16), додавши до свого клопотання всі необхідні документи, визначені ст. 118 Земельного кодексу України.

Листом від 16 січня 2017 року №Р-13336/0-251/6-17 відповідач відмовив ОСОБА_5 у наданні дозволу на підставі того, що додані до клопотання графічні матеріали не дозволяють визначити: чи відноситься позначена земельна ділянка до державної власності сільськогосподарського призначення, перебування її в користуванні, у переліку земельних ділянок державної власності або прав на них, які виставлені на земельні торги, а також перевірити її місце розташування на відповідність вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, містобудівній документації, схемам землеустрою і техніко -економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно - територіальних одиниць, проектам землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Таку відмову позивач вважає протиправною, оскільки до свого клопотання ним були додані всі необхідні документи, які свідчать про наявність у позивача правових підстав для отримання безоплатно у власність земельної ділянки сільськогосподарського призначення.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 13.03.2017 відкрито провадження в адміністративній справі №804/1760/17 та призначено її до розгляду в судовому засіданні на 23.03.2017.

Відповідач подав письмові заперечення проти заявленого адміністративного позову від 29.03.2017 (вх. №12727/17), в яких зазначив, що позовна заява ОСОБА_5 є необґрунтованою та такою, що не підлягає задоволенню судом з таких підстав. За результатами розгляду клопотання ОСОБА_5 та доданих до нього документів Головним управлінням Держгеокадастру у Дніпропетровській області надано відповідь від 16 січня 2017 року за №Р-13336/0-251/6-17, яка є мотивованою відмовою у наданні дозволу на розробку документації із землеустрою. Протиправність у діях Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області щодо не розгляду клопотання позивача відсутня. Процедура розгляду клопотань дотримана відповідачем в повному обсязі у відповідності до вимог ст.ст. 118, 122 Земельного кодексу України. Отже, твердження позивача щодо протиправності дій Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області є безпідставними, неправомірними та недоведеними. Відповідь Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області сформована за допомогою програмного забезпечення Автоматизована система електронного документообігу Док. Проф. Степ 2.0. . На графічних матеріалах, наданих позивачем, не зазначене бажане місце розташування земельної ділянки, орієнтовним розміром 5,47 га, а зазначено бажану земельну ділянку єдиним масивом розміром 40,2000 га. Таким чином, позивачем не зазначено, де саме із даного масиву розміром декілька сотен гектарів (зверху, знизу, або з боків) і якої форми (за принципом розподілення паїв - полосками, або будь-яким іншим способом) має бути виділена бажана земельна ділянка. Окрім того, Головним управлінням Держгеокадастру у Дніпропетровській області роз'яснено позивачу, що надана відповідь у будь-якому разі не позбавляє останнього права повторно звернутися з клопотанням про надання дозволу на виготовлення документації із землеустрою. До того ж суд не вправі своїм рішенням підміняти рішення відповідача або прямо вказувати суб'єкту владних повноважень на те, які саме рішення останній повинен прийняти. Суд, прийнявши рішення про зобов'язання відповідача надати дозвіл на розробку документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність або у користування, у порушення вимог ст. 17 і пунктів 1,2 с. 2 ст. 162 КАС України вийде за межі своєї компетенції, вирішивши питання, яке до неї не віднесено. Головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області у спірних правовідносинах є суб'єктом владних повноважень, який відповідно до норм чинного законодавства наділений повноваженнями вирішувати питання щодо розпорядження землями державної власності відповідно до закону. Також, відповідач вказав, що за своєю правовою природою відповідно до норм чинного законодавства його повноваження щодо надання дозволу на розроблення документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки є дискреційними повноваженням та виключною компетенцією уповноваженого органу. За таких обставин, адміністративний позов є безпідставним та не підлягає задоволенню судом.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі, просив суд задовольнити адміністративний позов повністю.

Представник відповідача в судовому засіданні проти задоволення позовних вимог заперечив, просив суд відмовити в задоволенні позову в повному обсязі.

Суд, дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення сторін, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується адміністративний позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду і вирішення справи по суті, проаналізувавши на підставі фактичних обставин справи застосування норм матеріального та процесуального права, вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню з таких підстав.

Як встановлено судом та підтверджується матеріалами справи, ОСОБА_5 є членом Фермерського господарства Руденко .

У користуванні зазначеного фермерського господарства на підставі державного акта на право постійного користування успадкованого володіння землею №435 від 21.09.1992 знаходиться земельна ділянка, площею 40,2 га (кадастровий номер НОМЕР_2).

Відповідно до витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права від 26.08.2015, державним реєстратором Новомосковського міськрайонного управління юстиції Дніпропетровської області ОСОБА_6, на підставі Державного акту на право довічного успадкованого володіння землею б/н, виданого Новомосковською районною державною адміністрацією Дніпропетровської області 21.09.1992 за ОСОБА_7 (головою ФГ Руденко ) зареєстровано право володіння земельною ділянкою площею 40,2 га (кадастровий номер НОМЕР_2), яка розташована на території Попасненської сільської ради Новомосковського району Дніпропетровської області, індексний номер 23932734 від 26.08.2015, про що до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно внесено запис про інше речове право 10932731.

Приватним нотаріусом Новомосковського районного нотаріального округу Дніпропетровської області 15 червня 2016 року засвідчено заяву Фермерського господарства Руденко , яку складено засновником, єдиним власником та головою ФГ Руденко , ОСОБА_7, в якій він просив передати земельну ділянку, площею 40,2 га (кадастровий номер НОМЕР_2), у власність у межах норм безоплатної приватизації в розмірі земельної частки (паю), що відповідає розміру земельної частки (паю) на території Попасненської сільської ради Новомосковського району Дніпропетровської області в рівних частках наступним громадянам України: ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_5, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13.

13.12.2016 ОСОБА_5 звернувся до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області із клопотанням (вх.№Р-13336/0/5-16), в якому просив надати дозвіл на розроблення документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності в розмірі земельної частки (паю), що відповідає розміру земельної частки (паю) на території Попасненської сільської ради Новомосковського району Дніпропетровської області та передати земельну ділянку у власність позивачу, як члену Фермерського господарства Руденко (код ЄДРПОУ 21897595) із земельної ділянки, загальною площею 40,2000 га, (кадастровий номер НОМЕР_2), що надана в постійне користування для ведення фермерського господарства за межами населених пунктів Попасненської сільської ради Новомосковського району Дніпропетровської області.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що позивачем до клопотання від 13.12.2016 надані такі документи: 1. Копія паспорта ОСОБА_5; 2. Копія довідки про присвоєння ідентифікаційного коду ОСОБА_5; 3. Графічний матеріал, на якому зазначено бажане місце розташування земельної ділянки (Викопіювання з картографічної основи Державного земельного кадастрдастрової карти (плану);4.Копія довідки від 25.11.2016 про середній розмір земельної частки (паю); 5.Копія державного акта на право постійного користування землею; 6.Копія витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку; 7.Копія витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права від 26.08.2015;8. Копія Статуту ФГ Руденко ; 9.Копія диплому серії НОМЕР_3 про здобуття освіти.; 10. Копія трудової книжки ОСОБА_5;11. Копія заяви про згоду на розпаювання землі між членами ФГ Руденко ;12. Копія довідки від 07.07.2016 щодо наявності у Державному земельному кадастрі відомостей про наявність у власності земельних ділянок.

За результатами розгляду означеного клопотання та доданих до нього документів, Головним управлінням Держгеокадастру у Дніпропетровській області листом від 16.01.2017 № Р-13336/0-251/6-17 ОСОБА_5 відмовлено у наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки на підставі того, що додані до клопотання графічні матеріали не дозволяють визначити: чи відноситься позначена земельна ділянка до державної власності сільськогосподарського призначення, перебування її в користуванні, у переліку земельних ділянок державної власності або прав на них, які виставлені на земельні торги, а також перевірити її місце розташування на відповідність вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, містобудівній документації, схемам землеустрою і техніко економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно - територіальних одиниць, проектам землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Такі дії відповідача щодо відмови у наданні ОСОБА_14 дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, в розмірі земельної частки (паю), що відповідає розміру земельної частки (паю) на території Попасненської сільської ради Новомосковського району Дніпропетровської області із земельної ділянки, загальною площею 40,2000 га (кадастровий номер НОМЕР_2), що надана в постійне користування для ведення фермерського господарства за межами населених пунктів Попасненської сільської ради Новомосковського району Дніпропетровської області, суд вважає протиправними з огляду на таке.

Згідно з п. п. 1, 3 ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно зі ст. 13 Конституції України, земля є об'єктом права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених Конституцією.

Відповідно до ст. 31 Земельного кодексу України, землі фермерського господарства можуть складатися із земельної ділянки, що належить на праві власності фермерському господарству як юридичній особі; земельних ділянок, що належать громадянам - членам фермерського господарства на праві приватної власності; земельної ділянки, що використовується фермерським господарством на умовах оренди.

Статтею 32 цього ж Кодексу передбачено, що громадянам України - членам фермерських господарств передаються безоплатно у приватну власність надані їм у користування земельні ділянки у розмірі земельної частки (паю) члена сільськогосподарського підприємства, розташованого на території відповідної ради.

Відповідно до ч. 1 ст. 7 Закону України Про фермерське господарство , надання земельних ділянок державної та комунальної власності у власність або користування для ведення фермерського господарства здійснюється в порядку, передбаченому Земельним кодексом України.

Згідно з ч.1 ст.13 Закону України Про фермерське господарство , члени фермерського господарства мають право на одержання безоплатно у власність із земель державної і комунальної власності земельних ділянок у розмірі земельної частки (паю).

Підстави набуття права на землю із земель державної та комунальної власності визначені ст. 116 Земельного кодексу України.

Громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.

Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

Безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян провадиться у разі:

а) приватизації земельних ділянок, які перебувають у користуванні громадян;

б) одержання земельних ділянок внаслідок приватизації державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій;

в) одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених цим Кодексом.

Передача земельних ділянок безоплатно у власність громадян у межах норм, визначених цим Кодексом, провадиться один раз по кожному виду використання.

Земельні ділянки, які перебувають у власності чи користуванні громадян або юридичних осіб, передаються у власність чи користування за рішенням органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування лише після припинення права власності чи користування ними в порядку, визначеному законом.

Порядок безоплатної приватизації земельних ділянок громадянами визначений ст. 118 Земельного кодексу України.

Громадянин, зацікавлений у приватизації земельної ділянки, яка перебуває у його користуванні, подає заяву до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим.

Рішення органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо приватизації земельних ділянок приймається у місячний строк на підставі технічних матеріалів та документів, що підтверджують розмір земельної ділянки.

Громадяни - працівники державних та комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій, а також пенсіонери з їх числа, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельних ділянок, які перебувають у постійному користуванні цих підприємств, установ та організацій, звертаються з клопотанням про приватизацію цих земель до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу.

Відповідний орган місцевого самоврядування або орган виконавчої влади в місячний термін розглядає клопотання і надає дозвіл підприємствам, установам та організаціям на розробку проекту приватизації земель.

Передача земельних ділянок у власність громадянам - працівникам державних та комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій, а також пенсіонерам з їх числа провадиться після затвердження проекту приватизації земель у порядку, встановленому цим Кодексом.

Громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об'єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки розробляється за замовленням громадян суб'єктами господарювання, що є виконавцями робіт із землеустрою згідно із законом, у строки, що обумовлюються угодою сторін.

У разі якщо у місячний строк з дня реєстрації клопотання Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, не надав дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або мотивовану відмову у його наданні, то особа, зацікавлена в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності, у місячний строк з дня закінчення зазначеного строку має право замовити розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки без надання такого дозволу, про що письмово повідомляє Верховну Раду Автономної Республіки Крим, Раду міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування. До письмового повідомлення додається договір на виконання робіт із землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, у двотижневий строк з дня отримання погодженого проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (а в разі необхідності здійснення обов'язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи) приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність.

Відмова органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у передачі земельної ділянки у власність або залишення клопотання без розгляду можуть бути оскаржені до суду.

У разі відмови органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у передачі земельної ділянки у власність або залишення заяви без розгляду питання вирішується в судовому порядку.

Норми безоплатної передачі земельних ділянок громадянам закріплені в ст. 121 Земельного кодексу України.

Громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності в таких розмірах:

а) для ведення фермерського господарства - в розмірі земельної частки (паю), визначеної для членів сільськогосподарських підприємств, розташованих на території сільської, селищної, міської ради, де знаходиться фермерське господарство. Якщо на території сільської, селищної, міської ради розташовано декілька сільськогосподарських підприємств, розмір земельної частки (паю) визначається як середній по цих підприємствах. У разі відсутності сільськогосподарських підприємств на території відповідної ради розмір земельної частки (паю) визначається як середній по району;

б) для ведення особистого селянського господарства - не більше 2,0 гектара;

в) для ведення садівництва - не більше 0,12 гектара;

г) для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) у селах - не більше 0,25 гектара, в селищах - не більше 0,15 гектара, в містах - не більше 0,10 гектара;

ґ) для індивідуального дачного будівництва - не більше 0,10 гектара;

д) для будівництва індивідуальних гаражів - не більше 0,01 гектара.

Розмір земельних ділянок, що передаються безоплатно громадянину для ведення особистого селянського господарства, може бути збільшено у разі отримання в натурі (на місцевості) земельної частки (паю).

Розмір земельної ділянки, що передається безоплатно громадянину у власність у зв'язку з набуттям ним права власності на жилий будинок, не може бути меншим, ніж максимальний розмір земельної ділянки відповідного цільового призначення, встановлений частиною першою цієї статті (крім випадків, якщо розмір земельної ділянки, на якій розташований будинок, є меншим).

Частиною 4 ст. 122 Земельного Кодексу України визначено, що центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальні органи передають земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, крім випадків, визначених частиною восьмою цієї статті, у власність або у користування для всіх потреб.

Таким чином, позивач, як член ФГ Руденко , під час звернення до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровської області з клопотанням про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності із земельної ділянки, загальною площею 40,2000 га, (кадастровий номер НОМЕР_2), що надана в постійне користування для ведення фермерського господарства за межами населених пунктів Попасненської сільської ради Новомосковського району Дніпропетровської області, надав всі необхідні та передбачені Земельним кодексом України документи.

Згідно з ч.2 ст.134 Земельного кодексу України, не підлягають продажу на конкурентних засадах (земельних торгах) земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них, зокрема, у разі: передачі громадянам земельних ділянок для ведення фермерського господарства.

Суд, дослідивши пакет документів ОСОБА_5, який доданий позивачем до клопотання про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки від 13.11.2016 №Р-13336/0/5-16 вважає, що заявником надано до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області повний пакет документів, визначений ч.6 ст.118 Земельного кодексу України.

Мотивуючи свою відмову в наданні ОСОБА_5 дозволу на розроблення документації із землеустрою відповідач вказав, що надані графічні матеріали не дозволяють визначити:

1) чи відноситься позначена на графічних матеріалах земельна ділянка до державної власності сільськогосподарського призначення. Такі сумніви відповідача спростовуються доданою до клопотання ОСОБА_5 від 13.12.2016 (№Р-13336/0/5-16) копією витягу про земельну ділянку з Державного земельного кадастру та копією витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права, в яких зазначено, що земельна ділянка, площею 40,2 га (кадастровий номер НОМЕР_2) сільськогосподарського призначення, цільовим призначенням якої є ведення фермерського господарства.

2) перебування її у користуванні, у переліку земельних ділянок державної власності або прав на них, які виставлені на земельні торги. Такі сумніви відповідача спростовуються тим, що позивачем надано копію Державного акту на право постійного користування землею від 21.09.1992 , а також копію витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права, яким підтверджується реєстрація права володіння за ОСОБА_7 (головою ФГ Руденко ) земельною ділянкою, площею 40,2 га (кадастровий номер НОМЕР_2), яка розташована на території Попасненської сільської ради Новомосковського району Дніпропетровської області, індексний номер 23932734 від 26.08.2015, про що до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно внесено запис про інше речове право 10932731.

3) перевірити місце розташування на відповідність вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно - правових актів, містобудівній документації, схемам землеустрою і техніко - економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно - територіальних одиниць, проектам землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому порядку. Такі твердження відповідача спростовуються тим, що позивачем до клопотання надано графічний матеріал, на якому зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, а саме: викопіювання з картографічної основи Державного земельного кадастру кадастрової карти (плану) та копія довідки від 25.11.2016 про середній розмір земельної частки (паю).

Щодо доводів відповідача про те, що надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності є виключною компетенцією та дискреційними повноваженнями відповідача, суд зазначає таке

У своєму рішенні від 16 вересня 2015 року у справі № 21-1465а15 Верховний Суд України вказав, що спосіб відновлення порушеного права має бути ефективним та таким, який виключає подальші протиправні рішення, дії чи бездіяльність суб'єкта владних повноважень, а у випадку невиконання, або неналежного виконання рішення не виникала б необхідність повторного звернення до суду, а здійснювалося примусове виконання рішення.

Вищий адміністративний суд України в ухвалі від 26.10.2016 по справі №К/800/6087/16 (номер судового рішення в ЄДРСР №62299831) вказав на те, що у випадку протиправної відмови суб'єкта владних повноважень у наданні дозволу на розроблення документації із землеустрою про відведення земельної ділянки для ведення фермерського господарства та наданні заявником всіх передбачених Земельним кодексом України документів, належним способом захисту позивача є зобов'язання Головного управління Держземагенства у Дніпропетровської області видати заявнику дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

З урахуванням тієї обставини, що підстави для відмови в наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення спростовані під час судового розгляду, суд дійшов висновку про протиправність дій Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області щодо відмови у наданні ОСОБА_5 (АДРЕСА_1, ідентифікаційний код НОМЕР_1) дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, в розмірі земельної частки (паю), що відповідає розміру земельної частки (паю) на території Попасненської сільської ради Новомосковського району Дніпропетровської області із земельної ділянки, загальною площею 40,2000 га (кадастровий номер НОМЕР_2), що надана в постійне користування для ведення фермерського господарства за межами населених пунктів Попасненської сільської ради Новомосковського району Дніпропетровської області.

З урахуванням викладеного, з огляду на те, що в матеріалах справи наявні та досліджені судом всі документи, надані позивачем до поданої заяви, та з метою належного способу захисту порушеного права позивача від протиправної поведінки відповідача, суд дійшов висновку про необхідність зобов'язання Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області видати ОСОБА_5 (АДРЕСА_1, ідентифікаційний код НОМЕР_1) дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, в розмірі земельної частки (паю), що відповідає розміру земельної частки (паю) на території Попасненської сільської ради Новомосковського району Дніпропетровської області із земельної ділянки, загальною площею 40,2000 га (кадастровий номер НОМЕР_2), що надана в постійне користування для ведення фермерського господарства за межами населених пунктів Попасненської сільської ради Новомосковського району Дніпропетровської області.

Таким чином, позовні вимоги є обгрунтованими та такими, що підлягають задоволенню судом.

Відповідно до ст. 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).

Керуючись статтями 94, 128, 159 - 163, 186, 254 КАС України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_5 до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії задовольнити повністю.

Визнати протиправними дії Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області щодо відмови у наданні ОСОБА_5 (АДРЕСА_1, ідентифікаційний код НОМЕР_1) дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, в розмірі земельної частки (паю), що відповідає розміру земельної частки (паю) на території Попасненської сільської ради Новомосковського району Дніпропетровської області із земельної ділянки, загальною площею 40,2000 га (кадастровий номер НОМЕР_2), що надана в постійне користування для ведення фермерського господарства за межами населених пунктів Попасненської сільської ради Новомосковського району Дніпропетровської області.

Зобов'язати Головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області видати ОСОБА_5 (АДРЕСА_1, ідентифікаційний код НОМЕР_1) дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, в розмірі земельної частки (паю), що відповідає розміру земельної частки (паю) на території Попасненської сільської ради Новомосковського району Дніпропетровської області із земельної ділянки, загальною площею 40,2000 га (кадастровий номер НОМЕР_2), що надана в постійне користування для ведення фермерського господарства за межами населених пунктів Попасненської сільської ради Новомосковського району Дніпропетровської області.

Стягнути з Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області за рахунок бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_5 (і.к. НОМЕР_1) судові витрати з оплати судового збору у розмірі 1280 (одна тисяча двісті вісімдесят) грн. 00 коп.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд з одночасним направленням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі складення постанови у повному обсязі, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

У разі якщо справа розглядалась судом за місцезнаходженням суб'єкта владних повноважень і він не був присутній у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, але його було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо у суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст постанови складено 14 квітня 2017 року.

Суддя О.В. Царікова

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.04.2017
Оприлюднено09.08.2017
Номер документу68133295
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/1760/17

Постанова від 12.12.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бучик А.Ю.

Ухвала від 10.12.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бучик А.Ю.

Ухвала від 31.10.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мороз Л.Л.

Постанова від 05.10.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Головко О.В.

Постанова від 05.10.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Головко О.В.

Ухвала від 05.09.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Головко О.В.

Ухвала від 05.09.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Головко О.В.

Ухвала від 23.08.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Головко О.В.

Постанова від 12.04.2017

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Царікова Олена Василівна

Постанова від 12.04.2017

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Царікова Олена Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні