Постанова
від 05.10.2017 по справі 804/1760/17
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

05 жовтня 2017 рокусправа № 804/1760/17

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Головко О.В.

суддів: Ясенової Т.І. Суховарова А.В.

за участю секретаря судового засідання: Троянова А.С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області на постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 12 квітня 2017 року в адміністративній справі

за позовом ОСОБА_1

до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області

про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії,-

в с т а н о в и в :

До суду надійшов позов ОСОБА_1, в якому позивач просить: визнати протиправними дії Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області щодо відмови у наданні ОСОБА_1 дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, в розмірі земельної частки (паю), що відповідає розміру земельної частки (паю) на території Попасненської сільської ради Новомосковського району Дніпропетровської області із земельної ділянки, загальною площею 40,2000 га (кадастровий номер 1223286000:02:003:0005), що надана в постійне користування для ведення фермерського господарства за межами населених пунктів Попасненської сільської ради Новомосковського району Дніпропетровської області; зобов'язати Головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області видати ОСОБА_1 дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, в розмірі земельної частки (паю), що відповідає розміру земельної частки (паю) на території Попасненської сільської ради Новомосковського району Дніпропетровської області із земельної ділянки, загальною площею 40,2000 га (кадастровий номер 1223286000:02:003:0005), що надана в постійне користування для ведення фермерського господарства за межами населених пунктів Попасненської сільської ради Новомосковського району Дніпропетровської області.

Постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 12 квітня 2017 року позов задоволено.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову суду та прийняти нову постанову, якою у задоволенні позову. Апеляційна скарга ґрунтується на тому, що судом першої інстанції не надано належної оцінки обставинам справи та нормам чинного законодавства, що призвело до прийняття невірного рішення.

Перевіривши матеріали справи, законність і обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційної скарги, а також правильність застосування судом норм матеріального і процесуального права та правової оцінки обставин у справі, колегія суддів доходить висновку, що апеляційна скарга підлягає задоволенню.

Судом першої інстанції вірно встановлено, матеріалами справи підтверджено, що ОСОБА_1 є членом Фермерського господарства Руденко .

У користуванні зазначеного фермерського господарства на підставі державного акта на право постійного користування успадкованого володіння землею № 435 від 21.09.1992 перебуває земельна ділянка, площею 40,2 га (кадастровий номер 1223286000:02:003:0005).

Відповідно до витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права від 26.08.2015, державним реєстратором Новомосковського міськрайонного управління юстиції Дніпропетровської області ОСОБА_2, на підставі Державного акту на право довічного успадкованого володіння землею б/н, виданого Новомосковською районною державною адміністрацією Дніпропетровської області 21.09.1992 за ОСОБА_3 (головою ФГ Руденко ) зареєстровано право володіння земельною ділянкою площею 40,2 га (кадастровий номер 1223286000:02:003:0005), яка розташована на території Попасненської сільської ради Новомосковського району Дніпропетровської області, індексний номер 23932734 від 26.08.2015, про що до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно внесено запис про інше речове право за № 10932731.

Приватним нотаріусом Новомосковського районного нотаріального округу Дніпропетровської області 15 червня 2016 року засвідчено заяву Фермерського господарства Руденко , яку складено засновником, єдиним власником та головою ФГ Руденко , в якій він просив передати земельну ділянку, площею 40,2 га (кадастровий номер 1223286000:02:003:0005), у власність у межах норм безоплатної приватизації в розмірі земельної частки (паю), що відповідає розміру земельної частки (паю) на території Попасненської сільської ради Новомосковського району Дніпропетровської області в рівних частках наступним громадянам України: ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_1, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9.

ОСОБА_1 Олександрович13.12.2016 звернувся до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області з клопотанням (вх. №Р-13336/0/5-16), в якому просив надати дозвіл на розроблення документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності в розмірі земельної частки (паю), що відповідає розміру земельної частки (паю) на території Попасненської сільської ради Новомосковського району Дніпропетровської області та передати земельну ділянку у власність позивачу, як члену Фермерського господарства Руденко (код ЄДРПОУ 21897595) із земельної ділянки, загальною площею 40,2000 га, (кадастровий номер 1223286000:02:003:0005), що надана в постійне користування для ведення фермерського господарства за межами населених пунктів Попасненської сільської ради Новомосковського району Дніпропетровської області.

До клопотання було додано: копію паспорту ОСОБА_1;копію довідки про присвоєння ідентифікаційного коду ОСОБА_1; графічний матеріал (викопіювання з картографічної основи Державного земельного кадастрдастрової карти (плану); копію довідки від 25.11.2016 про середній розмір земельної частки (паю); копію державного акта на право постійного користування землею; копію витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку; копію витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права від 26.08.2015; копію Статуту ФГ Руденко ; копію диплому про здобуття освіти ОСОБА_1; копію трудової книжки ОСОБА_1; копію заяви про згоду на розпаювання землі між членами ФГ Руденко ;копію довідки від 07.07.2016 щодо наявності у Державному земельному кадастрі відомостей про наявність у власності земельних ділянок.

За результатами розгляду вказаного клопотання та доданих до нього документів, Головним управлінням Держгеокадастру у Дніпропетровській області листом від 16.01.2017 № Р-13336/0-251/6-17 ОСОБА_1 відмовлено у наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки на підставі того, що додані до клопотання графічні матеріали не дозволяють визначити: чи відноситься позначена земельна ділянка до державної власності сільськогосподарського призначення, перебування її в користуванні, у переліку земельних ділянок державної власності або прав на них, які виставлені на земельні торги, а також перевірити її місце розташування на відповідність вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, містобудівній документації, схемам землеустрою і техніко економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно - територіальних одиниць, проектам землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Надаючи оцінку обґрунтованості та правомірності оскаржуваного рішення суб'єкта владних повноважень, суд апеляційної інстанції зазначає, що згідно з ч.1 ст.13 Закону України Про фермерське господарство , члени фермерського господарства мають право на одержання безоплатно у власність із земель державної і комунальної власності земельних ділянок у розмірі земельної частки (паю).

Відповідно до ст. 116 Земельного кодексу України безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян провадиться у разі:

а) приватизації земельних ділянок, які перебувають у користуванні громадян;

б) одержання земельних ділянок внаслідок приватизації державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій;

в) одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених цим Кодексом.

За приписами ст. 118 ЗК України громадянин, зацікавлений у приватизації земельної ділянки, яка перебуває у його користуванні, подає заяву до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу.

Рішення органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо приватизації земельних ділянок приймається у місячний строк на підставі технічних матеріалів та документів, що підтверджують розмір земельної ділянки.

Статтею 123 Земельного кодексу України встановлено, що Особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки.

У клопотанні зазначаються орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, письмова згода землекористувача, засвідчена нотаріально (у разі вилучення земельної ділянки). ОСОБА_10 Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Суд першої інстанції надав обґрунтовану оцінку підставам відмови у наданні згоди на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в частині неможливості встановити віднесення позначеної на графічних матеріалах земельної ділянки до державної власності сільськогосподарського призначення та в частині неможливості встановити перебування її у користуванні, у переліку земельних ділянок державної власності або прав на них, які виставлені на земельні торги, зазначивши, що такі висновки відповідача спростовуються копією витягу про земельну ділянку з Державного земельного кадастру та копією витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права, а також копію Державного акту на право постійного користування землею від 21.09.1992 і копію витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права відповідно.

Проте суд першої інстанції надав невірну оцінку наданим до клопотання документам в частині вимоги до графічних матеріалів, на яких має бути зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки.

З наданого до відповідача клопотання про розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, копія якого міститься в матеріалах справи, вбачається, що позивачем не було зазначено де саме із масиву земельної ділянки розміром 40,2000 га має буди виділена бажана земельна ділянка (пай) у розмірі 5,47 га.

Графічні матеріали, додані до клопотання, також не містять зазначення бажаного місця розташування та розміру земельної ділянки (паю), що позбавляє перевірити місце її розташування на відповідність вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно - правових актів, містобудівній документації, схемам землеустрою і техніко - економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно - територіальних одиниць, проектам землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому порядку.

Висновки суду та доводи позивача, що на графічному матеріалі зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, а саме: викопіювання з картографічної основи Державного земельного кадастру кадастрової карти (плану) та копія довідки від 25.11.2016 про середній розмір земельної частки (паю), спростовуються названими документами, адже останні містять виключно окреслення земельної ділянки єдиним масивом у розмірі 40,2000 га.

Враховуючи викладене, суд апеляційної інстанції доходить висновку, що позивачем при зверненні до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області з клопотанням про розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки не було в повній мірі дотримано вимоги ст. 123 ЗК України, що позбавило можливості вирішити відповідне питання на його користь.

Сукупність викладених обставин дає можливість дійти висновку, що відмова на розроблення документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності в розмірі земельної частки (паю), що відповідає розміру земельної частки (паю) на території Попасненської сільської ради Новомосковського району Дніпропетровської області та передати земельну ділянку у власність позивачу, як члену Фермерського господарства Руденко (код ЄДРПОУ 21897595) із земельної ділянки, загальною площею 40,2000 га, (кадастровий номер 1223286000:02:003:0005), що надана в постійне користування для ведення фермерського господарства за межами населених пунктів Попасненської сільської ради Новомосковського району Дніпропетровської області, є обґрунтованою виключно щодо неможливості перевірити місце її розташування на відповідність вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно - правових актів, містобудівній документації, схемам землеустрою і техніко - економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно - територіальних одиниць, проектам землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому порядку. Проте сам по собі такий єдиний недолік є достатньою підставою для відмови у задоволенні відповідного клопотання ОСОБА_1

Судом першої інстанції порушено норми матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи, а тому вбачаються підстави для скасування постанови та ухвалення нового судового рішення.

Керуючись ст.ст. 160, 198, 202, 205, 207 Кодексу адміністративного судочинства України суд, -

п о с т а н о в и в :

Апеляційну скаргу Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області задовольнити.

Постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 12 квітня 2017 року в адміністративній справі № 804/1760/17 скасувати.

У задоволенні позову ОСОБА_1 відмовити.

Постанова суду набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена в касаційному порядку протягом 20 днів з дня складання в повному обсязі.

Повний текст постанови складений 05 жовтня 2017 року.

Головуючий: О.В. Головко

Суддя: Т.І. Ясенова

Суддя: А.В. Суховаров

Дата ухвалення рішення05.10.2017
Оприлюднено10.10.2017
Номер документу69386979
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/1760/17

Постанова від 12.12.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бучик А.Ю.

Ухвала від 10.12.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бучик А.Ю.

Ухвала від 31.10.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мороз Л.Л.

Постанова від 05.10.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Головко О.В.

Постанова від 05.10.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Головко О.В.

Ухвала від 05.09.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Головко О.В.

Ухвала від 05.09.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Головко О.В.

Ухвала від 23.08.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Головко О.В.

Постанова від 12.04.2017

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Царікова Олена Василівна

Постанова від 12.04.2017

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Царікова Олена Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні