ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
01 серпня 2017 року Справа № 813/4487/16
Львівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Хоми О.П.,
з участю секретаря судового засідання Павлішевського М.В.,
з участю представника відповідача Ільків О.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові адміністративну справу за позовом Стрийської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Львівській області до Комунального підприємства Сколівське житлово-комунальне господарство про стягнення коштів з рахунків платника податків,
в с т а н о в и в :
Стрийська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Львівській області (далі - Стрийська ОДПІ) звернулась до суду з позовом до Комунального підприємства Сколівське житлово-комунальне господарство (далі -КП Сколівське ЖКГ ), в якому, із врахуванням заяви про уточнення позовних вимог, просить стягнути до бюджету з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, в рахунок погашення податкового боргу384 805,85 грн, який виник внаслідок несплати податкових зобов'язань з податку на додану вартість, визначених як самостійно відповідачем, так і органом доходів і зборів, а також пені за несвоєчасну сплату податкових зобов'язань.
Позивач, належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду справи, в судове засідання не з'явився, подав заяву про розгляд справи за відсутності його представника.
Представник відповідача Ільків О.В. в судовому засіданні позов визнала частково на суму 297 586, 58 грн. Пояснила, що у зв'язку із тим, що податковий орган не виключив із інтегрованої картки розстрочений податковий борг в сумі 576618,00 грн та податковий борг в сумі 182517,63, в стягненні якого було відмовлено а безпідставністю, дані щодо суми податкового боргу у такій картці є недостовірними. Неправильно облікований податковим органом борг КП Сколівське ЖКГ зумовив неправильно нараховуваку за таким боргом пеню. З посиланням на відповідні документи стверджує, що податковий борг КП Сколівське ЖКГ зі сплати податкових зобов'язань з податку на додану вартість, станом на 30.11.2016, становив 297 586, 58 грн, втому числі сума основного боргу - 171 263, 53 грн. та пеня за несвоєчасну сплату податкових зобов'язань - 126 323, 58 грн. Враховуючи викладене, просив відмовити в задоволенні позову в частині стягнення в сумі 87 219, 27 грн.
Суд, з'ясувавши обставини, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог та заперечень, дослідивши докази, якими вони обґрунтовуються, встановив наступні фактичні обставини та відповідні їм правовідносини.
Відповідач - КП Сколівське ЖКГ перебуває на обліку платника податків в Стрийській ОДПІ з 28.04.2007 за №764.
Як видно з представленого Стрийською ОДПІ розрахунку заборгованості КП Сколівське житлово-комунальне господарство , податковий борг відповідача становить 384 805, 85 грн та складається з податкових зобов'язань з податку на додану вартість в сумі 320 279, 61 грн, який виник на підставі податкових декларацій за березень-жовтень 2016 року та податкового повідомлення-рішення №0000391200 від 18.07.2016 та нарахованої пені в сумі 64 526, 24 грн. При цьому розрахунок пені відсутній.
Відповідач заперечив наявність податкового боргу у вказаній сумі 384 805, 85 грн.
На підтвердження помилкового визначення податковим органом суми податкового боргу відповідач надав суду письмові пояснення та низку документів, які долучено до матеріалів справи.
З інтегрованої картки КП Сколівське ЖКГ , судом встановлено, що за період з 01.01.2015 по 09.10.2015 податковий борг позивача складав 851 532, 12 грн.
Частина вказаної суми заборгованості вже була предметом розгляду в адміністративній справі №813/4867/15 та адміністративній справі №813/1084/13-а.
Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 22.10.2015 у справі №813/4867/15 позов задоволено частково, стягнуто з рахунків КП Сколівське ЖКГ заборгованість в сумі 576 618, 00 грн.
При цьому, судом було відмовлено в стягненні податкового боргу в частині 92 396,49 грн у зв'язку із сплатою боргу та відмовлено в частині стягнення податкового боргу в сумі 182 517, 63 грн, оскільки вказана сума була стягнута постановою Львівського окружного адміністративного суду від 21.03.2013 №813/1084/13-а.
Ухвалою від 14.12.2015 у справі №813/4867/15 розстрочено виконання постанови Львівського окружного адміністративного суду від 22.10.2015 у справі №813/4867/15 за позовом Стрийської ОДНІ ГУ ДФС у Львівській області до КП Сколівське ЖКГ про стягнення податкового боргу в сумі 576 618,00 грн.
У зв'язку з цим податковим органом у інтегрованій картці платника податків зменшено розмір податкового боргу на суму 576 618, 00 грн. Однак щодо податкового боргу, що була предметом розгляду у справі №813/1084/13-а в сумі 182 517, 63 грн жодних змін до інтегрованої картки внесено не було.
Судом встановлено, КП Сколівське житлово-комунальне господарство за період з 15.08.2015 по 31.11.2016 задекларовано податкові зобов'язання з податку на додану вартість на суму 588 440, 00 грн, в тому числі по періодам:
- з 15.08.2015 по 31.12.2015 - 222 030, 00 грн на підставі податкових декларацій за липень- грудень 2015, з яких сплачено 133 962, 00 грн, що підтверджується платіжними дорученнями від 28.12.2015 №171 та від 25.01.2016 №1.
- з 01.01.2016 по 31.11.2016 - 366 410, 00 грн на підставі податкових декларацій за січень-жовтень 2016 року, з яких сплачено 259 518, 00 грн., що підтверджується платіжними дорученнями: від 25.01.2016 №1, від 11.02.2016 №11, від 22.02.2016 №22, від 03.03.2016 №32, від 18.03.2016 №44, від 25.04.2016 №88, від 14.09.2016 №174, від 20.09.2016 №179, від 19.01.2016 №198, від 28.10.2016 №209, від 22.11.2016 №222.
Судом також встановлено, що податковий борг КП Сколівське ЖКП складається з визначених Стрийською ОДПІ сум податкових зобов'язань на підставі податкових повідомлень-рішень від 18.07.2016 №0000391200 - 221, 61 грн та від 12.11.2015 - 16 081, 92 грн.
Матеріалами справи підтверджено, що в ході розгляду справи позивачем частково сплачено грошові зобов'язання за податковими деклараціями на суму 60 000, 00 грн, що підтверджується платіжними дорученнями від 21.12.2016 №249 та від 29.12.2016 №263.
Відповідачем надано суду належні письмові докази на підтвердження основної суми податкового боргу КП Сколівське ЖКГ , яка становить 171 263, 53 грн.
Виходячи із суми основного боргу, відповідачем проведено розрахунок пені, виходячи із облікової ставки НБУ та днів прострочки, розмір якої становить 126 323, 05 грн.
Таким чином, відповідно до наявних у матеріалах справи належних доказів, документально підтверджується загальна сума податкового боргу297 586, 58 грн, в тому числі 171 263, 53 грн - основний борг, 126 323, 05 грн - пеня.
Натомість Стрийською ОДПІ не надано доказів на спростування поданих відповідачем доказів, а також на підтвердження суми податкового боргу 384 805,85 грн, в тому числі як основного боргу, так пені. Вказані позивачем у розрахунку до заяви про уточнення позовних вимог від 26.04.2017 суми боргу за податковими деклараціями за березень-жовтень 2016 року не співпадають із фактично визначеними платником податків сумами, відображеними у цих деклараціях.
Даними інтегрованої картки КП Сколівське ЖКГ , копія якої надана позивачем на вимогу суду, не підтверджується наявність податкового боргу у сумі 384 805,85 грн, яку контролюючий орган просить стягнути з відповідача.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регулюються Податковим кодексом України (далі - Податковий кодекс).
Згідно до статті 16 Податкового кодексу платники податків зобов'язані подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Відповідно до статті 41 Податкового кодексу контролюючими органами щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, є органи доходів і зборів.
Згідно з пунктом 14.1.156. статті 14 Податкового кодексу податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).
Відповідно до пункту 14.1.175. статті 14 Податкового кодексу податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Відповідно до пункту 49.2. статті 49 Податкового кодексу платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період, в якому виникають об'єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є.
У відповідності до пункту 54.1. статті 54 Податкового кодексу крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.
Згідно з пунктом 57.1 статті 57 Податкового кодексу платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
У разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби у відповідності до вимог пункту 59.1 статті 59 Податкового кодексу надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Відповідно до пункту 59.3. Податкового кодексу податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання.
Згідно з вимогами пункту 59.4. Податкового кодексу податкова вимога надсилається (вручається) також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
На виконання вказаних положень Податкового кодексу контролюючим органом надіслано на адресу відповідача податкові вимоги: форми Ю1 від 12.01.2008 № 1/11 та форми Ю2 від 27.02.2008 №2/43.
Погашення податкового боргу платників податків регулюється главою 9 Податкового кодексу.
Згідно з пунктом 95.1. статті 95 Податкового кодексу контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги (пункт 95.1. статті 95).
У відповідності до пункту 95.3. цієї ж статті стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Матеріалами справи підтверджується наявність податкового боргу КП Сколівське житлово-комунальне господарство , розмір якого становить 297 586, 58 грн.
Ураховуючи викладене, суд дійшов переконання, що позовні вимоги Стрийської ОДПІ є обґрунтованими, підтверджуються наявними у справі доказами та підлягають до часткового задоволення шляхом стягнення коштів в сумі 297 586, 58 з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків. У задоволенні стягнення решти суми податкового боргу слід відмовити.
Відповідно до частини четвертої статті 94 КАС України судові витрати з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст.7-14, 69-71, 86, 87, 94, 159, 160-163,167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
п о с т а н о в и в :
Позов задовольнити частково.
Стягнути з рахунків Комунального підприємства Сколівське житлово-комунальне господарство (місцезнаходження: вул. Стрийська, буд. 34, м. Сколе, Львівська обл., 82600, код ЄДРПОУ 35130622) у банках, обслуговуючих цього платника податків, до державного бюджету 297 586 (двісті дев'яносто сім тисяч п'ятсот вісімдесят шість) грн 58 копійок податкового боргу.
У задоволенні інших позовних вимог відмовити.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови відповідно до частини другої статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 Кодексу адміністративного судочинства України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова суду першої інстанції, якщо інше не встановлено Кодексом адміністративного судочинства України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя Хома О.П.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.08.2017 |
Оприлюднено | 09.08.2017 |
Номер документу | 68133306 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Хома Олена Петрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні