Постанова
від 24.07.2017 по справі 802/810/17-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

24 липня 2017 р. Справа № №802/810/17

Вінницький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Мультян М.Б.,

за участі секретаря судового засідання: Коляденка О.Л.

представників сторін:

відповідача: Іванова Ю.В.

третіх осіб: ОСОБА_2, ОСОБА_3

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом: ОСОБА_4

до: Головного територіального управління юстиції у Вінницькій області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача первинна профспілкова організація товариства з обмеженою відповідальністю "Санаторій Поділля" та ОСОБА_5

про: визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити дії

ВСТАНОВИВ:

До Вінницького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом звернувся ОСОБА_4 до Головного територіального управління юстиції у Вінницькій області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача первинна профспілкова організація товариства з обмеженою відповідальністю "Санаторій Поділля" (далі - ППО "ТОВ "Санаторій" Поділля") та ОСОБА_5 про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити дії.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначив, що 14 травня 2005 року первинна профспілкова організація ТОВ "Санаторій" Поділля" легалізована. З березня 2016 року серед членів ППО "ТОВ "Санаторій" Поділля" відсутні працівники ТОВ "Санаторій Поділля", а колективний договір, що раніше укладався втратив чинність у зв'язку з укладенням нового колективного договору із новою первинною профспілковою організацією "Поділля". Так, на думку позивача до повноважень Головного територіального управління юстиції у Вінницькій області належить прийняття рішень щодо зобов'язання підконтрольних суб'єктів приводити свої статутні документи та інформацію, що міститься в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань у відповідність до вимог чинного законодавства. Разом з тим, у зв'язку з бездіяльністю відповідача ППО ТОВ "Санаторій Поділля" досі зареєстроване за місцезнаходженням ТОВ "Санаторій Поділля", хоча фактично там не перебуває; безпідставно використовує у своїй назві найменування ТОВ "Санаторій Поділля" та діє як первинна профспілкова організація, керуючись статутом Профспілки працівників АПК України.

У судове засідання позивач та представник позивача не з'явились, однак надали заяви про розгляд справи без їх участі.

Представник відповідача у судовому засіданні заперечував проти заявлених позовних вимог та просив відмовити у задоволені адміністративного позову з урахуванням поданих письмових заперечень.

Представники третіх осіб у судовому засіданні також заперечували проти заявлених позовних вимог та просили відмовити у задоволенні адміністративного позову.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення учасників процесу, суд дійшов висновку, що адміністративний позов задоволенню не підлягає з огляду на наступне.

Первинна профспілкова організація ТОВ "Санаторій Поділля" легалізована на відповідність заявленому Статуту на підставі повідомлення про належність до Всеукраїнської профспілки АПК та діє на підставі Статуту цієї профспілки.

Згідно відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Хмільницький районний комітет профспілки працівників АПК є засновником первинної профспілкової організації TOB "Санаторій Поділля". Керівником цієї первинної профспілкової організації згідно відомостей ЄДР є ОСОБА_6.

Відповідно до Протоколу засідання Президії Хмільницького райкому профспілки працівників агропромислового комплексу від 15 грудня 2016 року прийнято рішення про припинення (ліквідацію) первинної профспілкової організації TOB "Санаторій Поділля". Також, визначено строки розгляду вимог кредиторів та призначено ліквідаційну комісію. Згідно довідки Вінницької обласної організації працівників АПК Президія Хмільницької районної профспілкової організації працівників АПК є виборним органом вищої за статусом організації Профспілки щодо первинної профспілкової організації TOB "Санаторій Поділля".

На виконання вимог статуту, Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань необхідно внести зміни до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань в частині відомостей про керівні органи ППО ТОВ "Санаторій Поділля" замість ОСОБА_6 внести дані голови ліквідаційної комісії ОСОБА_4.

До Головного територіального управління юстиції у Вінницькій області 23 грудня 2016 року надійшли документи Хмільницького райкому профспілки працівників агропромислового комплексу про прийняття рішення про припинення (ліквідацію) первинної профспілкової організації TOB "Санаторій Поділля".

Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд враховує наступне.

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності" первинна організація профспілки - добровільне об'єднання членів профспілки, які, як правило, працюють на одному підприємстві, в установі, організації незалежно від форми власності і виду господарювання або у фізичної особи, яка використовує найману працю, або забезпечують себе роботою самостійно, або навчаються в одному навчальному закладі.

Положеннями ст. 14 Закону закріплено, що профспілки діють відповідно до законодавства та своїх статутів. Статути (положення) профспілок приймаються з'їздами, конференціями, установчими або загальними зборами членів профспілки відповідного рівня і не повинні суперечити законодавству України. Статут (положення) профспілки повинен містити: 1) статус та повну назву профспілки, її скорочену назву (за наявності), місцезнаходження її виборних органів (юридичну адресу); 2) мету та завдання профспілки; 3) умови і порядок прийняття в члени профспілки та вибуття з неї; 4) права, обов'язки членів профспілки, умови, порядок та підстави виключення з членів профспілки;5) територіальну, галузеву або фахову сферу діяльності; 6) організаційну структуру профспілки, повноваження її організацій, виборних органів, порядок формування їх складу; 7) умови, терміни, порядок скликання з'їздів, конференцій чи загальних зборів членів профспілки та порядок прийняття ними рішень; 8) порядок і терміни звітності виборних органів профспілки перед членами профспілки, порядок здійснення контролю за діяльністю виборних органів профспілки; 9) джерела надходження (формування) коштів профспілки та напрями їх використання; 10) порядок здійснення господарської діяльності, необхідної для виконання статутних завдань профспілки; 11) порядок внесення змін до статуту профспілки; 12) умови та порядок припинення діяльності профспілки і вирішення майнових питань.

У статуті профспілки можуть бути передбачені й інші положення, що стосуються особливостей створення та функціонування певної профспілки, якщо це не суперечить цьому Закону.

У межах повноважень, передбачених статутом, вищі за статусом профспілкові органи можуть затверджувати положення про організації профспілки.

Пунктом 5.7.9. Статуту Професійної спілки працівників агропромислового комплексу України встановлено, що у разі виникнення форс-мажорних обставин (зміна умов діяльності суб'єктів господарювання, адміністративно-територіального розподілу, неможливість подальшого функціонування організації, окупація, анексія територій, бойові дії, оголошення військового стану, тощо) виборний орган вищої за статусом організації Профспілки приймає рішення про створення (або ліквідацію) нижчої за статусом організації профспілки.

Згідно матеріалів справи, Хмільницький районний комітет профспілки працівників АПК є засновником первинної профспілкової організації TOB "Санаторій Поділля".

Відповідно до положень ст. 18 Закону України "Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності" профспілки, їх об'єднання можуть припинити свою діяльність шляхом реорганізації чи ліквідації (саморозпуску, примусового розпуску).

Рішення про реорганізацію чи ліквідацію (саморозпуск) приймається з'їздом (конференцією), загальними зборами відповідно до статуту (положення) профспілки, об'єднання профспілок. Одночасно з прийняттям такого рішення з'їзд (конференція), загальні збори приймають рішення про використання майна та коштів профспілок, їх об'єднань, що залишилися після проведення всіх необхідних розрахунків, на статутні чи благодійні цілі.

15 грудня 2016 року на засіданні Президії Хмільницького райкому профспілки працівників агропромислового комплексу прийнято рішення про припинення (ліквідацію) первинної профспілкової організації TOB "Санаторій Поділля".

Відповідно до статті 12 Закону України "Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності" професійні спілки, їх об'єднання у своїй діяльності незалежні від державних органів та органів місцевого самоврядування, роботодавців, інших громадських організацій, політичних партій, їм не підзвітні і не підконтрольні.

Профспілки самостійно організовують свою діяльність, проводять збори, конференції, з'їзди, засідання утворених ними органів, інші заходи, які не суперечать законодавству.

Забороняється втручання державних органів, органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб, роботодавців, їх об'єднань у статутну діяльність профспілок, їх організацій та об'єднань.

У судовому засіданні встановлено, що постановою Вінницького апеляційного адміністративного суду від 12 травня 2017 року, зокрема визнано протиправним та скасовано рішення державного реєстратора Головного територіального управління юстиції у Вінницькій області Єрохіної А.О. від 05.01.2017 року про державну реєстрацію рішення про припинення юридичної особи в результаті її ліквідації - первинної профспілкової організації ТОВ "Санаторій Поділля" та скасовано запис в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань про зміну відомостей про юридичну особу - первинну профспілкову організацію ТОВ "Санаторій Поділля" (код ЄДРПОУ 33373741), а саме: "Дані про перебування юридичної особи в процесі припинення - 05.01.2017 - в стані припинення; Відомості про строк, визначений засновниками (учасниками) юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, для заявлення кредиторами своїх вимог - 16.03.2017; ОСОБА_4 - голова комісії з припинення або ліквідатор".

В силу частини 1 статті 72 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Відповідно до статті 255 КАС України, постанова або ухвала суду, яка набрала законної сили, є обов'язковою для осіб, які беруть участь у справі, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України. Обставини, які були встановлені постановою, що набрала законної сили, в одній адміністративній справі не можуть оспорюватися в іншій судовій справі за участю тих самих сторін.

Судом враховано, що законна сила рішення суду є його правовою дією, яка проявляється в тому, що наявність чи відсутність прав і фактів, що лежать в їх основі, встановлюються остаточно, і в тому, що встановлені рішенням суду права підлягають беззаперечному здійсненню на вимогу уповноважених осіб.

Згідно з частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Враховуючи зазначені обставини, суд дійшов висновку про відсутність законних підстав для визнання протиправною бездіяльністю Головного територіального управління юстиції у Вінницькій області, відтак, адміністративний позов задоволенню не підлягає.

Разом з тим, відповідно до ч. 4 ст. 118 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що якщо у задоволенні вимог позивачеві буде відмовлено, вжиті заходи забезпечення адміністративного позову зберігаються до набрання постановою суду законної сили. Проте суд може одночасно з прийняттям постанови або після цього постановити ухвалу про скасування заходів забезпечення адміністративного позову або заміну одного способу забезпечення адміністративного позову іншим.

Враховуючи викладене вище та те, що за наслідками розгляду справи не було встановлено причин та обставин, які б викликали необхідність подальшого існування заходів забезпечення адміністративного позову, суд дійшов висновку про необхідність скасування вжитих відповідно до ухвали Вінницького окружного адміністративного суду від 19 травня 2017 року заходів забезпечення адміністративного позову.

З урахуванням вимог ст. 94 КАС України сплачений при зверненні до суду судовий збір позивачу не присуджується.

Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

Заходи забезпечення адміністративного позову встановлені ухвалою Вінницького окружного адміністративного суду від 19 травня 2017 року скасувати.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КАС України.

Відповідно до ст. 186 КАС України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя Мультян Марина Бондівна

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.07.2017
Оприлюднено10.08.2017
Номер документу68147873
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —802/810/17-а

Постанова від 24.07.2017

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Мультян Марина Бондівна

Ухвала від 08.06.2017

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Ухвала від 31.05.2017

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Ухвала від 31.05.2017

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Ухвала від 23.05.2017

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Мультян Марина Бондівна

Ухвала від 19.05.2017

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Мультян Марина Бондівна

Ухвала від 19.05.2017

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Мультян Марина Бондівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні