Ухвала
від 07.08.2017 по справі 813/3783/16
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

про залишення апеляційної скарги без руху

07 серпня 2017 рокуЛьвів№ 876/8593/17

Суддя Львівського апеляційного адміністративного суду Довгополов О.М. перевіривши апеляційну скаргу Личаківського відділу державної виконавчої служби м. Львова Головного територіального управління юстиції Львівської області на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 12 червня 2017 року у справі № 813/3783/16 за позовом товариства з обмеженою відповідальністю КЕЙ-КОЛЕКТ до Личаківського відділу державної виконавчої служби м. Львова Головного територіального управління юстиції Львівської області, Залізничного відділу державної виконавчої служби м. Львова Головного Територіального управління юстиції Львівської області, третя особа на стороні відповідачів, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору ОСОБА_2 про скасування постанов, зобов'язання зняти арешт з нерухомого майна, -

В С Т А Н О В И В:

Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 12 червня 2017 року, адміністративний позов задоволено частково.

Вказану постанову оскаржив в апеляційному порядку 26 липня 2017 року відповідач Личаківський відділ державної виконавчої служби м. Львова Головного територіального управління юстиції Львівської області.

Частиною 6 ст. 187 КАС України передбачено, що до апеляційної скарги додається документ про сплату судового збору.

Згідно із ч. 2 ст. 87 КАС України розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.

Частиною 1 ст. 4 Закону України Про судовий збір встановлено, що судовий збір справляється у відповідному розмірі від мінімальної заробітної плати у місячному розмірі, встановленої законом на 01 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Статтею 8 Закону України Про Державний бюджет України на 2016 рік встановлено розмір мінімальної заробітної плати станом на 01 січня 2016 року - 1378 грн.

Розмір ставки судового збору за подання апеляційної скарги на рішення суду, відповідно до ч. 2 ст. 4 Закону України Про судовий збір , становить 110 відсотків ставки, що підлягала сплаті при поданні позовної заяви, іншої заяви і скарги.

Оскільки позовна заява товариства з обмеженою відповідальністю КЕЙ-КОЛЕКТ носить майновий та немайновий характер, то розмір судового збору за подання апеляційної скарги становить 18189 грн. 60 коп. (16536 грн. 20 коп. х 1,1%).

Разом із апеляційною скаргою Личаківським відділом державної виконавчої служби м. Львова Головного територіального управління юстиції Львівської області заявлено клопотання про відстрочення сплати судового збору, у якому зазначено, що Личаківський відділ державної виконавчої служби м. Львова Головного територіального управління юстиції Львівської області є бюджетною установою, фінансується за рахунок коштів Державного бюджету України, розрахунково-касове обслуговування якої здійснюється Державною казначейською службою України та лише в межах відкритих асигнувань.

Статтею 8 Закону України Про судовий збір передбачено, що враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі. Суд може зменшити розмір судового збору або звільнити від його сплати на підставі, зазначеній у частині першій цієї статті.

Аналогічні положення викладені у частині 1 статті 88 КАС України, з яких вбачається, що відстрочення сплати судового збору може мати місце за умови важкого майнового стану особи, яка цей збір має сплатити.

Відповідно до пункту 2 Прикінцевих положень Закону України від 22 травня 2015 року Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо сплати судового збору зобов'язано Кабінет Міністрів України забезпечити відповідне фінансування державних органів, які позбавляються пільг щодо сплати судового збору.

У зв'язку з наведеним, підстави для задоволення клопотання про відстрочення сплати судового збору відсутні.

Такий висновок відповідає правовій позиції, висловленій Верховним Судом України в ухвалі від 28 вересня 2015 року № 21-5496а15.

Суд апеляційної інстанції наголошує, що рівність учасників судового процесу, зокрема, перед законом є похідною від інших норм Конституції України, які визначають рівність конституційних прав і свобод громадян та рівність їх перед законом (стаття 24), а також компетенцію органів державної влади та органів місцевого самоврядування, які зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України (стаття 19).

Рівність усіх учасників адміністративного процесу перед законом і судом є одним з принципів здійснення правосуддя в адміністративних судах - пп.3 п.1 ст.7 КАС України.

Рівність усіх учасників судового процесу перед законом передбачає єдиний правовий режим судочинства, який забезпечує реалізацію їхніх процесуальних прав, тобто є конкретизацією загального принципу рівності громадян перед законом і судом стосовно сфери здійснення судової влади і судочинства. Не може бути привілеїв чи обмежень прав учасників адміністративного процесу за ознаками, майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками - ч.2 ст.10 КАС України.

Ця норма Конституції України знайшла своє закріплення також і в Законі України Про судоустрій і статус суддів та у процесуальних кодексах України.

Тому, звільнення від сплати судового збору органів державної влади як сторін в окремих категоріях справ може розцінюватися як надання їм певних процесуальних переваг перед іншими учасниками судового процесу, зокрема фізичними та юридичними особами, які зобов'язані сплачувати відповідний судовий збір.

Із матеріалів справи вбачається, що 12 червня 2017 року судом першої інстанції у відкритому судовому засіданні ухвалено оскаржувану постанову, а апеляційна скарга подана до суду першої інстанції 26 липня 2017 року, тобто з пропуском строку на апеляційне оскарження.

Відповідно до вимог ст. 186 КАС України апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване рішення. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення.

У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Згідно абз. 1 ч. 4 ст. 189 КАС України, апеляційна скарга залишається без руху у випадку, якщо вона подана після закінчення строків, установлених статтею 186 Кодексу, і особа, яка її подала, не порушує питання про поновлення цього строку, або якщо підстави, вказані нею у заяві, визнані неповажними. При цьому протягом тридцяти днів з моменту отримання ухвали про залишення апеляційної скарги без руху особа має право звернутися до суду апеляційної інстанції з заявою про поновлення строків або вказати інші підстави для поновлення строку.

Враховуючи те, що особа, яка подала апеляційну скаргу пропустила строк на апеляційне оскарження, та порушила питання про його поновлення без обгрунтування причин його пропуску, таку апеляційну скаргу слід залишити без руху, для подання апелянтом протягом 30 днів, з моменту отримання копії цієї ухвали, заяви про поновлення строку на апеляційне оскарження із наведенням в ній обґрунтування причин пропуску цього строку.

При цьому, особі, яка подає апеляційну скаргу слід роз'яснити, що у разі неподання у визначений строк оригіналу квитанції про сплату судового збору у розмірі 18189 грн. 60 коп., заяви (клопотання) про поновлення строку на апеляційне оскарження, у відповідності до абз. 2 ч. 4 ст. 189 КАС України за даною апеляційною скаргою буде відмовлено у відкритті апеляційного провадження.

Керуючись ст.ст. 160, 165, 186, 189, 212, 254 КАС України, -

У Х В А Л И В :

В задоволенні клопотання Личаківського відділу державної виконавчої служби м. Львова Головного територіального управління юстиції Львівської області про відстрочення сплати судового збору за подання апеляційної скарги на постанову постанову Львівського окружного адміністративного суду від 12 червня 2017 року у справі № 813/3783/16 - відмовити.

Залишити без руху апеляційну скаргу Личаківського відділу державної виконавчої служби м. Львова Головного територіального управління юстиції Львівської області на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 12 червня 2017 року у справі № 813/3783/16.

Надати Личаківському відділу державної виконавчої служби м. Львова Головного територіального управління юстиції Львівської області 30 строк з моменту отримання копії цієї ухвали, для звернення до Львівського апеляційного адміністративного суду з заявою про поновлення строку на апеляційне оскарження.

Копію ухвали надіслати апелянту.

Ухвала набирає законної сили з моменту постановлення та може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України шляхом подання касаційної скарги протягом двадцяти днів.

СуддяО. М. Довгополов

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.08.2017
Оприлюднено14.08.2017
Номер документу68190222
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/3783/16

Ухвала від 25.09.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Довгополов Олександр Михайлович

Ухвала від 07.08.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Довгополов Олександр Михайлович

Постанова від 12.06.2017

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кузан Ростислав Ігорович

Ухвала від 15.05.2017

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кузан Ростислав Ігорович

Ухвала від 22.03.2017

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кузан Ростислав Ігорович

Ухвала від 04.11.2016

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кузан Ростислав Ігорович

Ухвала від 03.11.2016

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кузан Ростислав Ігорович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні