Постанова
від 08.08.2017 по справі 813/4515/16
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

08 серпня 2017 року справа № 813/4515/16

Львівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Брильовського Р.М.,

при секретарі Новак Л.М.

за участю:

представників позивача - Стефака Т.В., Мазана О.І.

представника відповідача 1 - Сахмана П.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Львові справу за адміністративним позовом Публічного акціонерного товариства "Нафтопереробний комплекс "Галичина" до Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби, Дрогобицької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Львівській області про визнання протиправними дій, зобов'язання вчинити дії, -

Встановив:

Публічне акціонерне товариство "Нафтопереробний комплекс "Галичина" звернулося з адміністративним позовом до Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби, Дрогобицької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Львівській області про визнання протиправними дій, зобов'язання вчинити дії.

В обгрунтування позовних вимог зазначає, що ПАТ НПК-ГАЛИЧИНА отримало акт Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м.Львові МГУ ДФС Про результати проведення документальної позапланової виїзної перевірки акта інвентаризації обсягів залишку пального від 13.09.2016 року №291/28-06-41/00152388. Відповідно до висновків даного акту перевірки, відображені ПАТ НПК-ГАЛИЧИНА інвентаризаційні залишки пального станом на 01.03.2016 року підлягають коригуванню в СЕАРП на відхилення, які визначили перевіряючи в ході перевірки. Так, зокрема, Позивач не погоджується з висновками вищезгаданої перевірки в частині неправомірного відображення представниками СДПІ окремих інвентаризаційних залишків пального, що підлягають коригуванню в СЕАРП станом на 01.03.2016 року, а саме Н-гептан еталонний ( код УКТ ЗЕД 2901100000) у кількості 14,4 кг, (20,92л при температурі 15 ° С), фракцію легку (суміш вуглеводнів СЗ і вище) за кодом УКТ ЗЕД 2710111100 - важкі дистиляти (газойлі) в кількості 31 241 кг. (45 521 л. при температурі 15 ° С) та газу скрапленого за кодом УКТ ЗЕД 2711139700 в кількості 86 610 кг. (162 191,01 л. при температурі 15 ° С).

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав повністю з підстав, викладених у позовній заяві.

Представник відповідача-1 у судовому засіданні проти задоволення позовних вимог заперечував у повному обсязі, просив у їх задоволенні відмовити, оскільки Н-гептан еталонний ( код УКТ ЗЕД 2901100000) у кількості 14,4 кг, (20,92л при температурі 15 ° С) до 01.01.2016 року не був підакцизним товаром, відповідно акцизний податок з даного товару сплачено не було. Фракція легка (суміш вуглеводнів СЗ і вище) за кодом УКТ ЗЕД 2710111100 - важкі дистиляти (газойлі) в кількості 31 241 кг. (45 521 л. при температурі 15 ° С) також не підлягає включенню до акту інвентаризації оскільки відсутнє джерело сплати акцизного податку за даний товар виробником або імпортером. Зазначає, не можна включати обсяги залишку скрапленого газу в Акт інвентаризації з огляду на факт перебування в процесі перевезення газу скрапленого.

Заслухавши пояснення представників сторін, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позов підлягає задоволенню частково з наступних підстав.

Відповідно до пункту 232.1 статті 232 ПК України (далі ПК України, в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) облік обсягів пального в системі електронного адміністрування реалізації пального ведеться за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД.

Ведення обліку обсягів пального у системі електронного адміністрування реалізації пального здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Порядок електронного адміністрування реалізації пального встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Так, Постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2016 № 113 затверджено Порядок електронного адміністрування реалізації пального (далі Порядок № 113). Згідно з пунктом 1 Порядку № 113 Система електронного адміністрування реалізації пального (далі - СЕАРП) запроваджується з 1 березня 2016 року.

При цьому, пунктом 9 підрозділу 5 розділу ХХ ПК України та пунктом 31 Порядку № 113 визначено, що протягом 20 календарних днів, починаючи з 1 березня 2016 року, платник податку зобов'язаний подати контролюючому органу акт проведення інвентаризації обсягів залишку пального станом на початок дня 1 березня 2016 року із зазначенням адрес об'єктів, на яких зберігаються відповідні обсяги залишків пального, перелік резервуарів, в яких зберігаються обсяги залишку пального, їх технічних параметрів (фізична місткість, що відповідає технічним паспортам), правовстановлюючих документів на відповідні об'єкти та документів, що засвідчують правові підстави експлуатації таких об'єктів. Зазначені у такому акті інвентаризації обсяги залишку пального контролюючий орган враховує у формулі, визначеній пунктом 232.3 статті 232 цього Кодексу, як обсяг, на який платник податку має право зареєструвати акцизні накладні та/або розрахунки коригування в системі електронного адміністрування реалізації пального. Форма акта проведення інвентаризації затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики.

Дані акта проведення інвентаризації обсягів залишку пального можуть бути перевірені контролюючим органом у встановленому порядку протягом шести календарних місяців із дня його подання. При встановленні за результатами перевірки невідповідності обсягів пального, зазначених у акті інвентаризації, фактичним даним та/або даним бухгалтерського обліку підприємства контролюючий орган здійснює відповідні коригування в Єдиному реєстрі електронних акцизних накладних на підставі даних акта перевірки.

Із матеріалів справи вбачається, що позивачем на виконання вимог ПК України та Порядку № 113 подано до СДПІ з ОВП у м.Львові в електронному вигляді протягом 16.03.2016 - 18.03.2016 п'ять Актів інвентаризації обсягів залишку пального станом на початок дня 01.03.2016 року, які були прийняті 16.03.2016-18.03.2016р.р. та зареєстровані під номерами №№ 9036430847, 9037292401, 9038353657, 9039134446, 9038354382, що підтверджується квитанціями № 2.

13 вересня 2016 року працівниками Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м.Львові міжрегіонального головного управління ДФС складено акт про результати проведення документальної позапланової виїзної перевірки акта інвентаризації обсягів залишку пального. У висновках даного акту зазначено, що відображені ПАТ НПК-ГАЛИЧИНА інвентаризаційні залишки пального (18 позицій ) станом на 01.03.2016 року підлягають коригуванню на відхилення визначені в акті перевірки в СЕАРП.

Згідно з п.2 Порядку заповнення та подання Акта інвентаризації обсягів залишку пального, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 25.02.2016 року №219, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12.03.2016 року за №377/28507, Акт складається особою, що здійснює реалізацію пального та яка згідно з підпунктом 212.3.4 пункту 212.3 статті 212 розділу VI Кодексу зареєстрована платником акцизного податку (далі - платник податку) щодо обсягів залишку пального:

отриманого від інших суб'єктів господарювання (складається особою, що здійснює реалізацію пального, в тому числі виробником та імпортером).

При цьому обсяги сумішей ароматичних вуглеводнів, толуолу, ксилолу, вуглеводнів ациклічних, інших ефірів простих, антидетонаторів, антиоксидантів, інших речовин, віднесених з 01 січня 2016 року до підакцизних товарів, з яких не сплачено акцизний податок, не заносяться до Акта;

виробленого на митній території України, з якого сплачено акцизний податок (складається виробником пального);

ввезеного на митну територію України, з якого сплачено акцизний податок (складається імпортером пального).

Акт складається:

особою, яка є власником пального, - щодо обсягів залишку пального, наявних в місцях зберігання у власних або орендованих ємностях для транспортування, а також обсягів залишку пального, переданих іншим суб'єктам господарювання на підставі договорів зберігання. Не включаються в Акт такою особою обсяги залишку пального, передані іншим суб'єктам господарювання згідно з договорами комісії, доручення (в тому числі на комісійно-довірчу реалізацію) та іншими аналогічними договорами;

особою, якій пальне передано згідно з договорами комісії, доручення (в тому числі на комісійно-довірчу реалізацію) та іншими аналогічними договорами, - щодо обсягів залишку пального за такими договорами;

особою, яка здійснює виробництво пального на підставі договорів про виробництво із сировини замовника, - щодо обсягів залишку такого пального.

Таким чином, зважаючи на вимоги п.2 Порядку заповнення та подання Акта інвентаризації обсягів залишку пального, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 25.02.2016 року №219, обсяги сумішей ароматичних вуглеводнів, толуолу, ксилолу, вуглеводнів ациклічних, інших ефірів простих, антидетонаторів, антиоксидантів, інших речовин, віднесених з 01 січня 2016 року до підакцизних товарів, з яких не сплачено акцизний податок, не заносяться до Акта.

Зважаючи на викладене, не підлягають відображенню в Акті інвентаризації обсяги залишку пального, отриманого від інших суб'єктів господарювання, з яких не був сплачений акцизний податок.

Як встановлено судом, ПАТ НПК-ГАЛИЧИНА придбано в ТОВ Хімлаборреактив (код ЄДРПОУ 23522853) Н-гептан еталонний (код УКТ ЗЕД 2901100000) у кількості 14,4 кг (20,92л при температурі 15°С) згідно податкової накладної від 23.12.2015 №5723 та акта прийому-передачі від 18.01.16 року.

Згідно з даними Єдиного реєстру податкових накладних (ЄРПН) не встановлено факту придбання ТОВ Хімлаборреактив (код ЄДРПОУ 23522853) товару (продукції) з кодом УКТ ЗЕД 2901100000 Н-гептан еталонний в січні 2016 року. Крім того, у ТОВ Хімлаборреактив (код ЄДРПОУ 23522853) у січні 2016 року відсутній імпорт зазначеного товару, що підтверджує ту обставину, що даний товар був придбаний ТОВ Хімлаборреактив до 01.01.2016р.

Зважаючи на те, що до 01.01.2016 року Н-гептан еталонний (код УКТ ЗЕД 2901100000) не був підакцизним товаром, відповідно акцизний податок з даного товару не було сплачено.

Оскільки, з вказаного товару Н-гептан еталонний (код УКТ ЗЕД 2901100000) у кількості 14,4 кг (20,92л при температурі 15°С) не було сплачено акцизного податку, такий товар не підлягає відображенню в Акті інвентаризації обсягів залишку пального, а відтак, позов ПАТ НПК-ГАЛИЧИНА в цій частині не підлягає до задоволення.

Також судом встановлено, що відповідно до договору купівлі-продажу нафтопродуктів №34-05/2013-КП від 30.05.2013 року ПАТ НПК-ГАЛИЧИНА придбано у ТОВ Уністрой (код ЄДРПОУ 32581996) фракцію легку (суміш вуглеводів СЗ і вище) у кількості 429,686 т., згідно акта прийому-передачі №1 від 30.06.2013р..

Відповідно до даних Єдиного реєстру податкових накладних (ЄРПН) ТОВ Уністрой придбавало фракцію легку (суміш вуглеводнів СЗ і вище) у ТОВ Оптімус (код ЄДРПОУ 24613799).

Згідно з даними Єдиного реєстру податкових накладних (ЄРПН), не встановлено придбання ТОВ Оптімус у 2013 році фракції легкої (суміш вуглеводнів СЗ і вище) у вітчизняних постачальників, також не встановлено здійснення товариством Оптімус у 2013 році операцій з імпорту товарів.

Зважаючи на наведене, відсутнє джерело сплати акцизного податку з даного товару.

Крім того, при проведенні інвентаризації станом на 01.03.2016 року ПАТ НПК-ГАЛИЧИНА фракцію легку (суміш вуглеводнів СЗ і вище), яка була придбана у 2013 році з кодом УКТ ЗЕД 27101111100 Легкі дистиляти для специфічних процесів переробки було переведено в іншу товарну категорію важкі дистиляти та газойлі та змінено код УКТ ЗЕД на 2710193140.

Також, Акт інвентаризації, в якому зазначено фракцію легку (суміш вуглеводнів СЗ і вище) під кодом УКТ ЗЕД на 2710 19 31 40 було проведено до СЕАРП та даний обсяг вже враховувався у формулі, як обсяг, на який ПАТ НПК-ГАЛИЧИНА має право зареєструвати акцизні накладні та/або розрахунки коригування в системі електронного адміністрування реалізації пального без сплати акцизного податку.

В зв'язку з наведеним, Відповідачем 1 правомірно проведено коригування в сторону зменшення в системі СЕАРП обсягів фракції легкої (суміш вуглеводнів СЗ і вище) зазначеної з кодом УКТ ЗЕД 2710193140 в кількості 31241,00 кг (45 521,00л при температурі 15°С).

Оскільки, з вказаного товару фракція легка (суміш вуглеводів СЗ і вище) не було сплачено акцизного податку, такий товар не підлягає відображенню в Акті інвентаризації обсягів залишку пального, а відтак, позов ПАТ НПК-ГАЛИЧИНА в частині визнання неправомірними дій та зобов'язання до вчинення дій Відповідачів щодо коригування та відображення в системі електронного адміністрування реалізації пального (СЕАРП) даного товару в кількості 31241,00 кг (45 521,00л при температурі 15°С) (код УКТ ЗЕД 2710111100) не підлягає до задоволення.

Щодо не підтвердженням податковим органом газу скрапленого за кодом УКТ ЗЕД 2711139700 в кількості 86 610кг. (162 191,01 л. при температурі 15 ° С), суд зазначає наступне.

ПАТ НПК-ГАЛИЧИНА в акт інвентаризації включено обсяги скрапленого газу за кодом УКТ ЗЕД 2711139700 в кількості 249 185 кг (486 443,6 л. приведених до t15 градусів С ).

ПАТ НПК-Галичина придбано на аукціоні газ скраплений в ПАТ Укрнафта згідно договорів купівлі-продажу скрапленого газу:

від 10.02.2016 № АК26/5-1- СГ,

від 10.02.2016 № АК26/4-1-СГ,

від 10.02.2016 № АК26/3-1-СГ,

від 10.02.2016 №АК26/2-1-СГ,

додаткових угод до від 29.02.16 до вищезазначених договорів та аукціонних свідоцтв від 10.02.2016 № СГ-26-УМВБ-22-5, № СГ-26-УМВБ-22-6, № СГ-26-УМВБ-22-8, № СГ-26-УМВБ-22-10, № СГ -26- УМВБ-22-12.

До перевірки надано також сертифікати відповідності на газ скраплений паливний для комунально-побутового споживання марки СПБТ, код УКТ ЗЕД - 2711, видані Державною системою сертифікації УкрСЕПРО, зареєстровані в Реєстрі за №11А 1.145.0098413-15, ИА1.145.0086176-15, 11А1.145.0098392-15, ПАЇ. 145.0098415-15, ІІА1.145.0098414-15 та паспорти на газ скраплений паливний для комунально-побутового споживання марки СПБТ. ДСТУ 4047- 2001, видані хімічними лабораторіями газопереробних заводів, № 73/1, 73/2, 73/3, 73/4, 74/3. 415, 416, 417, 418, 419, 270, 271,421, 20.

Відвантаження газу скрапленого відбувалось на підставі виданих ПАТ Укрнафта видаткових накладних:

№ 267 від 29 лютого 2016 року на 18,400т. (Автомобіль АТ 2956АХ, причіп АТ 8313 ХХ);

№268 від 29 лютого 2016 року на 18,100т. (Автомобіль АТ 8970 ВК , причіп АТ 0145 КР );

№414 від 29 лютого 2016 року на 18,220т. (Автомобіль АЕ 4405 ЕО , причіп АЕ 1283 ХО );

№415 від 29 лютого 2016 року на 17,880т. (Автомобіль АЕ 1521 НМ , причіп АЕ 9479 ХТ );

№416 від 29 лютого 2016 року на 18,500т. (Автомобіль АЕ 1522 НМ , причіп АЕ 7818 ХТ );

№417 від 29 лютого 2016 року на 18,300т. (Автомобіль ВМ 7612 АК , причіп ВМ 8159 ХХ );

№418 від 29 лютого 2016 року на 18,360т. (Автомобіль АТ 2234 АХ , причіп АТ 0841 ХТ );

№419 від 29 лютого 2016 року на 18,020т. (Автомобіль АЕ 8232 ЕТ , причіп АЕ 2004 ХО);

№Г16-190 від 29 лютого 2016 року на 18,040т. (Автомобіль АЕ 8727 ВІ , причіп АЕ 5659 ХХ );

№Г16-191 від 29 лютого 2016 року на 18,080т. (Автомобіль АЕ 4261 СК , причіп АЕ 9474 ХТ );

№Г16-192 від 29 лютого 2016 року на 17,980т. (Автомобіль АЕ 9178 ЕМ , причіп АЕ 0733 ХО );

№Г16-193 від 29 лютого 2016 року на 18,040т. (Автомобіль АЕ 4407 ЕО , причіп АЕ 1279 ХО );

№Г16-198 від 29 лютого 2016 року на 18,070 т. (Автомобіль ВМ 2025 АТ , причіп ВМ 9445 ХТ ).

Також на перевезення зазначених кількостей газу скрапленого, на автотранспортні засоби були виписані наступні товаро-транспортні накладні:

Товарно-транспортна накладна №2481 від 29 лютого 2016р.;

Товарно-транспортна накладна №2482 від 29 лютого 2016р.;

Товарно-транспортна накладна №2483 від 29 лютого 2016р.;

Товарно-транспортна накладна №2484 від 29 лютого 2016р.;

Товарно-транспортна накладна №2485 від 29 лютого 2016р.;

Товарно-транспортна накладна №2486 від 29 лютого 2016р.;

Товарно-транспортна накладна №2487 від 29 лютого 2016р.;

Товарно-транспортна накладна №2488 від 29 лютого 2016р.;

Товарно-транспортна накладна №2489 від 29 лютого 2016р.;

Товарно-транспортна накладна №2471 від 29 лютого 2016р.;

Товарно-транспортна накладна №2472 від 29 лютого 2016р.;

Товарно-транспортна накладна №2473 від 29 лютого 2016р.;

Товарно-транспортна накладна №2474 від 29 лютого 2016р.;

Товарно-транспортна накладна №2475 від 29 лютого 2016р.;

Товарно-транспортна накладна №2476 від 29 лютого 2016р.;

Товарно-транспортна накладна №2477 від 29 лютого 2016р.;

Товарно-транспортна накладна №2478 від 29 лютого 2016р.;

Товарно-транспортна накладна №2479 від 29 лютого 2016р.;

Товарно-транспортна накладна №2480 від 29 лютого 2016р.;

Товарно-транспортна накладна № Г16-198/3 від 29 лютого 2016р.;

Товарно-транспортна накладна № Г16-198/4 від 29 лютого 2016р.;

Товарно-транспортна накладна № Г16-198/5 від 29 лютого 2016р.;

Товарно-транспортна накладна № Г16-198/6 від 29 лютого 2016р.;

Товарно-транспортна накладна № Г16-198/7 від 29 лютого 2016р.;

Товарно-транспортна накладна № Г16-198/8 від 29 лютого 2016р.;

Товарно-транспортна накладна №2455 від 29 лютого 2016р.;

Товарно-транспортна накладна №2456 від 29 лютого 2016р.;

Товарно-транспортна накладна №2457 від 29 лютого 2016р.;

Товарно-транспортна накладна №2458 від 29 лютого 2016р.;

Товарно-транспортна накладна №2459 від 29 лютого 2016р.;

Товарно-транспортна накладна №2460 від 29 лютого 2016р.;

Товарно-транспортна накладна №2461 від 29 лютого 2016р.;

Товарно-транспортна накладна №2462 від 29 лютого 2016р.;

Товарно-транспортна накладна №2499 від 29 лютого 2016р.;

Товарно-транспортна накладна №2500 від 29 лютого 2016р.;

Товарно-транспортна накладна №2501 від 29 лютого 2016р.;

Товарно-транспортна накладна №2502 від 29 лютого 2016р.;

Товарно-транспортна накладна №2503 від 29 лютого 2016р.;

Товарно-транспортна накладна №2504 від 29 лютого 2016р.;

Товарно-транспортна накладна №2505 від 29 лютого 2016р.;

Товарно-транспортна накладна №2506 від 29 лютого 2016р.;

Товарно-транспортна накладна №2507 від 29 лютого 2016р.

Крім цього, придбання та реалізація газу скрапленого, ПАТ НПК-ГАЛИЧИНА відображена у відповідних регістрах бухгалтерського обліку Товариства, зокрема у поданій суду оборотно-сальдовій відомості по рахунку: 28.8 покупні товари; склади; аукціони за лютий - березень 2016 року.

Відвантаження газу скрапленого відбувалось на Качанівському та Гнідинцівському ГПЗ, які є виробниками даного пального. Відповідно до норм Податкового кодексу України, на їхніх пунктах навантаження функціонують акцизні склади

Так, відповідно до п.14.1.6 ст14 ПКУ акцизний склад - спеціально обладнані приміщення на обмеженій території (далі - приміщення), розташовані на митній території України, де під контролем постійних представників контролюючого органу розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, пакування, фасування, зберігання, одержання чи видачі спирту етилового, горілки та лікеро-горілчаних виробів, а також приміщення, розташовані на митній території України, де розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, навантаження-розвантаження, зберігання пального (крім скрапленого газу природного, бензолу, метанолу), за винятком приміщень для навантаження-розвантаження, зберігання пального виключно для потреб власного споживання пального розпорядником акцизного складу

Відповідно до Порядку роботи представників контролюючих органів на акцизних складах, що утворюються на території підприємств, де виробляються нафтопродукти, паливо моторне альтернативне та скраплений газ, затвердженого Наказом Мінфіну від 10.04.2015, № 416, основним завданням представника контролюючого органу на акцизних складах є здійснення постійного безпосереднього контролю за дотриманням установленого порядку виробництва, зберігання, відпуску нафтопродуктів, палива моторного альтернативного та скрапленого газу.

Представник (представники) контролюючого органу на акцизному складі відповідно до покладених на нього завдань здійснює контроль за виробництвом, зберіганням , відпуском (із застосуванням повірених та опломбованих засобів вимірювальної техніки) та обліком нафтопродуктів, палива моторного альтернативного, скрапленого газу за даними бухгалтерського обліку акцизного складу;

Під час відвантаження нафтопродуктів, палива моторного альтернативного та скрапленого газу представник контролюючого органу на акцизному складі: робить відмітку в товарно-транспортній накладній, зареєстрованій в Єдиному реєстрі товарно-транспортних накладних на переміщення нафтопродуктів, палива моторного альтернативного та скрапленого газу, про погодження відпуску шляхом проставляння штампа "Виїзд дозволено" та особистого підпису, зазначення часу виїзду з акцизного складу та показників пробігу транспортного засобу

Всі вищезгадані дії були здійснені представником податкового органу при виїзді автомобілів, завантажених скрапленим газом з територій пунктів навантаження Качанівського та Гнідинцівського ГПЗ. На товарно-транспортних накладних стоїть відмітка працівника податкового органу про дозвіл виїзду транспортного засобу з території підприємства-виробника.

В подальшому, відповідно до графіків поставки газу, товар був доставлений кінцевим споживачам, за винятком 2145 кг (4016,98 л. при 15 ° С), що підтверджується звітом експедитора, який надавався для перевірки.

На перевезення газу скрапленого ПАТ НПК-Галичина укладено договір № 12-02/16тр від 12.02.16 на надання транспортно-експедиційних послуг з ТзОВ Букаєвиця ЛТД (код ЄДРПОУ 24211753), згідно якого ТзОВ Букаєвиця ЛТД - Експедитор зобов'язується за плату і за рахунок Клієнта - ПАТ НПК-Галичина виконати та/або організувати виконання визначених Договором послуг, пов'язаних з перевезенням вантажу Клієнта автомобільним транспортом.

Згідно з п.3.2 договору факт надання послуг Експедитором підтверджується актом приймання-здачі наданих послуг. Експедитор зобов'язується надавати Клієнту акт приймання-здачі наданих послуг щомісячно до 10-го числа місяця наступного за звітним.

В акті приймання-здачі наданих послуг зазначається: вид і найменування (номенклатура) вантажу та кількість перевезеного вантажу протягом звітного місяця; пункти навантаження і розвантаження вантажів та маршрут транспортування вантажу протягом звітного місяця; вантажовідправник та вантажоодержувач вантажу, перевезеного згідно цього договору; вид і найменування (номенклатура) вантажу та кількість вантажу, що перебуває в перевезенні на 24.00 год останнього дня звітного місяця, а також, маршрут транспортування такого вантажу, пункти його навантаження і розвантаження, марка і державний номерний знак автомобільного транспортного засобу, що здійснює перевезення вантажу на останній день звітного місяця.

Відповідно до звіту експедитора № 1 від 29.02.16 до договору транспортного експедирування № 12-02/16тр від 12.02.16 у лютому 2016 року експедитором були надані послуги по організації відвантаження і транспортування автотранспортом скрапленого газу, всього відвантажено для перевезення 4456,020 т скрапленого газу, відвантажено після перевезення 4453,964 т скрапленого газу, була виявлена понаднормативна недостача скрапленого газу у розмірі 2,056т.

До перевірки надано звіт експедитора по обліку газу, прийнятого для транспортування, в газовозах на 00 год 01.03.2016 у відповідності до п.3.2 договору транспортного експедирування № 12-02/16тр від 12.02.16 до акту наданих послуг по договору експедирування №12-02/16тр від 12.02.16, залишок скрапленого газу, який на 00 год. 01.03.16 завантажено для перевезення становить 247,040 т або 464 426,62 л (при температурі 15 градусів С).

Згідно з товарно-транспортними накладними на перевезення газу скрапленого, що станом на 00 год. 01 березня 2016 року перебував у дорозі, встановлено, що фактично залишки газу скрапленого станом на 00 год. 01 березня 2016 року становлять 246, 655 т (дані товарно-транспортних накладних).

Відповідно до звіту експедитора №2 від 31.03.16 до договору транспортного експедирування №12-02/16тр від 12.02.16 у березні 2016 року експедитором були надані послуги по організації відвантаження і транспортування автотранспортом скрапленого газу, який 29.02.2016 року відвантажено з ГПЗ (газо-переробних заводів) для перевезення та 01.03.2016 здійснено злив на АЗС покупців, тобто станом на 00 год 01.03.2016 року перебував в процесі перевезення 246,655 т скрапленого газу.

При цьому, в Акті перевірки податковим органом підтверджено те, що станом на 00 год. 01 березня 2016 року перебувало в процесі перевезення 160 045,00 кг, або 301 429,86 л при температурі 15 градусів С.

Не заслуговує на увагу позиція Відповідачів щодо невключення обсягів залишку скрапленого газу в Акт інвентаризації з огляду на факт перебування в процесі перевезення газу скрапленого з посиланням на листи Відділу управління превентивної діяльності Головного управління Національної поліції у Львівській області від 10.08.2016р. №3175рк та від 09.09.2016р. №726зп. Вказаними листами надано інформацію про те, що рух окремих транспортних засобів якими перевозився вищезгаданий газ скраплений, комплексом Відеоконтроль-Рубіж , не зафіксовано.

Однак, наказ Міністерства внутрішніх справ України від 29.12.2011 року №975 Про введення в експлуатацію системи відео фіксації номерних знаків транспортних засобів Відеоконтроль-Рубіж в Міністерстві юстиції України не зареєстровано, відповідно не носив нормативно-правового характеру, і на сьогодні скасовано згідно з наказом Міністерства внутрішніх справ України від 14.05.2012 року №418 Про скасування наказу МВС від 29.12.2011 №975 .

Відтак, надані Відділом управління превентивної діяльності Головного управління Національної поліції у Львівській області дані системи відео фіксації номерних знаків транспортних засобів Відеоконтроль-Рубіж не можуть слугувати належним та допустимим доказом для висновків контролюючого органу про відсутність факту транспортування газу скрапленого.

Крім того, по своїй правовій природі інформація, яка отримуються в результаті діяльності системи відеоконтролю Рубіж , носить допоміжний характер в діяльності поліції та не є безумовним підтвердженням фіксації місцезнаходження того чи іншого автомобіля.

Таким чином, суд приходить до висновку, що позов в частині визнання дій неправомірними та зобов'язання відобразити в системі електронного адміністрування реалізації пального (СЕАРП) газ скраплений в кількості 86 610 кг., що складає 162 191,01 л. приведених до t15 градусів С за кодом УКТ ЗЕД 2711139700, підлягає до задоволення.

Виходячи з вимог Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні від 16.07.1999р., обґрунтування відображення господарських операцій в податковому обліку здійснюється на підставі даних бухгалтерського обліку.

У статті 2 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні зазначено, що сфера дії Закону поширюється на всіх юридичних осіб, створених відповідно до законодавства України, незалежно від їх організаційно-правових форм і форм власності, а також на представництва іноземних суб'єктів господарської діяльності (далі - підприємства), які зобов'язані вести бухгалтерський облік та подавати фінансову звітність згідно з законодавством.

Відповідно до вимог п.3.2 ст. З Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні , бухгалтерський облік є обов'язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.

Крім того, Наказом ДПА України Про затвердження форми декларації з податку на прибуток підприємства та порядку її складання від 29.03.2003 р. №143, передбачено, що дані, наведені в декларації, повинні підтверджуватись первинними документами обліку та відповідати податковому обліку (звітності).

Необхідність підтвердження господарських операцій первинними документами визначена п.п.1.2 п.1, п.п.2.1 п.2 Положення про документальне збереження записів у бухгалтерському обліку, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 р. №88, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.06.1995 р. за №168/704.

Відповідно до п.п.1.2 п.1 вказаного Положення, господарські операції відображаються у бухгалтерському обліку методом їх суцільного і безперервного документування. Записи в облікових регістрах провадяться на підставі первинних документів, створених відповідно до вимог цього Положення.

Первинні документи - це письмові свідоцтва, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації (власника) на їх проведення (п.п.2.1 п.2 Положення).

Згідно з п.1 ст.9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, що фіксують факт здійснення господарської операції. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю й упорядкування оброблених даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Первинні і зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати обов'язкові реквізити: назва документа; дату і місце складання; назва підприємства, від імені якого складається документ; зміст і обсяг господарської операції; одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що мають можливість ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції (п.2 ст.9 цього Закону).

Частиною 5 статті 8 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність передбачено, що підприємство самостійно визначає облікову політику; обирає форму бухгалтерського обліку як певну систему регістрів обліку, порядку і способу реєстрації та узагальнення інформації в них з додержанням єдиних засад, встановленим цим Законом, та з урахуванням особливостей своєї діяльності і технології обробки облікових даних; розробляє систему і форму внутрішньогосподарського (управлінського) обліку, звітності і контролю господарських операцій, визначає права працівників на підписання бухгалтерських документів.

Згідно з п.1 ч.3 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. Частиною 2 ст. 71 КАС України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Враховуючи вищенаведене в сукупності, суд приходить до висновку про часткове задоволення позову як зазначено вище.

Згідно з статтею 94 КАС України на користь позивача підлягає присудженню за рахунок бюджетних асигнувань відповідача всі здійснені ним судові витрати.

Керуючись ст.ст. 2, 4, 7-14, 23, 69, 70, 71, 86, 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

Постановив:

Адміністративний позов задовольнити частково.

Визнати дії Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників податків у м. Львові Міжрегіонального головного управління ДФС неправомірними щодо коригування в системі електронного адміністрування реалізації пального (СЕАРП) газу скрапленого в кількості 86610 кг., що складає 162191, 01 л., приведених до t 15 градусів С за кодом УКТ ЗЕД 2711139700.

Зобов'язати Дрогобицьку об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Львівській області відобразити в системі електронного адміністрування реалізації пального (СЕАРП) газ скраплений в кількості 86610 кг., що складає 162191, 01 л., приведених до t 15 градусів С за кодом УКТ ЗЕД 2711139700.

В решті позовних вимог відмовити.

Стягнути з Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби за рахунок його бюджетних асигнувань 689 (шістсот вісімдесят дев'ять) гривень сплаченого судового збору на користь Публічного акціонерного товариства "Нафтопереробний комплекс "Галичина".

Стягнути з Дрогобицької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Львівській області за рахунок її бюджетних асигнувань 689 (шістсот вісімдесят дев'ять) гривень сплаченого судового збору на користь Публічного акціонерного товариства "Нафтопереробний комплекс "Галичина".

Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом десяти днів з дня її проголошення до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 254 КАС України.

Повний текст постанови складено та підписано 11.08.2017 року.

Суддя Р.М. Брильовський

Дата ухвалення рішення08.08.2017
Оприлюднено12.08.2017
Номер документу68237273
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/4515/16

Постанова від 01.07.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 29.06.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 13.08.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 26.06.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 08.06.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 07.06.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Постанова від 23.04.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Іщук Лариса Петрівна

Ухвала від 15.01.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Іщук Лариса Петрівна

Ухвала від 09.01.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Іщук Лариса Петрівна

Ухвала від 30.11.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Іщук Лариса Петрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні