Постанова
від 31.05.2017 по справі 826/14573/16
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

31 травня 2017 року № 826/14573/16

Окружний адміністративний суд м.Києва у складі судді Смолія І.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовом приватного акціонерного товариства Калина

до Центрального територіального департаменту з Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку

про скасування розпорядження, зобов'язання вчинити дії,

В С Т А Н О В И В:

Приватне акціонерне товариство Калина (надалі - позивач, ПАТ Калина ) звернулось до Окружного адміністративного суду м.Києва з адміністративним позовом до Центрального територіального департаменту з Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (надалі - відповідач, ЦТД НКЦПФР, комісія) про скасування розпорядження, зобов'язання вчинити дії.

Під час розгляду справи представник позивача заявлені позовні вимоги підтримав в повному обсязі та просив суд їх задовольнити, посилаючись на доводи, викладені в позовній заяві.

Представником відповідача на адресу суду подано письмові заперечення проти позову, в яких просив суд відмовити у задоволення позову. Однак, в судове засідання представник відповідача не з'явився, про дату, час та місце судового засідання повідомлений належним чином.

Справа розглянута в порядку письмового провадження у відповідності до положень ч.6 ст.128 Кодексу адміністративного судочинства України за відсутності необхідності заслуховувати свідків чи експертів.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Організаційно-правова діяльність Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, регулюються Законом України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні від 30.10.1996р. №448/96-ВР (надалі по тексту - Закон №448/96-ВР).

Відповідно до ст.6 Закону №448/96-ВР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР) є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України.

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.

Згідно п.5 ч.2 ст.7 Закону №448/96-ВР здійснює реєстрацію випусків цінних паперів та інформації про випуск цінних паперів, у тому числі цінних паперів іноземних емітентів, що є в обігу на території України.

Частиною 10 ст.6 Закону України Про цінні папери та фондовий ринок від 23.02.2006р. №3480-VI передбачено, що реєстрацію випуску акцій здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку в установленому нею порядку. Обіг акцій дозволяється після реєстрації Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку звіту про результати розміщення акцій та видачі свідоцтва про реєстрацію випуску акцій.

Згідно Свідоцтва про реєстрацію випуску акцій, Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку засвідчено випуск акцій ЗАТ Калина від 10.12.2010р. №756/10/1/10.

Акціонерами АТ Калина прийнято рішення про зміну типу товариства з публічного на приватне, що підтверджується протоколом чергових загальних зборів акціонерів АТ Калина №2822 від 29.04.2016р.

На виконання зазначеного рішення АТ Калина здійснило державну реєстрацію змін в установчих документах. А саме, до державного реєстру юридичних осіб були внесені зміни щодо повного та скороченого найменування АТ Калина та зареєстровано статут в новій редакції, що підтверджується витягом є ЄДРПОУ від 02.06.2016р.

Частиною 5 ст.89 Цивільного кодексу України визначено, що зміни до установчих документів юридичної особи, які стосуються відомостей, включених до єдиного державного реєстру, набирають чинності для третіх осіб з дня їх державної реєстрації. Юридичні особи та їх учасники не мають права посилатися на відсутність держаної реєстрації таких змін у відносинах із третіми особами, які діяли з урахуванням цих змін.

Відповідно до Порядку заміни свідоцтва (свідоцтв) про реєстрацію про реєстрацію випуску (випусків) емісійних цінних паперів у зв'язку із зміною найменування емітента та/або забезпеченням існування цінних паперів у бездокументарній формі, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 23.04.2013р. №736, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22.05.2013р. №802/23334 (надалі по тексу - Порядок №736).

Дія Порядку поширюється на емітентів цінних паперів, уповноважений орган яких прийняв рішення про внесення змін до установчих документів емітента, пов'язаних зі зміною найменування емітента, та/або рішення щодо бездокументарної форми існування цінних паперів, у разі якщо вид/тип/різновид/найменування цінних паперів, вид опціонних сертифікатів - для випуску опціонних сертифікатів, серія цінних паперів - за наявності, номінальна вартість одного цінного папера (частка консолідованого іпотечного боргу, що припадає на один сертифікат участі, - для іпотечних сертифікатів участі, премія - для опціонних сертифікатів), кількість цінних паперів випуску залишаються не змінними.

Відповідно до п.3 розд.І Порядку №736 емітент зобов'язаний здійснити заміну свідоцтва (свідоцтв) у разі зміни найменування.

Пунктом 6 розд.І Порядку №736 визначено, що рішення про заміну свідоцтва (свідоцтв) або про відмову в заміні свідоцтва (свідоцтв) приймається протягом 10 робочих днів після отримання центральним апаратом Комісії або її територіальними органами заяви та необхідними документами для заміни свідоцтва (свідоцтв).

Згідно п.4 розд.І Порядку №736 документи для заміни свідоцтва (свідоцтв) подаються емітентом до центрального апарату Комісії (у разі якщо відповідний випуск (випуски) цінних паперів було зареєстровано центральним апаратом Комісії); територіальних органів Комісії (у разі якщо відповідний випуск (випуски) цінних паперів було зареєстровано відповідним територіальним органом Комісії або територіальним органом Комісії/Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, який знаходився на території адміністративно-територіальної одиниці відповідного територіального органу Комісії).

Емітент подає документи для заміни свідоцтва (свідоцтв) не пізніше 60 календарних днів з дати державної реєстрації в органах державної реєстрації змін до установчих документів емітента, пов'язаних зі зміною його найменування, і не пізніше 5 робочих днів від дати прийняття уповноваженим органом емітента рішення щодо бездокументарної форми існування цінних паперів.

Відповідно до п.8 розд.І Порядку №736 підставами для відмови в заміні свідоцтва (свідоцтв) є:

а) невідповідність поданих документів вимогам законодавства;

б) відсутність будь-якого з документів, визначених у пункті 1 розділу II цього Порядку.

Пунктом 11 розд.І Порядку №736 передбачено, що за письмовим зверненням емітента, отриманим центральним апаратом Комісії або її територіальним органом до прийняття рішення про заміну свідоцтва (свідоцтв) або відмову в заміні свідоцтва (свідоцтв), центральний апарат Комісії або її територіальний орган повертає всі документи, подані для заміни свідоцтва (свідоцтв), на доопрацювання.

01.07.2016р. ПАТ Калина подано документи на адресу відповідача пакет документів на заміну свідоцтва про реєстрацію випуску емісійних цінних паперів у зв'язків зі зміною найменування емітента (вх. №107/кф).

За результатами розгляду поданого пакету документів, уповноваженою особою відповідача виявлено порушення п.8 розд.І Порядку №736, та прийнято рішення про відмову в заміні свідоцтва про реєстрацію випуску емісійних цінних паперів у зв'язку зі зміною найменування емітента, яке оформлене Розпорядженням №03-ЦД-В-ЗС від 12.07.2016р.

Відповідачем було встановлено наступні порушення:

на чергових загальних зборах ПАТ Калина від 29.04.2016р. (витяг протоколу №2822 від 29.04.2016р.) кількісний склад лічильної комісії менше ніж три особи з кількістю акціонерів 387 осіб, що не відповідає вимогам п.3 ст.44 Закону України Про акціонерні товариства

опубліковане повідомлення в Відомості Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку №47 (2301) від 11.03.2016р. щодо проведення чергових загальних зборів акціонерів товариства 29.04.2016р. не відповідає вимогам п.3 ст.35 та п.1 ст.36 Закону України Про акціонерні товариства , а саме, не містить даних щодо:

- місця проведення загальних зборів (із зазначенням номеру кімнати, офісу або залу, куди мають прибути акціонери);

- конкретного визнаного місця для ознайомлення акціонерів з документами, необхідними для прийняття рішень з питань порядку денного (номер кімнати, офісу, тощо)

опубліковане повідомлення в Відомості Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку №47 (2301) від 11.03.2016р. щодо проведення чергових загальних зборів акціонерів товариства 29.04.2016р. не містить інформації про основні показники фінансово-господарської діяльності, що не відповідає вимогам п.1 Рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку №324 від 26.05.2006р. Про розкриття інформації в повідомленні акціонерного товариства про проведення загальних зборів , зареєстрованого в Міністерства юстиції України 13.06.2006р. за №698/12572 (із змінами та доповненнями).

Однак, з встановленими порушеннями не можна погодитись, виходячи з наступного.

Частиною 2 ст.44 Закону України Про акціонерні товариства передбачено, що в акціонерному товаристві з кількістю акціонерів - власників простих акцій понад 100 осіб кількісний склад лічильної комісії не може бути меншим ніж три особи. До складу лічильної комісії не можуть включатися особи, які входять або є кандидатами до складу органів товариства.

Як вбачається з витягу протоколу №2822 чергових загальних зборів акціонерів ПАТ Калина від 29.04.2016р. кількісний склад лічильної комісії складає три особи (ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4І.). Отже, встановлене порушення не відповідає дійсності.

Щодо встановленого порушення про відсутність в опублікованому Відомості Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку №47 (2301) від 11.03.2016р. даних про номер кімнати, офісу, або залу, як місця проведення загальних борів, куди мають прибути акціонери та місця для ознайомлення акціонерів з документами, необхідними для прийняття рішень з питань порядку денного (номер кімнати, офісу, тощо), суд звертає увагу на наступне.

З опублікованого оголошення у віснику Відомості Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку №47 (2301) від 11.03.2016р. вбачається, що місцем проведення загальних борів є: Київська область, Згурівський районі, с.Красне, вул. Семенова, 18-а та зазначено, що відповідальна особа за порядок ознайомлення акціонерів з документами - ОСОБА_5, директор АТ Калина .

Згідно витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно за зазначеною адресою (Київська область, Згурівський районі, с.Красне, вул. Семенова, 18-а) зареєстроване нежитлове приміщення-контора, під літерою А (із цегли), яка має загальну площу 331,2кв.м. Зазначена будівля маю свою нумерацію та є відокремленою будівлею.

Крім того, у відомостях Національної комісії з цінних паперів та фондового рикну №73 від 15.04.2016р. у відповідності до Рішення НКЦПФР №324 від 26.05.2006р. Про розкриття інформації в повідомленні акціонерного товариства про проведення загальних зборів ПАТ Калина опубліковано річну інформацію емітента цінних паперів.

А отже, зазначення відповідачем порушення не знайшли свого підтвердження та спростовуються наявними в матеріалах справи доказами та документами.

З огляду на викладене, суд вважає, що розпорядження №03-ЦД-В-ЗС від 12.07.2016р. є протиправним та підлягає скасування.

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 3 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі по тексту - КАСУ) передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з ч.1 ст.71 КАСУ кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Відповідно до ч.2 ст.71 КАСУ в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Враховуючи викладене, на думку суду, відповідачем не доведено правомірність та обґрунтованість підстав для прийняття розпорядження з урахуванням вимог, встановлених ч.2 ст.19 Конституції України та ч.3 ст.2 КАСУ, а тому, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, адміністративний позов ПАТ Калина підлягає задоволенню.

Згідно з ч.1 ст.94 КАСУ якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

Враховуючи викладене, керуючись ст.ст.69, 70, 71, 158 - 163 КАСУ, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов приватного акціонерного товариства Калина задовольнити повністю.

Скасувати Розпорядження Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку №03-ЦД-В-ЗС від 12.07.2016р.

Зобов'язати Центральний територіальний департамент Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку здійснити заміну свідоцтва реєстрації випуску акцій АТ Калина у зв'язку із заміною найменування емітента.

Стягнути з Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (код ЄДРПОУ 38039715) за рахунок бюджетних асигнувань на користь приватного акціонерного товариства Калина (код ЄДРПОУ 30814923) судові витрати у розмірі 2756 грн. 00коп.

Постанова набирає законної сили в порядку передбаченому ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства та може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.

Суддя І.В. Смолій

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення31.05.2017
Оприлюднено12.08.2017
Номер документу68237757
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/14573/16

Постанова від 15.07.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Коваленко Н.В.

Постанова від 15.07.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Коваленко Н.В.

Ухвала від 14.07.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Коваленко Н.В.

Ухвала від 14.07.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Коваленко Н.В.

Ухвала від 06.09.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Смокович М.І.

Ухвала від 22.08.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Смокович М.І.

Ухвала від 16.08.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Смокович М.І.

Постанова від 31.05.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Смолій І.В.

Постанова від 27.07.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Лічевецький І.О.

Ухвала від 05.07.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Лічевецький І.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні