ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ 61022 м. Харків, пр. Науки, буд.5, тел./факс 702-10-79 inbox@lg.arbitr.gov.ua
РІШЕННЯ
08 серпня 2017 року Справа № 913/443/17
Провадження № 24/913/443/17
За позовом керівника Старобільської місцевої прокуратури Луганської області, м. Старобільськ Луганської області в інтересах держави в особі:
1.Старобільської районної державної адміністрації, м. Старобільськ Луганської області
2.Головного управління Держгеокадастру у Луганській області , м. Сєвєродонецьк Луганської області
до Селянського фермерського господарства "Вогник", с. Верхня Покровка Старобільського району Луганської області
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивачів - Головне управління Державної фіскальної служби у Луганській області, м. Сєвєродонецьк Луганської області
про припинення дії договору оренди землі та стягнення 2 012 грн. 36 коп.
Суддя господарського суду Луганської області Рябцева О.В.
Секретар судового засідання Панфілова А.О.
у засідання брали участь:
від заявника - Хряк О.О. - прокурор відділу прокуратури Харківської області, посвідчення від 15.08.2014 № 028256;
від I позивача - представник не прибув;
від II позивача - представник не прибув;
від відповідача - представник не прибув;
від третьої особи - представник не прибув.
Керівник Старобільської місцевої прокуратури Луганської області 26.05.2017 (згідно поштового штемпеля) звернувся до господарського суду Луганської області з позовною заявою в інтересах держави в особі Старобільської районної державної адміністрації та Головного управління Держгеокадастру у Луганській області, в якій просить:
- стягнути з Селянського фермерського господарства "Вогник" заборгованість з орендної плати за землю в сумі 2 012 грн. 36 коп.;
- припинити дію договору оренди землі від 06.08.2009, укладеного між Старобільською районною державною адміністрацією та Селянським фермерським господарством "Вогник", зареєстрованого у Старобільському районному офісі державної реєстрації у відділ Держкомзему у Старобільському районі 06.08.2009 за № 251805/040925100017 шляхом його розірвання;
- зобов'язати Селянське фермерське господарство "Вогник" повернути земельну ділянку площею 5,40 га, вартістю 51 014 грн. 29 коп. Старобільській районній державній адміністрації.
На обґрунтування підстав звернення до суду з позовом в інтересах держави в особі Старобільської районної державної адміністрації та Головного управління Держгеокадастру у Луганській області заявник вказує на бездіяльність державного органу - Старобільської районної державної адміністрації, який в силу Закону України "Про місцеві державні адміністрації" повинен здійснювати контроль за використанням земельних ділянок, розташованих на території ради та вживати необхідних заходів до усунення порушень при користуванні ними. Для реалізації наданих повноважень, місцеві державні адміністрації мають право звернення до суду з позовом, проте Старобільською районною державною адміністрацією, як стороною договору, протягом тривалого часу не вжито заходів цивільно-правового характеру щодо стягнення заборгованості зі сплати орендної плати за землю, визнання договору оренди припиненим та зобов'язання повернути земельну ділянку до державної власності, у зв'язку з чим завдається шкода державі, що призводить до порушення економічних інтересів держави (недоотримання коштів місцевим бюджетом).
Відповідно до ч. 2 ст. 84 Земельного кодексу України право державної власності на землю набувається та реалізується державою через органи виконавчої влади відповідно до повноважень визначених Кодексом. Згідно ч. 4 ст. 122 Земельного кодексу України центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальні органи передають земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, крім випадків, визначених ч. 8 цієї статті, у власність або у користування для всіх потреб. Відповідно до п.п. 31 п. 4 Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру Держгеокадастр, відповідно до покладених на нього завдань, розпоряджається землями державної власності сільськогосподарського призначення в межах, визначених Земельним кодексом України, безпосередньо або через визначені в установленому порядку його територіальні органи. У зв'язку з тим, що до цього часу право оренди на земельну ділянку не припинено, Головне управління Держгеокадастру у Луганській області не має права та можливості розпоряджатися земельною ділянкою. Пунктом 5 Положення передбачено, що посадові особи Держгеокадастру та його територіальних органів, які є державними інспекторами у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель, в межах своїх повноважень мають право звертатися до суду з позовом щодо відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, а також повернення самовільно зайнятих чи тимчасово зайнятих земельних ділянок, строк користування якими закінчився. Незважаючи на надане законом право звернення до суду Головне управління Держгеокадастру у Луганській області та Старобільська районна державна адміністрація належні заходи щодо усунення порушень земельного законодавства не вжили, до господарського суду з відповідною позовною заявою не звертались.
Старобільською місцевою прокуратурою на адресу Старобільської районної державної адміністрації та Головного управління Держгеокадастру у Луганській області спрямовано листи від 15.05.2017 № 114/2038 та № 114/2039 з повідомленням про застосування заходів представницького характеру.
На обґрунтування заявленої вимоги заявник вказує, що відповідач користується земельною ділянкою площею 5,40 га, яка за даними Державного земельного кадастру враховується в Верхньопокровській сільській раді, на підставі договору оренди землі від 06.08.2009, державна реєстрація 06.08.20019 № 251805/040925100017. За період з 01.06.2016 по 10.05.2017 розмір заборгованості з орендної плати за землю складає 2 012 грн. 36 коп. Згідно ст. 32 Закону України "Про оренду землі" у разі невиконання сторонами обов'язків, передбачених статтями 24 і 25 цього Закону та умовами договору оренди, договір оренди земельної ділянки може бути достроково розірваний за рішенням суду. Зважаючи на наявність факту невнесення відповідачем орендної плати за земельну ділянку, є наявними, передбачені ст. 32 Закону України "Про оренду землі", підстави для розірвання договору.
І позивач підтримав позовні вимоги заявника.
ІІ позивачем надані пояснення, в яких зазначено, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки за спірним договором не здійснювалась, тому надати витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки неможливо. Зазначена земельна ділянка не внесена до Державного земельного кадастру, тому надати витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку площею 5,40 га також є неможливим. Також ІІ позивач вважає вимогу прокурора стосовно повернення земельної ділянки Старобільській районній державній адміністрації такою, що не відповідає ст.ст. 170, 326 ЦК України, Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності", оскільки з 01.01.2013 державним органом, який в інтересах держави здійснює право державної власності на землю є Держземагентство, а потім Держгеокадастр, тому земельну ділянку площею 5,40 га слід повернути Головному управлінню Держгеокадастру у Луганській області.
Відповідач відзив на позовну заяву і витребувані судом документи не надав. Ухвала суду від 01.06.2017, направлена за реєстраційною адресою відповідача, повернута відділенням поштового зв'язку у зв'язку із закінченням терміну зберігання. Ухвали суду від 04.07.2017 та від 20.07.2017 надсилались відповідачу за реєстраційною адресою рекомендованою кореспонденцією з повідомленням, проте на час розгляду справи інформація щодо отримання чи неотримання вказаних ухвал відповідачем відсутня.
Відповідно до ст. 75 ГПК України якщо відзив на позовну заяву і витребувані господарським судом документи не подано, справу може бути розглянуто за наявними в ній матеріалами. Враховуючи викладене справа розглядається за наявними в ній матеріалами.
Ухвалою від 20.07.2017 суд відповідно до ст. 27 ГПК України залучив до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивачів Головне управління Державної фіскальної служби у Луганській області, виключивши зі складу учасників спору Старобільську об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління Державної фіскальної служби у Луганській області.
Від Головного управління Державної фіскальної служби у Луганській області на електронну адресу суду 07.08.2017 надійшли витребувані ухвалою суду документи, зокрема, податкова декларація Селянського фермерського господарства "Вогник" з орендної плати за землю за 2013 рік.
Оцінивши надані докази учасників судового процесу, суд дійшов висновку про часткову обґрунтованість заявлених вимог з огляду на наступне.
Старобільською районною державною адміністрацією 12.11.2007 прийнято розпорядження № 504 "Про передачу в оренду земельної ділянки фермерському господарству "Вогник", яким вирішено надати фермерському господарству "Вогник" в оренду терміном на 49 років земельну ділянку сільськогосподарського призначення площею 5,40 га ріллі для ведення фермерського господарства за рахунок земель державної власності (запасу), розташованих за межами населених пунктів на території, яка за даними державного земельного кадастру враховується в Верхньопокровській сільській раді.
На підставі зазначеного розпорядження 06.08.2009 між Старобільською районною державною адміністрацією та Селянським фермерським господарством "Вогник" укладено договір оренди землі, за яким відповідачу передана в строкове платне користування земельна ділянка сільськогосподарського призначення із земель державної власності, розташованих за межами населених пунктів, які за даними державного земельного кадастру враховуються в Верхньопокровській сільській раді, загальною площею 5,40 га, у тому числі: ріллі - 5,40 га.
Згідно п. 5 договору нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 51 014 грн. 29 коп.
Відповідно до п. 8 договір укладено на 49 років.
Пунктом 9 договору передбачено, що орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі в розмірі 765 грн. 21 коп. (1,5% від нормативної грошової оцінки) на рахунок місцевого бюджету Верхньопокровської сільської ради.
Обчислення розміру орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності здійснюється з урахуванням їх цільового призначення та коефіцієнтів індексації, визначених законодавством, за затвердженими Кабінетом Міністрів України формами, що заповнюються під час укладання або зміни умов договору оренди чи продовження його дії (п. 10 договору).
У пункті 11 договору визначено, що орендна плата вноситься у такі строки: щомісячно 1/12 частину орендної плати за землю протягом 30 (тридцяти) календарних днів, слідуючих за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
За змістом п. 12 договору розмір орендної плати переглядається один раз на три роки у разі зміни умов господарювання, передбачених договором; зміни розмірів земельного податку, підвищення цін і тарифів, зміни коефіцієнтів індексації, визначених законодавством; погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами; в інших випадках, передбачених законом.
Передача земельної ділянки орендарю здійснюється не пізніше 7 днів після державної реєстрації договору за актом її приймання-передачі (п. 19 договору).
Після припинення дії договору орендар у 10-денний строк повертає орендодавцеві земельну ділянку у стані не гіршому порівняно з тим, у якому він одержав її в оренду (п. 20 договору).
Пунктом 27 договору передбачено, що орендодавець має право вимагати від орендаря своєчасного та повного внесення орендної плати.
Пунктом 29 договору передбачено обов'язок орендаря своєчасно та в повному обсязі вносити орендну плату.
Сторони також домовились, що дія договору припиняється шляхом його розірвання за рішенням суду на вимогу однієї із сторін унаслідок невиконання другою стороною обов'язків, передбачених договором, та внаслідок випадкового знищення, пошкодження орендованої земельної ділянки, яке істотно перешкоджає її використанню, а також з інших підстав, визначених законом (п. 35 договору).
Державна реєстрація договору проведена у Старобільському районному офісі державної реєстрації, про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 06.08.2009 за № 251805/040925100017.
Факт передачі земельної ділянки в користування відповідачу підтверджується підписаним актом приймання-передачі.
Орендар систематично порушував зобов'язання по сплаті орендної плати.
Остання подана відповідачем декларація з орендної плати за землю за 2013 рік, в якій задекларовано податкове зобов'язання з орендної плати за землю за земельну ділянку площею 5,4 га в сумі 1 423 грн. 00 коп. в рік.
На 2014-2017 роки податкові декларації відповідачем не подавались.
13.02.2017 працівниками Головного управління Державної фіскальної служби у Луганській області та Старобільської об'єднаної державної податкової інспекції проведено камеральну перевірку податкових декларацій з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) СФГ "Вогник" за 2014-2016 роки, про що складено акт № 2/1232/1203/24200896.
Перевіркою встановлено, що відповідач податкові декларації з орендної плати за землю за 2014-2016 року не подавав та не задекларував орендну плату за 2014-2016 роки за земельні ділянки державної власності на загальну суму 6 735 грн. 53 коп.
Результати перевірки податковим органом надсилались відповідачу, проте повернулись відділенням поштового зв'язку за закінченням терміну зберігання.
Сума заборгованості з урахуванням коефіцієнтів індексації нормативної грошової оцінки земель за 2014-2016 роки за розрахунком заявника за період з червня 2016 року по 10.05.2017 складає 2 012 грн. 36 коп. (період заборгованості визначено з урахуванням ст. 6 Закону України "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції").
Орендарем за спірний період оплата не здійснювалась.
Крім того, комісією Верхньопокровської сільської ради Старобільського району Луганської області проведено обстеження земельної ділянки сільськогосподарського призначення СФГ "Вогник" площею 5,40 га (ріллі). В результаті обстеження складено акт від 19.05.2017, в якому встановлено, що земельна ділянка тривалий час не оброблялась, заросла бур'янами.
Предметом даного позову є стягнення орендної плати за землю за період з червня 2016 року по 10.05.2017, припинення договору шляхом його розірвання у зв'язку з систематичною несплатою орендної плати за землю та повернення земельної ділянки.
Згідно ст. 1 Закону України "Про оренду землі" оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.
Статтею 2 Закону України "Про оренду землі" визначено, що відносини, пов'язані з орендою землі, регулюються Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, цим Законом, законами України, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі.
Відповідно до ст. 526 ЦК України зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.
Згідно ст. 13 Закону України "Про оренду землі" договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.
Частиною 1 ст. 206 Земельного кодексу України передбачено, що використання землі в Україні є платним.
Згідно ст. 21 Закону України "Про оренду землі" орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди землі.
Відповідно до ст. 96 Земельного кодексу України землекористувачі зобов'язані своєчасно сплачувати орендну плату.
У відповідності до ст. 24 Закону України "Про оренду землі" орендодавець має право вимагати від орендаря своєчасного внесення орендної плати.
Статтею 32 Закону України "Про оренду землі" передбачено, що на вимогу однієї із сторін договір оренди землі може бути достроково розірваний за рішенням суду в разі невиконання сторонами обов'язків, передбачених статтями 24 і 25 цього Закону та умовами договору, в разі випадкового знищення чи пошкодження об'єкта оренди, яке істотно перешкоджає передбаченому договором використанню земельної ділянки, а також на підставах, визначених Земельним кодексом України та іншими законами України.
Також ст. 141 Земельного кодексу України передбачено, що підставами припинення права користування земельною ділянкою є, зокрема, систематична несплата орендної плати.
Згідно ст. 34 Закону України "Про оренду землі" у разі припинення або розірвання договору оренди землі орендар зобов'язаний повернути орендодавцеві земельну ділянку на умовах, визначених договором.
В п. 20 договору сторони домовились, що після припинення дії договору орендар у 10-денний строк повертає орендодавцеві земельну ділянку у стані не гіршому порівняно з тим, у якому він одержав її в оренду. Відповідно до п. 30 договору обов'язком орендаря є повернення орендодавцеві за актом прийому-передачі земельної ділянки після закінчення строку оренди або дострокового розірвання договору.
Зважаючи на наявність факту невнесення відповідачем орендної плати за земельну ділянку тривалий час, є наявними, передбачені ст. 32 Закону України "Про оренду землі", підстави для розірвання договору та повернення її орендодавцеві згідно п. 20 договору.
Указом Президента України від 14.04.2014 № 405/2014 введено в дію рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року "Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України", тобто з 14.04.2014 на сході України проводиться антитерористична операція.
02.09.2014 прийнято Закон України № 1669-VII "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції", який набув чинності з 15.10.2014 (далі - Закон № 1669).
Як зазначено в преамбулі цей Закон визначає тимчасові заходи для забезпечення підтримки суб'єктів господарювання, що здійснюють діяльність на території проведення антитерористичної операції, та осіб, які проживають у зоні проведення антитерористичної операції або переселилися з неї під час її проведення.
В статті 1 Закону № 1669 визначено, що період проведення антитерористичної операції - час між датою набрання чинності Указом Президента України "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року "Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України" від 14 квітня 2014 року № 405/2014 та датою набрання чинності Указом Президента України про завершення проведення антитерористичної операції або військових дій на території України.
Територія проведення антитерористичної операції - територія України, на якій розташовані населені пункти, визначені у затвердженому Кабінетом Міністрів України переліку, де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року "Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України" від 14 квітня 2014 року № 405/2014.
Статтею 6 Закону № 1669, в редакції, яка діяла на момент прийняття, було закріплено, що під час проведення антитерористичної операції суб'єкти господарювання, які здійснюють діяльність на території проведення антитерористичної операції, звільняються від сплати за користування земельними ділянками державної та комунальної власності.
30.10.2014 на виконання абзацу третього пункту 5 статті 11 Закону № 1669 розпорядженням № 1053-р Кабінету Міністру України затверджено перелік населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція, до якого серед інших включено с. Верхня Покровка (Верхньопокровська сільська рада). Дія зазначеного розпорядження була зупинена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 05.11.2014 № 1079-р "Про зупинення дії розпорядження Кабінету Міністрів України від 30.10.2014 № 1053". Тобто розпорядження від 30.10.2014 № 1053 було чинним та не скасовувалось, дія якого лише була зупинена на відповідний час.
02.12.2015 Кабінет Міністрів України розпорядженням № 1275-р затвердив повний перелік заселених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція, і цим же розпорядженням визнано такими, що втратили чинність:
- розпорядження Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2014 року № 1053 "Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція";
- розпорядження Кабінету Міністрів України від 5 листопада 2014 року № 1079 "Про зупинення дії розпорядження Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2014 року № 1053".
Згідно Переліку, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України 02.12.2015 № 1275-р, до населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція, включено с. Верхня Покровка (Верхньопокровська сільська рада).
Отже с. Верхня Покровка Старобільського району Луганської області було визнано територією проведення антитерористичної операції.
Законом України "Про внесення змін до Закону України "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції" щодо безперешкодної діяльності органів місцевого самоврядування" від 17.05.2016 № 1365-VIІI (далі - Закон № 1365), який набув чинності 08.06.2016, внесені зміни до Закону № 1669, відповідно до яких:
- статтю 6 Закону № 1669 викладено в наступній редакції: "Звільнити суб'єктів господарювання від плати за користування земельними ділянками державної та комунальної власності в населених пунктах згідно з переліками, передбаченими частиною четвертою статті 4 цього Закону";
- статтю 4 Закону № 1669 доповнено частиною четвертою такого змісту: "Перелік населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, та перелік населених пунктів, що розташовані на лінії зіткнення, затверджуються Кабінетом Міністрів України, який забезпечує своєчасну їх актуалізацію".
Перелік населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження та Перелік населених пунктів, що розташовані на лінії зіткнення затверджені розпорядженням Кабінету Міністрів України від 07.11.2014 № 1085-р.
Отже, з 14.04.2014 звільнено від плати за користування земельними ділянками комунальної власності суб'єктів господарювання в населених пунктах згідно з переліками, затвердженими розпорядженням Кабінету Міністрів України № 1085-р. З переліків, затверджених вказаним розпорядженням, вбачається, що с. Верхня Покровка Старобільського району Луганської області не належить ні до населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, ані до населених пунктів, що розташовані на лінії зіткнення.
Отже, відповідач в період з 14.04.2014 до 07.06.2016 був звільнений від сплати орендної плати за землю.
Крім того, п. 11 договору визначено, що орендна плата вноситься щомісячно 1/12 частину орендної плати за землю протягом 30 (тридцяти) календарних днів, слідуючих за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Прокурором заявлена вимога про стягнення заборгованості з орендної плати за землю в сумі 2 012 грн. 36 коп. за період з червня 2016 року по 10.05.2017.
Суд враховує, що періодичність сплати орендної плати є щомісячною. Орендна плата за березень 2017 року підлягала оплаті згідно п. 11 договору до 30.04.2017, прострочення з 01.05.2017, а орендна плата за квітень 2017 року підлягала сплаті до 30.05.2017.
Прокурор звернувся з даної позовною заявою 26.05.2017, тому позовні вимоги про стягнення орендної плати за землю підлягають частковому задоволенню в сумі 1 735 грн. 83 коп. за період з 08.06.2016 (зобов'язання за червень 2016 року) по березень 2017 року включно.
Прокурор звертаючись до суду з даним позовом, вказав 2 позивачів.
Відповідно до ст. 21 ГПК України позивачами є підприємства та організації, зазначені у статті 1 цього Кодексу, що подали позов або в інтересах яких подано позов про захист порушеного чи оспорюваного права або охоронюваного законом інтересу.
В ст. 84 ГПК України передбачається, що якщо у справі беруть участь кілька позивачів або відповідачів, у рішенні вказується, як вирішено спір щодо кожного з них, або зазначається, що обов'язок чи право стягнення є солідарним.
Суд неодноразово пропонував прокурору визначитися з вимогами на користь ІІ позивача, проте такі вимоги не були сформульовані. Слід зазначити, що посилання прокурора на п. 5, п. 25-1 Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру не передбачає право або обов'язок органів Держгеокадастру контролювати надходження орендної плати за землю за договорами оренди, в яких вони не виступають стороною, а відтак доводи прокурора, що Головним управлінням Держгеокадастру у Луганській області не вжито заходів до усунення порушень земельного законодавства є непереконливими.
Враховуючи викладене, у задоволенні позову стосовно ІІ позивача слід відмовити.
Судові витрати відповідно до ст. 49 ГПК України в сумі 4 580 грн. 13 коп. покладаються на відповідача пропорційно задоволеним вимогам, в решті покладаються на заявника.
У судовому засіданні відповідно до ст. 85 ГПК України оголошено вступну та резолютивну частини рішення.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 49, 82, 84, 85 ГПК України, суд
в и р і ш и в:
1.Позовні вимоги керівника Старобільської місцевої прокуратури Луганської області в інтересах держави в особі Старобільської районної державної адміністрації до Селянського фермерського господарства "Вогник", третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивачів - Головне управління Державної фіскальної служби у Луганській області про припинення дії договору оренди землі та стягнення 2 012 грн. 36 коп. задоволити частково.
2.Стягнути з Селянського фермерського господарства "Вогник", Луганська область, Старобільський район, с. Верхня Покровка, вул. Леніна, 25-Н, ідентифікаційний код 24200896 в доход бюджету Верхньопокровської сільської ради, отримувач - УК у Старобільському районі/с. Верхня Покровка/18010600, р/р 33218812700336, МФО 804013, ГУ ДКСУ у Луганській області, ОКПО 37858396 заборгованість з орендної плати за землю в сумі 1 735 грн. 83 коп., видати наказ після набрання рішенням законної сили.
3.У задоволенні решти позовних вимог про стягнення орендної плати за землю в сумі 276 грн. 53 коп. відмовити.
4.Припинити дію договору оренди землі від 06.08.2009, укладеного між Старобільською районною державною адміністрацією (Луганська область, м. Старобільськ, вул. Центральна, 35, ідентифікаційний код 04051632) та Селянським фермерським господарством "Вогник" (Луганська область, Старобільський район, с. Верхня Покровка, вул. Леніна, 25-Н, ідентифікаційний код 24200896), зареєстрованого у Старобільському районному офісі державної реєстрації у відділ Держкомзему у Старобільському районі 06.08.2009 за № 251805/040925100017 шляхом його розірвання.
5.Зобов'язати Селянське фермерське господарство "Вогник", Луганська область, Старобільський район, с. Верхня Покровка, вул. Леніна, 25-Н, ідентифікаційний код 24200896 повернути земельну ділянку площею 5,40 га вартістю 51 014 грн. 29 коп. Старобільській районній державній адміністрації, Луганська область, м. Старобільськ, вул. Центральна, 35, ідентифікаційний код 04051632.
6.Стягнути з Селянське фермерське господарство "Вогник", Луганська область, Старобільський район, с. Верхня Покровка, вул. Леніна, 25-Н, ідентифікаційний код 24200896 на користь прокуратури Луганської області, Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вул. Богдана Ліщини, 27, ідентифікаційний код 02909921 судовий збір в сумі 4 580 грн. 13 коп. видати наказ після набрання рішенням законної сили.
7.У задоволенні позовних вимог стосовно ІІ позивача - Головного управління Держгеокадастру у Луганській області відмовити.
8.Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.
9.Повне рішення складено і підписано - 14.08.2017 .
Суддя О.В.Рябцева
Суд | Господарський суд Луганської області |
Дата ухвалення рішення | 08.08.2017 |
Оприлюднено | 15.08.2017 |
Номер документу | 68264077 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Луганської області
Рябцева О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні