Постанова
від 15.10.2009 по справі 2а-10907/09/0570
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

15 жовтня 2009 р. сп рава № 2а-10907/09/0570

час прийняття постанови : 13 год. 05 хв.

Донецький окружний адмін істративний суд в складі:

головуючого судді Тарасе нка І.М.

при секретарі Кушек Н.А.,

за участю:

позивача ОСО БА_1

представника відповідача Козінкіна Д.О .

представників третьої осо би Ярмолинськог о С.М., Сарри Г.М.

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адмініст ративну справу за позовом ОСОБА_1 до Інспекції держав ного архітектурно-будівельн ого контролю у Донецькій обл асті, третя особа, яка не заявл яє самостійних вимог на пред мет спору Колективне підприє мство гаражного і технічного обслуговування Донецької об ласної організації Всеукраї нської спілки автомобілісті в про визнання протиправною бездіяльність та зобов' яза ння вчинити певні дії

встановив:

Позивач звернувся до суду з адміністративним позовом довідповідача, в якому проси в визнати протиправною безді яльність інспекції державно го архітектурно-будівельног о контролю у Донецькій облас ті в частині не складення про токолу та припису за результ атами перевірки колективног о підприємства гаражного і т ехнічного обслуговування До нецької обласної організаці ї Всеукраїнської спілки авто мобілістів, ЄДРПОУ 05508536 та зобо в' язати скласти протокол та припис за результатами вказ аної перевірки.

21.09.2009 року в судовому засідан ні позивачем було надано зая ву про зміну предмету позову , де остаточно просив визнати протиправною бездіяльність інспекції державного архіте ктурно-будівельного контрол ю у Донецькій області в части ні не складення протоколу та припису про усунення допуще них порушень за результатами контрольної перевірки в 2008 ро ці колективного підприємств а гаражного і технічного обс луговування Донецької облас ної організації Всеукраїнсь кої спілки автомобілістів, Є ДРПОУ 05508536 та зобов' язати скл асти протокол та припис за ре зультатами вказаної перевір ки.

Свої вимоги мотивує тим, що він є власником гаражу, який в становлений за адресою: м. Дон ецьк, вул. Першотравнева 38а-Н ОМЕР_1, поряд з його гаражем т ретя особа - Колективне підпр иємство гаражного і технічно го обслуговування Донецької обласної організації Всеукр аїнської спілки автомобіліс тів, експлуатує автомобільну стоянку, у якої не має адреси і яка не відповідає нормам чи нного законодавства. 26.08.2008 року він звернувся з листом до від повідача в якому просив пров ести перевірку відповідност і виконання третьою особою б удівельних робіт затверджен им проектним рішенням та дод ержання встановленого поряд ку прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об ' єкту - вищезазначеної авт остоянки. Листом від 26.09.2008 року відповідач підтвердив, що тр етя особа порушила норми зак онодавства та вказав, що про п рийняті заходи відносно забу довника позивачу буде повідо млено додатково. До теперішн ього часу заходів вжито не бу ло і третя особа продовжує ек сплуатувати земельну ділянк у. Вважає протиправною безді яльність відповідача щодо не складення протоколу та прип ису за результатами контроль ної перевірки в 2008 року колект ивного підприємства гаражно го і технічного обслуговуван ня Донецької обласної органі зації Всеукраїнської спілки автомобілістів та просив зо бов' язати відповідача скла сти протокол та припис відно сно третьої особи - Колективн ого підприємства гаражного і технічного обслуговування Д онецької обласної організац ії Всеукраїнської спілки авт омобілістів.

Позивач в судовому засідан ні позовні вимоги підтримав, просив задовольнити їх у пов ному обсязі на підставі позо ву та наданої заяви про зміну предмету позову, а також тих д окументів, які були надані пі д час розгляду справи.

Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнав, просив відм овити у задоволенні позову, н адав у судовому засіданні за перечення, відповідно до яки х вважав, що посадови особи ві дповідача діяли правомірно, а тому підстав для задоволен ня позову не має. Окрім цього, зазначив, що строки притягне ння третьої особи до відпові дальності вже сплинули у зв' язку з тим, що об' єкти були зб удовані декілька років тому.

Представник третьої особи у судовому засіданні також з аперечував проти задоволенн я позову з огляду на те, що авт остоянка використовується в ідповідно до норм законодавс тва, документація щодо права користування земельною діля нкою у них є в наявності та бул а надана відповідачу, а спір в иник фактично з приводу того , що позивач розміщує та будує на території автостоянки га ражі, на які потім визнає прав о власності у судовому поряд ку, а тому автостоянка йому за важає розміщувати (будувати) гаражі. Просив відмовити у за доволенні позову.

Заслухавши пояснення пози вача, представника відповіда ча та третьої особи, з' ясува вши обставини справи, дослід ивши наявні у справі докази, с уд прийшов до висновку, що поз овні вимоги підлягають задов оленню у повному обсязі, з нас тупних підстав.

У судовому засіданні встан овлено та не оспорювалось ст оронами, що позивач звернувс я до відповідача із заявою ві д 26.08.2008р. з проханням провести у встановленому порядку перев ірку відповідності виконанн я будівельних робіт затвердж еним проектним рішенням та д одержання встановленого пор ядку прийняття в експлуатаці ю закінченого будівництвом о б' єкту - автостоянки по ву л. Першотравнева м. Донецька К П гаражного і технічного обс луговування Донецької облас ної організації Всеукраїнсь кої спілки автомобілістів, ю ридична адреса: 83045, м. Донецьк, в ул. Нарпитовська, буд. 10 (а.с. 5).

Листом № Ч/0206 від 26.09.2008 року відп овідач надав відповідь на ви щевказану заяву позивача, де вказував на те, що зазначений у заяві об' єкт не зареєстро ваний у відповідача, дозвіл н а виконання будівельних робі т не видавався, про вжити захо ди відносно забудовника заяв ника буде повідомлено додатк ово (а.с. 6).

В судовому засіданні предс тавником третьої особи був н аданий припис відносно Колек тивного підприємства гаражн ого і технічного обслуговува ння Донецької обласної орган ізації Всеукраїнської спілк и автомобілістів від 12 травня 2009 року, в якому зазначено, що в результаті перевірки автост оянки, розташованої за адрес ою: м. Донецьк, вул. Першотравн ева, 38 «а», були встановлені пе вні порушення положень ст. 29 З акону України «Про плануванн я та забудову території» та с т. 18 Закону України «Про основ и містобудування», а саме без дозволу Інспекції державног о архітектурно-будівельного контролю у Донецькій област і збудовано гаражні бокси та відбувається їх експлуатаці я без прийняття їх державною (технічною) комісією в експлу атацію, у зв' язку з чим запро поновано надати відомості, н а підставі яких правовстанов люючих документів відбувало ся будівництво гаражних бокс ів (а.с. 32).

Згідно листа відповідача № Ч/0206 від 12.05.2009 року на адресу пози вача була надана відповідь, д е зазначалося, що підстав для притягнення КП гаражного та технічного обслуговування Д онецької обласної організац ії Всеукраїнської спілки авт омобілістів та його посадови х осіб до відповідальності з а експлуатацію автостоянки, розташованої за адресою: м. До нецьк-86, вул. Першотравнева, 38 « а» з боку Інспекції державно го архітектурно-будівельног о контролю у Донецькій облас ті не має (а.с. 33).

Відповідно до Рішення Вико навчого комітету Донецької м іської ради від 24.09.1997 року № 265/15, б уло надано виробничому підпр иємству гаражного та технічн ого обслуговування спілки ав томобілістів України земель ну ділянку під розташування існуючих стоянок автотрансп орту № 3, 6, 12 у Ворошиловському р айоні м. Донецька.

Інспекція державного архі тектурно-будівельного контр олю у Донецькій області утво рена згідно з наказом Держав ної архітектурно-будівельно ї інспекції, що діє в складі Мі ністерства регіонального ро звитку та будівництва № 47 від 26.10.2007 року та є її територіальни м органом.

У відповідності до п. 1 Полож ення про Державну архітектур но-будівельну інспекцію, зат вердженого Постановою Кабін ету Міністрів України від 18.10.20 06р. № 1434, державна архітектурно -будівельна інспекція (Держа рхбудінспекція) є урядовим о рганом державного управлінн я, що діє у складі Мінрегіонбу ду і йому підпорядковується.

Згідно п. 3 Положення про інс пекцію державного архітекту рно-будівельного контролю в Донецькій області, основним завданням Інспекції є, у тому числі виконання в межах комп етенції дозвільних, реєстрац ійних функцій та здійснення контролю й нагляду в сфері бу дівництва, містобудування та архітектури (державний архі тектурно-будівельний контро ль).

Пунктом 5 цього Положення пе редбачене право Держархбуді нспекції складати протоколи про правопорушення у сфері м істобудування і накладати шт рафи відповідно до законодав ства;

Позивач - Інспекція держа вного архітектурно-будівель ного контролю у Донецькій об ласті згідно з п. 11-1 вищезазна ченого Положення є територі альним органом Держархбудін спекції і здійснює повноваже ння щодо державного архітект урно-будівельного контролю н а підставі Закону України «П ро планування та забудову те риторії» та Положення про де ржавний архітектурно-будіве льний контроль, затвердженог о постановою Кабінету Мініст рів України від 25.03.1993 р. № 225, у тому числі щодо видачі замовника м (забудовникам) та реєстраці ю в установленому порядку до зволів на виконання робіт з н ового будівництва, реконстру кції, реставрації, капітальн ого ремонту, впорядкування о б' єктів містобудування, роз ширення та технічного переос нащення підприємств, розгляд справ про правопорушення у с фері містобудування і прийня ття відповідних рішень.

Відповідно до цього Положе ння, Держархбудінспекція від повідно до покладених на неї завдань розглядає питання п ро правопорушення у сфері мі стобудування з прийняттям ві дповідних рішень та має прав о в установлених законодавст вом випадках проводити перев ірку об' єктів будівництва і підприємств, що виготовляют ь будівельні матеріали, виро би і конструкції, незалежно в ід форми власності щодо доде ржання вимог законодавства з питань, що належать до її комп етенції, складати протоколи про правопорушення у сфері м істобудування і накладати шт рафи відповідно до законодав ства.

Аналогічні норми заз начені також і в Положенні пр о інспекції державного архіт ектурно-будівельного контро лю в Автономній Республіці К рим, областях, мм. Києві і Сева стополі, затвердженого Нака зом Міністерства регіональ ного розвитку та будівництва України 19.11.2007 № 317, зареєстрован ого в Міністерстві юстиції У країни 10 грудня 2007 р. за № 1361/14628.

Відповідно до ст.ст.1, 2 Закону України «Про відповідальніс ть підприємств, їх об' єднан ь, установ та організацій за п равопорушення у сфері містоб удування» від 14 жовтня 1994 року №208/94-ВР, встановлено, що підпр иємства, їх об' єднання, уста нови та організації (далі - п ідприємства) незалежно від ф орм власності, які здійснюют ь проектування, роботи по буд івництву, реконструкції, рес таврації та капітальному рем онту (далі - будівельні робо ти), виготовляють будівельні матеріали, вироби і констр укції, а так само які є замовн иками у будівництві або поєд нують функції замовника і пі дрядчика, несуть відповідал ьність у вигляді штрафу за такі правопорушення:

- проведення будівельних р обіт без дозволу на їх викона ння або без затвердженої про ектної документації - у розм ірі п' ятдесяти відсотків в артості цих робіт;

- експлуатацію або викори стання будинків чи споруд після закінчення будівницт ва без прийняття їх державн ими приймальними (технічними ) комісіями - у розмірі деся ти відсотків вартості викон аних робіт.

Справи про правопоруше ння, передбачені цим Зако ном, розглядаються Державн ою архітектурно-будівельно ю інспекцією України та ї ї територіальними органам и .

Приписами ст.4 вищезазначен ого Закону встановлено, що пі дставою для розгляду справи про правопорушення у сфер і містобудування є протокол , складений уповноваженою на те особою інспекції держав ного архітектурно-будівель ного контролю за результат ами перевірки. Разом з проток олом складається припис про усунення допущених порушень . У п'ятнадцятиденний термін з дня одержання протоколу пр о правопорушення питання про накладення штрафу розглядає ться посадовою особою інспе кції державного архітектур но-будівельного контролю. Рі шення посадової особи інс пекції державного архітекту рно-будівельного контролю пр о накладення штрафу оформляє ться постановою про накладе ння на підприємство штрафу з а правопорушення у сфері міс тобудування відповідно до ць ого Закону. Постанова про нак ладення штрафу складається у трьох примірниках. Перший п римірник постанови у триденн ий термін після її прийняття вручається під розписку кер івнику або уповноваженому пр едставнику підприємства чи н адсилається поштою, про що ро биться запис у справі. Другий і третій примірники залиша ються в інспекції, яка наклал а штраф.

Таким чином, як вбачається з вищенаведених правових норм , зазначених у вищевказаному Законі, притягнення особи до відповідальності за правопо рушення у сфері містобудува ння можливе на підставі прот околу, складеного уповноваж еною на те особою інспекції д ержавного архітектурно-буді вельного контролю за результ атами перевірки. При цьому, за конодавством встановлений п евний порядок розгляду питан ня про накладення штрафу та з азначені особи, які можуть пр иймати таке рішення.

Відповідно до ст. 19 Конститу ції України органи державної влади та органи місцевого са моврядування, їх посадові ос оби зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважен ь та у спосіб, що передбачені К онституцією та законами Укра їни.

Згідно з пп. 1, 2 ч.3 ст . 2 КАС України, у справах щодо о скарження рішень, дій чи безд іяльності суб' єктів владни х повноважень адміністратив ні суди перевіряють, чи прийн яті (вчинені) вони на підставі , у межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України; з вик ористанням повноваження з ме тою, з якою повноваження нада но.

Крім того, відпов ідно до ч.1 ст. 9 КАС України, суд при вирішенні справи керуєт ься принципом законності, ві дповідно до якого органи дер жавної влади, органи місцево го самоврядування, їхні поса дові і службові особи зобов' язані діяти лише на підставі , в межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України.

Згідно із ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, д ій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'я зок щодо доказування правомі рності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він запе речує проти адміністративно го позову.

Таким чином, виходячи з вище наведених правових норм та д осліджених обставин, суд вва жає, що відповідачем в судово му засіданні не доведений фа кт правомірності своїх дій, у зв' язку з чим позовні вимог и позивача є обґрунтованими та такими, що підлягають задо воленню у повному обсязі.

На підставі викладеного, ке руючись ст.ст.2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 8 6, 87, 94, 99, 104-107, 110-111, 121, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167, 185-186, 254 Код ексу адміністративного судо чинства України, суд,-

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов О СОБА_1 до Інспекції державн ого архітектурно-будівельно го контролю у Донецькій обла сті, третя особа, яка не заявля є самостійних вимог на предм ет спору - Колективне підприє мство гаражного і технічного обслуговування Донецької об ласної організації Всеукраї нської спілки автомобілісті в, про зобов' язання відпові дача вчинити певні дії - за довольнити у повному обсязі.

Визнати протиправн ою бездіяльність інспекції д ержавного архітектурно-буді вельного контролю у Донецькі й області в частині не складе ння протоколу та припису за р езультатами контрольної пер евірки в 2008 року колективного підприємства гаражного і те хнічного обслуговування Дон ецької обласної організації Всеукраїнської спілки автом обілістів, ЄДРПОУ 05508536.

Зобов' язати інспе кцію державного архітектурн о-будівельного контролю у До нецькій області скласти прот окол та припис за результата ми контрольної перевірки в 2008 року колективного підприємс тва гаражного і технічного о бслуговування Донецької обл асної організації Всеукраїн ської спілки автомобілістів , ЄДРПОУ 05508536.

Вступна та резолюти вна частини постанови прогол ошена у судовому засіданні 15 ж овтня 2009 року. Постанова вигот овлена у повному обсязі 20 жовт ня 2009 року.

Заява про ап еляційне оскарження постано ви суду подається протягом д есяти днів з дня її проголоше ння, а в разі складення постан ови у повному обсязі - з дня ск ладення в повному обсязі - до Д онецького апеляційного адмі ністративного суду через Дон ецький окружний адміністрат ивний суд.

Апеляційна скарга на постанову суду подається до Донецького апеляційного адм іністративного суду через До нецький окружний адміністра тивний суд протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

Апеляційна скарга мо же бути подана без попереднь ого подання заяви про апеляц ійне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановле ний для подання зяви про апел яційне оскарження.

Суддя Тарасенко І.М.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.10.2009
Оприлюднено05.10.2010
Номер документу6827178
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-10907/09/0570

Ухвала від 09.12.2009

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Тарасенко І.М.

Ухвала від 21.07.2009

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Тарасенко І.М.

Постанова від 15.10.2009

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Тарасенко І.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні