ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 серпня 2017 р. м. Чернівці Справа № 824/526/17-а
Cуддя Чернівецького окружного адміністративного суду Лелюк О.П., розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом управління Держпраці у Чернівецькій області до фермерського господарства "Ілаш'' про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю),
В С Т А Н О В И В :
Управління Держпраці у Чернівецькій області звернулось до суду з позовом до фермерського господарства "Ілаш'' про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).
Позивач просить суд застосувати захід реагування у сфері державного нагляду (контролю) до фермерського господарства "Ілаш'', голова ОСОБА_1, юридична адреса: Чернівецька область, Кельменецький район, селище міського типу Кельменці, вулиця Кільцева, 3, код за ЄДРПОУ -35194382, КВЕД- 01.11 - шляхом повного зупинення роботи, експлуатації (виробництва), зокрема: експлуатацію тракторного двигуна марки ЕО - 2621, державний номер 02584, випуску 1989 року.
Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач посилається на те, що відповідно до наказу №211-п/п від 29 червня 2017 року та направлення на проведення перевірки №007/023-013 від 04 липня 2017 року посадовими особами управління Держпраці в Чернівецькій області проведено планову перевірку фермерського господарства "Ілаш''.
Під час проведення перевірки виявлено порушення вимог законодавства, про що складено акт перевірки суб'єкта господарювання від 10 липня 2017 року №007/023-014.
У зв'язку із тим, що вказані порушення створюють загрозу життю та здоров'ю працюючим, позивач просить суд застосувати до фермерського господарства "Ілаш'' заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю).
Відповідачу у відповідності до вимог статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України було направлено ухвалу суду про відкриття скороченого провадження разом з копією позовної заяви та доданими до неї документами. Однак, отримавши вказані документи 31 липня 2017 року, відповідач своїм правом подати заперечення проти позову або подати заяву про визнання позову не скористався.
Дослідивши наявні матеріали справи, оцінивши повідомлені обставини, які є достатніми для ухвалення законного і обґрунтованого судового рішення, суд дійшов висновку про те, що адміністративний позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що на підставі наказу управління Держпраці у Чернівецькій області Про планову перевірку №211-п/п від 29 червня 2017 року та направлення на проведення перевірки №007/023-013 від 04 липня 2017 року посадовими особами управління Держпраці в Чернівецькій області: начальником відділу нагляду в агропромисловому комплексі та соціально-культурній сфері ОСОБА_2, начальником відділу нагляду на виробництві, об'єктах підвищеної небезпеки, в машинобудуванні та енергетиці ОСОБА_3 та заступником начальника відділу нагляду на виробництві, об'єктах підвищеної небезпеки в машинобудуванні та енергетиці ОСОБА_4 в період з 03 липня 2017 року по 10 липня 2017 року проведено планову перевірку дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки, гігієни праці, умов праці, безпечного поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, а також ведення робіт, пов'язаних з геологічним вивченням надр, їх використанням та охороною, використанням та переробкою мінеральної сировини, дотримання законодавства про працю на фермерському господарстві "Ілаш'' за адресою: вул. Кільцева 3, смт. Кельменці, Кельменецький район, за результатами якої складено акт перевірки суб'єкта господарювання (виробничого об'єкта) від 10 липня 2017 року №007/023-014.
Так, перевіркою виявлені численні порушення вимог законодавства, а саме:
- керівник підприємства не пройшов навчання та перевірку знань з питань охорони праці в спеціальному навчальному закладі п. 5.1 Типове положення "Про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці", наказ №15 від 26 січня 2005 року (стаття 18 Закону України №2694);
-видача інструкцій з ОП працівникам не реєструється в Журналі реєстрації та видачі інструкцій з ОП п. 5.3 ДНАОП 0.00-4.15-98 Положення про розробку інстркцій з ОП, наказ (стаття 13 Закону України №2694);
-інженер з охорони праці не пройшов навчання та перевірку знань на групу допуску по електробезпеці стаття13 Закону України №2694 п. 1.3.2 Правила безпечної експлуатації електроустановок споживачів (НПАОП 40.1-1.21-98) (стаття 13 Закону України №2694);
-не сформовані план-графіки проведення навчання та перевірки знань з питань ОП (з якими мають бути ознайомлені працівники) п. 3.2 Типове положення "Про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці" НПАОП 0.00-4.12-05, наказ №15 від 26 січня 2005 року (стаття 18 Закону України №2694);
-не погоджені в управлінні Держпраці комплексні заходи для досягнення встановлених нормативів та підвищення існуючого рівня охорони праці на підприємстві стаття 13 Закону України "Про охорону праці" (стаття 13 Закону України №2694);
- відсутні журнали реєстрації потерпілих від нещасних пов'язаних з виробництвом (не пов'язаних з виробництвом) встановленої форми п.20 (додаток 6) "Порядок розслідування та ведення обліку нещасних випадків професійних захворювань і аварій на виробництві" постанова Кабінету Міністрів України №1232 від 30 жовтня 2011 року (стаття 22 Закону України №2694);
-тракторний погрузчик марки ЕО-2621 державний номерний знак 02584 рік випуску 1989 не обладнаний електростартер ним запуском двигуна та з відсутністю або з несправною системою блокування запуску двигуна при включеній передачі. Розділ -4, п.4.4 "Правила охорони праці у сільськогосподарському виробництві" НПАОП 010-1.01-2012 (стаття 13,21 Закону України №2694);
-не одержано дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію обладнання та устаткування підвищеної небезпеки від управлінні Держпраці в п.3 постанова Кабінету Міністрів України №1107 від 26 жовтня 2011 року (стаття 21 Закону України №2694);
-при в'їзді на територію підприємства відсутній знак обмеження швидкості руху автотранспортних засобів,(5 км) відсутня схема руху транспортних засобів по території п.16.1.8.ДНАОП.0.00.-1.28.-97.Правил охорони праці на автомобільному транспорті (стаття 13 Закону України №2694);
-не заведені особисті картки встановленої форми обліку видачі працівникам, повернення ними спецодягу ,спецвзуття та інших ЗІЗ.п.3.14 Положення про порядок забезпечення працівників засобами індивідуального захисту (стаття 8 Закону України №2694);
-не представлено паспорт та відсутній сертифікат відповідності на апарат .п. 10.37 Правила Охорони праці на автомобільному транспорті НПАОП 0.00-1.62-12 (стаття 13 Закону України №2694);
-не проведена атестація робочих місць за умовами праці відповідно до Порядку проведення атестації робочих місць за умовами праці . П.2.11 Правила Охорони праці у сільськогосподарському виробництві . НПАОП 010-1.01-2012.та Постанова Кабінету Міністрів України від 01 серпня 1992року № 442 (стаття 13 Закону України №2694);
-не розроблений та не затверджений Перелік робіт з підвищеною небезпекою, для проведення яких потрібні спеціальне навчання і щорічна перевірка знань з питань охорони праці п.2.8. Правила Охорони праці на автомобільному транспорті НПАОП 0.00-1.62-12 (стаття 13 Закону України №2694);
-наказом по підприємству не визначено осіб відповідальних за безпечне виконання робіт з підвищеною небезпекою." п. 2.9 Правила Охорони праці на автомобільному транспорті НПАОП 0.00-1.62-12 (стаття 13 Закону України №2694);
-не проведено технічний огляд кранбалки (Майстерня ) Постанова Кабінету Міністрів України № 687 від 26 травня 2004 року (стаття 21 Закону України №2694);
-не розроблена та не затверджена програма вступного інструктажу з урахуванням особливостей виробництва ,відсутній журнал реєстрації вступного інструктажу встановленої форми(додаток 5)п.6.3 Типове положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань ОП НПАОП 0.00-4.12-05, наказ № 15 від 26 січня 2005 року (стаття 13 Закону України №2694);
-не складений перелік професій та посад працівників ,які звільняються від повторного інструктажу.п.6.11 Типове положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань ОП НПАОП 0.00-4.12-05, наказ № 15 від 26 січня 2005 року (стаття 13 Закону України №2694);
-оглядова канава в майстерні не відповідає п.5.14 вимог Правил Охорони праці на автомобільному транспорті .НПАОП 0.00-1.62-12 (стаття 13 Закону України №2694);
-не пред'явлено дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки.( роботи в електроустановках понад 1000В, експлуатація електроустановок понад 1000В). п.12. дод.2 постанови Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 року № 1107 (стаття 21 Закону України №2694);
-не назначено особу відповідальну за справний стан та безпечну експлуатацію електрогосподарства, яка відповідає вимогам правил. п. 1.3.1 ПБЕЕС НПАОП 40.1-1.21-98 (стаття 13 Закону України №2694);
-відсутня необхідна кількість обслуговуючого електротехнічного персоналу, який відповідає вимогам правил. п.1.3.1 ПБЕЕС НПАОП 40.1-1.21-98 (стаття 13 Закону України №2694);
-відсутня особа , яка має заміщати відповідальну особу за справний стан та безпечну експлуатацію електро господарства на час її відсутності, ст.13. ЗУ № 2694 п.1.4ПТЕЕС (стаття 13 Закону України №2694);
-не розроблено положення про службу енергетика, п. 1.3.1. ПБЕЕС НПАОП 40.1-1.21-98 (стаття 13 Закону України №2694);
- не розроблено посадову інструкцію енергетика, п. 1.3.1. ПБЕЕС НПАОП 40.1-1.21-98 ( стаття 13 Закону України № 2694);
-інженер з охорони праці не пройшов перевірку знань на групу з електробезпеки в установленому порядку, п. 1.3.2. ПБЕЕС НПАОП 40.1-1.21-98 (стаття 13 Закону України № 2694);
-не складено, не затверджено,не погоджено з інспектором список працівників, які мають право переговорів з енергопостачальною організацією, п.2.2.11. ПБЕЕС НПАОП 40.1-1.21-98 (стаття 13 Закону України № 2694);
-не складено та не затверджено перелік робіт, які виконуються за нарядом, розпорядженням, та в порядку поточної експлуатації, п.3.2.9. ПБЕЕС НПАОП 40.1-1.21-98 (стаття 13 Закону України № 2694);
-не переглянуто перелік осіб відповідальних за безпечне ведення робіт в електроустановках, п.3.2.9. ПБЕЕС НПАОП 40.1-1.21-98 (стаття 13 Закону України № 2694);
-роботи в електроустановках понад 1000В проводяться без оформлення нарядів-допусків. п.3.2.9. ПБЕЕС НПАОП 40.1-1.21-98 (стаття 13 Закону України № 2694);
-не розроблено паспорти на ТП , не розроблено паспорти на контура заземлення, п. 8.7.3. ПБЕЕС НПАОП 40.1-1.21-98 (стаття 13 Закону України № 2694);
- не проведено чергові виміри та випробування електрообладнання п. 1.3.1. ПБЕЕС НПАОП 40.1-1.21-98 (стаття 13 Закону України № 2694);
- не ведеться журнал обліку та випро бування ручного електроінструменту.... Дод.8 до п.6.7.36 ПБЕЕС НПАОП 40.1-1.21-98 (стаття 13 Закону України № 2694);
-не проведено чергові випробування ручного електроінструменту, п. 6.7.24. ПБЕЕС НПАОП 40.1-1.21-98 (стаття 13 Закону України № 2694);
-не розроблено та не затверджено норми комплектації електрозахисними засобами. Дод.З п.4.2.5 ПЕЕЗ НПАОП 40.1-1.07-01 (стаття 13 Закону України № 2694);
-не доукомплектовано випробуваними електрозахисними засобами до та понад 1000В згідно норм комплектації. п.4.2.5 ПЕЕЗ НПАОП 40.1-1.07-01 (стаття 13 Закону України № 2694);
-не розроблені та не затверджені однолінійні схеми електропостачання п. 1.3.1. ПБЕЕС НПАОП 40.1-1.21-98 (стаття 13 Закону України № 2694);
-не складено перелік професій, які повинні проходити інструктаж на 1 групу з електробезпеки, п. 2.1.3 ПБЕЕС НПАОП 40.1-1.21-98 (стаття 13 Закону України № 2694);
-не проводиться інструктаж на 1 групу з електробезпеки у відповідності з правилами, п. 2.1.3 ПБЕЕС НПАОП 40.1 1.21-98 (стаття 13 Закону України № 2694);
-не проводиться профілактичний ремонт ТП-380 ( не можливо визначити рівень масла в розширювальному бачку трансформатора, відсутні калібровані високовольтні запобіжники, не обновлено знаки безпеки та оперативні надписи на корпусі ТП). п. 1.3.1. ПБЕЕС НПАОП 40.1-1.21-98 (стаття 13 Закону України № 2694);
-не проведено опосвідчення стану безпеки електроустановок п. 8.1 ПБЕЕС НПАОП40.1-1.21-98 (стаття 13 Закону України № 2694);
-не отриманий дозвіл на експлуатацію обладнання стаття 21 Закон України Про охорону праці , (далі ЗУ Про ОП ), п. Постанова Кабінету міністрів України № 1107 від 26 жовтня 2011 року ( стаття 13 Закону України № 2694);
-не представлений наказ про відповідальну особу 3 ОП та технічну експлуатацію АЗС з числа фахівців, що пройшли навчання та перевірку знань з охорони знань, Правил по АЗС та Закон України Про об'єкти підвищеної небезпеки) в учбово-курсовому комбінаті, п. 1.3.1 Правил технічної експлуатації та охорони праці на стаціонарних, контейнерних та пересувних автозаправних станціях'', далі Правила ( стаття 13 Закону України № 2694);
-не проведено навчання операторів АЗС в учбово-курсових комбінатах, стаття 18 ЗУ Про ОП , п. 1.4.2 Правила ( стаття 18 Закону України № 2694);
-не представлений паспорт та інструкція з експлуатації АБП ст. 13,21 ЗУ Про ОП , п. 2.6.10 Правила (статті 13,21 Закону України № 2694);
- не проведена ідентифікація по АЗС. ст. 13,21 ЗУ Про ОП п.З Постанови Кабінету Міністрів України 956 від 11.07.2002 року Порядок ідентифікації та обліку об'єктів підвищеної небезпеки , далі (Постанова КМУ 956) (статті 13,21 Закону України № 2694);
-не розроблений План локалізації і ліквідації аварій на об'єктах підвищеної небезпеки по АЗС. ст. 13,21 ЗУ Про ОП , ст. 11 Закон України Про об'єкти підвищеної небезпеки (статті 13,21 Закону України № 2694);
-на АЗС не передбачено заземлюючий пристрій для автомобільної цистерни при зливі, ст. 13,21 ЗУ Про ОП , п. 4.6.2.5 Правил (статті 13,21 Закону України № 2694);
- над дихальними пристроями і ємностями для зберігання нафтопродукту немає грозозахисту ст. 21 ЗУ Про ОП , п.4.6.1.4 Правил (стаття 21 Закону України № 2694);
- ємності для зберігання нафтопродукту (дизеля) не приєднані до загального контуру заземлення, ст. 21 ЗУ Про ОП , п.4.6.2.4 Правил (стаття 21 Закону України № 2694);
- на АЗС №3,4,5 не ведуться наступні журнали: журнал прийому і здачі чергувань;
журнал обліку ремонту устаткування, ст. 13 ЗУ Про ОП ,
п. 1.5.1 (б) Правил (стаття 13 Закону України № 2694);
-на резервуарах для зберігання нафтопродуктів, що знаходяться на ФГ Ілаш не вказано порядковий номер резервуару, місткість і марка нафтопродукту, ст. 13 ЗУ Про ОП , п. 2.1.9 Правила (стаття 13 Закону України № 2694);
- навколо АБП та місця заправки автотранспорту немає водовідведеного лотка, підключений до збірки атмосферних опадів, забруднених нафтопродуктів, ст. 13 ЗУ Про ОП , п. 2.6.6; 2.6.7 Правила (стаття 13 Закону України № 2694).
У зв'язку із виявленням порушень, зазначених у рядку №7, відповідача попереджено про необхідність негайного зупинення експлуатації тракторного погрузчика марки ЕО-2621 державний номер 02584, випуску 1989 року.
Вважаючи вказані порушення у сфері охорони праці, вчинені відповідачем, такими, що створюють загрозу життю та здоров'ю працюючим, позивач звернувся до суду із позовом.
До вказаних правовідносин суд застосовує такі положення закону та робить висновки по суті спору.
Згідно статті 3 Конституції України людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.
Права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов'язком держави.
Основні положення щодо реалізації конституційного права працівників на охорону їх життя і здоров'я у процесі трудової діяльності, на належні, безпечні і здорові умови праці, регулює за участю відповідних органів державної влади відносини між роботодавцем і працівником з питань безпеки, гігієни праці та виробничого середовища і встановлює єдиний порядок організації охорони праці в Україні визначає Закон України "Про охорону праці" №2694-12 від 14 жовтня 1992 року.
Частиною другою статті 4 Закону України "Про охорону праці" визначено, що державна політика в галузі охорони праці базується, у тому числі на принципах пріоритету життя і здоров'я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.
Відповідно до вимог статті 38 Закону України "Про охорону праці" державний нагляд за додержанням законів та інших нормативно-правових актів про охорону праці здійснюють, зокрема, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці.
Відповідно до пункту 1 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 лютого 2015 року №96, Державна служба України з питань праці (Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі - загальнообов'язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб (далі -Положення №96).
Згідно підпункту 1 пункту 3 Положення №96 одним із основних завдань Держпраці є реалізація державної політики у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов'язкове державне соціальне страхування в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.
Пунктом 7 Положення №96 визначено, що Держпраці здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи. На утворені територіальні органи Держпраці може покладати виконання завдань за міжрегіональним принципом.
Постановою Кабінету Міністрів України "Про утворення територіальних органів державної інспекції з питань праці та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України" №100 від 11 лютого 2015 року утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної служби з питань праці за переліком згідно з додатком, реорганізувавши шляхом злиття територіальні органи Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки і Державної інспекції з питань праці, в тому числі і управління Держпраці у Чернівецькій області.
Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначає Закон України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності від 05 квітня 2007 року № 877-V.
Статтею 1 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності визначено, що державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються у формі перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та в інших формах, визначених законом.
Частиною першою статті 4 Закону України Про основні засади державного нагляду(контролю) у сфері господарської діяльності встановлено, що державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб'єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.
Відповідно до частин першої-третьої статті 7 Закону України Про основні засади державного нагляду(контролю) у сфері господарської діяльності для здійснення планового або позапланового заходу орган державного нагляду (контролю) видає наказ (рішення, розпорядження), який має містити найменування суб'єкта господарювання, щодо якого буде здійснюватися захід, та предмет перевірки.
На підставі наказу (рішення, розпорядження) оформляється посвідчення (направлення) на проведення заходу державного нагляду (контролю), яке підписується керівником органу державного нагляду (контролю) (головою державного колегіального органу) або його заступником (членом державного колегіального органу) із зазначенням прізвища, ім'я та по батькові і засвідчується печаткою.
У посвідченні (направленні) на проведення заходу зазначаються: найменування органу державного нагляду (контролю), що здійснює захід; найменування суб'єкта господарювання та/або його відокремленого підрозділу або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснюється захід; місцезнаходження суб'єкта господарювання та/або його відокремленого підрозділу, щодо діяльності яких здійснюється захід; номер і дата наказу (рішення, розпорядження), на виконання якого здійснюється захід; перелік посадових осіб, які беруть участь у здійсненні заходу, із зазначенням їх посади, прізвища, ім'я та по батькові; дата початку та дата закінчення заходу; тип заходу (плановий або позаплановий); форма заходу (перевірка, ревізія, обстеження, огляд, інспектування тощо); підстави для здійснення заходу; предмет здійснення заходу; інформація про здійснення попереднього заходу (тип заходу і строк його здійснення).
Згідно частини шостої статті 7 Закону України Про основні засади державного нагляду(контролю) у сфері господарської діяльності за результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю) складає акт, який повинен містити такі відомості: дату складення акта; тип заходу (плановий або позаплановий); форма заходу (перевірка, ревізія, обстеження, огляд тощо); предмет державного нагляду (контролю); найменування органу державного нагляду (контролю), а також посаду, прізвище, ім'я та по батькові посадової особи, яка здійснила захід; найменування юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснювався захід.
Посадова особа органу державного нагляду (контролю) зазначає в акті стан виконання вимог законодавства суб'єктом господарювання, а в разі невиконання - детальний опис виявленого порушення з посиланням на відповідну вимогу законодавства.
Згідно абзацу 1 частини п'ятої статті 4 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання можуть бути призупинені виключно за рішенням суду.
Частиною сьомою статті 7 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності передбачено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.
Як вбачається з обставин справи, управлінням Держпраці у Чернівецькій області було проведено планову перевірку дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки, гігієни праці, умов праці, безпечного поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, а також ведення робіт, пов'язаних з геологічним вивченням надр, їх використанням та охороною, використанням та переробкою мінеральної сировини, дотримання законодавства про працю на фермерському господарстві "Ілаш''. За результатом проведеної перевірки виявлено численні порушення вимог законодавства, які можуть створювати шкоду життю та здоров'ю людей.
Як вбачається з матеріалів справи, дії щодо проведення указаної вище перевірки та акт від 10 липня 2017 року №007/023-014 відповідачем не оскаржувались.
Згідно ж статті 11 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності виконання вимог органу державного нагляду (контролю) щодо усунення виявлених порушень вимог законодавства є обов'язком суб'єкта господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю).
Згідно наявних у справі матеріалів зафіксовані в акті перевірки порушення відповідачем не виконано.
Відтак, суд приходить до висновку про наявність правових підстав для застосування в даному випадку захід реагування у сфері державного нагляду (контролю) до фермерського господарства "Ілаш'' у вигляді повного зупинення роботи, експлуатації (виробництва), зокрема: експлуатацію тракторного двигуна марки ЕО - 2621, державний номер 02584, випуску 1989 року.
Згідно із пунктом 3 частини першої статті 129 Конституції України однією із основних засад судочинства є змагальність сторін та свобода в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Частиною першою статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до частини першої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Відповідач не надав суду жодних доводів щодо безпідставності заявлених позовних вимог.
Таким чином, заявлений позов є обґрунтованим та підлягає задоволенню.
Водночас суд звертає увагу сторін, що відповідно до абзацу 2 частини п'ятої статті 4 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності відновлення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання після призупинення можливе з моменту отримання органом державного нагляду (контролю), який ініціював призупинення, повідомлення суб'єкта господарювання про усунення ним усіх встановлених судом порушень.
Частиною дванадцятою статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що особа має право подати заяву про скасування заходів реагування щодо державного нагляду (контролю), застосованих судом за результатом розгляду справи, передбаченої пунктом 5 частини першої цієї статті, якщо обставини, які стали підставою для вжиття заходів реагування, перестали існувати або усунуті, що підтверджується відповідними доказами. Така заява подається до адміністративного суду, який прийняв постанову про застосування відповідних заходів реагування щодо державного нагляду (контролю).
Отже, після усунення порушень, зафіксованих в акті перевірки, відповідач має право звернутись до суду із заявою про скасування застосованих судом заходів реагування.
Згідно пункту 10 частини першої статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України негайно виконуються постанови суду про повне або часткове зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо це загрожує життю та/або здоров'ю людей.
Негайно також виконуються постанови суду, прийняті в порядку скороченого провадження у адміністративних справах, передбачених пунктами 1, 3, 4, 5, 6 частини першої статті 183-2 цього Кодексу.
Керуючись статтями 69, 70, 71, 86, 158 - 163, 183-2, 256 Кодексу адміністративного судочинства України,
П О С Т А Н О В И В :
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Застосувати захід реагування у сфері державного нагляду (контролю) до фермерського господарства "Ілаш'' (голова ОСОБА_1, юридична адреса: Чернівецька область, Кельменецький район, селище міського типу Кельменці, вулиця Кільцева, 3, код за ЄДРПОУ -35194382, КВЕД- 01.11) у вигляді повного зупинення роботи, експлуатації (виробництва) тракторного двигуна марки ЕО - 2621, державний номер 02584, випуску 1989 року.
Постанова підлягає до негайного виконання.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя О.П. Лелюк
Суд | Чернівецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.08.2017 |
Оприлюднено | 19.08.2017 |
Номер документу | 68363799 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Лелюк Олександр Петрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Лелюк Олександр Петрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні