Постанова
від 15.08.2017 по справі 803/977/17
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 серпня 2017 року Справа № 803/977/17

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Андрусенко О. О.,

при секретарі судового засідання Хомяк М. І.,

за участю представників позивача Нівчика А. М.,

представників відповідача Войтовича В. А., Коноваленко О. П., Ляпініної О. М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Луцьку адміністративну справу за позовом Головного управління ДФС у Волинській області до Приватного підприємства "Багіра" про накладення арешту коштів на рахунках платника податків,

ВСТАНОВИВ:

Головне управління ДФС у Волинській області (далі - ГУ ДФС у Волинській області, позивач) звернулося в суд з позовом до Приватного підприємства "Багіра" (далі - ПП "Багіра", відповідач) про накладення арешту коштів на рахунках платника податків.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що головними державними ревізорами - інспекторами ГУ ДФС у Волинській області на підставі наказу ГУ ДФС у Волинській області від 28.07.2017 року №1989 Про проведення фактичної перевірки 30.07.2017 року здійснено виїзд за адресою господарської одиниці - Пункт прийому платежів , що знаходиться за адресою: м. Луцьк, вул. Єршова, 6. За результатами перевірки складено акт фактичної перевірки від 30.07.2017 року №001033, яким встановлено факт отримання готівкових коштів охоронцем ПП "Багіра" за в'їзд на територію автомобільного ринку без застосування реєстратора розрахункових операцій та без видачі відповідного розрахункового документа. У зв'язку з тим, що відповідач проводить розрахункові операції без застосування реєстратора розрахункових операцій, тому позивач просить накласти арешт коштів на рахунках ПП "Багіра".

Представник позивача в судовому засіданні заявлені позовні вимоги підтримав з підстав, наведених у позовній заяві, просив їх задовольнити. Додатково суду зазначив, що фактична перевірка відповідача проводилась вже вдруге. Аналогічна фактична перевірка була проведена 13.07.2017 року. Цього разу, як і попереднього, контрольно-розрахункову операцію проводив охоронник ПП "Багіра" ОСОБА_5 без застосування реєстратора розрахункових операцій та без видачі відповідного розрахункового документа. Під час фактичної перевірки 30.07.2017 ОСОБА_5 отримано готівкові кошти в сумі 10,00 грн., саме така сума була запрошена останнім при наданні послуг за в'їзд на територію автомобільного ринку за адресою: м.Луцьк, вул.Єршова, 6. При наданні пояснень 30.07.2017 року ОСОБА_5 послався на те, що взяв при заїзді машини 10,00 грн. для власних потреб (на каву) і у трудових відносинах з ПП "Багіра" не перебуває, заробітної плати не отримує, так як перебуває на стажуванні з 08.07.2017 року. Однак при попередній аналогічній перевірці останній в своїх поясненнях від 13.07.2017 року стверджував, що працює на ПП "Багіра" з 01.07.2017 року, а також, що отримує готівкові кошти саме за стоянку транспортних засобів, які має заносити в касу підприємства.

Представники відповідача у судовому засіданні адміністративний позов не визнали, просили в його задоволенні відмовити повністю. Вказували на те, що одними із підстав для накладення арешту коштів на рахунках платника податків є наявність у такого платника податків податкового боргу, а також відсутність майна для погашення цього податкового боргу. Оскільки позивачем не доведено наявність у ПП "Багіра" податкового боргу та відсутність майна, на яке може бути звернено стягнення для погашення податкового боргу, тому відсутні підстави для накладення арешту коштів на рахунках відповідача. Крім того, підприємством укладений договір з кооперативом "Сигма" на охорону приміщень, які знаходяться за адресою: м. Луцьк, вул. Єршова, 6. Охоронник, виконуючи свої обов'язки по охороні будівель, які огороджені, ходить по периметру даної території і не має права брати від громадян готівкові кошти.

Заслухавши пояснення осіб, які беруть участь у справі та дослідивши письмові докази, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають до задоволення з наступних підстав.

Судом встановлено, що 28.07.2017 року в.о. начальником ГУ ДФС прийнято наказ №1989 про проведення фактичної перевірки ПП "Багіра", назва господарської одиниці - "Пункт прийому платежів", адреса господарської одиниці: м. Луцьк, вул. Єршова, буд.6 протягом 10 діб, починаючи з 29.07.2017 року, з питань дотримання вимог Податкового кодексу України, Законів України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів", "Про ліцензування певних видів господарської діяльності", "Про оплату праці", "Про платіжні системи та переказ коштів в Україні", постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 року №637 "Про затвердження Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні", Кодексу Законів про працю України (а.с.6). Крім того, 28.07.2017 року ГУ ДФС у Волинській області видане розпорядження №83-р "Про проведення перевірок у вихідні дні", яким зобов'язано управління аудиту (ОСОБА_6.) та в.о. начальника управління доходів і зборів з фізичних осіб (Гнатюку О.І.) забезпечити 30.07.2017 року проведення фактичних перевірок автомобільного ринку (м. Луцьк, вул. Єршова, буд.6) (а.с.7).

30.07.2017 року на підставі вищевказаного наказу та направлень на перевірку від 28.07.2017 року №№001898, 001899, 001903 (а.с.8) посадовими особами ГУ ДФС у Волинській області здійснено фактичну перевірку за адресою здійснення господарської діяльності ПП "Багіра": м. Луцьк, вул. Єршова, буд. 6 (назва господарської одиниці - "Пункт прийому платежів"), про що складено акт (довідку) фактичної перевірки від 30.07.2017 №001033 (а.с.10-11).

Під час перевірки встановлено факт надання послуг, а саме: за в'їзд на територію автомобільного ринку за адресою: м. Луцьк, вул. Єршова, 6 охоронцем ПП "Багіра" ОСОБА_5 отримано готівкові кошти в сумі 10,00 грн. Вказана розрахункова операція була проведена без застосування реєстратора розрахункових операцій та без видачі відповідного розрахункового документа.

Як слідує з пояснень охоронця ПП "Багіра" ОСОБА_5 від 30.07.2017: "взяв при заїзді машини 10 грн. на каву. На сьогоднішній день в трудових відносинах не перебуваю, так як знаходжусь на стажуванні. Зарплати не отримував, так як проходжу стажування з 08.07.2017 року" (а.с.9).

У зв'язку з відмовою особи, яка фактично здійснювала розрахункову операцію в пункті прийому платежів ПП "Багіра" за адресою: м. Луцьк, вул. Єршова, буд. 6, у підписанні акта перевірки та отриманні акта перевірки, посадовими особами позивача було складено відповідні акти про таку відмову від 30.07.2017 року №№264/03-20-14-05/32501533, 263/03-20-14-05/32501533 (а.с.5, 6 зворот).

02.08.2017 року заступником начальника ГУ ДФС у Волинській області було прийнято рішення про застосування умовного адміністративного арешту майна платника податків ПП "Багіра", код ЄДРПОУ 32501533, що перебуває (розміщене, зберігається): м. Луцьк, вул. Холмська 4 (юридична адреса), м. Луцьк вул. Єршова, 6 (фактичне місце здійснення діяльності) на підставі підпункту 94.2.4 пункту 94.2 статті 94 ПК у зв'язку із відсутністю реєстратора розрахункових операцій, зареєстрованого у встановленому законодавством порядку за вказаною адресою (а.с.5).

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.

Обов'язки та компетенція контролюючих органів, повноваження їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства визначені Податковим кодексом України.

Відповідно до підпунктів 20.1.4, 20.1.9, 20.1.10, 20.1.11 пункту 20.1 статті 20 ПК України контролюючі органи мають право: проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення; вимагати під час проведення перевірок від платників податків, що перевіряються, проведення інвентаризації основних засобів, товарно-матеріальних цінностей, коштів, зняття залишків товарно-матеріальних цінностей, готівки; здійснювати контроль за додержанням законодавства з питань регулювання обігу готівки (крім банків), порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги), за наявністю ліцензій на провадження видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до закону, торгових патентів, за додержанням порядку приймання готівки для подальшого переказу (крім приймання готівки банками), за дотриманням суб'єктами господарювання установлених законодавством обов'язкових вимог щодо забезпечення можливості розрахунків за товари (послуги) з використанням електронних платіжних засобів; проводити контрольні розрахункові операції до початку перевірки платника податків щодо дотримання ним порядку проведення готівкових розрахунків та застосування реєстраторів розрахункових операцій.

Згідно із пунктом 75.1 ст.75 ПК, контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об'єктів права власності такого платника. Така перевірка здійснюється контролюючим органом щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) (підпункт 75.1.3 пункт 75.1 статті 75 ПК України).

Статтею 80 цього кодексу визначено, що фактична перевірка здійснюється без попередження платника податків (особи). Фактична перевірка може проводитися на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції, під розписку до початку проведення такої перевірки, та за наявності хоча б однієї з таких підстав, зокрема, у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації від державних органів або органів місцевого самоврядування, яка свідчить про можливі порушення платником податків законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи, зокрема, щодо здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності патентів, ліцензій, та інших документів, контроль за наявністю яких покладено на контролюючі органи, виробництва та обігу підакцизних товарів; у разі виявлення за результатами попередньої перевірки порушення законодавства з питань, визначених у пункті 75.1.3; у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про використання праці найманих осіб без належного оформлення трудових відносин та виплати роботодавцями доходів у вигляді заробітної плати без сплати податків до бюджету, а також здійснення фізичною особою підприємницької діяльності без державної реєстрації. Перед початком фактичної перевірки, з питань дотримання порядку здійснення розрахункових операцій та ведення касових операцій, посадовими особами контролюючих органів на підставі підпункту 20.1.9 пункту 20.1 статті 20 цього Кодексу може бути проведена контрольна розрахункова операція. Допуск посадових осіб контролюючих органі до проведення фактичної перевірки здійснюється згідно із статтею 81 цього Кодексу. Фактична перевірка проводиться двома і більше посадовими особами контролюючого органу у присутності посадових осіб суб'єкта господарювання або його представника та/або особи, що фактично здійснює розрахункові операції.

Відповідно до пунктів 81.1 та 81.2 статті 81 ПК України посадові особи контролюючого органу мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки, фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим Кодексом, та за умови пред'явлення або надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, таких документів: направлення на проведення такої перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, реквізити наказу про проведення відповідної перевірки, найменування та реквізити суб'єкта (прізвище, ім'я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) або об'єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична), підстави, дата початку та тривалість перевірки, посада та прізвище посадової (службової) особи, яка проводитиме перевірку. Направлення на перевірку у такому випадку є дійсним за наявності підпису керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, що скріплений печаткою контролюючого органу; копії наказу про проведення перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, найменування та реквізити суб'єкта (прізвище, ім'я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) та у разі проведення перевірки в іншому місці - адреса об'єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична перевірка), підстави для проведення перевірки, визначені цим Кодексом, дата початку і тривалість перевірки, період діяльності, який буде перевірятися. Наказ про проведення перевірки є дійсним за наявності підпису керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу та скріплення печаткою контролюючого органу; службового посвідчення осіб, які зазначені в направленні на проведення перевірки.

Непред'явлення або ненадіслання у випадках, визначених цим Кодексом, платнику податків (його посадовим (службовим) особам або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції) цих документів або пред'явлення зазначених документів, що оформлені з порушенням вимог, встановлених цим пунктом, є підставою для недопущення посадових (службових) осіб контролюючого органу до проведення документальної виїзної або фактичної перевірки.

При пред'явленні направлення платнику податків та/або посадовим (службовим) особам платника податків (його представникам або особам, які фактично проводять розрахункові операції) такі особи розписуються у направленні із зазначенням свого прізвища, імені, по батькові, посади, дати і часу ознайомлення.

Відповідно до пункту 86.5 статті 86 ПК України акт (довідка) про результати фактичних перевірок, визначених статтею 80 цього Кодексу, складається у двох примірниках, підписується посадовими особами контролюючих органів, які проводили перевірку, реєструється не пізніше наступного робочого дня після закінчення перевірки. Акт (довідка) про результати зазначених перевірок підписується особою, яка здійснювала розрахункові операції, платником податків та його законними представниками (у разі наявності).

Підписання акта (довідки) таких перевірок особою, яка здійснювала розрахункові операції, платником податків та/або його представниками та посадовими особами контролюючого органу, які проводили перевірку, здійснюється за місцем проведення перевірки або у приміщенні контролюючого органу.

У разі відмови платника податків, його законних представників або особи, яка здійснювала розрахункові операції, від підписання акта (довідки), посадовими особами контролюючого органу складається акт, що засвідчує факт такої відмови.

У разі відмови платника податків або його законних представників від отримання примірника акта (довідки) перевірки чи неможливості його вручення платнику податків або його законним представникам чи особі, яка здійснювала розрахункові операції з будь-яких причин, такий акт або довідка надсилається платнику податків у порядку, визначеному статтею 58 цього Кодексу для надсилання (вручення) податкових повідомлень-рішень. У зазначених в цьому абзаці випадках контролюючим органом складається відповідний акт або робиться позначка в акті або довідці про результати перевірки.

З матеріалів справи слідує, що 30.07.2017 року після проведення контрольної розрахункової операції на суму 10,00 грн. за в'їзд на територію авторинку за адресою: м. Луцьк, вул. Єршова, буд. 6, де здійснює фактичну господарську діяльність ПП "Багіра", особі, яка провела розрахункову операцію, а саме: охороннику ОСОБА_5 було пред'явлено службові посвідчення, копію наказу від 28.07.2017 року №1989 та направлення на перевірку 28.07.2017 року №№001898, 001899, 001903. Посадові особи ГУ ДФС у Волинській області ознайомили охоронника ПП "Багіра" з вищевказаними наказом, про що свідчить особистий підпис останнього на цьому документі.

Таким чином, посадовими особами ГУ ДФС у Волинській області дотримані вимоги щодо порядку проведення фактичної перевірки, останні були допущені до її проведення, отже фактична перевірка ПП "Багіра" проведена у відповідності до вимог чинного податкового законодавства.

Відповідно до пункту 94.1 ст. 94 ПК України адміністративний арешт майна платника податків (далі - арешт майна) є винятковим способом забезпечення виконання платником податків його обов'язків, визначених законом.

Арешт майна може бути застосовано, якщо з'ясовується одна з таких обставин: відсутні дозволи (ліцензії) на здійснення господарської діяльності, а також у разі відсутності реєстраторів розрахункових операцій, зареєстрованих у встановленому законодавством порядку, крім випадків, визначених законодавством (пункт 94.2.4 статті 94 ПК України).

У відповідності до частини другої пункту 94.6 статті 94 ПК України встановлено, що арешт коштів на рахунку платника податків здійснюється виключно на підставі рішення суду шляхом звернення контролюючого органу до суду.

Вказана норма кореспондується з пунктом 7.1 Розділу VII Порядку застосування адміністративного арешту майна платника податків, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 10.10.2013 №568.

Згідно з підпунктом 20.1.33 пунктом 20.1 статті 20 ПК України контролюючий орган має право звертатися до суду щодо накладення арешту на кошти та інші цінності, що знаходяться в банку, платника податків, який має податковий борг, у разі якщо у такого платника податків відсутнє майно та/або його балансова вартість менша суми податкового боргу, та/або таке майно не може бути джерелом погашення податкового боргу.

Системний аналіз зазначених норм права дає підстави для висновку, що законодавець передбачив два види арешту майна в залежності від підстав та порядку його застосування:

1) арешт на кошти та інші цінності платника податків, що знаходяться у банку, який застосовується за рішенням суду як спосіб забезпечення погашення податкового боргу, підставою для застосування якого є відсутність або недостатність у платника податків майна для погашення податкового боргу;

2) адміністративний арешт майна, в тому числі грошових коштів на банківському рахунку, як спосіб забезпечення виконання платником податків його обов'язків, визначених законом (не виключно обов'язку сплатити податкове зобов'язання), який застосовується за адміністративним або судовим рішенням (в залежності від виду майна).

Отже, твердження представників відповідача про те, що лише при наявності у підприємства податкового боргу та відсутності майна для його погашення контролюючий орган вправі звертатись з вимогою про накладення арешту на кошти, є необгрунтованими, оскільки ПК України передбачає дві різні підстави, за яких такий арешт може застосовуватись.

Так, підставою для звернення позивача до суду з вимогою про накладення арешту коштів на рахунках підприємства є проведення контрольно-розрахункової операції відповідачем (охоронником ОСОБА_5.) без застосування зареєстрованого реєстратора розрахункових операцій.

Відповідно до пунктів 1, 2 статті 3 Закону України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов'язані: проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок; видавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, при отриманні товарів (послуг) в обов'язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції.

Матеріалами справи підтверджується та обставина, що 30.07.2017 охоронець ОСОБА_5 отримав від працівників податкового органу грошові кошти в сумі 10,00 грн. за в'їзд на територію авторинку без застосування реєстратора розрахункових операцій та видачі розрахункового документа.

Як зазначалось вище, підпунктом 94.2.4 пункту 94.2 статті 94 ПК України встановлено, що арешт майна може бути застосовано, якщо відсутні дозволи (ліцензії) на здійснення господарської діяльності, а також у разі відсутності реєстраторів розрахункових операцій, зареєстрованих у встановленому законодавством порядку, крім випадків, визначених законодавством.

Таким чином, суд вважає доведеним факт проведення працівником ПП "Багіра" розрахункової операції без застосування реєстратора розрахункових операцій, а відсутність останнього є передбаченою законом підставою для застосування адміністративного арешту майна (в тому числі коштів) платника податків.

З врахуванням вищевикладеного, суд дійшов висновку про наявність умов для накладення арешту на кошти відповідача у зв'язку з порушенням ПП "Багіра" норм чинного законодавства України, а саме: проведення розрахункової операції при наданні послуг (заїзді автотранспорту на територію авторинку) без використання зареєстрованих, опломбованих у встановленому порядку та не переведених у фіскальний режим роботи реєстраторів розрахункових операцій та без роздрукування відповідного розрахункового документа, а тому позов підлягає до задоволення.

Окрім того, суд звертає увагу, що відповідно до положень статті 20 ПК України арешт коштів на рахунках, не може поширюватись на операції з видачі заробітної плати та сплати податків, зборів, єдиного внеску, а також визначених контролюючим органом грошових зобов'язань платника податків, погашення податкового боргу.

Керуючись статтями частиною третьою статті 160, статтею 163 Кодексу адміністративного судочинства України та на підставі Податкового кодексу України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Накласти арешт на грошові кошти на банківських рахунках Приватного підприємства "Багіра" (43010, Волинська область, місто Луцьк, вулиця Холмська, будинок 4, код ЄДРПОУ 32501533), крім операцій з видачі заробітної плати та сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, а також визначених контролюючим органом грошових зобов'язань платника податків, погашення податкового боргу.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на постанову подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови, повний текст якої складено 21 серпня 2017 року. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.

Головуючий-суддя О. О. Андрусенко

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.08.2017
Оприлюднено23.08.2017
Номер документу68422887
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —803/977/17

Ухвала від 01.07.2021

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Андрусенко Оксана Орестівна

Ухвала від 01.07.2021

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Андрусенко Оксана Орестівна

Ухвала від 01.07.2021

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Андрусенко Оксана Орестівна

Ухвала від 11.06.2021

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Андрусенко Оксана Орестівна

Постанова від 15.08.2017

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Андрусенко Оксана Орестівна

Ухвала від 04.08.2017

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Андрусенко Оксана Орестівна

Ухвала від 04.08.2017

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Андрусенко Оксана Орестівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні