Постанова
від 15.08.2017 по справі 802/341/17-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

15 серпня 2017 р. Справа № 802/341/17-а

Вінницький окружний адміністративний суд в складі

Головуючого судді Дмитришеної Руслани Миколаївни ,

Суддів: Альчука Максима Петровича

Воробйової Інни Анатоліївни

за участю:

секретаря судового засідання: Макарової К.В.

позивача: ОСОБА_2

представника позивача: ОСОБА_3

представника відповідача: Покими І.О., Ставнічук О.Г.

представника відповідача та третьої особи: Горобця А.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом: ОСОБА_2

до: Могилів - Подільської міської ради, Державного реєстратора юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців відділу надання адміністративних послуг Могилів - Подільської міської ради Ставнічук Олени Григорівни, третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Навчально-виховний комплекс №3 "Загальноосвітній навчальний заклад - дошкільний навчальний заклад" м. Могилева-Подільського Вінницької області

про: скасування рішень та запису

ВСТАНОВИВ:

До Вінницького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом звернулась ОСОБА_2 (далі - позивач) до Могилів - Подільської міської ради (далі - відповідач 1), Державного реєстратора юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Могилів - Подільської районної державної адміністрації Ставнічук Олени Григорівни, третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Навчально-виховний комплекс №3 "Загальноосвітній навчальний заклад - дошкільний навчальний заклад" м. Могилева-Подільського Вінницької області про скасування рішень та запису.

Предметом оскарження у даній справі, з урахуванням заяви про зміну предмету позову від 21.04.2017, є визнання протиправним та скасування рішення №210 9 сесії 7 скликання Могилів-Подільської міської ради від 19.07.2016 р. в частині створення з 25 липня 2016 року Навчально-виховного комплексу №3 "загальноосвітній навчальний заклад - дошкільний навчальний заклад " м. Могилева-Поділького Вінницької області та рішення №211 9 сесії 7 скликання Могилів-Подільської міської ради від 19.07.2016 р. в частині ліквідації з 26.09.2016 року Навчально - виховного комплексу: середня загальноосвітня школа І - ІІІ ступенів №3 гімназія м. Могилева - Подільського та дошкільного навчального закладу №2 "Золотий ключик", (далі - НВК №3, ДНЗ №2).

А також скасування записів в Єдиному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 07.09.2016 про проведення державної реєстрації ліквідації юридичних осіб: середньої загальноосвітньої школа І - ІІІ ступенів №3 гімназії м. Могилева - Подільського та дошкільного навчального закладу №2 "Золотий ключик", та запис від 09.11.2016 про державну реєстрацію припинення вказаних вище юридичних осіб - навчальних закладів.

Позовні вимоги мотивовані тим, що рішенням №211 було ліквідовано, зокрема Навчально - виховний комплекс: середня загальноосвітня школа І - ІІІ ступенів №3 гімназія м. Могилева - Подільського та дошкільний навчальний заклад №2 "Золотий ключик".

Таке рішення позивач вважає протиправним з огляду на те, що воно суперечить положенням чинного законодавства, зокрема ст. 110 ЦК України. Будь-яка підстава, що вказана в цій ст. 110 ЦК, для ліквідації дошкільного навчального закладу була відсутня. Ліквідація - це припинення юридичної особи без правонаступництва, з повним припиненням прав та обов'язків.

Рішенням №210 створено ряд навчальних закладів, зокрема і навчально-виховний комплекс №3 "загальноосвітній навчальний заклад - дошкільний навчальний заклад" м. Могилева-Поділького. На переконання позивача, дані навчальні заклади не є новоствореними, не відбулось ліквідації, а відбулось фактично злиття двух установ.

В своїй заяві позивач посилається на приписи Положення про навчально-виховний комплекс "дошкільний навчальний заклад - загальноосвітній навчальний заклад, "загальноосвітній навчальний заклад - дошкільний навчальний заклад", яке затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 12 березня 2003 №306, ст. 1 якого визначає, що навчально-виховний комплекс "дошкільний навчальний заклад - загальноосвітній навчальний заклад", "загальноосвітній навчальний заклад - дошкільний навчальний заклад" - це навчальний заклад, що забезпечує реалізацію права громадян на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти.

Відповідно до п. 2.1 розділу II Статуту Навчально - виховного комплексу №3 "загальноосвітній навчальний заклад - дошкільний навчальний заклад" м. Могилів -Подільський Вінницької області, НВК складається з двох підрозділів - дошкільного та шкільного. Дошкільний підрозділ забезпечує належний рівень дошкільної освіти дітей віком до шести (семи) років відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти.

Шкільний підрозділ забезпечує відповідний рівень загальноосвітньої підготовки учнів згідно з вимогами Державного стандарту загальної середньої освіти. У складі шкільного підрозділу можуть бути класи з поглибленим вивченням окремих предметів, групи продовженого дня. НВК може мати спеціалізацію (вивчення іноземних мов тощо).

З огляду на наведене рішення 9 сесії 7 скликання Могилів - Подільської міської ради №№ 210 та 211 від 19.07.2016 року є протиправними та підлягають скасуванню.

Крім того, позивач вважає, що оскільки підстава проведення державної реєстрації припинення юридичної особи дошкільного навчального закладу №2 Золотий ключик є протиправною, то, відповідно, у разі її скасування підлягає скасуванню і сама державна реєстрація.

Щодо свого порушеного права оскаржуваними рішеннями, то позивач як в адміністративному позові, так і в своїх поясненнях, наданих в ході судового розгляду зазначає, що у період з 19.03.2001 року остання займала посаду завідуючої дошкільного навчального закладу №2 "Золотий ключик".

13.06.2016 ОСОБА_2 було звільнено із займаної посади. Не погоджуючись із вказаними діями управління освіти Могилів - Подільської міської ради, ОСОБА_2 звернулась до Могилів-Подільського міськрайонного суду з позовом про поновлення її на займаній посаді та скасування наказу про звільнення.

У своїх промовах ОСОБА_2 зазначає, що відповідач під час розгляду справи про її поновлення в Могилів-Подільському міськрайонному суді у своїх запереченнях посилався на те, що поновити ОСОБА_2 на посаді немає можливості, оскільки установа ліквідована. В підтвердження цього, до матеріалів цивільної справи №138/2375/16-ц представником управління освіти були долучені оскаржувані в даній справі копії рішень, зокрема рішення 9 сесії 7 скликання Могилів-Подільської міської ради від 19.07.2016 р. щодо ліквідації з 26.09.2016 року Навчально - виховного комплексу: середня загальноосвітня школа І - ІІІ ступенів №3 гімназія м. Могилева - Подільського та дошкільного навчального закладу №2 "Золотий ключик".

Відтак, як вказують позивач та її представник, про порушене право щодо неможливості її поновлення на посаді через ліквідацію установи в якій вона працювала, остання дізналась лише 09.11.2016 року.

Позовні вимоги ОСОБА_2 підтримала та просила задовольнити їх в повному обсязі.

Представник позивача в судовому засіданні в обґрунтування позовних вимог зазначила, що немає заперечень щодо повноважень міської ради на прийняття таких рішення. Проте, в даному випадку заявники не погоджуються з організаційно-правовою формою припинення цих установ, оскільки фактично проведена не ліквідація, а реорганізація шляхом їх злиття. В підтвердження зазначеного, представник позивача покликалась на проведення самого перетворення даних юридичних осіб, оскільки НВК створювався на базі основних засобів, будівель та споруд, що належало дошкільному та шкільному закладам. На це вказують і передавальні Акти, що затверджені рішенням №257 10 сесії 7 скликання Могилів-Подільської міської ради. Крім того, наразі новостворений НВК зареєстрований за юридичною адресою, за якою знаходився НВК ЗОШ №3.

Щодо вимог про скасування про державну реєстрацію ліквідації та припинення вказаних вище установ представник вказує, що немає заперечень, що вони проведені у спосіб та згідно чинного законодавства. Проте, якщо рішення міської ради є протиправними та підлягають скасуванню, така реєстрація має бути приведена у первинний стан.

Представники відповідачів, третьої особи з адміністративним позовом не погодились з підстав, що викладені в письмових запереченнях. Окремо вказували на те, що міська рада відповідно до своїх повноважень, що передбачені Законами України "Про місцеве самоврядування в Україні", Закону України "Про дошкільну освіту", Закону Україну "Про загальну середню освіту", з урахуванням перспективної програми реформування освіти міста, прийняла рішення про ліквідацію та створення навчальних закладів комунальної форми власності. За наведених обставин, просили відмовити в задоволенні позовних вимог.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення учасників процесу, надавши оцінку доказам, що містяться в матеріалах справи, суд приходить до висновку, що позов не підлягає задоволенню з огляду на наступне.

Керуючись ст. 87 ЦК України, ст.ст. 25, 26, 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", ст. 9 Закону України "Про загальну середню освіту", ст. ст. 12, 16 Закону України "Про дошкільну освіту", Законом України "Про освіту", п. 5 Положення про навчально - виховний комплекс "дошкільний навчальний заклад - загальноосвітній навчальний заклад", "загальноосвітній навчальний заклад - дошкільний навчальний заклад", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.03.2003 р. №306, Положенням про загальноосвітній навчальний заклад, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 27.08.2010 р. №778, Могилів - Подільська міська рада 19.07.2016 р. на 9 сесії 7 скликання прийняла рішення №210 про створення навчально-виховних комплексів.

Даним рішенням №210 міська рада вирішила створити з 25 липня 2016 року, зокрема Навчально-виховний комплекс №3 "загальноосвітній навчальний заклад - дошкільний навчальний заклад" м. Могилева - Подільського Вінницької області.

Також, у відповідності до ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" ст. 9 Закону України "Про загальну середню освіту", ст. ст. 12, 16 Закону України "Про дошкільну освіту" Могилів - Подільська міська рада Вінницької області на 9 сесії 7 скликання 19.07.2016 року прийняла рішення №211 про ліквідацію навчальних закладів.

Вказаним рішенням №211, міська рада вирішила ліквідувати з 26.09.2016 року Навчально - виховний комплекс середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №3 - гімназія м. Могилева Подільського, код. ЄДРПОУ 37580054, та ліквідувати з 26.09.2016 дошкільний навчальний заклад №2 "Золотий ключик", код ЄДРПОУ 26243160.

Позивач посилаючись на положення ст. 110 ЦК України, вважає рішення Могилів - Подільської міської ради протиправними та просить суд їх скасувати.

Визначаючись щодо позовних вимог, суд виходить з наступного.

Згідно ст. 140 Конституції України, місцеве самоврядування є правом територіальної громади - жителів села чи добровільного об'єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища та міста - самостійно вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.

Статтею 143 Конституції України, територіальні громади села, селища, міста безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування управляють майном, що є в комунальній власності; затверджують програми соціально-економічного та культурного розвитку і контролюють їх виконання; затверджують бюджети відповідних адміністративно-територіальних одиниць і контролюють їх виконання; встановлюють місцеві податки і збори відповідно до закону; забезпечують проведення місцевих референдумів та реалізацію їх результатів; утворюють, реорганізовують та ліквідовують комунальні підприємства, організації і установи, а також здійснюють контроль за їх діяльністю; вирішують інші питання місцевого значення, віднесені законом до їхньої компетенції.

Система та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування в Україні регулюється Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні".

Відповідно до ст. 2 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" місцеве самоврядування в Україні - це гарантоване державою право та реальна здатність територіальної громади - жителів села чи добровільного об'єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища, міста - самостійно або під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України. Місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст.

Положеннями ч. 1 ст. 5 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" визначено, що система місцевого самоврядування включає: територіальну громаду; сільську, селищну, міську раду; сільського, селищного, міського голову; виконавчі органи сільської, селищної, міської ради; старосту; районні та обласні ради, що представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст; органи самоорганізації населення.

Згідно п. 30 ч. 1 ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання, зокрема реорганізація або ліквідація навчальних закладів комунальної форми власності здійснюється за рішенням місцевої ради.

З вказаних норм слідує, що створення підприємств, установ та організацій комунальної власності відповідної територіальної громади, як і прийняття рішень про передачу окремих повноважень щодо управління майном, яке належить до комунальної власності відповідної територіальної громади, належить до виключної компетенції міської ради.

Відповідно до матеріалів справи, 25.05.1981 року дошкільний навчальний заклад №2 "Золотий ключик" (ясла - садок) було створено рішенням Могилів - Подільської міської ради за №12, який був комунальною організацією.

Згідно матеріалів, рішенням 9 сесії Могилів - Подільської міської ради 7 скликання №211 "Про ліквідацію навчальних закладів" вирішено ліквідувати ряд установ, які були комунальними установами міської ради. Оскаржуваним рішенням №210 міська рада прийняла рішення, зокрема про створення НВК №3, який відповідно до положень Статуту знаходиться у комунальній власності Могилів-Подільської міської ради.

В силу положень ч. 2 ст. 16 Закону України "Про дошкільну освіту" державні дошкільні навчальні заклади створюються центральними органами виконавчої влади, комунальні дошкільні навчальні заклади - місцевими органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування з урахуванням соціально-економічних, національних, культурно-освітніх і мовних потреб за наявності дітей відповідного віку, необхідної навчально-методичної та матеріально-технічної бази, педагогічних кадрів, а також з дотриманням санітарно-гігієнічних норм, правил і стандартів.

Пунктом 6 вищевказаної норми зазначено, що реорганізація і ліквідація дошкільних навчальних закладів комунальної форми власності (крім закладів, визначених у частині четвертій цієї статті) здійснюється за рішенням сесії місцевої ради, державної форми власності - за рішенням засновника (засновників).

Положеннями ч. 1 ст. 11 Закону України "Про загальну середню освіту" визначено, що державні та комунальні загальноосвітні навчальні заклади створюються відповідно центральними, місцевими органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування з урахуванням соціально-економічних, національних, культурно-освітніх і мовних потреб за наявності необхідної кількості учнів (вихованців) відповідно до встановлених нормативів наповнюваності класів, необхідної матеріально-технічної та науково-методичної бази, педагогічних кадрів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Згідно п. 6 ст. 11 зазначеного вище Закону, реорганізація і ліквідація загальноосвітніх навчальних закладів комунальної форми власності здійснюється за рішенням сесії місцевої ради, державної і приватної форм власності - за рішенням засновника (засновників).

Отже, виходячи з системного аналізу зазначених норм права, орган місцевого самоврядування, уповноважений на пленарних засіданнях ради приймати рішення, зокрема, про ліквідацію комунальних установ - навчальних закладів. В свою чергу, орган місцевого самоврядування, під час прийняття рішень зобов'язаний діяти від імені та в інтересах конкретної місцевої територіальної громади або окремих категорій її членів, стосовно яких приймається рішення.

Постановою Кабінету Міністрів України від 12.03.2003 року №306 затверджено положення про навчально-виховний комплекс "дошкільний навчальний заклад - загальноосвітній навчальний заклад", "загальноосвітній навчальний заклад - дошкільний навчальний заклад". Згідно п. 5 Положення, визначено, що навчально-виховний комплекс створюється за рішенням місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування.

Відповідно до матеріалів справи, рішення Могилів-Подільської міської ради про ліквідацію навчальних закладів та створення нових комплексів було обумовлено згідно перспективної програми реформування освіти міста, в межах якої створено п'ять територій обслуговування населення (навчальних округів), які включають по одному дошкільному та шкільному закладу. На першому етапі у 2-х віддалених мікрорайонах створено навчально-виховні комплекси, тобто єдиний заклад, який має надавати якісні освітні послуги населенню у отриманні дошкільної та загальної середньої освіти.

Як обумовлено програмою реформування освіти міста, створення єдиних комплексів дає можливість: якісно обліковувати всіх дітей від народження до 18 років і охоплювати різними формами навчання, забезпечувати наступність при переході від дошкільної освіти до початкової шкільної, забезпечувати якість підготовки дітей старших груп до школи; раціонально використовувати навчальні приміщення дошкільного підрозділу для розміщення 1-х класів в садочку, що сприяє кращій адаптації дітей при переході від одної вікової групи до іншої, зменшує психоз дітей і батьків в період криз віку; для оптимізації витрат на утримання технічного персоналу мінімізує потреби на утримання 2-х завгоспів, 2-х комірників, 3-х медичних сестер, 2-х психологів, секретарів-діловодів тощо; сприяє покращеню гурткової роботи в старших групах; забезпечує логопедами педагогічний супровід дітей від 3-х років до виправлення вад мовленнєвого розвитку; покращує утримання в належному стані матеріально-технічної частини, проведення ремонтів; комплекс спрощує механізм переходу дітей від одної вікової групи до іншої та зарахування дітей до школи; тощо.

Таким чином, суд приходить до висновку, що міська рада при прийнятті оскаржуваних рішень №210 та №211 щодо ліквідації та створення навчальних закладів комунальної власності територіальної громади м. Могилева-Подільського діяла в межах наданих їй повноважень та в інтересах територіальної громади.

Відповідно до порядку та в межах Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" 07.09.2016 проведено державну реєстрацію щодо припинення юридичної особи за рішенням засновника або уповноваженого органу, а 09.11.2016 проведено державну реєстрацію припинення юридичних осіб в зв"язку ліквідацією НВК: середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №3 - гімназія м. Могилева Подільського, код. ЄДРПОУ 37580054, та ДНК №2 "Золотий ключик", код ЄДРПОУ 26243160, про що в ЄДР державним реєстратором вчинено відповідний запис.

Відтак, процедура ліквідації навчальних закладів проведена та завершена, що підтверджується і записом в Єдиному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, тому оскаржуване рішення №211 є виконаним. Також є виконаним і рішення №210 9 сесії 7 скликання Могилів-Подільської міської ради від 19.07.2016 р. щодо створення з 25 липня 2016 року зокрема, Навчально-виховного комплексу №3 "загальноосвітній навчальний заклад - дошкільний навчальний заклад" м. Могилева-Поділького Вінницької області. Юридична особа зареєстрована в установленому порядку, Статут затверджений, та розпочато свою діяльність навчального закладу. Всі працівники 29.07.2016 ліквідованих установ наказами були звільнені та наказами від 29.07.2016 були призначені в новостворений заклад.

Щодо посилань позивача на положення Цивільного кодексу України, то суд зазначає наступне.

Так, в адміністративному позові позивач посилається на відсутність підстав, що передбачені нормами ст 110 ЦК для ліквідації навчальних закладів.

Відповідно до положень ст 110 ЦК, юридична особа ліквідується:

1) за рішенням її учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, в тому числі у зв'язку із закінченням строку, на який було створено юридичну особу, досягненням мети, для якої її створено, а також в інших випадках, передбачених установчими документами;

2) за рішенням суду про визнання судом недійсною державної реєстрації юридичної особи через допущені при її створенні порушення, які не можна усунути, а також в інших випадках, встановлених законом.

2. Вимога про ліквідацію юридичної особи на підставах, зазначених у пункті 2 частини першої цієї статті, може бути пред'явлена до суду органом, що здійснює державну реєстрацію, а також учасником юридичної особи.

Рішенням суду про ліквідацію юридичної особи на його учасників або орган, уповноважений установчими документами приймати рішення про ліквідацію юридичної особи, можуть бути покладені обов'язки щодо проведення ліквідації юридичної особи.

Аналіз положень ч. 1 ст. 110 ЦК вказує на право органу юридичної особи ліквідовувати юридичну особу за своїм рішенням, в тому числі у зв'язку із закінченням строку, на який було створено юридичну особу, досягненням мети, для якої її створено, а також в інших випадках, передбачених установчими документами. Дані критерії не є вичерпними, оскільки норма Цивільного кодексу спрямовує на інші випадки, передбачені установчими документами.

До того ж, іншими нормами права, зокрема Законом України "Про місцеве самоврядування" встановлено виключну компетенцію органу місцевого самоврядування щодо ліквідації навчального закладу, яким і був ДНЗ №2 "Золотий ключик". Даний ясла - садок створений як комунальна організація за рішенням Могилів - Подільської міської ради за №12 від 25.05.1981.

За вище наведених обставин, міська рада як уповнаважений орган комунальних установ шкільного та дошкільного закладів мала повноваження відповідно до Конституції України, ЗУ "Про місцеве самоврядування в Україні", ЗУ "Про дошкільну освіту", ЗУ "Про загальну середню освіту" приймати рішення на пленарних засіданнях про їх ліквідацію та створення.

Разом з тим, відповідно до положень ст. 81 ЦК України юридичні особи, залежно від порядку їх створення, поділяються на юридичних осіб приватного права та юридичних осіб публічного права. Юридична особа приватного права створюється на підставі установчих документів відповідно до статті 87 цього Кодексу. Юридична особа публічного права створюється розпорядчим актом Президента України, органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування. Порядок утворення та правовий статус юридичних осіб публічного права встановлюються Конституцією України та законом.

Відтак, доводи позивача щодо ліквідації навчальних закладів, обґрунтовані нормами Цивільного кодексу України, судом відхиляються, оскільки вказані норми застосовуються до юридичних осіб приватного права. Як зазначено вище, частиною третьою статті 81 ЦК встановлено, що Цивільним Кодексом встановлюються порядок створення, організаційно-правові форми, правовий статус юридичних осіб приватного права. Натомість, порядок утворення, ліквідація, та правовий статус юридичних осіб публічного права встановлюються Конституцією України та законом.

Щодо порушеного права позивача, то із матеріалів справи слідує, що позивач працювала завідувачем ДНЗ №2 "Золотий ключик". Як вказує позивач, ліквідація вказаного закладу вплинула на її права та інтереси, оскільки внаслідок ліквідації вона не може поновитись на роботі.

Однак, з даного приводу суд зазначає, що ОСОБА_2 було звільнено із займаної посади 13.06.2016 не через ліквідацію установи в якій вона працювала, а в зв"язку з прогулом. Натомість, рішення про ліквідацію дошкільного закладу відповідачем міською радою прийнято 19.07.2016. Крім того, суд не погоджується з позицією позивача, що оскаржувані рішення безпосередньо порушують права позивача, зокрема право на працю, оскільки Конституцією України громадянам гарантується захист від незаконного звільнення. Натомість рішення суду про встановлення незаконного її звільнення із займаної посади судом не прийнято.

Згідно з ч.3 ст.2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Частиною 1 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з вимогами статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу (ч.1). В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову (ч.2).

Відповідно до ч. 2 ст. 159 КАС України, законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм адміністративного процесуального права.

Враховуючи вище наведене, колегія суддів прийшла до висновку, що позов про скасування рішеннь міської ради №№210 та 211 є необґрунтованим, відтак не підлягає задоволенню. Оскільки, вимоги в частині скасування записів в Єдиному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців про ліквідацію та припинення юридичної особи, є похідними від первинних вимог, вони задоволенню не підлягають.

В силу положень ст. 94 КАС України, судові витрати здійсненні позивачем відшкодуванню не підлягають.

Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

в задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КАС України.

Відповідно до ст. 186 КАС України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Головуючий суддя/підпис Дмитришена Руслана Миколаївна Судді./підпис/ Альчук Максим Петрович /підпис/ Воробйова Інна Анатоліївна

Згідно з оригіналом.

Суддя:

Секретар:

Дата ухвалення рішення15.08.2017
Оприлюднено23.08.2017
Номер документу68422931
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —802/341/17-а

Ухвала від 09.04.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Ухвала від 26.02.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Постанова від 27.02.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Ухвала від 23.07.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Ухвала від 07.11.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голяшкін О.В.

Ухвала від 10.10.2017

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Совгира Д. І.

Ухвала від 05.10.2017

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Совгира Д. І.

Ухвала від 14.09.2017

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Совгира Д. І.

Ухвала від 14.09.2017

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Совгира Д. І.

Постанова від 15.08.2017

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дмитришена Руслана Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні