Ухвала
від 16.08.2017 по справі 42/167б
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

61022, м.Харків, пр. Науки, 5

У Х В А Л А

ЗА СПРАВОЮ ПРО БАНКРУТСТВО

16.08.2017р. Справа № 42/167б

За заявою фізичної особи ОСОБА_1, м. Київ

про визнання результатів аукціону недійсними

у справі про банкрутство Публічного акціонерного товариства "Трест по будівництву та реконструкції автомобільних шляхів "Донбасшляхбуд", м. Донецьк

за заявою кредитора Акціонерного товариства "МІСТО БАНК", м. Одеса

ліквідатор (арбітражний керуючий) Шугалєєва І.Г.

Суддя господарського суду І.К. Чорненька

Представники:

від кредиторів: не з'явилися

ліквідатор: Шугалєєва І.Г.

фізична особа ОСОБА_1: не з'явився

від ТБ "Євросоюз": не з'явився

Ухвалою від 18.11.2010р. за заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "ЄВРО ЛІЗИНГ", м. Київ господарським судом Донецької області порушена справа про банкрутство Відкритого акціонерного товариства "Трест по будівництву та реконструкції автомобільних шляхів "ДОНБАСШЛЯХБУД", м.Донецьк внаслідок його фінансової неспроможності; введено мораторій на задоволення вимог кредиторів.

Ухвалою суду від 29.11.2010р. за результатами підготовчого засідання введена процедура розпорядження майном боржника, призначений розпорядник майна - арбітражний керуючий Шарий А.М.

Ухвалою суду від 19.09.2012р. за результатами попереднього засідання затверджено реєстр вимог кредиторів; відсторонено голову правління ОСОБА_5 від посади керівника боржника - ВАТ "Трест по будівництву та реконструкції автомобільних шляхів "ДОНБАСШЛЯХБУД" м.Донецьк, виконання обов'язків керівника боржника - ВАТ "Трест по будівництву та реконструкції автомобільних шляхів "ДОНБАСШЛЯХБУД" м.Донецьк покладено на розпорядника майна - арбітражного керуючого Шарий А.М.

Постановою Донецького апеляційного господарського суду від 22.10.2012р. ухвалу господарського суду Донецької області від 19.09.2012р. по справі №42/167б залишено без змін.

Постановою Вищого господарського суду України від 25.12.2012р. ухвалу господарського суду Донецької області від 19.09.2012р. та постанову Донецького апеляційного господарського суду від 22.10.2012р. у справі №42/167б скасовано в частині визнання грошових вимог кредиторів, які включаються розпорядником майна до реєстру вимог кредиторів; справу №42/167б в цій частині передано на новий розгляд до господарського суду Донецької області на стадію попереднього засідання.

Ухвалою господарського суду Донецької області від 29.05.2013р. за результатами попереднього засідання затверджено реєстр вимог кредиторів.

Постановою суду від 09.07.2013р. боржника - ПАТ "Трест по будівництву та реконструкції автомобільних шляхів "ДОНБАСШЛЯХБУД", м. Донецьк визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру строком на 12 місяців до 09.07.2014р., ліквідатором призначено арбітражного керуючого Шарий А.М.

Ухвалою господарського суду Донецької області від 26.03.2014р. ліквідатором по справі №42/167б про банкрутство ПАТ "Трест по будівництву та реконструкції автомобільних шляхів "ДОНБАСШЛЯХБУД", м. Донецьк призначено Шугалєєву Ірину Григорівну.

Ухвалою господарського суду Донецької області від 24.04.2014р. затверджено реєстр вимог кредиторів ПАТ "Трест по будівництву та реконструкції автомобільних шляхів "ДОНБАСШЛЯХБУД", м.Донецьк з урахуванням вимог конкурсних кредиторів, забезпечених кредиторів, поточних вимог, а також вимог з виплати заробітної плати, авторської винагороди, аліментів згідно обліку боржника тощо; надано згоду на продаж майна банкрута, яке є предметом забезпечення зобов'язань забезпечених кредиторів ПАТ "Банк "Фінанси та Кредит", ПАТ "Місто Банк" м. Одеса в особі Донецької філії ПАТ "Місто Банк", Корпорації "Індустріальна Спілка Донбасу".

Розпорядженням Вищого господарського суду України №21р від 24.04.2015 "Про відновлення роботи господарського суду Донецької області" відновлено роботу господарського суду Донецької області з 27.04.2015р. за адресою: м. Харків, пр. Леніна, 5.

Автоматизованою системою документообігу господарського суду Донецької області справа №42/167б передана судді Чорненькій І.К.

Ухвалою господарського суду Донецької області від 20.10.2015р. відновлено втрачену справу №42/167б про банкрутство ПАТ "Трест по будівництву та реконструкції автомобільних шляхів "ДОНБАСШЛЯХБУД", м. Донецьк, частково.

Ухвалою господарського суду Донецької області від 16.02.2016р. відмовлено у задоволенні клопотання Корпорації "Індустріальна Спілка Донбасу", м. Київ про заміну кредитора ТОВ "ДОНБІЗНЕСКОМПАНІ" за грошовими вимогами у розмірі 987687,13грн., включеними у першу чергу вимог кредиторів, на Корпорацію "Індустріальна Спілка Донбасу", м. Київ, та зобов'язання арбітражного керуючого внести відповідні зміни до реєстру вимог кредиторів.

Ухвалою господарського суду Донецької області від 05.04.16р. замінено первісного кредитора - ТОВ "Авіс Фінанс", м. Київ на нового кредитора - ТОВ "ФАКТОРИНГОВА КОМПАНІЯ "КВАНТА", м. Київ за грошовими зобов'язаннями у сумі 14911743,03грн.

13.04.2017р. до господарського суду надійшла заява фізичної особи ОСОБА_1, м. Київ №б/н від 07.04.2017р. про визнання результатів аукціону недісними.

Обґрунтовуючи заяву, заявник посилається на фактичну відсутність майна банкрута, що було реалізоване на аукціоні 14.03.2017р. та придбане заявником за результатами даного аукціону. Відсутність придбаного майна, на думку заявника, підтверджується наданими до заяви фотознімками.

Ухвалою господарського суду від 18.04.2017р. заява фізичної особи ОСОБА_1, м. Київ №б/н від 07.04.2017р. про визнання результатів аукціону недісними призначена до розгляду в судовому засіданні на 16.05.2017р.; заявника ОСОБА_1 зобов'язано надати суду: - докази направлення заяви про визнання результатів аукціону недійсними ліквідатору та Товарній біржі "Євросоюз", - договір купівлі-продажу від 20.03.2017р. щодо майна, придбаного заявником за результатами проведеного 14.04.2017р. аукціону з продажу майна банкрута ПАТ "Трест по будівництву та реконструкції автомобільних шляхів "Донбасшляхбуд", м. Донецьк; ліквідатора зобов'язано надати суду: - відзив на заяву фізичної особи ОСОБА_1, м.Київ від 07.04.2017р. про визнання результатів аукціону недійсними; - протокол проведення аукціону з продажу майна боржника ПАТ "Трест по будівництву та реконструкції автомобільних шляхів "Донбасшляхбуд", м.Донецьк від 14.03.2017р.; - документи які підтверджують визначення організатором аукціону з продажу майна банкрута Товарну біржу "Євросоюз" у встановленому ст.49 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", у тому числі договір на проведення аукціону; Товарну біржу "Євросоюз" зобов'язано надати суду відзив на заяву фізичної особи ОСОБА_1, м.Київ від 07.04.2017р. про визнання результатів аукціону недійсними.

15.05.2017р. до господарського суду від ліквідатора надійшов відзив №б/н б/д (з додатками) на заяву ОСОБА_1 про визнання результатів аукціону недійсними, в якому ліквідатор просить суд відмовити у задоволенні вказаної заяви.

Ухвалою господарського суду Донецької області від 16.05.2017р., у зв'язку з неявкою ліквідатора, ненаданням витребуваних документів у повному обсязі та виниклою необхідністю витребування додаткових документів, розгляд заяви фізичної особи ОСОБА_1, м.Київ про визнання результатів аукціону недійсними відкладено на 07.06.2017р.

02.06.2017р. до господарського суду від ліквідатора надійшла заява №б/н від 31.05.2017р. про долучення до матеріалів справи наступних документів:

- копії протоколу про результати проведення конкурсу з визначення організатора аукціону від 23.06.2015р.;

- копії листа ТБ "Євросоюз" про укладання договору;

- копії договору на організацію та проведення аукціону від 31.01.2017р.;

- копії матеріалів технічної інвентаризації об'єктів нерухомого майна, розміщених в тексті оголошення про проведення 14.03.2017р. аукціону.

Ухвалою суду від 07.06.2017р. розгляд заяви фізичної особи ОСОБА_1, м.Київ про визнання результатів аукціону недійсними відкладено на 27.06.2017р.; ліквідатора зобов'язано надати звіт про оцінку майна Публічного акціонерного товариства "Трест по будівництву та реконструкції автомобільних шляхів "Донбасшляхбуд", м. Донецьк, що було предметом продажу на аукціоні 14.03.2017р.; докази розміщення оголошення про проведення аукціону на веб-сайтах державного органу з питань банкрутства та Вищого господарського суду України; оголошення про проведення конкурсу з визначення організатора аукціону; докази виконання абз.5 п.2.4 договору на організацію та проведення аукціону; Товарну біржу "Євросоюз" зобов'язано надати відзив на заяву фізичної особи ОСОБА_1, м.Київ від 07.04.2017р. про визнання результатів аукціону недійсними.

13.06.2017р. ОСОБА_1 через канцелярію господарського суду надано клопотання про долучення до матеріалів справи копії договору купівлі-продажу від 20.03.2017р. та довідки-характеристики ПП "Бюро технічної інвентаризації та оцінки" №0606 від 23.03.2017р.

26.06.2017р. до господарського суду від Товарної біржі "Євросоюз" надійшов відзив на заяву фізичної особи ОСОБА_1, м.Київ від 07.04.2017р. про визнання результатів аукціону недійсними., в якому організатор аукціону просить суд відмовити у задоволенні заяви ОСОБА_1 та розглянути дану заяву без участі представника Товарної біржі "Євросоюз".

Також, 26.06.2017р. до господарського суду від ліквідатора надійшли наступні документи:

- заява про долучення до матеріалів справи витребуваних документів;

- заява про розгляд заяви ОСОБА_1 без участі ліквідатора.

Ухвалою суду від 27.06.2017р. розгляд заяви фізичної особи ОСОБА_1, м.Київ про визнання результатів аукціону недійсними відкладено на 16.08.2017р.; ліквідатора зобов'язано надати додаткові документи.

15.08.2017р. від ліквідатора до суду надійшли письмові пояснення №б/н від 14.08.2017р. з доданими документами згідно переліку.

У судовому засіданні 16.08.2017р. ліквідатором суду надано клопотання про долучення до матеріалів справи інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо об'єкта нерухомого майна №94683343 від 16.08.2017р.

У судове засідання 16.08.2017р. заявник - ОСОБА_1 та представник Товарної біржі "Євросоюз" не з'явилися; про дату, час та місце слухання справи були повідомлені належним чином; про причини неявки суд не повідомлено.

У випадку не з'явлення в засідання господарського суду представників обох сторін або однієї з них справа може бути розглянута без їх участі, якщо неявка таких представників не перешкоджає вирішенню спору.

Зазначений висновок збігається з правовою позицією Вищого господарського суду України, викладеною у постанові Пленуму від 26.12.2011р. №18 "Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції" із змінами і доповненнями, внесеними постановами Пленуму Вищого господарського суду України та у інформаційному листі від 15.03.2015р. №01-08/140 "Про деякі питання запобігання зловживанню процесуальними правами у господарському судочинстві".

З огляду на зазначене, враховуючи неодноразовість відкладення розгляду заяви про визнання результатів аукціону недійсними, суд визнає за можливе розглянути вказану заяву на підставі ст.75 ГПК України за наявними в матеріалах справи документами.

Розглянувши в судовому засіданні 16.08.2017р. заяву ОСОБА_1, м. Київ №б/н від 07.04.2017р. про визнання результатів аукціону недійсними, відзиви ліквідатора та Товарної біржі "Євросоюз", інші додатково надані документи, заслухавши пояснення та доводи ліквідатора, судом встановлено наступне:

У поданій заяві ОСОБА_1 посилається на фактичну відсутність майна банкрута, що було реалізоване на аукціоні 14.03.2017р. та придбане заявником за результатами даного аукціону. Відсутність придбаного майна, на думку заявника, підтверджується наданими до заяви фотознімками.

У зв'язку з вказаним заявник просить суд визнати результати аукціону, що відбувся 14.03.2017р. з реалізації майна Публічного акціонерного товариства "Трест по будівництву та реконструкції автомобільних шляхів "Донбасшляхбуд", м. Донецьк недійсними.

Ліквідатор у відзиві на заяву ОСОБА_1 про визнання недійсними результатів аукціону, що відбувся 14.03.2017р. з реалізації майна Публічного акціонерного товариства "Трест по будівництву та реконструкції автомобільних шляхів "Донбасшляхбуд", м.Донецьк, просить відмовити в задоволенні вказаної заяви у зв'язку з її безпідставністю та неогрунтованістю.

Товарна біржа "Євросоюз" у відзиві на заяву ОСОБА_1 про визнання недійсними результатів аукціону, що відбувся 14.03.2017р. також просить суд відмовити у задоволенні вказаної заяви виходячі з того, що організатором аукціону не було порушено вимог Закону про банкрутство при продажу майна банкрута, а продаж майна було здійснено з дотриманням процедури, визначеної нормами Закону.

Присутній у попередніх судових засіданнях ОСОБА_1 підтримав вимоги, викладені у поданій заяві з підстав та мотивів викладених у ній, та просив її задовольнити у повному обсязі.

Дослідивши наявні матеріали справи, оцінивши подані докази в їх сукупності, суд вважає, що підстави для задоволення заяви ОСОБА_1 про визнання результатів аукціону недійсними відсутні, з огляду на наступне:

Відповідно до вимог ч.ч.1, 2 ст.41 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (далі за текстом - Закон про банкрутство), ліквідатор - фізична особа, яка відповідно до судового рішення господарського суду організовує здійснення ліквідаційної процедури боржника, визнаного банкрутом, та забезпечує задоволення вимог кредиторів у встановленому цим Законом порядку.

Ліквідатор з дня свого призначення здійснює такі повноваження, зокрема: виконує функції з управління та розпорядження майном банкрута; продає майно банкрута для задоволення вимог, внесених до реєстру вимог кредиторів, у порядку, передбаченому цим Законом.

Частиною 1 ст.44 Закону про банкрутство встановлено, що після проведення інвентаризації та оцінки майна ліквідатор здійснює продаж майна банкрута такими способами: проведення аукціону; продаж безпосередньо юридичній або фізичній особі. Вибір способів продажу активів здійснюється ліквідатором з метою забезпечення його відчуження за найвищою ціною.

Відповідно до ч.2 ст.44 Закону про банкрутство, ліквідатор організовує проведення аукціону з продажу активів банкрута з урахуванням вимог цього Закону. На аукціоні можуть продаватися: основні засоби (нерухомість, незавершене будівництво, транспортні засоби, будівельні матеріали тощо); відокремлений структурний підрозділ банкрута як частина цілісного майнового комплексу; необоротні активи банкрута; дебіторська заборгованість на умовах договору про відступлення права вимоги банкрута. Ліквідатор має право самостійно проводити торги на аукціоні відповідно до законодавства або залучити на підставі договору організатора аукціону - юридичну особу, яка відповідно до установчих документів має право проводити торги. Організатор аукціону не може бути заінтересованою особою стосовно кредитора чи боржника.

Положеннями ст.49 Закону про банкутство встановлено, що продаж майна боржника в провадженні у справі про банкрутство здійснюється в порядку, встановленому цим Законом, шляхом проведення торгів у формі аукціону, за винятком майна, продаж якого відповідно до законодавства України здійснюється шляхом проведення закритих торгів.

Відповідно до ч.3 ст.55 Закону про банкрутство результати аукціону, проведеного з порушенням вимог закону, можуть бути визнані в судовому порядку недійсними. Визнання результатів аукціону недійсними тягне за собою визнання недійсним укладеного з переможцем договору купівлі-продажу.

Таким чином, законодавець пов'язує можливість визнання недійсним аукціону лише з фактом допущених під час проведення аукціону порушеннями Закону.

Підставою для визнання результатів аукціону недійсними є порушення встановлених законодавством правил проведення аукціону, визначених Законом про банкрутство, а саме правил, які визначають процедуру підготовки, проведення аукціону; правил, які регулюють сам порядок проведення аукціону; правил, які стосуються оформлення кінцевих результатів аукціону. До предмету дослідження з питань розгляду недійсності результатів аукціону входять встановлення обставин підготовки до проведення аукціону (інвентаризація та оцінка майна банкрута), дотримання організатором аукціону вимог, які ставляться Законом про банкрутство до його проведення, зокрема, щодо порядку оприлюднення оголошення про проведення аукціону певного змісту, письмового повідомлення про проведення аукціону власника майна, замовника та інших осіб, визначених замовником (статті 58, 59 Закону); допуску до участі в аукціоні (стаття 61 Закону); допуску до місця проведення аукціону (стаття 63 Закону); порядку проведення аукціону (статті 64-68 Закону).

Виходячі з викладеного процедура проведення аукціону у справі про банкрутства складається з чотирьох етапів її організації: перед підготовка проведення аукціону (призначення ліквідатора, вибір організатора аукціону, оформлення проекту договору на проведення аукціону, узгодження умов реалізації заставного майна з забезпеченим кредитором, визнання організатора аукціону учасником справи про банкрутство); підготовка до проведення аукціону (укладення договору з організатором аукціону, публікація оголошення, прийняття заяв на участи в аукціоні, внесення гарантійних внесків учасників аукціону); проведення аукціону та оформлення його результатів.

Відповідно до ч.ч.1, 2 ст.57 Закону про банкрутство початкова вартість майна визначається арбітражним керуючим; початкова вартість підлягає зазначенню у договору на проведення аукціону.

Матеріали справи свідчать, що ліквідатором на виконання вимог Закону проведено інвентаризацію майна банкрута та сформовано ліквідаційну масу.

З метою реалізації майна банкрута, відповідно до вимог ст.57 Закону про банкруттво, ліквідатор провів експертну грошову оцінку майна банкрута.

Так, на замовлення ПАТ "Трест по будівництву та реконструкції автомобільних шляхів "Донбасшляхбуд" в особі ліквідатора - арбітражного керуючого Шугалєєвої І.Г. суб'єктом оціночної діяльності ТОВ "Оціночна компанія "Конкордія", що діє на підставі сертифікату суб'єкта оціночної діяльності НОМЕР_2, виданого Фондом державного майна України 07.03.2014р. (оцінщик ОСОБА_6 - кваліфікаційне свідоцтво НОМЕР_1 від 24.12.2011р., видане Фондом державного майна України), 15.01.2017р. була здійснена оцінка майна боржника, що склала суму 76813,00грн., яка стала початковою ціною продажу майна ПАТ "Трест по будівництву та реконструкції автомобільних шляхів "Донбасшляхбуд".

Звіт про оцінку початкової вартості нерухомого майна - комплексу будівель, розташованого за адресою: АДРЕСА_1., наданий суду та міститься в матеріалах справи.

Згідно з ч.6 ст.49 Закону про банкрутство організатор аукціону визначається замовником, тобто ліквідатором, за конкурсом, що проводиться у визначеному замовником порядку.

На виконання положень ст.49 Закону про банкрутство та у відповідності до розроблених "Правил проведення конкурсу з визначення організатора аукціону з продажу майна боржника ПАТ "Трест по будівництву та реконструкції автомобільних шляхів "Донбасшляхбуд" ліквідатором проведений конкурс на визначення організатора аукціону з продажу майна банкрута, за результатом якого переможцем визначено учасника №3 - Товарну біржу "Євросоюз", про що складено відповідний протокол від 23.06.2015р. Копія протоколу про результати проведення конкурсу з визначення організатора аукціону з продажу майна боржника ПАТ "Трест по будівництву та реконструкції автомобільних шляхів "Донбасшляхбуд" міститься в матеріалах справи.

За приписами ст.49 Закону про банкрутство організатором аукціону є визначена замовником - ліквідатором фізична або юридична особа, що має ліцензію на проведення торгів і з якою замовник аукціону уклав договір на проведення аукціону.

Враховуючи викладене, Закон про банкрутство надає повноваження ліквідатору у справі про банкрутство самостійно, у встановленому законом порядку визначати організатора аукціону, в разі виникнення під час проведення ліквідаційної процедури спору відносно визначення організатора аукціону, який визначається за конкурсом, господарський суд перевіряє порядок визначення ліквідатором організатора аукціону, в такому випадку організатор аукціону залучається судом до участі у провадженні у справі про банкрутство.

В матеріалах справи відсутні докази, що підтверджують факт оскарження результатів конкурсу та наявності спору щодо визначення ліквідатором, в порядку ч.6 ст.49 Закону про банкрутство організатора аукціону з числа осіб, які мають ліцензію на проведення торгів.

Одже, чинним Законом про банкрутство не визначено обов'язку в будь-якому випадку залучати організатора аукціону до участі у провадженні у справі про банкрутство шляхом прийняття відповідної самостійної ухвали господарського суду до початку продажу майна банкрута.

Відповідна правова позиція викладена у постанові Вищого господарського суду України від 18.07.2017р. у справі №904/2941/14.

Відповідно до ч.1 ст.51 Закону про банкрутство за договором про проведення аукціону організатор аукціону зобов'язується за свій рахунок провести аукціон та укласти договір з його переможцем, а замовник - сплатити організаторові аукціону обумовлену договором винагороду.

За матеріалами справи 31.01.2017р. між ліквідатором та Товарною біржою "Євросоюз" укладено договір на організацію та проведення аукціону, за умовами якого організатор, зокрема, зобов'язується вчинити усі необхідні дії з організації та проведення аукціону з продажу майна боржника ПАТ "Трест по будівництву та реконструкції автомобільних шляхів "Донбасшляхбуд" за початковою вартістю - 76813,00грн., а замовник аукціону зобов'язується сплатити організатору аукціону обумовлену даним договором винагороду.

Згідно п.1 ст.52 Закону про банкрутство організатор аукціону повинен провести аукціон протягом двох місяців з дня укладання договору про проведення аукціону, якщо інше не встановлено законом або договором.

Відповідно до ч.1 ст.58 Закону про банкрутство, організатор аукціону не пізніше як за 15 робочих днів до дня початку аукціону оприлюднює на веб-сайті державного органу з питань банкрутства та Вищого господарського суду України (при проведенні електронних торгів - також на своєму веб-сайті) оголошення про проведення аукціону, а також письмово повідомляє про проведення аукціону власника майна, замовника та інших осіб, визначених замовником. Під час продажу на аукціоні нерухомого майна оголошення повинно бути також розміщено на нерухомому майні.

За змістом ч.ч.1, 2 ст.59 Закону про банкрутство, оголошення про проведення аукціону на веб-сайті повинно містити відомості про: майно, що продається, його характеристику та місцезнаходження; час та місце проведення аукціону (для електронних торгів - веб-сайт, на якому проводяться електронні торги, та період часу, протягом якого проводяться торги); початкову вартість та відомості про можливість її зниження на тому ж аукціоні; розмір та порядок внесення гарантійного внеску; можливість надання переможцю податкової накладної; продавця майна (найменування, місцезнаходження, засоби зв'язку); порядок, місце, строк і час представлення заявок на участь в торгах; порядок оформлення участі в торгах, перелік документів і вимоги, що пред'являються учасникам, до їх оформлення; порядок і критерії виявлення переможця торгів; строки платежів, реквізити рахунків, на які вносяться платежі; організатора аукціону (найменування, місцезнаходження, засоби зв'язку); спосіб отримання додаткової інформації про проведення аукціону. В оголошенні наводиться текст договору, що укладається на аукціоні, крім умови про ціну та зазначення особи покупця.

13.02.2017р. на офіційний веб-сайтах Міністерстава юстиції України та Вищого господарського суду організатором аукціону - Товарною біржею "Євросоюз" опубліковані оголошення про проведення 14.03.2017р. аукціону з продажу майна банкрута ПАТ "Трест по будівництву та реконструкції автомобільних шляхів "Донбасшляхбуд".

В оголошенні було зазначено, зокрема, що аукціон проводиться без можливості зниження початкової вартості. Початкова вартість визначена у розмірі - 76813,00грн. без ПДВ. Кінцевим строком подачі заявою на участь в аукціоні визначено - 10.03.2017р.

Крім того, відповідне оголошення про проведення 14.03.2017р. аукціону опубліковано на веб-сайті організатора аукціону: evrosouz.kiev.ua.

Також, було здійснено розміщення оголошення про продаж на самому об'єкті нерухомості, як це і передбачено ст.58 Закону про банкрутство. Згідно письмових пояснень ліквідатора, наданих до канцелярії суду 15.08.2017р. підтвердити вказаний факт доказами не можливо, оскільки фотофіксація не проводилася.

Згідно поданої заяви ОСОБА_1 факт розміщення оголошення на самому об'єкті продажу не спростовано.

Відповідно до змісту договору на організацію та проведення аукціону від 31.03.2017р., а також оголошень про проведення аукціону, розміщених на веб-сайтах Міністерства юстиції України, Вищого господарського суду України та організатора аукціону, на аукціоні здійснювався продаж наступного майна:

- Лот №1: Будівлі загальною площею 718,8кв.м., а саме: склад для мін порошка літ А-1, Е-1, ганок лт. А, адміністративний корпус АБЗ літ Б-1, В-1, РММ літ Г-1, Д-1, склад для сипучих продуктів Ж-1, лабораторний корпус літ З-1,З, К-1, Л-1, резурвуар для ховання бітума літ М, ємність літ Н-О, водонапірна башта літ П, Метал. ємність 40 куб.метрів літ Р, огорожа №1-3, замощення літ 1, водонапірна колонка №4, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1.

Після опублікування вказаних оголошень фізичною особою ОСОБА_1 та фізичною особою ОСОБА_7 подано заявки на участь в аукціоні з дотриманням вимог щодо сплати гарантійного внеску. За результатами розгляду вказаних заявок організатором аукціону прийнято рішення про допуск до участі в аукціоні фізичної особи ОСОБА_1 (учасник № 1) та фізичної особи ОСОБА_7 (учасник № 2).

14.03.2017р. відбувся аукціон з продажу майна ПАТ "Трест по будівництву та реконструкції автомобільних шляхів "Донбасшляхбуд".

Так, за результатами проведення 14.03.2017р. аукціону складено протокол №9 про проведення аукціону з продажу майна ПАТ "Трест по будівництву та реконструкції автомобільних шляхів "Донбасшляхбуд" , відповідно до якого учасника № 1 ОСОБА_1 визначено переможцем аукціону, який виявив бажання придбати майно банкрута за ціною 80635,65грн.

Відповідно до ст.50 Закону про банкрутство між ліквідатором та переможцем торгів було укладено договір купівлі-продажу від 20.03.2017р.

П.3.1. договору визначено, що передача нерухомого майна покупцю здійснюється продавцем протягом трьох робочих днів після сплати покупцем його повної вартості.

Згідно п.3.2. договору передача нерухомого майна продавцем і прийняття його покупцем засвідчується актом про передання права власності (передавальним актом), який підписується сторонами.

Частиною 4 ст.71 Закону про банкрутство визначено, що переможець торгів повинен протягом п'яти днів з дня одержання проекту договору підписати його та перерахувати кошти за придбане майно на зазначений у протоколі номер банківського рахунку.

Ціна продажу майна у розмірі 80635,65грн. без ПДВ, сплачена переможцем аукціону з урахуванням розміру гарантійного внеску у відповідності до приписів ч.2 ст.70 Закону, що зазначено в протоколі. Факт повного розрахунку переможця аукціону ОСОБА_1 за придбане на аукціоні майно підтверджується наявними в матеріалах справи копіями дублікатів квитанцій №0.0.721354144.1 від 09.03.2017р. на суму 7681,30грн. та №0.0.727936860.1 від 17.03.2017р. на суму 72972,35грн.

Передача майна замовником аукціону і прийняття його покупцем за вказаним договором підтверджена підписаним сторонами (продавцем - ПАТ "Трест по будівництву та реконструкції автомобільних шляхів "Донбасшляхбуд" та покупцем - фізичною особою ОСОБА_1) актом прийому-передачі нерухомого майна від 20.03.2017р. (укладеним у відповідності до п.3.1., п.3.2. договору купівлі-продажу).

Як зазначено вище, звертаючись до суду з заявою про визнання результатів аукціону недійсними ОСОБА_1 посилається на фактичну відсутність майна банкрута, що було реалізовано на аукціоні 14.03.2017р. та придбане ним за результатами даного аукціону.

Інших доводів щодо порушення, визначених Законом правил проведення аукціону, а саме правил, які визначають процедуру підготовки, проведення та оформлення результатів аукціону, у поданій заяві ОСОБА_1 не висловлено.

Вказані доводи є необґрунтованими та такими, що спростовуються матеріалами даної справи, з огляду на наступне:

У відповідності з вимогами ч.ч.1 та 9 ст.59 Закону про банкрутство, оголошення про проведення аукціону з продажу майна банкрута містять характеристику запропонованого до продажу нерухомого майна, в якій технічний стан більшої частини будівель лоту, а саме:

- склад для мін порошка літ А-1а, Е-1, адміністративний корпус АБЗ літ Б-1, В-1, РММ літ Г-1, Д-1, склад для сипучих продуктів Ж-1, визначено як - непридатний, елементи будинку знаходяться у зруйнованому стані.

Технічний стан іншої складової частини лоту - лабораторний корпус літ З-1,З, К-1, Л-1, резурвуар для ховання бітума літ М, ємність літ Н-О, водонапірна башта літ П, Метал. ємність 40 куб.метрів літ Р, огорожа №1-3, замощення літ 1, водонапірна колонка №4, визначено як задовільний.

Перевіривши зміст оголошень розміщених на веб-сайті Міністерства юстиції України та Вищого господарського суду України, судом встановлено, що згідно вимог ч.9 ст.59 Закону про банкрутство дані оголошення містять всі необхідні відомості в тому числі фотографічні зображення, на яких видно пошкодження майна лоту.

Таким чином, переможець аукціону ОСОБА_1 приймаючи участь в аукціоні з продажу майна банкрута був обізнаний про дійсний стан майна лоту.

Відповідно до п.2.2 договору на організацію та проведення аукціону від 31.01.2017р. організатор аукціону зобов'язаний забезпечити доступ до інформації про майно, що підлягає продажу, а також можливість ознайомитися з майном за його місцезнаходженням.

Разом з тим, відповідно до п.2.4 вказаного договору, замовник зобов'язується зокрема: повідомити організатора про недоліки майна виставленого на продаж, в разі їх наявності; забезпечити можливість ознайомлюватися з майном за його місцезнаходженням.

Матеріалами справи підтверджується, що ліквідатором надано організатору аукціону всю необхідну інформацію про майно із зазначенням його характеристики та технічного стану, а організатором аукціону надану інформацію відображено в оголошенні про проведення аукціону.

Докази звернення ОСОБА_1 як до організатора аукціону, так і до замовника аукціону, стосовно отримання додаткової інформації щодо майна лоту та ознайомлення з ним, суду не надані. Так само і не надано доказів відмови організатора аукціону та замовника аукціону у наданні відповідної інформації щодо майна лоту чи ознайомленні з ним за його місцезнаходженням.

Крім того, всі учасники аукціону в тому числі і ОСОБА_1 до початку проведення аукціону 14.03.2017р. не були позбавлені можливості самостійно ознайомитися з майном за його місцезнаходження, визначеним в оголошенні про проведення аукціону. Доказів зворотнього суду не надано.

Згідно ст.76 Закону про банкрутство особа, у власності якої перебувало майно до продажу на аукціоні, замовник та організатор аукціону не відповідають за недоліки майна, крім випадків їх навмисного приховування.

Доказів розміщення в оголошеннях про проведення аукціону з продажу майна банкрута завідомо неправдивих відомостей суду також не надано.

До того ж, суд звертає увагу, що згідно п.4.4. договору купівлі-продажу, покупець свідчить, що до підписання цього договору він ознайомлений з якістю, станом нерухомого майна, яке є предметом цього договору, претензій по якості до продавця не має. Нерухоме майно візуально оглянуте покупцем до підписання цього договору. Недоліків чи дефектів, які перешкоджали б його використанню за призначенням, на момент огляду покупцем не було виявлено.

В той же час в акті прийому-передачі нерухомого майна від 20.03.2017р. також вказано, що стан нерухомого майна візуально оглянуто покупцем до підписання цього акту. Недоліків чи дефектів, які перешкоджали б його використанню за призначенням, на момент огляду покупцем не було виявлено.

Підписанням цього акту сторони підтвердили, що продавець передав, а покупець прийняв визначене в договорі купівлі-продажу майно банкрута. Підписанням цього акту сторони засвідчили, що оплата майна проведена повністю, зобов'язання сторонами виконані належним чином, претензій немає.

Таким чином доводи щодо фактичної відсутності майна банкрута на час проведення аукціону в установленому порядку належними та допустимими доказами не підтверджено та є власними припущеннями заявника. Фотографічні зображення, на які посилається заявник, як на доказ підтвердження відсутності придбаного майна, судом до уваги не приймаються оскільки вони не містять часу та дати їх здійснення.

Посилання на довідку-характеристику ПП "Бюро технічної інвентаризації та оцінки" №0606 від 23.03.2017р., яка містить висновок, що нежитлові будівлі, загальною площею 718,8кв.м., що розташовані за адресою: АДРЕСА_1 - зруйновані, земельна ділянка вільна від забудови, також судом до уваги не приймаються оскільки відповідне обстеження об'єкту нерухомості проведено 23.03.2017р., тобто вже після проведення аукціону, внаслідок чого не може вважатися доказом підтвердження факту відсутності майна саме на час проведення аукціону.

При цьому, суд звертає увагу, що заявником ОСОБА_1 під час розгляду судом поданої ним заяви про визнання результатів аукціону недійсними, вжиті заходи щодо реєстрації права власності на придбане майно згідно акту прийому-передачі нерухомого майна від 20.03.2017р. до договору купівлі-продажу від 20.03.2017р. Вказане підтверджується інформаційною довідкою з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо об'єкта нерухомого майна №94683343 від 16.08.2017р.

Відповідно до ст.32 ГПК України доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у встановленому законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.

Відповідно до ст.33 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу.

Згідно із ст.34 ГПК України господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи.

Відповідно до ст.43 ГПК України, господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом. Ніякі докази не мають для господарського суду заздалегідь встановленої сили.

Доказів, які б підтверджували неправомірність проведення 14.03.2017р. аукціону з продажу належного ПАТ "Трест по будівництву та реконструкції автомобільних шляхів "Донбасшляхбуд" майна, заявник ОСОБА_1 суду не надав, факти порушення вимог закону при організації та проведенні аукціону не обґрунтував та не довів, а тому підстави для визнання недійсними результатів аукціону, що відбувся 14.03.2017р. відсутні.

Додатково суд зазначає, що на теперішній час відносно боржника ПАТ "Трест по будівництву та реконструкції автомобільних шляхів "Донбасшляхбуд" у справі триває ліквідаційна процедура, введена постановою господарського суду Донецької області 09.07.2013р.

Ухвалою господарського суду Запорізької області від 26.03.2014р. ліквідатором у справі призначений арбітражний керуючий Шугалєєва І.Г., повноваження якої станом на теперішній час не припинені.

За приписами ч.12 ст.41 та ч.7 ст.46 Закону про банкрутство повноваження ліквідатора банкрута припиняються у разі прийняття ухвали про припинення повноважень ліквідатора та призначення іншого ліквідатора або у разі винесення ухвали про ліквідацію юридичної особи - банкрута аж до внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису про припинення такої юридичної особи.

Станом на теперішній час судом ухвала про припинення повноважень ліквідатора Шугалєєвої І.Г. не виносилася.

Таким чином, арбітражний керуючий Шугалєєва І.Г. виконує повноваження ліквідатора ПАТ "Трест по будівництву та реконструкції автомобільних шляхів "Донбасшляхбуд" у встановленому законом порядку, передбаченому ч.12 ст.41 та ч.7 ст.46 Закону про банкрутство.

Вказане узгоджується з правовою позицією Вищого господарського суду України, викладеною у постановах від 11.06.2015р. у справі №911/4443/14, від 01.06.2017р. у справі №905/3134/14.

З огляду на вищевикладене, суд дійшов висновку відмовити у задоволенні заяви ОСОБА_1, м. Київ №б/н від 07.04.2017р. про визнання результатів аукціону недійсними.

Керуючись ст.ст.2, 37- 42, 44, ч.7 46, 50-53, 55, 57-64, 69-71 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст.ст.4 -1 , 32-34, 43, 86 Господарського процесуального кодексу України, суд -

У Х В А Л И В:

Відмовити у задоволенні заяви ОСОБА_1, м. Київ №б/н від 07.04.2017р. про визнання результатів аукціону недійсними.

Суддя І.К. Чорненька

Дата ухвалення рішення16.08.2017
Оприлюднено23.08.2017
Номер документу68424552
СудочинствоГосподарське
Сутьбанкрутство Публічного акціонерного товариства "Трест по будівництву та реконструкції автомобільних шляхів "Донбасшляхбуд", м. Донецьк за заявою кредитора Акціонерного товариства "МІСТО БАНК", м. Одеса ліквідатор (арбітражний керуючий) Шугалєєва І.Г.

Судовий реєстр по справі —42/167б

Ухвала від 29.11.2018

Господарське

Господарський суд Донецької області

І.К. Чорненька

Ухвала від 29.11.2018

Господарське

Господарський суд Донецької області

І.К. Чорненька

Ухвала від 15.11.2018

Господарське

Господарський суд Донецької області

І.К. Чорненька

Ухвала від 05.11.2018

Господарське

Господарський суд Донецької області

І.К. Чорненька

Ухвала від 03.10.2018

Господарське

Господарський суд Донецької області

І.К. Чорненька

Ухвала від 20.08.2018

Господарське

Господарський суд Донецької області

І.К. Чорненька

Ухвала від 25.06.2018

Господарське

Господарський суд Донецької області

І.К. Чорненька

Ухвала від 16.08.2017

Господарське

Господарський суд Донецької області

І.К. Чорненька

Ухвала від 27.06.2017

Господарське

Господарський суд Донецької області

І.К. Чорненька

Ухвала від 07.06.2017

Господарське

Господарський суд Донецької області

І.К. Чорненька

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні