Ухвала
від 29.11.2018 по справі 42/167б
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

61022, м.Харків, пр.Науки, 5

У Х В А Л А

по справі про банкрутство

29.11.2018р. Справа № 42/167б

За заявою кредитора Товариства з обмеженою відповідальністю ФАКТОРИНГОВА КОМПАНІЯ КВАНТА , м.Київ (правонаступника Товариства з обмеженою відповідальністю Авіс Фінанс , м.Київ, який в свою чергу є правонаступником "ЄВРО ЛІЗИНГ", м.Київ)

до боржника Публічного акціонерного товариства "Трест по будівництву та реконструкції автомобільних шляхів "Донбасшляхбуд", м.Донецьк

про банкрутство

ліквідатор Шугалєєва І.Г.

Суддя господарського суду Донецької області І.К. Чорненька

Представники:

від кредиторів: Стороженко С.В. (за довіреністю ПАТ Місто Банк )

від боржника: не з'явився

ліквідатор: Шугалєєва І.Г.

Ухвалою від 18.11.2010р. за заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "ЄВРО ЛІЗИНГ", м.Київ господарським судом Донецької області порушена справа про банкрутство Відкритого акціонерного товариства "Трест по будівництву та реконструкції автомобільних шляхів "ДОНБАСШЛЯХБУД", м.Донецьк на підставі положень Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" в редакції Закону України від 30.06.1999р. № 784-XIV, внаслідок його фінансової неспроможності; введено мораторій на задоволення вимог кредиторів.

Ухвалою суду від 29.11.2010р. за результатами підготовчого засідання введена процедура розпорядження майном боржника, призначений розпорядник майна - арбітражний керуючий Шарий А.М.

В газеті "Урядовий курєр" №240 (4391) від 22.12.2010р. ініціюючим кредитором опубліковано оголошення про порушення справи про банкрутство Відкритого акціонерного товариства "Трест по будівництву та реконструкції автомобільних шляхів "ДОНБАСШЛЯХБУД", м.Донецьк.

Ухвалою суду від 19.09.2012р. за результатами попереднього засідання затверджено реєстр вимог кредиторів; відсторонено голову правління ОСОБА_6 від посади керівника боржника - ВАТ "Трест по будівництву та реконструкції автомобільних шляхів "ДОНБАСШЛЯХБУД", м.Донецьк, виконання обов'язків керівника боржника - ВАТ "Трест по будівництву та реконструкції автомобільних шляхів "ДОНБАСШЛЯХБУД", м.Донецьк покладено на розпорядника майна - арбітражного керуючого Шарий А.М.

Постановою Донецького апеляційного господарського суду від 22.10.2012р. ухвалу господарського суду Донецької області від 19.09.2012р. по справі №42/167б залишено без змін.

Постановою Вищого господарського суду України від 25.12.2012р. ухвалу господарського суду Донецької області від 19.09.2012р. та постанову Донецького апеляційного господарського суду від 22.10.2012р. у справі №42/167б скасовано в частині визнання грошових вимог кредиторів, які включаються розпорядником майна до реєстру вимог кредиторів; справу №42/167б в цій частині передано на новий розгляд до господарського суду Донецької області на стадію попереднього засідання.

Ухвалою суду від 27.02.2013р. замінено кредитора Дочірню компанію „Укртрансгаз" Національної акціонерної компанії „Нафтогаз України" м.Київ в особі Макіївського лінійного виробничого управління магістральних газопроводів філії „Управління магістральних газопроводів „Донбастрансгаз" м.Макіївка на його правонаступника - Публічне акціонерне товариство „УКРТРАНСГАЗ" в особі Макіївського лінійного виробничого управління магістральних газопроводів філії „Управління магістральних газопроводів „Донбастрансгаз" м.Макіївка.

Ухвалою суду від 21.05.2013р. замінено кредитора Відкрите акціонерне товариство Алчевський металургійний комбінат , м.Алчевськ, на його правонаступника - Публічне акціонерне товариство Алчевський металургійний комбінат , м. Алчевськ; замінено первісного кредитора у справі №42/167б Товариство з обмеженою відповідальністю Євро Лізинг , м. Київ, на нового кредитора - Товариство з обмеженою відповідальністю Авіс Фінанс , м. Київ.

Постановою Донецького апеляційного господарського суду від 25.06.2013р. ухвалу господарського суду Донецької області від 29.05.2013р. залишено без змін.

Постановою Донецького апеляційного господарського суду від 01.07.2013р. ухвалу господарського суду Донецької області від 21.05.2013р. залишено без змін.

Ухвалою господарського суду Донецької області від 29.05.2013р. за результатами попереднього засідання затверджено реєстр вимог кредиторів.

07.06.2013р. проведені загальні збори кредиторів, на яких обраний комітет кредиторів у складі трьох кредиторів - ТОВ АВІС ФІНАНС , ПАТ Місто Банк (з правом дорадчого голосу) та ДПІ у Ворошиловському районі м.Донецька.

Постановою суду від 09.07.2013р. боржника - ПАТ "Трест по будівництву та реконструкції автомобільних шляхів "ДОНБАСШЛЯХБУД", м.Донецьк визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру строком на 12 місяців до 09.07.2014р., ліквідатором призначено арбітражного керуючого Шарий А.М.

Постановою Вищого господарського суду України від 24.09.2013р. постанову Донецького апеляційного господарського суду від 25.06.2013р. залишено без змін.

Ухвалою господарського суду від 01.10.2013р. визнані вимоги поточних кредиторів ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_14, ОСОБА_15, ОСОБА_16, ОСОБА_17, ОСОБА_18

Ухвалою господарського суду від 21.10.2013р. визнані вимоги поточних кредиторів ДПІ у Кіровському районі м.Донецька ГУ Міндоходів у Донецькій області, Ясинуватської ОДПІ ГУ Міндоходів у Донецькій області.

Ухвалою господарського суду від 06.11.2013р. визнані вимоги поточних кредиторів Товариства з обмеженою відповідальністю Авіс Фінанс , Комунального комерційного підприємства Донецької міської ради "Донецькміськтепломережа" Публічного акціонерного товариства "ДТЕК Донецькобленерго", Публічного акціонерного товариства "Акціонерний комерційний промислово-інвестиційний банк", Управління Пенсійного фонду України у Ворошиловському районі м.Донецька, Управління Пенсійного фонду України в Артемівському районі м.Луганська, Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань у Кіровському районі м.Донецьк, Державної податкової інспекції в Артемівському районі м.Луганська ГУ Міндоходів у Луганській області, Державної податкової інспекції у Ворошиловському районі м.Донецька ГУ Міндоходів у Донецькій області, Публічного акціонерного товариства "Всеукраїнський Акціонерний Банк" м.Київ", Публічного акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації "Донецькміськгаз" м.Донецьк.

Ухвалою господарського суду від 05.02.2014р. визнані поточні вимоги Мангуської обєднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Донецькій області

Ухвалою господарського суду від 26.03.2014р. ліквідатором по справі №42/167б про банкрутство ПАТ "Трест по будівництву та реконструкції автомобільних шляхів "ДОНБАСШЛЯХБУД", м.Донецьк, призначено арбітражного керуючого Шугалєєву Ірину Григорівну.

Ухвалою господарського суду від 02.04.2014р. організатора аукціону Товарну біржу Універсал Плюс визнано учасником провадження у справі про банкрутство №42/167б.

Ухвалою господарського суду від 24.04.2014р. затверджено реєстр вимог кредиторів ПАТ "Трест по будівництву та реконструкції автомобільних шляхів "ДОНБАСШЛЯХБУД", м.Донецьк з урахуванням вимог конкурсних кредиторів, забезпечених кредиторів, поточних вимог, а також вимог з виплати заробітної плати, авторської винагороди, аліментів згідно обліку боржника тощо; надано згоду на продаж майна банкрута, яке є предметом забезпечення зобов'язань забезпечених кредиторів ПАТ "Банк "Фінанси та Кредит", ПАТ "Місто Банк" м.Одеса в особі Донецької філії ПАТ "Місто Банк", Корпорації "Індустріальна Спілка Донбасу".

У зв'язку з проведенням на території міста Донецька та Донецької області антитерористичної операції відповідно до Указу Президента України №405/2014 від 14.04.14р. Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13.04.14р. Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України, матеріали справи №42/167б були втрачені.

Згідно з розпорядженням голови Вищого господарського суду України від 02.09.2014р. №28-р розгляд справ, підсудних господарському суду Донецької області, здійснювався господарським судом Запорізької області.

Ухвалою господарського суду Запорізької області від 06.02.2015р. продовжено строк ліквідаційної процедури, повноваження ліквідатора, строк подачі до суду звіту та ліквідаційного балансу ліквідатора боржника до 09.07.2015р.

Ухвалою господарського суду Запорізької області від 01.04.2015р. (з урахуванням ухвали про виправлення описки від 20.04.2015р.) замінено кредитора - ПАТ "ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ АКЦІОНЕРНИЙ БАНК", м.Київ на нового кредитора - його правонаступника ТОВ "ДОНБАСБІЗНЕСКОМПАНІ", м.Донецьк.

Розпорядженням Вищого господарського суду України №21р від 24.04.2015 "Про відновлення роботи господарського суду Донецької області" відновлено роботу господарського суду Донецької області з 27.04.2015р. за адресою: м.Харків, пр.Леніна, 5.

Автоматизованою системою документообігу господарського суду Донецької області справа №42/167б передана судді Чорненькій І.К.

Ухвалою господарського суду Донецької області від 20.10.2015р. відновлено втрачену справу №42/167б про банкрутство ПАТ "Трест по будівництву та реконструкції автомобільних шляхів "ДОНБАСШЛЯХБУД", м.Донецьк, частково.

Ухвалою господарського суду Донецької області від 16.02.2016р. відмовлено у задоволенні клопотання Корпорації "Індустріальна Спілка Донбасу", м.Київ, про заміну кредитора ТОВ "ДОНБІЗНЕСКОМПАНІ" за грошовими вимогами у розмірі 987687,13грн., включеними у першу чергу вимог кредиторів, на Корпорацію "Індустріальна Спілка Донбасу", м.Київ, та зобов'язання арбітражного керуючого внести відповідні зміни до реєстру вимог кредиторів.

Ухвалою господарського суду від 05.04.2016р. замінено первісного кредитора Товариство з обмеженою відповідальністю Авіс Фінанс , м.Київ на нового кредитора - Товариство з обмеженою відповідальністю ФАКТОРИНГОВА КОМПАНІЯ КВАНТА , м.Київ.

Ухвалою суду від 19.04.2017р. визнані поточні вимоги Публічного акціонерне товариство ДТЕК Донецькобленерго .

13.04.2017р. до господарського суду надійшла заява фізичної особи ОСОБА_22, м.Київ про визнання результатів аукціону недісними.

Ухвалою господарського суду від 16.07.2018р. відмовлено у задоволенні заяви ОСОБА_22. м.Київ про визнання результатів аукціону недійсними.

Ухвалою від 20.08.2018р. замінено кредитора Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Ворошиловському районі м.Донецька на його правонаступника - Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області; розгляд справи призначено в судовому засіданні на 03.10.2018р.

21.09.2018р. до суду від ліквідатора надійшла заява №42-167б від 18.09.2018р. про затвердження звіту та ліквідаційного балансу. До поданої заяви додані:

- звіт ліквідатора за підсумками ліквідаційної процедури станом на 30.08.2018р.;

- ліквідаційний баланс станом на 30.08.2018р.;

- реєстр вимог кредиторів станом на 30.08.2018р.;

- протоколи засідань комітету кредиторів від 31.08.2018р. та від 17.09.2018р.

28.09.2018р. до суду надійшло клопотання голови комітету кредиторів про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу банкрута.

Ухвалою суду від 03.10.2018р. розгляд звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу банкрута відкладено на 05.11.2018р. та ліквідатора зобов'язано надати суду документи, які обґрунтовують звіт ліквідатора у повному обсязі.

29.10.2018р. до господарського суду надійшла заява АТ "Місто Банк" №42 від 23.10.2018р. про врахування інформації щодо нереалізованого заставного майна при розгляді звіту ліквідатора станом на 30.08.2018р.

02.11.2018р. до господарського суду ліквідатором супровідним листом №б/н від 01.11.2018р. надані документи (згідно переліку), в тому числі клопотання про затвердження грошової винагороди ліквідатора, та витрат на ведення ліквідаційної процедури від 05.10.2018р.

У судовому засіданні 05.11.2018р. представник АТ Місто Банк звернувся до суду з усним клопотанням про продовження строку ліквідаційної процедури ПАТ "Трест по будівництву та реконструкції автомобільних шляхів "Донбасшляхбуд".

05.11.2018р. в судовому засіданні оголошено перерву до 15.11.2018р., про що постановлено відповідну ухвалу суду.

14.11.2018р. до суду від ліквідатора надійшло клопотання №б/н від 14.11.2018р. про відкладення судового засідання на іншу дату.

Ухвалою суду від 15.11.2018р. розгляд звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу банкрута відкладено на 29.11.2018р.

28.11.2018р. від ліквідатора до суду надійшли:

- відзив №42-167б від 13.11.2018р. (з додатками) на заяву АТ Місто Банк №42 від 23.10.2018р.;

- клопотання №б/н від 21.11.2018р. про долучення до матеріалів справи додаткових документів (згідно переліку).

Нормами ч.1 ст.46 ЗУ "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" передбачено, що про час і місце судового засідання, у якому має розглядатися звіт і ліквідаційний баланс, господарський суд повідомляє ліквідатора та членів комітету кредиторів.

У судове засідання 29.11.2018р. представники членів комітету кредиторів (окрім АТ Місто Банк ) не з'явились; про місце, день та час слухання справи кредитори були повідомлені належним чином, що підтверджується наявними в матеріалах справи рекомендованими повідомленнями про вручення поштових відправлень. Про поважність причини неявки в судове засідання суд не повідомлено.

Заяв чи клопотань про відкладення розгляду справи до суду не надходило.

З огляду на зазначене, зважаючи на надання можливості учасникам судового процесу протягом розумного строку подати до господарського суду документи в обґрунтування своєї позиції у справі, суд не вбачає підстав для відкладення розгляду справи та вважає за можливе розглянути звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута за відсутності в судовому засіданні уповноважених представників учасників провадження, які не з'явилися.

У судовому засіданні ліквідатор доповіла про проведену роботу в ході ліквідаційної процедури та надала суду усні пояснення, щодо здійснених заходів, спрямованих на належне завершення ліквідаційної процедури.

Представник кредитора АТ Місто Банк зауважив про невжиття ліквідатором всіх заходів з виявлення майна банкрута, що знаходиться в заставі АТ Місто Банк .

19.03.2013р. набрав чинності Закон України Про внесення змін до Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом від 22.12.2011р. №4212-VI.

В силу частини 3 п.1-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом в редакції Закону від 22 грудня 2011р. N4212-VI, який вступив в дію 19.01.13р., положення цього Закону, що регулюють ліквідаційну процедуру, застосовуються господарськими судами під час розгляду справ про банкрутство, провадження у яких порушено до набрання чинності цим Законом, якщо на момент набрання ним чинності господарським судом не було прийнято постанову про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.

Вказана справа порушена 18.11.2010р., постанова про визнання боржника банкрутом винесена судом 09.07.2013р.

Відповідно до абзацу 5 п.40 Інформаційного листа Вищого господарського суду України від 28.03.2013р. №01-06/606/2013 "Про Закон України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (у редакції Закону України від 22.12.2011р. №4212-VI)" розгляд справи про банкрутство за новою редакцією Закону здійснюється згідно з постановою про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури. При цьому правові підстави прийняття постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури визначаються відповідно до раніше чинної редакції Закону, а правові наслідки введення ліквідаційної процедури - за його новою редакцією.

З огляду на зазначене, розгляд судом клопотання про затвердження грошової винагороди ліквідатора та витрат на ведення ліквідаційної процедури, а також звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу банкрута, здійснюється судом на підставі положень Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом в редакції Закону від 22 грудня 2011р. N4212-VI.

· Розглянувши в судовому засіданні 29.11.2018р. клопотання про затвердження грошової винагороди ліквідатора та витрат на ведення ліквідаційної процедури, заслухавши пояснення та доводи ліквідатора, суд встановив:

Відповідно до ч.1 ст.115 Закону України Про відновлення платоспроможності або визнання його банкрутом , арбітражний керуючий (розпорядник майна, керуючий санацією, ліквідатор) виконує повноваження за грошову винагороду.

В силу п.3 ч.1 ст.98 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" арбітражний керуючий має право отримувати винагороду в розмірі та порядку, передбаченим цим Законом.

Отже, надання послуг арбітражного керуючого, як суб'єкта незалежної професійної діяльності, відбувається на платній основі.

Згідно ч.3 ст.115 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", грошова винагорода арбітражного керуючого за виконання повноважень керуючого санацією, ліквідатора складається з основної та додаткової грошових винагород.

Основна грошова винагорода арбітражного керуючого за виконання повноважень керуючого санацією, ліквідатора складається з основної та додаткової грошових винагород. Основна грошова винагорода арбітражного керуючого за виконання повноважень керуючого санацією, ліквідатора визначається в розмірі двох середньомісячних заробітних плат керівника боржника за останні дванадцять місяців його роботи до введення господарським судом процедури санації боржника або відкриття процедури ліквідації банкрута за кожний місяць виконання арбітражним керуючим повноважень керуючого санацією або ліквідатора. Розмір основної грошової винагороди арбітражного керуючого за виконання повноважень керуючого санацією, ліквідатора не може перевищувати десяти мінімальних заробітних плат за кожний місяць виконання ним повноважень.

За змістом ст.115 Закону про банкрутство затвердженню підлягають фактично понесені арбітражним керуючим витрати, які підтверджуються належними доказами. Отже, попередньо звіт про нарахування і виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат арбітражного керуючого розглядається на засіданні комітету кредиторів та затверджується рішенням комітету кредиторів.

Рішенням комітету кредиторів, оформленим протоколом від 24.12.2014р., зокрема, комітетом кредиторів затверджено основну винагороду ліквідатора у розмірі двох мінімальних заробітних плат за кожен місяць виконання ним повноважень

Згідно наданих документів загальний розмір понесених витрат складає 4836079,39грн. Понесені ліквідатором витрати в ході ліквідаційної процедури підтверджені первинними документами, доданими до матеріалів справи. Розмір вказаних витрат затверджений комітетом кредиторів на засіданні 10.09.2018р., відповідне рішення комітету кредиторів оформлено протоколом від 10.09.2018р.

Перевіривши надані документи судом встановлено, що вказані витрати є фактичними та спрямованими на забезпечення виконання арбітражним керуючим покладених на нього повноважень ліквідатора і виконання завдань, визначених Законом на відповідній стадії провадження у справі про банкрутство.

З огляду на зазначене, суд визнає за необхідне клопотання ліквідатора Публічного акціонерного товариства "Трест по будівництву та реконструкції автомобільних шляхів "Донбасшляхбуд" Шугалєєвої І.Г. №42-167б від 05.10.2018р. про затвердження грошової винагороди ліквідатора, а також витрат на ведення ліквідаційної процедури, задовольнити.

· Розглянувши в судовому засіданні звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута станом на 30.08.2018р., а також додані до них документи, заслухавши пояснення та доводи ліквідатора і представника кредитора, перевіривши наявні матеріали справи, оцінивши подані докази, суд встановив:

Відповідно до ст.41 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" ліквідатор - фізична особа, яка відповідно до судового рішення господарського суду організовує здійснення ліквідаційної процедури боржника, визнаного банкрутом, та забезпечує задоволення вимог кредиторів у встановленому цим Законом порядку. Ліквідатор з дня свого призначення здійснює, зокрема, такі повноваження: виконує функції з управління та розпорядження майном банкрута; проводить інвентаризацію та оцінку майна банкрута; аналізує фінансове становище банкрута; очолює ліквідаційну комісію та формує ліквідаційну масу; пред'являє до третіх осіб вимоги щодо повернення банкруту сум дебіторської заборгованості; подає до суду заяви про визнання недійсними правочинів (договорів) боржника; вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб; продає майно банкрута для задоволення вимог, внесених до реєстру вимог кредиторів, у порядку, передбаченому цим Законом; веде реєстр вимог кредиторів; здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.

Відповідно до ч.2 вказаної статті Закону ліквідатор з дня свого призначення, окрім іншого, повідомляє працівників банкрута про звільнення та здійснює його відповідно до законодавства України про працю, при цьому виплата вихідної допомоги звільненим працівникам банкрута провадиться ліквідатором у першу чергу за рахунок коштів, одержаних від продажу майна банкрута, або отриманого для цієї мети кредиту.

Отже, після призначення ліквідатора останній має здійснити вивільнення працівників банкрута. Законом не встановлено, що попередження про майбутнє вивільнення має здійснюватись безпосередньо в день визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури. Таким чином, ліквідатор повинен провести вивільнення працівників банкрута після свого призначення та до завершення процедури ліквідації, дотримуючись положень законодавства про працю щодо забезпечення належних умов праці в період процедури ліквідації та щодо проведення з працівниками повного розрахунку по заробітній платі при звільненні.

В газеті "Голос України" №132 (5632) від 19.07.2013р. ліквідатором Шарий А.М. опубліковано оголошення про визнання боржника ПАТ Трест по будівництву та реконструкції автомобільних доріг Донбасшляхбуд банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури.

Відповідно до звіту ліквідатора на підставі відповідних наказів від 12.07.2013р. ліквідатором ПАТ Трест по будівництву та реконструкції автомобільних доріг Донбасшляхбуд Шарий А.М. проведено вивільнення працівників підприємства-банкрута, та у зв'язку з чим видано накази від 16.09.2013р. про виплату звільненим працівникам компенсації невикористаної щорічної відпустки та вихідної допомоги.

При цьому відповідно до пояснень ліквідатора Шугалєєвої І.Г. частина документів підприємстві - банкрута, в тому числі накази про звільнення, у зв'язку з проведенням на території міста Донецька антитерористичної операції були втрачені.

На виконання вимог ст.41 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" в ході ліквідаційної процедури з метою встановлення належних банкруту всіх видів майнових активів (майна та майнових прав), які належать йому на праві власності або повного господарського відання на дату відкриття ліквідаційної процедури та які в подальшому підлягають реалізації з метою задоволення вимог кредиторів та витрат, пов'язаних з процедурою ліквідації, ліквідаторами вжито всіх необхідних заходів з пошуку, виявлення та повернення майна банкрута, в тому числі обтяженого заставою.

Так, на підставі розпорядження №1 від 09.07.2013р. ліквідатором Шарий А.М. було проведено інвентаризацію майнових активів ПАТ Трест по будівництву та реконструкції автомобільних доріг Донбасшляхбуд та прийнято до відома майно банкрута.

Разом з тим, незалежно від видів діяльності банкрута, у відповідності до КВЕД, ліквідаторами направлені запити до державних органів та установ, що здійснюють реєстрацію та облік рухомого і нерухомого майна, у тому числі до: Управління державної автоінспекції 2-е ВРЕР м.Донецьк при УДАІ ГУМВС України в Донецькій області, Управління державної автоінспекції ВРЕР м.Макіївка при УДАІ ГУМВС України в Донецькій області, Управління державної автоінспекції ВРЕР м. Луганськ, ДП Донецький експертно-технічний центр Держгірпромнагляду України, ДП Луганський експертно-технічний центр національного науково-дослідного інституту промислової безпеки та охорони праці, Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області, Управління містобудування та архітектури Донецької обласної державної адміністрації, Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру (Держгеокадастру), Головного управління держпраці у Київській області, Головне управління держпраці у Донецькій області, Державної авіаційної служби України, Державної служби України з безпеки на морському та річковому транспорті, Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, ПАТ Національний депозитарій України , Головного територіальне управління юстиції у Донецькій області, Українського центру інновацій та патентно-інформаційних послуг, податкових органів (Центрально-Донецьке відділення Маріупольської ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області, Північне відділення Маріупольської ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області) та банківських установ.

Також, ліквідатором Шугалєєвою І.Г. самостійно через мережу Інтернет на офіційному веб-порталі Державної авіаційної служби України здійснено інформаційний пошук відомостей про повітряні судна, зареєстровані за банкрутом.

За результатами отриманих довідок з'ясовано наявність зареєстрованих за банкрутом об'єктів права власності - транспортних та технологічних засобів) та об'єктів на праві оренди - земельних ділянок з кадастровим номером НОМЕР_1 та НОМЕР_2.

В той же час згідно отриманих довідок встановлена відсутність високотоннажних та інших механізмів, підіймальних споруд, парових та водогрійних котлів, об'єктів права інтелектуальної власності, об'єктів космічної діяльності та космічної техніки, повітряних та морських суден, тощо. Серед власників значних пакетів акцій банкрут відсутній. Виконавчі документи, щодо стягнення з банкрута грошових коштів на користь юридичних та фізичних осіб, на виконанні в органах державної виконавчої служби відсутні.

Крім того, ліквідатором через мережу Інтернет здійснено інформаційний пошук відомостей щодо інших майнових активів банкрута в Державних реєстрах патентів України на винаходи, корисні моделі, промислові зразки, Державного реєстру України топографії інтегральних мікросхем, Державного реєстру свідоцтв України на знаки для товарів і послуг, Державного реєстру України назв місць походження та географічних зазначень походження товарів і прав на використання зареєстрованих кваліфікованих зазначень походження товарів, Реєстру організацій колективного управління, Реєстру виробників та розповсюджувачів програмного забезпечення.

За інформацією з вказаних реєстрів відомості щодо ПАТ Трест по будівництву та реконструкції автомобільних шляхів Донбасшляхбуд відсутні.

Відповідно до матеріалів справи згідно з рішенням Дружківської міської ради №7/28-43 від 05.07.2017р. земельна ділянка з кадастровим номером НОМЕР_1 вилучена із тимчасового користування (оренди) ПАТ Трест по будівництву та реконструкції автомобільних шляхів Донбасшляхбуд у зв'язку із переходом прав власності на об'єкти нерухомості до іншої особи.

Встановивши, що за ПАТ Трест по будівництву та реконструкції автомобільних шляхів Донбасшляхбуд на праві оренди обліковується і земельна ділянка в м.Курахове з кадастровим номером НОМЕР_2, ліквідатором направлено відповідне звернення до Курахівської міської ради №997/17/42-167б від 23.10.2017р. про вилучення вказаної земельної ділянки з користування банкрута у зв'язку з припиненням підприємницької діяльності останнього.

Згідно довідок Центрально-Донецького відділення Маріупольської ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області №4673/7/05-64 від 14.02.2017р. та Північного відділення Маріупольської ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області №23673/10/05-62 від 27.06.2017р. за підприємством банкрута обліковуються відкриті рахунки, а саме: НОМЕР_3 в ПАТ Альфа-Банк , НОМЕР_4 в Філії Головне управління ПАТ Промінвестбанк в Донецькій області , НОМЕР_5 в ПАТ Фідобанк , НОМЕР_6 в АТ ОТП Банк . Відкритих рахунків в цінних паперах, на яких би обліковувалися акції іменні прості, бездокументарні, не виявлено.

За матеріалами справи банківські рахунки в ПАТ Альфа-Банк , ПАТ Фідобанк та ПАТ Промінвестбанк , які за даними податкового органу, обліковуються за підприємством банкрута, закрито, що підтверджується довідками банківських установ, а саме:

- згідно довідок ПАТ Альфа-Банк №61620-83б/б від 04.09.2017р. та №65117-83б/б від 14.09.2017р. рахунок банкрута НОМЕР_3 закрито 14.09.2017р., залишок грошових коштів на даному рахунку станом на 01.09.2017р. складав 0,00грн.

- згідно довідки ПАТ Фідобанк №43-12988/17 від 22.06.2017р. рахунок банкрута НОМЕР_5 закритий, рух коштів відсутній;

- згідно довідки ПАТ Промінвестбанк №20-2/6 від 13.03.2017р. рахунок банкрута НОМЕР_4 закритий 30.05.2001р. Також, у вказаній довідці зазначено, що строки зберігання виписок по рахункам клієнта становлять 5 років, у зв'язку з чим строки зберігання виписок по вказаному рахунку клієнта за період з дати його відкриття по 2001р. минули.

Відповідно до звіту ліквідатора на початку проведення ліквідаційної процедури в якості ліквідаційного рахунку використовувався рахунок НОМЕР_7 в ПАТ Укрінбанк , який був закритий 14.06.2016р., що підтверджується вищевказаними довідками податкового органу.

В подальшому ліквідатором як ліквідаційній рахунок використовувався рахунок НОМЕР_6 в АТ ОТП Банк , який відповідно до довідки банку №003-03-3/673 від 19.09.18р. станом на теперішній час також закритий.

Отже, станом на теперішній час підприємство - банкрут не має відкритих банківських рахунків в жодній діючій банківській чи кредитно-фінансовій установі, а матеріали справи з огляду на положення п.11.16 Порядку обліку платників податків та зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України №1588 від 09.12.2011р. містять належні докази наявності відкриття/закриття рахунків банкрута - довідки податкового органу, а також банківських установ.

За результатами проведеної інвентаризації складені інвентаризаційні акти (описи) основних засобів - об'єктів нерухомого майна, технологічних транспортних засобів та автотранспорту, обладнання, пристроїв, товарно-матеріальних цінностей, прав вимоги дебіторської заборгованості загальною балансовою вартістю 20411960,91грн.

В той же час, за даними інвентаризації майнових активів була встановлена відсутність у банкрута автотранспортних та технологічних засобів, які згідно довідок органів реєстрації речових прав на рухоме майно обліковувалися за банкрутом та знаходилися, зокрема, в м.Макіївці, м.Донецьку та м.Луганську. Виходячи з того, що вказані активи є частиною ліквідаційної маси банкрута і кошти від їх реалізації можуть бути спрямовані на погашення вимог кредиторів, вказане стало підставою для звернення ліквідатора до правоохоронних органів із заявами про вчинення кримінального правопорушення в порядку Кримінального процесуального кодексу України.

Згідно повідомлення Покровського відділу поліції Головного управління Національної поліції України №35089/40 від 19.10.2018р. відповідні відомості про вчинення кримінального правопорушення внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань №1201505041410003008, в ході розслідування було вилучено три вантажні автомобілі марки КРАЗ, на які були накладені арешти та в подальшому реалізовані ліквідатором; станом на теперішній час досудове розслідування триває.

Враховуючи, що заходи з розшуку частини автотранспортних та технологічних засобів не надали результатів, а також беручи до уваги, що більша їх частина, а також частина обладнання та товарно-матеріальних цінностей, знаходилась та території проведення антитерористичної операції, комітетом кредиторів прийнято рішення, оформлене протоколом №б/н від 15.08.2018р., списати транспортні, технологічні засоби, обладнання, товарно-матеріальні цінності, зареєстровані за ПАТ Трест по будівництву та реконструкції автомобільних шляхів Донбасшляхбуд , перелік яких наведений у додатку №1 до протоколу зборів.

Судом також встановлено, що на засіданні комітету кредиторів 15.08.2018р. вирішено питання щодо дебіторської заборгованості ТБ Євросоюз за гарантійними внесками в сумі 104019,41грн. шляхом її списання та зменшення за її рахунок заборгованість банкрута в сумі 223720,90грн. (розмір основної винагороди ліквідатора Шугалєєвої І.Г. за період з 26.03.2014р. по 31.08.2018р., затверджений рішенням комітету кредиторів від 24.12.2014р.) перед ліквідатором Шугалєєвою І.Г. на цю суму.

Акти №42-167б від 16.08.2018р. списання основних засобів, відповідно до яких здійснено списання транспортних і технологічних засобів, обладнання і товарно-матеріальних цінності, акт №42-167б від 16.08.2018р. списання дебіторської заборгованості ТБ Євросоюз надані суду та містяться в матеріалах справи.

Відповідно до звіту ліквідатора заборгованість із заробітної плати та аліментів, що виникла до порушення справи про банкрутство, а також після порушення провадження склала 8945159,08грн. Вимог кредиторів щодо виплати заборгованості із авторської винагороди, а також вимоги щодо відшкодування шкоди, заподіяної життю та здоров'ю громадян не встановлено.

Багатоквартирні будинки, гуртожитки, розташовані за адресою: АДРЕСА_1, та АДРЕСА_2, що знаходилися на балансі банкрута передані до комунальної власності за рішенням комітету кредиторів, оформленим протоколом засідання комітету кредиторів №3 від 03.12.2013р. Матеріали справи містять акт від 01.07.2014р. приймання-передачі житлового будинку АДРЕСА_1 від ліквідатора Шугалєєвої І.Г. до КП Служба Єдиного замовника Ворошиловського району м.Донецька на виконання рішення Донецької міської ради №46/19 від 28.02.2014р. Про прийняття на баланс для надання житлово-комунальних послуг . Інші документи щодо передачі до комунальної власності будинку АДРЕСА_2 та гуртожитків залишилися на території проведення антитерористичної операції та вважаються втраченими, що підтверджується письмовими поясненнями за підписом попереднього ліквідатора Шарий А.М.

Таким чином, відповідно до відомостей представлених у звіті ліквідатора та згідно доданих до нього документів, ліквідатором сформовано ліквідаційну масу та в порядку, встановленому Законом України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом , зокрема ст.ст.41, 44 даного Закону, було прийнято рішення про їх продаж на аукціоні 12.12.2014р. цілісно-майновим комплексом (далі за текстом - ЦМК), який включає усі види майна, в тому числі, яке є предметом забезпечення.

Так, до складу ЦМК були включені такі майнові активи: рухоме майно (техніка, машини, механізми, транспортні засоби, устаткування, обладнання, прилади, інвентар, в тому числі ті які мають незадовільний стан, інше рухоме майно, товарно-матеріальні цінності, тощо), нерухоме майно (будівлі та споруди; нежитлові приміщення, в тому числі, бази відпочинку Парус ; комплекси будівель; квартири, які не відносяться до житлового фонду та інших об'єктів комунальної власності, а належать банкруту на праві приватної власності, машиномісця), майнові права (право вимоги дебіторської заборгованості у розмірі 20411960,91грн., яка не підтверджується первинними документами.

Згідно ч.4 ст.42 Закону про банкрутство ліквідатором отримано згоду всіх заставних кредиторів, а саме: ПАТ ВіЕйБі Банк (лист від 12.05.2014р.) та його правонаступника ТОВ Донбізнескомпані (лист від 14.05.2015р.); Корпорації ІСД , ПАТ Банк Фінанси та кредит м.Київ в особі Донецького регіонального управління ПАТ Фінанси та кредит , ПАТ Місто Банк м.Одеса в особі Донецької філії ПАТ Місто Банк згідно ухвали господарського суду Донецької області від 24.04.2014р. В подальшому ліквідатором також отримано додатково згоду АТ Місто Банк на реалізацію транспортних засобів - вантажних самоскидів КРАЗ 65055 у кількості трьох одиниць (лист від 31.03.2017р.).

Продаж майна банкрута у складі ЦМК на аукціоні, призначеному на 12.12.2014р. проводився із залученням Товарної біржі Універсал Плюс на підставі відповідного договору від 15.09.2014р. на організацію та проведення аукціону. Проте аукціон з продажу майна банкрута у вигляді ЦМК не відбувся у зв'язку з відсутністю заявок на участь в аукціоні.

Суд зазначає, що обрання подальших способів продажу майна (проводити повторний, другий повторний продаж майна у складі цілісного майнового комплексу, а далі перейти до продажу майна з першого, повторного та другого аукціонів з продажу майна окремими лотами, чи одразу перейти до продажу майна окремими лотами) відноситься на розсуд ліквідатора.

Аналогічна правова позиція наведена у постановах Верховного Суду у складі Касаційного господарського суду від 21.06.2018р. у справі №914/701/17, від 19.07.2018 у справі №910/7266/14.

Матеріали справи свідчать, що на виконання положень ст.26 Закону про банкрутство, ліквідатором банкрута вживались заходи щодо скликання зборів комітету кредиторів, як органу колективного представництва інтересів всіх кредиторів боржника, до повноважень якого належить прийняття рішення про визначення складу майна банкрута в разі його продажу частинами в ліквідаційній процедурі.

Так, 24.12.2014р. проведено збори комітету кредиторів, до порядку денного якого серед іншого було включено питання визначення порядку реалізації майна банкрута, за результатами розгляду якого кредиторами більшістю голосів прийнято рішення уповноважити ліквідатора на продаж майна банкрута частинами (окремими об'єктами або групою окремих об'єктів), які мають бути визначені ліквідатором самостійно, початкова вартість окремих об'єктів частин майна підлягає встановленню на підставі відповідного висновку суб'єкта оціночної діяльності.

На виконання рішення комітету кредиторів ліквідатором замовлено проведення оцінки майна банкрута, за результатами якої складені звіти про оцінку майна ПАТ Трест по будівництву та реконструкції автомобільних шляхів Донбасшляхбуд , на підставі яких в подальшому визначалась початкова вартість майна, виставленого до продажу на аукціонах.

Під час процедури продажу майна боржника в ліквідаційній процедурі, організатором аукціону ТБ Універсал Плюс на підставі договорів на організацію та проведення аукціонів від 26.01.15р., 25.03.15р., 22.04.15р., 07.05.15р., укладених з ПАТ Трест по будівництву та реконструкції автомобільних шляхів Донбасшляхбуд в особі ліквідатора Шугалєєвої І.Г. (замовник аукціону), призначено проведення аукціонів з продажу майна банкрута (окремих лотів). Аукціони проводилися неодноразово з підстав відсутності заявок на участь в аукціоні.

Майно банкрута (квартири, нежитлові приміщення, машиномісця) було реалізовано на аукціонах, які відбулися 28.05.15р. Про результати проведення аукціонів організатором аукціону - ТБ Євросоюз складено відповідний протокол №28/05/15 від 28.05.15р., яким визначений переможець аукціонів.

29.05.2015р. між переможцем аукціону ТОВ Донбізнескомпані та ПАТ Трест по будівництву та реконструкції автомобільних шляхів Донбасшляхбуд в особі ліквідатора Шугалєєвої І.Г. укладений договір купівлі-продажу та 03.06.2015р. підписані акти про передачу права власності на нерухоме майно придбане за вказаним договором.

Під час наступного етапу процедури продажу майна банкрута в ліквідаційній процедурі, новим організатором аукціону ТБ Євросоюз на підставі договорів на організацію та проведення аукціонів від 29.06.2015р., від 14.12.2015р., від 04.01.2016р., від 22.02.2016р., від 29.03.2016р., від 25.04.2016р., від 26.05.2016р., від 30.05.2016р., від 07.06.2016р., від 12.07.2016р., від 25.07.2016р., від 26.09.2016р., від 20.12.2016р., від 27.01.2017р., від 31.01.2017р., укладених з ПАТ Трест по будівництву та реконструкції автомобільних шляхів Донбасшляхбуд в особі ліквідатора Шугалєєвої І.Г. (замовник аукціону), призначено проведення аукціонів з продажу майна банкрута.

Аукціони проводилися неодноразово з підстав відсутності заявок на участь в аукціоні.

Інша частина майна була реалізовано на аукціонах, які відбулися 17.08.2015р., 26.01.2016р., 28.01.2016р., 28.03.2016р., 19.05.2016р., 29.06.2016р., 11.07.2016р., 12.08.2016р., 23.01.2017р., 28.02.2017р., 06.03.2017р., 14.03.2017р., 27.06.2017р.

Про результати проведення аукціонів організатором аукціону - ТБ Євросоюз складені відповідні протоколи від 17.08.2015р., №12 від 26.01.2016р., №13 від 28.01.2016р., №15 від 28.03.2016р., №17 від 19.05.2016р., №19 від 29.06.2016р., №21 від 11.07.2016р., №23 та №25 від 12.08.2016р., №3 від 23.01.2017р., №5 від 28.02.2017р., №7 від 06.03.2017р., №9 від 14.03.2017р., №11 від 27.06.2017р., якими визначені переможці аукціонів.

Матеріали справи містять договори купівлі-продажу майна банкрута, частина яких надана ліквідатором в оригінали, а частина в належним чином завірених копіях, а також акти приймання-передачі (до договорів купівлі-продажу), які засвідчують те, що продавець передав, а покупець прийняв майно.

Таким чином, реалізація майна банкрута в ліквідаційній процедурі відбувалася шляхом проведення аукціонів, до організації яких на договірній основі ліквідаторами залучено було Товарну біржу Універсал Плюс та Товарну біржу Євросоюз , кандидатури яких, як організаторів аукціону, визначено ліквідаторами за результатами проведених конкурсів згідно відповідних рішень.

Крім того, 12.06.2017р. ліквідатором здійснений безпосередній продаж малоцінних активів (запчастин та обладнання, що вже було у користуванні). За результатами такого продажу укладені договори купівлі-продажу №№1-8 від 12.06.2017р.

За рахунок грошових коштів, одержаних в ліквідаційній процедурі, частково погашені вимоги першої черги, в тому числі вимоги забезпечених кредиторів ПАТ Донбізнескомпані та ПАТ Місто Банк в особі Донецької філії ПАТ Місто Банк , а також частково погашена заборгованість із заробітної плати. Вказане підтверджується наявним в матеріалах справи звітом ліквідатора та доданим до нього розрахунком надходження коштів та витрат в ліквідаційній процедурі банкрута, виписками ПАТ Укрінбанк по рахунку банкрута.

Іншого нерухомого та рухомого майна яке відповідно до вимог Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" є основним джерелом формування ліквідаційної маси, необхідне для ведення виробничої діяльності та погашення грошових зобов'язань, у підприємства - банкрута не виявлено.

Згідно Інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо суб'єкта №134481299 від 15.08.18р. у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, Державному реєстрі іпотек, відомості щодо юридичної особи банкрута відсутні. Згідно відомостей з реєстру прав власності на нерухоме майно за банкрутом на праві власності зареєстровані об'єкти нерухомості.

Згідна відомостей з Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна за підприємством банкрута зареєстроване обтяження №7673570 від 01.08.2008р. з наступними даними: підстава обтяження - договір іпотеки, об'єкт обтяження - невизначене майно, майнові права на нерухомість, що є об'єктом будівництва по вул. Набережній м.Донецьк, заявник - ВАТ ВіЕйБі Банк .

Вказані майнові права змінили свій правовий статус та стали об'єктами нерухомості (окремими квартирами, паркомісцями), а отже не залишились в статусі майнових прав на нерухомість, оскільки боржник після здачі будинку в експлуатацію здійснив державну реєстрацію прав на нерухомість, що підтверджується матеріалами справи.

При цьому як вбачається з вищевказаного об'єкти нерухомості, відомості про які містяться в реєстрі прав власності на нерухоме майно та в Єдиному реєстрі заборон відчуження об'єктів нерухомого майна, були реалізовані в ліквідаційній процедурі.

Згідно витягу з Державного реєстру рухомого майна №57529026 від 14.11.2018р. за банкрутом зареєстровані об'єкти рухомого майна, яке значиться у заставі АТ Місто Банк . Проте, як встановлено судом та зазначено вище вказане майно не було виявлено в ліквідаційній процедурі.

ПАТ Трест по будівництву та реконструкції автомобільних шляхів Донбасшляхбуд не є засновником інших юридичних осіб, що підтверджене інформацією з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Подані ліквідатором звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута підтверджують факт неможливості погашення боржником кредиторської заборгованості та відповідають його дійсному майновому стану.

Отже, ліквідатором в ході здійснення ліквідаційної процедури було здійснено всіх належних заходів, покладених на нього Законом, та які є обов'язковими при здійснені ним ліквідаційної процедури з огляду на необхідність вжиття персональних заходів з розшуку майна банкрута з метою його включення до ліквідаційної маси. Доказів, які підтверджували б належність банкруту іншого майна, ніж те, яке було виявлено в ліквідаційній процедурі, суду не представлено.

Доказів на підтвердження доводів Банку про невжиття всіх заходів з виявлення майна банкрута, що знаходиться в заставі АТ Місто Банк не надано. При цьому такі доводи Банку відхиляються судом із урахуванням вищевикладеного.

У зв'язку з недостатністю майнових активів кредиторські вимоги другої, третьої, четвертої та шостої черг, а також частково першої, залишилися незадоволеними.

Згідно звіту ліквідатора дебіторську заборгованість в сумі 20411960,91грн., у зв'язку з відсутністю первинних документів на її підтвердження, а також закінченням строку позовної давності, відповідно до п.п.14.1.11. п.14.1. ст.14 Податкового кодексу України, за рішенням комітету кредиторів списано з бухгалтерського обліку банкрута як безнадійну до стягнення. Відповідне рішення комітету кредиторів оформлено протоколом №б/н від 27.01.2015р. Акт №42-167б від 16.08.2018р. списання безнадійної дебіторської заборгованості в сумі 20411960,91грн. міститься в матеріалах справи.

Отже, за висновком суду підставами списання дебіторської заборгованості було не лише відсутність первинної документації на її підтвердження, а також те, що строк позовної давності за зобов'язаннями вже минув. При цьому, інформація про списання доводилась комітету кредиторів до відома і заперечень з цього питання від кредиторів не надходило. В той же час, за матеріалами справи, у даному випадку, ліквідатором в ході здійснення ліквідаційної процедури списано з балансу підприємства-банкрута вказану дебіторську заборгованість після спроби її реалізації.

Документи з особового складу ПАТ Трест по будівництву та реконструкції автомобільних доріг Донбасшляхбуд , які відповідно до нормативно-правових документів підлягають обов'язковому довгостроковому зберіганню, передані на відповідне зберігання ТОВ Дим Ель на підставі укладеного між ПАТ Трест по будівництву та реконструкції автомобільних доріг Донбасшляхбуд в особі ліквідатора Шугалєєвої І.Г. (замовник) та ТОВ Дим Ель (виконавець) договору від 20.04.2017р. Факт прийняття ТОВ Дим Ель на зберігання архівних документів банкрута підтверджується відповідною довідкою.

За підсумками проведеної ліквідаційної процедури банкрута ліквідатором в порядку ст.45 Закону про банкрутство погашено:

- вимоги щодо сплати аліментів в сумі 19882,80грн., вимоги щодо сплати заборгованості із заробітної плати в сумі 2318332,73грн.;

- вимоги кредиторів, які внесені до реєстру вимог кредиторів окремо, як забезпечені заставою, а саме: вимоги ПАТ Донбізнескомпані в сумі 4973942,90грн., вимоги АТ Місто Банк в сумі 702262,15грн.;

- витрати на ведення ліквідаційної процедури в сумі 4922100,19грн.

Відповідності до ч.1 ст.46 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" звіт ліквідатора має бути схвалений комітетом кредиторів, власником майна (органом, уповноваженим управляти майном) боржника (для державних підприємств або підприємств, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує 50 відсотків).

Звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута станом на 30.08.2018р. розглянуті на засіданні комітету кредиторів 31.08.2018р. (протокол від 31.08.2018р.) та схвалені одноголосно, за результатами чого комітетом кредиторів прийнято рішення звернутися до господарського суду Донецької області з відповідним клопотанням про затвердження підсумкового звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу банкрута.

Аналогічне рішення прийнято на засіданні комітету кредиторів 17.09.2018р. (протокол від 17.09.2018р.).

Відповідно до чинного законодавства про кожне засідання комітету кредиторів підприємства-боржника усі кредитори, що увійшли до його складу, в тому числі й ДПІ у Ворошиловському районі м.Донецька ГУ ДФС у Донецькій області попереджалися завчасно. При цьому, суд зазначає, що питання щодо доцільності прийняття участі у засіданнях комітету кредиторів кожен кредитор вирішує особисто.

ДПІ у Ворошиловському районі м.Донецька ГУ ДФС у Донецькій області, яка увійшла до складу комітету кредиторів за власним бажанням не приймала участі у призначених на 30.08.2018р. та на 17.09.2018р. засіданнях комітету кредиторів у справі та не висловлювала з цього приводу жодних зауважень.

Заставний кредитор ПАТ Місто Банк хоча і входить до складу комітету кредиторів, проте участь його представника у зборах комітету кредиторів можлива лише із правом дорадчого голосу, що означає можливість для представника банку брати участь в обговоренні питань на зборах, засіданнях без права голосувати.

Відповідно до ст.46 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом, господарський суд після заслуховування звіту ліквідатора та думки членів комітету кредиторів або окремих кредиторів виносить ухвалу про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу.

Згідно ч.5 ст.45 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом вимоги, не задоволені за недостатністю майна, вважаються погашеними.

В силу ч.4 ст.83 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений цим Законом строк або відхилені господарським судом, вважаються погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнаються такими, що не підлягають виконанню.

У разі затвердження звіту ліквідатора в порядку, передбаченому ст.46 вищевказаного закону, господарський суд на підставі ст.83 Закону закриває провадження у справі про банкрутство боржника.

Враховуючи вищевикладене, суд, беручи до уваги, що оскільки ліквідатором банкрута здійснювались дії, спрямовані на пошук майна боржника, що підтверджується запитами до відповідних органів, а також до правоохоронних органів, дійшов висновку, що ліквідатором вчинено всі належні дії з ліквідації банкрута та надано суду документи, що підтверджують завершення ліквідаційної процедури, тому є підстави для затвердження звіту ліквідатора, ліквідаційного балансу банкрута та закриття провадження у справі.

При цьому, суд зазначає, що прийняття Міністерством юстиції України наказу №2030/5 від 19.09.2017р. про припинення діяльності арбітражного керуючого Шугалєєвої І.Г. не впливає на дійсність здійснення ліквідатором Шугалєєвою І.Г. ліквідаційних заходів, оскільки вищевказані ліквідаційні заходи проведені нею до прийняття Міністерством юстиції України наказу про припинення діяльності арбітражного керуючого.

Також слід зауважити, що процесуальні дії суду у справі про банкрутство мають вчинятися чітко у строки, встановлені Законом про банкрутство. У даній справі ліквідаційна процедура тривала понад 5 років, тобто понад строк, встановлений Законом про банкрутство. Необґрунтоване затягування такого строку є прямим порушенням імперативних приписів Закону про банкрутство та призводить до настання ряду негативних правових наслідків. Зокрема, збільшуються судові витрати на здійснення провадження у справі про банкрутство (оплата послуг арбітражного керуючого, витрати на зберігання майна боржника тощо), які сплачуються конкурсними кредиторами.

· Щодо усного клопотання АТ Місто Банк про продовження строку ліквідаційної процедури ПАТ "Трест по будівництву та реконструкції автомобільних шляхів "Донбасшляхбуд", заявленого у судовому засіданні 05.11.2018р., суд зазначає наступне:

Постанова про визнання боржника ПАТ "Трест по будівництву та реконструкції автомобільних шляхів "Донбасшляхбуд" банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури по даній справі строком на 12 місяців судом винесена на підставі положень Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" в редакції Закону України від 30.06.1999р. № 784-XIV.

Разом з тим, як зазначено вище, згідно абзацу 5 п.40 Інформаційного листа Вищого господарського суду України від 28.03.2013р. №01-06/606/2013 "Про Закон України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (у редакції Закону України від 22.12.2011р. №4212-VI)" з прийняттям господарським судом Донецької області 09.07.2013р. постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури, подальший розгляд справи здійснюється на підставі норм Закону про банкрутство в редакції Закону від 22 грудня 2011р. N4212-VI.

Відповідно до ст.37 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" в постанові про визнання боржника банкрутом суд зазначає про відкриття ліквідаційної процедури на визначений строк. При цьому її максимальний строк не може перевищувати дванадцять місяців.

Пунктом 28 Інформаційного листа Вищого господарського суду України "Про Закон України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (у редакції Закону України від 22.12.2011р. №4212-VI)" від 28.03.2013 № 01-06/606/2013 ліквідаційна процедура вводиться строком на дванадцять місяців без можливості його продовження.

В той же час, за умови введення ліквідаційної процедури згідно постанови про визнання боржника банкрутом, строком менше ніж передбачено Законом, розгляд питання про продовження строку ліквідаційної процедури здійснюється судом за наявності відповідного клопотання комітету кредиторів на підставі прийнятого ним рішення, оформленого протоколом засідання комітету кредиторів.

Враховуючи вищевикладене, беручи до уваги, що строк ліквідаційної процедури, встановлений постановою господарського суду Донецької області від 09.07.2013р. витік, а положеннями Закону про банкрутство в редакції Закону від 22 грудня 2011р. N4212-VI не передбачено можливості продовження такого строку, підстави для задоволення усного клопотання АТ Місто Банк про продовження строку ліквідаційної процедури ПАТ "Трест по будівництву та реконструкції автомобільних шляхів "Донбасшляхбуд", відсутні.

Керуючись ст.ст.2, 8, 38, 45, 46, п.6 ч.1 ст.83, ст.115 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом, ст.ст.12, 73, 74, 76, 77, 86, 234, 256 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд -

УХВАЛИВ :

Задовольнити клопотання ліквідатора Публічного акціонерного товариства "Трест по будівництву та реконструкції автомобільних шляхів "Донбасшляхбуд" Шугалєєвої І.Г. №42-167б від 05.10.2018р. про затвердження грошової винагороди ліквідатора, а також витрат на ведення ліквідаційної процедури.

Затвердити звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс Публічного акціонерного товариства "Трест по будівництву та реконструкції автомобільних шляхів "Донбасшляхбуд", м.Донецьк, Донецька область.

Ліквідувати юридичну особу - Публічне акціонерне товариство "Трест по будівництву та реконструкції автомобільних шляхів "Донбасшляхбуд" (вул. Університетська, буд. 36, м.Донецьк, 83050; код ЄДРПОУ 03450063).

Вимоги, не задоволені за відсутністю майна, вважати погашеними.

Закрити провадження у справі №42/167б про банкрутство Публічного акціонерного товариства "Трест по будівництву та реконструкції автомобільних шляхів "Донбасшляхбуд", м.Донецьк, Донецька область.

Ліквідатору в триденний строк надати суду акт про знищення печатки банкрута.

Зобов'язати державного реєстратора здійснити державну реєстрацію припинення юридичної особи.

Копію цієї ухвали направити особам, переліченим в ст.46 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом та органу ДВС.

У судовому засіданні 29.11.2018р. оголошено вступну та резолютивну частини ухвали.

Повний текст ухвали складено та підписано 03.12.2018р.

Ухвала набирає чинності у строк та порядку, визначеному ст.8 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом .

Ухвала може бути оскаржена протягом строку, встановленого ст. 256 Господарського процесуального кодексу.

Апеляційна скарга може бути подана учасниками справи до Східного апеляційного господарського суду через господарський суд Донецької області (п. п.8, 17.5 Перехідних положень Господарського процесуального кодексу України).

Суддя І.К. Чорненька

Дата ухвалення рішення29.11.2018
Оприлюднено04.12.2018
Номер документу78278321
СудочинствоГосподарське
Сутьбанкрутство ліквідатор Шугалєєва І.Г.

Судовий реєстр по справі —42/167б

Ухвала від 29.11.2018

Господарське

Господарський суд Донецької області

І.К. Чорненька

Ухвала від 29.11.2018

Господарське

Господарський суд Донецької області

І.К. Чорненька

Ухвала від 15.11.2018

Господарське

Господарський суд Донецької області

І.К. Чорненька

Ухвала від 05.11.2018

Господарське

Господарський суд Донецької області

І.К. Чорненька

Ухвала від 03.10.2018

Господарське

Господарський суд Донецької області

І.К. Чорненька

Ухвала від 20.08.2018

Господарське

Господарський суд Донецької області

І.К. Чорненька

Ухвала від 25.06.2018

Господарське

Господарський суд Донецької області

І.К. Чорненька

Ухвала від 16.08.2017

Господарське

Господарський суд Донецької області

І.К. Чорненька

Ухвала від 27.06.2017

Господарське

Господарський суд Донецької області

І.К. Чорненька

Ухвала від 07.06.2017

Господарське

Господарський суд Донецької області

І.К. Чорненька

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні