Копія
Справа № 822/1879/17
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 серпня 2017 року м. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд
в складі:головуючого-суддіЛабань Г.В. при секретаріВересняк А.А. за участі:представників сторін розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Гранд-Палас" до Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області , третя особа на стороні відповідача - Хмельницька міська рада про зобов'язання вчинити дії, -
ВСТАНОВИВ:
ТОВ "Гранд-Палас" звернулося до Хмельницького окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області за участі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Хмельницька міська рада, в якому просить визнати зобов'язати Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькому районі Хмельницької області поновити запис про земельну ділянку за адресою вул. Подільська, 115, в м. Хмельницький, площею 1364 кв.м, кадастровий номер 6810100000:01:003:0227 в Державному земельному кадастрі та Поземельній книзі.
В обґрунтування позовних вимог зазначає, що 10.05.2017 ТОВ "Гранд-Палас" звернулося до Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області (далі по тексту - Відповідач) із заявою в якій просило поновити запис в Державному земельному кадастрі та Поземельній книзі про земельну ділянку, площею 0,1364 га., кадастровий номер 6810100000:01:003:0227, по вулиці Подільській, 115 в м. Хмельницькому, яка надана ТОВ "Гранд-Палас" в строкове платне користування згідно укладеного договору оренди землі.
Відповідач відмовив Позивачу в поновленні запису, із посиланням на ст.24 ЗУ "Про державний земельний кадастр", оскільки вилучення запису відбулось внаслідок поділу земельної ділянки за заявою Хмельницької міської ради.
Позивач вважає таку відмову протиправною та просить зобов'язати Відповідача поновити запис в Державному земельному кадастрі та Поземельній книзі про земельну ділянку зв'язку з чим не в змозі розпоряджатися земельною ділянкою, що суперечить принципам регулювання земельних відносин в Україні.
В судовому засіданні представник позивача позов підтримав повністю, просив позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.
Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечив, зазначив, що чинне законодавство встановлює вичерпний перелік підстав, згідно яких державний кадастровий реєстратор може прийняти рішення про скасування державної реєстрації земельної ділянки. Таким підставами є, зокрема, поділ чи об'єднання земельної ділянки. Враховуючи те, що Хмельницька міська рада, як власник спірних земельних ділянок, здійснила їх поділ та звернулася із заявою про реєстрацію, під час проведення державної реєстрації земельної ділянки державний реєстратор діяв в межах закону, на підставі та у спосіб, передбаченими законодавством. Просив відмовити у задоволенні позовних вимог.
Представник третьої особи не з'явився, про час, місце та дату проведення судового засідання повідомлений належним чином, причин неявки суду не повідомив.
Заслухавши пояснення учасників судового процесу, дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку про відмову у задоволенні позову, враховуючи наступне.
Суд встановив, що 29.10.2013 укладено договір оренди землі №202-01-2013/3117682, згідно умов якого Хмельницька міська рада передала, а ТОВ "Гранд Палас" прийняло в строкове і платне користування земельну ділянку загальною площею 4200 кв.м, в т.ч. діл. №1 - 1364 кв.м кадастровий номер 6810100000:01:003:0227, діл. №2 - 2836 кв.м кадастровий номер 6810100000:01:003:0228.
На вказану земельну ділянку було отримано витяги з Державного земельного кадастру та договір було зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.
Відповідно до п. 8 Договір укладено до 24.04.2016. Після закінчення строку Орендар має переважне право поновити його на новий строк.
Однак 18.05.2016 Хмельницька міська рада прийняла Рішення №59 "Про не поновлення договору оренди землі юридичній особі", яким Хмельницька міська рада вирішила не продовжувати договір оренди землі №202-01-2013/3117682, укладений з ТОВ "Гранд-Палас", а також вирішено управлінню земельних ресурсів та земельної реформи замовити технічну документацію щодо поділу земельної ділянки по вул. Подільська, 115, м. Хмельницький, загальною площею 0,42га, в т.ч. діл. №1 - 0,1364 га кадастровий номер 6810100000:01:003:0227, діл. №2 - 0,2836 га кадастровий номер 6810100000:01:003:0228 із врахуванням належним чином зареєстрованого права власності на розміщенні на ній об'єкти нерухомого майна.
Постановою Рівненського апеляційного господарського суду у справі №924/606/16 від 28.12.2016 було визнано укладеною додаткову угоду про поновлення строку дії договору оренди на три роки до 24.04.2019.
11.01.2017 державним реєстратор Хмельницької міської ради вніс зміни до відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно щодо іншого речового права на земельну ділянку кадастровий номер 6810100000:01:003:0227 площею 0,1364 га, за адресою: вул. Подільська, 115, м. Хмельницький номер запису про інше речове право 77958266.
Позивач вважає вказану реєстрацію протиправною та просить поновити запис в Державному земельному кадастрі та Поземельній книзі про земельну ділянку, площею 0,1364 га., кадастровий номер 6810100000:01:003:0227, по вулиці Подільській, 115 в м. Хмельницькому, в зв'язку з цим звернувся до суду.
Досліджуючи правомірність проведення реєстраційної дії, суд виходив з наступного.
Стаття 19 Конституції України визначає, що органи державної влади їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Організаційні основи діяльності у сфері Державного земельного кадастру регулюються Законом України "Про Державний земельний кадастр".
Згідно пункту 8 статті 9 Закону України "Про Державний земельний кадастр" державна реєстрація земельних ділянок, обмежень у їх використанні, ведення поземельних книг, внесення до Державного земельного кадастру відомостей про земельні ділянки здійснюються Державними кадастровими реєстраторами, які здійснюють свою діяльність за місцем розташування земельної ділянки (район, місто республіканського значення Автономної Республіки Крим, місто обласного значення).
Стаття 16 Закону України "Про Державний земельний кадастр" вказує, що земельній ділянці, відомості про яку внесені до Державного земельного кадастру, присвоюється кадастровий номер. Кадастровий номер земельної ділянки є її ідентифікатором у Державному земельному кадастрі. Кадастровий номер скасовується лише у разі скасування державної реєстрації земельної ділянки. Зміна власника чи користувача земельної ділянки, зміна відомостей про неї не є підставою для скасування кадастрового номера.
Крім того, процедура та вимоги щодо ведення Державного земельного кадастру визначена Порядком ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 №1051 (далі за текстом - Порядку).
Пунктом 5 порядку передбачено, що до складу Держгеокадастру та його територіальних органів входять державні кадастрові реєстратори, які здійснюють внесення відомостей до Державного земельного кадастру і надання таких відомостей в межах повноважень, визначених Законом України "Про Державний земельний кадастр" та цим Порядком.
Згідно п. 4 ст. 24 Закону України "Про Державний земельний кадастр" для державної реєстрації земельної ділянки Державному кадастровому реєстратору, який здійснює таку реєстрацію, подаються:
заява за формою, встановленою центральним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів;
оригінал документації із землеустрою, яка є підставою для формування земельної ділянки;
документація із землеустрою, яка є підставою для формування земельної ділянки у формі електронного документа;
документ, що підтверджує оплату послуг з державної реєстрації земельної ділянки.
Заява з доданими документами надається заявником особисто чи уповноваженою ним особою або надсилається поштою цінним листом з описом вкладення та повідомленням про вручення.
Отже, суд зазначає, що вказана норма встановлює вичерпний перелік документів, що мають подаватися для державної реєстрації земельної ділянки Державному кадастровому реєстратору.
Відповідно до п.70 Порядку державний кадастровий реєстратор у момент надходження до нього заяви про внесення відомостей до Державного земельного кадастру разом з перерахованими вище документами, перевіряє:
1) повноваження особи, що звернулася за внесенням відповідних відомостей до Державного земельного кадастру;
2) наявність повного пакета документів, необхідних для внесення відомостей до Державного земельного кадастру;
3) розташування об'єкта Державного земельного кадастру на території дії його повноважень;
4) придатність електронного документа для проведення його перевірки за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру.
У разі відповідності заяви разом з документами вимогам, зазначеним у цьому пункті, Державний кадастровий реєстратор приймає заяву до розгляду по суті та обліковує її.
Згідно п.6 ст.24 Закону України "Про Державний земельний кадастр" підставою для відмови у здійсненні державної реєстрації земельної ділянки є:
розташування земельної ділянки на території дії повноважень іншого Державного кадастрового реєстратора;
подання заявником документів, передбачених частиною четвертою цієї статті, не в повному обсязі;
невідповідність поданих документів вимогам законодавства;
знаходження в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини.
Дана норма містить вичерпний перелік підстав для відмови у здійсненні державної реєстрації земельної ділянки. Відмова у здійсненні державної реєстрації земельної ділянки з інших, ніж зазначені вище, причин заборонена.
Крім того, згідно п.10 ст. 24 Закону України "Про Державний земельний кадастр" державна реєстрація земельної ділянки скасовується Державним кадастровим реєстратором, який здійснює таку реєстрацію, у разі:
- поділу чи об'єднання земельних ділянок;
- якщо протягом одного року з дня здійснення державної реєстрації земельної ділянки речове право на неї не зареєстровано з вини заявника.
Тобто, норма встановлює вичерпний перелік підстав, згідно яких державний кадастровий реєстратор може прийняти рішення про скасування державної реєстрації земельної ділянки. Таким підставами є поділ чи об'єднання земельної ділянки, або відсутність протягом одного року рішень щодо державної реєстрації речового права на земельну ділянку з вини заявника.
Суд встановив, що 15.11.2016 Хмельницька міська рада звернулася до Державних кадастрових реєстраторів Відділу в Хмельницькому районі із заявами:
- №ЗВ-6804506492016 про реєстрацію земельної ділянки площею 0,0387 га по вул. Подільська, 115, м. Хмельницький,
- №ЗВ-6804506472016 про реєстрацію земельної ділянки площею 0,034 га по вул. Подільська, 115, м. Хмельницький,
- №ЗВ-6804506452016 про реєстрацію земельної ділянки площею 0,0007 га по вул. Подільська, 115, м. Хмельницький,
- №ЗВ-6804506462016 про реєстрацію земельної ділянки площею 0,0274 га по вул. Подільська, 115, м. Хмельницький,
- №ЗВ-6804506482016 про реєстрацію земельної ділянки площею 0,0356 га по вул. Подільська, 115, м. Хмельницький,
згідно яких було здійснено поділ вищезазначеної земельної ділянки у відповідності вимог Закону України "Про Державний земельний кадастр".
До вказаних заяв були надані технічні документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку в м. Хмельницькому, вул. Подільська, 115, розробленої ПП "Діоріт Плюс 1" згідно рішення Хмельницької міської ради №59 від 18.05.2017.
Тобто для здійснення державної реєстрації спірних земельних ділянок Хмельницькою міською радою подано усі необхідні документи, передбачені п.4 ст.24 Закону України "Про Державний земельний кадастр", розроблена документація із землеустрою містила усі необхідні матеріали, передбачені чинним законодавством, включаючи і правовстановлюючий документ на спірну земельну ділянку, тому підстав для відмови у здійсненні реєстрації земельної ділянки у Державного кадастрового реєстратора Управління Держгеокадастру у Хмельницькому районі не було.
Разом з тим, суд зазначає, що Хмельницька міська рада 18.05.2016 прийняла Рішення №59 згідно якого вирішила замовити технічну документацію щодо поділу земельної ділянки по вул. Подільська, 115, м. Хмельницький, загальною площею 0,42 га, в т.ч. діл. №1 - 0,1364 га кадастровий номер 6810100000:01:003:0227, діл. №2 - 0,2836 га кадастровий номер 6810100000:01:003:0228.
15.11.2016 Хмельницька міська рада звернулася до Державних кадастрових реєстраторів Відділу в Хмельницькому районі із заявами про реєстрацію земельних ділянок.
На час звернення Хмельницької міської ради до Державних кадастрових реєстраторів договір оренди землі від 29.10.2013 № 202-01-2013/3117682 вважався припиненим.
Лише 28.12.2016 постановою Рівненського апеляційного господарського суду у справі №924/606/16 було визнано укладеною додаткову угоду про поновлення строку дії договору оренди на три роки до 24.04.2019.
На підставі поданих Хмельницькою міською радою документів 11.01.2017 державний реєстратор Хмельницької міської ради вніс зміни до відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно щодо іншого речового права на земельну ділянку кадастровий номер 6810100000:01:003:0227 площею 0,1364 га, за адресою: вул. Подільська, 115, м. Хмельницький номер запису про інше речове право 77958266.
Враховуючи те, що на час проведення Державним реєстратором спірної реєстрації земельних ділянок та на даний час, Рішення Хмельницької міської ради від 18.05.216 №59 "Про не поновлення договору оренди землі юридичній особі" не скасоване та не визнане протиправним, суд не вбачає порушень державного кадастрового реєстратора управління Держгеокадастру у Хмельницькому районі під час внесенні змін до відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно щодо іншого речового права на земельну ділянку кадастровий номер 6810100000:01:003:0227 площею 0,1364 га, за адресою: вул. Подільська, 115, м. Хмельницький номер запису про інше речове право 77958266. Отже така реєстраційна дія є правомірною та не підлягає скасуванню.
Разом з тим, відповідно до ст.69 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів. Докази суду надають особи, які беруть участь у справі. Суд може запропонувати надати додаткові докази або витребувати додаткові докази за клопотанням осіб, які беруть участь у справі, або з власної ініціативи.
Згідно ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Суд звертає увагу на те, що наявними матеріалами справи повністю спростовуються твердження позивача про те, що державна реєстрація проведена із порушенням чинного законодавства, а отже, враховуючи викладене, суд дійшов до висновку про правомірність здійснення реєстрації - внесення зміни до відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно щодо іншого речового права на земельну ділянку кадастровий номер 6810100000:01:003:0227 площею 0,1364 га, за адресою: вул. Подільська, 115, м. Хмельницький номер запису про інше речове право 77958266, відтак підстави для задоволення позову відсутні.
Керуючись ст.ст.158-163 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
у задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Гранд-Палас" до Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області про зобов'язання вчинити дії - відмовити.
Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.
Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.
Повний текст постанови виготовлено 23 серпня 2017 року
Суддя /підпис/Г.В. Лабань "Згідно з оригіналом" Суддя Г.В. Лабань
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.08.2017 |
Оприлюднено | 29.08.2017 |
Номер документу | 68472480 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Лабань Г.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні