Постанова
від 22.08.2017 по справі 918/189/17
РІВНЕНСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

"22" серпня 2017 р. Справа № 918/189/17

Рівненський апеляційний господарський суд у складі колегії:

Головуючий суддя Огороднік К.М.

суддя Демидюк О.О. ,

суддя Крейбух О.Г.

при секретарі судового засідання Саган І.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Рівненського апеляційного господарського суду апеляційну скаргу ОСОБА_1 праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Рівненської міської ради на рішення господарського суду Рівненської області від 15.05.2017 року у справі № 918/189/17 (суддя Андрійчук О.В.)

за позовом ОСОБА_1 праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Рівненської міської ради

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача ОСОБА_1 Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області

до ОСОБА_1 державної служби охорони при УМВС України в Рівненській області

про стягнення надміру наданої суми компенсації середнього заробітку, виплаченого мобілізованим працівникам

за участю представників:

позивача - ОСОБА_2, за довіреністю,

відповідача - ОСОБА_3, за довіреністю,

третьої особи - не з'явився.

В судовому засіданні від 22.08.2017 року оголошено вступну та резолютивну частини постанови.

ВСТАНОВИВ:

Рішенням господарського суду Рівненської області від 15.05.2017 року позов ОСОБА_1 праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Рівненської міської ради задоволено частково. Стягнуто з відповідача надміру перераховану суму компенсації середнього заробітку, виплаченого мобілізованим працівникам, в розмірі 4127,30 грн. на рахунок № 31115115700002, код банку: 833017, банк отримувача: ГУ ДКСУ у Рівненській області, код ЄДРПОУ 38012714 УК у м. Рівному/м. Рівне/24060300. У задоволенні позовних вимог про стягнення 2257,46 грн. відмовлено. Стягнуто з відповідача в доход Державного бюджету України 1034,24 грн. судового збору.

Не погоджуючись із вказаним рішенням суду першої інстанції, позивач звернувся до Рівненського апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просить останнє скасувати та прийняти нове рішення, яким задовольнити позовні вимоги у повному обсязі. Скаржник не погоджується з висновками суду першої інстанції в частині визначення розміру надміру виплаченої суми компенсації середнього заробітку, виплаченого мобілізованим працівникам.

Ухвалою Рівненського апеляційного господарського суду від 20.06.2017 року залучено до участі у справі у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет позову на стороні позивача ОСОБА_4 фінансову інспекцію у Рівненській області (ОСОБА_1 Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області).

В судовому засіданні представник позивача вимоги апеляційної скарги підтримав у повному обсязі. Рішення суду першої інстанції просив скасувати.

Представник відповідача в судовому засіданні визнав позовні вимоги в частині їх задоволення судом першої інстанції.

Від третьої особи на адресу суду надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.

Статтею 77 ГПК України передбачено, що господарський суд відкладає в межах строків, встановлених статтею 69 цього Кодексу розгляд справи, коли за якихось обставин спір не може бути вирішено в даному засіданні. Відкладення розгляду справи є правом та прерогативою суду, основною умовою для якого є не відсутність у судовому засіданні представників сторін, а неможливість вирішення спору у відповідному судовому засіданні.

Оскільки відповідно до ст. 22 ГПК України явка в судове засідання представників сторін - це право, а не обов'язок, справа може розглядатись без їх участі, якщо нез'явлення цих представників не перешкоджає вирішенню спору.

Таким чином, на думку колегії суддів, в даному судовому засіданні повинен відбутися розгляд апеляційної скарги по суті, не дивлячись на відсутність представника третьої особи, повідомленого про судове засідання належним чином, оскільки його відсутність у даному випадку не перешкоджає вирішенню спору за наявними матеріалами справи.

Дослідивши матеріали справи, перевіривши правильність застосування господарським судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, а також повноту встановлення обставин справи та відповідність їх наданим доказам та повторно розглянувши справу в порядку ст. 101 ГПК України, апеляційний суд встановив наступне.

Судами встановлено, що відповідно до п. 1.1.2.1. Плану контрольно-ревізійної роботи Державної фінансової інспекції в Рівненській області на ІІ квартал 2016 року у період з 14.06.2016 року по 07.09.2016 року ОСОБА_4 фінансовою інспекцією в Рівненській області проведена ревізія використання коштів позивачем, виділених з державного бюджету, зокрема на компенсацію підприємствам, установам, організаціям у межах середнього заробітку, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації на особливий період. В ході здійснення вказаної перевірки ОСОБА_4 фінансовою інспекцією в Рівненській області проведена зустрічна звірка з відповідачем з метою документального підтвердження фактичних витрат на виплату компенсації з бюджету у межах середнього заробітку працівникам, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації на особливий період, за результатами якої встановлено, що відповідачем не вірно визначений середній заробіток працівникам внаслідок множення середньогодинної заробітної плати на неповну кількість робочих днів годин за фактично відпрацьований час, у зв'язку з зайво нараховано та виплачено компенсацію у межах середнього заробітку мобілізованим працівникам на загальну суму 6384,76 грн.

Постановою Кабінету Міністрів України від 04.03.2015 року № 105 "Про затвердження Порядку виплати компенсації підприємствам, установам, організаціям у межах середнього заробітку працівників, призваних на строкову військову службу, військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період або прийнятих на військову службу за контрактом у разі виникнення кризової ситуації, що загрожує національній безпеці, оголошення рішення про проведення мобілізації та (або) введення воєнного стану, а також працівникам, які були призвані на військову службу під час мобілізації, на особливий період та які підлягають звільненню з військової служби у зв'язку з оголошенням демобілізації, але продовжують військову службу у зв'язку з прийняттям на військову службу за контрактом" (далі - Постанова № 105) визначено механізм виплати компенсації підприємствам, установам, організаціям у межах середнього заробітку працівників, призваних на строкову військову службу, військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період або прийнятих на військову службу за контрактом у разі виникнення кризової ситуації, що загрожує національній безпеці, оголошення рішення про проведення мобілізації та (або) введення воєнного стану, а також працівникам, які були призвані на військову службу під час мобілізації, на особливий період та які підлягають звільненню з військової служби у зв'язку з оголошенням демобілізації, але продовжують військову службу у зв'язку з прийняттям на військову службу за контрактом (далі - працівники), за рахунок і в межах асигнувань, передбачених у державному бюджеті за програмою 2501350 "Компенсація підприємствам, установам, організаціям у межах середнього заробітку працівників, призваних на строкову військову службу, військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період або прийнятих на військову службу за контрактом у разі виникнення кризової ситуації, що загрожує національній безпеці, оголошення рішення про проведення мобілізації та (або) введення воєнного стану, а також працівникам, які були призвані на військову службу під час мобілізації, на особливий період та які підлягають звільненню з військової служби у зв'язку з оголошенням демобілізації, але продовжують військову службу у зв'язку з прийняттям на військову службу за контрактом. (п. 1 Постанови). Відповідно до п. 2 Постанови № 105 головним розпорядником бюджетних коштів та відповідальним виконавцем бюджетної програми є Мінсоцполітики. Розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня є, зокрема, структурні підрозділи з питань соціального захисту населення районних, районних у мм. Києві та Севастополі держадміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (крім мм. Києва та Севастополя) рад (далі - органи соціального захисту населення). Пунктом 4 Постанови № 105 передбачено, що для отримання компенсації з бюджету середнього заробітку підприємства, установи та організації подають щомісяця до 15 числа органові соціального захисту населення звіти про фактичні витрати на виплату компенсації з бюджету середнього заробітку працівникам за формою згідно з додатком 1, погоджені районним (міським) військовим комісаріатом або військовою частиною, що здійснювали призов працівників на військову службу, в частині підтвердження призову та проходження військової служби, для подання до 19 числа структурному підрозділу соціального захисту населення копій зазначених звітів, а також зведеного звіту про фактичні витрати на виплату компенсації з бюджету середнього заробітку працівникам за формою згідно з додатком 2. Структурні підрозділи соціального захисту населення щомісяця до 23 числа подають відомості про загальний обсяг фактичних витрат на виплату компенсації з бюджету середнього заробітку працівникам згідно з додатком 3 Мінсоцполітики для спрямування їм бюджетних коштів, що спрямовуються органам соціального захисту населення для перерахування підприємствам, установам, організаціям. Згідно п.п. 5, 6 Постанови №105 обчислення середнього заробітку працівників здійснюється відповідно до Порядку обчислення середньої заробітної плати, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 08.02.1995 року № 100 (далі - Постанова №100). Виплата компенсації проводиться підприємствами, установами, організаціями у строки, визначені ст. 115 КЗпП України.

За підп. "ї" п. 1 Постанови № 100 "Про затвердження Порядку обчислення середньої заробітної плати" цей Порядок обчислення середньої заробітної плати застосовується у випадках, зокрема залучення працівників до виконання військових обов'язків. У всіх інших випадках збереження середньої заробітної плати середньомісячна заробітна плата обчислюється виходячи з виплат за останні 2 календарні місяці роботи, що передують події, з якою пов'язана відповідна виплата. Працівникам, які пропрацювали на підприємстві, в установі, організації менше двох календарних місяців, середня заробітна плата обчислюється виходячи з виплат за фактично відпрацьований час. Перелік виплат, що включаються у розрахунок середньої заробітної плати, врегульовано Розділом ІІІ Постанови № 100.

При обчисленні середньої заробітної плати у всіх випадках її збереження згідно з чинним законодавством не враховується заробітна плата на роботі за сумісництвом (за винятком працівників, для яких включення її до середнього заробітку передбачено чинним законодавством).

З матеріалів справи вбачається, що компенсація середнього заробітку, виплаченої мобілізованим працівникам, проводилася щодо 5 осіб, які працювали у відповідача на посадах охоронців. Для вказаних працівників чинним законодавством не передбачено включення роботи за сумісництвом до середнього заробітку.

Судами встановлено, що відповідачем було надано позивачу звіт про фактичні витрати на виплату середнього заробітку працівникам, призваним на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період.

В матеріалах справи наявні первинні документи, на підставі яких відповідачем по справі було проведено розрахунок сум компенсації середнього заробітку мобілізованим працівникам, подано звіти про фактичні витрати на виплату компенсації з бюджету середнього заробітку працівникам, а позивачем, у свою чергу, перераховано відповідачу грошові кошти у вигляді компенсації з бюджету.

Як вбачається з оскаржуваного рішення, судом першої інстанції було здійснено перерахунок середньогодинного заробітку мобілізованим працівникам станом на дату мобілізації та встановлено встановив наступне.

ОСОБА_5, охоронник, розрахунок за січень-лютий 2015 року: 1 868,94 (з/п за січень) + 1 731,94 (з/п за лютий) / 159 (кількість годин у січні) + 160 (кількість годин у лютому) = 11,29.

ОСОБА_6, охоронник, розрахунок за червень-липень 2014 року: 2 219,78 (з/п за червень) + 1 737,44 (з/п за липень) / 151 (кількість годин у червні) + 184 (кількість годин у липні) = 11,81.

ОСОБА_7, охоронник, розрахунок за грудень 2014 року - січень 2015 року: 1 672,97 (з/п за грудень) + 2 030,80 (з/п за січень) / 183 (кількість годин у грудні) + 159 (кількість годин у січні) = 10,83.

ОСОБА_8, охоронник. розрахунок за січень-лютий 2015 року: 1 861,43 (з/п за січень) + 1 123,32 (з/п за лютий) / 159 (кількість годин у січень) + 104 (кількість годин у лютому) = 11,35.

ОСОБА_9, охоронник, розрахунок за травень-червень 2014 року: 1 235,00 (з/п за травень) + 196,39 (з/п за червень) / 111 (кількість годин у травні) + 19 (кількість годин у червні) = 11,01.

Для розрахунку витрат на виплату середнього заробітку працівникам, призваним на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період береться середньогодинний заробіток, а також норми тривалості робочого часу у годинах за відповідні місяці 2015 року, за які здійснювалася виплата.

Місцевий господарський суд здійснив перерахунок заявлених сум, та встановив загальний розмір зайво компенсованих грошових ОСОБА_5 831,45 грн., ОСОБА_7 887,11 грн., ОСОБА_8 1184,55 грн., ОСОБА_6 313,06 грн., ОСОБА_9 911,13 грн.

На підставі вказаного перерахунку, загальним розміром надміру наданої суми компенсації середнього заробітку, виплаченого мобілізованим працівникам суд визначив 4127,30 грн. (831,45+887,11+1 184,55+313,06+911,13) (при заявленому - 6384,76 грн).

Однак, при перевірці здійсненого судом першої інстанції перерахунку середньогодинного заробітку мобілізованим працівникам станом на дату мобілізації, колегія суддів виявила те, що при обрахунку вказаних сум, судом першої інстанції не враховано звітів про фактичні витрати на виплату компенсації середнього заробітку за квітень 2015 року.

Здійснивши перерахунок середньогодинного заробітку мобілізованим працівникам станом на дату мобілізації за квітень 2015 року колегія суддів дійшла висновку, що переплата за вказаний місяць складає 822,81 грн.

Враховуючи зазначене, колегія суддів дійшла висновку про те, що рішення господарського суду Рівненської області від 15.05.2017 року у справі № 918/189/17 підлягає зміні, з його викладенням у новій редакції.

Керуючись ст.ст. 99, 101 - 105 ГПК України, Рівненський апеляційний господарський суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Апеляційну скаргу ОСОБА_1 праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Рівненської міської ради задовольнити частково.

2. Рішення господарського суду Рівненської області від 15.05.2017 року у справі № 918/189/17 змінити, виклавши його у наступній редакції:

"Позов задоволити частково.

Стягнути з ОСОБА_1 державної служби охорони при УМВС України в Рівненській області (вул. С. Бандери, 58, м. Рівне, 33023, код ЄДРПОУ 08596995) надміру перераховану суму компенсації середнього заробітку, виплаченого мобілізованим працівникам, в розмірі 4950,11 грн. на рахунок № 31115115700002, код банку: 833017, банк отримувача: ГУ ДКСУ у Рівненській області, код ЄДРПОУ 38012714 УК у м. Рівному/м. Рівне/24060300.

Стягувач: ОСОБА_1 праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Рівненської міської ради (вул. Соборна, 12, м. Рівне, 33028, код ЄДРПОУ 03195441).

У задоволенні позовних вимог про стягнення 1434,65 грн. відмовити.

Стягнути з ОСОБА_1 державної служби охорони при УМВС України в Рівненській області (вул. С. Бандери, 58, м. Рівне, 33023, код ЄДРПОУ 08596995) в доход Державного бюджету України 1600,00 грн. витрат по сплаті судового збору за подання позовної заяви.

Видати наказ.".

3. Стягнути з ОСОБА_1 державної служби охорони при УМВС України в Рівненській області (вул. С. Бандери, 58, м. Рівне, 33023, код ЄДРПОУ 08596995) в доход Державного бюджету України 1760,00 грн. витрат по сплаті судового збору за подання апеляційної скарги.

4. Доручити господарському суду Рівненської області видачу відповідного наказу.

5. Постанова набирає законної сили з дня її прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку.

Головуючий суддя Огороднік К.М.

Суддя Демидюк О.О.

Суддя Крейбух О.Г.

СудРівненський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення22.08.2017
Оприлюднено29.08.2017
Номер документу68479381
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —918/189/17

Ухвала від 16.12.2019

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Політика Н.А.

Ухвала від 10.12.2019

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Політика Н.А.

Ухвала від 28.12.2017

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Політика Н.А.

Ухвала від 21.12.2017

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Політика Н.А.

Постанова від 27.11.2017

Господарське

Вищий господарський суд України

Карабань В.Я.

Ухвала від 10.11.2017

Господарське

Вищий господарський суд України

Карабань В.Я.

Судовий наказ від 11.09.2017

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Політика Н.А.

Судовий наказ від 11.09.2017

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Політика Н.А.

Судовий наказ від 11.09.2017

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Політика Н.А.

Ухвала від 11.09.2017

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Політика Н.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні