Постанова
від 07.03.2017 по справі 804/1255/16
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 березня 2017 р. Справа № 804/1255/16 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді ОСОБА_1, розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпро адміністративну справу за адміністративним позовом ОСОБА_2 до Управління Держгеокадастру у Криворізькому районі Дніпропетровської області, третя особа: Криворізька міська рада про визнання дій протиправними, -

ВСТАНОВИВ :

ОСОБА_2 звернулась до суду з позовом до Управління Держгеокадастру у Криворізькому районі Дніпропетровської області, третя особа: Криворізька міська рада, в якому, з урахуванням заяви про збільшення позовних вимог, просить:

- визнати протиправними дії виконуючого обов'язки начальника управління ОСОБА_3 та начальника відділу ОСОБА_4 Управління Держгеокадастру у Криворізькому районі Дніпропетровської області щодо складення ними витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки № 537 від 05.02.2016 року, значення даних якого, а саме: розміри локальних коефіцієнтів щодо розташування земельної ділянки у зоні магістралей підвищеного містоформуючого значення - 1,2, пішохідної доступності швидкісного міського та зовнішнього пасажирського транспорту - 1,15, розміри локальних коефіцієнтів земельної ділянки не забезпеченої: централізованим водопостачанням - 0,95, каналізацією - 0,95; розмір сукупного коефіцієнта КмЗ - 1,01, розмір коефіцієнту індексації нормативної грошової оцінки К(і) - 1,7898, розмір нормативної грошової оцінки 1 кв. м земельної ділянки під забудовою у сумі 5835,00 грн., розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки у сумі 21692429,40 грн., визначені з порушенням норм: ч.1 ст.19 Земельного кодексу України; ст. 23 Закону України Про оцінку земель ; п.271.2 ст.271, п.289.1 та п.289.2 ст.289 ПК України, Постанови Кабінету Міністрів України від 23 03.1995 року №213 Про Методику нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів , Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженого спільним Наказом Державного комітету України по земельних ресурсах, Міністерства аграрної політики України, Міністерства будівництва, архітектури та житлово комунального господарства України, Української академії аграрних наук від 27 січня 2006 року №18/15/21/11, Наказу 23.07.2010 № 548 Державного комітету України із земельних ресурсів зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.11.2010 року за № 1011/18306.

В обґрунтування позову зазначено, що, відповідач здійснив протиправні дії щодо внесення у Витяг даних, які тягнуть за собою наслідки застосування неправильної нормативної грошової оцінки землі при визначені орендної плати за земельні ділянки. Так, за формулою 7 Методики нормативна грошова оцінка квадратного метра земельної ділянки за даними відповідача у витязі складає:

- Цн = ((54,12 х 6%) / 3%) х 2,5 х 1,7898 х 2,50 х 3,04 х 1,01 = 3717,64 грн.

У витязі вказано значення нормативної грошової оцінки квадратного метра земельної ділянки під забудовою в розмірі 3717,64 грн., що не відповідає її розрахунку за Методикою;

На підставі визначених позивачем даних, за вказаною вище формулою 7 Методики, нормативна грошова оцінка квадратного метра земельної ділянки складає:

- Цн = ((54,12 х 6%) / 3%) х 2,5 х 0,7 х 2,89 х 0,68 = 372,25 грн.

Таким чином, позивач вказує, що дані обставини свідчать про порушення відповідачем положень методики, на яку він посилається у листі № 537 від 05.02.2016 року, що є ознаками його протиправних дій.

Представник позивача надав клопотання про розгляд справи без його участі в порядку письмового провадження.

Представником відповідача заявлене клопотання про розгляд справи в письмовому провадженні. Також надані суду письмові заперечення, в обґрунтування яких зазначено Управління Держгеокадастру у Криворізькому районі Дніпропетровської області, керуючись чинним законодавством, в межах своїх повноважень, за допомогою програмного забезпечення Норматив+ лише видає витяги із затвердженої та обов'язкової для застосування технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста ОСОБА_5, затвердженої Рішенням Криворізької міської ради №3728 від 24.06.2015 року, та не має впливу на значення застосованих програмним забезпеченням коефіцієнтів та, як наслідок, на її розмір. Враховуючи, що виданий відповідачем витяг відповідає всім вимогам чинного законодавства, відповідач жодним чином не порушує права позивача щодо сплати ним податку на земельну ділянку у порядку та розмірі, визначеному Податковим кодексом України.

Представником третьої особи заявлене клопотання про розгляд справи в письмовому провадженні. Просив відмовити у задоволенні позову.

Відповідно до ч. 4 ст.122 Кодексу адміністративного судочинства України особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі особи, які беруть участь у справі, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Згідно з ч. 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Вивчивши доводи позовної заяви, письмових пояснень до неї та письмових заперечень проти неї, дослідивши зібрані по справі докази в їх сукупності, здійснивши аналіз норм матеріального права, якими врегульовані спірні правовідносини, суд при прийнятті постанови виходить з наступних підстав та мотивів.

З матеріалів справи вбачається, що 25.06.2010 року між Криворізькою міською радою (орендодавець) та громадянкою ОСОБА_2 (орендар) укладено договір оренди земельної ділянки, згідно умов якого орендодавець надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку житлової та громадської забудови для розміщення автостоянки, яка знаходиться на мкр-ні Гірницькому, 7в у Сакасаганському районі м. Кривого Рогу.

Пунктом 2 договору визначено, що в оренду передається земельна ділянка площею 0,5835 га. Згідно пункту 4 договору кадастровий номер земельної ділянки: 1211000000:06:054:0080. Відповідно до пункту 7 договору річна орендна плата вноситься орендарем виключно у грошовій формі незалежно від результатів діяльності орендаря у трикратному розмірі земельного податку, що встановлюється Законом України "Про плату за землю", на підставі довідки про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, що виконана Управлінням Держкомзему у м. Кривий Ріг Дніпропетровської області. Договір укладено строком на 5 роки, набирає чинності після підписання сторонами та його державної реєстрації.

Статтею 1 Закону України Про державну експертизу землевпорядної документації встановлено, що в межах державної експертизи землевпорядної документації здійснюється дослідження, перевірка, аналіз та оцінка об'єктів експертизи на предмет їх відповідності вимогам законодавства, встановленим стандартам, нормам і правилам, а також підготовка обґрунтованих висновків для прийняття рішень щодо об'єктів експертизи.

Стаття 35 зазначеного Закону визначає, що позитивні висновки державної експертизи щодо об'єктів обов'язкової державної експертизи є підставою для прийняття відповідного рішення органами виконавчої влади чи органами місцевого самоврядування.

Відповідно до статті 23 Закону України Про оцінку земель технічна документація з нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою. Рішення рад, зазначених у цій статті, щодо технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок набирають чинності у строки, встановлені відповідно до пункту 271.2 статті 271 Податкового кодексу України.

Згідно з пунктом 271.2 статті 271 Податкового кодексу України рішення рад щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів, офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідній рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

24.06.2015 року рішенням Криворізької міської ради №3728 Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста ОСОБА_5 , оприлюдненим 25.06.2015 року, затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста ОСОБА_5, що містить:

1. середню (базову) вартість 1 кв.м. земель міста станом на 01.01.2014 року у розмірі 270,60 грн.;

1.2. результати по факторної оцінки при визначенні комплексного індексу цінності території;

1.3. визначення зонального коефіцієнта Км2 та грошової оцінки 1 кв.м. землі в межах економіко-планувальних зон;

1.4. грошову оцінку земель різного функціонального призначення у розрізі економіко-планувальних зон;

1.5. опис меж економіко-планувальних зон міста ОСОБА_5;

1.6. нормативну грошову оцінку 1 га землі сільськогосподарського призначення в межах міста за агровиробничими групами ґрунтів.

Пунктом 2 установлено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до вимог чинного законодавства.

Рішення про затвердження цієї документації в силу положень статей 59 та 73 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні є нормативно-правовим актом, обов'язковим для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, а також підприємствами, установами і організаціями.

03.02.2016 року позивачем подано відповідачу через Центр надання адміністративних послуг Муніципальний центр послуг м. Кривого Рогу заяву про надання витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 5835 кв.м., розташованої за адресою: мкр-н Гірницький, 7в, Сакасаганський район, м. Кривий Ріг, яка перебуває у користуванні заявника із зазначенням цільового призначення земельної ділянки згідно договору розміщення автостоянки .

На заяву позивача від 03.02.2016 року №537 Управлінням Держгеокадастру у Криворізькому районі Дніпропетровській області складено Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 05.02.2016 року №537 за кадастровим номером 1211000000:06:054:0080.

При цьому, у супровідному листі до витягу зазначено, що електронна база нормативної грошової оцінки земель міста ОСОБА_5, що затверджена рішенням Криворізької міської ради Дніпропетровської області від 24.06.2015 №3728, не містить детальної інформації відносно локальних факторів об'єктів інженерної інфраструктури на земельних ділянках. У відповідності до вимог діючого в Україні законодавства, зберігання, ведення та використання відомостей про інженерну інфраструктуру, покладено на уповноважені органи містобудування та архітектури, інші органи місцевого самоврядування. З метою недопущення можливих недоліків в частині деталізації локальних факторів до виконавчого комітету Криворізької міської ради направлено запит щодо надання відповідної інформації стосовно наявності чи відсутності об'єктів інженерної інфраструктури на вищезазначених земельних ділянках. За результатами отриманої від органу місцевого самоврядування відповіді, можливе коригування (доповнення) Витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок.

Витягом з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 05.02.2016 року №537 за кадастровим номером 1211000000:06:054:0080 визначено наступне:

- назва земельної ділянки: 1.11.3 (Кадастровий №1211000000:06:054:0080), розміщення автостоянки;

- місцезнаходження: м. Кривий Ріг, мкр-н Гірницький, 7в, Дніпропетровська область;

- власник (користувач): ОСОБА_2;

- місцезнаходження власника (користувача): м. Кривий Ріг, вул. Ватутіна, 53А/79, Дніпропетровська область;

- площа земельної ділянки, кв.м.: 5835,00;

- середня вартість земельної ділянки, грн/кв.: 270,60;

- економіко-планувальна зона: СГ-6;

- коефіцієнт Км2: 3,04;

- локальні коефіцієнти на місцезнаходження земельної ділянки у межах економіко-планувальної зони:

- розташування земельної ділянки в зоні магістралей підвищеного містоформуючого значення - 1,2;

- розташування земельної ділянки в зоні пішохідної доступності швидкісного міського та зовнішнього пасажирського транспорту - 1,15;

- земельна ділянка не забезпечена централізованим водопостачанням - 0,95;

- земельна ділянка не забезпечена каналізацією - 0,95;

- земельна ділянка не забезпечена централізованим газопостачанням - 0,9;

- земельна ділянка не забезпечена централізованим теплопостачанням -0,9;

- сукупний коефіцієнт Км3: 1,01;

- коефіцієнт Кф: 2,50;

- коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки К(і): 1,7898;

- нормативна грошова оцінка кв.м земельної ділянки під забудовою, грн: 3717,64;

- площа земельної ділянки під забудовою, кв.м: 5835,00;

- нормативна грошова оцінка земельної ділянки під забудовою, грн: 21692429,40;

- нормативна грошова оцінка сільськогосподарських угідь, грн.: 0,00;

- загальна площа земель, кв.м: 5835,00;

- нормативна грошова оцінка земельної ділянки, грн.: 21692429,40.

Вирішуючи спір по суті, суд виходить із того, що видача витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки - це адміністративна послуга, яку надає Управління через центр надання адміністративних послуг відповідно до вимог Закону України Про адміністративні послуги , постанови Кабінету Міністрів України від 01.08.2011 №835 ОСОБА_3 питання надання Державною службою з питань геодезії, картографії та кадастру та її територіальними органами адміністративних послуг та розпорядження Кабінету Міністрів України від 16.05.2014 року №523-р ОСОБА_3 питання надання адміністративних послуг органів виконавчої влади через центри надання адміністративних послуг .

Управління Держгеокадастру у Криворізькому районі Дніпропетровської області у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства, наказами Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, Міністерства аграрної політики та продовольства України, дорученнями Міністра аграрної політики та продовольства України, дорученнями Віце-премєр-міністра України - Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, його першого заступника та заступників, наказами Держгеокадастру України, дорученнями Голови Держгеокадастру України та його заступників, актами місцевої державної адміністрації та органів місцевого самоврядування, наказами Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області, а також Положенням про Управління, затвердженого Наказом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру №22 від 03.03.2015 року.

Відповідно до пункту 289.1. статті 289 Податкового кодексу України центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин здійснює управління у сфері оцінки земель та земельних ділянок.

Відповідно до Положення Управління Держгеокадастру у Криворізькому районі Дніпропетровської області є територіальним органом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру. Управління відповідно до покладених на нього завдань, зокрема, видає витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки.

Так, технічна документація з нормативної грошової оцінки земель міста ОСОБА_5, розроблена Державним підприємством Український державний науково-дослідний інститут проектування міст ДІПРОМІСТО імені ОСОБА_6, була затверджена Рішенням Криворізької міської ради №3728 від 24.06.2015 року, що набуло чинності з 01.01.2016 року.

Відповідно до статті 20 Закону України Про оцінку земель за результатами бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація, а за результатами проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок складається звіт.

Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

Розробники технічної документації з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок, а також звітів про проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок зобов'язані безоплатно передавати копії матеріалів у Державний фонд документації із землеустрою.

Користування матеріалами Державного фонду документації із землеустрою здійснюється в порядку, встановленому законодавством України.

Суд погоджується із доводом відповідача, що Управління Держгеокадастру у Криворізькому районі Дніпропетровської області, надаючи адміністративну послугу видачу витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки не обирає ані максимальних, ані мінімальних значень локальних коефіцієнтів.

Нормативна грошова оцінка земельної ділянки у виданому позивачу витязі, сформована за допомогою спеціального програмного забезпечення, а саме: програми Норматив + .

Нормативна грошова оцінка земельної ділянки, зазначена у витязі, вирахувана програмою та є результатом перемноження середньої вартості земельної ділянки на коефіцієнти Км2, Км3, Кф, К(і) та на площу земельної ділянки (5835,00 кв.м).

Так, середня вартість земельної ділянки розрахована у технічній документації з нормативної грошової оцінки земель міста ОСОБА_5 Рогу ДП УДНДІПМ ДІПРОМІСТО імені ОСОБА_6, затвердженій Рішенням Криворізької міської ради №3728 від 24.06.2015 року та становить 270,60 грн./кв.м.

Коефіцієнти Км2 - 3,04 та КмЗ - 1,1 вирахувані програмним забезпеченням у автоматичному режимі, виходячи з особливостей економіко-планувальної зони СГ-6, визначеної програмним забезпеченням при введенні у відповідному полі програми кадастрового номеру земельної ділянки. При чому значення коефіцієнта Км2 відразу визначається програмним забезпеченням, виходячи з визначеної тим самим програмним забезпеченням економіко-планувальної зони земельної ділянки. Значення коефіцієнта КмЗ залежить від наявності чи відсутності інженерно-інфраструктурних факторів, що проходять чи не проходять через земельну ділянку, нормативно грошова оцінка якої визначається.

Наявність чи відсутність зазначених вище факторів, що проходять чи не проходять через земельну ділянку, відображається на графічній карті програми, яка, отримавши відповідні позначки навпроти кожного фактору (плюс чи мінус), вираховує значення коефіцієнта Км3.

Коефіцієнт Км2 - зональний коефіцієнт, який характеризує містобудівну цінність території в межах населеного пункту (економіко-планувальної зони).

Коефіцієнт Км3 - локальний коефіцієнт, який враховує місцеположення земельної ділянки в межах економіко-планувальної зони.

Технічна документація з нормативної грошової оцінки земель населених пунктів - документація, що складається із текстових та графічних матеріалів, оформлена відповідно до Стандарту СОУ ДКЗР 0032632-012:2009 Оцінка земель. Правила розроблення технічної документації з нормативної грошової оцінки земель населених пунктів (далі - Стандарт), затвердженого наказом Держкомзему від 24.06.2009 №335 та зареєстрованого Українським науково-дослідним і навчальним центром проблем стандартизації, сертифікації та якості 10 вересня 2009 року за №32595752/1927.

Відповідно до положень Стандарту локальні фактори - це фактори, які проявляються в межах окремої земельної ділянки і коригують її цінність (вартість) у межах економіко-планувальної зони. Принципи встановлення локальних факторів та зони їх впливу, визначення величини локальних коефіцієнтів та принципи їх розрахунку відповідно до частки площі, що покриває земельну ділянку, розкриваються у пояснювальній записці технічної документації. Зони розповсюдження всіх локальних факторів наносяться на схеми прояву локальних факторів оцінки.

Відповідно до пункту 1 договору оренди земельної ділянки, цільове використання земельної ділянки за цим договором - 03.07 (для розміщення автостоянки).

Згідно з пунктом 3.5 Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів , затвердженого Наказом Держкомзему України, Мінагрополітики України, Мінбудархітектури України, Української академії аграрних наук 27.01.2006 року №18/15/21/11, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 5 квітня 2006 року за №388/12262 коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), ураховує відносну прибутковість видів економічної діяльності.

Віднесення земель до категорії земель за функціональним використанням провадиться згідно з Інструкцією з заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель (форми NN 6-зем, 6а-зем, 6б-зем, 2-зем), затвердженою наказом Держкомстату України від 05.11.98 N 377, зареєстрованою в Мін'юсті України 14.12.98 за N 788/3228, відповідно до видів економічної діяльності, зазначених у довідках, що надають юридичним особам органи державної статистики.

Коефіцієнт функціонального використання для земельних ділянок змішаного використання визначається як середньозважене (за площею) значення коефіцієнтів функціонального використання окремих частин земельної ділянки змішаного використання. Підставою для виділення частин земельної ділянки різного функціонального використання є виключно затверджені дані інвентаризації земельної ділянки та землеустрою.

Суд зазначає, що коефіцієнт Кф - коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (під житлову та громадську забудову, для промисловості, транспорту тощо). Значення коефіцієнту Кф залежить ввід зареєстрованого у встановленому чинним законодавством порядку виду діяльності, який провадить позивач та становить 2,5 - землі комерційного використання.

Значення коефіцієнтів, що характеризують функціональне використання земельної ділянки (Кф) та які вже містяться у програмі, визначені Порядком нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженим Наказом Державного комітету України по земельних ресурсах, Міністерства аграрної політики України, Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України, Української академії аграрних наук №18/15/21/11 від 27.01.2006 року.

Згідно відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань позивач здійснює діяльність, зокрема за кодом КВЕД 52.21 Допоміжне обслуговування наземного транспорту.

Відповідно до таблиці 1.1. Коефіцієнти, які характеризують функціональне використання земельної ділянки (Кф) додатку 1 до вищевказаного Порядку до земель комерційного використання з Кф 2,5 належать: землі торгівлі транспортними засобами та їх ремонту; землі оптової торгівлі і посередництва в торгівлі; землі роздрібної торгівлі побутовими товарами і їх ремонт; землі готелів та ресторанів; землі підприємств фінансового посередництва; землі підприємств страхування; землі підприємств, що здійснюють допоміжну діяльність у сфері фінансів та страхування; землі підприємств, що здійснюють операції з нерухомістю, здавання під найм та послуги юридичним особам; землі підприємств, що здійснюють діяльність у сфері інформатизації; землі підприємств, що здійснюють послуги, які надаються переважно юридичним особам; землі підприємств, що здійснюють індивідуальні послуги; землі підприємств, що здійснюють діяльність у сфері відпочинку та розваг (азартні ігри та ігри на гроші тощо).

Вищевикладене дає правові підстави для застосування коефіцієнту, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) в числовому виразі - 2.5, як і зазначено у витязі з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №537 від 05.02.2016 року.

Коефіцієнт К(і) - коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки, а його значення - 1,7898, вираховано та внесено до витягу програмним забезпеченням автоматично. Коефіцієнт К(і), на який індексується нормативна грошова оцінка земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення, розраховується відповідно до пункту 289.2 статті 289 Податкового кодексу України.

Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно та залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель.

Коефіцієнти індексації нормативної грошової оцінки земель становлять: у 2014 році - 1,249, у 2015 році - 1,433.

Враховуючи, що середня (базова) вартість 1 кв. м земель міста у розмірі 270,60 грн. була розрахована станом на 01.01.2014 року, коефіцієнт К(і) є добутком двох коефіцієнтів індексації нормативної грошової оцінки земель, взятих за 2014 та 2015 роки, а саме: 1,249 х 1,433 = 1,7898. Отже, відповідачем не порушено умови індексації.

Таким чином, витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки № 537 від 05.02.2016 року відповідає вимогам чинного законодавства.

Суд також зазначає, що витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель є формою оформлення даних про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки, відповідно до статті 20 Закону України Про оцінку земель .

Форма витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, що формується програмним забезпеченням, передбачена Порядком нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів , затвердженим Наказом Державного комітету України по земельних ресурсах, Міністерства аграрної політики України, Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України, Української академії аграрних наук №18/15/21/11 від 27.01.2006 року, та містить коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки К(і).

З огляду на викладене, суд вважає обґрунтованими доводи відповідача, що останній, керуючись чинним законодавством, в межах своїх повноважень, за допомогою програмного забезпечення Норматив + лише видає витяги із затвердженої та обов'язкової для застосування технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста ОСОБА_5, затвердженої Рішенням Криворізької міської ради №3728 від 24.06.2015 року, та не має впливу на значення застосованих програмним забезпеченням коефіцієнтів та, як наслідок, на її розмір.

Враховуючи, що виданий відповідачем витяг відповідає всім вимогам чинного законодавства, відповідачем не порушено прав позивача щодо сплати ним податку на земельну ділянку у порядку та розмірі, визначеному Податковим кодексом України.

Відповідно до частини другої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує.

Управління Держгеокадастру у Криворізькому районі Дніпропетровської області в цій справі є суб'єктом владних повноважень, який повинен діяти на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Відповідачем не вчинено дій, що виходять за межі законодавства, тому позовні вимоги не підлягають задоволенню.

Суд зазначає, що у разі наявності документальних підтверджень щодо деталізації локальних факторів, відповідні документи мають бути надані відповідачу задля проведення корегування, як це визначено в листі відповідача від 05.02.2016 року №537. Відповідач не наділений повноваженнями щодо самостійного внесення змін до даних програмного комплексу. До надходження таких документів відсутні підстави для внесення змін до формуючих нормативну грошову оцінку земельної ділянку коефіцієнтів та формування нового витягу.

При цьому, суд не може виконувати дискреційні повноваження відповідача, встановивши необхідність корегування таких коефіцієнтів, крім того, відповідні підтверджуючі документи не надані до матеріалів справи, відповідачу не направлялись.

Згідно з положеннями статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати у справі не стягуються.

Враховуючи викладене, керуючись статтями 2, 4, 7-12, 14, 86, 122, 128, 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_2 до Управління Держгеокадастру у Криворізькому районі Дніпропетровської області, третя особа: Криворізька міська рада про визнання дій протиправними - відмовити.

Судові витрати у справі не стягуються.

Постанова суду може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання її копії.

Постанова суду набирає законної сили в порядку та у строки, визначені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя ОСОБА_1

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.03.2017
Оприлюднено05.09.2017
Номер документу68619784
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/1255/16

Ухвала від 21.07.2016

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Гончарова Ірина Анатоліївна

Ухвала від 14.12.2016

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Гончарова Ірина Анатоліївна

Ухвала від 09.08.2016

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Гончарова Ірина Анатоліївна

Ухвала від 14.06.2016

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Гончарова Ірина Анатоліївна

Ухвала від 22.11.2016

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Гончарова Ірина Анатоліївна

Ухвала від 20.10.2016

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Гончарова Ірина Анатоліївна

Ухвала від 09.08.2016

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Гончарова Ірина Анатоліївна

Ухвала від 20.10.2016

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Гончарова Ірина Анатоліївна

Ухвала від 22.11.2016

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Гончарова Ірина Анатоліївна

Ухвала від 06.09.2016

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Гончарова Ірина Анатоліївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні