Рішення
від 30.08.2017 по справі 904/6659/17
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

30.08.2017 Справа № 904/6659/17 За позовом

Позивача - 1 - Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "ПІВДЕНИЙ"

Позивача - 2 - Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Центральний"

до Товариства з обмеженою відповідальністю "АВЕРС-ГРУП"

про заборону будівництва

Суддя Юзіков С.Г.

Представники:

Позивача -1 - ОСОБА_1, дов. № б/н від 20.12.16р., ОСОБА_2, дов. № б/н від 19.07.17р., ОСОБА_3, дов. № б/н від 19.07.17р.

Позивача -2 - не з'явився

Відповідача - ОСОБА_4, дов. № б/н від 15.05.17р., ОСОБА_5, дов. № б/н від 15.05.17р.

СУТЬ СПОРУ:

Позивачі просять заборонити Відповідачеві будівництво на земельній ділянці по вул. Шевченко 51 (перехрестя вул. Шевченко та вул. Південна), кадастровий номер якої: 1210100000:03:309:0078, мотивуючи тим, що будівництво ведеться незаконно на місці парковки для автомобілів мешканців будинків №7 по вул. Виконкомівській та № 4 по пров. Шевченка у м. Дніпро, чим порушуються законні права та інтереси мешканців будинків.

Від Відповідача надійшов відзив та додаткові пояснення, в яких останній позов заперечує, мотивуючи тим що, розробка та консультації з громадськістю мають проводитися відносно проектів генеральних планів населених пунктів, планів зонування та детальних планів території. Проект забудови конкретної земельної ділянки, проект будівництва конкретного будинку не є містобудівною документацією, а в такому разі, згідно з чинним законодавством України, не повинні обговорюватися з громадськістю в обов'язковому порядку. Частинами 1, 2 ст. 35 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", в редакції, яка діяла на момент отримання Декларації про початок виконання підготовчих робіт, встановлено: "Після набуття права на земельну ділянку замовник може виконувати підготовчі роботи, визначені будівельними нормами, державними стандартами і правилами, крім винесення інженерних мереж та видалення зелених насаджень, з повідомленням органу державного архітектурно-будівельного контролю. Відповідно до п. 4 Постанови Кабінету Міністрів України від 26.08.15р. за № 747 "Про внесення змін до Постанови Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 року № 466": підготовчі роботи можуть виконуватися замовником після отримання документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або договору суперфіцію та подання повідомлення про початок виконання підготовчих робіт до органу державного архітектурно-будівельного контролю, крім винесення інженерних мереж та видалення зелених насаджень; реєстрації декларації про початок виконання підготовчих робіт з винесення інженерних мереж та видалення зелених насаджень. Виконання підготовчих робіт, у тому числі з винесення інженерних мереж та видалення зелених насаджень, може здійснюватися на підставі зареєстрованої декларації про початок виконання будівельних робіт чи дозволу на виконання будівельних робіт . Також п. 6 зазначеної Постанови встановлено, що документи, що надають право на виконання підготовчих робіт, діють до моменту отримання права на виконання будівельних робіт. Документи, що надають право на виконання будівельних робіт, є чинними до завершення будівництва. Крім того, в п. 2 зазначеної Постанови надано визначення підготовчим роботам та встановлено, що це - роботи з підготовки земельної ділянки, влаштування огородження будівельного майданчика та знесення будівель і споруд, порушення елементів благоустрою в межах відведеної земельної ділянки, вишукувальні роботи, роботи із спорудження тимчасових виробничих та побутових споруд, необхідних для організації і обслуговування будівництва, улаштування під'їзних шляхів, складування будівельних матеріалів, підведення тимчасових інженерних мереж, а також з винесення інженерних мереж та видалення зелених насаджень. На виконання вимог закону Відповідач отримав усі необхідні дозвільні документи для проведення підготовчих робіт на об'єкті, а саме: Рішенням Дніпропетровської міськради № 195/49 від 12.03.14р. внесені зміни в рішення № 240/39 від 26.11.08р. "Про передачу ОСОБА_6 земельної ділянки по вул. Шевченка, 51 в оренду для проектування та будівництва будівлі офісного приміщення з вбудованими торгівельними приміщеннями й кафе", та надано згоду на передачу земельної ділянки ОСОБА_6 у суборенду на умовах, визначених договором оренди землі. Таким чином, ОСОБА_6 та ТОВ "Аверс-Груп" 02.06.14р. укладено Договір суборенди землі, відповідно до умов якого, орендар надає, а суборендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку, надану орендарю для проектування та будівництва будівлі офісного призначення з вбудованими торгівельними приміщеннями й кафе, яка знаходиться за адресою: м. Дніпропетровськ, вул. Шевченка, 51. Рішенням Дніпропетровської міськради № 263/18 від 15.02.17р. "Про зміну (цільового призначення земельної ділянки по вул. Шевченка, 51, що перебуває в оренді ОСОБА_6 ", - було погоджено змінити цільове призначення землі: "земельна ділянка для проектування та будівництва житлового будинку з вбудованими нежитловими приміщеннями", код виду цільового призначення земель 02.03 (для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку); 03.15 (для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови); 08.03 (для іншого історико-культурного призначення). 24.04.17р. до Додаткового договору до договору суборенди землі були внесенні відповідні зміни до Договору суборенди землі від 02.04.14р. Далі, ТОВ "Аверс-Груп" на підставі Рішення Дніпропетровської міськради № 222 від 07.06.16р. - було надано дозвіл на проектування та будівництво житлового будинку з вбудованим нежитловим приміщенням у межах переданої замовнику земельної ділянки по вул.Шевченка, 51. За замовленням ТОВ "Аверс-Груп" було розроблено передпроектну пропозицію розміщення житлового будинку з вбудованими нежитловими приміщеннями по вул. Шевченко, 51 в м. Дніпропетровську. Зазначену передпроектну документацію розглянуто та надано рекомендації на засіданні Архітектурно-містобудівною радою при ГоловАПУ міської ради, що підтверджується Витягом з протоколу № 128 від 25.03.16р. З метою початку виконання підготовчих робіт за проектом, ТОВ "Аверс-Груп" у встановленому, на момент звернення, законом порядку - було отримано Декларацію про початок виконання підготовчих робіт за об'єктом будівництва "Будівництво житлового будинку з вбудованими нежитловими приміщеннями по вул. Шевченка, 51 у м. Дніпро (м. Дніпропетровськ)", яка зареєстрована Департаментом державної архітектурно-будівельної інспекції у Дніпропетровській області від 01.08.16р. за №ДП030162141487. Також генеральним підрядником для здійснення робіт на етапі підготовчого періоду визначено ТОВ "Південно-східна будівельна компанія", відповідно до умов Договору підряду №12/07/16 про виконання будівельно-монтажних робіт підготовчого періоду від 12.07.16р. Управлінням державного архітектурно-будівельного контролю, а саме інспектором Мєшковим В.І. та головним спеціалістом-інспектором ОСОБА_7, 02.06.17р. проведено позапланову перевірку дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм та держаних стандартів і правил ТОВ "Аверс-Груп" за місцезнаходженням об'єкта будівництва "Будівництво житлового будинку з вбудованими приміщеннями по вул. Шевченка, 51 в м. Дніпро (м. Дніпропетровськ) ". За результатами перевірки складено ОСОБА_2 перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 02.06.17р., відповідно до якого на час проведення перевірки порушень у сфері містобудівної діяльності, державних будівельних норм, стандартів та правил ТОВ "Аверс-Груп" - не вбачається. На виконання ч.4 ст. 31 Закону України "про містобудівну діяльність", Відповідачем отримано експертний звіт щодо розгляду проекту "Житловий будинок з вбудованими нежитловими приміщеннями по вул. Шевченка, 51 в Соборному районі м. Дніпропетровська". Проект будівництва у встановленому порядку детально досліджений та за результатами цього дослідження Філією ДП "Укрдержбудекспертиза" у Дніпропетровській області складено експертний звіт від 05.07.17р. №04-1741-16. У наведеному експертному звіті зазначено, що проектна документація розроблена відповідно до вихідних даних на проектування з дотриманням вимог міцності, надійності та довговічності об'єкта будівництва, його експлуатаційної безпеки та інженерного забезпечення, у тому числі щодо доступності осіб з обмеженими фізичними можливостями та інших мало мобільних груп населення, санітарного та епідеміологічного благополуччя населення, охорони праці, пожежної та технологічної безпеки і може бути затверджена у встановленому порядку з вказаними технічними показниками.

Від Позивача -1 надійшло клопотання про призначення судової будівельно-технічної експертизи з метою встановлення фактів порушення Відповідачем норм ДБН при проведенні незаконного будівництва. Також Позивач -1 просить зобов'язати Відповідача надати для перевірки експертові проектну документацію, технічну документацію та усі інші дозвільні документи щодо будівництва за адресою: м. Дніпро, вул. Шевченка, 51 для їх огляду та встановлення факту порушень (чи їх відсутності) діючого законодавства України та норм ДБН.

Представник Відповідача заперечує клопотання Позивачів про призначення судової експертизи та вважає їх такими, що подані для затягування строку розгляду справи, оскільки усі дозвільні документи надані суду.

Суд відхилив клопотання Позивачів про проведення судової експертизи, оскільки 12.07.17р. Відповідачеві надано дозвіл на виконання будівельних робіт.

Позивач -2 у судове засідання не з'явився, про причини неявки суду не повідомив.

Оскільки явка у судове засідання представників сторін - це право, а не обов'язок, справа може розглядатись без їх участі, якщо нез'явлення цих представників не перешкоджає вирішенню спору.

Розгляд справи відкладався.

Справа розглядається за наявними у ній матеріалами.

У судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши представників сторін, господарський суд

ВСТАНОВИВ:

За даними Позивачів, у вересні 2016р. біля будинків по вул. Виконкомівська, 7 та пров. Шевченка, 4 розпочато будівництво 20 - ти поверхового будинку на земельній ділянці, кадастровий номер якої:1210100000:03:309:0078 площею 9 соток. Також Позивачі наполягають, що будівництво має проводитися на стадії підготовчих робіт, які розпочаті Відповідачем відповідно до декларації про початок підготовчих робіт №ДП030162141487, але насправді вже ведеться будівництво, хоча заявку про початок будівельних робіт Замовник (Відповдіач) не надавав.

Позивачі вважають, що такі дії Відповідача призводять до порушення прав власників розташованого неподалеку від будівельного майданчика житлового будинку № 4 по пров. Шевченко.

Позивачі стверджують, що під ділянкою, на якій заплановано будівництво знаходиться проблемний колектор стічних вод та водопровід і тиск новобудови неминуче призведе до аварійних ситуацій.

Також Позивачі зазначають, що в зоні будівництва знаходиться трансформаторна будка, через яку подається струм на будинки Позивачів, та посилаються на неофіційне повідомлення від забудовника про відключення їх в подальшому від електропостачання.

З огляду на всі ці ризики, Позивачі вважають, що будівництво - незаконне та порушує їх права на належне користування будинком, оскільки в результаті порушення будівельних норм щодо відстані влаштування фундаменту, є загроза обвалу будинку з пошкодженням підземних комунікацій. Крім того, Позивачі посилаються на факт безпосередньої близькості розташування майбутнього будинку та можливе затінення вікон, погіршення умов інсоляції (проникнення сонячного світла до квартир будинку позивачів) відповідно до вимог чинних норм законодавства.

Заперечуючи проти позову, Відповідач надав документи на підтвердження законності будівництва.

Так, Рішенням Дніпропетровської міської ради № 195/49 від 12.03.14р. внесені зміни в рішення № 240/39 від 26.11.08р. "Про передачу ОСОБА_6 земельної ділянки по вул. Шевченка, 51 в оренду для проектування та будівництва будівлі офісного приміщення з вбудованими торгівельними приміщеннями й кафе" та надано згоду на передачу земельної ділянки ОСОБА_6 у суборенду на умовах, визначених договором оренди землі.

02.06.14р. ОСОБА_6 з ТОВ "Аверс-Груп" (Відповідач) уклали Договір суборенди землі, за яким, орендар надає, а суборендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку, надану орендарю для проектування та будівництва будівлі офісного призначення з вбудованими торгівельними приміщеннями й кафе, яка знаходиться за адресою: м. Дніпропетровськ, вул. Шевченка, 51.

Рішенням Дніпропетровської міськради № 263/18 від 15.02.17р. "Про зміну цільового призначення земельної ділянки по вул. Шевченка, 51, що перебуває в оренді ОСОБА_6 ", - змінено цільове призначення землі та визначено його як: "земельна ділянка для проектування та будівництва житлового будинку з вбудованими нежитловими приміщеннями", код виду цільового призначення земель 02.03 (для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку); 03.15 (для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови); 08.03 (для іншого історико-культурного призначення).

24.04.17р. ОСОБА_6 і ТОВ "Аверс-Груп" уклали Додатковий договір до договору суборенди землі від 02.04.14р., у якому змінили цільове призначення земельної ділянки: "земельна ділянка для проектування та будівництва житлового будинку з вбудованими нежитловими приміщеннями".

Рішенням Дніпропетровської міськради № 222 від 07.06.16р. Відповідачеві надано дозвіл на проектування та будівництво житлового будинку з вбудованим нежитловим приміщенням у межах переданої замовнику земельної ділянки по вул. Шевченка, 51. На замовлення Відповідача розроблено передпроектну пропозицію розміщення житлового будинку з вбудованими нежитловими приміщеннями по вул. Шевченко, 51 у м.Дніпропетровську. Зазначену передпроектну документацію розглянуто на засіданні Архітектурно-містобудівної ради при ГоловАПУ міської ради, що підтверджується витягом з протоколу № 128 від 25.03.16р.

03.07.16р. Відповідач подав Декларацію про початок виконання підготовчих робіт "Будівництво житлового будинку з вбудованими нежитловими приміщеннями по вул.Шевченка, 51 у м. Дніпро (м. Дніпропетровськ)", яку 01.08.16р. Департаментом державної архітектурно-будівельної інспекції у Дніпропетровській області зареєстровано за №ДП030162141487.

Генеральним підрядником робіт на етапі підготовчого періоду визначено ТОВ "Південно-східна будівельна компанія" (договір підряду № 12/07/16 про виконання будівельно-монтажних робіт підготовчого періоду від 12.07.16р.).

Управлінням державного архітектурно-будівельного контролю, проведено позапланову перевірку дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм та держаних стандартів і правил Відповідачем за місцезнаходженням об'єкта будівництва "Будівництво житлового будинку з вбудованими приміщеннями по вул. Шевченка, 51 в м. Дніпро (м. Дніпропетровськ)". За результатами проведеної перевірки, складено ОСОБА_2 перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 02.06.17р., відповідно до якого, на час проведення перевірки, порушень у сфері містобудівної діяльності, державних будівельних норм, стандартів та правил Відповідачем - не вбачається.

05.07.17р. Філією ДП "Укрдержбудекспертиза" у Дніпропетровській області складено експертний звіт №04-1741-16 щодо розгляду проекту "Житловий будинок з вбудованими нежитловими приміщеннями по вул. Шевченка, 51 в Соборному районі м.Дніпропетровська", відповідно до якого проектна документація розроблена відповідно до вихідних даних на проектування з дотриманням вимог міцності, надійності та довговічності об'єкта будівництва, його експлуатаційної безпеки та інженерного забезпечення, у тому числі щодо доступності осіб з обмеженими фізичними можливостями та інших мало мобільних груп населення, санітарного та епідеміологічного благополуччя населення, охорони праці, пожежної та технологічної безпеки і може бути затверджена у встановленому порядку з вказаними технічними показниками.

12.07.17р. Управлінням державного архітектурно-будівельного контролю, Відповідачеві надано дозвіл на виконання будівельних робіт.

Також Відповідач надав докази одержання технічних умов постачальників електроенергії, води, тепла, зв'язку.

Наведені обставини стали причиною звернення Позивачем з позовом та є предметом спору у даній справі.

Статтею 15 ЦК України визначено, що кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання.

Відповідно до ст. 21 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" громадським слуханням підлягають розроблені в установленому порядку проекти містобудівної документації на місцевому рівні: генеральні плани населених пунктів, плани зонування територій, детальні плани територій.

Сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи зобов'язані забезпечити:

1) оприлюднення прийнятих рішень щодо розроблення містобудівної документації на місцевому рівні з прогнозованими правовими, економічними та екологічними наслідками;

2) оприлюднення проектів містобудівної документації на місцевому рівні та доступ до цієї інформації громадськості;

3) реєстрацію, розгляд та узагальнення пропозицій громадськості до проектів містобудівної документації на місцевому рівні (у разі її утворення);

4) узгодження спірних питань між громадськістю і замовниками містобудівної документації на місцевому рівні через погоджувальну комісію;

5) оприлюднення результатів розгляду пропозицій громадськості до проектів містобудівної документації на місцевому рівні.

Оприлюднення проектів генеральних планів, планів зонування територій, детальних планів територій здійснюється не пізніш як у місячний строк з дня їх надходження до відповідного органу місцевого самоврядування.

Оприлюднення проектів містобудівної документації на місцевому рівні є підставою для подання пропозицій громадськості до відповідного органу місцевого самоврядування.

Пропозиції громадськості мають бути обґрунтовані в межах відповідних законодавчих та нормативно-правових актів, будівельних норм, державних стандартів і правил та надаватися у строки, визначені для проведення процедури громадських слухань. Пропозиції, надані після встановленого строку, не розглядаються.

Для розгляду спірних питань, що виникають у процесі громадських слухань, може утворюватися погоджувальна комісія.

Згідно зі ст. 26 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" - забудова територій здійснюється шляхом розміщення об'єктів будівництва.

Суб'єкти містобудування зобов'язані додержуватися містобудівних умов та обмежень під час проектування і будівництва об'єктів.

Виконавчий орган сільської, селищної, міської ради вживає заходів щодо організації комплексної забудови територій відповідно до вимог цього Закону.

Право на забудову земельної ділянки реалізується її власником або користувачем за умови використання земельної ділянки відповідно до вимог містобудівної документації.

Проектування та будівництво об'єктів здійснюється власниками або користувачами земельних ділянок у такому порядку:

1) отримання замовником або проектувальником вихідних даних;

2) розроблення проектної документації та проведення у випадках, передбачених статтею 31цього Закону, її експертизи;

3) затвердження проектної документації;

4) виконання підготовчих та будівельних робіт;

5) прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів;

6) реєстрація права власності на об'єкт містобудування.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 35 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" ( в редакції, яка діяла на момент реєстрації Декларації про початок виконання підготовчих робіт) після набуття права на земельну ділянку замовник може виконувати підготовчі роботи, визначені будівельними нормами, державними стандартами і правилами, крім винесення інженерних мереж та видалення зелених насаджень, з повідомленням органу державного архітектурно-будівельного контролю. Підготовчі роботи з винесення інженерних мереж та видалення зелених насаджень замовник здійснює на підставі зареєстрованої декларації про початок виконання підготовчих робіт. Виконання підготовчих робіт, у тому числі з винесення інженерних мереж та видалення зелених насаджень, може здійснюватися на підставі зареєстрованої декларації про початок виконання будівельних робіт чи дозволу на виконання будівельних робіт. Виконання підготовчих робіт з винесення інженерних мереж та видалення зелених насаджень без реєстрації зазначеної декларації або отримання дозволу на виконання будівельних робіт забороняється. 3. Зареєстрована декларація про початок виконання підготовчих робіт не дає права на виконання будівельних робіт.

Статтею 37 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" (у редакції чинній на день одержання Відповідачем ОСОБА_8 на виконання будівельних робіт) встановлено, що право на виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт на об'єктах будівництва, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, підключення об'єкта будівництва до інженерних мереж та споруд надається замовнику та генеральному підряднику чи підряднику (якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) після отримання дозволу на виконання будівельних робіт. Дозвіл на виконання будівельних робіт видається органами державного архітектурно-будівельного контролю на безоплатній основі протягом десяти робочих днів з дня реєстрації заяви. За наявності дозволу на виконання будівельних робіт отримання замовником та генеральним підрядником чи підрядником (у разі якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) інших документів дозвільного характеру для виконання будівельних робіт та видалення зелених насаджень у межах будівельного майданчика не вимагається.

У п. 2 Постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до Постанови Кабінету Міністрів України від 13.04.11р. № 466" ( у редакції чинній на 03.07.16р.), (далі Постанова № 466) визначено терміни:

будівельні роботи - роботи з нового будівництва, реконструкції, технічного переоснащення діючих підприємств, реставрації, капітального ремонту;

підготовчі роботи - роботи з підготовки земельної ділянки, влаштування огородження будівельного майданчика та знесення будівель і споруд, порушення елементів благоустрою в межах відведеної земельної ділянки, вишукувальні роботи, роботи із спорудження тимчасових виробничих та побутових споруд, необхідних для організації і обслуговування будівництва, улаштування під'їзних шляхів, складування будівельних матеріалів, підведення тимчасових інженерних мереж, а також з винесення інженерних мереж та видалення зелених насаджень.

Згідно з п. 4 Постанови 466": підготовчі роботи можуть виконуватися замовником після отримання документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або договору суперфіцію та: подання повідомлення про початок виконання підготовчих робіт до органу державного архітектурно-будівельного контролю, крім винесення інженерних мереж та видалення зелених насаджень; реєстрації органом державного архітектурно-будівельного контролю декларації про початок виконання підготовчих робіт у разі винесення інженерних мереж та видалення зелених насаджень. Виконання підготовчих робіт, у тому числі з винесення інженерних мереж та видалення зелених насаджень, може здійснюватися на підставі зареєстрованої декларації про початок виконання будівельних робіт чи дозволу на виконання будівельних робіт (далі - дозвіл).

Будівельні роботи можуть виконуватися замовником після отримання документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або договору суперфіцію та:

подання замовником повідомлення про початок виконання будівельних робіт - щодо об'єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта, які не потребують реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт або отримання дозволу на виконання будівельних робіт, відповідно до переліку об'єктів, будівництво яких здійснюється після надіслання повідомлення про початок виконання будівельних робіт;

реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт - щодо об'єктів I-III категорії складності;

видачі замовнику дозволу на виконання будівельних робіт - щодо об'єктів IV і V категорії складності (п.5 Постанови №466).

Пунктом 6 Постанови №466 встановлено, що документи, що надають право на виконання підготовчих робіт, діють до моменту отримання права на виконання будівельних робіт. Документи, що надають право на виконання будівельних робіт, є чинними до завершення будівництва.

Відповідно до ст. 33, 34 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог та заперечень. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

Відповідач позов заперечує з наведених вище підстав.

Перевіривши доводи сторін, суд не приймає позицію й доводи Позивачів, а погоджується з Відповідачем.

Так, Позивачі не надали належних і допустимих доказів порушення Відповідачем їх законних прав та інтересів у ході спірного будівництва по вул. Шевченка, 51 у м. Дніпро, зокрема, не надано правоустановчих документів на парковку в районі будинків №7 по вул. Виконкомівській та № 4 по пров. Шевченка у м. Дніпро, не надано доказів недійсності дозвільних документів на спірне будівництво, одержаних Відповідачем.

Відповідач, у свою чергу, надав суду відповідні дозвільні документи (наведені вище, копії яких долучено до матеріалів справи) на проведення будівельних робіт по вул. Шевченка, 51 у м. Дніпро.

З урахуванням викладеного, суд вважає, що позов не підлягає задоволенню.

Згідно зі ст. 49 ГПК України господарські витрати у справі слід покласти на Позивачів.

У позовній заяві Позивачі просять, у порядку забезпечення позову заборонити Державній архітектурно-будівельній інспекції у Дніпропетровській області реєструвати будь-які дозвільні документи на будівництво на земельній ділянці по вул. Шевченка, 51 (перехрестя вул. Шевченка та вул. Південна), шляхом прийняття рішень або внесення змін в документи, які були раніше видані чи зареєстровані на даний об'єкт, з метою запобігання зловживань з боку Відповідача; заборонити Відповідачеві на час розгляду справи проводити будь-які будівельні або підготовчі роботи на ділянці по вул. Шевченка, 51 (перехрестя вул. Шевченка та вул. Південна), кадастровий №1210100000:03:309:0078, мотивуючи тим, що невжиття заходів забезпечення позову може утруднити виконання рішення у даній справі.

Відповідно до ст. 66, 67 ГПК України господарський суд за заявою сторони, прокурора або з власної ініціативи має право вжити заходів до забезпечення позову. Забезпечення позову допускається на будь-якій стадії провадження у справі, якщо невжиття таких заходів може утруднити чи зробити неможливим виконання рішення господарського суду.

Отже, вимоги про забезпечення позову мають бути обґрунтованим, з поданням належних і допустимих доказів на підтвердження можливості виникнення ускладнень у виконанні судового рішення.

Як вбачається зі змісту вимог про забезпечення позову та матеріалів справи, Позивачем не надано відповідних доказів на обґрунтування своїх вимог.

З урахуванням викладеного, суд вважає, що клопотання Позивачів про забезпечення позову не підлягає задоволенню.

Керуючись ст. 33, 34, 44, 49, 75, 82-84 Господарського процесуального кодексу України, суд

В И Р І Ш И В :

У позові відмовити.

Господарські витрати у справі покласти на Позивачів.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня підписання його повного тексту, якщо не буде оскаржено в апеляційному порядку.

Повний текст рішення виготовлено 04.09.2017

Суддя С.Г. Юзіков

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення30.08.2017
Оприлюднено06.09.2017
Номер документу68623119
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —904/6659/17

Постанова від 21.11.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Міщенко І.С.

Ухвала від 24.09.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Міщенко І.С.

Постанова від 22.08.2018

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Чимбар Любов Олексіївна

Ухвала від 06.08.2018

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Чимбар Любов Олексіївна

Ухвала від 10.07.2018

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Чимбар Любов Олексіївна

Ухвала від 18.06.2018

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Чимбар Любов Олексіївна

Ухвала від 28.02.2018

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Чимбар Любов Олексіївна

Ухвала від 07.02.2018

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Чимбар Любов Олексіївна

Ухвала від 22.11.2017

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Чимбар Любов Олексіївна

Ухвала від 21.09.2017

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Чимбар Любов Олексіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні