05.09.2017
Справа№522/779/17
1-кс/522/16639/17
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 вересня 2017 року м. Одеса
Слідчий суддя Приморського районного суду м. Одеси ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участю слідчого ОСОБА_3 , розглянувши клопотання старшого слідчого СВ ГУНП в АР Крим та м. Севастополі ОСОБА_3 , погодженого з прокурором відділу прокуратури АР Крим ОСОБА_4 , по матеріалам досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42016010000000279, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5
ст. 191 КК України про тимчасовий доступ до речей і документів,-
ВСТАНОВИВ:
З клопотання слідчого вбачається, що слідчим відділом Головного управління Національної поліції України в Автономній Республіці Крим та місті Севастополі здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42016010000000279 від 13.12.2016 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України, за фактом розтрати коштів службовими особами ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_1 ) за попередньою змовою з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код НОМЕР_2 ) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код НОМЕР_3 ).
Підслідність у даному кримінальному провадженні визначено Генеральним прокурором України за слідчим відділом Головного управління Національної поліції в Автономній Республіці Крим та місті Севастополі, процесуальне керівництво доручено прокуратурі Автономної Республіки Крим.
Досудовим розслідуванням установлено, що протягом 2014-2016 років службові особи ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та його регіональних підрозділів (філій) ГПУ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », ГПУ « ІНФОРМАЦІЯ_5 », в порушення норм чинного законодавства щодо отримання охоронних послуг об`єктів державної власності, що мають стратегічне значення та особливо важливих об`єктів нафтогазової галузі, виключно від державних підприємств та установ, укладали договори про надання охоронних послуг за державні кошти на об`єкти ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » із суб`єктами приватних охоронних служб ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », що призвело до розтрати та привласнення грошових коштів в особливо великих розмірах в сумі понад 214 млн. грн., частину яких в сумі 14 млн. грн., з метою мінімізації податкових зобов`язань контрагентів, в тому числі з об`єктами оподаткування на тимчасово окупованій території Автономної Республіки Крим та м. Севастополі, перераховували шляхом проведення транзитних фінансових потоків, спрямованих на конвертування коштів у готівку, суб`єктам господарювання з ознаками фіктивності: ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (код НОМЕР_4 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (код НОМЕР_5 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » (код НОМЕР_6 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 » (код НОМЕР_7 ), ТОВ ТК ІНФОРМАЦІЯ_10 » (код НОМЕР_8 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_11 » (код НОМЕР_9 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_12 » (код НОМЕР_10 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_13 » (код НОМЕР_11 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_14 » (код НОМЕР_12 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_15 » (код НОМЕР_13 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_16 » (код НОМЕР_14 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_17 » (код НОМЕР_15 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_18 » (код НОМЕР_16 ).
Відповідно до звіту ІНФОРМАЦІЯ_19 № 28-15 за результатами позапланового внутрішнього аудиту діяльності ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » за період з 01.01.2010 по 31.10.2015, установлено, що в наслідок укладених ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та його структурними підрозділами
ГПУ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », ГПУ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » договорів на охорону особливо важливих об`єктів нафтогазової галузі із ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » порушено норми чинного законодавства в частині отримання охоронних послуг виключно від державних підприємств та установ. Крім того, ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » одночасно укладались договори про охорону ідентичних об`єктів державної власності, що мають стратегічне значення із суб`єктами приватного права та із суб`єктами ІНФОРМАЦІЯ_20 .
Допитаний у якості свідка ОСОБА_5 , який входив до складу групи аудиторів ІНФОРМАЦІЯ_19 , з питань оцінки стану охорони особливо важливих об`єктів нафтогазової галузі, вказав на порушення щодо охорони об`єктів ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » в частині порушення норм чинного законодавства щодо отримання охоронних послуг виключно від державних підприємств та установ, а також на факт одночасного укладення договорів про охорону ідентичних об`єктів державної власності, що мають стратегічне значення із суб`єктами приватного права ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » та із суб`єктами ІНФОРМАЦІЯ_20 .
Відповідно до ч. 2 ст. 6 Закону України «Про охоронну діяльність» перелік окремих особливо важливих об`єктів права державної власності, охорона яких здійснюється виключно державними підприємствами та організаціями, визначається в порядку, що встановлює Кабінет Міністрів України.
Згідно Переліку об`єктів підвищеної небезпеки підприємств, які мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави, що підлягають обов`язковій охороні підрозділами Державної служби охорони при Міністерстві внутрішніх справ за договорами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.08.2009 № 918, до вказаного переліку включено сховища нафти і газу та особливо важливі об`єкти нафтогазової галузі.
Відповідно до ст. 48 Закону України «Про нафту і газ» особливо важливі об`єкти нафтогазової галузі, перелік яких визначається Кабінетом Міністрів України, охороняються спеціалізованими охоронними підрозділами відповідно до чинного законодавства.
До таких об`єктів відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 27.05.2009 № 578-р «Про затвердження переліку особливо важливих об`єктів нафтогазової галузі» віднесені Дочірня компанія « ІНФОРМАЦІЯ_1 » НАК « ІНФОРМАЦІЯ_21 » (правонаступник ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 ») та Газопромислове управління « ІНФОРМАЦІЯ_4 », Газопромислове управління « ІНФОРМАЦІЯ_5 ». Забезпечення організації охорони особливо важливих об`єктів нафтогазової галузі покладено на Мінпаливенерго та МВС України.
Пунктом 4.2.13 Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності, затверджених наказом МВС України 15.04.2013 № 365, визначено охороняти особливо важливі об`єкти права державної власності суб`єктам охоронної діяльності недержавної форми власності.
У зв`язку з цим, під час досудового розслідування виникла необхідність перевірки отриманої інформації іншими доказами у кримінальному провадженні.
Так, в ході витребування необхідної інформації у порядку статті 93 КПК України у філії Газопромислове управління « ІНФОРМАЦІЯ_4 » ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », зазначеним підприємством відмовлено органу досудового розслідування у наданні документів, які мають значення у кримінальному провадженні, а саме:
-Положення з охорони об`єктів з урахуванням особливостей виробництва, розташування та структури управління ГПУ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (Філії) на підставі загального Положення про охорону об`єктів ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (Товариства), затвердженого наказом від 11.03.2016 № 134;
-Наказів (розпоряджень) керівника Філії (Товариства) щодо необхідності (або недоцільності) охорони об`єкта (об`єктів);
-Наказів керівника Філії (Товариства) про утворення Відомчих комісій;
-Актів відомчих комісій за результатами обстеження об`єкта (об`єктів) зі схемами (план-схемами) охорони об`єкта, затверджених керівником Філії (Товариства);
-Наказів керівника Філії (Товариства) про прийняття об`єкта (об`єктів) під охорону (про зміну виду охорони, охоронної структури тощо) та про перепускний та внутрішньо об`єктовий режим (їх зміну), якими затверджено перелік об`єктів, які підлягають охороні;
-Наказів про передачу об`єкта (об`єктів) під охорони з додатками (план-схемами дислокації постів, погоджених табелів постів тощо).
-Інструкцій з пропускного та внутрішньо об`єктового режимів, затверджених керівництвом об`єктів та Інструкцій з пропускного та внутрішньо об`єктового режимів на об`єктах замовника суб`єктів охоронної діяльності;
-Планів взаємодії з правоохоронними, контролюючими, державними органами та органами місцевого самоврядування на випадок виникнення надзвичайних ситуацій;
-Матеріалів перевірки технічного стану охорони (первинних актів обстеження, довідок про готовність об`єкта до прийняття під охорону, повторні акти обстеження, довідки контрольних перевірок з усунення недоліків);
-Копій висновків службових розслідувань, повідомлень до правоохоронних органів щодо протиправних посягань на об`єкт охорони;
-аркушів обліку спільних заходів підрозділу охорони об`єкта та органу внутрішніх справ;
-аркушів обліку інформації про скарги та заяви на якість охорони, а також матеріалів проведення відкритих торгівель закупівлі послуг з систем безпеки на вище зазначених об`єктах.
зазначені документи перебувають у володінні філії Газопромислове управління « ІНФОРМАЦІЯ_4 » ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » за адресою: АДРЕСА_1 та мають суттєве значення для встановлення важливих обставин вчинення злочину, осіб причетних до вказаного злочину та будуть використані, як докази у кримінальному провадженні, а також з метою надання документам належної правової оцінки, всебічного, повного і неупередженого дослідження обставин кримінального провадження, забезпечення прийняття законних і неупереджених процесуальних рішень, необхідні для проведення допитів, експертиз та інших слідчих і процесуальних дій під час здійснення досудового розслідування та можуть бути використані як докази стороною обвинувачення для доказування події кримінального правопорушення, винуватості обвинуваченого та інших обставин, визначених ст. 91 КПК України.
Враховуючи викладене, слідчий звернувся до слідчого судді з клопотанням про тимчасовий доступ до документів з можливістю вилучення їх копій, які на даний час перебувають у володінні філії Газопромислове управління « ІНФОРМАЦІЯ_4 » ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » , юридична адреса: АДРЕСА_1 .
У судовому засіданні слідчий клопотання підтримав у повному обсязі та наполягав на його задоволенні.
Розглянувши клопотання слідчого, заслухавши думку слідчого, вивчивши надані матеріали кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42016010000000279, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України, вважаю необхідним клопотання слідчого задовольнити, оскільки надані матеріали свідчать про те, що вказані документи мають суттєве значення для встановлення важливих обставин по кримінальній справі.
На вилучення речей та документів надати дозвіл, оскільки у клопотанні наведені достатні дані, які вказують на ознаки кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України.
На підставі вищевикладеного та керуючись ст. ст.159,160, 162-166 КПК України,слідчий суддя -
УХВАЛИВ:
Надати старшому слідчому слідчого відділу Головного управління Національної поліції України в Автономній Республіці Крим та місті Севастополі капітану поліції ОСОБА_3 , слідчому слідчого відділу Головного управління Національної поліції України в Автономній Республіці Крим та м. Севастополі капітану поліції ОСОБА_6 та іншим слідчим у кримінальному провадженні, прокурору відділу прокуратури Автономної Республіки Крим ОСОБА_4 та іншим прокурорам у кримінальному провадженні або за їх дорученням, оперуповноваженому ГУКЗЕ Служби безпеки України ОСОБА_7 та іншим працівникам ГУКЗЕ Служби безпеки України дозвіл на тимчасовий доступ до документів з можливістю вилучення їх копій, які на даний час перебувають у володінні філії Газопромислове управління « ІНФОРМАЦІЯ_4 » ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » , юридична адреса: АДРЕСА_1 , а саме:
-Положення з охорони об`єктів з урахуванням особливостей виробництва, розташування та структури управління ГПУ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (Філії) на підставі загального Положення про охорону об`єктів ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (Товариства), затвердженого наказом від 11.03.2016 № 134;
-Наказів (розпоряджень) керівника Філії (Товариства) щодо необхідності (або недоцільності) охорони об`єкта (об`єктів);
-Наказів керівника Філії (Товариства) про утворення Відомчих комісій;
-Актів відомчих комісій за результатами обстеження даного об`єкта зі схемами (план-схемами) охорони об`єкта, затверджених керівником Філії (Товариства);
-Наказів керівника Філії (Товариства) про прийняття даного об`єкта під охорону (про зміну виду охорони, охоронної структури тощо) та про перепускний та внутрішньо об`єктовий режим (їх зміну), якими затверджено перелік об`єктів, які підлягають охороні;
-Наказів про передачу даного об`єкта під охорони з додатками (план-схемами дислокації постів, погоджених табелів постів тощо).
-Інструкцій з пропускного та внутрішньо об`єктового режимів, затверджених керівництвом об`єктів та Інструкцій з пропускного та внутрішньо об`єктового режимів на об`єктах замовника суб`єктів охоронної діяльності;
-Планів взаємодії з правоохоронними, контролюючими, державними органами та органами місцевого самоврядування на випадок виникнення надзвичайних ситуацій;
-Матеріалів перевірки технічного стану охорони (первинних актів обстеження, довідок про готовність об`єкта до прийняття під охорону, повторні акти обстеження, довідки контрольних перевірок з усунення недоліків);
-Копій висновків службових розслідувань, повідомлень до правоохоронних органів щодо протиправних посягань на об`єкт охорони;
-аркушів обліку спільних заходів підрозділу охорони об`єкта та органу внутрішніх справ;
-аркушів обліку інформації про скарги та заяви на якість охорони, а також матеріалів проведення відкритих торгівель закупівлі послуг з систем безпеки на вище зазначених об`єктах.
Встановити строк дії ухвали протягом 1 (одного) місяця з дня її постановлення.
У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя відповідно до положень ст. 166 КПК України за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документі на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями КПК з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
Ухвала оскарженню не підлягає, на неї можуть бути подані заперечення під час підготовчого провадження в суді.
Слідчий суддя: ОСОБА_1
Суд | Приморський районний суд м.Одеси |
Дата ухвалення рішення | 05.09.2017 |
Оприлюднено | 07.03.2023 |
Номер документу | 68643747 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Приморський районний суд м.Одеси
Осіік Д. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні