Рішення
від 31.08.2017 по справі 922/2014/17
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,

тел. приймальня (057) 715-77-21, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"31" серпня 2017 р.Справа № 922/2014/17

Господарський суд Харківської області у складі:

судді Прохорова С.А.

при секретарі судового засідання Яковенко Ю.В.

розглянувши справу

за позовом ФО ОСОБА_4, м. Харків до Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Горкій парк", м. Харків про визнання недійсними документів за участю представників:

позивача - не з'явився

відповідача - Рудика З.М. голова правління

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_4, м. Харків (далі за текстом - позивач) звернувся до господарського суду Харківської області з позовною заявою до Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Горкій парк", м. Харків (далі за текстом - відповідач) в якому просить суд:

- визнати установчі документи Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Горкій парк" (рішення від 05.06.2016 р., оформлене протоколом № 1 Установчих зборів Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Горкій парк" та Статут Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Горкій парк") - недійсними;

- скасувати державну реєстрацію юридичної особи - Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Горкій парк" (номер запису: 1 480 102 0000 069912 в Єдиному державному реєстрі про проведення державної реєстрації юридичної особи);

- визнати незаконною господарську діяльність Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Горкій парк" (код ЄДРПОУ: 40580452) розпочату на підставі протоколу загальних зборів від 12.09.2016 р.

Протоколом автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 16.06.2017 р. справі за зазначеним позовом присвоєно номер 922/2014/17 суддею-доповідачем про справі визначено суддю Байбак О.І.

Ухвалою господарського суду Харківської області від 19.06.2017 р. /суддя Байбак О.І./ зазначену позовну заяву прийнято до провадження та призначено до розгляду в судовому засіданні на 11.07.2017 р.

Ухвалою господарського суду Харківської області від 11.07.2017 р. суддею Байбак О.І. було заявлено та задоволено самовідвід від розгляду зазначеної справи.

Протоколом повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 12.07.2017 справу було передано до розгляду судді Прохорову С.А.

Розгляд справи було призначено на 31 липня 2017 року.

03 липня 2017 року відповідач звернувся до суду з клопотанням (вх. № 21529 від 03.07.17) про долучення до матеріалів справи доказів, поданих до суду, які досліджені судом та долучені до матеріалів справи.

Також, відповідачем було надано суду відзив на позовну заяву (вх. № 21538 від 03.07.2017) відповідно до якого відповідач заперечує проти позовних вимог в повному обсязі.

Представник позивача звернувся до суду з клопотанням (вх. № 21569 від 03.07.2017) про долучення до матеріалів справи доказів, поданих до суду, які досліджені судом та долучені до матеріалів справи.

Також, позивачем було подано до суду уточнену позовну заяву (вх. №22551 та вх. № 22523 від 11.07.2017), яку долучено судом до матеріалів справи як додаткові правові обґрунтування позивача своїх позовних вимог .

Відповідачем було надано суду відзив на позовну заяву (вх. № 22524 від 11.07.2017) відповідно до якого відповідач заперечує проти позовних вимог в повному обсязі.

В судовому засіданні, яке розпочалося 31 липня 2017 року було оголошено перерву до 15 серпня 2017 року для вирішення питання щодо прийняття до розгляду уточненої позовної заяви позивача.

Розгляд справи було відкладено на 31 липня 2017 року.

Представник позивача в судове засідання не з'явився.

Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечував.

Норми ст.22 Господарського процесуального кодексу України зобов'язують сторони добросовісно користуватись належними їм процесуальними правами.

В силу вимог ч.1 ст.6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод кожен при вирішенні судом питання щодо його цивільних прав та обов'язків має право на судовий розгляд упродовж розумного строку.

За висновками суду, в матеріалах справи достатньо документів, які мають значення для правильного вирішення спору, в судові засідання з'являлися повноважні представники сторін які надавали письмові пояснення та заперечення, докази на підтвердження власних правових позицій, внаслідок чого справа може бути розглянута за результатами повного та всебічного розгляду спору.

Стаття 129 Конституції України встановлює, що судді при здійсненні правосуддя незалежні і підкоряються лише закону. Змагальність сторін та свобода в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості - є однією із основних засад судочинства.

Відповідно до ст. 33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Відповідно до ч. 1 ст. 43 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.

З'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно та повно дослідивши надані учасниками судового процесу докази, суд встановив наступне.

Як вбачається з матеріалів справи, позивач є власником квартири №68 багатоквартирного будинку №128 по вулиці Сумській в м. Харкові, що підтверджується Договором Дарування від 20.07.2000 року.

"05" червня 2016 року на подвір'ї будинку N 128 по вул. Сумській у м. Харкові відбулися Установчі збори власників квартир та нежитлових приміщень будинку N 128.

На зборах було прийнято рішення, які оформлені протоколом N 1 Установчих зборів Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Горкій парк" від 05.06.2016 р.

Учасниками зборів було вирішено, зокрема, створити Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Горкій парк".

17 червня 2016 року було зареєстровано Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Горкій парк , Номер запису: 1 480 102 0000 069912 в Єдиному державному реєстрі про проведення державної реєстрації юридичної особи, а також зареєстровано Статут вказаного ОСББ "Горкій парк".

Позивач вважає, що Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Горкій парк" було створено з порушенням вимог ч. 4 ч. 9 ст. 6 Закону України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку" (порушено процедуру повідомлення власників про проведення установчих зборів та компетенції прийняття рішення про створення об'єднання), рішення установчих зборів власників квартир та нежитлових приміщень у житловому будинку по вул. Сумській, оформлене протоколом N 1 від 05.06.2016 р., та статут Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Горкій парк", підлягають скасуванню, а оскільки порушення при створенні ОСББ є такими, що не можуть бути усунуті, у звязку з чим позивач просить визнати недійсними рішення установчих зборів відповідача та скасувати його державну реєстрацію

Надаючи правову кваліфікації обставинам справи, суд виходив з наступного.

Відповідно до ч. 1 ст. 15 Цивільного кодексу України кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання.

Згідно ч. 1 ст. 16 Цивільного кодексу України кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу.

Частиною 1 ст. 1 Господарського процесуального кодексу України підприємства, установи, організації, інші юридичні особи (у тому числі іноземні), громадяни, які здійснюють підприємницьку діяльність без створення юридичної особи і в установленому порядку набули статусу суб'єкта підприємницької діяльності (далі - підприємства та організації), мають право звертатися до господарського суду згідно з встановленою підвідомчістю господарських справ за захистом своїх порушених або оспорюваних прав і охоронюваних законом інтересів, а також для вжиття передбачених цим Кодексом заходів, спрямованих на запобігання правопорушенням.

Позивач є власником квартири №68 багатоквартирного будинку №128 по вулиці Сумській в м. Харкові, що підтверджується Договором Дарування від 20.07.2000 року, тому у позивача наявні права на звернення до суду з даним позовом.

Відповідно до ст. 385 Цивільного кодексу України власники квартир для забезпечення експлуатації багатоквартирного житлового будинку, користування квартирами та спільним майном житлового будинку можуть створювати об'єднання власників квартир (житла). Таке об'єднання може бути створено також власниками житлових будинків. Об'єднання власників квартир, житлових будинків є юридичною особою, яка створюється та діє відповідно до статуту та закону.

Правові та організаційні засади створення, функціонування, реорганізації та ліквідації об'єднань власників жилих та нежилих приміщень багатоквартирного будинку, захисту їхніх прав та виконання обов'язків щодо спільного утримання багатоквартирного будинку, визначаються Законом України Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку .

За змістом ст. 1 Закону України Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку об'єднання співвласників багатоквартирного будинку (далі - об'єднання) - юридична особа, створена власниками квартир та/або нежитлових приміщень багатоквартирного будинку для сприяння використанню їхнього власного майна та управління, утримання і використання спільного майна; співвласники багатоквартирного будинку (далі - співвласники) - власники квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку.

За змістом ст. 2 Закону України Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку цей Закон регулює: порядок створення, реєстрації, реорганізації, діяльності і ліквідації об'єднань, асоціацій; відносини суб'єктів права власності щодо користування та розпорядження спільним майном співвласників у об'єднанні; відносини між об'єднаннями та асоціаціями; відносини між об'єднаннями, асоціаціями і органами державної влади та органами місцевого самоврядування; відносини між об'єднаннями і господарюючими суб'єктами.

Об'єднання створюється для забезпечення і захисту прав співвласників та дотримання їхніх обов'язків, належного утримання та використання спільного майна, забезпечення своєчасного надходження коштів для сплати всіх платежів, передбачених законодавством та статутними документами. Об'єднання створюється як непідприємницьке товариство для здійснення функцій, визначених законом. Порядок надходження і використання коштів об'єднання визначається цим Законом та іншими законами України. В одному багатоквартирному будинку може бути створено тільки одне об'єднання. Власники квартир та нежитлових приміщень у двох і більше багатоквартирних будинках, об'єднаних спільною прибудинковою територією, елементами благоустрою, обладнанням, інженерною інфраструктурою, можуть створити одне об'єднання. Основна діяльність об'єднання полягає у здійсненні функцій, що забезпечують реалізацію прав співвласників на володіння та користування спільним майном співвласників, належне утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території, сприяння співвласникам в отриманні житлово-комунальних та інших послуг належної якості за обґрунтованими цінами та виконання ними своїх зобов'язань, пов'язаних з діяльністю об'єднання. Господарче забезпечення діяльності об'єднання може здійснюватися власними силами об'єднання (шляхом самозабезпечення) або шляхом залучення на договірних засадах суб'єктів господарювання. Об'єднання є юридичною особою, яка створюється відповідно до закону, має печатку із своїм найменуванням та інші необхідні реквізити, а також розрахункові рахунки в установах банку. Об'єднання є неприбутковою організацією і не має на меті одержання прибутку для його розподілу між співвласниками (ч. 4 Закону України Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку ).

За змістом ст. 10 Закону України Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку , органами управління об'єднання є загальні збори співвласників, правління, ревізійна комісія об'єднання. Вищим органом управління об'єднання є загальні збори. Загальні збори скликаються і проводяться в порядку, передбаченому цим Законом для установчих зборів, правлінням об'єднання або ініціативною групою з не менш як трьох співвласників. Загальні збори скликаються не рідше одного разу на рік. Рішення загальних зборів, прийняте відповідно до статуту, є обов'язковим для всіх співвласників. Рішення загальних зборів оприлюднюється. У передбачених статутом або рішенням загальних зборів випадках воно може бути надане співвласникам під розписку або направлене поштою (рекомендованим листом). Співвласники мають право знайомитися з рішеннями (протоколами) загальних зборів, затвердженими такими рішеннями документами та робити з них копії. Рішення загальних зборів може бути оскаржене в судовому порядку.

При цьому, ст. 10 Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку передбачено, що співвласники приймають рішення щодо управління багатоквартирним будинком на зборах у порядку, передбаченому цією статтею. Якщо у багатоквартирному будинку в установленому законом порядку утворено об'єднання співвласників, проведення зборів співвласників та прийняття відповідних рішень здійснюється згідно із законом, що регулює діяльність об'єднань співвласників багатоквартирних будинків.

Відповідно до положень ст. 6 Закону України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку", об'єднання може бути створено лише власниками квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку (багатоквартирних будинках). Установчі збори об'єднання у новозбудованих багатоквартирних будинках можуть бути проведені після державної реєстрації права власності на більше половини квартир та нежитлових приміщень у такому будинку.

Для створення об'єднання скликаються установчі збори. Скликання установчих зборів здійснюється власником будинку або ініціативною групою, яка складається не менш як з трьох власників квартир або нежилих приміщень.

Повідомлення про проведення установчих зборів направляється власником будинку або ініціативною групою не менше ніж за 14 днів до дати проведення установчих зборів. Повідомлення направляється в письмовій формі і вручається кожному власнику під розписку або шляхом поштового відправлення (рекомендованим листом). У повідомленні про проведення установчих зборів зазначається, з чиєї ініціативи скликаються збори, місце і час проведення, проект порядку денного. Час і місце проведення обираються зручними для більшості можливих учасників зборів. Установчі збори веде голова зборів, який обирається більшістю голосів присутніх власників або їх уповноважених осіб.

Кожний співвласник (його представник) під час голосування має кількість голосів, пропорційну до частки загальної площі квартири або нежитлового приміщення співвласника у загальній площі всіх квартир та нежитлових приміщень, розташованих у багатоквартирному будинку.

З матеріалів справи вбачається, що ініціативна група зі створення ОСББ була створена згідно протоколу №1 від 28 квітня 2016 року, де було уповноважено власницю квартири №74 Рудику Зою Миколаївну звернутися до державного реєстру речових прав на нерухоме майно для отримання актуальної інформації про всіх співвласників та здійснити підготовку до установчих зборів, шляхом оповіщення всіх співвласників та складання протоколу установчих зборів. В протоколі ініціативної групи чітко затверджений план роботи (питання 2 протоколу).

20 травня 2016 року у Центрі надання адміністративних послуг (далі - Фронт-офіс) уповноваженою особою від співвласників - Рудикою Зоєю Миколаївною було отримано інформаційну довідку № 59513797, з наявною в ній інформацією про всі зареєстровані речові права на нерухоме майно по вулиці Сумській будинок №128 в м. Харкові. На підставі отриманої інформації було здійснено підготовчу роботу до проведення установчих зборів зі створення ОСББ. Окрім того, за для того, щоб повідомити всіх співвласників про проведення установчих зборів, ініціативна група зверталася з проханням надати інформацію про склад співвласників і загальну площу квартир та нежитлових приміщень до Харківського міського голови, до КП "Жилкомсервіс", до Департаменту містобудування та архітектури ХМР.

КП "Жилкомсервіс" надало відповідь, щодо отримання інформації про власників житлових та нежитлових приміщень №р-16/4914.07-03 від 31.05.2016 року, де запропонував ініціативній групі звернутися до Управління комунального майна та приватизації.

На запит Харківському міському голові від 31.05.2016 року про надання інформації про власників квартир № 5,8,10,11,13,39,43,46,47,51,58,60,62 за адресою м. Харків, вул. Сумська, будинок 128, ініціативна група отримала відповідь від Департаменту містобудування та архітектури ХМР від 03.06.2016 року №КО-0-2/980/180-16.08-44 де строк розгляду запиту продовжено.

10.06.2016 року отримано відповідь від Департаменту містобудування, архітектури та генерального плану №КО-0-2/980/180-16.08-49 надано відповідь про зареєстровані речові права та площу квартир № 5,8,10,11,13,39,43,46,47,51,58,60,62 за адресою м. Харків, вул. Сумська, будинок 128.

Відповідно до ст. 2 ЗУ "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Статтею 6 ЗУ "Про особливості права власності у багатоквартирному будинку" передбачено право будь кого із співвласників багатоквартирному будинку безоплатно одержувати інформацію про суб'єктів права власності на всі квартири та нежитлові приміщення у багатоквартирному будинку і площу таких квартир та приміщень у порядку і межах, визначених законом.

Однак, стосовно інформації ПІБ власності та документу, що підтверджує право власності ним на квартиру Департамент надав відповідь, що це є конфіденційна інформація.

Як вбачається з наданих суду доказів, ініціативна група розпочала здійснювати повідомлення співвласників з 15 травня 2016 року. У відомості про отримання повідомлення наявні підписи всіх власників квартир та нежитлових приміщень, яким Ініціативною групою вдалося вручити особисто (під підпис) повідомлення з зазначенням дати отримання. На підставі того, що ініціативною групою не було виявлено за місцем реєстрації права власності на квартири та нежитлові приміщення інших співвласників, було вирішено сповістити їх шляхом поштового відправлення (рекомендованим листом).

У повідомленні про проведення установчих зборів зазначається, з чиєї ініціативи скликаються збори, місце і час проведення, проект порядку денного.

Докази про повідомлення співвласника ОСОБА_4, є у вигляді його особистого підпису у відомості про отримання повідомлення про проведення установчих зборів. Окрім того позивач особисто голосував на установчих зборів з усіх питань порядку денного - ЗА, і є його особистий підпис.

Таким чином, посилання позивача на те, що йому не було відомо про скликання зборів та про склад ініціативної групи є безпідставним.

На підставі отриманих даних з державного реєстру речових прав на нерухоме майно, ксерокопій документів, що підтверджують право власності було сформовано Документ - Відомість про отримання повідомлення про проведення Установчих зборів зі створення ОСББ 05 червня 2016 року.

05.06.2016 року були проведені установчі збори зі створення об'єднання співвласників багатоквартирного будинку №128 по вулиці Сумській в м. Харкові

Посилання позивача на те, що йому не надавався лист опитування також є безпідставним, так як він особисто голосував на установчих зборах.

Позивач у своїй позовній заяві зазначає, що йому не було надано можливості, як співвласнику ознайомитися з протоколом установчих зборів та іншими документами об'єднання, однак при цьому, позивач не надав суду жодного доказу звернення до відповідача, членів ініціативної групи, членів правління чи голови правління з вимогами про надання протоколу для ознайомлення та відмови відповідача цьому.

Отже із зазначених дій позивача вбачається, що він сам не вжив заходів для реалізації своїх прав на ознайомлення з необхідними документами та для урегулювання виниклих питань, отже Позивач надумано стверджує, що не мав змоги отримати ці документи.

Стосовно посилань позивача на те, що збори були проведені без питання: про обрання форми управління будинком, суд зазначає наступне.

Управління багатоквартирним будинком - це вчинення співвласниками багатоквартирного будинку дій щодо реалізації прав та виконання обов'язків співвласників, пов'язаних із володінням, користуванням і розпорядженням спільним майном багатоквартирного будинку (п. 8 ст. 1 Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку"). Управління багатоквартирним будинком може здійснюватися відповідно до ч. 1 ст. 9 цього Закону за рішенням співвласників: самостійно співвласниками, усі або частина функцій з управління багатоквартирним будинком можуть передаватися управителю, усі Функції з управління може здійснювати об'єднання співвласників багатоквартирного будинку (ОСББ) чи асоціація об'єднань співвласників багатоквартирного будинку (асоціація ОСББ).

Згідно положень ч. 2 ст. 382 Цивільного кодексу України, п.п. 5 і 6 ч. 1 ст. 1 та ч. 1 ст. 5 Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку", всі власники квартир і нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку є співвласниками на праві спільної сумісної власності спільного майна багатоквартирного будинку.

Спільним майном багатоквартирного будинку є приміщення загального користування (у т.ч. допоміжні), несучі, огороджувальні та несуче-огороджувальні конструкції будинку, механічне, електричне, сантехнічне та інше обладнання всередині чи за межами будинку, яке обслуговує більше одного житлового чи нежитлового приміщення, а також будівлі та споруди, призначені для задоволення потреб усіх співвласників багатоквартирного будинку та розташовані на прибудинковій території, а також права на земельну ділянку, на якій розташований багатоквартирний будинок та його прибудинкова територія, у разі державної реєстрації таких прав.

Згідно із загальним правилом ч. 2 ст. 369 Цивільного кодексу України, розпоряджання майном, що є в спільній сумісній власності, здійснюється за згодою всіх співвласників, якщо інше не встановлено законом. Своєю чергою, преамбула Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку" установлює, що Закон визначає особливості здійснення права власності в багатоквартирному будинку, регулює правові, організаційні й економічні відносини, пов'язані з реалізацією прав та виконанням обов'язків співвласників багатоквартирного будинку щодо його утримання й управління.

Таким чином, спеціальним законом і саме ним регулюються особливості реалізації прав співвласників багатоквартирного будинку є Закон України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку". У разі наявності протиріччя між положеннями Закону та іншими актами цивільного законодавства, застосуванню підлягають саме норми Закону. Якщо певні правовідносини Законом не врегульовані, застосовуються норми ЦКУ та інших актів цивільного законодавства України.

Зокрема, прийняття рішень щодо управління багатоквартирним будинком зборами співвласників детально врегульоване ст. 10 Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку", згідно з якою до повноважень зборів співвласників належить:

1) розпорядження спільним майном багатоквартирного будинку, встановлення, зміну та скасування обмежень щодо користування ним;

2) визначення управителя та його відкликання, затвердження та зміну умов договору з управителем;

3) обрання уповноваженої особи (осіб) співвласників під час укладання, внесення змін та розірвання договору з управителем, здійснення контролю за його виконанням;

4) визначення повноважень управителя щодо управління багатоквартирним будинком;

5) проведення поточного і капітального ремонтів, реконструкції, реставрації, технічного переоснащення спільного майна багатоквартирного будинку та визначення підрядників для виконання таких робіт;

6) визначення дати та місця проведення наступних зборів співвласників;

7) визначення переліку та розміру витрат на управління багатоквартирним будинком.

Процедурні питання проведення зборів також урегульовані ст. 10 Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку". Таким чином, суд зазначає, що саме створення ОСББ і є волевиявленням співвласників, щодо форми управління багатоквартирним будинком.

Твердження позивача щодо відсутності у протоколі реєстрації учасників на установчих зборах, з урахуванням частки, також спростовується матеріалами справи. Питання кворуму, виключено, на підставі ЗУ "Про особливості права власності у багатоквартирному будинку". Якщо в результаті проведення установчих зборів для прийняття рішення не набрано кількості голосів "за" або "проти", встановленої частиною дев'ятою цієї статті, проводиться письмове опитування співвласників, які не голосували на установчих зборах. Письмове опитування співвласників проводиться протягом 15 календарних днів з дати проведення установчих зборів. Якшо протягом зазначеного строку необхідну кількість голосів "за" не набрано, рішення вважається неприйнятті.

Суд зазначає, що враховуючи загальну кількість співвласників багатоквартирного будинку, що становить 108 осіб, загальна площа всіх квартир та нежитлових приміщень багатоквартирного будинку становить 5447,2 кв.м., приймаючи до уваги, що у зборах взяли участь особисто та/або через представників співвласники в кількості 48 осіб, яким належать квартири та/або нежитлові приміщення багатоквартирного будинку загальною площею 2184,1 кв.м., у письмовому опитуванні взяли участь особисто та/або через представників співвласники в кількості 19 осіб, яким належать квартири та/або нежитлові приміщення багатоквартирного будинку загальною площею 1454 кв.м., тобто загалом у загальних зборах прийняла участь 67 осіб, що свідчить про наявність кворуму, а тому рішення про створення Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Горкій парк вважається прийнятим.

За таких підстав, рішення установчих зборів співвласників багатоквартирного будинку, оформлене протоколом від 05.06.2016 року, прийнято відповідно до вимог чинного законодавства України.

Згідно зі ст. 7 Закону України Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку , статут об'єднання складається відповідно до типового статуту, який затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної житлової політики і політики у сфері житлово-комунального господарства. У статуті має бути визначено таке: назва і місцезнаходження об'єднання; мета створення, завдання та предмет діяльності об'єднання; статутні органи об'єднання, їхні повноваження та порядок формування; порядок скликання та проведення загальних зборів; періодичність проведення зборів; порядок голосування на зборах та прийняття рішень на них; перелік питань, для вирішення яких потрібна кваліфікована більшість голосів; джерела фінансування, порядок використання майна та коштів об'єднання; порядок прийняття кошторису, створення та використання фондів об'єднання, включаючи резервні, а також порядок оплати спільних витрат; перелік питань, які можуть вирішуватися зборами представників; права і обов'язки співвласників; відповідальність за порушення статуту та рішень статутних органів; порядок внесення змін до статуту; підстави та порядок ліквідації, реорганізації (злиття, поділу) об'єднання і вирішення майнових питань, пов'язаних з цим.

Статут може містити також інші положення, що є істотними для діяльності об'єднання та не суперечать вимогам законодавства. Включення до статуту відомостей про склад співвласників не є обов'язковим.

Суд зазнає, що Типовий статут об'єднання співвласників багатоквартирного будинку, затверджений наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 23.09.2015 року № 238, містить рекомендаційний характер щодо форми складення та змісту статуту ОСББ, та не є вичерпним, щодо положень, викладених у ньому.

Так, статут відповідача прийнятий на зборах 05.06.2016 відповідає формі і змісту ст. 7 Закону України Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку , Типового статуту та містить положення, які не суперечать вимогам законодавства і є істотними для діяльності об'єднання.

Крім того, суд зазначає, що наразі з моменту внесення змін у ЗУ Про ОСББ поняття членство виключено, та жодним законодавчим актом не передбачено укладати договори між ОСББ та співвласником квартири чи нежитлового приміщення. Адже ОСББ - є неприбутковою організацією, та не надає послуги.

Сума внесків на утримання ОСББ не зазначалася, так як розмір внеску не підвищувався, а повністю залишався у ідентичному розмірі який був у попереднього балансоутримувача. Як вказує відповідач та що не було спростовано позивачем, зазначене питання обговорювалася на загальних зборах та всі співвласники це особисто підтримали своїми підписами. Позивач також голосував ЗА з усіх питань порядку денного, де було вирішено, що у разі укладення договору з КП Жилкомсервіс внесок залишається, у попередньому розмірі визначеному КП Жилкомсервіс , та господарська діяльність в такому разі почнеться з 01 січня 2017 року. Але у разі не досягнення згоди по укладенню договору з КП Жилкомсервіс господарська діяльність ОСББ Горкій парк розпочнеться з 01 жовтня 2016 року.

Вимог, щодо обов'язкової участі секретаря у установчих зборах жодним законодавчим актом не передбачено. Установчі збори веде голова зборів, який обирається більшістю голосів присутніх співвласників або їх представників.

Підрахунок голосів здійснювала Рудика Зоя Миколаївна.

Таким чином, суд дійшов висновку про те, що ініціативна група була створена у кількості трьох співвласників відповідно до статті 6 ЗУ "Про ОСББ", всіх співвласників про проведення установчих зборів за 14 днів відповідно до статті 6 ЗУ "Про ОСББ" повідомлено, для рішення про створення ОСББ та затвердження Статуту необхідну кількість голосів співвласників "ЗА" набрано, а саме більше половини від загальної кількості усіх співвласників, де кожний співвласник (його представник) під час голосування має кількість голосів, пропорційну до частки загальної площі квартири або нежитлового приміщення співвласника, розташованих у багатоквартирному будинку, як того вимагає стаття 6 ЗУ Про ОСББ", повідомлення про створення ОСББ було оприлюднене у місцях загального користування співвласників будинку №128 по вулиці Сумській в місті Харкові одразу протягом 10 днів після державної реєстрації ОСББ.

Відповідно до ст. 6 ЗУ "Про ОСББ" Державна реєстрація об'єднання (асоціації) проводиться у порядку, встановленому законом для державної реєстрації юридичних осіб. Об'єднання (асоціація) вважається утвореним з дня його державної реєстрації.

Виходячи з цього, відповідно до ЗУ " Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" стаття 17 - Документи, що подаються заявником для державної реєстрації юридичної особи (наводиться зміст стаття №24 ЗУ "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" у редакції чинній на момент реєстрації ОСББ -Редакція від 01.01.2016, підстава 909-19):

Стаття 24. Документи, що подаються для проведення державної реєстрації юридичної особи :

1. Для проведення державної реєстрації юридичної особи засновник (засновники) або уповноважена ними особа повинні особисто подати державному реєстратору (надіслати поштовим відправленням з описом вкладення або в разі щ подання електронних документів подати опис, що містить відомості про надіслані електронні документи, в електронній формі) такі документи:

- заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації юридичної особи, до якої може бути подана як додаток заява щодо обрання юридичною особою спрощеної системи оподаткування та/або реєстраційна заява про добровільну реєстрацію як платника податку на додану вартість за формою, затвердженою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику;

- примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення засновників або уповноваженого ними органу про створення юридичної особи у випадках, передбачених законом;

- два примірники установчих документів (у разі подання електронних документів - один примірник).

Відповідно до пп. 5,7 ч.1 ст.28 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань , підставами для відмови у державній реєстрації є: порушення встановленого законом порядку створення юридичної особи, громадського формування, що не мас статусу юридичної особи; документи юридичної особи суперечать вимогам Конституції та законів України.

Згідно з ч.1 ст.10 Закону України Про юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань якщо документи та відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, внесені до нього, такі документи та відомості вважаються достовірними і можуть бути використані у спорі з третьою особою.

Як вбачається з матеріалів справи, уповноваженою особою для проведення державної реєстрації ОСББ державному реєстратору було надано наступні документи:

1. Рішення засновників або уповноваженого ним органу управління про створення юридичної особи ( примірник оригіналу);

2 Реєстраційна картка на проведення державної реєстрації юридичної особи, утвореної шляхом заснування нової юридичної особи;

3. Статут.

Постановою Кабінету Міністрів України "Про реалізацію Закону України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку" від 11.10.2002 року №1521 є чинною, але суперечить, діючому законодавству. Реєстрація об'єднання співвласників багатоквартирного будинку, як вже зазначено вище відбувається за ЗУ "Про державну і реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань".

Відповідно до статей 1 та 4 Закону України "Про ОСББ", ОСББ "Горкій парк" є юридичною особою створеною власниками квартир та/або нежитлових приміщень багатоквартирного будинку для сприяння використанню їхнього спільного майна та управління, утримання та використання спільного майна.

Відповідно до ст. 12 Закону України "Про ОСББ" зазначено, що управління багатоквартирним будинком здійснює об'єднання через свої органи управління. Відповідно до ст. 6 Закону України "Про ОСББ", об'єднання вважається створеним з дня його державної реєстрації.

Тож об'єднання здійснює свою діяльність, зокрема у частині управління будинком, з дня його державної реєстрації, а саме з 17.06.2016 року (лист МІНРЕГІОНУ № 8/9-4035-16 від 25.11.2016р.).

Враховуючи вищенаведені норми чинного законодавства України та фактичні обставини справи, суд приходить до висновку, що Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Горкій парк створене та зареєстроване з дотриманням порядку, передбаченого чинним законодавством України, реєстрація юридичної особи здійснена у встановленому законом порядку.

Згідно частини 1 ст. 32 Господарського процесуального кодексу України доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких грунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.

Відповідно до ст. 33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу.

Враховуючи викладене вище, суд дійшов висновку, що обставини, повідомлені позивачем, такими, що спростовуються матеріалами справи, а позовні вимоги є необгрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.

Відповідно до ст. 49 Господарського процесуального кодексу України, витрати зі сплати судового збору покладаються на позивача.

Враховуючи викладене та керуючись статтями 1, 4, 12, 22, 33, 34, 43, 44, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд -

ВИРІШИВ:

В позові відмовити повністю.

Повне рішення складено 05.09.2017 р.

На рішення господарського суду, яке не набрало законної сили, сторони мають право подати апеляційну скаргу, протягом десяти днів з дня прийняття (підписання) рішення через місцевий господарський суд.

Суддя С.А. Прохоров

СудГосподарський суд Харківської області
Дата ухвалення рішення31.08.2017
Оприлюднено12.09.2017
Номер документу68701836
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —922/2014/17

Постанова від 14.02.2018

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Пушай В.І.

Ухвала від 15.01.2018

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Пушай В.І.

Ухвала від 20.12.2017

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Пушай В.І.

Ухвала від 29.11.2017

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Пушай В.І.

Ухвала від 28.09.2017

Господарське

Господарський суд Харківської області

Прохоров С.А.

Ухвала від 21.09.2017

Господарське

Господарський суд Харківської області

Прохоров С.А.

Рішення від 31.08.2017

Господарське

Господарський суд Харківської області

Прохоров С.А.

Ухвала від 15.08.2017

Господарське

Господарський суд Харківської області

Прохоров С.А.

Ухвала від 14.07.2017

Господарське

Господарський суд Харківської області

Прохоров С.А.

Ухвала від 11.07.2017

Господарське

Господарський суд Харківської області

Байбак О.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні