Харківський окружний адміністративний суд 61004 м. Харків вул. Мар'їнська, 18-Б-3 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
< Текст >
02.06.2009 р. № 2-а- 1344/08/2070
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Курило Л.В.,
при секретарі - Сеник О.С.,
за участі : представника позивача -ОСОБА_1,
представника відповідача - ОСОБА_2,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за адміністративним позовом Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів ДПА України у Харківській області до фізичної особи - підприємця - ОСОБА_3 про стягнення фінансової санкції ,-
В С Т А Н О В И В:
Позивач - Регіональне управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів ДПА України у Харківській області з позовом до фізичної особи - підприємця -ОСОБА_3, в якому просив стягнути заборгованість по фінансовій санкції в розмірі 3400 грн. В обґрунтування позовних вимог позивач пояснив, що 11 липня 2007 року посадовими особами регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів ДПА України у Харківській області було проведено позапланову виїзну перевірку з питань дотримання відповідачем вимог законодавства, що регулює роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами, в магазині, розташованому за адресою: Харківська область, Вовчанський район, село Рубіжне, вул.. Леніна,70. В ході перевірки встановлено факт роздрібної торгівлі тютюновими виробами поштучно та роздрібна торгівля алкогольними напоями без марок акцизного збору встановленого зразка, а саме: в магазині відповідача здійснювалася роздрібна торгівля тютюновими виробами (сигаретами Вінстон ) поштучно по ціні 0,15 грн. за шт., зазначений факт підтверджений поясненнями реалізатора та актом перевірки. Крім того, в ході перевірки перевіряючими була зроблена покупка однієї пляшки горілки Пшенична ТМ Краля, 0,5л, 40% виробника ЗАТ Люботинський завод Продтовари . При отриманні купленого товару було встановлено, що захисний голографічний елемент на марці акцизного збору нанесено з помутнінням, з нечітко вираженим гербом України та написом акцизна марка України , тобто марка акцизного збору має візуальні ознаки фальсифікації. Відповідно даних регіонального управління, марки акцизного збору, якими була маркована горілка Пшенична ТМ Краля, 0,5л, 40% виробника ЗАТ Люботинський завод Продтовари , що знаходилась на реалізації в магазині відповідача, були видані регіональним управлінням товариству з обмеженою відповідальністю ХЛВЗ для маркування настоянки із вмістом спирту етилового 25 відсотків. За результатами перевірки складено акт №200043 від 11.07.2007р. Представник відповідача відмовився від підписання акту перевірки, про що посадовими особами регіонального управління складено відповідний акт. На підставі акту перевірки керівником РУ Департаменту САТ ДПА України у Харківській області 19 липня 2007 року було прийнято рішення №200031 про застосування до відповідача фінансових санкцій за виявлені порушення у сумі 3400,00 грн.
Представник позивача в судовому засіданні вимоги позову підтримав та просив позов задовольнити.
Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечував у повному обсязі.
Суд, вислухавши представника позивача, представника відповідача, дослідивши матеріали справи, встановив наступне.
Судом встановлено, що ФОП ОСОБА_3 зареєстрований Виконавчим комітетом Харківської міської ради 10.04.2006р., як фізична особа-підприємець, що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію фізичної особи-підприємеця. (а.с 21)
На підставі направлення № 56/32-ЗП від 09.09.2009 року було проведено позапланову виїзну перевірку з метою здійснення контролю за дотриманням вимог Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів від 19.12.1995 року № 481/95-ВР (із змінами та доповненнями) та інших нормативно-правових актів про виробництво і обіг спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів в магазині, розташованому за адресою: харківська область, Вовчанський район, с. рубіжне, вул. Леніна,70.
В ході перевірки встановлено факт проведення роздрібної торгівлі тютюновими виробами (сигаретами Вінстон ) поштучно по ціні 0,15 грн. за шт., роздрібна торгівля алкогольними напоями без марок акцизного збору встановленого зразка, та за результатами перевірки складено акт № 200043 від 11.07.07р., підписати акт реалізатор відмовилася, про що було складено акт відмови від підписання матеріалів перевірки. (а.с 5-9, 12)
На підставі вищезазначеного акту перевірки 19 липня 2007 року було прийнято рішення № 200031 про застосування до відповідача фінансових санкцій за виявлені порушення у сумі 3400,00 грн., яке було оскаржено ФОП ОСОБА_3 до Харківського окружного адміністративного суду.
23.06.2008 року Харківським окружним адміністративним судом була ухвалена постанова, згідно якої у задоволенні адміністративного позову фізичної особи - підприємця - ОСОБА_3 до Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів ДПА України у Харківській області про скасування рішення, спонукання до вчинення дій відмовлено повністю.
Відповідно до ч. 5 ст. 124 Конституції України судові рішення є обов'язковими до виконання на всій території України і тому вважаються законнимиё доки вони не скасовані в апеляційному чи касаційному порядку або не переглянуті ком патентним судом в іншому порядку, визначеному процесуальним законом, в межах провадження справи, в якій вони ухвалені. Виключне право перевірки законності та обґрунтованості судових рішень має відповідний суд згідно з процесуальним законодавством.
Частиною 1 ст. 72 КАС України визначено, що обставини, встановлені судовим рішенням, що набрало законної сили , не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
Відповідно до ст. 15-3 Закону України від 19.12.1995р. №481-ВР Про Державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного, плодового, алкогольних напоїв ат тютюнових виробів , забороняється продаж тютюнових виробів поштучно (крім сигар).
Порядок роздрібної торгівлі тютюновими виробами визначений Правилами роздрібної торгівлі тютюновими виробами, що затверджені Наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 24.07.2002р. №218 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20.08.2002р. за №679/6967, зазначені Правила є обов'язковими для виконання всіма суб'єктами господарювання на території України.
Згідно зазначених правил продаж тютюнових виробів поштучно окрім сигар забороняється.
Згідно ст.11 Закону України від 19.12.1995р. №481-ВР Про Державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного, плодового, алкогольних напоїв ат тютюнових виробів , алкогольні напої та тютюнові вироби, які виробляються в Україні, а також ті, що імпортуються в Україну, позначаються марками акцизного збору в порядку, визначеному законодавством України.
Відповідно до ст.1 Закону України від 15.09.1995 №329-95-ВР Про акцизний збір на алкогольні напої та тютюнові вироби , марка акцизного збору - спеціальний знак, яким маркуються алкогольні напої та тютюнові вироби. ЇЇ наявність на цих товарах підтверджує сплату акцизного збору, легальність ввезення та реалізації на території України цих виробів, маркування алкогольних напоїв та тютюнових виробів -наклеювання марки акцизного збору в порядку, передбаченому Положенням.
Згідно п.20 Положення про виробництво, зберігання, продаж марок акцизного збору з голографічними захисними елементами і маркування алкогольних напоїв та тютюнових виробів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України 23.04.2003 №567, алкогольні напої, марковані з відхиленням від вимог цього Положення, або марками, що не видавалися безпосередньо виробнику (імпортеру) зазначеної продукції, вважаються немаркованими.
Згідно абз.2 ч.2 ст.7 Закону України Про акцизний збір на алкогольні напої та тютюнові вироби , забороняється ввезення, зберігання, транспортування, прийняття на комісію з метою продажу та реалізації на території України алкогольних напоїв та тютюнових виробів, на яких не має марок акцизного збору встановленого зразка.
Стаття 17 Закону України від 19.12.1995р. №481-ВР Про Державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного, плодового, алкогольних напоїв ат тютюнових виробів передбачає, що до суб'єктів підприємницької діяльності застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі: зберігання, транспортування, реалізації фальсифікованих алкогольних напоїв та тютюнових виробів, алкогольних напоїв без марок акцизного збору встановленого зразка або з підробленими марками акцизного збору - 100% вартості товару, але не менше 1700 грн.
Згідно ст.8 Закону України від 15.09.1995 №329-95-ВР Про акцизний збір на алкогольні напої та тютюнові вироби ,відповідальність за недодержання порядку маркування, реалізації алкогольних напоїв та тютюнових виробів, несвоєчасну сплату акцизного збору несуть виробники, імпортери, продавці цих товарів та їх посадові особи у порядку, передбаченому чинним законодавством України.
Пунктом 10 Порядку застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України Про Державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного, плодового, алкогольних напоїв ат тютюнових виробів , що затверджений Постановою Кабінету міністрів України від 02.06.2003р. №790 передбачено, що у разі невиконання суб'єктом підприємницької діяльності рішення про застосування фінансових санкцій протягом 30 днів після його отримання, сума санкцій стягується на підставі рішення суду.
Постановою Кабінету Міністрів України від 02.06.2003 року № 790 затверджений Порядок застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів", пунктом 3 якого визначено, що до суб'єктів підприємницької діяльності, винних у вчиненні порушень, застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у розмірах, передбачених статтею 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів".
Пунктом 5 зазначеної Постанови визначено, що підставою для прийняття рішення про застосування фінансових санкцій є, зокрема, акт перевірки додержання суб'єктом підприємницької діяльності встановлених законодавством вимог, обов'язкових для виконання під час здійснення оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами, складений органом, що видав ліцензію, у якому зазначається зміст порушення і конкретні порушені норми законодавства; результати проведення органом, який видав ліцензію, іншими органами виконавчої влади в межах їх компетенції перевірок суб'єкта підприємницької діяльності, пов'язаної з виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів.
Судові витрати необхідно віднести за рахунок Державного бюджету України.
За таких обставин, суд знаходить позов обґрунтованим, доведеним і таким, що підлягає задоволенню у повному обсязі.
Керуючись ст.ст. 94, 112, 136, 160, 161, 162, 163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Позов Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів ДПА України у Харківській області до фізичної особи - підприємця - ОСОБА_3 про стягнення фінансової санкції - задовольнити у повному обсязі.
Стягнути з фізичної особи - підприємця - ОСОБА_3 (код НОМЕР_1, 61066, м. Харків, пров. 1-й Плодородний,52) на користь Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів ДПА України у Харківській області (р/р 31110106700010, код платежу 21081100, УДК у Фрунзенському районі м. Харкова, код ЄДРПОУ 24134610 в установі банку ГУДК України у Харківській області, МФО 851011) заборгованість по фінансовій санкції в розмірі 3400 грн. (три тисячі чотириста грн.).
Судові витрати необхідно віднести за рахунок Державного бюджету України.
Постанова може бути оскаржена в Харківський апеляційний адміністративний суд через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження постанови суду в десятиденний строк з дня складення повної постанови та поданням після цього протягом двадцяти днів апеляційної скарги, або без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження , якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у встановлений строк, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Повний текст постанови складено 09 06 2009 року.
Суддя Курило Л.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.06.2009 |
Оприлюднено | 12.09.2017 |
Номер документу | 68711184 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Курило Л.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні