Справа №760/13558/17
Провадження №3/760/5780/17
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
11 серпня 2017 року суддя Солом'янського районного суду м. Києва Лазаренко В.В., за участю представників Київської міської митниці ДФС - Кептене Д.А., Грабчака П.В., представника особи, що притягується до адміністративної відповідальності, та представника зацікавленої особи - ОСОБА_3,
розглянувши матеріали, які надійшли від Київської міської митниці ДФС, про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_4, ІНФОРМАЦІЯ_1, ідентифікаційний код НОМЕР_1, зареєстрованої за адресою: АДРЕСА_1, за ч. 1 ст. 483 МК України,
В С Т А Н О В И В :
У вину ОСОБА_5 поставлено вчинення порушення митних правил передбачене ч. 1 ст. 483 МК України, суть якого сформульована в протоколі про порушення митних правил від 14.06.2017 №0510/10000/17 і підтримана представником Київської міської митниці ДФС під час судового розгляду, такого змісту.
30.05.2017 в зоні митного контролю відділу митного оформлення № 3 митного поста Спеціалізований Київської міської митниці ДФС (Центральна сортувальна станція ЗАТ ДХЛ ІНТЕРНЕШНЛ Україна (DHL), за адресою: м. Київ, вул. Лугова, 9, перевізник ЗАТ ДХЛ ІНТЕРНЕШНЛ Україна , при митному огляді міжнародного експрес-відправлення документального характеру (ДОКС) № 6343074765, який надійшов від компанії Altun Gida Maddeleri Ihr. Ith. Nak. Ltd. Sti. (Туреччина) на адресу - ОСОБА_1 (АДРЕСА_2), ( ОСОБА_1 , Україна, АДРЕСА_2), було виявлено, серед інших, оригінали документів:
- інвойс (Invoice) від 10.05.2017 № 0060- 00002142 на товари FRESH LEMONS (свіжі лимони) загальною вагою брутто - 27 720,00 кг, нетто - 25 920,00 кг, вартістю 18 144,00 доларів США на умовах поставки CIF Одеса, згідно Інкотермс, виставлений компанією Citrusvil S.A. (головний офіс: Ruta 302 km. 7 - CevilPozo - 4178- Tucuman; офіс в Буенос Айрес: Carlos Pellegrini 1163- 3 rd floor - off. A) до LLC LA BELLA ESPANYOLOA (04107, KIEV, STR. TATARSKA 21-A UKRAINE) (ТОВ ЛА БЕЛА ІСПАНЬОЛА (Україна, 04107, м. Київ, вул. Татарська, буд. 21-А) з посиланням на пакувальний лист № 80115004;
- пакувальний лист від 08.05.2017 № 80115004 з посиланням на номер замовлення клієнта № 10007064 на товари лимони аргентинського походження загальною вагою брутто - 27 720,00 кг, нетто - 25 920,00 кг на 20 палетах, завантажених у контейнер № TRLU1629818 з накладеними пломбами: № EU10211658 (пломба перевізника), № ААХ28244 (митна пломба), виданий компанією Citrusvil S.A. (головний офіс: Ruta 302 km. 7 - Cevil Pozo - 4178- Tucuman; офіс в Буенос Айрес: Carlos Pellegrini 1163- 3 rd floor - off. A).
За результатом проведеного аналізу інформації, наявної в інформаційних базах даних Державної фіскальної служби України, зокрема, ЄАІС ДФС та АСМО Інспектор , встановлено, що 13.06.2017 в зоні діяльності Одеської митниці ДФС (п/п Одеський морський торговельний порт ) через митний кордон України у контейнері № TRLU1629818 з території Аргентинської Республіки за попередньою митною декларацією від 13.06.2017 № UA500060/2017/ 008288 на адресу ТОВ ЛЕКС БРОК (ЄДРПОУ 40406529) переміщено товари лимони свіжі аргентинського походження , загальною вагою брутто 27 720,00 кг, нетто - 25 920,00 кг.
При цьому, у якості підстави для переміщення 13.06.2017 вищеописаних товарів через митний кордон України до органу доходів і зборів (Одеська митниця ДФС) було подано наступні документи:
- інвойс (Invoice) від 10.05.2017 № 0060-00002142 на товари FRESH LEMONS (свіжі лимони) загальною вагою брутто - 27 720,00 кг, нетто - 25 920,00 кг, вартістю 12 960,00 доларів США на умовах поставки CIF Одеса, згідно Інкотермс, виставлений компанією Citrusvil S.A. (головний офіс: Ruta 302 km. 7 - Cevil Pozo - 4178- Tucuman; офіс в Буенос Айрес: Carlos Pellegrini 1163- 3 rd floor - off. A) до LEX BROK LLC (01015, STARONOVADNITSKA STR. 8B, LETTER A KIEV, UKRAINE) (ТОВ ЛЕКС БРОК (Україна, 01015, м. Київ, вул. Старонаводницька, буд. 8-Б літера А ) з посиланням на пакувальний лист № 80115004;
- пакувальний лист від 25.04.2017 № 80115004 з посиланням на номер замовлення клієнта № 10007064 на товари лимони аргентинського походження загальною вагою брутто - 27 720,00 кг, нетто - 25 920,00 кг на 20 палетах, завантажених у контейнер № TRLU1629818 з накладеними пломбами: № EU10211658 (пломба перевізника), № ААХ28244 (митна пломба), виданий компанією Citrusvil S.A. (головний офіс: Ruta 302 km. 7 - CevilPozo - 4178- Tucuman; офіс в Буенос Айрес: Carlos Pellegrini 1163- 3 rd floor - off. A);
- коносамент № MSCUWA442612 на товари, що переміщуються у контейнері №TRLU1629818 під пломбами № EU10211658 (пломба перевізника) та №ААХ28244 (митна пломба), а саме: свіжі лимони на 20 палетах, загальною вагою брутто 27 720,00 кг, нетто - 25 920,00 кг, відправником яких зазначено компанію Citrusvil S.A. (Аргентина), одержувачем - LEX BROK LLC (01015, STARONOVADNITSKA STR. 8B, LETTER A KIEV, UKRAINE) (ТОВ ЛЕКС БРОК (Україна, 01015, м. Київ, вул. Старонаводницька, буд. 8-Б літера А ).
13.06.2017 зазначені вище товари доставлено до митниці призначення та 14.06.2017 керівником ТОВ ЛЕКС БРОК (ЄДРПОУ 40406529) - гр. ОСОБА_7 заявлені до митного контролю та оформлення в Одеській митниці ДФС (ВМО № 6 м/п Одеса-центральний ) за митною декларацією типу ІМ/40/ДЕ № UA500060/2017/008424 шляхом електронного декларування.
При порівнянні відомостей, наявних в документах, які було виявлено під час митного огляду міжнародного експрес-відправлення документального характеру (ДОКС) № 6343074765 у зоні митного контролю відділу митного оформлення № 3 митного поста Спеціалізований Київської міської митниці ДФС, за адресою: м. Київ, вул. Лугова 9, перевізник АТ ДХЛ Інтернешнл Україна (DНL), та документів, на підставі яких товари переміщені через митний кордон України та подані до митного контролю та митного оформлення в зоні діяльності Одеської митниці ДФС, за рядом ознак було встановлено, що вони стосуються однієї партії товарів, а саме, співпадають відомості щодо:
- продавця/відправника товарів;
- найменування, асортименту, кількості, країни походження та ваги товарів;
- реєстраційних даних інвойсу та пакувального листа до нього (дата видачі, номер);
- номера та типу контейнера, в якому переміщувались товари (TRLU1629818);
- номерів пломб, накладених на контейнер.
Відмінність полягає у відомостях щодо фактурної вартості товарів та їх одержувача/покупця, а саме: у інвойсі від 10.05.2017 № 0060-00002142, поданому у якості підстави для переміщення товарів через митний кордон України, а в подальшому - до митного оформлення, фактурну вартість товарів зазначено у розмірі 12 960,00 доларів США, одержувач/покупець - ТОВ ЛЕКС БРОК (ЄДРПОУ 40406529), а в інвойсі від 10.05.2017 № 0060-00002142, що був виявлений під час митного контролю міжнародного експрес-відправлення документального характеру (ДОКС) № 6343074765, вартість товарів зазначена у розмірі 18 144,00 доларів США, одержувач/покупець - LLC LA BELLA ESPANYOLOA (04107, KIEV, STR. TATARSKA 21-A UKRAINE) (ТОВ ЛА БЕЛА ІСПАНЬОЛА (Україна, 04107, м. Київ, вул. Татарська, буд. 21-А).
На підставі зазначеного орган доходів і збрів дійшов висновку, що товари свіжі лимони загальною вагою брутто 27 720,00 кг, нетто - 25 920,00 кг, вартістю 18 144,00 доларів США або 473 026,82 грн. по курсу НБУ на день переміщення товарів через митний кордон України - 1 долар США - 26.07070200 грн., переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо одержувача товарів, а також неправдиві відомості, необхідні для визначення їх митної вартості.
Ґрунтуючись на вище викладеному, орган доходів і зборів вказує, що відповідно до вимог ч. 2 ст. 459 МКУ суб'єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.
Відповідно, орган доходів і збрів вважає, що дії ОСОБА_4 призвели до переміщення товарів загальною вартістю 473 026,82 гривень через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо одержувача товарів, а також неправдиві відомості, необхідні для визначення їх митної вартості.
В судовому засіданні представник особи, що притягується до адміністративної відповідальності, та представника зацікавленої особи - ОСОБА_3 висновки органу доходів і зборів про винність ОСОБА_7 у вчиненні правопорушення передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України не визнала та пояснила, що остання будучи керівником ТОВ ЛЕКС БРОК , будь-яких дій, що становлять об'єктивну сторону правопорушення не вчиняла, наполягала на тому, що в зібраних органом доходів і зборів матеріалах відсутні докази вини ОСОБА_7, та просила закрити провадження у справі у зв'язку з відсутністю в її діях складу інкримінованого адміністративного правопорушення.
Заслухавши пояснення учасників провадження в справі, дослідивши та оцінивши письмові докази, суддя приходить до наступного висновку.
За змістом ст. 458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред'явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Згідно ст. 9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об'єктивних і суб'єктивних), що визначаються вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення.
Порушення митних правил передбачене диспозицією ч. 1 ст. 483 МК, полягає у переміщенні або діях, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
З матеріалів справи вбачається та встановлено суддею, що 04 квітня 2017 року між ТОВ ЛЕКС БРОК та компанією Citrusvil S.A. /Аргентинська Республіка/ укладено контракт № 04/04. За умовами вказаного контракту компанія Citrusvil S.A. , як продавець, взяла на себе зобов'язання продавати, а ТОВ ЛЕКС БРОК , як покупець, взяла на себе зобов'язання оплатити та прийняти товар, окремими партіями, в асортименті, кількості і за цінами, вказаними в інвойсах на кожну конкретну партію поставки товарів (а.с. 35-41).
На виконання умов вказаного договору компанією Citrusvil S.A. з урахуванням специфікації №1 до контракту від 04.04.2017 №04/04 (а.с. 42) поставила, а ТОВ ЛЕКС БРОК прийняло товари лимони свіжі аргентинського походження , загальною вагою брутто 27 720,00 кг, нетто - 25 920,00 кг на підставі наступних товаросупровідних документів: інвойсу від 10.05.2017 № 0060-00002142 (а.с. 45), пакувального листа від 25.04.2017 № 80115004 (а.с. 33), коносаменту № MSCUWA442612 (а.с. 44).
На митну територію України товари було переміщено з території Аргентинської Республіки у контейнері № TRLU1629818 за попередньою митною декларацією від 13.06.2017 № UA500060/2017/008288 загальною вагою брутто 27 720,00 кг, нетто - 25 920,00 кг.
13.06.2017 товари за вказаними товаросупровідними документами були доставлені в зону діяльності Київської міської митниці ДФС, оформлені в митному режимі імпорту за митною декларацією № UA500060/2017/008424 шляхом електронного декларування.
Відповідно до фактичних даних указаних в наведених вище товаросупровідних документах відправником товарів лимони свіжі аргентинського походження , загальною вагою брутто 27 720,00 кг, нетто - 25 920,00 кг виступила компанія Citrusvil S.A. , отримувачем - ТОВ ЛЕКС БРОК .
Декларування товару здійснено ОСОБА_7, якою до митного оформлення подано, зокрема, подані такі документи: контракт від 04.04.2017 №04/04, укладений між компанією Citrusvil S.A. та ТОВ ЛЕКС БРОК , інвойс від 10.05.2017 № 0060-00002142, пакувальний лист від 25.04.2017 № 80115004, коносамент № MSCUWA442612.
На підставі зазначених документів заявлено митну вартість товару відповідно до інвойсу від 10.05.2017 № 0060-00002142, виставленого компанією Citrusvil S.A. до ТОВ ЛЕКС БРОК , - 12 960, 00 дол. США.
Відповідно до позиції органу доходу і зборів вказаний документ містять неправдиві дані, та поданий з метою приховування від митного контролю дійсної вартості товару.
Такий висновок ґрунтується на даних отриманих органом доходів і зборів в ході митного огляду міжнародного експрес-відправлення документального характеру № 6343074765, який надійшов від компанії Altun Gida Maddeleri Ihr. Ith. Nak. Ltd. Sti. (Туреччина) на адресу - ОСОБА_1 , а саме, відомостях зазначених в інвойсі від 10.05.2017 № 0060-00002142 виставленому компанією Citrusvil S.A. до ТОВ ЛА БЕЛА ІСПАНЬОЛА .
Разом з цим, на переконання судді, зазначена вище обставина наявними в матеріалах справи та дослідженими в ході судового розгляду доказами беззаперечно не підтверджується.
Так, згідно п. 6 постанови Пленуму Верховного Суду України Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил від 03.06.2005 року №8, документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.
За змістом ст. 49 МК України, митною вартістю товарів, які переміщуються через митний кордон України, є вартість товарів, що використовується для митних цілей, яка базується на ціні, що фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари.
Відповідно до частин першої та другої статті 258 МК України, заявлена декларантом митна вартість товарів і подані ним відомості про її визначення, повинні базуватися на об'єктивних, документально підтверджених даних, що піддаються обчисленню. У разі потреби у підтвердженні заявленої митної вартості товарів декларант зобов'язаний подати митному органу необхідні для цього відомості та забезпечити можливість їх перевірки відповідно до порядку, що встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Згідно з ч. 2 ст. 53 МК України, документами, які підтверджують митну вартість товарів, є: 1) декларація митної вартості, що подається у випадках, визначених у частинах п'ятій і шостій статті 52 цього Кодексу, та документи, що підтверджують числові значення складових митної вартості, на підставі яких проводився розрахунок митної вартості; 2) зовнішньоекономічний договір (контракт) або документ, який його замінює, та додатки до нього у разі їх наявності; 3) рахунок-фактура (інвойс) або рахунок-проформа (якщо товар не є об'єктом купівлі-продажу); 4) якщо рахунок сплачено, - банківські платіжні документи, що стосуються оцінюваного товару; 5) за наявності - інші платіжні та/або бухгалтерські документи, що підтверджують вартість товару та містять реквізити, необхідні для ідентифікації ввезеного товару; 6) транспортні (перевізні) документи, якщо за умовами поставки витрати на транспортування не включені у вартість товару, а також документи, що містять відомості про вартість перевезення оцінюваних товарів; 7) копія імпортної ліцензії, якщо імпорт товару підлягає ліцензуванню; 8) якщо здійснювалося страхування, - страхові документи, а також документи, що містять відомості про вартість страхування.
Вбачається, що декларантом для митного оформлення товару подано всі необхідні документи для визначення його митної вартості, в тому числі інвойс від 10.05.2017 № 0060-00002142, виставлений компанією Citrusvil S.A. до ТОВ ЛЕКС БРОК , на суму 12 960, 00 дол. США.
В той же час за інвойсом від 10.05.2017 № 0060-00002142, виявленим в міжнародному експрес-відправленні документального характеру № 6343074765, продавцем товарів за якими виступає компанія Citrusvil S.A. , одержувачем виступає - ТОВ ЛА БЕЛА ІСПАНЬОЛА .
Разом з цим, в матеріалах справи відсутні будь-які дані, які свідчать про наявність ділових зав'язків між компанією імпортером ТОВ ЛА БЕЛА ІСПАНЬОЛА по відношенню до сторони контракту від 04.04.2017 № 04/04 - ТОВ ЛЕКС БРОК . Також відсутні дані, які б свідчили, що зазначені особи є пов'язаними.
За таких обставин у судді відсутні підстави вважати, що представлений органом доходів і зборів інвойс від 10.05.2017 № 0060-00002142, виставлений компанією Citrusvil S.A. до ТОВ ЛА БЕЛА ІСПАНЬОЛА є належними доказами у даній справі, зокрема відсутні достатні підстави вважати, що відомості зазначені у вказаному інвойсі стосуються саме товарів, декларування яких здійснено ОСОБА_7 за митною декларацією № UA500060/2017/008424.
Виходячи з фактично наявних в матеріалах справи доказів, даний довід органу доходів і зборів ґрунтується на припущенні.
У контексті даного висновку, звертає увагу той факт, що питання взаєморозрахунків між компанією Citrusvil S.A. та ТОВ ЛЕКС БРОК не було предметом дослідження під час досудового провадження у справі.
При цьому за наведених у протоколі обставин, у органу доходів і зборів у відповідності до положень ст.ст. 54, 55 МК України, були наявні повноваження для коригування митної вартості заявленої декларантом. Однак рішення про коригування митної вартості органом доходів і зборів не приймалось, витребування додаткових документів для її підтвердження у поядку ч.ч. 3, 4 ст. 53 МК України - не здійснювалось.
В той же час, згідно умов контракту між компанією Citrusvil S.A. та ТОВ ЛЕКС БРОК передбачено можливість розрахунку з продавцем не пізніше 180 банківських днів з моменту отримання кожної партії товару, доставленого продавцем і прийнятого покупцем.
При цьому джерело походження інвойсу від 10.05.2017 № 0060-00002142, виставленого компанією Citrusvil S.A. до ТОВ ЛА БЕЛА ІСПАНЬОЛА достовірно не встановлено, а відтак і відомості які у ньому містяться не можуть бути покладені в основу доказування винуватості ОСОБА_7
Таким чином, суддя вважає, що у даному випадку обставини, які ставляться у вину ОСОБА_7, а саме, подання до митного оформлення документів, які містять неправдиві відомості щодо вартості товару, не знайшли свого підтвердження в ході судового розгляду справи.
Окрім того, в наявних в справі про порушення митних правил матеріалах не відображено обставин, які характеризують інкриміноване ОСОБА_7 правопорушення, зокрема, місця, способу та інших особливостей його вчинення.
Отже, з урахуванням зазначеного, суддя важчає, що висновок органу доходів і зборів про наявність в діях ОСОБА_7 складу адміністративного правопорушення фактично обґрунтовано на припущеннях, що є недопустимим в силу ст. 62 Конституції України.
При цьому, відповідно ст. 61 Конституції України, юридична відповідальність особи має індивідуальний характер.
Згідно п. 2 ч. 1 ст. 8 МК, яким визначено, що державна митна справа здійснюється, зокрема, на основі принципів законності та презумпції невинуватості, на органові доходів і зборів лежить обов'язок доказування вини особи у вчиненні адміністративного правопорушення.
Доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи (ст. 495 МК).
Таким чином враховуючи вищевикладене, суддя вважає, що висновки органу доходів і зборів щодо вчинення ОСОБА_7 дій спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товарів - не знайшли свого підтвердження дослідженими у судовому засіданні доказами, а усі сумніви щодо доведеності вини ОСОБА_7 у відповідності до вимог ст. 62 Конституції України належить тлумачити на її користь.
За таких обставин, суддя, дослідивши всі обставини справи та оцінивши кожний поданий сторонами доказ та їх сукупність, вважає, що за результатами даного судового розгляду не доведено, що ОСОБА_7 вчинено порушення митних правил, передбачене ч. 1 ст. 483 МК України, а тому провадження у даній справі належить закрити з підстави передбаченої п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП, оскільки не доведено, що в діянні ОСОБА_7 є склад правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.
На підставі викладеного, керуючись ст. 483, 486, 489, 495, 522, 527, 531 МК України, ст.ст. 245, 247, 251, 252, 265, 280, 283, 287, 294 КУпАП України, суддя
П О С Т А Н О В И В :
Провадження в справі про порушення митних правил, передбачене ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, відносно ОСОБА_7 - закрити за відсутності складу адміністративного правопорушення.
Постанова може бути оскаржена до Апеляційного суду м. Києва через Солом'янський районний суд м. Києва протягом десяти днів з дня її проголошення.
Суддя:
Суд | Солом'янський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 11.08.2017 |
Оприлюднено | 11.09.2017 |
Номер документу | 68750350 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Солом'янський районний суд міста Києва
Лазаренко В. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні