Постанова
від 05.09.2017 по справі 821/817/17
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 вересня 2017 р.м. ХерсонСправа № 821/817/17 15 год. 06хв.

Херсонський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Хом'якової В.В.,

при секретарі: Перебийніс Н.Ю., за участю представника позивача ОСОБА_1, представника відповідача Гришко В.С., представника третьої особи ОСОБА_3,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом ОСОБА_4 до Відділу містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства, цивільного захисту Каланчацької районної державної адміністрації Херсонської області за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача Каланчацьке управління водного господарства про визнання незаконним наказу та його скасування,

встановив:

ОСОБА_4 (далі - ОСОБА_4, позивач) звернувся до суду з адміністративним позовом, у якому просить визнати незаконним та скасувати наказ відділу містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства, цивільного захисту, екології та природних ресурсів Каланчацької районної державної адміністрації Херсонської області №5 від 28.04.2017 "Про анулювання дії паспорту прив'язки ТС для здійснення підприємницької діяльності", яким анульовано дію паспорту прив'язки тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності "Групи тимчасових споруд (два павільйони промислових товарів)" в АДРЕСА_2 терміном до 29 вересня 2021 року, виданого замовнику ОСОБА_4. Позовні вимоги мотивовані тим, що паспорти прив'язки були видані ще в 2013 році, в 2016 році Каланчацькою селищною радою з ФОП ОСОБА_4 укладено договір про використання території селища, предметом якого стала земельна ділянка за адресою АДРЕСА_1. 26.09.2016 відділом містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства, цивільного захисту, екології та природних ресурсів Каланчацької районної державної адміністрації ФОП ОСОБА_4 видано оновлений паспорт прив'язки, після цього ФОП ОСОБА_4 за вищевказаною адресою розмістив тимчасові споруди (два торгівельні павільйони промислових товарів). Виходячи із змісту вказаного наказу підставою для його винесення стало повідомлення Каланчацького управління водного господарства про те, що без погодження з управлінням водного господарства на трасі напірного трубопроводу проводяться будівельні роботи, що може привести до пошкодження напірного трубопроводу. Але вичерпний перелік підстав для анулювання паспортів прив'язки приведений у п. 2.27 Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, який затверджено наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 244 від 21.10.2011року (далі Порядок № 244), зокрема це: недотримання вимог паспорта прив'язки при її встановленні; не встановлення ТС протягом 6 місяців з дати отримання паспорта прив'язки, надання недостовірних відомостей у документах, зазначених у пункту 2.6 цього Порядку, під час підготовки паспорта прив'язки ТС. При цьому на жодну з цих підстав немає посилання у наказі, який оскаржується. Наявність на місці розташування тимчасової споруди інженерних мереж, на думку позивача, не є підставою для анулювання паспорту прив'язки. Крім того, вказаним Порядком № 244 замовника паспорту прив'язки не зобов'язано узгоджувати розміщення тимчасової споруди з балансоутримувачем інженерних споруд. У наказі, що оскаржується, йде мова про можливе пошкодження трубопроводу, а не про його фактичне пошкодження. Таке твердження є лише припущенням, оскільки всі роботи по встановленню тимчасових споруд вже закінчено і жодного пошкодження не допущено. Верхній шар ґрунту на земельній ділянці, де встановлювалась тимчасова споруда, не знімався, на ньому були розміщенні залізобетонні плити без жодного поглиблення у землю, а вже на них розміщено тимчасову споруду. Таким чином, при проведенні вказаних робіт жодних робіт, які могли б завдати шкоди інженерним мережами, які розміщено у землі (на глибині, яка б забезпечувала їх нормальне функціонування без пошкоджень) не виконувалось. В наказі вказано про те, що ніби-то станом на 28.04.2017 від замовника не надійшла заява про виконання вимог паспорта прив'язки, проте вказане твердження не відповідає дійсності, оскільки така заява була подана до Каланчацької районної державної адміністрації 30.12.2016. ФОП ОСОБА_4 вважає, що жодних порушень вищевказаних норм законодавства не допустив. Підстав для винесення наказу №5 від 28.04.2017 Про анулювання дії паспорту прив'язки ТС для здійснення підприємницької діяльності не було.

Представник позивача прибув в судове засідання, підтримав заявлені позовні вимоги.

Відділ містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства, цивільного захисту Каланчацької районної державної адміністрації Херсонської області (відповідач) проти позову заперечує, в письмових запереченнях зазначає про те, що на підставі повідомлення громадянина ОСОБА_6 та листа Каланчацького управління водного господарства від 28.04.2017 №07-15/3-222, відділом проведено 28.04.2017 перевірку дотримання норм Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" при видачі паспорту прив'язки тимчасових споруд та розміщення тимчасових споруд. За результатами такої перевірки встановлено, що позивач під час підготовки паспорта прив'язки надав недостовірну відомість у документі, а саме в схемі розміщення ТС на топографо-геодезичній основі у масштабі 1:500 не відображена наявність підземної комунікації - напірного трубопроводу дренажної насосної станції №4а, балансоутримувачем якої є Каланчацьке управління водного господарства. Відповідач посилається на те, що відповідно до підпункту 1.2.5 Інструкції з топографічного знімання у масштабах 1:500, 1:2000. 1:1000 та 1:500, затвердженої наказом Головного управління геодезії, картографії та кадастру при КМУ від 09.04.1998 № 56, плани масштабів 1:1000 та 1:500 є основними планами обліку підземних комунікацій і повинні відображати точне планове і висотне положення всіх без винятку підземних комунікацій з показом їх основних технічних характеристик. Крім того, відділом було встановлено, що станом на 28.04.2017 позивачем не було здійснено встановлення ТС протягом 6 місяців з дати отримання паспорта прив'язки, що передбачає розміщення як конструкції тимчасової споруди, так і проведення робіт з благоустрою прилеглої території відповідно до схеми благоустрою, що є складовою частиною паспорту прив'язки.

Представник відповідача прибув в судове засідання, просить відмовити в задоволенні позову, вважає наказ таким, що прийнятий в межах чинного законодавства.

Залучене в якості 3-ї особи без самостійних вимог на стороні відповідача Каланчацьке управління водного господарства просить відмовити в задоволенні позову, мотивуючи тим, що тимчасові споруди ФОП ОСОБА_4 розміщені на меліоративній споруді - напірному колекторі дренажної насосної станції № 4, балансоутримувачем якої є Каланчацьке УВГ. Погодження та дозволу на розміщення ТС управління водного господарства не давало. Представник 3-ї особи прибув в судове засідання, просить відмовити в задоволенні позову.

Розглянувши наявні в матеріалах справи документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, свідка, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов до наступних висновків.

31.12.2013 відділом містобудування та архітектури Каланчацької районної державної адміністрації видано ОСОБА_4 паспорт прив'язки групи тимчасових споруд (два торгівельні павільйони промислових товарів). Рішенням виконавчого комітету Каланчацької селищної ради №35 від 20.02.2014 погоджено вищевказаний паспорт прив'язки групи тимчасових споруд по АДРЕСА_1.

01.03.2016 Каланчацькою селищною радою в особі селищного голови з ФОП ОСОБА_4 укладено договір про використання території селища, предметом якого стала земельна ділянка за адресою АДРЕСА_1.

26.09.2016 начальником відділу містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства, цивільного захисту, екології та природних ресурсів Каланчацької районної державної адміністрації ФОП ОСОБА_4 видано оновлений паспорт прив'язки, терміном до 29 вересня 2021 року. Після цього ФОП ОСОБА_4 за вищевказаною адресою розмістив тимчасові споруди (два торгівельні павільйони промислових товарів).

28.04.2017 відділом містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства, цивільного захисту, екології та природних ресурсів Каланчацької районної державної адміністрації Херсонської області прийнято наказ № 5 Про анулювання дії паспорту прив'язки ТС для здійснення підприємницької діяльності . Пунктом 1 вказаного наказу анульовано дію паспорту прив'язки ТС для провадження підприємницької діяльності Групи тимчасових споруд (два павільйони промислових товарів) в АДРЕСА_2 виданого замовнику ОСОБА_4, та повідомлено позивача про необхідність демонтувати ТС в десятиденний термін.

В наказі зазначено, що підставою для його винесення стало повідомлення від 28.04.2017 Каланчацького управління водного господарства про те, що без погодження з Управлінням водного господарства на трасі напірного трубопроводу між будинками АДРЕСА_2 проводяться будівельні роботи, що може привести до пошкодження напірного трубопроводу, а також той факт, що станом на 28.04.2017 відсутня заява замовника щодо виконання вимог паспорта прив'язки.

Вважаючи таке рішення відповідача безпідставним і протиправним, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.

Відповідно до Конституції України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій, чи бездіяльності органів державної влади, місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.

Згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Так, відповідно до частини 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Зазначені критерії є вимогами для суб'єкта владних повноважень, який приймає відповідне рішення, вчиняє дії чи допускає бездіяльність.

Розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності здійснюється в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування. У відповідності з ч. 2, 3 ст. 28 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" тимчасова споруда торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності - це одноповерхова споруда, що виготовляється з полегшених конструкцій з урахуванням основних вимог до споруд, визначених технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд, і встановлюється тимчасово, без улаштування фундаменту. Тимчасова споруда для здійснення підприємницької діяльності може мати закрите приміщення для тимчасового перебування людей (павільйон площею не більше 30 квадратних метрів по зовнішньому контуру) або не мати такого приміщення.

Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011 року №244 затверджено Порядок розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності (далі - Порядок № 244), який визначає, що тимчасова споруда (ТС) це одноповерхова споруда, що виготовляється з полегшених конструкцій з урахуванням основних вимог до споруд, визначених технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд, і встановлюється тимчасово, без улаштування фундаменту; стаціонарна ТС - це споруда, яка має закрите приміщення для тимчасового перебування людей і по зовнішньому контуру площу до 30 кв.м. (п. 1.3, 1.4).

У відповідності з п. 2 Порядку № 244 підставою для розміщення тимчасової споруди є паспорт прив'язки ТС, яким є комплект документів, у яких визначено місце встановлення ТС на топографо-геодезичній основі М 1:500, схему благоустрою прилеглої території. Замовник, який має намір встановити ТС, звертається до відповідного виконавчого органу сільської, селищної, міської ради, районної державної адміністрації із відповідною заявою у довільній формі про можливість розміщення ТС. До заяви додаються: графічні матеріали із зазначенням бажаного місця розташування ТС, виконані замовником у довільній формі на топографо-геодезичній основі М 1:500 кресленнями контурів ТС з прив'язкою до місцевості; реквізити замовника (найменування, П. І. Б., адреса, контактна інформація). Цей перелік документів є вичерпним (п. 2.2, 2.3 Порядку № 244).

Відповідність намірів щодо місця розташування ТС комплексній схемі розміщення ТС (у разі її наявності), будівельним нормам визначає відповідний орган з питань містобудування та архітектури, який утворено у складі виконавчого органу відповідної сільської, селищної, міської ради, районної державної адміністрації, протягом десяти робочих днів з дня подання зазначеної заяви. На той час у складу Каланчацької РДА був утворений відділ містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства, цивільного захисту, екології та природних ресурсів. В подальшому відділ було перейменовано у відділ містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства, цивільного захисту.

Пунктом 2.6 Порядку № 244 встановлено, що для оформлення паспорта прив'язки замовник звертається до органу з питань містобудування та архітектури із додатковою заявою щодо оформлення паспорта прив'язки ТС, до якої додає: схему розміщення ТС; ескізи фасадів ТС у кольорі М 1:50 (для стаціонарних ТС), які виготовляє суб'єкт господарювання, що має ліцензію на виконання проектних робіт, або архітектор, який має відповідний кваліфікаційний сертифікат; схему благоустрою прилеглої території, складену замовником або суб'єктом підприємницької діяльності, який має відповідну ліцензію, архітектором, який має відповідний кваліфікаційний сертифікат, відповідно до Закону України "Про благоустрій населених пунктів України"; технічні умови щодо інженерного забезпечення (за наявності), отримані замовником у балансоутримувача відповідних інженерних мереж. Зазначені документи замовником отримуються самостійно.

Паспорт прив'язки включає: схему розміщення ТС, виконану на топографо-геодезичній основі у масштабі 1:500, а також схему благоустрою прилеглої території; ескізи фасадів ТС у кольорі М 1:50 (для стаціонарних ТС); технічні умови щодо інженерного забезпечення ТС, отримані замовником у балансоутримувача відповідних мереж; реквізити замовника (найменування, П. І. Б., адреса, контактна інформація). Цей перелік документів є вичерпним (п. 2.11 Порядку № 244).

Після розміщення ТС замовник подає до виконавчого органу сільської, селищної, міської ради або відповідної районної державної адміністрації письмову заяву за формою, наведеною у додатку 2 до цього Порядку, у якій зазначає, що він виконав вимоги паспорта прив'язки (п. 2.23 Порядку № 244).

Пунктом 2.27 Порядку № 244 встановлено, що дія паспорта прив'язки ТС анулюється за таких умов:

- недотримання вимог паспорта прив'язки при її встановленні;

- невстановлення ТС протягом 6 місяців з дати отримання паспорта прив'язки;

- надання недостовірних відомостей у документах, зазначених у пункті 2.6 цього Порядку, під час підготовки паспорта прив'язки ТС. Вказаний перелік є вичерпним.

Представник відповідача посилається на наявність двох підстав для анулювання паспорту прив'язки - це по-перше, не встановлення ТС протягом 6 місяців з дати отримання паспорта прив'язки; по-друге, надання недостовірних відомостей у документах, зазначених у пункті 2.6 цього Порядку, під час підготовки паспорта прив'язки ТС.

Разом з тим матеріали справи та надані докази не підтверджують доводи відповідача.

Шість місяців з дати отримання паспорту прив'язки ТС сплинуло 29.03.2017. Доказів того, що станом на вказану дату ТС не були встановлені, суду не надано, позивач дану обставину заперечує.

Згідно п. 2.23 Порядку № 244 після розміщення ТС замовник подає до виконавчого органу сільської, селищної, міської ради або відповідної районної державної адміністрації письмову заяву за формою, наведеною у додатку 2 до цього Порядку, у якій зазначає, що він виконав вимоги паспорта прив'язки. Суду надано подану начальнику відділу ОСОБА_7 30.12.16 заяву ОСОБА_4 за формою 2 Порядку № 244 з повідомленням про виконання вимог паспорта прив'язки. Той факт, що така заява не пройшла реєстрацію канцелярії Каланчацької РДА, не спростовують подання ОСОБА_4 даної заяви начальнику відділу містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства, цивільного захисту, екології та природних ресурсів Каланчацької РДА ОСОБА_7 Допитаний в якості свідка в судовому засіданні ОСОБА_7 підтвердив факт отримання заяви ОСОБА_4 про виконання вимог паспорта прив'язки, за його свідченням заява була підшита до примірника паспорту прив'язки ТС, який зберігається у відділі. Суд також приймає до уваги, що всі інші заяви ОСОБА_4, адресовані відповідачу з різних питань, також приймались не канцелярією Каланчацької РДА, а безпосередньо начальником відділу ОСОБА_7, наприклад, заява від 24.12.2013 про надання паспорту прив'язки, заява від 23.03.2014 про перенесення терміну встановлення групи ТС, заява від 26.09.2016 про видачу нового паспорту прив'язки ТС.

В оспорюваному наказі № 5 від 28.04.2017 зазначено про відсутність заяви замовника щодо виконання вимог паспорта прив'язки, як підставу для анулювання паспорту прив'язки ТС. Але такої підстави як відсутність заяви не передбачено в п. 2.27 Порядку № 244 в якості підстави анулювання, Порядок № 244 передбачає підставою саме невстановлення ТС протягом 6 місяців з дати отримання паспорта прив'язки. Факт встановлення або не встановлення відповідачем не перевірявся, ніяких актів обстеження не складалось. Це також підтвердив колишній керівник відділу ОСОБА_7, який був звільнений 23.01.2017.

Посилання відповідача на фотографії, виконані громадянином ОСОБА_8 03.04.17, як на доказ не завершення встановлення ТС, суд вважає недостатнім доказом, оскільки даний факт мав бути перевірений відповідачем. Тільки 28.08.2017 представники відповідача здійснили вихід на місце встановлення ТС ОСОБА_4, але ніякої фіксації результату перевірки (встановлення чи не встановлення ТС) суду не надано, крім фотографій. Таким чином, неясно з яких чинників та ознак відповідач стверджує про невстановлення позивачем ТС. В судовому засіданні представник відповідача посилається на відсутність біля ТС позивача газонів та тротуарної плитки, що передбачено схемою розміщення ТС паспорту прив'язки. Ці доводи суд вважає такими, що не повинні братись до уваги, оскільки в оспорюваному наказі обставини благоустрою прилеглої території не зазначались, отже, не вважались суттєвим недоліком при встановленні ТС. Крім того, схеми благоустрою прилеглої території суду не надано і представники сторін не пояснили, чи взагалі вона існувала при оформленні паспорту прив'язки.

Що стосується другої підстави анулювання паспорту прив'язки ТС - надання недостовірних відомостей у документах, зазначених у пункті 2.6 цього Порядку № 244, під час підготовки паспорта прив'язки ТС, то суд вважає, що на таку підставу відповідач не вправі посилатись при розгляді справи судом, оскільки в наказі № 5 від 28.04.2017 відповідач не стверджує про надання позивачем недостовірних відомостей в документах, поданих до заяви щодо оформлення паспорта прив'язки ТС. Отже, на недостовірність відомостей в документах відповідач звернув увагу тільки при виникненні судового спору.

Але при розгляді справи суд не погоджується з доводами про надання позивачем недостовірних відомостей у документах. Так, в пункті 2.6 Порядку № 244 передбачено, що для оформлення паспорта прив'язки замовник звертається до органу з питань містобудування та архітектури із додатковою заявою щодо оформлення паспорта прив'язки ТС, до якої додає:

- схему розміщення ТС (додаток 1);

- ескізи фасадів ТС у кольорі М 1:50 (для стаціонарних ТС), які виготовляє суб'єкт господарювання, що має ліцензію на виконання проектних робіт, або архітектор, який має відповідний кваліфікаційний сертифікат (додаток 1);

- схему благоустрою прилеглої території, складену замовником або суб'єктом підприємницької діяльності, який має відповідну ліцензію, архітектором, який має відповідний кваліфікаційний сертифікат, відповідно до Закону України "Про благоустрій населених пунктів України";

- технічні умови щодо інженерного забезпечення (за наявності), отримані замовником у балансоутримувача відповідних інженерних мереж. Зазначені документи замовником отримуються самостійно.

Комплексна схема розміщення ТС в межах вулиці (скверу, бульвару, провулку, узвозу, проїзду, площі, майдану тощо), мікрорайону (кварталу), населеного пункту - це текстові та графічні матеріали, якими визначаються місця розташування ТС, розроблені з урахуванням вимог будівельних, санітарно-гігієнічних норм, а також існуючих містобудівних обмежень, вимог щодо охорони навколишнього природного середовища та раціонального використання територій, охорони історико-культурної спадщини, земельно-господарського устрою. Комплексна схема розміщення ТС та архітип розробляються за рішенням сільської, селищної, міської, районної ради суб'єктом господарювання, який має ліцензію на виконання проектних робіт, або архітектором, який має відповідний кваліфікаційний сертифікат, та затверджуються рішенням (розпорядженням, наказом) виконавчого органу відповідної ради, районної державної адміністрації.

Доводи представника відповідача про недостовірні відомості в схемі розміщення ТС, яка додана до паспорту привязки, а саме - не відображення наявності напірного трубопроводу дренажної насосної станції, не підтверджені належними доказами. Безпосередньо позивач не розробляє схему розміщення, а вона була виконана інженером-проектувальником ОСОБА_9, який має кваліфікаційний сертифікат. Доказів того, що інженером-проектувальником порушені будь-які вимоги щодо складання даної схеми, немає.

Суд також бере до уваги, що власником земельної ділянки в смт. Каланчак є селищна рада, яка погодила місце розташування ТС, надала право на використання земельної ділянки. Претензій від селищної ради та створеного у складі селищної ради відділу містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства, благоустрою та охорони навколишнього середовища до ОСОБА_4 немає. Про це свідчить наданий суду акт від 26.05.2017 обстеження ТС, складений комісією з посадових осіб селищної ради, лист голови Каланчацької селищної ради від 27.06.2017 № 411/07-22. З листа Каланчацької РДА від 03.01.17 № 6358/03-26 також вбачається, що ТС позивача відповідають комплексній схемі розміщення ТС на території смт. Каланчак.

Крім того, відповідач не довів суду той факт, що ТС неможливо розміщувати на земельній ділянці, на якій є такі трубопроводи. Тимчасові споруди виготовляються з полегшених конструкцій, і встановлюється тимчасово, без улаштування фундаменту. ОСОБА_4 встановив тимчасову споруду на плитах, земельні роботи щодо влаштування фундаменту не проводились. Порядком № 244 замовника паспорту прив'язки не зобов'язано узгоджувати розміщення тимчасової споруди з власниками трубопроводів. Пунктом 2.28 Порядку № 244 передбачено порядок перенесення ТС у випадку необхідності проведення планових ремонтних робіт.

На думку суду, одне тільки посилання в оспорюваному наказі відповідача на лист Каланчацького управління водного господарства про наявність трубопроводу є недостатньою підставою анулювання паспорту прив'язки без дослідження питання, яким чином розміщення ТС може вплинути на стан трубопроводу. Також не надано доказів здійснення позивачем будь-яких будівельних або земельних робіт при встановленні ТС.

Інших доказів на підтвердження відповідачем підстав для прийняття ним оскаржуваного наказу суду не надано.

Згідно ч.2 ст. 71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. Однак, в порушення вказаної норми, відповідачем не було доведено суду дотримання процедури анулювання паспортів прив'язки, визначеної Порядком № 244.

Таким чином, суд дійшов висновку про те, що передбаченим законодавством підстав для прийняття відповідачем наказу №5 від 28.04.2017 Про анулювання дії паспорту прив'язки ТС для здійснення підприємницької діяльності не було.

Позов підлягає задоволенню. Судові витрати відшкодовуються позивачу за рахунок відповідача (бюджетних асигнувань). В судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини постанови.

Керуючись ст.ст. 94, 159-163, 167 КАС України, суд

постановив :

Адміністративний позов ОСОБА_4 задовольнити.

Визнати незаконним та скасувати наказ відділу містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства, цивільного захисту, екології та природних ресурсів Каланчацької районної державної адміністрації Херсонської області №5 від 28.04.2017 "Про анулювання дії паспорту прив'язки ТС для здійснення підприємницької діяльності".

Стягнути з Відділу містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства, цивільного захисту Каланчацької районної державної адміністрації Херсонської області (код ЄДРПОУ 41019772) за рахунок бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_4 витрати по сплаті судового збору у сумі 1600 грн. (одну тисячу шістсот гривень).

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України чи прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Повний текст постанови виготовлений та підписаний 08 вересня 2017 р.

Суддя Хом'якова В.В.

кат. 6.1

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.09.2017
Оприлюднено11.09.2017
Номер документу68751438
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —821/817/17

Ухвала від 16.01.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

Ухвала від 11.12.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

Ухвала від 06.12.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Ухвала від 20.11.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Ухвала від 20.11.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Ухвала від 17.11.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Ухвала від 06.10.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Ухвала від 06.10.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Постанова від 05.09.2017

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Хом'якова В.В.

Ухвала від 29.08.2017

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Хом'якова В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні