Ухвала
від 07.09.2017 по справі 813/3737/16
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 вересня 2017 рокуЛьвів№ 876/7247/17

Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:

головуючого-судді: Кухтея Р.В.

суддів: Носа С.П., Яворського І.О.

з участю секретаря судового засідання: Джули В.М.

представника позивача: Білецької М.О.

представника відповідача: Андріїва М.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Дрогобицької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 16 травня 2017 року за адміністративним позовом Комунального підприємства Дрогобичводоканал Дрогобицької міської ради Львівської області (далі - КП Дрогобичводоканал ) до Дрогобицької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області (далі - Дрогобицька ОДПІ) (за участю третіх осіб на стороні позивача, які не заявляють самостійні вимоги на предмет спору - Головне управління Державної казначейської служби у Львівській області, Департамент фінансів Львівської обласної державної адміністрації, Фінансове управління Дрогобицької міської ради) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,

в с т а н о в и в :

У жовтні 2017 року КП Дрогобичводоканал звернулося в суд із зазначеним адміністративним позовом, в якому просило визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Дрогобицької ОДПІ № 0007981501 від 10.10.2014, № 0007971501 від 10.10.2014, № 0008851501 від 17.11.2014, № 0008861501 від 17.11.2014, № 0011201501 від 15.12.2014, а також визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Дрогобицької ОДПІ № 0003781501 від 29.01.2015, № 0003791501 від 29.01.2015, № 0010391501 від 03.09.2015, якими підприємство було зобов'язано сплатити штраф за порушення строків сплати узгодженої суми грошового зобов'язання.

Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 16.05.2017 адміністративний позов було задоволено в повному обсязі.

Не погодившись із постановою суду першої інстанції, Дрогобицька ОДПІ подала апеляційну скаргу, яку мотивує тим, що оскаржуване судове рішення винесене з порушенням норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи та з неповним з'ясуванням всіх обставин, що мають значення для справи.

В апеляційній скарзі вказує, що висновки зроблені під час перевірок є обґрунтованими та законними, а тому відсутні підстави для визнання протиправними та скасування спірних рішень. Зокрема, проведеними перевірками встановлено несвоєчасну сплату КП Дрогобичводоканал узгодженої суми податкового зобов'язання за платежем податок на додану вартість, чим порушено вимоги ст.57 Податкового кодексу України (Далі - ПК України), згідно якої платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого ПК України для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим кодексом. Апелянт також посилається на п.126.1 ст.126 ПК України, якою встановлено відповідальність платника податків у вигляді штрафу за несплату суми самостійно визначеного грошового зобов'язання протягом строків, визначених цим Кодексом. Тому просить скасувати постанову Львівського окружного адміністративного суду від 16.05.2017 та прийняти нову, якою відмовити КП Дрогобичводоканал у задоволенні адміністративного позову.

Заслухавши суддю-доповідача, представника відповідача Андріїва М.В., який підтримав апеляційну скаргу, представника позивача Білецьку М.О., яка заперечила проти задоволення апеляційної скарги, дослідивши наявні в матеріалах справи письмові докази та доводи апеляційної скарги в їх сукупності, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а постанову суду першої інстанції без змін, виходячи з наступного.

З матеріалів справи видно, що 10.10.2014 Дрогобицькою ОДПІ було проведено камеральну перевірку-звірку КП Дрогобичводоканал з питань своєчасності сплати самостійно визначеного податкового зобов'язання до бюджету за платежем податок на додану вартість, за результатами якої складено акт № 15-01/03348910 від 10.10.2014.

Актом перевірки встановлено порушення позивачем вимог ст.57 ПК України, зокрема, підприємством сплачено суму податкового зобов'язання із затримкою 30 календарних днів в сумі 186 380,00 грн по податкових деклараціях (граничний термін сплати - 30.08.2014), сплачено борг - 30.09.2014), а також із затримкою сплати узгодженої суми податкового зобов'язання 19 днів (граничний термін сплати - 30.08.2014, сплачено борг - 19.09.2014) в сумі 31 000,00 грн.

На підставі акта перевірки № 15-01/03348910 від 10.10.2014 контролюючим органом 10.10.2014 були винесені податкові повідомлення-рішення № 00371200, яким підприємству визначено суму штрафу у розмірі 20 %, що становить 37 276,00 грн за несвоєчасну сплату узгодженої суми податкового зобов'язання та № 0007981501, яким визначено суму штрафу у розмірі 10 %, що становить 3 100,00 грн за несвоєчасну сплату узгодженої суми податкового зобов'язання.

В подальшому, 17.11.2014 Дрогобицькою ОДПІ було проведено камеральну перевірку-звірку КП Дрогобичводоканал з питань своєчасності сплати самостійно визначеного податкового зобов'язання до бюджету за платежем податок на додану вартість, за результатами якої складено акт № 651/15-01/03348910 від 17.11.2014.

В акті перевірки вказується на порушення позивачем вимог ст.57 ПК України, оскільки було несвоєчасно сплачено суму самостійно визначеного податкового зобов'язання з податку на додану вартість по терміну сплати 30.08.2014, згідно поданої податкової декларації з податку на додану вартість за липень 2014 року (вх.№ 9048359224 від 20.08.2014) в сумі 750 251,00 грн, по терміну сплати 30.09.2014, згідно поданої податкової декларації з податку на додану вартість за серпень 2014 року (вх.№ 90564013967 від 19.09.2014) в сумі 186 376,00 грн, по терміну сплати 30.10.2014, згідно поданої податкової декларації з податку на додану вартість за вересень 2014 року (вх.№ 9060418017 від 20.10.2014) на суму 528 776,00 грн.

На підставі акта перевірки контролюючим органом 17.11.2014 були винесені податкові повідомлення-рішення № 0008851501, яким підприємству визначено суму штрафу у розмірі 20%, що становить 143 069,79 грн за несвоєчасну сплату узгодженої суми податкового зобов'язання у розмірі 715 348,95 грн та №0 008861501, яким визначено суму штрафу у розмірі 10%, що становить 12 155,01 грн за несвоєчасну сплату узгодженої суми податкового зобов'язання у розмірі 121 550,01 грн.

12.12.2014 Дрогобицькою ОДПІ було проведено камеральну перевірку-звірку КП Дрогобичводоканал з питань своєчасності сплати самостійно визначеного податкового зобов'язання до бюджету за платежем податок на додану вартість, за результатами якої складено акт № 823/15-01/03348910 від 12.12.2014, в якому вказується на порушення позивачем вимог ст.57 ПК України, зокрема, було несвоєчасно сплачено суму самостійно визначеного податкового зобов'язання з податку на додану вартість по терміну сплати 30.10.2014, згідно поданої податкової декларації з податку на додану вартість за вересень 2014 року (вх.№9060418017 від 20.10.2014) в сумі 407 225,90 грн, по терміну сплати 06.11.2014, згідно поданих уточнюючих розрахунків податкових зобов'язань з податку на додану вартість за листопад 2011 року (вх.№9064172678 від 06.11.2014) в сумі 1 400,00 грн, по терміну сплати 24.11.2014, згідно поданих уточнюючих розрахунків податкових зобов'язань з податку на додану вартість за лютий 2014 року (вх. №9068555060 від 24.11.2014) в сумі 89 544,50 грн.

На підставі акта перевірки контролюючим органом 15.12.2014 було винесено податкове повідомлення-рішення № 0011201501, яким підприємству визначено суму штрафу у розмірі 10%, що становить 49 817,04 грн за несвоєчасну сплату узгодженої суми податкового зобов'язання у розмірі 498 170,40 грн.

Також, 27.01.2015 Дрогобицькою ОДПІ було проведено камеральну перевірку-звірку КП Дрогобичводоканал з питань своєчасності сплати самостійно визначеного податкового зобов'язання до бюджету за платежем податок на додану вартість, за результатами якої складено акт № 298/15-01/03348910 від 27.01.2015.

В акті перевірки зафіксовано, що КП Дрогобичводоканал , в порушення вимог ст.57 ПК України, несвоєчасно сплатило суму самостійно визначеного податкового зобов'язання з податку на додану вартість по терміну сплати 24.11.2014, згідно поданих уточнюючих розрахунків податкових зобов'язань з податку на додану вартість за лютий 2014 року (вх.№9068555060 від 24.11.2014) в сумі 51518,50 грн, за березень 2014 (вх. №9068559129 від 24.11.2014) в сумі 111 920,00 грн, за квітень 2014 року (вх. №9068555414 від 24.11.2014) в сумі 108 653,00 грн, за травень 2014 року (вх. №9068555817 від 24.11.2014) в сумі 114 318,00 грн, за червень 2014 року (вх. №9068556155 від 24.11.2014) в сумі 108 689,00 грн, по терміну сплати 30.11.2014, згідно податкової декларації з податку на додану вартість за жовтень 2014 року (вх. №9067666692 від 20.11.2014) на суму 266 568,00 грн.

На підставі акта перевірки контролюючим органом 29.01.2015 були винесені податкові повідомлення-рішення № 0003781501, яким підприємству визначено суму штрафу у розмірі 20%, що становить 99 019,70 грн за несвоєчасну сплату узгодженої суми податкового зобов'язання у розмірі 495 098,50 грн та № 0003791501, яким визначено суму штрафу у розмірі 10%, що становить 26 656,80 грн за несвоєчасну сплату узгодженої суми податкового зобов'язання у розмірі 266 568,00 грн.

03.09.2015 Дрогобицькою ОДПІ було проведено камеральну перевірку-звірку КП Дрогобичводоканал з питань своєчасності сплати самостійно визначеного податкового зобов'язання до бюджету за платежем податок на додану вартість, за результатами якої складено акт № 821/15-01/03348910 від 03.09.2015.

Згідно вищезазначеного акту зафіксовано, що підприємство, в порушення вимог ст.57 ПК України несвоєчасно сплатило суму самостійно визначеного податкового зобов'язання з податку на додану вартість по терміну сплати 30.12.2014, згідно поданої податкової декларації з податку на додану вартість за листопад 2014 року (вх. №9073629531 від 19.12.2014) в сумі 7116,00 грн, по терміну сплати 05.01.2015, згідно поданих уточнюючих розрахунків податкових зобов'язань з податку на додану вартість за листопад 2014 року (вх.№9000002830 від 05.01.2015) в сумі 1 798,00 грн, по терміну сплати 30.01.2015, згідно поданої податкової декларації з податку на додану вартість за грудень 2014 року (вх.№9078543666 від 20.01.2015) в сумі 221 326,00 грн, по терміну сплати 02.03.2015, згідно поданої податкової декларації з податку на додану вартість за січень 2015 року (вх.№9020189600 від 20.02.2015) на суму 657 437,00 грн, по терміну сплати 30.03.2015, згідно поданої податкової декларації з податку на додану вартість за лютий 2015 року (вх.№9045033994 від 20.03.2015) на суму 456 742,00 грн, по терміну сплати 30.04.2015, згідно поданої податкової декларації з податку на додану вартість за березень 2015 року (вх.№9073977832 від 20.04.2015) на суму 262 900,00 грн, по терміну сплати 30.05.2015, згідно поданої податкової декларації з податку на додану вартість за квітень 2015 року (вх.№9101443710 від 20.05.2015) на суму 396 001,00 грн, по терміну сплати 30.06.2015, згідно поданої податкової декларації з податку на додану вартість за травень 2015 року (вх.№9129875749 від 22.06.2015) на суму 277 720,00 грн.

На підставі акта перевірки контролюючим органом було винесено податкове повідомлення-рішення № 0010391501 від 03.09.2015, яким підприємству визначено суму штрафу у розмірі 20 %, що становить 456 207,00 грн за несвоєчасну сплату узгодженої суми податкового зобов'язання у розмірі 2 281 040,00 грн.

Задовольняючи позовні вимоги в повному обсязі, суд першої інстанції виходив з того, що погашення заборгованості з податку на додану вартість відбулося за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам для погашення заборгованості з різниці в тарифах, як передбачено Законами України Про Державний бюджет України на 2014 рік , Про Державний бюджет України на 2015 рік та в порядку, передбаченому постановами Кабінету Міністрів України № № 30, 375. Крім того, суд вказав, що вказані кошти є бюджетними і в силу положень Закону України Про Державний бюджет України на 2014 рік , Закону України Про Державний бюджет України на 2014 рік та Бюджетного кодексу України на них не застосовується штрафна санкція.

Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, вважає їх вірними та такими, що відповідають нормам матеріального та процесуального права, а також фактичним обставинам справи, з огляду на наступне.

Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Виходячи з положень частини першої статті другої КАС України, завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Згідно п.2 ч.1 ст.9 КАС України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого суд застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та Законами України.

У статті 67 Конституції України закріплено положення, згідно якого кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

У відповідності до вимог п.57.1 ст.57 ПК України, платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Згідно п.126.1 ст.126 ПК України, у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання та/або авансових внесків з податку на прибуток підприємств протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

Порядок погашення заборгованості перед бюджетом для підприємств, до яких належить зокрема позивач, здійснюється з урахуванням положень Порядку та умов надання у 2014 році субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам на погашення заборгованості з різниці в тарифах на теплову енергію, послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню та/або іншим підприємствам централізованого питного водопостачання та водовідведення, які надають населенню послуги з централізованого водопостачання та водовідведення.

Водночас, цей Порядок та умови визначають механізм надання у 2014 році субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам на погашення заборгованості з різниці в тарифах, у тому числі на послуги з централізованого водопостачання, водовідведення, що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню та/або іншим підприємствам централізованого питного водопостачання та водовідведення, які надають населенню послуги з централізованого водопостачання та водовідведення.

Отже, як вбачається із наведеного, чинним законодавством України передбачено умови й порядок погашення податкового боргу з податку на додану вартість надавача послуг з централізованого водопостачання та водовідведення за рахунок субвенцій з державного бюджету.

Крім того, постановою Кабінету Міністрів України №375 від 04.06.2015 було передбачено порядок надання у 2015 році субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на погашення заборгованості з різниці в тарифах на теплову енергію, опалення та постачання гарячої води, послуги з централізованого водопостачання, водовідведення, що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню та/або іншим підприємствам централізованого питного водопостачання та водовідведення, які надають населенню послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, яка виникла у зв'язку з невідповідністю фактичної вартості теплової енергії та послуг з централізованого водопостачання, водовідведення, опалення та постачання гарячої води тарифам, що затверджувалися та/або погоджувалися органами державної влади чи місцевого самоврядування (далі - субвенція).

Субвенція надається з державного бюджету місцевим бюджетам на погашення заборгованості з різниці в тарифах на теплову енергію, опалення та постачання гарячої води, послуги з централізованого водопостачання, водовідведення, що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню та/або іншим підприємствам централізованого питного водопостачання та водовідведення, які надають населенню послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, яка виникла у зв'язку з невідповідністю фактичної вартості теплової енергії та послуг з централізованого водопостачання, водовідведення, опалення та постачання гарячої води тарифам, що затверджувалися та/або погоджувалися органами державної влади чи місцевого самоврядування, за рахунок джерел, зазначених у ст. 32 Закону України Про Державний бюджет України на 2015 рік , згідно з розподілом, наведеним у додатку 1.

Головним розпорядником та відповідальним виконавцем бюджетної програми є Мінрегіон.

Пунктом 2 тієї ж Постанови передбачено, що перерахування субвенції здійснюється на суму заборгованості, що утворилася на початок місяця, в якому проводяться розрахунки, і не погашена на дату укладення договору про організацію взаєморозрахунків.

Підставою для проведення розрахунків з погашення заборгованості є договір про організацію взаєморозрахунків, який укладається підприємствами, що виробляли, транспортували та постачали теплову енергію, послуги з централізованого опалення та постачання гарячої води, послуги з централізованого водопостачання і водовідведення населенню та/або іншим підприємствам централізованого питного водопостачання та водовідведення, які надають населенню послуги з централізованого водопостачання та водовідведення (далі - надавачі послуг), та іншими учасниками розрахунків з погашення заборгованості (далі - учасники розрахунків), у тому числі у разі заміни сторони у зобов'язанні під час здійснення розрахунків за електричну енергію та природний газ, згідно з довідкою, що підтверджує наявність в учасників розрахунків кредиторської та/або дебіторської заборгованості на дату укладення такого договору. Примірний договір про організацію взаєморозрахунків наведений у додатку 2 /п.3/.

Пунктами 11-12 вказаної Постанови визначено, що Казначейство перераховує субвенцію відповідно до Порядку перерахування міжбюджетних трансфертів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1132 від 15.12.2010 і Порядку казначейського обслуговування державного бюджету за витратами, затвердженого Мінфіном.

Розрахунки з погашення заборгованості за рахунок джерел, визначених ст. 32 Закону України Про Державний бюджет України на 2015 рік , проводяться шляхом залучення коштів з єдиного казначейського рахунка.

Як вбачається з матеріалів справи, між Головним управлінням Державного казначейства України у Львівській області, Департаментом фінансів Львівської обласної державної адміністрації, Фінансовим управлінням Дрогобицької міської ради та КП Дрогобичводоканал укладалися договори про організацію взаєморозрахунків відповідно до постанови Кабінету Міністрів України № 30 від 04.06.2014 № 13/65 від 02.09.2014 та № 13/100 від 03.11.2014 про проведення Сторонами договору взаєморозрахунку відповідно до Закону України Про державний бюджет України на 2014 рік .

Предметом вказаних договорів є організація проведення сторонами взаєморозрахунків за субвенцією з державного бюджету місцевим бюджетам, визначеною п.24 ст.14 Закону України Про Державний бюджет України на 2014 рік , відповідно до Порядку та умов. Сума договору становила 864 245,50 грн та 527 685,61 грн.

Згідно п.7 договорів, сторона остання - КП Дрогобичводоканал після отримання цих коштів від Фінансового управління Дрогобицької міської ради перераховує до загального фонду державного бюджету кошти для погашення податкового боргу (з урахуванням штрафних санкцій і пені) з податку на додану вартість підприємства на вказану суму.

Як свідчать матеріали справи, що 31.10.2014 кошти у сумі 864 245,50 грн відповідно до договору № 13/65 від 02.09.2014 були перераховані КП Дрогобичводоканал відповідачу на підставі платіжного доручення № 3, а 28.11.2014 кошти у сумі 527 685,61 грн відповідно до договору № 13/100 від 03.11.2014 перераховані на підставі платіжного доручення №4.

Отже, суд першої інстанції прийшов до вірного висновку про відсутність вини КП Дрогобичводоканал в порушенні граничного строку сплати до бюджету суми самостійно визначеного податкового зобов'язання з податку на додану вартість, погашення податкового боргу здійснено з урахуванням штрафних санкцій та пені, а відтак відсутні підстави для застосування контролюючим органом штрафних санкцій, визначених в оспорюваних рішеннях.

Більш того, колегія суддів вважає за необхідне наголосити на тому, що при прийнятті вищевказаних рішень, контролюючим органом не було взято до уваги, що податковий борг, з якого нараховувались штрафні санкції, виник через невідповідність фактичної вартості послуг з централізованого водопостачання та водовідведення тарифам, що затверджувалися Національною комісією, яка здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг.

Також, зважаючи на узгоджену суму податкового зобов'язання з податку на додану вартість, на підставі довідки про податкову заборгованість з податку на додану вартість, 02.12.2014 між Територіальним органом Казначейства у Львівській області, Департаментом фінансів Львівської обласної державної адміністрації, Фінансовим управлінням Трускавецької міської ради, ТзОВ Трускавецький водоканал та КП Дрогобичводоканал було укладено договір № 13/127 про організацію взаєморозрахунків відповідно до постанови Кабінету Міністрів України № 30 від 04.06.2014.

Предметом цього договору є організація проведення сторонами взаєморозрахунків за субвенцією з державного бюджету місцевим бюджетам, визначеною п.24 ст.14 Закону України Про Державний бюджет України на 2014 рік , відповідно до Порядку та умов, сума якого становила 1 019 227,03 грн.

Згідно п.8 договору, сторона остання - КП Дрогобичводоканал після отримання цих коштів від ТзОВ Трускавецький водоканал перераховує до загального фонду державного бюджету кошти для погашення податкового боргу (з урахуванням штрафних санкцій та пені) з податку на додану вартість підприємства на вказану суму. Матеріалами справи підтверджується, що 29.12.2014 кошти у сумі 1 019 227,03 грн були перераховані КП Дрогобичводоканал на підставі платіжного доручення № 7.

Таким чином, колегія судів погоджується з висновками суду першої інстанції про протиправність податкових повідомленнях-рішеннях № 0003781501, № 0003791501 від 29.01.2015.

Щодо правомірності винесення контролюючим органом податкового повідомлення-рішення № 0010391501 від 03.09.2015, колегія судів зазначає наступне.

Між Територіальним органом Казначейства у Львівській області, Департаментом фінансів Львівської обласної державної адміністрації, Фінансовим управлінням Трускавецької міської ради, ТзОВ Трускавецький водоканал та КП Дрогобичводоканал було укладено договір № 13/24 про організацію взаєморозрахунків від 22.07.2015 відповідно до постанови Кабінету Міністрів України № 375 від 04.06.2015 про проведення Сторонами договору взаєморозрахунку відповідно до Закону України Про державний бюджет України на 2015 рік .

Предметом цього договору є організація проведення сторонами взаєморозрахунків за субвенцією з державного бюджету місцевим бюджетам, визначеною п.16 ст.14 Закону України Про Державний бюджет України на 2015 рік , відповідно до Порядку та умов. Сума договору становила 2 478 131,74 грн.

Згідно п.8 договору, сторона остання - КП Дрогобичводоканал після отримання цих коштів від КП Бориславводоканал перераховує до загального фонду державного бюджету кошти для погашення податкового боргу (з урахуванням штрафних санкцій та пені) з податку на додану вартість підприємства на вказану суму. За п.10 цього ж договору, позивач взяв на себе зобов'язання перерахувати кошти як сплату податкового боргу. Матеріалами справи підтверджується, що 01.09.2015 кошти у сумі 2 478 131,74 грн були перераховані позивачем відповідачу на підставі платіжного доручення.

Таким чином, погашення заборгованості позивача по податку на додану вартість відбулося за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам для погашення заборгованості з різниці в тарифах, як передбачено Законами України Про Державний бюджет України на 2014 рік , Про Державний бюджет України на 2015 рік та в порядку, передбаченому постановами Кабінету Міністрів України № №30, 375.

Податковим кодексом України не передбачено можливості застосовувати контролюючим органом штрафні санкції на бюджетні кошти.

Крім того колегія суддів звертає увагу на те, що постанови Кабінету Міністрів України № 30 від 04.06.2014 та № 315 від 04.06.2015 є спеціальними (містить спеціальну процедуру погашення заборгованості), яка підлягає застосуванню для вирішення подібних правовідносин на противагу статті 126 ПК України.

З подібних правовідносин вже висловився Верховний Суд України у постанові від 17.10.2011 по справі № 21-66а11.

У відповідності до ч.1 ст.244-2 КАС України, висновок щодо застосування норм права, викладений у постанові Верховного Суду України, має враховуватися іншими судами загальної юрисдикції при застосуванні таких норм права.

При цьому, колегія суддів, виходячи з аналізу встановлених обставин по справі, не вбачає підстав для відступлення від наведеної вище правової позиції.

Згідно ч.1 ст.200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Отже, в обсязі встановлених у цій справі фактичних обставин, описаних вище, зважаючи на їхній зміст та юридичну природу, колегія суддів приходить до висновку, що оскаржувана постанова суду першої інстанції є законною, доводи, викладені в апеляційні скарзі його висновків не спростовують, при його ухваленні порушень норм матеріального та процесуального права судом першої інстанції допущено не було, а тому відсутні підстави для його скасування.

Керуючись ст.ст. 160, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 244-2, 254 КАС України, суд,

у х в а л и в:

Апеляційну скаргу Дрогобицької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області залишити без задоволення, а постанову Львівського окружного адміністративного суду від 16 травня 2017 року по справі № 813/3737/16 - без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції протягом двадцяти днів з дня складання ухвали в повному обсязі.

Головуючий суддя Р. В. Кухтей судді С. П. Нос І. О. Яворський

Повний текст ухвали складено 11.09.2017.

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.09.2017
Оприлюднено11.09.2017
Номер документу68752142
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/3737/16

Ухвала від 14.05.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Грень Наталія Михайлівна

Постанова від 19.03.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 15.03.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 29.01.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 27.09.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Маринчак Н.Є.

Ухвала від 28.09.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Маринчак Н.Є.

Ухвала від 07.09.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Кухтей Руслан Віталійович

Ухвала від 21.06.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Кухтей Руслан Віталійович

Ухвала від 21.06.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Кухтей Руслан Віталійович

Постанова від 16.05.2017

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Грень Наталія Михайлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні