Постанова
від 27.04.2011 по справі 2а-0870/1770/11
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 квітня 2011 року 11:13 Справа № 2а-0870/1770/11

Запорізький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Садового І.В.

при секретарі судового засідання - Гайдай А.В.

за участю:

позивач: не з'явився

відповідач: не з'явився

розглянувши у судовому засіданні матеріали адміністративної справи

за позовною заявою: Контрольно - ревізійного управління в Запорізькій області

до: Управління у справах приватизації Запорізької міської ради

про: зобов'язання вчинити певні дії

ВСТАНОВИВ:

21.03.2011 Контрольно - ревізійне управління в Запорізькій області звернулося до Запорізького окружного адміністративного суду із позовною заявою до Управління у справах приватизації Запорізької міської ради про зобов'язання відповідача згідно п.2 вимог від 19.11.2010 №08-08-14-14/8886 усунути порушення на загальну суму 18 188 грн. 67 коп. - шляхом перерахування коштів в доход бюджету міста за кодом міського бюджету.

Ухвалою суду від 23.03.2011 відкрито провадження в адміністративній справі №2а-0870/1622/11, закінчено підготовче провадження та призначений судовий розгляд 11.04.2011. Розгляд справи відкладався до 21.04.2011 у зв'язку із неявкою відповідача.

Позивач у судове засідання не з'явився, направив суду клопотання про зменшення позовних вимог. Просить зобов'язати відповідача згідно п.2 вимог від 19.11.2010 за №08-08-14-14/8886 усунути порушення, що виявлені ревізією КРУ в Запорізькій області за період з 01.01.2007 по 01.09.2010 на загальну суму 263 грн. 17 коп. - шляхом перерахування коштів в доход бюджету міста за кодом доходів міського бюджету (код класифікації доходів бюджету - 21080500 Інші витрати ). Зазначає, що в ході проведення ревізії було встановлено, що відповідачем протягом всього періоду, що підлягав ревізії не вважався базовим місяць підвищення грошових доходів за рахунок премій, які є його постійними складовими, встановленими у відповідності з розпорядженнями начальника Управління (для працівників) та Запорізького міського голови (для начальника Управління та його заступника). В результаті зазначеного, працівникам Управління починаючи з липня 2008 року, в якому було зафіксовано максимальний розмір премії всім працівникам Управління у порівнянні з попередніми періодами, та по 01.09.2010 зайво нараховано та виплачено індексації грошових доходів на загальну суму 13 354 грн. 38 коп. та проведено нарахувань до державних цільових фондів на загальну суму 4 834 грн. 29 коп. Листом від 13.04.2011 №850/01-12 відповідач повідомив про усунення порушень та перерахування коштів у загальній сумі 17 925 грн. 50 коп. в дохід бюджету міста та в підтвердження здійснених перерахувань надав копії платіжних доручень від 07.04.2011 за № 115 та 116. Отже, відповідачем частково виконано обов'язкові вимоги і залишок невідшкодованої суми коштів складає 263 грн. 17 коп. Просить позов задовольнити. Просить справу розглянути без його участі.

Зменшення позовних вимог прийняті судом.

Відповідач у судові засідання не з'явився, направив суду заяву про визнання позову. Просить суд згідно ч.1 ст.112 КАС України прийняти заяву про визнання позовних вимог Контрольно-ревізійного управління в Запорізькій області до Управління у справах приватизації Запорізької міської ради про зобов'язання усунути порушення, що виявлені ревізією КРУ в Запорізькій області - шляхом перерахування коштів в доход бюджету міста за кодом доходів міського бюджету. Просить суд прийняти постанову про задоволення адміністративного позову в повному обсязі.

Заява відповідача про визнання позову прийнята судом.

Як вбачається з матеріалів справи з 20.09.2010 по 15.10.2010 відповідно до п.2.4 Плану контрольно - ревізійної роботи апарату КРУ в Запорізькій області на III квартал 2010 року та на підставі направлень на проведення ревізії від 20.09.2010 №1331 та №1330, виданих виконуючим обов'язки начальника КРУ в Запорізькій області ОСОБА_1, ревізорською групою відділу інспектування органів державної влади проведено планову ревізію фінансово - господарської діяльності Управління у справах приватизації Запорізької міської ради за період з 01.01.2007 по 01.09.2010. За результатами ревізії складено акт від 15.10.2010 №08-21/0021.

Перевіркою, зокрема встановлено, що позивачем в порушення вимог п.5 Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.07.2003 №1078 протягом всього періоду, що підлягав ревізії не вважався базовим місяць підвищення грошових доходів за рахунок премій, які є його постійними складовими, встановленими у відповідності з розпорядженнями начальника Управління (для працівників) та Запорізького міського голови (для начальника Управління та його заступника).

В результаті чого, працівникам Управління починаючи з липня 2008 року, в якому було зафіксовано максимальний розмір премії всім працівникам Управління у порівнянні з попередніми періодами, та по 01.09.2010 зайво нараховано та виплачено індексації грошових доходів на загальну суму 13 354 грн. 38 коп. та проведено нарахувань до державних цільових фондів на загальну суму 4 834 грн. 29 коп. (2008 рік - 2 544 грн. 80 коп., нарахування -921 грн. 22 коп., 2009 рік - 5 988 грн. 25 коп., нарахування - 2 167 грн. 75 коп. та за 8 місяців 2010 року - 4 821 грн. 33 коп., нарахування - 1 745 грн. 32 коп.).

Акт перевірки був підписаний посадовими особами позивача із зауваженнями, які були надіслані на адресу відповідача листом 27.10.2010. №42719/01-12.

На вказані зауваження позивачу було надано висновки від 16.11.2010. № 08-08-14-14/8803.

19.11.2010 Контрольно - ревізійним управлінням в Запорізькій області на адресу позивача направлено вимогу про обов'язкове усунення порушень виявлених ревізією за №08-08-14-14/8886, які складаються з 4 пунктів.

27.01.2011 Управління у справах приватизації Запорізької міської ради звернулося до Запорізького окружного адміністративного суду із позовною заявою до Контрольно - ревізійного управління в Запорізькій області про визнання протиправними та скасування п.2 вимог щодо усунення порушень, виявлених ревізією від 19.11.2010 №08-08-14-14/8886.

Постановою Запорізького окружного адміністративного суду від 17.03.2011 по справі №2а-0870/79/11 у задоволенні позову відмовлено.

Листом від 13.04.2011 № 850/01-12 відповідач повідомив про усунення порушень та перерахування коштів у загальній сумі 17 925 грн. 50 коп. в дохід бюджету міста та в підтвердження здійснених перерахувань надав копії платіжних доручень від 07.04.2011 за № 115 та 116.

Таким чином, Управління у справах приватизації Запорізької міської ради пункт 2 вимоги Контрольно-ревізійного управління в Запорізькій області від 19.11.2010 № 08-08-14-14/8886 про усунення порушень, виявлених ревізією фінансово-господарської діяльності Управління у справах приватизації Запорізької міської ради виконано частково і залишок невідшкодованої суми коштів складає 263 грн. 17 коп.

Оцінивши представлені докази у їх сукупності вважаю, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ч.2 ст.2 Закону України Про оплату праці від 24.03.1995 №108/95 основна заробітна плата це - винагорода за виконану роботу відповідно до встановлених норм праці (норми часу, виробітку, обслуговування, посадові обов'язки). Вона встановлюється у вигляді тарифних ставок (окладів) і відрядних розцінок для робітників та посадових окладів для службовців.

Частиною 3 вказаної статті передбачено, що до структури заробітної плати входять інші заохочувальні та компенсаційні виплати. До них належать виплати у формі винагород за підсумками роботи за рік, премії за спеціальними системами і положеннями, компенсаційні та інші грошові і матеріальні виплати, передбачені та встановлені відповідно до норм чинного законодавства.

Заробітна плата службовців Управління у справах приватизації Запорізької міської ради складається з посадових окладів, доплат за ранги, вислугу по рокам, надбавки за високі досягнення у праці та премій.

Згідно п.2 Інструкції зі статистики заробітної плати, затвердженої наказом Державного комітету статистики України від 13.01.2004 №5 встановлено, що премія входить до фонду оплати праці.

Порядок проведення індексації грошових доходів населення визначається Кабінетом Міністрів України.

Пунктом 2 Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 17.07.2003 №1078 (далі - Порядок №1078) передбачено, що індексації підлягають грошові доходи громадян, одержані в гривнях на території України, які не мають разового характеру, серед яких: - оплата праці найманих працівників підприємств, установ, організацій у грошовому виразі, яка включає оплату праці за виконану роботу згідно з тарифними ставками (окладами) і відрядними розцінками, доплати, надбавки, премії, гарантійні та компенсаційні виплати, передбачені законодавством, а також інші компенсаційні виплати, що мають постійний характер.

Згідно п.5 Порядку №1078 місяць, в якому відбулося підвищення, вважається базовим при обчисленні індексу споживчих цін для індексації грошових доходів населення. Індексація грошових доходів, отриманих громадянами за цей місяць, не провадиться. З наступного місяця здійснюється обчислення наростаючим підсумком індексу споживчих цін для проведення подальшої індексації.

Базовим для проведення індексації вважається місяць:

а) прийняття працівника на роботу;

б) підвищення доходу фізичної особи, не пов'язане зі зростанням мінімальної заробітної плати. При цьому підвищення має відбуватися за рахунок збільшення постійних складових зарплати (премій, доплати за ранги, надбавки за вислугу років на державній службі та інших надбавок, встановлених відповідно до чинного законодавства);

в) підвищення мінімальної заробітної плати (якщо таке підвищення мінімальної заробітної плати супроводжується зростанням заробітної плати працівника).

Оскільки премії у державних службовців вважаються постійними складовими заробітної плати, а за умови настання певних обставин такий вид доплати підвищується, або навпаки знижується чи скасовується, то здійснюючи індексацію оплати праці працівника, якому встановили доплати, і внаслідок цього відбулося підвищення загального доходу порівняно з попереднім періодом, місяць такого призначення повинен був вважатися позивачем базовим.

Ця позиція також підтверджується роз'ясненнями Міністерства праці та соціальної політики України від 24.09.2009 № 10891/0/14-09/10, відповідно до якого при проведенні індексації, базовими місяцями можуть бути місяць встановлення премії та місяць, в якому збільшено розмір такої премії, порівняно з попереднім періодом.

В ході ревізії було встановлено безпідставне нарахування і виплата індексації грошових доходів, що призвело до матеріальної шкоди на загальну суму 13 354 грн. 38 коп. та проведено нарахувань до державних цільових фондів на загальну суму 4 834 грн. 29 коп.

Статтею 13 Закону України Про оплату праці від 24.03.1995 №108/95 встановлено, що оплата праці працівників установ і організацій, що фінансуються з бюджету, здійснюється на підставі актів Кабінету Міністрів України.

Відповідно до ст.6 Закону України Про індексацію грошових доходів населення від 03.07.1991 №1282 (далі - Закон №1282) порядок проведення індексації грошових доходів населення визначається Кабінетом Міністрів України.

Органам державної контрольно-ревізійної служби у відповідності до ч.7 ст.10 Закону України від 26.01.1993 № 2939-ХП Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні надано право пред'являти керівникам та іншим службовим особам підконтрольних установ, що ревізуються, вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства з питань збереження і використання державної власності та фінансів, та згідно із ч.2 ст.15 цього Закону, законні вимоги службових осіб державної контрольно-ревізійної служби є обов'язковими для виконання службовими особами об'єктів, що ревізуються.

Відповідно до п.49 Порядку проведення інспектування державною контрольно-ревізійною службою, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.04.2006 року № 550 у разі, коли діями чи бездіяльністю працівників об'єкта контролю державі або підконтрольній установі заподіяна матеріальна шкода, орган служби ставить вимоги перед керівником об'єкта контролю або органом його управління щодо пред'явлення цивільних позовів до винних осіб.

На виконання вищезазначених норм чинного законодавства, заступнику начальника Управління у справах приватизації Запорізької області були надіслані обов'язкові вимоги щодо усунення виявлених порушень від 19.11.2010 № 08-08-14-14/8886.

Листом від 13.04.2011 № 850/01-12 відповідач повідомив про усунення порушень та перерахування коштів у загальній сумі 17 925 грн. 50 коп. в дохід бюджету міста та в підтвердження здійснених перерахувань надав копії платіжних доручень від 07.04.2011 за № 115 та 116.

Зазначене свідчить, що відповідачем у встановлений обов'язковою вимогою строк не в повному обсязі вжито дієвих заходів щодо усунення цих порушень. Залишок невідшкодованої суми коштів складає 263 грн. 17 коп.

КРУ в Запорізькій області діє на підставі Положення про Контрольно-ревізійні управління в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополі, затвердженого наказом Голови КРУ України від 09.01.2001 №111 і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18.01.2001 за №37/5228.

У відповідності до ч.10 ст.10 Закону України від 26.01.1993 № 2939 Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні органам Державної контрольно-ревізійної служби надається право звертатися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства з питань збереження та використання активів.

Отже, суд приходить до висновку про правомірність та обґрунтованість п.2 вимоги Про обов'язкові вимоги щодо усунення порушень, виявлених ревізією Управління у справах приватизації Запорізької міської ради від 19.11.2010 № 08-08-14-14/8886 в частині оскаржуваних порушень.

Крім того, суд при винесенні рішення по справі враховує, що відповідач заявою від 11.04.2011 визнав адміністративний позов повністю.

Згідно ч.3 ст.112 КАС України у разі повного визнання відповідачем адміністративного позову і прийняття його судом приймається постанова суду про задоволення адміністративного позову.

Таким чином, враховуючи вищевикладене позовні вимоги підлягають задоволенню.

Керуючись ст. ст.94, 112, 158, 160, 161, 162, 163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Контрольно - ревізійного управління в Запорізькій області до Управління у справах приватизації Запорізької міської ради про зобов'язання вчинити певні дії задовольнити.

Зобов'язати Управління у справах приватизації Запорізької міської ради (69035, м.Запоріжжя, бул.Центральний, буд.25, код ЄДРПОУ 25484223) згідно п.2 вимог від 19.11.2010 за №08-08-14-14/8886 усунути порушення, що виявлені ревізією КРУ в Запорізькій області за період з 01.01.2007 по 01.09.2010 на загальну суму 263 (двісті шістдесят три) грн. 17 коп. - шляхом перерахування коштів в доход бюджету міста Запоріжжя за кодом доходів міського бюджету (код класифікації доходів бюджету - 21080500 Інші витрати ).

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя І.В.Садовий

Постанова складена у повному обсязі 21.04.2011

Дата ухвалення рішення27.04.2011
Оприлюднено13.09.2017
Номер документу68808104
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-0870/1770/11

Постанова від 27.04.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Садовий Ігор Вікторович

Постанова від 27.04.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Садовий Ігор Вікторович

Ухвала від 28.03.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Садовий Ігор Вікторович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні