РІВНЕНСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
33001 , м. Рівне, вул. Яворницького, 59
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13 вересня 2017 року Справа № 924/413/17
Рівненський апеляційний господарський суд у складі колегії:
Головуючого судді Мамченко Ю.А.
судді Саврій В.А. ,
судді Дужич С.П.
при секретарі Ткач Ю.В.
за участю представників сторін:
позивача: ОСОБА_1 (довіреність №2066 від 04 серпня 2017 року)
відповідача 1: не з'явився
відповідача 2: не з'явився
розглянувши апеляційну скаргу позивача - Регіонального відділення Фонду державного майна України по Хмельницькій області на рішення господарського суду Хмельницької області від 26.06.17 року у справі №924/413/17 (суддя Субботіна Л.О.)
за позовом Регіонального відділення Фонду державного майна України по Хмельницькій області
до Старокостянтинівської міської ради (відповідач 1)
та до Виконавчого комітету Старокостянтинівської міської ради (відповідач 2)
про зобов'язати вчинити дії
Судом роз'яснено представнику позивача права та обов'язки, передбачені ст.ст. 20, 22 ГПК України. Клопотання про технічну фіксацію судового процесу не поступало, заяв про відвід суддів не надходило.
ВСТАНОВИВ :
Рішенням господарського суду Хмельницької області (суддя Суботіна Л.О.) від 26 червня 2017 року у справі №924/413/17 було відмовлено у позові Регіонального відділення Фонду державного майна України по Хмельницькій області (надалі - позивач) до Старокостянтинівської міської ради (надалі - відповідач 1) та до Виконавчого комітету Старокостянтинівської міської ради (надалі - відповідач 2) про зобов'язання вчинити певні дії.
Вказане рішення обґрунтовано тим, що проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки Регіональному відділенню ФДМУ по Хмельницькій області для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку, яка розташована у м.Старокостянтинів, вул.І.Франка, 43, вже був розглянутий на сесії Старокостянтинівської міської ради, і за результатами такого розгляду прийнято рішення про відмову у наданні земельної ділянки. Вказане рішення є чинним та в судовому прядку не оскаржувалось.
Не погоджуючись з прийнятим судом першої інстанції рішенням, позивач - Регіональне відділення Фонду державного майна України по Хмельницькій області звернувся до Рівненського апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати рішення господарського суду Хмельницької області від 26 червня 2017 року у справі №924/413/17 та прийняти нове, яким зобов'язати Старокостянтинівську міську раду та Виконавчий комітет Старокостянтинівської міської ради вчинити певні дії, а саме: вжити заходи по включенню до порядку денного чергової сесії питання про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для обслуговування об'єкта незавершеного будівництва "32-квартирний житловий будинок", що знаходиться у державній власності. Регіональне відділення вважає, що оскаржуване рішення ухвалене з порушенням норм матеріального та процесуального права, при цьому суд не повно з'ясував усі фактичні обставини справи та не дослідив і не надав належної оцінки наявним в матеріалах справи доказам, не сприяв повному, об'єктивному та неупередженому її розгляду, а тому рішення суду не відповідає фактичним обставинам справи, є незаконним та необґрунтованим. Зокрема, апелянт посилається на пункт 6 статті 186-1 Земельного кодексу України де зазначено, що підставою для відмови у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише невідповідність його положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівній документації. На замовлення регіонального відділення, Державним підприємством "Центр державного земельного кадастру" був виготовлений проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва і обслуговування 32-квартирного житлового будинку. Головне управління Держземагентства у Хмельницькій області надало позитивний висновок державної експертизи землевпорядної документації щодо відповідності вимогам законодавства, встановленим стандартам, нормам і правилам від 11 грудня 2013 року №1516 на вказаний проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва і обслуговування. Також, як вбачається із змісту рішення суду, суд не правильно дійшов висновку, що регіональне відділення не вказувало на яких умовах просило орган місцевого самоврядування надати земельну ділянку (у власність, постійне користування чи в оренду). У заявах регіонального відділення від 24 квітня 2007 року та 19 квітня 2016 року чітко вказано - з метою приватизації об'єкта державної власності. Згідно із статтею 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" виключно на пленарних засіданнях міської, селищної, сільської ради вирішуються, зокрема, питання регулювання земельних відносин. Відповідно до наданих відповідачами документів, а саме протоколу №5 засідання постійної комісії від 01 серпня 2016 року, восьмим питанням порядку денного було: "Про надання земельних ділянок у постійне користування". Відповідно і на пленарному засіданні 8-ї сесії Старокостянтинівської міської ради 7 скликання від 12 серпня 2016 року слухалося питання "Про надання земельних ділянок в постійне користування". Бездіяльність виконавчого комітету та міської ради є перешкодою при виконанні функцій регіонального відділення як органу приватизації при приватизації державного майна, а також позбавлення держави в особі Регіонального відділення Фонду державного майна України по Хмельницькій області оформлення права власності на об'єкт державної власності разом із земельною ділянкою, що унеможливлює виконання поставленого завдання по надходженню коштів до Державного бюджету України.
Ухвалою Рівненського апеляційного господарського суду від 17 липня 2017 року у справі №924/413/17 було прийнято до провадження апеляційну скаргу Регіонального відділення Фонду державного майна України по Хмельницькій області та призначено дату судового засідання на 09 серпня 2017 року.
Ухвалою Рівненського апеляційного господарського суду від 09 вересня 2017 року у справі №924/413/17 розгляд апеляційної скарги було відкладено на 13 вересня 2017 року.
11 вересня 2017 року від Регіонального відділення ФДМ України по Хмельницькій області надійшли пояснення по справі №924/413/17 у яких позивач зазначає, що своїми діями Виконавчий комітет Старокостянтинівської міської ради та Старокостянтинівська міська рада здійснюють перешкоди для оформлення права власності на об'єкт державної власності - ОНБ "32-квартирний житловий будинок" разом із земельною ділянкою з метою подальшої приватизації.
Безпосередньо в судовому засіданні представник позивача повністю підтримала вимоги і доводи викладені в апеляційній скарзі.
Представники відповідачів в судове засідання не з'явилися, про причини неявки суд не повідомили. Про дату, час та місце проведення судового засідання повідомлені належним чином.
Враховуючи те, що судом вчинено всі необхідні дії для належного повідомлення всіх учасників провадження у справі про час і місце розгляду справи, колегія суддів вважає за можливе розглянути справу в даному судовому засіданні за відсутності представників відповідачів за наявними у справі матеріалами, у відповідності до вимог статті 101 ГПК України.
Колегія суддів, заслухавши пояснення представника позивача, розглянувши матеріали справи, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування місцевим господарським судом норм матеріального та процесуального права, вважає, що у задоволенні вимог апеляційної скарги слід відмовити, рішення місцевого господарського суду - залишити без змін.
При цьому колегія суддів виходила з наступного.
Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, наказом Фонду державного майна України №1849 від 04 липня 2005 року вирішено включити до переліку об'єктів незавершеного будівництва, які перебувають у державній власності та підлягають приватизації, об'єкти незавершеного будівництва згідно з додатком 1, в тому числі 32-квартирний житловий будинок ВАТ "Металіст" Хмельницька обл., м.Старокостянтинів, вул.І.Франка, 41 (пункт 25 додатку № 1)
В зв'язку з впорядкуванням адресного господарства по вул. Івана Франка у м.Старокостянтинові, 30 листопада 2006 року наказом Фонду державного майна України №1809 внесено зміни до пункту 25 додатку № 1 до наказу Фонду держмайна від 04 липня 2005 року, виклавши його в такій редакції "32-квартирний житловий будинок ВАТ "Металіст" Хмельницька обл., м.Старокостянтинів, вул. І.Франка, 43.
В подальшому наказом Фонду державного майна України №25 від 15 січня 2007 року визначено Фонду держмайна АРК та регіональним відділенням Фонду державного майна України з 01 січня 2007 року здійснювати приватизацію об'єктів незавершеного будівництва разом із земельною ділянкою, на якій розташований об'єкт незавершеного будівництва згідно з порядком, затвердженим Кабінетом Міністрів України.
24 квітня 2007 року позивач звернувся до Старокостянтинівської міської ради із заявою про надання дозволу на виготовлення проекту відведення земельної ділянки під об'єкт незавершеного будівництва державної власності "32-квартирний житловий будинок", м.Старокостянтинів, вул.І.Франка, 43, який не ввійшов до статутного фонду ВАТ "Металіст", у зв'язку з приватизацією об'єкта разом із земельною ділянкою.
Рішенням 16 сесії Старокостянтинівської міської ради №24 від 25 травня 2007 року, зокрема пунктом 13 вирішено надати регіональному відділенню ФДМУ по Хмельницькій області дозвіл на розробку проекту відведення земельної ділянки площею 3500 м.кв. по вул. І.Франка, 43 для будівництва багатоквартирного житлового будинку.
На виконання вищевказаного рішення Старокостянтинівським районним виробничим підрозділом Хмельницької регіональної філії ДП "Центр державного земельного кадастру" виготовлено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки Регіональному відділенню ФДМУ по Хмельницькій області для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку, яка розташована у м.Старокостянтинів, вул.І.Франка,43.
У відповідності до висновку державної експертизи землевпорядної документації від 11 грудня 2013 року №1516, проведеної Головним управлінням Держземагенства у Хмельницькій області, вищевказаний проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки не в повній мірі відповідає вимогам чинного законодавства України, встановленим нормам і правилам і повертається на доопрацювання.
Враховуючи викладене, Регіональне відділення Фонду державного майна України по Хмельницькій області 02 лютого 2016 року звернулося з листом до Хмельницької регіональної філії ДП "Центр державного земельного кадастру", в якому просило доопрацювати проект землеустрою, у зв'язку із розбіжностями, які містяться у ньому.
Супровідним листом від 14 квітня 2016 року позивачу було повернуто доопрацьований проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки об'єкта незавершеного будівництва "32-квартирний житловий будинок", що знаходиться за адресою: м.Старокостянтинів, вул.І.Франка,43.
19 квітня 2016 року позивач звернувся до відповідача 1 із заявою про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, кадастровий номер 6810800000:01:006:0026 з метою приватизації об'єкта державної власності незавершеного будівництва 32-квартирного житлового будинку разом із земельною ділянкою, що знаходиться по вул. І.Франка, 43 у м.Старокостянтинів.
В подальшому листами від 14 червня 2016 року та 15 серпня 2016 року позивач просив відповідача 1 повідомити про результати розгляду проекту землеустрою та направити йому відповідне рішення.
На засіданні постійної комісії Старокостянтинівської міської ради 7 скликання з питань будівництва, регулювання земельних відносин та охорони навколишнього природного середовища, яке відбулось 01 серпня 2016 року (протокол № 5), розглядалось питання про надання земельних ділянок у постійне користування, в тому числі щодо надання в постійне користування позивачу. На засіданні комісією прийнято рішення про відмову у наданні в постійне користування Регіональному відділенню ФДМУ земельної ділянки площею 3500 м.кв. по вул. І.Франка,43.
Згідно витягу з протоколу пленарного засідання 8 сесії Старокостянтинівської міської ради 7 скликання від 12 серпня 2016 року за результатами голосування вирішено відмовити у наданні в постійне користування регіональному відділенню ФДМУ земельної ділянки по вул. Франка, 43.
Рішенням 8 сесії Старокостянтинівської міської ради №20 від 12 серпня 2016 року, зокрема пунктом 5 було вирішено відмовити регіональному відділенню ФДМУ по Хмельницькій області у наданні в постійне користування земельної ділянки площею 3500 м.кв. по вул. Франка, 43 для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку, в зв'язку з відсутністю правовстановлюючого документа на об'єкт нерухомого майна, про що позивач був повідомлений листом від 16 вересня 2016 року.
06 жовтня 2016 року позивач звернувся до Старокостянтинівської міської ради з листом №05-04-02756, в якому просив терміново повернути проект землеустрою, висновок державної експертизи та витяг із Державного земельного кадастру, у зв'язку із чим листом від 19 січня 2016 року позивачу повернуто вищевказані документи.
Крім того, матеріали справи містять технічний паспорт на житловий будинок в стадії будівництва за адресою: м.Старокостянтинів, вул. І.Франка, 43, виготовлений 14 жовтня 2010 року, у відомостях про власника будинку вказано, що право власності не зареєстровано, а також витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку №НВ-6800917062014 від 20 січня 2014 року, у якому вказано, що земельна ділянка з кадастровим номером 6810800000:01:006:0026, що знаходиться у м. Старокостянтинів по вул. І.Франка,43, площею 0,3500га віднесена до категорії земель житлової та громадської забудови, вид використання земельної ділянки - для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку, інформація щодо форми власності відсутня.
Також до матеріалів справи долучений регламент Старокостянтинівської міської ради 7 скликання, затверджений рішенням 2 сесії Старокостянтинівської міської ради №3 від 04 грудня 2015 року.
У відповідності до частини 1 статті 4 Регламенту для встановлення і закріплення порядку скликання і проведення сесій ОСОБА_2, принципів формування органів ОСОБА_2, визначення процедури окремих видів діяльності ОСОБА_2, її органів, посадових осіб відповідно до їх повноважень, ОСОБА_2 приймає Регламент.
Статтею 20 Регламенту передбачено, що рада проводить свою роботу сесійно. ОСОБА_2 - це форма роботи ОСОБА_2 як представницького органу, яка складається з пленарних засідань, а також засідань постійних комісій ОСОБА_2.
Чергові сесії скликаються, як правило, раз на місяць, відповідно до плану роботи ОСОБА_2. Крім чергових сесій ОСОБА_2, визначених планом роботи ОСОБА_2, ініціатори в порядку визначеному законом можуть скликати позачергові сесії ОСОБА_2, якщо до першого пленарного засідання найближчої чергової сесії ОСОБА_2 слід очікувати чотири та більше робочих днів (частини 1, 2 статті 23 Регламенту).
У відповідності до статті 24 Регламенту порядок денний сесії ОСОБА_2 формує міський голова після проведення консультацій з Погоджувальною радою та відповідно до:
1.1. затвердженого ОСОБА_2 плану роботи ОСОБА_2;
1.2. пропозицій міського голови (секретаря Ради);
1.3. пропозицій депутатських фракцій (груп), постійних комісій, депутатів:
1.4. пропозицій виконавчого комітету;
1.5. пропозицій, внесених у порядку місцевих ініціатив, громадських слухань, петицій.
Пропозиція щодо кожного питання, яке пропонується включити до проекту порядку денного сесії, подається з проектом рішення, яке пропонується прийняти за цією пропозицією, підготовленим згідно з вимогами цього Регламенту. Проекти рішень проходять попереднє обговорення депутатами, постійними комісіями, іншими зацікавленими сторонами на Інтернет ресурсах ОСОБА_2 (частина 4 статті 24 Регламенту).
У відповідності до статті 25 Регламенту пропозиції щодо питань на розгляді раді можуть вносити суб'єкти владних повноважень, визначених законодавством, а також громадяни України - члени територіальної громади в порядку, визначеному законодавством, статутом громади та рішеннями ради. Ініціатор внесення є автором проекту рішення. Ініціатор внесення має право на визначення (заміну) доповідача. Підставою для розгляду питання в раді, залежно від того, хто із суб'єктів є ініціатором, можуть бути: розпорядження міського голови; звернення постійної комісії до міського голови з наданням витягу з протоколу її засідання, на якому прийнято рішення щодо внесення питання на розгляд ради; письмове звернення депутата, голови місцевої державної адміністрації, голови районної ради, голови обласної ради до міського голови; письмове звернення депутатської фракції до міського голови, підписане її керівниками; рішення виконавчого комітету ради про внесення питання на розгляд ради; протокол проведення відповідно до вимог Статуту територіальної громади загальних зборів громадян, на яких прийнято рішення про місцеву ініціативу; рішення громадських слухань.
Згідно частини 2 статті 41 Регламенту рішення ОСОБА_2 приймається на її пленарному засіданні. Рішення вважається прийнятим, якщо за таке рішення проголосувало не менш як 18 депутатів або 17 депутатів і міський голова. Депутат, що був відсутній під час голосування, не може подати свій голос після завершення голосування. Також депутат не має права відкликати свій голос після голосування.
Враховуючи вищевикладені обставини справи, колегія суддів Рівненського апеляційного господарського суду вважає за необхідне зазначити наступне.
За приписами статті 2 Земельного кодексу України земельними відносинами є суспільні відносини щодо володіння, користування і розпорядження землею, суб'єктами в яких виступають громадяни, юридичні особи, органи місцевого самоврядування та органи державної влади, а об'єктами - землі в межах території України, земельні ділянки та права на них, у тому числі на земельні паї (частки).
Відповідно до частини 1 статті 13 Конституції України земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об'єктами права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією.
Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні" визначено систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування.
Статтею 26 вищевказаного Закону встановлено, що виключною компетенцією міських рад є вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.
Відповідно до частини 1 статті 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону.
Згідно частини 1 статті 122 Земельного кодексу України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб. Положення аналогічного змісту стосовно повноважень по наданню земельних ділянок у постійне користування були закріплені частиною 1 статті 122 вказаного кодексу в редакції, чинній на момент надання позивачу дозволу на розробку проекту відведення.
Статтею 123 Земельного кодексу України у вищевказаній редакції був визначений порядок надання земельних ділянок у постійне користування юридичним особам. Так, надання земельних ділянок юридичним особам у постійне користування здійснюється на підставі рішень органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування за проектами відведення цих ділянок. Юридична особа, зацікавлена в одержанні земельної ділянки у постійне користування із земель державної або комунальної власності, звертається з відповідним клопотанням до районної, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій або сільської, селищної, міської ради. До клопотання про відведення земельної ділянки додаються матеріали, передбачені частиною п'ятнадцятою статті 151 цього Кодексу, документи, що обґрунтовують її розмір, призначення та місце розташування. Відповідна районна державна адміністрація або сільська, селищна, міська рада розглядає клопотання у місячний строк і дає згоду на розроблення проекту відведення земельної ділянки. Проект відведення земельної ділянки погоджується із землекористувачем, органом по земельних ресурсах, природоохоронним і санітарно-епідеміологічним органами, органами архітектури та охорони культурної спадщини і після одержання висновку державної землевпорядної експертизи по об'єктах, які їй підлягають, подається до відповідної державної адміністрації або сільської, селищної, міської ради, які розглядають його у місячний строк і, в межах своїх повноважень, визначених цим Кодексом, приймають рішення про надання земельної ділянки. Відмову органів місцевого самоврядування або органів виконавчої влади у наданні земельної ділянки в користування або залишення клопотання без розгляду в установлений строк може бути оскаржено в судовому порядку. Рішення про відмову у наданні земельної ділянки в користування має містити мотивовані пояснення з посиланням на відповідні положення нормативно-правових актів, затвердженої містобудівної документації та документації із землеустрою.
Стаття 123 Земельного кодексу України у чинній редакції також передбачає, що відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування у двотижневий строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, а в разі необхідності здійснення обов'язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи приймає рішення про надання земельної ділянки у користування. Підставою відмови у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише його невідповідність вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів. Відмова органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у наданні земельної ділянки у користування або залишення клопотання без розгляду можуть бути оскаржені до суду.
Предметом спору у даній справі є вимога позивача про зобов'язання відповідачів вжити заходи по включенню до порядку денного чергової сесії питання про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для обслуговування об'єкта незавершеного будівництва - 32-квартирного житлового будинку, що знаходиться у державній власності.
З дослідженого місцевим господарським судом та перевіреного судом апеляційної інстанції вбачається, що рішенням 16 сесії Старокостянтинівської міської ради №24 від 25 травня 2007 року, зокрема пунктом 13 вирішено надати регіональному відділенню ФДМУ по Хмельницькій області дозвіл на розробку проекту відведення земельної ділянки площею 3500 м.кв. по вул.І.Франка, 43 для будівництва багатоквартирного житлового будинку.
На виконання вищевказаного рішення Старокостянтинівським районним виробничим підрозділом Хмельницької регіональної філії ДП "Центр державного земельного кадастру" було виготовлено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки Регіональному відділенню ФДМУ по Хмельницькій області для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку, яка розташована у м.Старокостянтинів, вул.І.Франка,43, який разом із заявою від 19 квітня 2016 року наданий Старокостянтинівській міській раді на затвердження.
Порядок скликання і проведення сесій Старокостянтинівської міської ради, принципів формування органів ради, визначення процедури окремих видів діяльності ради, її органів, посадових осіб відповідно до їх повноважень, визначений Регламентом Старокостянтинівської міської ради 7 скликання, затвердженим рішенням 2 сесії Старокостянтинівської міської ради №3 від 04 грудня 2015 року.
Так, у відповідності до статті 24 Регламенту порядок денний сесії ОСОБА_2 формує міський голова після проведення консультацій з Погоджувальною радою та відповідно до:
1.1. затвердженого ОСОБА_2 плану роботи ОСОБА_2;
1.2. пропозицій міського голови (секретаря Ради);
1.3. пропозицій депутатських фракцій (груп), постійних комісій, депутатів;
1.4. пропозицій виконавчого комітету;
1.5. пропозицій, внесених у порядку місцевих ініціатив, громадських слухань, петицій.
Пропозиція щодо кожного питання, яке пропонується включити до проекту порядку денного сесії, подається з проектом рішення, яке пропонується прийняти за цією пропозицією, підготовленим згідно з вимогами цього Регламенту. Проекти рішень проходять попереднє обговорення депутатами, постійними комісіями, іншими зацікавленими сторонами на Інтернет ресурсах ОСОБА_2 (частина 4 статті 24 Регламенту).
У відповідності до статті 25 Регламенту пропозиції щодо питань на розгляді раді можуть вносити суб'єкти владних повноважень, визначених законодавством, а також громадяни України - члени територіальної громади в порядку, визначеному законодавством, статутом громади та рішеннями ради. Ініціатор внесення є автором проекту рішення. Ініціатор внесення має право на визначення (заміну) доповідача. Підставою для розгляду питання в раді, залежно від того, хто із суб'єктів є ініціатором, можуть бути: розпорядження міського голови; звернення постійної комісії до міського голови з наданням витягу з протоколу її засідання, на якому прийнято рішення щодо внесення питання на розгляд ради; письмове звернення депутата, голови місцевої державної адміністрації, голови районної ради, голови обласної ради до міського голови; письмове звернення депутатської фракції до міського голови, підписане її керівниками; рішення виконавчого комітету ради про внесення питання на розгляд ради; протокол проведення відповідно до вимог Статуту територіальної громади загальних зборів громадян, на яких прийнято рішення про місцеву ініціативу; рішення громадських слухань.
Згідно частини 2 статті 41 Регламенту рішення ОСОБА_2 приймається на її пленарному засіданні. Рішення вважається прийнятим, якщо за таке рішення проголосувало не менш як 18 депутатів або 17 депутатів і міський голова.
Судами обох інстанцій встановлено, що питання про надання земельної ділянки площею 3500 м.кв. по вул.І.Франка,43. у постійне користування позивачу розглядалось на засіданні постійної комісії Старокостянтинівської міської ради 7 скликання з питань будівництва, регулювання земельних відносин та охорони навколишнього природного середовища, яке відбулось 01 серпня 2016 року (протокол № 5). За результатами розгляду комісією прийнято рішення про відмову у наданні в постійне користування Регіональному відділенню ФДМУ вказаної земельної ділянки.
В подальшому рішенням 8 сесії Старокостянтинівської міської ради №20 від 12 серпня 2016 року, зокрема пунктом 5, що було прийнято за результатами розгляду звернення позивача від 19 квітня 2016 року, було вирішено відмовити регіональному відділенню ФДМУ по Хмельницькій області у наданні в постійне користування земельної ділянки площею 3500 м.кв. по вул. І.Франка,43 для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку, в зв'язку з відсутністю правовстановлюючого документа на об'єкт нерухомого майна.
Таким чином, місцевим господарським судом було правомірно зазначено, що проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки Регіональному відділенню ФДМУ по Хмельницькій області для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку, яка розташована у м.Старокостянтинів, вул.І.Франка,43, вже був розглянутий на сесії Старокостянтинівської міської ради, і за результатами такого розгляду прийнято рішення про відмову у наданні земельної ділянки. Як вірно зазначив місцевий суд, вказане рішення є чинним та в судовому прядку не оскаржувалось.
Доводи апелянта щодо того, що він не звертався до Старокостянтинівської міської ради з приводу надання земельної ділянки в постійне користування, тому позивач вважає, що міська рада ухиляється від вчинення необхідних дій, колегія суддів до уваги не приймає з огляду на наступне.
Як вбачається із змісту долучених до матеріалів справи заяв позивача від 24 квітня 2007 року та від 19 квітня 2016 року, з якими останній звертався до Старокостянтинівської міської ради з метою отримання дозволу на розробку проекту відведення земельної ділянки площею 3500 м.кв. по вул.І.Франка, 43 для будівництва багатоквартирного житлового будинку, а в подальшому з метою його затвердження, позивач не вказував на яких умовах він просить надати земельну ділянку (у власність, постійне користування чи в оренду). Відсутні вказані відомості і у рішенні Старокостянтинівської міської ради №24 від 25 травня 2007 року про надання дозволу на розробку проекту відведення земельної ділянки, а також у проекті відведення.
Також колегія суддів звертає увагу на той факт, що з будь-якими іншими заявами про надання земельної ділянки під об'єкт незавершеного будівництва державної власності "32-квартирний житловий будинок", м.Старокостянтинів, вул.І.Франка, 43 позивач до Старокостянтинівської міської ради не звертався.
За таких обставин, відсутні підстави стверджувати, що на сесії Старокостянтинівської міської ради, яка відбулась 12 серпня 2016 року, було розглянуто якесь інше питання, ніж те, що просить включити до порядку денного позивач.
Саме лише незазначення у рішенні Старокостянтинівської міської ради №20 від 12 серпня 2016 року, а саме в пунктів 5, про відмову у затвердженні проекту відведення земельної ділянки жодним чином не свідчить про те, що вказаний проект радою не розглядався, оскільки наслідком відмови у затвердженні проекту відведення є відмова у наданні земельної ділянки в постійне користування, про що і вказано у рішенні.
Враховуючи вищевикладене, місцевий господарський суд прийшов до правильного висновку про безпідставність та необґрунтованість позовних вимог, а відтак у позові відмовлено правомірно.
Таким чином, доводи позивача, викладені у апеляційній скарзі, є безпідставними, необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.
Місцевим господарським судом повністю з'ясовані обставини, що мають значення для справи. Висновки, викладені у рішенні місцевого господарського суду, відповідають обставинам справи. Судом не порушені та правильно застосовані норми матеріального та процесуального права.
За таких обставин підстав для зміни, скасування рішення місцевого господарського суду, визначених статтею 104 ГПК України, не вбачається.
Керуючись ст.ст. 33, 34, 99, 101, 103, 105 ГПК України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Рішення господарського суду Хмельницької області від 26.06.17 р. у справі №924/413/17 залишити без змін, апеляційну скаргу Регіонального відділення Фонду державного майна України по Хмельницькій області - без задоволення.
Постанова набирає законної сили з дня її прийняття.
Постанову апеляційної інстанції може бути оскаржено у касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня набрання постановою апеляційного господарського суду законної сили.
Справу № 924/413/17 повернути господарському суду Хмельницької області.
Головуючий суддя Мамченко Ю.А.
Суддя Саврій В.А.
Суддя Дужич С.П.
Суд | Рівненський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 13.09.2017 |
Оприлюднено | 15.09.2017 |
Номер документу | 68853893 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Рівненський апеляційний господарський суд
Мамченко Ю.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні