Копія
Справа № 822/2352/17
У Х В А Л А
про відмову забезпечення адміністративного позову
14 вересня 2017 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд
в складі:головуючого-суддіШевчука О.П. при секретаріБачку А.М. за участі:представника позивача розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання про забезпечення позову по адміністративній справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Буд-Трейд" до управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Волинській області про визнання протиправним і скасування рішення №55 від 19 червня 2017 року, -
В С Т А Н О В И В :
Товариство з обмеженою відповідальністю "Буд-Трейд" звернулось в Хмельницький окружний адміністративний суд з позовом до Державної архітектурно-будівельної інспекції України, управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Волинській області про визнання протиправним і скасування рішення №55 від 19 червня 2017 року.
Одночасно з позовною заявою, 30 серпня 2017 року товариством з обмеженою відповідальністю "Буд-Трейд" подано клопотання про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову, в якому позивач просить суд забезпечити позов шляхом зупинення дії оскаржуваного рішення головного інспектора будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Волинській області Рибацького В.М. №55 від 19 червня 2017 року про скасування містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 18 березня 2016 року №62-44а-16(м) на "Нове будівництво комерційно-ділового центру з житловими приміщеннями у верхніх поверхах (внесення змін) за адресою: м. Луцьк, пр. Волі, 44а".
В судовому засіданні представник позивача заявлене клопотання про забезпечення позову підтримав.
Належним чином повідомлений про розгляд справи відповідач в судове засідання повноважного представника не направив, на адресу суду подав клопотання про розгляд справи за його відсутності.
Заслухавши пояснення представника позивача, вивчивши доводи клопотання, суд дійшов наступних висновків.
В силу ч.1 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
Забезпечення позову - це сукупність процесуальних дій, які гарантують виконання судового рішення в разі задоволення позовних вимог.
Частиною 1 ст.117 КАС України визначені підстави для вжиття заходів забезпечення позову, а саме суд за клопотанням позивача або з власної ініціативи може постановити ухвалу про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову, якщо існує очевидна небезпека заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача до ухвалення рішення в адміністративній справі, або захист цих прав, свобод та інтересів стане неможливим без вжиття таких заходів, або для їх відновлення необхідно буде докласти значних зусиль та витрат, а також якщо очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень.
Згідно з п.17 постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України №2 від 06 березня 2008 року "Про практику застосування адміністративними судами окремих положень Кодексу адміністративного судочинства України під час розгляду адміністративних справ" в ухвалі про забезпечення позову суд повинен навести мотиви, з яких він дійшов висновку про існування очевидної небезпеки заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача до ухвалення рішення в адміністративній справі, або захист цих прав, свобод та інтересів стане неможливим без вжиття таких заходів, або для їх відновлення необхідно буде докласти значних зусиль та витрат, а також вказати ознаки, які свідчать про очевидність протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень.
Суд, при розгляді клопотання про забезпечення позову повинен у кожному випадку, виходячи з конкретних доказів, встановити, чи є хоча б одна з передбачених ст.117 КАС України обставин, і оцінити, чи не може застосуванням заходів забезпечення позову бути завдано ще більшої шкоди, ніж та, якій можна запобігти.
При прийнятті рішення суд враховує пов'язаність заходів щодо забезпечення позову з його предметом, співмірність таких заходів заявленим позовним вимогам і відповідність виду забезпечення позову позовним вимогам.
Проте, суд не встановив та позивачем не надані докази на підтвердження наявності жодної з обставин, передбачених ч.1 ст.117 КАС України, за наявності яких суд може вжити заходи забезпечення позову.
Факт протиправності рішення головного інспектора будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Волинській області №55 від 19 червня 2017 року, яке є предметом оскарження, потребує доведення та встановлення судом шляхом повного, всебічного та об'єктивного дослідження всіх зібраних доказів в судовому засіданні.
Інститут забезпечення адміністративного позову є запобіжною мірою і може застосовуватись виключно у випадках, встановлених ст.117 КАС України, що позивачем доведено не було.
Таким чином, задоволення клопотання позивача про забезпечення позовних вимог не відповідає критеріям розумності, обґрунтованості і адекватності, збалансованості інтересів учасників спірних правовідносин та не відповідає інституту забезпечення позову в адміністративному процесі.
Враховуючи наведене вище, клопотання товариства з обмеженою відповідальністю "Буд-Трейд" про забезпечення позову необхідно залишити без задоволення.
Керуючись ст.ст.117, 118, 160, 165, 167, 186, 254 КАС України, суд, -
У Х В А Л И В :
Клопотання товариства з обмеженою відповідальністю "Буд-Трейд" про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову в справі №822/2352/17 - залишити без задоволення.
Копію ухвали надіслати сторонам, які беруть участь у справі.
Ухвала суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.
Ухвала набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.
Повний текст ухвали виготовлений 14.09.2017 року, 15:35.
Суддя /підпис/О.П. Шевчук "Згідно з оригіналом" Суддя О.П. Шевчук
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.09.2017 |
Оприлюднено | 17.09.2017 |
Номер документу | 68900961 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Шевчук О.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні