Україна
Донецький окружний адміністративний суд
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
11 вересня 2017 р. Справа №805/2377/17-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1
Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Аляб'єва І.Г., при секретарі судового засідання Филиппенко М.С.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю Донтеплострой про стягнення заборгованості,
в с т а н о в и в :
У червні 2017 року до Донецького окружного адміністративного суду надійшов позов Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області (далі - Управління ДФС) до Товариства з обмеженою відповідальністю Донтеплострой (далі - Товариство) у якому просили стягнути з рахунків у банківських установах суму коштів у розмірі 809 667,61 гривень в рахунок погашення податкового боргу.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що за Товариством, обліковується заборгованість перед бюджетом в сумі 809 667,61 гривень, що виникла в результаті несплати платником податків узгоджених податкових зобов'язань з податку на додану вартість (ПДВ). Просили задовольнити адміністративний позов.
Представники сторін до судового засідання не з`явилися, про дату, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином. Про причини неявки суд не повідомили.
Відповідно до приписів статті 33 Кодексу адміністративного судочинства (далі - КАС) України повістки про виклик у суд надсилаються особам, які беруть участь у справі, свідкам, експертам, спеціалістам, перекладачам, а повістки-повідомлення - особам, які беруть участь у справі, з приводу вчинення процесуальних дій, у яких участь цих осіб не є обов'язковою.
Судовий виклик або судове повідомлення осіб, які беруть участь у справі, свідків, експертів, спеціалістів, перекладачів здійснюється рекомендованою кореспонденцією (листом, телеграмою), кур'єром із зворотною розпискою за адресами, вказаними цими особами, або шляхом надсилання тексту повістки, складеного відповідно до статті 34 цього Кодексу факсимільним повідомленням (факсом, телефаксом), електронною поштою, телефонограмою, опублікування у друкованому засобі масової інформації.
Згідно з частиною восьмою статті 35 КАС України вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до відповідного державного реєстру, або за адресою, яка зазначена її представником, і це підтверджується підписом відповідної службової особи.
Згідно із статтею 41 КАС України суд під час судового розгляду адміністративної справи здійснює повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу.
У разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
За таких обставин суд дійшов висновку про можливість розгляду справи у відкритому судовому засіданні без фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу.
Розглянувши матеріали справи, вирішивши питання, чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, суд встановив наступне.
Відповідач, Товариство з обмеженою відповідальністю Донтеплострой , код за ЄДРПОУ 38263846, зареєстровано в якості юридичної особи в установленому законом порядку та перебуває на обліку у Маріупольській ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області.
Станом на 12 червня 2017 року у Товариства наявна заборгованість перед бюджетом на загальну суму 809 667,61 гривень, яка виникла в період з 19 січня 2017 року по 22 травня 2017 року з причини несплати грошових зобов'язань, які є як самостійно задекларованими у податкових деклараціях, уточнюючих розрахунках по деклараціям з ПДВ, а також на підставі нарахованих податковими повідомленнями - рішеннями штрафних санкцій з ПДВ, у тому числі: 1 897,58 гривень - уточнюючий розрахунок по декларації ПДВ № 9001895071 від 01 листопада 2016 року; 60 251,94 гривень - податкове повідомлення - рішення № 0000051200 від 06 лютого 2017 року; 156785,00 гривень - податкове повідомлення - рішення № 0000141200 від 09 лютого 2017 року; 83 333,00 гривень - податкова декларація по ПДВ № 9068362736 від 18 квітня 2017 року; 277 991,25 гривень - податкове повідомлення - рішення № 0000131200 від 09 лютого 2017 року; 16 667,00 гривень - уточнюючий розрахунок по декларації ПДВ № 9092186673 від 01 березня 2017 року; 16 667,00 гривень - уточнюючий розрахунок по декларації ПДВ № 9094007337 від 01 березня 2017 року; 145 482,00 гривень - уточнюючий розрахунок по декларації ПДВ № 9094085590 від 01 березня 2017 року; сума пені, яка нарахована відповідно пп. 129.1.2 статті 129 Податкового кодексу України у розмірі 50 592,84 гривень.
За наслідками перевірки судом інформації, що міститься у Автоматизованій системі Діловодство спеціалізованого суду позовних заяв ТОВ Донтеплострой в період з 01 січня 2015 року по 15 вересня 2017 року з приводу оскарження вищезазначених податкових - повідомлень рішень до суду не надходило.
Судом також встановлено наступне.
Товариством до податкового органу 01 листопада 2016 року поданий уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з ПДВ № 9001895071. По зазначеній податковій декларації зазначено суму ПДВ, яка підлягає сплаті до державного бюджету у розмірі 21 140,00 гривень та суму штрафу у розмірі 634,00 гривень, нараховану платником податків самостійно, у зв'язку з виправленням помилки. У зв'язку із зменшенням боргу минулих років відповідно до черговості його виникнення залишок становить 1 897,58 гривень.
Маріупольською ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області було проведено камеральну перевірку даних задекларованих в податковій звітності з податку на додану вартість за жовтень 2016 року та з питань дотримання умов щодо реєстрації, у порядку визначеному законодавством, в ЄРПН податкових накладних та/або розрахунків коригувань складених у вересні - жовтні 2016 року ТОВ Донтеплострой , про що складено Акт перевірки № 1644/05-83-12-12-1/38263846 від 14 грудня 2016 року.
Маріупольською ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області винесено податкові повідомлення - рішення, а саме:
№0000051200 від 06 лютого 2017 року на суму 60 251,94 гривень, яке спрямовано на адресу платника листом з повідомленням, та відповідно до поштового повідомлення про вручення, вручене 14 лютого 2017 року;
№0000141200 від 09 лютого 2017 року на суму 156 785,00 гривень (за податковими зобов'язаннями у сумі 125 428,00 гривень та за штрафними санкціями у сумі 31 357,00 гривень, яке спрямовано на адресу платника листом з повідомленням, та відповідно до поштового повідомлення про вручення, вручене 10 березня 2017 року.
18 квітня 2017 року Товариством подано звітну податкову декларацію з ПДВ № 9068362736. По зазначеній податковій декларації зазначено суму податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню за підсумками поточного звітного (податкового) періоду у розмірі 83 333,00 гривень. По вказаній декларації не сплачено узгоджені податкові зобов'язання.
Також, Маріупольською ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області було проведено камеральну перевірку даних задекларованих в податковій звітності з податку на додану вартість за вересень 2016 року ТОВ Донтеплострой , про що складено Акт перевірки № 1628/05- 83-12-12-1/38263846 від 14 грудня 2016 року.
Маріупольською ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області винесено податкове повідомлення - рішення №0000131200 від 09 лютого 2017 року на суму 277 991,25 гривень (за податковими зобов'язаннями у сумі 222 393,00 гривень, за штрафними санкціями у сумі 55 598,25 гривень), яке спрямовано на адресу платника листом з повідомленням, та відповідно до поштового повідомлення про вручення, вручене 10 березня 2017 року;
01 березня 2017 року Товариством поданий уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з ПДВ № 9092186673. По зазначеній податковій декларації зазначено суму від'ємного значення до зменшення на погашення боргу з податку на додану вартість у розмірі 16 667,00 гривень.
Відповідно до уточнюючого розрахунку податкових зобов'язань з ПДВ № 9094007337 від 01 березня 2017 року Товариством зазначено суму від'ємного значення до зменшення на погашення боргу з податку на додану вартість у розмірі 16 667,00 гривень.
Згідно з уточнюючим розрахунком податкових зобов'язань з податку на додану вартість № 9094085590 від 01 березня 2017 року Товариством зазначено суму податку на додану вартість, яка підлягає сплаті до державного бюджету у розмірі 127 151,00 гривень та суму штрафу у розмірі 3 815,00 гривень, нарахованих платником податків самостійно у зв'язку з виправленням помилки, а також суму від'ємного значення до зменшення на погашення боргу з податку на додану вартість у розмірі 145 482,00 гривень
Оскільки платник податків несвоєчасно сплачував податкові зобов'язання, у відповідності до п.129.4 ст.129 ПК України Відповідачу було нараховано пеню в розмірі 50 592,84 гривень.
Загальна сума податкового боргу ТОВ Донтеплострой , яка підлягає стягненню становить 809 667,61 гривень.
Задовольняючи цей адміністративний позов, суд виходить з такого.
Спірні правовідносини врегульовані нормами Податкового кодексу (далі - ПК) України.
Відповідно до статті 1 ПК України, цей Кодекс регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Цим Кодексом визначаються функції та правові основи діяльності контролюючих органів, визначених пунктом 41.1 статті 41 цього Кодексу, та центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Відповідно до п.п.14.1.175 пункту 14.1 статті 14 ПК України, податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Відповідно пункту 15.1 статті 15 ПК України, платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.
Згідно із приписами статті 19-1 ПК України контролюючі органи виконують такі функції: здійснюють адміністрування податків, зборів, платежів, у тому числі проводять відповідно до законодавства перевірки та звірки платників податків; контролюють своєчасність подання платниками податків та платниками єдиного внеску передбаченої законом звітності (декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків, зборів, платежів), своєчасність, достовірність, повноту нарахування та сплати податків, зборів, платежів; здійснюють контроль у сфері виробництва, обігу та реалізації підакцизних товарів, контроль за їх цільовим використанням, забезпечують міжгалузеву координацію у цій сфері; здійснюють заходи щодо запобігання та виявлення порушень законодавства у сфері виробництва та обігу спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів; забезпечують контроль за дотриманням суб'єктами господарювання, які провадять роздрібну торгівлю тютюновими виробами, вимог законодавства щодо максимальних роздрібних цін на тютюнові вироби, встановлених виробниками або імпортерами таких виробів; забезпечують контроль за дотриманням суб'єктами господарювання, які провадять оптову або роздрібну торгівлю алкогольними напоями, вимог законодавства щодо мінімальних оптово-відпускних або роздрібних цін на такі напої; здійснюють погашення податкового боргу, стягнення своєчасно ненарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів.
Статтею 41 ПК України визначено, що контролюючими органами є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову, державну митну політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового та митного законодавства, законодавства з питань сплати єдиного внеску та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган (далі - центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику), його територіальні органи.
Органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється.
Таким чином, ГУ ДФС у Донецькій області, в розумінні норм Податкового кодексу України є контролюючим органом, який має право стягувати з платників податків суми податкового боргу.
Відповідно до приписів статті 54 ПК України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.
Пунктом 54.3 статті 54 ПК України передбачено, що контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов'язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган (п.п. 54.3.1).
Згідно із статтею 57 ПК України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Пунктом 57.3 вказаної статті передбачено, що у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов'язання платник податків зобов'язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.
Пунктом 58.2 статті 58 ПК України визначено, що податкове повідомлення-рішення надсилається (вручається) за кожним окремим податком, збором та/або разом із штрафними санкціями, передбаченими цим Кодексом, а також за кожною штрафною (фінансовою) санкцією за порушення норм іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на такий контролюючий орган, та/або пенею за порушення строків розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) фізичній особі, якщо його вручено їй особисто чи її представникові, надіслано на адресу за місцем проживання або останнього відомого місцезнаходження фізичної особи з повідомленням про вручення або у порядку, визначеному пунктом 42.4 статті 42 цього Кодексу. У такому самому порядку надсилаються податкові вимоги та рішення про результати розгляду скарг.
Відповідно до статті 59 ПК України У разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Податкова вимога може надсилатися (вручатися) контролюючим органом за місцем обліку платника податків, в якому обліковується податковий борг платника податків.
Податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання.
Податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення грошового зобов'язання та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов'язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.
Відповідно до приписів статті 95 ПК України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
Судом встановлено, що податковим органом на адресу Товариства направлена вимога від 02 грудня 2016 року № 9988-17.
Пунктом 95.3 цієї статті визначено, що стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Відповідно до п. 20.1.34 ПК України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Відповідно до статті 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення адміністративного позову та стягнення з Товариства суми податкового - боргу.
Керуючись статтями 2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167, 185-186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
п о с т а н о в и в :
Адміністративний позов Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області про стягнення заборгованості - задовольнити.
Стягнути з рахунків у банках, обслуговуючих платника податків Товариство з обмеженою відповідальністю Донтеплострой (код за ЄДРПОУ 38263846) на користь Державного бюджету України суму податкового бору у розмірі 809 667 (вісімсот дев'ять тисяч шістсот шістдесят сім) гривень 61 копійку.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не буде подано.
У разі подання апеляційної скарги, постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили постановою за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя Аляб'єв І.Г.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.09.2017 |
Оприлюднено | 20.09.2017 |
Номер документу | 68977771 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Шишов Олег Олексійович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Шишов Олег Олексійович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Шишов Олег Олексійович
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Аляб'єв І.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні