ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
----------------------
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
19 вересня 2017 р.м.ОдесаСправа № 817/24/17
Категорія: 5.1.1 Головуючий в 1 інстанції: Вовченко О. А. Судова колегія Одеського апеляційного адміністративного суду у складі:
головуючого - Танасогло Т.М.,
суддів - Федусика А.Г.,
- Яковлєва О.В.,
розглянувши в порядку письмового провадження в м. Одесі адміністративну справу за апеляційною скаргою за апеляційною скаргою Державної податкової інспекції у м. Рівному Головного управління ДФС у Рівненській області на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 28 квітня 2017 року у справі за адміністративним позовом Державної податкової інспекції у м. Рівному Головного управління ДФС у Рівненській області до Юридичного департаменту Одеської міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - товариство з обмеженою відповідальністю "МЕГАПОЛІС ПЛЮС" про зобов'язання скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів ТОВ "МЕГАПОЛІС ПЛЮС" про зміну місцезнаходження,-
В С Т А Н О В И Л А :
03 січня 2017 року Державна податкова інспекція у м. Рівному Головного управління ДФС у Рівненській області (далі по тексту ДПІ у м. Рівному ГУ ДФС у Рівненській області, позивач) звернулась до Рівненського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Юридичного департаменту Одеської міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ТОВ "МЕГАПОЛІС ПЛЮС" про зобов'язання державного реєстратора Юридичного департаменту Одеської міської ради, скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів ТОВ "МЕГАПОЛІС ПЛЮС" про зміну місцезнаходження ТОВ "МЕГАПОЛІС ПЛЮС" (код ЄДРПО 33017215) з м. Одеса, вул. Новікова, буд.5, кв.(офіс) 23 на м. Рівне, вул. Д.Галицького, 1.
На обґрунтування позовних вимог зазначає, що службовими особами позивача за результатами проведених заходів щодо встановлення фактичного місцезнаходження ТОВ "МЕГАПОЛІС ПЛЮС" встановлено відсутність даного підприємства за зареєстрованим місцезнаходженням, що вказує на недостовірність внесеної до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців інформації про місцезнаходження ТОВ "МЕГАПОЛІС ПЛЮС". Вказане унеможливлює здійснення ДПІ у м. Рівному ГУ ДФС у Рівненській області функцій щодо контролю за повнотою, достовірністю та своєчасністю сплати податкових платежів до бюджету, проведення перевірок, заходів із стягнення боргу, інших функцій, визначених Податковим кодексом України.
06 січня 2017 року ухвалою Рівненського окружного адміністративного суду відкрито провадження по адміністративній справі за позовом Державної податкової інспекції у м. Рівному Головного управління ДФС у Рівненській області до Юридичного департаменту Одеської міської ради про зобов'язання вчинення певних дій.
Ухвалою Рівненського окружного адміністративного суд від 13 лютого 2016 року адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у м.Рівному Головного управління ДФС у Рівненській області до Юридичного департаменту Одеської міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ТОВ "МЕГАПОЛІС ПЛЮС" про зобов'язання вчинення певних дій передано на підставі п.3 ч.1 ст.22 КАС України, на розгляд до Одеського окружного адміністративного суду.
03 квітня 2017 року, суддя Одеського окружного адміністративного суду Вовченко О.А., прийняти до свого провадження адміністративну справу № 817/24/17.
Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 28 квітня 2017 року в задоволенні адміністративного позову відмовлено.
Не погоджуючись з ухваленим у справі судовим рішенням, ДПІ у м. Рівному ГУ ДФС у Рівненській області звернулася до суду з апеляційною скаргою, в якій просить постанову суду скасувати та ухвалити нову, якою адміністративний позов задовольнити в повному обсязі.
Відповідно до приписів ст. 197 КАС України встановлено, що суд апеляційної інстанції, може розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на основі наявних у ній доказів, у разі відсутності клопотань від усіх осіб, які беруть участь у справі, про розгляд за їх участю, а також у разі неприбуття жодної з осіб, які беруть участь у справі, у судове засідання, хоча вони належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання.
Заслухавши суддю-доповідача, розглянувши матеріали справи та доводи апеляційної скарги ДПІ у м. Рівному ГУ ДФС у Рівненській області, перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах позовних вимог і доводів апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з таких підстав.
Судом першої інстанції встановлені наступні обставини справи.
ТОВ "МЕГАПОЛІС ПЛЮС" (код ЄДРПОУ:33017215) зареєстроване за місцезнаходженням: 33027, Рівненська область, м. Рівне, вул. Данила Галицького, 19, та перебуває на податковому обліку в ДПІ у м. Рівне Головного управління ДФС у Рівненській області, що підтверджено записами у Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с. 51-58).
Положеннями пп.16.1.11 п.16.1 ст. 16 ПК України, передбачено, що платник податків зобов'язаний: повідомляти контролюючі органи про зміну місцезнаходження юридичної особи.
З інформаційної довідки вбачається, що з 11.07.2016 року ТОВ "МЕГАПОЛІС ПЛЮС" змінено адресу місцезнаходження, а саме: м. Одеса, вул. Новікова, буд. 5 кв. (офіс) 23, на Рівненська область, м. Рівне, вулиця Данила Галицького 19, про що внесено запис про зміну місцезнаходження (місця проживання), що пов'язана зі зміною адміністративного району (а.с. 4).
09 серпня 2016 року старшим оперуповноваженим з ОВС О УГУ ДФС у Рівненській області Новіковим Р.К., подано рапорт начальнику оперативного управління ГУДФС у Рівненській області (а.с. 6), де зазначено, що було здійснено виїзд за адресою місцезнаходження ТОВ "МЕГАПОЛІС ПЛЮС": м. Рівне, вул. Данила Галицького 19 та встановлено, що за вказаною адресою знаходиться Бізнес центр в якому офісні приміщення здаються в оренду, яку надає МППФ "Промсервіс". Відповідно до листа МППФ "Промсервіс" № 132 від 08.08.2016 року, ТОВ "МЕГАПОЛІС ПЛЮС" серед орендарів відсутній.
З листа МППФ "Промсервіс" № 132 від 08.08.2016 року (а.с. 8), що надавався першому заступнику начальника ГУ ДФС у Рівненській області, вбачається, що серед орендарів приміщень в будівлі малого приватного підприємства-фірми "Промсервіс", що знаходиться в м. Рівне по вул. Д.Галицького 19, відсутні такі орендарі як ТОВ "МЕГАПОЛІС ПЛЮС" (код ЄДРПОУ 33017215). МППФ "Промсервіс" ніколи не перебувало в жодних господарських взаємовідносинах з ТОВ "МЕГАПОЛІС ПЛЮС".
Приписами пп. 19-1.1.45 п. 19-1.1 ст. 19 ПК України, визначено, що контролюючі органи виконують такі функції: звертаються до суду у випадках, передбачених законодавством.
Згідно п. 67.2 ст. 67 ПК України, контролюючі органи в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо: припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; відміни державної реєстрації припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
В зв'язку з наведеним, ДПІ у м. Рівному ГУ ДФС у Рівненській області звернулась до суду з позовом до Юридичного департаменту Одеської міської ради яким просить скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів про зміну місцезнаходження ТОВ "МЕГАПОЛІС ПЛЮС".
Відмовляючи в задоволенні позовних вимог позивача суд першої інстанції виходив з того, що відповідач діяв на підставі, в межах та у спосіб, що передбачені Конституцією і законами України, відповідно до наданих їм повноважень.
Колегія суддів апеляційної інстанції погоджується з висновками суду першої інстанції і не вбачає підстав для задоволення вимог апеляційної скарги з огляду на наступне.
В апеляційної скарзі вказується на те, що суд першої інстанції, перевіряючи Доводи апеляційної скарги обґрунтовує тим, що ТОВ "МЕГАПОЛІС ПЛЮС" фактично не змінювало свого місця знаходження на м м. Рівне, вул. Д.Галицького, 1, зміна адреси місцезнаходження відповідача, яка внесена до установчих документів та до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців є недостовірною та підлягає скасуванню.
Колегія суддів не погоджується з такими доводами апелянта з огляду на наступне.
Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців регулюються Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" від 15.05.2003 року № 755-IV зі змінами (далі Закон України № 755-IV).
Згідно п.4 ч. 1 ст. 1 Закону України 755-IV, державна реєстрація юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців (далі - державна реєстрація) - офіційне визнання шляхом засвідчення державою факту створення або припинення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, засвідчення факту наявності відповідного статусу громадського об'єднання, професійної спілки, її організації або об'єднання, політичної партії, організації роботодавців, об'єднань організацій роботодавців та їхньої символіки, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, зміни відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, про юридичну особу та фізичну особу - підприємця, а також проведення інших реєстраційних дій, передбачених цим Законом.
Відповідно до Закону України 755-IV, єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення державних органів та органів місцевого самоврядування, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб, громадські формування, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців з Єдиного державного реєстру (ч.1 ст. 7). Відомості про юридичну особу, …. вносяться до Єдиного державного реєстру на підставі: 1) відповідних заяв про державну реєстрацію; 2) документів, що подаються для проведення інших реєстраційних дій; 3) відомостей, отриманих у результаті інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами державних органів (ч.1 ст.9).
В Законі України 755-IV, зазначено перелік відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі. Серед інших зазначено і місцезнаходження юридичної особи (п.10 ч.2 ст. 9). Відомості, що містяться в Єдиному державному реєстрі, використовуються для ідентифікації юридичної особи або її відокремленого підрозділу, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, фізичної особи - підприємця, у тому числі під час провадження ними господарської діяльності та відкриття рахунків у банках та інших фінансових установах(ч.4 ст. 10).
Колегія суддів апеляційної інстанції зазначає, що як убачається з Витягу Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань ТОВ "МЕГАПОЛІС ПЛЮС" (а.с. 51-58), встановлено, що 11.07.2016 року, ОСОБА_4, Одеської філії Державного підприємства "Державний інститут судових економіко-правових та технічних експертних досліджень" проведено державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи: зміна місцезнаходження, зміна складу або інформації про засновника.
Суд апеляційної інстанції звертає увагу, що реєстраційні дії вчиняв не відповідач - юридичний департамент Одеської міської ради, а державний реєстратор самостійної юридичної особи Одеської філії Державного підприємства "Державний інститут судових економіко-правових та технічних експертних досліджень", яка не є підпорядкованою Юридичному департаменту Одеської міської ради.
Державна реєстрація змін до установчих документів здійснювалася у відповідності до приписів Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" в редакції чинній від 01.01.2016 року.
Приписами Закону України 755-IV (в редакції чинній від 01.01.2016 року), визначено перелік документів, які подаються для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи (ч. 4 ст. 17). Порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації, включає: 1) заповнення форми заяви про державну реєстрацію - у разі подання документів особисто заявником (за бажанням заявника); 2) прийом документів за описом - у разі подання документів у паперовій формі; 3) виготовлення копій документів в електронній формі - у разі подання документів у паперовій формі; 4) внесення копій документів в електронній формі до Єдиного державного реєстру; 5) перевірку документів на наявність підстав для зупинення розгляду документів; 6) перевірку документів на наявність підстав для відмови в державній реєстрації; 7) прийняття рішення про проведення реєстраційної дії - для громадських формувань, символіки та засвідчення факту наявності всеукраїнського статусу громадського об'єднання; 8) проведення реєстраційної дії (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови в державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; 9) формування та оприлюднення на порталі електронних сервісів виписки, результатів надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації та установчих документів юридичної особи (ч.2 ст.25). Розгляд документів, поданих для державної реєстрації та проведення інших реєстраційних дій, здійснюється у такі строки: щодо юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - протягом 24 годин після надходження документів, поданих для державної реєстрації та проведення інших реєстраційних дій, крім вихідних та святкових днів (п.1 ч.1 ст. 26).
Також колегія суддів зазначає, що в матеріалах справи відсутні та позивачем до суду апеляційної інстанції не надані докази які свідчать про допущені відповідачем порушення вимог Закону України 755-IV при проведенні реєстраційних дій при внесенні в ЄДР запису "зміна місцезнаходження ".
У відповідності до п. 67.2 ст. 67 ПК України, ДПІ у м. Рівному ГУ ДФС у Рівненській області, наділена повноваженням на звернення до суду з позовом стосовно скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
Відповідно до п.2 ч.1 ст. 25 Закону України 755-IV, державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі: судових рішень, що набрали законної сили та тягнуть за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі, а також що надійшли в електронній формі від суду або державної виконавчої служби відповідно до Закону України "Про виконавче провадження " щодо: визнання повністю або частково недійсними рішень засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу; визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи; заборони (скасування заборони) вчинення реєстраційних дій; накладення/зняття арешту корпоративних прав; зобов'язання вчинення реєстраційних дій; скасування реєстраційної дії/запису в Єдиному державному реєстрі; виділу юридичної особи; провадження у справах про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом, прийнятих відповідно до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом"; припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи; відміни державної реєстрації припинення юридичної особи; припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи; відміни державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця; відміни в порядку апеляційного/касаційного оскарження рішення суду, на підставі якого вчинено реєстраційну дію.
Отже, скасування державної реєстрації змін до установчих документів, внесення запису щодо скасування державної реєстрації може бути здійснене тільки державним реєстратором на підставі: судового рішення, що набрало законної сили та тягнуть за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі, а також що надійшли в електронній формі від суду або державної виконавчої служби щодо: скасування реєстраційної дії/запису в Єдиному державному реєстрі.
Однак, ДПІ у Рівному ГУ ДФС у Рівненській області не надано ані до суду першої інстанції, ані до суду апеляційної інстанції належних доказів надання до юридичного департаменту Одеської міської ради рішення суду що набрало законної сили про скасування реєстраційної дії/запису в Єдиному державному реєстрі від 11.07.2016 року про "зміни місцезнаходження" ТОВ "МЕГАПОЛІС ПЛЮС", та що відповідачем відмовлено у внесенні зазначених відомостей в Єдиний державний реєстр.
Відповідно до п.1 ч. 3 ст. 29 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань ", реєстраційна справа в паперовій формі зберігається у суб'єкта державної реєстрації за місцезнаходженням юридичної особи, громадського формування, фізичної особи - підприємця: щодо юридичної особи (крім громадського формування) та фізичної особи - підприємця - у виконавчих органах міської ради міст обласного та/або республіканського Автономної Республіки Крим значення, Київській, Севастопольській міських, районних, районних у містах Києві та Севастополі державних адміністраціях.
Згідно із ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Враховуючи проведені зміни фактичного місцезнаходження юридичної особи ТОВ "МЕГАПОЛІС ПЛЮС" від 11.07.2016 року, юридичним департаментом Одеської міської ради 03.08.2016 року було направлено реєстраційну справу до відповідного суб'єкта державної реєстрації - Управління забезпечення надання адміністративних послуг Рівненської міської ради, реєстраційну справу № 1 556 003251 ТОВ "МЕГАПОЛІС ПЛЮС", для постановки на облік. Реєстраційна справа прийнята Управлінням забезпечення надання адміністративних послуг Рівненської міської ради що підтверджено актом прийому передачі реєстраційної справи на зберігання від 06.12.2016 року № 2197 (а.с. 74-76).
З матеріалів справи убачається, що реєстраційна справа в паперовій формі ТОВ "МЕГАПОЛІС ПЛЮС" № 1 556 003251, з 06.12.2016 року зберігається в Управлінні забезпечення надання адміністративних послуг Рівненської міської ради.
З витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 18.04.2017 року (а.с. 51-58), вбачається, що місцезнаходження реєстраційної справи - управління забезпечення надання адміністративних послуг Рівненської міської ради (а.с. 54).
Приписами ч.1 ст. 2 КАС України визначено, що завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
Позивачем не заявлялися вимоги в адміністративному позові, щодо захисту прав та інтересів ДПІ у м. Рівному ГУ ДФС у Рівненській області у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку юридичного департаменту Одеської міської ради.
Враховуючи вищевикладене, суд апеляційної інстанції погоджується з судом першої інстанції щодо невстановлених правових підстав для зобов'язання саме державного реєстратора Юридичного департаменту Одеської міської ради, скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів ТОВ "МЕГАПОЛІС ПЛЮС" про зміну місцезнаходження ТОВ "МЕГАПОЛІС ПЛЮС" (код ЄДРПО 33017215) з м. Одеса, вул. Новікова, буд.5, кв.(офіс) 23 на м. Рівне, вул. Д.Галицького, 1.
Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення (ч. 1 ст. 71 КАС України), та згідно із ст. 86 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Надаючи оцінку правомірності дій та рішень органів владних повноважень, суд керується критеріями, закріпленими у ст.2 КАС України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури, встановлюючи при цьому чи прийняті (вчинені) ним рішення (дії): на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Отже колегія суддів апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції, що адміністративний позов Державної податкової інспекції у м. Рівному Головного управління ДФС у Рівненській області до Юридичного департаменту Одеської міської ради про зобов'язання державного реєстратора Юридичного департаменту Одеської міської ради, скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів ТОВ "МЕГАПОЛІС ПЛЮС" про зміну місцезнаходження ТОВ "МЕГАПОЛІС ПЛЮС" (код ЄДРПО 33017215) з м. Одеса, вул. Новікова, буд.5, кв.(офіс) 23 на м. Рівне, вул. Д.Галицького, 1 - не підлягає задоволенню.
На підставі викладеного, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції вірно застосував норми матеріального закону та вирішив справу по суті правильно, тому постанова суду першої інстанції в порядку ст.200 КАС України підлягає залишенню без змін, а апеляційна скарга - залишенню без задоволення.
Керуючись, ст.ст. 197, 198, 200, 205, 206 КАС України, колегія суддів,
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Рівному Головного управління ДФС у Рівненській області залишити без задоволення, а постанову Одеського окружного адміністративного суду від 28 квітня 2017 року залишити без змін.
Ухвала апеляційного суду набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій сторонам та може бути оскаржена безпосередньо до Вищого Адміністративного Суду України протягом двадцяти днів з дня складання її в повному обсязі.
Головуючий: Т.М.Танасогло
Суддя: А.Г.Федусик
Суддя: О.В.Яковлєв
Суд | Одеський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.09.2017 |
Оприлюднено | 25.09.2017 |
Номер документу | 68980164 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський апеляційний адміністративний суд
Танасогло Т.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні