Постанова
від 05.09.2017 по справі 401/1611/17
СВІТЛОВОДСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ

05.09.2017

копія

Справа № 401/1611/17

Провадження № 2-а/401/135/17

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 вересня 2017 року Світловодський міськрайонний суд Кіровоградської області в складі головуючого судді Волошиної Н.Л., за участю секретаря Фадєєвої О.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Світловодську справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Світловодської районної ради Кіровоградської області про визнання незаконними та скасування рішень, -

В С Т А Н О В И В:

19 червня 2017 року до суду звернулась ОСОБА_1 та просить суд визнати незаконним та скасувати рішення Світловодської районної ради Кіровоградської області № 191 від 24 лютого 2017 року Про передачу майна спільної власності територіальних громад сіл району у власність Великоандрусівської сільської ради ( об'єднаної територіальної громади) та № 217 від 28 квітня 2017 року Про внесення доповнень до рішення сесії районної ради від 24 лютого 2017 року № 191 Про передачу майна спільної власності територіальних громад сіл району у власність Великоандрусівської сільської ради ( об'єднаної територіальної громади) .

Доводи позову обґрунтовані наступним.

24 лютого 2017 року Світловодська районна рада Кіровоградської області ухвалила рішення № 191 , яким вирішено передати безоплатно зі спільної власності територіальних громад сіл Світловодського району у власність Великоандрусівської сільської ради ( об'єднаної територіальної громади) об'єкти та майно згідно з додатком.

Рішенням № 217 від 28 квітня 2017 року рада доповнила п. 2 попереднього рішення та ухвалила у зв'язку з утворенням Великоандрусівської територіальної громади, передачу майна, зазначеного у п. 1, здійснити одночасно з внесенням змін до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань в частині засновника стосовно юридичних осіб: Подорожненський навчально - виховний комплекс Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад Світловодської районної державної адміністрації Кіровоградської області , Великоандрусівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Світловодської районної державної адміністрації Кіровоградської області.

Однак оскільки Великоандрусівська об'єднана територіальна громада не має статусу юридичної особи, будь - які рішення відповідача щодо передачі їй майна є незаконними. Позивач вважає , що Світловодська районна рада при прийнятті оскаржуваного рішення діяла всупереч ч. 3 ст. 24 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , вийшла за межі власних повноважень, тому відповідні рішення підлягають скасуванню.

В судове засідання позивач не з'явилась, просила провести розгляд справи без її участі, про що подала відповідну заяву. Крім того представила додаткові пояснення до позову, у яких звертала увагу суду на те, що 16 вересня 2016 року рішенням Світловодської районної ради № 122 було утворено комунальний заклад Великоандрусівське НВО , до складу якого було включено Подорожненський НВК, але не в якості структурної одиниці. Вважає, що наступним кроком буде скорочення штатів та вивільнення працівників Подорожненського НВК, до числа яких вона відноситься, відтак оскаржувані рішення прямо порушують її права як працівника Подорожненського НВК.

Представник Світловодської районної ради Кіровоградської області Соловйов В.І. в судовому засіданні позовні вимоги ОСОБА_1 не визнав, вважає, що районна рада діяла в межах власних повноважень та у спосіб, передбачений Законом.

Вислухавши пояснення представника відповідача, дослідивши письмові матеріали справи, суд встановив наступні обставини та відповідні їм правовідносини.

24 лютого 2017 року сесія Світловодської районної ради ухвалила рішення № 191 Про передачу майна спільної власності територіальних громад сіл району у власність Великоандрусівської сільської ради ( об'єднаної територіальної громади) , згідно якого вирішено:

1.Передати безоплатно зі спільної власності територіальних громад сіл Світловодського району у власність Великоандрусівської сільської ради ( об'єднаної територіальної громади) об'єкти майна згідно з додатком.

2.Світловодській районній державній адміністрації здійснити приймання - передачу майна спільної власності територіальних громад відповідно до вимог чинного законодавства України в термін до 01 липня 2017 року.

3.Внести зміни до рішення районної ради від 15 листопада 2016 року № 150 Про внесення змін до рішення районної ради від 28 березня 2014 року № 293 Про затвердження переліку об'єктів спільної власності територіальних громад району .

4.Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію районної ради з питань промисловості, транспорту , будівництва, зв'язку, енергозабезпечення, торгівлі, побуту, комунальної власності та розвитку населених пунктів. (а.с. 4)

Додатком до зазначеного рішення є Перелік майна спільної власності територіальних громад сіл Світловодського району, що передається у власність Великоандрусівської сільської ради ( об'єднаної територіальної громади), до складу якого входять , крім іншого, будівлі шкіл. (а.с. 5)

Рішенням сесії Світловодської районної ради № 217 від 28 квітня 2017 року Про внесення доповнень до рішення сесії районної ради від 24 лютого 2017 року № 191 Про передачу майна спільної власності територіальних громад сіл району у власність Великоандрусівської сільської ради ( об'єднаної територіальної громади) вирішено пункт 2 рішення від 24 лютого 2017 року № 191 викласти в наступній редакції, а саме : У зв'язку з утворенням Великоандрусівської територіальної громади, передачу майна, зазначеного в п. 1 рішення, здійснити одночасно з внесенням змін до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань в частині зміни засновника стосовно наступних юридичних осіб: Подорожненський навчально - виховний комплекс Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад Світловодської районної державної адміністрації Кіровоградської області , Великоандрусівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Світловодської районної державної адміністрації Кіровоградської області.(а.с. 89-90)

Рішенням сесії Великоандрусівської сільської ради Світловодського району Кіровоградської області № 132 від 20 липня 2017 року Про затвердження актів приймання - передачі майна закладів освіти затверджено акти приймання - передачі майна закладів освіти, що перебувало у спільній власності територіальних громад сіл Світловодського району та знаходиться на території Великоандрусівської ОТГ у власність Великоандрусівської сільської ради ( об'єднаної територіальної громади). (а.с. 9)

Відповідно до ч. ч. 1, 3 ст. 24 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , правовий статус місцевого самоврядування в Україні визначається Конституцією України, цим та іншими законами, які не повинні суперечити положенням цього Закону. Органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.

П. 20 ч. 1 ст. 43 зазначеного Закону, до виключних повноважень районних та обласних рад віднесено вирішення в установленому законом порядку питань щодо управління об'єктами спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, що перебувають в управлінні районних і обласних рад.

Згідно ч. 1 ст. 60 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров'я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об'єкти, визначені відповідно до закону як об'єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження.

Ч. 4 наведеної норми передбачено, що районні та обласні ради від імені територіальних громад сіл, селищ, міст здійснюють управління об'єктами їхньої спільної власності, що задовольняють спільні потреби територіальних громад.

Відповідно до п. 10 Прикінцевих та перехідних положень цього Закону, з набранням чинності цим Законом майно, яке до прийняття Конституції України у встановленому законодавством порядку передане державою до комунальної власності адміністративно-територіальних одиниць та набуте ними на інших законних підставах, крім майна, що відчужене у встановленому законом порядку, є комунальною власністю відповідних територіальних громад сіл, селищ, міст.

Майно, передане до комунальної власності областей і районів, а також набуте на інших законних підставах, є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст, управління яким відповідно до Конституції України здійснюють районні та обласні ради або уповноважені ними органи. Відчуження зазначеного майна здійснюється лише за рішенням власника або уповноваженого ним органу.

За пропозицією сільських, селищних, міських рад районні, обласні ради повинні приймати рішення про передачу до комунальної власності відповідних територіальних громад окремих об'єктів, спільної власності територіальних громад, які знаходяться на їх території і задовольняють колективні потреби виключно цих територіальних громад.

Ухвалюючи оскаржувані рішення відповідач діяв в межах власних виключних повноважень, відтак підстави стверджувати про їх незаконність відсутні.

Крім того, суд звертає увагу на те, що зі змісту ст.. 6 КАС України вбачається, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.

Водночас суб'єктивна оцінка порушення права не є абсолютною.

У своїх додаткових поясненнях позивач наголошує на порушенні її прав як працівника Подорожненського НВК внаслідок ухвалення Світловодською районною радою Кіровоградської області оскаржуваних нею рішень, оскільки припускає майбутнє порушення її трудових прав з огляду на можливість скорочення штату працівників Подорожненського НВК.

Однак рішення, законність яких є предметом судового розгляду, не впливають на кількісний склад штатних одиниць навчального закладу, а стосуються майна територіальної громади.

Статтею 1 Закону України Про місцеве самоврядування визначено, що територіальною громадою є жителі, об'єднані постійним проживанням у межах села, селища, міста, що є самостійними адміністративно-територіальними одиницями, або добровільне об'єднання жителів кількох сіл, що мають єдиний адміністративний центр. Органами місцевого самоврядування, що представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ та міст є районні та обласні ради, а представницьким органом місцевого самоврядування є виборний орган (рада), який складається з депутатів і відповідно до закону наділяється правом представляти інтереси територіальної громади і приймати від її імені рішення.

Згідно з ч. 2 ст. 2 Закону України Про місцеве самоврядування , місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст.

Відповідно до ч.1 ст. 10 цього Закону сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

З аналізу вищезазначених норм права слід робити висновок, що здійснення представництва інтересів територіальної громади Законом покладений на відповідні представницькі органи - сільські, селищні, міські ради, відповідно звернення до суду в інтересах громади одним із її членів як фізичною особою є неналежним.

Зважаючи на викладене , дослідивши в повному об'ємі матеріали справи, оцінивши у сукупності всі докази, суд дійшов висновку про безпідставність заявлених позивачем вимог та необхідність відмови у їх задоволенні.

Питання про розподіл судових витрат суд вирішує на підставі ст. 94 КАС України.

Керуючись ст.ст. 17, 71, 72, 89, 90, 94, 98, 158-163 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

В задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 до Світловодської районної ради Кіровоградської області про визнання незаконними та скасування рішень про визнання незаконними та скасування рішень - відмовити.

Судові витрати у справі віднести на рахунок позивача.

Постанова може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подання через Світловодський міськрайонний суд апеляційної скарги протягом 10 днів з дня отримання її копії.

Суддя підпис

З оригіналом згідно:

Суддя Н.Л. Волошина

СудСвітловодський міськрайонний суд Кіровоградської області
Дата ухвалення рішення05.09.2017
Оприлюднено21.09.2017
Номер документу69013588
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —401/1611/17

Ухвала від 20.11.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Ухвала від 29.09.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Постанова від 05.09.2017

Адміністративне

Світловодський міськрайонний суд Кіровоградської області

Волошина Н. Л.

Постанова від 05.09.2017

Адміністративне

Світловодський міськрайонний суд Кіровоградської області

Волошина Н. Л.

Ухвала від 14.07.2017

Адміністративне

Світловодський міськрайонний суд Кіровоградської області

Волошина Н. Л.

Ухвала від 21.06.2017

Адміністративне

Світловодський міськрайонний суд Кіровоградської області

Волошина Н. Л.

Ухвала від 21.06.2017

Адміністративне

Світловодський міськрайонний суд Кіровоградської області

Волошина Н. Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні