12.2
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
Іменем України
21 вересня 2017 рокуСєвєродонецькСправа № 812/1001/17
Суддя Луганського окружного адміністративного суду Петросян К.Є. розглянувши у порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до 27 Державної пожежно - рятувальної частини Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області про стягнення винагороди за участь в антитерористичній операції ,-
ВСТАНОВИВ:
12 липня 2017 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 (далі - позивач) до 27 Державної пожежно - рятувальної частини Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області (далі - відповідач, ДПРЧ-27 Головного управління ДСНС України у Луганській області) про стягнення винагороди за участь в антитерористичній операції.
В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено наступне.
З 09.02.2006 по 14.09.2016 позивач проходив службу в ДПРЧ-27 Головного управління ДСНС України у Луганській області в якості сержанта служби цивільного захисту та звільнений згідно з наказом від 14.09.2016 № 296 св.
Відповідно до довідки про безпосередню участь особи в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення і захисті незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України від 12.02.2016 № 01-2181/23 позивач в періоди з 22.07.2015 по 13.09.2015, з 20.10.2015 по 15.07.2016 та 14.09.2016 безпосередньо брав участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення і захисті незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України в районах проведення антитерористичної операції на території Луганської області. Однак, при звільненні у запас грошова винагорода за участь в АТО за вказані періоди позивачу виплачена не була.
З посиланням на норми постанови Кабінету Міністрів України від 31.01.2015 № 24, позивач просить суд стягнути з відповідача за періоди з 22.07.2015 по 31.12.2015 винагороду в розмірі 100 відсотків місячного грошового забезпечення у розрахунку на місяць, а саме: за липень 2015 року - 752,49 грн, за серпень 2015 року - 3200,28 грн, за вересень 2015 року - 1034,82 грн, за жовтень 2015 року - 774,96 грн, за листопад 2015 року - 3973,63 грн, за грудень 2015 року - 4809,07 грн, всього 14 545,25 грн.
У судове засіданні позивач не прибув, заявою від 04.07.2017 просив розглянути справу за його відсутності та задовольнити вимоги позову в повному обсязі (а.с. 29).
Представник відповідача надав суду письмові заперечення (а.с.64-67), відповідно до яких зазначив наступне.
В період проходження служби позивач залучався та брав безпосередню участь в антитерористичній операції на території Луганської області, забезпеченні її проведення з метою виконання службових задач у період з 22.07.2015 по 13.09.2015, з 20.10.2015 по 15.07.2016 та 14.09.2016.
На виконання п. 4 постанови Кабінету Міністрів України від 31.01.2015 № 24 «Про особливості виплати винагород військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу в особливий період та під час проведення антитерористичних операцій» наказом Міністерства оборони України від 02.02.2015 № 49 затверджено Порядок та умови виплати винагород військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу та резервістам, механізм підтвердження виконання окремих завдань під час безпосередньої участі у воєнних конфліктах чи антитерористичній операції, інших заходах в умовах особливого періоду, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 05.02.2015 за № 135/26580, який діяв в період включення позивача до складу сил та засобів, які залучаються та беруть участь в антитерористичній операції.
Згідно з положеннями п.1 розділу 2 вказаного Порядку передбачено, що військовослужбовцям (крім резервістів) у період мобілізації (у тому числі часткової, або з моменту введення воєнного стану та до дати завершення демобілізації або закінчення (скасування) воєнного стану, у період проведення АТО за безпосередню участь у воєнних конфліктах чи АТО, здійснення заходів із забезпечення правопорядку на державному кордоні, відбитті збройного нападу на об'єкти, що охороняються військовослужбовцями, звільненні таких об'єктів у разі їх захоплення або спроби насильного заволодіння зброєю, бойовою та іншою технікою виплачується винагорода у розмірі 100 відсотків місячного грошового забезпечення.
Таким чином, на думку відповідача, винагорода за безпосередню участь в антитерористичній операції виплачується не за весь час залучення особи до складу сил та засобів, які залучаються та беруть безпосередню участь в Антитерористичній операції, а тільки за час фактичної участі у відповідних заходах, які зазначені у п. 1 додатку 1 Постанови КМУ від 31 січня 2015 року № 24 Про особливості виплати винагород військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу в особливий період та під час проведення антитерористичних операцій .
Наказом Міністерства оборони України № 49 від 05.02.2015 Про особливості виплати винагород військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу в особливий період та під час проведення антитерористичних операцій затверджений Порядок та умови виплати винагород військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу та резервістам, механізм підтвердження виконання окремих завдань під час безпосередньої участі у воєнних конфліктах чи антитерористичній операції, інших заходах в умовах особливого періоду - встановлено безпосередня участь у відбитті збройного нападу на об'єкти, що охороняються військовослужбовцями, звільнення таких об'єктів у разі їх захоплення або спроби насильного заволодіння зброєю, бойовою та іншою технікою підтверджується: журналом бойових дій (журналом ведення оперативної обстановки). Крім того, підтвердними документами є:
- бойовий наказ командира військової частини для виконання поставлених завдань охорони об'єкті (несення служби на блокпостах, звільнення об'єктів, які захоплені тощо) письмовий наказ командира військової частини, який виконував завдання;
- запис у книзі прикордонної служби підрозділу охорони державного кордону про виконання завдань прикордонними нарядами щодо відбиття збройного нападу на об'єкти, що охороняються військовослужбовцями, звільнення таких об'єктів у разі їх захоплення або спроби насильного заволодіння зброєю, бойовою та іншою технікою;
- постанова відомості під час охорони об'єкта.
Але п. 5 Постанови КМУ від 31 січня 2015 року № 24 Про особливості виплати винагород військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу в особливий період та під час проведення антитерористичних операцій встановлено: видатки, пов'язані з виконанням цієї постанови, здійснюється в межах призначень, передбачених у державному бюджеті для утримання органів, зазначених в абзаці першому пункту 1 цієї постанови , кошторисні призначення на 2015 рік ДПРЧ-27 Головного управління на виплату винагороди всього підрозділу не виділялися і у тому числі ОСОБА_1, тому і виплата винагороди не була здійснена.
Таким чином, на думку відповідача, позов ОСОБА_1 про стягнення невиплаченої винагороди за безпосередню участь в АТО в сумі 14545,25 грн є необґрунтованим та не підлягає задоволенню.
В подальшому, відповідачем до канцелярії суду були подані додаткові пояснення по справі (а.с.105), в обґрунтування яких зазначив, що стосовно надання документів, які зазначені в довідці від 31.05.2017 № 01-2181/23 про безпосередню участь в антитерористичній операції, співробітники ГУ ДСНС України у Луганській області включені до списку осіб, котрі залучені до антитерористичної операції, тому в силу вимог ст. 3 Закону України «Про боротьбу з тероризмом» відомості про склад учасників не розголошуються. Право на інформацію може бути обмежене законом в інтересах національної безпеки, територіальної цілісності або громадського порядку, з метою запобігання заворушенням чи злочинам, для охорони здоров'я населення, для захисту репутації або прав інших людей, для запобігання розголошенню інформації, або для підтримання авторитету і неупередженості правосуддя (частина друга статті 6 Закону України «Про інформацію» ). Тому ГУДСНС України у Луганській області не може надати відомості, зазначені у довідці від 31.05.2017 № 01-2181/23.
Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Оскільки відсутні потреби заслухати свідка чи експерта, відповідно до ст. 128 КАС України суд вважає за можливе розглянути адміністративну справу в порядку письмового провадження.
Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст. 69-72 КАС України, суд прийшов до такого.
Згідно з пунктом 15 частини 1 статті 3 КАС України, публічна служба - це діяльність на державних політичних посадах, професійна діяльність суддів, прокурорів, військова служба, альтернативна (невійськова) служба, дипломатична служба, інша державна служба, служба в органах влади Автономної Республіки Крим, органах місцевого самоврядування.
Юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори з приводу прийняття громадян на публічну службу, її проходження, звільнення з публічної служби (пункт 2 частини 2 статті 17 КАС України).
Судом установлено, що позивач ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, ідентифікаційний код НОМЕР_1, проходив службу в ГУ ДСНС України у Луганській області (а.с.14-15, 23-25).
Відповідно до інформації, зазначеної в посвідченні серії УБД № 180754, ОСОБА_1 є учасником бойових дій (а.с.18).
Наказом Першого заступника керівника Антитерористичного Центру при Службі безпеки України (керівника Антитерористичної операції на території Донецької та Луганської областей) (по стройовій частині) від 08.08.2015 № 220 ОСОБА_1 було залучено до безпосередньої участі в Антитерористичній операції на території Луганської області з 22 липня 2015 року (а.с.16).
Відповідно до наказу ГУ ДСНС у Луганській області від 06.07.2015 № 2-НО «Про залучення співробітників структурних та підпорядкованих підрозділів Головного управління до виконання завдань за призначенням у зоні проведення АТО на території Луганської області» пожежного рятувальника 27 державної пожежно - рятувальної частини ГУ ДСНС України у Луганській області сержанта служби цивільного захисту ОСОБА_1 з 22 липня 2015 року та до окремого розпорядження залучено з підпорядкуванням керівнику оперативного штабу з управління АТО на території Донецької та Луганської областей до здійснення заходів щодо захисту населення і територій у разі загрози та виникнення надзвичайних ситуацій, пов'язаних з технологічними терористичними проявами та іншими видами терористичної діяльності, мінімізації та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій під час проведення АТО на території Луганської області (а.с.54).
Згідно з наказом ГУ ДСНС у Луганській області від 29.09.2015 № 291-НО «Про залучення та вилучення співробітників структурних та підпорядкованих підрозділів Головного управління до виконання завдань за призначенням у зоні проведення АТО на території Луганської області» пожежного рятувальника 27 державної пожежно - рятувальної частини ГУ ДСНС України у Луганській області сержанта служби цивільного захисту ОСОБА_1 з 14.09.2015 та до окремого розпорядження залучено з підпорядкуванням керівнику оперативного штабу з управління АТО на території Донецької та Луганської областей до здійснення заходів щодо захисту населення і територій у разі загрози та виникнення надзвичайних ситуацій, пов'язаних з технологічними терористичними проявами та іншими видами терористичної діяльності, мінімізації та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій під час проведення АТО на території Луганської області (а.с.55).
Відповідно до наказу ГУ ДСНС у Луганській області від 28.10.2015 № 355-НО «Про залучення та вилучення співробітників структурних та підпорядкованих підрозділів Головного управління до виконання завдань за призначенням у зоні проведення АТО на території Луганської області» пожежного рятувальника 27 державної пожежно - рятувальної частини ГУ ДСНС України у Луганській області сержанта служби цивільного захисту ОСОБА_1 з 01 жовтня 2015 року та до окремого розпорядження залучено з підпорядкуванням керівнику оперативного штабу з управління АТО на території Донецької та Луганської областей до здійснення заходів щодо захисту населення і територій у разі загрози та виникнення надзвичайних ситуацій, пов'язаних з технологічними терористичними проявами та іншими видами терористичної діяльності, мінімізації та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій під час проведення АТО на території Луганської області (а.с.56).
Відповідно до інформації, зазначеної у довідці ГУ ДСНС України у Луганській області від 31.05.2017 № 01-2181/23 сержант служби цивільного захисту ОСОБА_1 дійсно в періоди з 22.07.2015 по 13.09.2015, з 20.10.2015 по 15.07.2016 та 14.09.2016 безпосередньо брав участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення і захисті незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України в районі проведення антитерористичної операції на території Луганської області (а.с.17).
У зазначеній довідці підставами для її видачі зазначено наказ керівника Антитерористичного центру при СБУ від 31.07.2015 № 0161т, накази Першого заступника керівника Антитерористичного центру при СБУ від 08.08.2015 № 220 Про залучення до проведення сил та засобів суб'єктів боротьби з тероризмом , від 30.09.2015 № 273 Про залучення до проведення сил та засобів суб'єктів боротьби з тероризмом , від 28.10.2015 № 301, від 08.08.2016 221, від 07.10.2016 № 281 (а.с.17).
Відповідно до частини другої статті 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідачем не надано доказів на спростування обставин, викладених у довідці від 31.05.2017 № 01-2181/23, тому суд вважає доведеними обставини безпосередньої участі ОСОБА_1 в антитерористичній операції в періоди з 22.07.2015 по 13.09.2015, з 20.10.2015 по 15.07.2016 та 14.09.2016.
Відповідно до табелів обліку робочого часу № 7 за липень 2015 року, № 8 за серпень 2015 року, № 9 за вересень 2015 року, № 10 за жовтень 2015 року, № 11 за листопад 2015 року, № 12, за грудень 2015 року ДПРЧ-27 Головного управління ДСНС України у Луганській області за період з липня 2015 року по грудень 2015 року позивач перебував у щорічній відпустці з 14.09.2015 по 19.10.2015, на лікарняному не перебував (а.с.99-104).
Вищезазначене також кореспондується з інформацією, вказаною у довідці від 02.06.2017 № 179, виданою ДПРЧ-27 Головного управління ДСНС України у Луганській області та довідці від 26.07.2017 № 289, а також наказі ДПРЧ-27 Головного управління ДСНС України у Луганській області від 09.09.2015 №58 та від 01.11.2015 №33 (а.с. 19, 21, 84, 85).
Згідно пункту 1 Постанови Кабінету Міністрів України від 31.01.2015 № 24 «Про особливості виплати винагород військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу в особливий період та під час проведення антитерористичних операцій» (далі Постанова №24), яка була чинною на час виникнення спірних правовідносин, установлено, що в особливий період або під час проведення антитерористичної операції військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу Збройних Сил, інших утворених відповідно до законів військових формувань, правоохоронних органів, Державної служби з надзвичайних ситуацій, Головного управління розвідки Міністерства оборони, Державної прикордонної служби, Управління державної охорони, Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації, Державної спеціальної служби транспорту за безпосередню участь у воєнних конфліктах чи антитерористичній операції, інших заходах в умовах особливого періоду виплачується винагорода у відсотках місячного грошового забезпечення.
Розмір винагороди визначається виходячи з розміру посадового окладу, окладу за військовим (спеціальним) званням, щомісячних додаткових видів місячного грошового забезпечення постійного характеру, премії та повинен становити не менш як 3 тис. гривень на місяць. У разі коли військовослужбовець, особа рядового або начальницького складу, що брали безпосередню участь у воєнних конфліктах чи антитерористичній операції, інших заходах в умовах особливого періоду менше одного календарного місяця, розмір винагороди визначається пропорційно дням участі виходячи з її розміру, що становить не менш як 3 тис. гривень.
Винагорода військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу виплачується також під час безперервного перебування на стаціонарному лікуванні в закладах охорони здоров'я після отриманих під час безпосередньої участі у воєнних конфліктах чи антитерористичній операції, інших заходах в умовах особливого періоду поранень (контузії, травми, каліцтва).
Виходячи зі змісту пункту 1 Постанови № 24 винагорода повинна нараховуватись виходячи з розміру посадового окладу, окладу за військовим (спеціальним) званням, щомісячних додаткових видів місячного грошового забезпечення постійного характеру, премії та повинен становити не менш як 3000,00 гривень на місяць. У разі коли військовослужбовець, особа рядового або начальницького складу, що брали безпосередню участь у воєнних конфліктах чи антитерористичній операції, інших заходах в умовах особливого періоду менше одного календарного місяця, розмір винагороди визначається пропорційно дням участі виходячи з її розміру, що становить не менш як 3000,00 гривень.
На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 31 січня 2015 року № 24 наказом Міністерства оборони України № 49 від 02.02.2015, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України за № 135/26580, затверджено Порядок та умови виплати винагород військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу та резервістам, механізм підтвердження виконання окремих завдань під час безпосередньої участі у воєнних конфліктах чи антитерористичній операції, інших заходах в умовах особливого періоду (далі Порядок № 49).
Вказаний Порядок визначає механізм та умови виплат винагород військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу та резервістам Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів військових формувань, правоохоронних органів, Державної служби з надзвичайних ситуацій України, Головного управління розвідки Міністерства оборони України, Державної прикордонної служби України, Управління державної охорони України, Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України, Державної спеціальної служби транспорту (далі - військовослужбовці) за безпосередню участь у воєнних конфліктах чи в антитерористичній операції (далі - АТО), інших заходах в умовах особливого періоду.
Пунктом 5 розділу ІІ Порядку передбачено, що військовослужбовці вважаються такими, що беруть безпосередню участь в АТО, у разі одночасного дотримання таких умов:
- залучені до проведення АТО;
- перебувають у підпорядкуванні (виконують завдання) керівництва штабу АТО (крім військовослужбовців військових прокуратур та розвідувальних органів України);
- перебувають у районі проведення АТО.
Як встановлено судом, позивач в період з 22.07.2015 по 13.09.2015, з 20.10.2015 по 15.07.2016 та 14.09.2016 був залучений до проведення АТО, перебував у підпорядкуванні керівництва штабу АТО та перебував у районі проведення АТО.
Отже, суд вважає доведеними всі три умови, за якими позивач має право на отримання винагороди за безпосередню участь у Антитерористичній операції на території Луганської області, а тому вона повинна бути нарахована та виплачена за весь період залучення до безпосередньої участі у Антитерористичній операції на території Луганської області у проміжок часу з 22.07.2015 по 31.12.2015.
Згідно довідки № 276, виданої відповідачем 20.07.2017 (а.с.35), грошове забезпечення позивача у липні 2015 року становило 2591,87 грн (у т.ч. посадовий оклад - 565,00 грн, оклад за військом званням - 45,00 грн, надбавка за вислугу років - 152,50 грн, надбавка за нічний час - 35,84 грн, надбавка за виконання особливо важливих завдань - 381,25 грн, надбавка за ризик - 152,50 грн, надбавка за роботу в ЗІДА - 14,12 грн, щомісячна премія - 395,50 грн, індексація грошового забезпечення - 850,16 грн); у серпні 2015 року становило 3200,28 грн (у т.ч. посадовий оклад - 565,00 грн, оклад за військом званням - 45,00 грн, надбавка за вислугу років - 152,50 грн, надбавка за нічний час - 38,31 грн, надбавка за виконання особливо важливих завдань - 381,25 грн, надбавка за ризик - 152,50 грн, надбавка за роботу в ЗІДА - 7,06 грн, щомісячна премія - 508,50 грн, одноразова премія - 500,00 грн, індексація грошового забезпечення - 850,16 грн); у вересні 2015 року становило 5174,53 грн (у т.ч. посадовий оклад - 565,00 грн, оклад за військом званням - 45,00 грн, надбавка за вислугу років - 152,50 грн, надбавка за нічний час - 38,31 грн, надбавка за виконання особливо важливих завдань - 381,25 грн, надбавка за ризик - 152,50 грн, надбавка за роботу в ЗІДА - 7,06 грн, матеріальна допомога на оздоровлення - 1889,50 грн, щомісячна премія - 593,25 грн, одноразова премія - 500,00 грн, індексація грошового забезпечення - 850,16 грн); у жовтні 2015 року становило 3874,63 грн (у т.ч. посадовий оклад - 565,00 грн, оклад за військом званням - 45,00 грн, надбавка за вислугу років - 152,50 грн, надбавка за нічний час - 13,48 грн, надбавка за виконання особливо важливих завдань - 381,25 грн, надбавка за ризик - 152,50 грн, надбавка за роботу в ЗІДА - 7,06 грн, щомісячна премія - 678,00 грн, індексація грошового забезпечення - 1879,84 грн); у листопаді 2015 року становило 3973,63 грн (у т.ч. посадовий оклад - 565,00 грн, оклад за військом званням - 45,00 грн, надбавка за вислугу років - 152,50 грн, надбавка за нічний час - 13,48 грн, надбавка за виконання особливо важливих завдань - 381,25 грн, надбавка за ризик - 152,50 грн, надбавка за роботу в ЗІДА - 7,06 грн, щомісячна премія - 1695,00 грн, індексація грошового забезпечення - 961,84 грн); у грудні 2015 року становило 4809,07 грн (у т.ч. посадовий оклад - 565,00 грн, оклад за військом званням - 45,00 грн, надбавка за вислугу років - 152,50 грн, надбавка за нічний час - 37,67 грн, надбавка за виконання особливо важливих завдань - 381,25 грн, надбавка за ризик - 152,50 грн, надбавка за роботу в ЗІДА - 7,06 грн, щомісячна премія - 706,25 грн, одноразова премія - 1800,00 грн, індексація грошового забезпечення - 961,84 грн).
Відповідно до інформації, зазначеної у поясненнях відповідача від 27.07.2017, протягом 2015 року нарахування та виплата грошової винагороди за безпосередню участь в АТО не проводилась у зв'язку з відсутністю асигнувань за кошторисом (а.с.57).
Крім того, відповідно до інформації, зазначеної у відповіді ДПРЧ-27 Головного управління ДСНС України у Луганській області №188 від 02.06.2017, виплата винагороди за безпосередню участь в АТО за період з 20.10.2015 по 31.12.2015 не виплачувалась у зв'язку з відсутністю кошторисних призначень на 2015 рік (а.с.10).
Позивач в позовній заяві навів свій розрахунок винагороди за безпосередню участь в АТО, однак суд не погоджується з ним з наступних підстав.
Відповідно до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 07.11.2007 № 1294 «Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу» грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу складається з посадового окладу, окладу за військовим (спеціальним) званням, щомісячних (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, винагороди, які мають постійний характер, премії) та одноразових додаткових видів грошового забезпечення.
Наказом МВС України від 23.04.2015 № 475, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 15.05.2015 за № 544/26989 затверджено Інструкцію про виплату грошового забезпечення та одноразової грошової допомоги при звільненні особам рядового і начальницького складу служби цивільного захисту, відповідно до пункту 3 якого до грошового забезпечення осіб рядового і начальницького складу належать: посадовий оклад, оклад за спеціальним званням, щомісячні види грошового забезпечення (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, винагороди, що мають постійний характер, премії) та одноразові додаткові види грошового забезпечення.
Таким чином, суми індексації, які є видом компенсаційних виплат, та одноразової премії не відносяться до щомісячних видів грошового забезпечення, в розмірі 100% якого нараховується на виплачується винагорода за участь в антитерористичній операції.
Оскільки у період з 22.07.2015 по 31.12.2015 до складу грошового забезпечення позивача включено індексацію та виплачено одноразові премії, на які винагорода за участь в АТО не нараховується, тому суд наводить власний розрахунок, виходячи з таких розрахунків:
1) липень 2015 року - 967,70 грн:
2591,87 грн (грошове забезпечення) - 850,16 грн (індексація) = 1741,71 грн;
оскільки розмір винагороди за участь в АТО визначається пропорційно дням участі виходячи з її розміру, що становить не менш як 3000 гривень, тому 3000 грн (грошове забезпечення) / 31 добу = 96, 77 грн за добу х 10 діб (участь в АТО в період з 22.07.2015 по 31.07.2015) = 967,70 грн;
2) серпень 2015 року - 3000 грн:
3200,28 грн (грошове забезпечення) - 850,16 грн (індексація) - 500,00 грн (одноразова премія) = 1850,12 грн (розмір винагороди становить не менш як 3000 грн);
3) вересень 2015 року - 1300,00 грн:
5174,53 грн (грошове забезпечення) - 850,16 грн (індексація) - 500,00 грн (одноразова премія) - 1889,50 грн (матеріальна допомога на оздоровлення) = 1934,87 грн (розмір винагороди становить не менш як 3000 гривень);
оскільки розмір винагороди за участь в АТО визначається пропорційно дням участі виходячи з її розміру, що становить не менш як 3000 грн, тому 3000 грн (грошове забезпечення) / 30 діб = 100 грн за добу х 13 діб (участь в АТО в період з 01.09.2015 по 13.09.2015) = 1300,00 грн;
4) жовтень 2015 року - 1064,47 грн:
3874,63 грн (грошове забезпечення) - 1879,84 грн (індексація) = 1994,79 грн (розмір винагороди становить не менш як 3000 грн);
оскільки розмір винагороди за участь в АТО визначається пропорційно дням участі виходячи з її розміру, що становить не менш як 3000 грн, тому 3000 грн (грошове забезпечення) / 31 добу = 96,77 грн за добу х 11 діб (участь в АТО в період з 20.10.2015 по 31.11.2015) = 1064,47 грн;
5) листопад 2015 року - 3011,79 грн:
3973,63 грн (грошове забезпечення) - 961,84 грн (індексація) = 3011,79 грн;
6) грудень 2015 року - 3000 грн:
4809,07 грн (грошове забезпечення) - 961,84 грн (індексація) - 1800,00 грн (одноразова премія) = 2047,23 грн (розмір винагороди становить не менш як 3000 грн).
А всього сума, що підлягає стягненню - 12343,96 грн.
Доводи відповідача про те, що кошторисні призначення на 2015 рік ДПРЧ-27 Головного управління на виплату винагороди всього підрозділу не виділялися, тому і виплата винагороди не була здійснена є також безпідставними, оскільки органи державної влади не можуть посилатись на відсутність коштів як на причину невиконання своїх зобов'язань. Даний висновок суду підтверджується практикою Європейського Суду з прав людини, а саме рішенням Європейського Суду з прав людини від 08.11.2005 у справі «Кечко проти України» (п.26). Крім того, в межах свободи дій держави визначати, які надбавки виплачувати своїм працівникам з державного бюджету. Держава може вводити, призупиняти чи закінчити виплату таких надбавок, вносячи відповідні зміни до законодавства. Однак, якщо чинне правове положення передбачає виплату певних надбавок і дотримано всі вимоги, необхідні для цього, органи державної влади не можуть свідомо відмовляти у цих виплатах, доки відповідні положення є чинними (пункт 23 рішення).
Таким чином, реалізація особою права, що пов'язане з отриманням бюджетних коштів, яке базується на спеціальних чинних на час виникнення спірних правовідносин нормативно-правових актах національного законодавства, не може бути поставлена у залежність від бюджетних асигнувань.
Згідно частини 2 статті 8 КАС України суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського Суду з прав людини.
Відповідно до статті 32 Європейської Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року, юрисдикція Європейського Суду з прав людини поширюється на всі питання тлумачення і застосування Конвенції та протоколів до неї.
Пунктом 1 Закону України від 17.07.1997 № 475/97-ВР «Про ратифікацію Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року, першого протоколу та протоколів № 2, 4, 7 та 11 до Конвенції» передбачено, що Україна повністю визнає на своїй території юрисдикцію Європейського Суду з прав людини в усіх питаннях, що стосуються тлумачення і застосування Конвенції.
Згідно статті 17 Закону України від 23.02.2006 № 3477-IV «Про виконання рішень та застосування практики Європейського Суду з прав людини» суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права.
Інших правових доводів заперечення відповідача не містять.
Задовольняючи вимоги про оплату праці, суд має навести в рішенні розрахунки, з яких він виходив при визначення сум, що підлягають стягненню. Оскільки справляння і сплата податку з доходів громадян є обов'язком роботодавця та працівника, суд визначає зазначену суму без утримання цього податку й інших обов'язкових платежів, про що зазначає в резолютивній частині рішення.
Таким чином, відповідач як податковий агент згідно вимог Податкового Кодексу України зобов'язаний виплатити позивачеві винагороду за безпосередню участь в антитерористичній операції, утримавши з нього при виплаті законодавчо встановлені податки та збори.
З урахуванням наведеного, суд приходить до висновку про те, що позовні вимоги ОСОБА_1 є обґрунтованими, однак, у зв'язку з тим, що матеріальна допомога на оздоровлення, суми індексації та одноразові премії не відносяться до щомісячних видів грошового забезпечення не входить до обчислення, тому розмір винагороди, що підлягає стягненню дорівнює 12343,96 грн. У зв'язку з цим вимоги підлягають частковому задоволенню.
Оскільки позивач звільнений від сплати судового збору згідно з пунктом 1 частини першої статті 5 Закону України «Про судовий збір» , розподіл судових витрат між сторонами відповідно до вимог статті 94 КАС України не проводиться.
Керуючись статтями 2, 8, 10, 11, 158-163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов ОСОБА_1 до 27 Державної пожежно - рятувальної частини Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області про стягнення винагороди за участь в антитерористичній операції задовольнити частково.
Стягнути з 27 Державної пожежно-рятувальної частини Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області (код ЄДРПОУ 38016085, місцезнаходження: 92200, Луганська область, Білокуракинський район, смт.Білокуракине, вул.Центральна, буд.115) на користь ОСОБА_1 (ІНФОРМАЦІЯ_2, ідентифікаційний номер НОМЕР_1, місце реєстрації: 92200, Луганська область, Білокуракинський район, смт.Білокуракине, вул.Ленінський Шлях (на теперішній час вул.Сонячний Шлях), буд.72/В, кв.3) винагороду за безпосередню участь в антитерористичній операції за період з 22 липня по 31 грудня 2015 року у загальному розмірі 12343 (дванадцять тисяч триста сорок три) гривні 96 копійок з відрахуванням податків та обов'язкових платежів до бюджетів всіх рівнів.
Постанова суду може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.
Суддя ОСОБА_2
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.09.2017 |
Оприлюднено | 22.09.2017 |
Номер документу | 69017485 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Гайдар Андрій Володимирович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Гайдар Андрій Володимирович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Гайдар Андрій Володимирович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Гайдар Андрій Володимирович
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
К.Є. Петросян
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні