Головуючий у 1 інстанції - Петросян К.Є.
Суддя-доповідач - ОСОБА_1
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07 листопада 2017 року справа №812/1001/17
приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15
Донецький апеляційний адміністративний суд колегією в складі
головуючого судді Гайдара А.В.,
суддів Василенко Л.А.,
ОСОБА_2,
розглянув у порядку письмового провадження апеляційну скаргу 27 Державної пожежно-рятувальної частини головного управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 21 вересня 2017 р. у справі № 812/1001/17 за позовом ОСОБА_3 до 27 Державної пожежно-рятувальної частини головного управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області про стягнення винагороди за участь в антитерористичній операції, -
В С Т А Н О В И В :
Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 21 вересня 2017 року у справі № 812/1001/17 позов ОСОБА_3 до 27 Державної пожежно - рятувальної частини Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області про стягнення винагороди за участь в антитерористичній операції - задоволено частково. Стягнуто з 27 Державної пожежно-рятувальної частини Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області (код ЄДРПОУ 38016085, місцезнаходження: 92200, Луганська область, Білокуракинський район, смт.Білокуракине, вул.Центральна, буд.115) на користь ОСОБА_3 (ІНФОРМАЦІЯ_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1, місце реєстрації: 92200, Луганська область, Білокуракинський район, смт.Білокуракине, вул.Ленінський Шлях (на теперішній час вул.Сонячний Шлях), буд.72/В, кв.3) винагороду за безпосередню участь в антитерористичній операції за період з 22 липня по 31 грудня 2015 року у загальному розмірі 12343 (дванадцять тисяч триста сорок три) гривні 96 копійок з відрахуванням податків та обов'язкових платежів до бюджетів всіх рівнів. (арк.справи 128-132)
Відповідач - 27 Державна пожежно-рятувальна частина головного управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області не погодився з постановою суду першої інстанції, подав апеляційну скаргу, в якій просив скасувати постанову суду першої інстанції через порушення норм матеріального та процесуального права та прийняти нову постанову, якою відмовити в задоволенні позовних вимог в повному обсязі. (арк.справи 138-142)
Відповідно до приписів п.2 ч.1 ст.197 КАС України справу розглянуто в письмовому провадженні.
За правилами частини першої статті 195 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги.
Заслухавши доповідь судді - доповідача, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів встановила наступне.
Судами першої та апеляційної інстанцій встановлено, що позивач ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_2, ідентифікаційний код НОМЕР_1, проходив службу в ГУ ДСНС України у Луганській області (арк.справи 14-15, 23-25).
Відповідно до інформації, зазначеної в посвідченні серії УБД № 180754, ОСОБА_3 є учасником бойових дій (арк.справи 18).
Наказом Першого заступника керівника Антитерористичного Центру при Службі безпеки України (керівника Антитерористичної операції на території Донецької та Луганської областей) (по стройовій частині) від 08.08.2015 № 220 ОСОБА_3 було залучено до безпосередньої участі в Антитерористичній операції на території Луганської області з 22 липня 2015 року (арк.справи 16).
Відповідно до наказу ГУ ДСНС у Луганській області від 06.07.2015 № 2-НО «Про залучення співробітників структурних та підпорядкованих підрозділів Головного управління до виконання завдань за призначенням у зоні проведення АТО на території Луганської області» пожежного рятувальника 27 державної пожежно - рятувальної частини ГУ ДСНС України у Луганській області сержанта служби цивільного захисту ОСОБА_3 з 22 липня 2015 року та до окремого розпорядження залучено з підпорядкуванням керівнику оперативного штабу з управління АТО на території Донецької та Луганської областей до здійснення заходів щодо захисту населення і територій у разі загрози та виникнення надзвичайних ситуацій, пов'язаних з технологічними терористичними проявами та іншими видами терористичної діяльності, мінімізації та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій під час проведення АТО на території Луганської області (арк.справи 54).
Згідно з наказом ГУ ДСНС у Луганській області від 29.09.2015 № 291-НО «Про залучення та вилучення співробітників структурних та підпорядкованих підрозділів Головного управління до виконання завдань за призначенням у зоні проведення АТО на території Луганської області» пожежного рятувальника 27 державної пожежно - рятувальної частини ГУ ДСНС України у Луганській області сержанта служби цивільного захисту ОСОБА_3 з 14.09.2015 та до окремого розпорядження залучено з підпорядкуванням керівнику оперативного штабу з управління АТО на території Донецької та Луганської областей до здійснення заходів щодо захисту населення і територій у разі загрози та виникнення надзвичайних ситуацій, пов'язаних з технологічними терористичними проявами та іншими видами терористичної діяльності, мінімізації та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій під час проведення АТО на території Луганської області (арк.справи 55).
Відповідно до наказу ГУ ДСНС у Луганській області від 28.10.2015 № 355-НО «Про залучення та вилучення співробітників структурних та підпорядкованих підрозділів Головного управління до виконання завдань за призначенням у зоні проведення АТО на території Луганської області» пожежного рятувальника 27 державної пожежно - рятувальної частини ГУ ДСНС України у Луганській області сержанта служби цивільного захисту ОСОБА_3 з 01 жовтня 2015 року та до окремого розпорядження залучено з підпорядкуванням керівнику оперативного штабу з управління АТО на території Донецької та Луганської областей до здійснення заходів щодо захисту населення і територій у разі загрози та виникнення надзвичайних ситуацій, пов'язаних з технологічними терористичними проявами та іншими видами терористичної діяльності, мінімізації та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій під час проведення АТО на території Луганської області (арк.справи 56).
Відповідно до інформації, зазначеної у довідці ГУ ДСНС України у Луганській області від 31.05.2017 № 01-2181/23 сержант служби цивільного захисту ОСОБА_3 дійсно в періоди з 22.07.2015 по 13.09.2015, з 20.10.2015 по 15.07.2016 та 14.09.2016 безпосередньо брав участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення і захисті незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України в районі проведення антитерористичної операції на території Луганської області (арк.справи 17).
У зазначеній довідці підставами для її видачі зазначено наказ керівника Антитерористичного центру при СБУ від 31.07.2015 № 0161т, накази Першого заступника керівника Антитерористичного центру при СБУ від 08.08.2015 № 220 «Про залучення до проведення сил та засобів суб'єктів боротьби з тероризмом» , від 30.09.2015 № 273 «Про залучення до проведення сил та засобів суб'єктів боротьби з тероризмом» , від 28.10.2015 № 301, від 08.08.2016 221, від 07.10.2016 № 281 (арк.справи 17).
Відповідно до частини другої статті 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідачем не надано доказів на спростування обставин, викладених у довідці від 31.05.2017 № 01-2181/23, та дані обставини не є доводами апеляційної скарги, тому колегія суддів погоджує висновок суду першої інстанції щодо доведення обставини безпосередньої участі ОСОБА_3 в антитерористичній операції в періоди з 22.07.2015 по 13.09.2015, з 20.10.2015 по 15.07.2016 та 14.09.2016.
Відповідно до табелів обліку робочого часу № 7 за липень 2015 року, № 8 за серпень 2015 року, № 9 за вересень 2015 року, № 10 за жовтень 2015 року, № 11 за листопад 2015 року, № 12, за грудень 2015 року ДПРЧ-27 Головного управління ДСНС України у Луганській області за період з липня 2015 року по грудень 2015 року позивач перебував у щорічній відпустці з 14.09.2015 по 19.10.2015, на лікарняному не перебував (арк.справи 99-104).
Вищезазначене також кореспондується з інформацією, вказаною у довідці від 02.06.2017 № 179, виданою ДПРЧ-27 Головного управління ДСНС України у Луганській області та довідці від 26.07.2017 № 289, а також наказі ДПРЧ-27 Головного управління ДСНС України у Луганській області від 09.09.2015 №58 та від 01.11.2015 №33 (арк.справи 19, 21, 84, 85).
Згідно пункту 1 Постанови Кабінету Міністрів України від 31.01.2015 № 24 «Про особливості виплати винагород військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу в особливий період та під час проведення антитерористичних операцій» (далі Постанова №24), яка була чинною на час виникнення спірних правовідносин, установлено, що в особливий період або під час проведення антитерористичної операції військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу Збройних Сил, інших утворених відповідно до законів військових формувань, правоохоронних органів, Державної служби з надзвичайних ситуацій, Головного управління розвідки Міністерства оборони, Державної прикордонної служби, Управління державної охорони, Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації, Державної спеціальної служби транспорту за безпосередню участь у воєнних конфліктах чи антитерористичній операції, інших заходах в умовах особливого періоду виплачується винагорода у відсотках місячного грошового забезпечення.
Розмір винагороди визначається виходячи з розміру посадового окладу, окладу за військовим (спеціальним) званням, щомісячних додаткових видів місячного грошового забезпечення постійного характеру, премії та повинен становити не менш як 3 тис. гривень на місяць. У разі коли військовослужбовець, особа рядового або начальницького складу, що брали безпосередню участь у воєнних конфліктах чи антитерористичній операції, інших заходах в умовах особливого періоду менше одного календарного місяця, розмір винагороди визначається пропорційно дням участі виходячи з її розміру, що становить не менш як 3 тис. гривень.
Винагорода військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу виплачується також під час безперервного перебування на стаціонарному лікуванні в закладах охорони здоров'я після отриманих під час безпосередньої участі у воєнних конфліктах чи антитерористичній операції, інших заходах в умовах особливого періоду поранень (контузії, травми, каліцтва).
Виходячи зі змісту пункту 1 Постанови № 24 винагорода повинна нараховуватись виходячи з розміру посадового окладу, окладу за військовим (спеціальним) званням, щомісячних додаткових видів місячного грошового забезпечення постійного характеру, премії та повинен становити не менш як 3000,00 гривень на місяць. У разі коли військовослужбовець, особа рядового або начальницького складу, що брали безпосередню участь у воєнних конфліктах чи антитерористичній операції, інших заходах в умовах особливого періоду менше одного календарного місяця, розмір винагороди визначається пропорційно дням участі виходячи з її розміру, що становить не менш як 3000,00 гривень.
На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 31 січня 2015 року № 24 наказом Міністерства оборони України № 49 від 02.02.2015, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України за № 135/26580, затверджено Порядок та умови виплати винагород військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу та резервістам, механізм підтвердження виконання окремих завдань під час безпосередньої участі у воєнних конфліктах чи антитерористичній операції, інших заходах в умовах особливого періоду (далі Порядок № 49).
Вказаний Порядок визначає механізм та умови виплат винагород військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу та резервістам Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів військових формувань, правоохоронних органів, Державної служби з надзвичайних ситуацій України, Головного управління розвідки Міністерства оборони України, Державної прикордонної служби України, Управління державної охорони України, Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України, Державної спеціальної служби транспорту (далі - військовослужбовці) за безпосередню участь у воєнних конфліктах чи в антитерористичній операції (далі - АТО), інших заходах в умовах особливого періоду.
Пунктом 5 розділу ІІ Порядку передбачено, що військовослужбовці вважаються такими, що беруть безпосередню участь в АТО, у разі одночасного дотримання таких умов:
- залучені до проведення АТО;
- перебувають у підпорядкуванні (виконують завдання) керівництва штабу АТО (крім військовослужбовців військових прокуратур та розвідувальних органів України);
- перебувають у районі проведення АТО.
Як встановлено судом, позивач в період з 22.07.2015 по 13.09.2015, з 20.10.2015 по 15.07.2016 та 14.09.2016 був залучений до проведення АТО, перебував у підпорядкуванні керівництва штабу АТО та перебував у районі проведення АТО.
Таким чином, колегія суддів погоджує висновок суду першої інстанції щодо доведення всіх трьох умов, за якими позивач має право на отримання винагороди за безпосередню участь у Антитерористичній операції на території Луганської області, а тому вона повинна бути нарахована та виплачена за весь період залучення до безпосередньої участі у Антитерористичній операції на території Луганської області у проміжок часу з 22.07.2015 по 31.12.2015.
Згідно довідки № 276, виданої відповідачем 20.07.2017 (а.с.35), грошове забезпечення позивача у липні 2015 року становило 2591,87 грн (у т.ч. посадовий оклад - 565,00 грн, оклад за військом званням - 45,00 грн, надбавка за вислугу років - 152,50 грн, надбавка за нічний час - 35,84 грн, надбавка за виконання особливо важливих завдань - 381,25 грн, надбавка за ризик - 152,50 грн, надбавка за роботу в ЗІДА - 14,12 грн, щомісячна премія - 395,50 грн, індексація грошового забезпечення - 850,16 грн); у серпні 2015 року становило 3200,28 грн (у т.ч. посадовий оклад - 565,00 грн, оклад за військом званням - 45,00 грн, надбавка за вислугу років - 152,50 грн, надбавка за нічний час - 38,31 грн, надбавка за виконання особливо важливих завдань - 381,25 грн, надбавка за ризик - 152,50 грн, надбавка за роботу в ЗІДА - 7,06 грн, щомісячна премія - 508,50 грн, одноразова премія - 500,00 грн, індексація грошового забезпечення - 850,16 грн); у вересні 2015 року становило 5174,53 грн (у т.ч. посадовий оклад - 565,00 грн, оклад за військом званням - 45,00 грн, надбавка за вислугу років - 152,50 грн, надбавка за нічний час - 38,31 грн, надбавка за виконання особливо важливих завдань - 381,25 грн, надбавка за ризик - 152,50 грн, надбавка за роботу в ЗІДА - 7,06 грн, матеріальна допомога на оздоровлення - 1889,50 грн, щомісячна премія - 593,25 грн, одноразова премія - 500,00 грн, індексація грошового забезпечення - 850,16 грн); у жовтні 2015 року становило 3874,63 грн (у т.ч. посадовий оклад - 565,00 грн, оклад за військом званням - 45,00 грн, надбавка за вислугу років - 152,50 грн, надбавка за нічний час - 13,48 грн, надбавка за виконання особливо важливих завдань - 381,25 грн, надбавка за ризик - 152,50 грн, надбавка за роботу в ЗІДА - 7,06 грн, щомісячна премія - 678,00 грн, індексація грошового забезпечення - 1879,84 грн); у листопаді 2015 року становило 3973,63 грн (у т.ч. посадовий оклад - 565,00 грн, оклад за військом званням - 45,00 грн, надбавка за вислугу років - 152,50 грн, надбавка за нічний час - 13,48 грн, надбавка за виконання особливо важливих завдань - 381,25 грн, надбавка за ризик - 152,50 грн, надбавка за роботу в ЗІДА - 7,06 грн, щомісячна премія - 1695,00 грн, індексація грошового забезпечення - 961,84 грн); у грудні 2015 року становило 4809,07 грн (у т.ч. посадовий оклад - 565,00 грн, оклад за військом званням - 45,00 грн, надбавка за вислугу років - 152,50 грн, надбавка за нічний час - 37,67 грн, надбавка за виконання особливо важливих завдань - 381,25 грн, надбавка за ризик - 152,50 грн, надбавка за роботу в ЗІДА - 7,06 грн, щомісячна премія - 706,25 грн, одноразова премія - 1800,00 грн, індексація грошового забезпечення - 961,84 грн).
Відповідно до інформації, зазначеної у поясненнях відповідача від 27.07.2017, протягом 2015 року нарахування та виплата грошової винагороди за безпосередню участь в АТО не проводилась у зв'язку з відсутністю асигнувань за кошторисом (арк.справи 57).
Крім того, відповідно до інформації, зазначеної у відповіді ДПРЧ-27 Головного управління ДСНС України у Луганській області №188 від 02.06.2017, виплата винагороди за безпосередню участь в АТО за період з 20.10.2015 по 31.12.2015 не виплачувалась у зв'язку з відсутністю кошторисних призначень на 2015 рік (арк.справи 10).
Колегія суддів вважає неприйнятними доводи апеляційної скарги про те, що кошторисні призначення на 2015 рік ДПРЧ-27 Головного управління на виплату винагороди всього підрозділу не виділялися, тому і виплата винагороди не була здійснена, оскільки органи державної влади не можуть посилатись на відсутність коштів як на причину невиконання своїх зобов'язань. Даний висновок суду підтверджується практикою Європейського Суду з прав людини, а саме рішенням Європейського Суду з прав людини від 08.11.2005 у справі «Кечко проти України» (п.26). Крім того, в межах свободи дій держави визначати, які надбавки виплачувати своїм працівникам з державного бюджету. Держава може вводити, призупиняти чи закінчити виплату таких надбавок, вносячи відповідні зміни до законодавства. Однак, якщо чинне правове положення передбачає виплату певних надбавок і дотримано всі вимоги, необхідні для цього, органи державної влади не можуть свідомо відмовляти у цих виплатах, доки відповідні положення є чинними (пункт 23 рішення).
Таким чином, реалізація особою права, що пов'язане з отриманням бюджетних коштів, яке базується на спеціальних чинних на час виникнення спірних правовідносин нормативно-правових актах національного законодавства, не може бути поставлена у залежність від бюджетних асигнувань.
Згідно частини 2 статті 8 КАС України суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського Суду з прав людини.
Відповідно до статті 32 Європейської Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року, юрисдикція Європейського Суду з прав людини поширюється на всі питання тлумачення і застосування Конвенції та протоколів до неї.
Пунктом 1 Закону України від 17.07.1997 № 475/97-ВР «Про ратифікацію Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року, першого протоколу та протоколів № 2, 4, 7 та 11 до Конвенції» передбачено, що Україна повністю визнає на своїй території юрисдикцію Європейського Суду з прав людини в усіх питаннях, що стосуються тлумачення і застосування Конвенції.
Згідно статті 17 Закону України від 23.02.2006 № 3477-IV «Про виконання рішень та застосування практики Європейського Суду з прав людини» суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права.
Задовольняючи вимоги про оплату праці, суд має навести в рішенні розрахунки, з яких він виходив при визначення сум, що підлягають стягненню. Оскільки справляння і сплата податку з доходів громадян є обов'язком роботодавця та працівника, суд визначає зазначену суму без утримання цього податку й інших обов'язкових платежів, про що зазначає в резолютивній частині рішення.
Таким чином, відповідач як податковий агент згідно вимог Податкового Кодексу України зобов'язаний виплатити позивачеві винагороду за безпосередню участь в антитерористичній операції, утримавши з нього при виплаті законодавчо встановлені податки та збори.
Частина позовних вимог, в задоволенні яких відмовлено постановою суду першої інстанції не є предметом апеляційного оскарження, тому колегія суддів на підставі ч.1 ст.195 КАС України зазначає, що в цій частині судове рішення не є предметом апеляційного розгляду.
Таким чином, колегія суддів вважає, що в межах апеляційної скарги порушень судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права при вирішенні цієї справи не допущено. Правова оцінка обставин у справі дана правильно, а тому апеляційна скарга задоволенню не підлягає.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 195, 197, 200, 205, 206, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ :
Апеляційну скаргу 27 Державної пожежно-рятувальної частини головного управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 21 вересня 2017 р. у справі № 812/1001/17 - залишити без задоволення.
Постанову Луганського окружного адміністративного суду від 21 вересня 2017 р. у справі № 812/1001/17 - залишити без змін.
Вступна та резолютивна частини ухвали складені у нарадчій кімнаті та проголошені у судовому засіданні 07 листопада 2017 року. Повний текст ухвали складений та підписаний колегією суддів протягом п'яти днів.
Ухвала суду апеляційної інстанції за наслідками перегляду набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції.
Головуючий суддя: А.В. Гайдар
Судді: Л.А.Василенко
ОСОБА_2
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.11.2017 |
Оприлюднено | 09.11.2017 |
Номер документу | 70097181 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Гайдар Андрій Володимирович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Гайдар Андрій Володимирович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Гайдар Андрій Володимирович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Гайдар Андрій Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні