Постанова
від 16.03.2010 по справі 2а-457/10/2370
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 березня 2010 року справа № 2а-457/10/2370

м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого - судді Лічевецького І.О.,

при секретарі - Левчуку A.C.,

за участю представників: позивача - ОСОБА_1 за довіреністю; відповідача - не з'явився, розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Черкаси адміністративну справу за позовом державної податкової інспекції у Христинівському районі до приватного підприємства Спеценергомаш про стягнення активів в рахунок погашення податкового боргу,

ВСТАНОВИВ:

ДПІ у Христинівському районі звернулась до суду з адміністративним позовом про стягнення активів ПП Спеценергомаш в рахунок погашення податкового боргу.

Позивач стверджував, що відповідач має податковий борг із сплати орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності в розмірі 17 968 грн. 69 коп., в тому числі 17 153 грн. 26 коп. за основним платежем та 815 грн. 43 коп. пені.

Приймаючи до уваги, що ПП Спеценергомаш не перерахувало кошти до бюджету, позивач просив стягнути 17 968 грн. 69 коп. за рахунок активів платника податків.

В подальшому позивач зменшив розмір позовних вимог та просив стягнути активи відповідача в рахунок погашення податкового боргу із сплати орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності в розмірі 17 153 грн. 26 коп. та пені в сумі 805 грн. 78 коп., а всього 17 959 грн. 04 коп.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав та просив їх задовольнити.

Відповідач свого представника в судове засідання не направив, звернувся до суду з заявою про розгляд справи за його відсутності. Із наданої суду заяви вбачається, що позов ПП Спеценергомаш визнається в повному обсязі. Крім того, відповідач просив розстрочити сплату податкового боргу до кінця 2010 р.

Заслухавши пояснення представника позивача, розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд приходить до наступного.

ПП Спеценергомаш зареєстроване як суб'єкт підприємницької діяльності 17 червня 1998 р. Христинівською райдержадміністрацією Черкаської області, (ідентифікаційний код 25585183).

Згідно даним довідки ДПІ у Христинівському районі № 43 від 11.11.2005 р., відповідач взятий на облік як платник податків 22.06.1998 р. за № 49.

Відповідно до статті 14 Закону України Про систему оподаткування від 25 червня 1991 року № 1251-XII плата за землю (земельний податок, а також орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності) віднесена до загальнодержавних податків і зборів.

Спеціальним Законом, який визначає розміри та порядок плати за використання земельних ресурсів, а також відповідальність платників та контроль за правильністю обчислення і справляння земельного податку є Закон України Про плату за землю від З липня 1992 року № 2535-ХІІ (надалі за текстом - Закон № 2535-ХІІ ),

Статтею 2 Закону № 2535-ХІІ визначено, що використання землі в Україні є платним. Плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати, що визначається залежно від грошової оцінки земель. Розміри податку за земельні ділянки, грошову оцінку яких не встановлено, визначаються до її встановлення в порядку, визначеному цим Законом.

Відповідно до статті 14 Закону № 2535-ХІІ платники земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності (крім громадян) самостійно обчислюють суму земельного податку та орендної плати щороку за станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою центральним податковим органом, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій.

Згідно статті 17 Закону № 2535-ХІІ податкове зобов'язання по земельному податку, а також по орендній платі за землі державної та комунальної власності, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом ЗО календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Відповідно до поданих відповідачем 29 січня 2008 р. та 30 січня 2009 р. податкових декларацій орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності відповідно за 2008 р. та 2009 р. ПП Спеценергомаш мало сплатити в 2008 р. орендну плату в розмірі 13 008 грн. 04 коп., що відповідає 1 084 грн. щомісячної плати та в 2009 р. 14 985 грн. 26 коп., що відповідає 1 248 грн. 77 коп. щомісячної плати, а за грудень 2009 р. - 1 248 грн. 79 коп.

Відповідач неналежним чином виконував покладений на нього обов'язок щодо внесення плати за землю, в результаті чого за період з листопада 2008 р. по грудень 2009 р. утворилась недоїмка в сумі 17 153 грн. 26 коп.

Законом який установлює порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), включаючи збір на обов'язкове державне пенсійне страхування та внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, та визначає процедуру оскарження дій органів стягнення є Закон України Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами від 21 грудня 2000 року № 2181-ІІІ (надалі за текстом - Закон № 2181-ІІІ ).

Стаття перша Закону № 2181-III визначає податкове зобов'язання, як зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та у строки, визначені цим Законом або іншими законами України

Відповідно до пункту 1.3. статті 1 названого Закону податковий борг (недоїмка) це податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нараховану на суму такого податкового зобов'язання.

За приписами пункту 5.1 статті 5 Закону № 2181-ІЙ податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації. Зазначене податкове зобов'язання не може бути оскаржене платником податків в адміністративному або судовому порядку.

Згідно підпункту 5.3.1 пункту 5.3 статті 5 Закону № 2181-ІІІ платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларації.

Статтею 16 Закону № 2181-ІІІ визначено, що після закінчення встановлених строків погашення узгодженого податкового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті.

З огляду на викладені вище положення Закону № 2181-III, за порушення граничних строків сплати узгоджених сум податкових зобов'язань за даними облікової картки платника, відповідачу нарахована пеня в сумі 805 грн. 78 коп., що знайшло відображення в обліковій картці платника податків.

З урахуванням викладеного, недоїмка ПП Спеценергомаш із сплати орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності складає 17 959 грн. 04 коп.

Згідно підпункту 3.1.1. пункту 3.1 статті 3 Закону № 2181-ІІІ за рішенням суду активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу.

З огляду на викладене суд знаходить позов таким, що підлягає задоволенню.

Що стосується клопотання відповідача про розстрочення податкового боргу, то суд враховує, що відповідно до статті 62 Закону України Про Державний бюджет України на 2009 рік від 26 грудня 2008 року № 835-УІ заборонено надання відстрочок щодо термінів сплати податкових зобов'язань суб'єктів господарювання за податками і зборами (обов'язковими платежами).

Окремо суд зазначає, що згідно статті 263 КАС України із заявою (поданням) про відстрочення або розстрочення виконання судового рішення може звернутись лише державний виконавець або сторона виконавчого провадження.

За таких обставин, суд не знаходить підстав для задоволення клопотання відповідача про розстрочення сплати податкового боргу до кінця 2010 р.

Відповідно до частини четвертої статті 94 КАС України судові витрати, здійснені позивачем - суб'єктом владних повноважень, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст. 86, 94, 159, 162 КАС України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути активи приватного підприємства Спеценергомаш (Черкаська область, м. Христинівка, вул. Леніна, 51, ідентифікаційний код 25585183) в доход бюджету через державну податкову інспекцію у Христинівському районі (Черкаська область, м. Христинівка, вул. Гонти, 2, ідентифікаційний код 34275454) в рахунок погашення податкового боргу із сплати орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності в розмірі 17 153 грн. 26 коп. та пені в сумі 805 грн. 78 коп., а всього 17 959 (сімнадцять тисяч дев'ятсот п'ятдесят дев'ять) грн. 04 коп.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, яка може бути подана до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня складення постанови в повному обсязі. Якщо постанову було проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк подання заяви про апеляційне оскарження обчислюється з дня отримання нею копії постанови. Апеляційна скарга на постанову подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

Постанова складена в повному обсязі 18 березня 2010 р.

Суддя І.О.Лічевецький

Дата ухвалення рішення16.03.2010
Оприлюднено28.09.2017
Номер документу69096856
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-457/10/2370

Ухвала від 04.03.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

І.О.Лічевецький

Постанова від 16.03.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

І.О.Лічевецький

Ухвала від 15.02.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

І.О.Лічевецький

Постанова від 16.03.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Лічевецький Ігор Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні