Герб України

Постанова від 07.10.2009 по справі 3-2988/09

Каховський міськрайонний суд херсонської області

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

Справа № 3 - 2988/ 09

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

П О С Т А Н О В А

Каховського міськрайонно го суду Херсонської області

07 жовтня 2009 року місто Каховка

Суддя Каховського міс ькрайонного суду Херсонськ ої області Таранцов С.П., розг лянувши справу про адмініс тративне правопорушення, мат еріали якої надійшли від тер иторіальної державної інспе кції праці в Херсонської обл асті, про притягнення до адмі ністративної відповідально сті:

ОСОБА_1, ІНФОР МАЦІЯ_1 року народження, уро дженця Вірменії, громадянин а України, мешканця АДРЕСА _1, працюючого директором ТО В « Агро-Бізнес-2»,

за ст. 41 ч.1 КУпАП,

у с т а н о в и в :

При перевірці дотрима ння вимог трудового законод авства ТОВ « Агро-Бізнес-2» , пр оведеній 15 вересня 2009року, за період роботи з 01.01.2009р. по 15.09.2009р., встановлено порушення вимог законодавства про працю, а са ме:

1. у порушення вимог ст.. 115 ч. 1 КЗпПУ та ст. 24 ЗУ Про оплату п раці» заробітна плата праці вникам не виплачується два рази на місяць. Фактично випл ата здійснюється один раз н а місяць;

2. у товаристві не встанов лені міжкваліфікаційні спі ввідношення в оплаті праці, у зв»язку з чим завідувач скл адом зерна ОСОБА_2, машині сти-оператори дощувальних м ашин і агрегатів ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, робота яких вимагає певної кваліфі кації та спеціальних знань( з гідно Класифікатора професі й затвердженого наказом Дер жспоживстандарту України № 375 від 26.12.2005року, професії : голов а фермерського господарств а, бухгалтер, тракторист відн осяться до розділу спеціалі стів робота яких вимагає пев ної кваліфікації та спеціаль них знань) отримували з 01.01.2009р. п о 15.09.2009р. заробітну плату як за п росту, некваліфіковану працю , чим порушено вимоги ст. 96 КЗпП У;

3. у товаристві не проводи ться індексація грошових до ходів працівників у зв»язку з підвищенням споживчих цін на товари та послуг, за серпе нь 2009р. станом на 07.09.2009р. індексац ія не нараховувалась відпові дно до вимог ЗУ « Про індекса цію грошових доходів населе ння» та Постанови КМУ від 17.07.200 3р. « Про затвердження порядку проведення індексації гро шових доходів населення» та ст.. 95 ч.6 КЗпПУ.Так працівникам ОСОБА_1, ОСОБА_6, ОСОБА _7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОС ОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12 , ОСОБА_13, ОСОБА_14, ОСОБ А_15, всього 11 працівникам, ін дексація за березень 2009р. у ко ефіцієнті 2,9 не нарахована та не виплачена. Працівникам ОСОБА_3, ОСОБА_2, ОСОБА_16 , ОСОБА_17, ОСОБА_18, ОС ОБА_5, ОСОБА_19 індексацію нараховано, але до дійсного часу не виплачено;

4. компенсація працівникам страти частини доходів у зв» язку з порушенням строків їх виплати не нарахована та не виплачена, чим порушено вимо ги ст.. 2 ЗУ « Про компенсацію г ромадянам втрати частини до ходів у зв»язку з порушення м строків їх виплати» та вимо ги Положення про порядок ко мпенсації працівникам втрат и частини заробітної плати у зв»язку з порушенням термі нів її виплати, затвердженим постановою КМУ від 20.12.1997р. № 1427 т а ЗУ « Про компенсацію громад янам частини доходів у зв»яз ку з порушенням строків їх в иплати». Так працівникам ОС ОБА_20, ОСОБА_2, ОСОБА_16, ОСОБА_17, ОСОБА_18, ОСОБ А_5, ОСОБА_19 та ін. 26 праців никам компенсація втрати ча стини заробітної плати у зв »язку з порушенням строків ї ї виплати , не нарахована та н е виплачена;

5. остаточний розрахунок і з звільненими проводиться з порушенням вимог ст. 116 ч.1 КЗпП У. Так, звільненим ОСОБА_4, ОСОБА_21 остаточний розрах унок здійснено лише 31.08.2009р.;

6. середній заробіток за ве сь час затримки належних зв ільненому працівникові сум п о день фактичного розрахунку , звільненим ОСОБА_4 та ОСОБА_21 не нараховувався та виплачувався, чим порушено вимоги ст. 117 КЗпПУ;

7. в порушення вимог ст. 116 ч.1 КУпАП працівники ОСОБА_4 та ОСОБА_21 письмово не пов ідомлялись про нараховані с уми, належні їм при звільненн і;

8. в порушення вимог ст. 110 КЗ пПУ в товаристві при виплат і заробітної плати працівни ки не повідомляються про заг альну суму заробітної плати з розшифровкою за видами вип лат, розміри і підстави утрим ань, суму заробітної плати, щ о належать до виплати;

9. у товаристві при прийнят ті на роботу працівників О СОБА_22, ОСОБА_23, ОСОБА_24 з наказом про прийом, розмір , порядок і терміни виплати заробітної плати, умови утри мання із заробітної плати, з П равилами внутрішнього труд ового розпорядку не ознайом лено, чим порушено вимоги ст ..29,142 КЗпПУ;

10. посадові інструкції на в сі посади для працівників н е складені, чим порушено вимо ги Довідника кваліфікаційн их характеристик професій п рацівників, який затверджен о наказом Міністерства прац і та соціальної політики Укр аїни № 336 від 29.12.2004р.;

11. графік відпусток на 2009рі к складений, затверджений ке рівником, але не погоджений з представником трудового ко лективу, з графіком відпусто к працівників не ознайомлен о під підпис, чим порушено ви моги ст. 79 ч.4 КЗпПУ. Про початок відпустки працівники товар иства не повідомляються пис ьмово за два тижні до початку відпустки, чим порушено вимо ги ст. 79 КЗпПУ та вимоги ст. 10 ЗУ « Про відпустки»;

12. в порушення вимог ст.115 ч.3 КЗпПУ, заробітна плата прац івникам за весь час щорічної відпустки виплачується піз ніше ніж за три дні до почат ку відпустки. Так ОСОБА_1 була надана відпустка з 01.04.2009р., а заробітну плату за весь ча с щорічної відпустки була ви плачена лише 18.06.2009р.;

13. товариством при розраху нку середнього заробітку на час відпустки, в результаті п ідвищення посадових окладі в та тарифних ставок відпові дно до актів законодавства, з а проміжок часу до підвищенн я, заробітна плата не коригув алась на коефіцієнт їх підви щення, у зв»язку з чим праців ники недоотримали заробітну плату на час щорічної відпу стки, чим порушено вимоги Пор ядку обчислення середньої заробітної плати та ст. 95 КЗпП У;

14. у товаристві згідно таб елю обліку робочого часу за червень 2009р. 26працівників пра цювали у неробочі дні, 08 та 29 ч ервня 2009р. по 7 годин кожний, од нак оплата у подвійному ро змірі цим працівникам не зді йснена, заяв від працівників про надання іншого дня відп очинку не надходило, чим пору шено вимоги ст.107 КЗпПУ;

15. в порушення вимог ст. 106 К ЗпПУ, в червні 2009р 27 працівник ів відпрацювали по 167годин пр и нормальній тривалості роб очого часу 160 годин, в серпні 2009 р. 26 працівників відпрацювали по 165 годин при нормальній тр ивалості робочого часу 160годи н, але оплата за надурочну ро боту у червні та серпні 2009р. н е була нарахована та виплач ена у подвійному розмірі;

16. у товаристві працює три охоронники ОСОБА_9, ОСОБ А_8, ОСОБА_21 тривалість р обочого часу, графік зміннос ті та режим щоденної роботи для охоронників не встанов лений, чим порушено вимоги ст .ст. 50,54,57 КЗпПУ. Фактично охоронн ики працюють з 20.00 год. до 07.00год. - по 11 годин щоденно, з них по 8 годин нічних, проте в табе лі обліку робочого часу відо бражено лише по 7 годин робот и щодня, що вказує на недостов ірний облік робочого часу, чи м занижується фактично відп рацьований робочий час охор онникам і відповідно їм не до нараховується та не до випл ачується заробітна плата за роботу у нічний час, чим пору шено вимоги ст. 108 КЗпПУ, ст. 30 ЗУ « Про оплату праці» та наказ у Державного комітету стати стики України « Про затвердж ення типових форм первинног о обліку документації зі ст атистики»;

17. у товаристві згідно до табелів обліку робочого ча су за червень, серпень 2009р скор очення тривалості роботи нап ередодні святкових днів не з дійснювалось-06 червня напере додні свята 07 червня (Трійця ), 27 червня напередодні свята 28 червня (День Конституції Ук раїни), у серпні напередодні свята Дня незалежності Укр аїни , чим порушено вимоги ст.5 3 КЗпПУ;

18. книга обліку руху трудо вих книжок в господарстві н е прошита, не пронумерована та не скріплена печаткою, чи м порушено вимоги п.7.1 п.6 Інст рукції про порядок ведення трудових книжок працівників ;

19. у товаристві головний б ухгалтер ОСОБА_11 з 01.01.2009р. по дійсний час виконує обов» язки інспектора кадрів, одна к заробітна плата їй за вико нану додаткову роботу за ін шою професією без звільнення від своєї основної роботи н е здійснюється, чим порушено вимоги ст. 105 КЗпПУ;

20. в товаристві комісія по трудових спорах створена, од нак вона не має печатки вста новленого зразку, чим поруше но вимоги ст. 223 ч.7 КЗпПУ;

21. кількість трудових книж ок, відповідно до звірки з ві домостями по нарахуванню зар обітної плати, не відповідає кількості працюючих у това ристві, так у товаристві зар еєстровано та нараховуєтьс я заробітна плата всього 26 пр ацівникам, а на підставі дани х акту районної комісії по ле галізації від 09.09.2009р. в товарис тві на момент перевірки прац ювало ще 55 працівників, а саме ОСОБА_25, ОСОБА_26, ОСО БА_27, ОСОБА_28 та ін, трудов і відносини з якими, керівниц твом товариства не було офо рмлено і заробітну плату, яки м виплачують нелегально, у з в»язку з чим, в подальшому ці працівники не матимуть пра в на соціальне забезпечення , одержання пенсії та ін., чим п орушено вимоги ст.24, ст.24-1, ст.48 К ЗпПУ.

Крім тог о, в протоколі про адміністра тивне правопорушення вказує ться, що в порушення вимог ст . 11 Закону України «Про оплату праці» та п.2.8 Генеральної уго ди укладеної між Кабінето м Міністрів України, всеукр аїнськими об»єднаннями орга нізацій роботодавців і пі дприємців та всеукраїнсь кими профспілками і профоб "єднаннями на 2008-2009 роки від 15.04.2008 р оку, в якій встановлено, що мін імальний розмір тарифної ста вки робітника першого розряд у, який виконує просту і неква ліфіковану роботу за місячну норму праці повинен бути не м енш як 120% розміру мінімальної заробітної плати встановлен ою законом, у товаристві ця но рма не дотримана .

Згідно до ст. 9 Закону Укра їни « Про колективні догово ри і угоди», встановлено , що положення генеральної, галу зевої, регіональної угод дію ть безпосередньою і є обов»я зковими для всіх суб»єктів, щ о перебувають у сфері дії ст орін, які підписали угоду.

Якщо представники сторін ( ч ерез уповноважених осіб), які представляють інтереси підп риємства, брали участь у під писанні Генеральної угоди ( а бо згодом приєдналися до ціє ї угоди), то її норми є обов»яз ковими .

Як вбачається з Генерально ї угоди між Кабінетом Мініс трів України, всеукраїнським и об»єднаннями організацій р оботодавців і підприємців т а всеукраїнськими профспіл ками і про фоб»єднаннями 2008-2009р ., ТОВ « Агро-Бізнес-2», при укла дені угоди не було представ лене уповноваженими предст авника, зі сторони власника т а згодом не приєднувалось д о цієї угоди, тому умови і роз міри оплати праці встановлюю ться з дотриманням мінімаль них гарантій встановлених за конодавством України, зокре ма розміру мінімальної заро бітної плати.

Таким чином, вказаних вище порушень в товаристві не вс тановлено.

Також в протоколі про адмі ністративне правопорушення вказується, що в товаристві ведеться облік робочого час у в табелях обліку робочого часу застарілого зразку, але крім цього в табелях обліку робочого часу також ведетьс я окремою графою облік нара хованої заробітної плати, що не відповідає вимогам Полож ення про документальне забе зпечення записів у бухгалте рському обліку , затверджене наказом Міністерства Фінан сів України від 24.05.1995р. № 88, чим по рушено вимоги ч.2 ст.30 ЗУ « Про оплату праці» та вимоги нака зу Мінстату України від 05.12.2008р . № 489.

В казані дії не є порушення м законодавства про працю , ос кільки вони не порушують ко нституційних прав громадян на працю, на охорону праці, н а соціальний захист у випад ку втрати годувальника, а та кож інші права згідно діючо го законодавства України пр о працю та охорону праці.

Таким чином у вказаних дія х відсутній склад адміністр ативного правопорушення пе редбачений ст. 41 ч.1 КУпАП.

У допущених порушеннях вст ановлена вина директора ТОВ «Агро-Бізнес-2» ОСОБА_1, в й ого діях в наявності склад а дміністративного правопору шення передбаченого ст. 41 ч.1 КУ пАП.

На неодноразові виклики до суду ОСОБА_1 не з»явився (01.10.2009р. та 07.10.2009р.) про час та місце розгляду справи був повідомл ений належним чином. Клопота нь про відкладення розгляду справи до суду не надходило.

Враховуючи характер вчине ного правопорушення , особу п орушника, який до адміністра тивної відповідальності пр итягується вперше, на підста ві ст.ст. 9.10.22.41ч.1.283.284 КУпАП,

п о с т а н о в и в :

ОСОБА_1 притягнути до а дміністративної відповідал ьності за ст. 41 ч.1 КУпАП та заст осувати адміністративне ст ягнення у вигляді - штрафу в р озмірі 650 грн. (р/р 31118106700011, МФО 852010, код 21081100, отримувач - місцевий бюджет м. Каховка).

Постанова може бути о скаржена протягом десяти дн ів з дня винесення до апеляц ійного суду Херсонської обла сті через Каховський міськр айонний суд.

Суддя: С.П.Таранцов

СудКаховський міськрайонний суд Херсонської області
Дата ухвалення рішення07.10.2009
Оприлюднено07.12.2009
Номер документу6910107
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —3-2988/09

Постанова від 22.07.2009

Адмінправопорушення

Київський районний суд м.Донецька

Бурлаченко О. О.

Постанова від 22.05.2009

Адмінправопорушення

Приморський районний суд м.Одеси

Капля О.І.

Постанова від 24.12.2009

Адмінправопорушення

Костянтинівський міськрайонний суд Донецької області

Божина Людмила Іванівна

Постанова від 11.12.2009

Адмінправопорушення

Дніпровський районний суд м.Херсона

Решетов Вадим Валентинович

Постанова від 03.12.2009

Адмінправопорушення

Куйбишевський районний суд м.Донецька

Якубенко Олександр Борисович

Постанова від 29.12.2009

Адмінправопорушення

Глухівський міськрайонний суд Сумської області

Демченко Олександр Степанович

Постанова від 28.12.2009

Адмінправопорушення

Виноградівський районний суд Закарпатської області

Ключкович Василь Юрійович

Постанова від 14.12.2009

Адмінправопорушення

Зарічний районний суд м.Сум

Шелєхова Ганна Валеріївна

Постанова від 07.10.2009

Адмінправопорушення

Каховський міськрайонний суд Херсонської області

Таранцов Сергій Петрович

Постанова від 06.10.2009

Адмінправопорушення

Галицький районний суд м.Львова

Курилець Андрій Романович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні