П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
21 вересня 2017 р.м.ОдесаСправа № 654/540/17-а
Категорія: 5.5 Головуючий в 1 інстанції: Ширінська О.Х.
Одеський апеляційний адміністративний суд в складі колегії суддів:
доповідача, судді: Димерлія О.О.
суддів: Єщенка О.В., Бойка А.В.
за участю секретаря : Осавуляк О.А.
розглянув у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу апеляційну скаргу Голопристанської районної ради Херсонської області на постанову Голопристанського районного суду Херсонської області від 17 травня 2017 року по справі за позовом Голопристанської міської ради Херсонської області до Голопристанської районної ради Херсонської області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Комунальна установа "Централізована бухгалтерія по обслуговуванню закладів та установ культури", Комунальний заклад "Голоспристанська районна дитяча школа мистецтв", про визнання незаконною бездіяльність відповідача та зобов'язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
В березні 2017 року Голопристанська міська рада Херсонської області звернулася до Голопристанського районного суду Херсонської області із зазначеним позовом, у якому просила:
- визнати незаконною бездіяльність Голопристанської районної ради Херсонської області у відмові розгляду клопотання Голопристанської міської ради щодо безоплатної передачі об'єкта нерухомого майна по вул. Горького, 18 у м. Голій Пристані Херсонської області та матеріальних цінностей із спільної власності територіальних громад району до комунальної власності територіальної громади міста Голої Пристані на пленарному засіданні Голопристанської районної ради.
- зобов'язати Голопристанську районну раду розглянути на пленарному засіданні питання щодо безоплатної передачі із спільної власності територіальних громад району до комунальної власності територіальної громади міста Голої Пристані об'єкта нерухомого майна по вул. Горького, 18 у м. Голій Пристані Херсонської області та матеріальних цінностей, які перебувають у користуванні комунального закладу Голопристанська дитяча школа мистецтв Голопристанської районної ради Херсонської області.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що Голопристанська міська рада Херсонської області прийняла від Голопристанської районної ради Херсонської області майнові права на юридичну особу - комунальний заклад Голопристанська районна дитяча школа мистецтв Голопристанської районної ради Херсонської області.
Однак при зазначеній передачі майнових прав у серпні 2016 року не були передані до комунальної власності міста Голої Пристані об'єкт нерухомого майна по вул. Горького, 18, (комунальний заклад Голопристанська дитяча школа мистецтв Голопристанської міської ради Херсонської області) та інше індивідуально визначене майно, а саме: музичні інструменти, предмети довгострокового користування, матеріали, обладнання, інвентар, яке перебуває у користуванні комунального закладу Голопристанська дитяча школа мистецтв Голопристанської міської ради Херсонської області.
У зв'язку з цим Голопристанська міська рада звернулась з клопотанням до відповідача щодо безоплатної передачі об'єкта нерухомого майна та матеріальних цінностей із спільної власності територіальних громад району до комунальної власності територіальної громади міста Голої Пристані
В порушення Закону України Про місцеве самоврядування в Україні відповідач не виніс клопотання Голопристанської міської ради на розгляд пленарного засідання районної ради, обмежившись відпискою - листом № 02-09/103 від 20 лютого 2017 року, що змусило міську раду звернутись до суду із вказаним позовом.
Постановою Голопристанського районного суду Херсонської області від 17 травня 2017 року зазначений позов задоволено.
Приймаючи рішення про задоволення позовних вимог суд першої інстанції виходив із того, що відмова відповідача у винесенні клопотання Голопристанської міської ради щодо безоплатної передачі майна та майнових прав на розгляд пленарного засідання районної ради є безпідставною та необґрунтованою.
Не погоджуючись з ухваленим у справі судовим рішенням, Голопристанська районна рада Херсонської області оскаржила його в апеляційному порядку.
Висновки апеляційної скарги державний орган обґрунтовує тим, що зважаючи на недостовірність інформації, наданої міською радою стосовно контингенту учнівського складу, зміст проекту рішення залежав від підтвердження або спростування виключності задоволення інтересів територіальної громади міста Гола Пристань. Фактично, мало місце вивчення та збирання документів з метою їх подальшого розгляду депутатами ради для прийняття рішення.
Також в апеляційній скарзі районна рада зазначає, що враховуючи значну вартість майна, яке пропонується для передачі, без вивчення усіх обставин , що мають значення для розгляду цього питання, його вирішення неможливе.
Суд апеляційної інстанції заслухав суддю-доповідача, розглянув та обговорив доводи апеляційної скарги, перевірив матеріали справи та вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню.
Перевіряючи повноту з'ясування судом першої інстанції обставин справи та правильність застосування правових норм, апеляційний суд звертає увагу на таке.
Відповідно до пункту 32 статті 43 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні виключно на пленарних засіданнях районної, обласної ради вирішуються питання надання згоди на передачу об'єктів з державної власності у спільну власність територіальних громад сіл, селищ, міст та прийняття рішень про передачу об'єктів права спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст, що перебувають в управлінні районних, обласних рад, у державну власність, а також щодо придбання об'єктів державної власності .
Судом апеляційної інстанції встановлено, що Рішенням восьмої сесії Голопристанської районної ради VII скликання від 18 серпня 2016 року № 139 "Про безоплатну передачу майнових прав на юридичну особу КЗ "Голопристанська районна дитяча школа мистецтв" Голопристанської районної ради Херсонської області, виходу районної ради зі складу засновників юридичної особи та передачу в оренду будівлі та споруд дитячої школи мистецтв за адресою: м.Гола Пристань, вул.Горького, 18, основних засобів та цінних матеріалів" юридичну особу - комунальний заклад "Голопристанська районна дитяча школа мистецтв" Голопристанської районної ради Херсонської області, код в ЄДРПОУ 36400484, було передано у власність територіальної громади міста Гола Пристань в особі Голопристанської міської ради Херсонської області.
Будівлю, споруди, основні засоби та цінні матеріали, а саме: музичні інструменти, предмети довгострокового користування, матеріали, обладнання та інвентар (майно згідно актів приймання передачі) дитячої школи вказаним рішенням передано в оренду міській раді з орендною платою на рівні 1 (однієї) грн. на рік з подальшим урахуванням щомісячних індексів інфляції відповідно до вимог чинного законодавства України.
Вказані рішення районної ради виконані в повному обсязі: юридичну особу передано міській раді, а майно - в оренду комунальному закладу міської ради.
26 січня 2017 року на адресу Голопристанської районної ради Херсонської області (далі - районна рада) надійшов лист виконавчого комітету Голопристанської міської ради за № 02-17/52 з клопотанням розглянути питання щодо безоплатної передачі із спільної власності територіальних громад Голопристанського району Херсонської області об'єкту нерухомого майна по вул. Горького, 18 в м.Голій Пристані (Херсонська область) до комунальної власність територіальної громади міста Гола Пристань в особі Голопристанської міської ради Херсонської області (далі - міська рада). Питання щодо передачі будь-якого іншого майна - у листі виконавчого комітету Голопристанської міської ради не ставилось.
Натомість, позивачем в адміністративному позові зазначено, що лист містив інформацію щодо передачі як нерухомого майна, так і індивідуально визначеного. Даному факту суд уваги не приділив (а.с. З, абз.1).
Зі змісту листа вбачалось, що вимоги про передачу майна обґрунтовувались виключністю обслуговування інтересів територіальної громади м.Гола Пристань за рахунок майна районної ради та необхідністю проведення капітального ремонту будівлі, належної районній раді, що перебуває в оренді комунального закладу міської ради.
До листа було приєднано рішення міської ради № 379 від 29 грудня 2016 року "Про клопотання перед Голопристанською районною радою Херсонської області щодо безоплатної спільної власності територіальних громад Голопристанського району об'єкту нерухомого майна по вул.Горького, 18 в м.Голій Пристані в комунальну власність територіальної громади міста Гола Пристань в особі Голопристанської міської ради" (а.с. 10).
Як вказано у самому рішенні, підставою для його прийняття був, у т.ч., п.10 розділу V "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" (далі - Закон), а саме: оскільки будівля, належна районній раді на праві власності, обслуговує інтереси мешканців міста Гола Пристань, відповідно до вказаної вище норми Закону вона підлягає передачі у власність територіальної громади міста.
Крім того, рішення містило клопотання щодо передачі у комунальну власність територіальної громади м.Гола Пристань інших індивідуально визначених речей, які перебувають у користуванні закладу міської ради та належать на праві власності районній раді.
Апеляційний суд зазначає, що переліку вказаних речей, щодо яких клопотала міська рада та інших підстав для їх передачі у рішенні не наведено.
Враховуючи, що станом на вересень 2016 року (на момент передачі юридичної особи) заклад обслуговував інтереси як мешканців міста Гола Пристань так і мешканців району, на підтвердження або спростування інформації, викладеної у листі виконавчого комітету та рішенні міської ради щодо "виключності" обслуговування інтересів мешканців міста та підстав для застосування районною радою п.10 розділу V "Прикінцеві та перехідні положення "' Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", відповідачем зроблено ряд запитів та згідно накладеної головою районної ради резолюції матеріали спрямовані до розгляду на профільній постійній комісії районної ради.
Листом від 09 лютого 2017 року районна рада звернулась до комунальної установи Централізована бухгалтерія по обслуговуванню закладів та установ культури" Голопристанської районної ради Херсонської області (далі - комунальна установа) за наданням інформації щодо контингенту учнівського складу музичної школи, оскільки бухгалтерське обслуговування комунального закладу "Голопристанська районна дитяча школа мистецтв" Голопристанської районної ради Херсонської області здійснювалось (до передачі закладу міській раді) цією комунальною установою.
Листом від 20 лютого 2017 року районна рада довела до відома депутатського складу ) міської ради про наявність рішення районної ради, прийнятого з даного питання. Листом від 21 лютого 2017 року комунальна установа повідомила районну раду, що станом на 31 серпня 2016 року у музичній школі навчалось (рахувалось) 328 учнів, з них 284 учні - мешканці м.Гола Пристань та 44 - діти з сільської місцевості.
Листом від 23 лютого 2017 року районна рада повторно звернулась до комунальної установи із запитом щодо учнівського складу музичної школи станом на поточну дату.
Листом від 24 березня 2017 року комунальна установа повідомила районну раду про відсутність запитуваної інформації, проте листом від 04 квітня 2017 року надала склад дітей - учнів музичної школи - мешканців Голопристанського району, зазначивши, що із загального учнівського складу - 364 учні, 328 - це діти мешканців м.Гола Пристань та 36 - діти, мешканці сільської місцевості Голопристанського району Херсонської області.
Враховуючи, що дане питання, згідно накладеної резолюції, мало розглядатись на профільній постійній комісії районної ради, голова постійної комісії районної ради, депутат районної ради ОСОБА_1 листом від 10 лютого 2017 року звернувся до комунальної установи за інформацією щодо стану будівлі дитячої школи мистецтв.
Листом від 21 лютого 2017 року комунальна установа, як балансоутримувач майна, надала запитувану інформацію та повідомила, що будівля перебуває у задовільному стані та разом з майном музичної школи передана міській раді в оренду згідно рішення районної ради від 18 серпня 2016 року № 139 (а.с. 42-44).
16 березня 2017 року районна рада, в рамках надання методичної допомоги сільським радам району, інтереси яких вона представляє, надала головам сільських рад перелік об'єктів спільної власності територіальних громад району та запропонувала визначитись із подальшою їх долею, у тому числі щодо майна, запитуваного позивачем, та повідомлено про наміри територіальної громади м.Гола Пристань в особі Голопристанської міської ради отримати його безкоштовно у власність.
23 березня 2017 року на адресу районної ради надійшла ухвала суду про відкриття провадження у справі за позовом Голопристанської міської ради Херсонської області до Голопристанської районної ради Херсонської області "Про визнання незаконною бездіяльності відповідача та зобов'язання вчинити певні дії".
Отже, апеляційний суд зазначає, що районною радою у проміжок часу між надходженням листа від виконавчого комітету міської ради та отриманням ухвали суду про відкриття провадження у справі (поданням позивачем адміністративного позову) районною радою вживалися заходи, спрямовані на встановлення достовірності поданої позивачем інформації та на отримання пакету документів, необхідного для всебічного розгляду порушеного питання.
Голопристанським районним судом Херсонської області також не звернуто увагу, що позивач чітко не визначився з позицією, у чому саме полягає порушення його прав: у наданні неправомірної, на його думку, районною радою відповіді або у невнесенні даного питання на розгляд пленарного засідання районної ради та що саме є предметом оскарження: дії районної ради як колегіального органу чи дії конкретної посадової особи, яка надала інформацію або дії депутатів районної ради, голови районної ради щодо невнесення даного питання до порядку денного пленарного засідання районної ради.
З урахуванням наведеного апеляційний суд зазначає, що судом першої інстанції не враховано заходи, які вживались відповідачем, а саме листування мі районною радою та депутатом районної ради, головою профільної постійної комісії, та зроблено помилковий висновок про бездіяльність та затягування вирішення даного питання відповідачем .
Таким чином, апеляційний суд вважає, що висновки суду першої інстанції не відповідають встановленим обставинам по справі, допущені судом першої інстанції порушення норм матеріального права призвели до неправильного вирішення справи, а тому оскаржувана постанова підлягає скасуванню з прийняттям нового рішення.
Згідно ст. 202 КАС України, підставами для скасування постанови або ухвали суду першої інстанції та ухвалення нового рішення є порушення норм матеріального або процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи або питання.
Керуючись ст. ст. 184, 195, 198, 202, 207, 254 КАС України, апеляційний суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Голопристанської районної ради Херсонської області - задовольнити.
Постанову Голопристанського районного суду Херсонської області від 17 травня 2017 року - скасувати та прийняти нову постанову суду.
У задоволенні адміністративного позову Голопристанської міської ради Херсонської області до Голопристанської районної ради Херсонської області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Комунальна установа "Централізована бухгалтерія по обслуговуванню закладів та установ культури", Комунальний заклад "Голоспристанська районна дитяча школа мистецтв", про визнання незаконною бездіяльність відповідача та зобов'язання вчинити певні дії - відмовити.
Постанова суду набирає законної сили після проголошення та може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України на протязі двадцяти днів.
Суддя-доповідач: ОСОБА_2
Суддя: О.В. Єщенко
Суддя: А.В. Бойко
Суд | Одеський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.09.2017 |
Оприлюднено | 27.09.2017 |
Номер документу | 69136843 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський апеляційний адміністративний суд
Димерлій О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні