Ухвала
від 25.09.2017 по справі 813/2977/17
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 У Х В А Л А

з питань забезпечення позову

25 вересня 2017 року № 813/2977/17

Львівський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого - судді Кухар Н.А.,

Суддів - Грень Н.М., Хоми О.П.

при секретарі - Шавель М.М.,

за участю:

представника позивача - ОСОБА_1

розглянувши у попередньому судовому засіданні в м. Львові заяву про забезпечення позову ТзОВ Сервісцентробуд до Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції у Львівській області , Державної архітектурно-будівельної інспекції України про визнання протиправним і скасування рішення, -

в с т а н о в и в:

ТзОВ Сервісцентробуд звернулося до Львівського окружного адміністративного суду з позовом до Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції у Львівській області, Державної архітектурно-будівельної інспекції України про визнання протиправним і скасування рішення.

04 вересня 2017 року позивачем на адресу суду подано клопотання (вх. № 20038) про вжиття заходів забезпечення позову шляхом зупинення дії рішення від 14.07.2017 року про скасування дії містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки на проектування та будівництво ТзОВ ТзОВ Сервісцентробуд багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення, автостоянками та офісного центру на вул. Б. Хмельницького, 76 зі знесенням існуючих будівель, які затверджені наказом Департаменту містобудування Львівської міської ради від 27.02.2012 року № 34.

В обґрунтування заявленого клопотання позивач зазначив, що у разі не вжиття заходів забезпечення адміністративного позову може заподіяти шкоди правам свободам та інтересам позивача до ухвалення рішення в адміністративній справі, та захист цих прав, свобод та інтересів стане неможливим без вжиття таких заходів. Вказують, що скасовані відповідачем містобудівні умови та обмеження, є вихідними даними в будівництві, що здійснюється. Зазначають, що на даний час на підставі декларації про початок виконання будівельних робіт, зареєстрованої Інспекцією ДАБК у м. Львові 06.06.2017 року підрядником будівництва ПФ Галицький двір проведено роботи по демонтажу існуючих споруд та фактично зведено приміщення цокольного поверху. Скасування містобудівних умов та обмежень забудови є підставою для скасування всіх наступних дозвільних документів по вказаному об'єкту будівництва і як наслідок зупинення виконання будівельних робіт, що завдасть майнової шкоди як позивачу так і третім особам.

Представник позивача в судовому засіданні дане клопотання підтримав.

Позиція відповідача викладена у запереченні на клопотання про вжиття заходів забезпечення позову та обгрунтовується тим, що позивачем не наведено достатньої обґрунтованості доводів очевидності небезпеки заподіяння шкоди його права та інтересам, не наведено причин неможливості захисту прав, свобод та інтересів заявника без вжиття заходів забезпечення позову до ухвалення рішення у справі.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився.

Заслухавши пояснення представника позивача, суд дійшов висновку, що вказана заява підлягає до задоволенню, виходячи з такого.

Частинами 1, 3 ст.117 КАС України передбачено, що суд за клопотанням позивача або з власної ініціативи може постановити ухвалу про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову, якщо існує очевидна небезпека заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача до ухвалення рішення в адміністративній справі, або захист цих прав, свобод та інтересів стане неможливим без вжиття таких заходів, або для їх відновлення необхідно буде докласти значних зусиль та витрат, а також якщо очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень. Подання адміністративного позову, а також відкриття провадження в адміністративній справі не зупиняють дію оскаржуваного рішення суб'єкта владних повноважень, але суд у порядку забезпечення адміністративного позову може відповідною ухвалою зупинити дію рішення суб'єкта владних повноважень чи його окремих положень, що оскаржуються.

У пункті 17 Постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України від 06.03.2008р. № 2 Про практику застосування адміністративними судами окремих положень Кодексу адміністративного судочинства України під час розгляду адміністративних справ зазначено, що судам необхідно враховувати, що згідно з частинами третьою та четвертою статті 117 КАС України забезпечення позову в адміністративних справах допускається лише у двох формах: 1) зупинення дії рішення суб'єкта владних повноважень чи його окремих положень, що оскаржуються; 2) заборони вчиняти певні дії. Наведений перелік підстав забезпечення позову є вичерпним. В ухвалі про забезпечення позову суд повинен навести мотиви, з яких він дійшов висновку про існування очевидної небезпеки заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача до ухвалення рішення в адміністративній справі, або захист цих прав, свобод та інтересів стане неможливим без вжиття таких заходів, або для їх відновлення необхідно буде докласти значних зусиль та витрат, а також вказати ознаки, які свідчать про очевидність протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень.

Судом з матеріалів справи встановлено, що 27.02.2012 року Департаментом містобудування Львівської міської ради видано наказ № 34 від 27.02.2012 року, яким позивачу затверджено містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки на проектування та будівництво ТзОВ Сервісцентрбуд багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення, автостоянками та офісного центру на вул. Б. Хмельницького, 76 зі знесенням існуючих нежитлових будівель.

14.07.2017р. головними інспекторами будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури в містобудування Департаменту державної архітектурно - будівельної інспекції у Львівській області ОСОБА_2, та ОСОБА_3, прийнято рішення про скасування дії містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки на проектування та будівництво ТзОВ Сервісцентрбуд багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення, автостоянками та офісного центру на вул. Б. Хмельницького, 76 зі знесенням існуючих нежитлових будівель, які затверджені наказом Департаменту містобудування Львівської міської ради від 27.02.2012 року № 34.

Відповідно до ст.26 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" визначено, що забудова територій здійснюється шляхом розміщення об'єктів будівництва. Суб'єкти містобудування зобов'язані додержуватися містобудівних умов та обмежень під час проектування і будівництва об'єктів. Проектування та будівництво об'єктів здійснюється власниками або користувачами земельних ділянок у такому порядку: 1) отримання замовником або проектувальником вихідних даних; 2) розроблення проектної документації та проведення у випадках, передбачених статтею 31 цього Закону , її експертизи; 3) затвердження проектної документації; 4) виконання підготовчих та будівельних робіт; 5) прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів; 6) реєстрація права власності на об'єкт містобудування.

Згідно з ч.1 ст.29 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності основними складовими вихідних даних є: 1) містобудівні умови та обмеження; 2) технічні умови; 3) завдання на проектування.

Відповідно до частин 3,8 статті 29 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" містобудівні умови та обмеження є одними з основних складових вихідних даних для проектування об'єкта будівництва. Містобудівні умови та обмеження є чинними до завершення будівництва об'єкта незалежно від зміни замовника.

Таким чином, містобудівні умови та обмеження є невід'ємною складовою проектування та будівництва об'єктів. Відповідно їх відсутність/скасування виключає можливість розпочати будівництво відповідного обєкту архітектури або ж завершити процес такого будівництва.

Судом встановлено, що на підставі зазначених містобудівних умов та обмежень прозивачем розпочато та ведеться будівництво багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення, автостоянками та офісного центру. На підставі декларації про початок виконання будівельних робіт, зареєстрованої Інспекцією ДАБК у м. Львові 06.06.2017 року підрядником будівництва ПФ Галицький двір проведено роботи по демонтажу існуючих споруд та фактично зведено приміщення цокольного поверху.

Оскільки скасування дії містобудівних умов та обмежень згідно рішення від 14.07.2017 року призведе до фактичного зупинення будівництва ТзОВ Сервісцентробуд багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення, автостоянками та офісного центру на вул. Б. Хмельницького, 76, відповідно буде заподіяно шкоду правам та інтересам позивача до ухвалення рішення в адміністративній справі, а позивачем будуть понесені матеріальні збитки внаслідок зупинення будівництва. В свою чергу, для відновлення будівельних робіт та залучення до цього процесу людських ресурсів необхідно буде докласти значних зусиль та матеріальних витрат.

Крім цього, скасування містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки може стати підставою для повного зупинення будівництва. А також неналежне виконання договірних зобов'язань, пов'язаних із здійсненням будівництва, з боку позивача є підставою для пред'явлення контрагентами вимог щодо розірвання таких договорів, сплати штрафних санкцій (пені, неустойки), повернення коштів, тощо.

Аналізуючи вищенаведене, суд дійшов висновку про обґрунтованість клопотання позивача про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову шляхом зупинення дії рішення від 14.07.2017 року про скасування дії містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки на проектування та будівництво ТзОВ ТзОВ Сервісцентробуд багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення, автостоянками та офісного центру на вул. Б. Хмельницького, 76 зі знесенням існуючих будівель, які затверджені наказом Департаменту містобудування Львівської міської ради від 27.02.2012 року № 34, до ухвалення рішення у справі.

Керуючись ст. ст. 117,118,160,165 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

у х в а л и в :

Заяву про забезпечення позову задовольнити.

Зупинити дію рішення від 14.07.2017 року про скасування дії містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки на проектування та будівництво ТзОВ «ТзОВ «Сервісцентробуд» багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення, автостоянками та офісного центру на вул. Б. Хмельницького, 76 зі знесенням існуючих нежитлових будівель, які затверджені наказом Департаменту містобудування Львівської міської ради від 27.02.2012 року № 34, до ухвалення рішення у справі.

Відповідно до ч. 5 ст. 118 КАС України, виконання ухвал з питань забезпечення адміністративного позову здійснюється негайно в порядку, встановленому законом для виконання судових рішень.

Ухвала суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що ухвала не набрала законної сили.

Апеляційна скарга на ухвалу подається протягом п'яти днів з дня її отримання повного тексту до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.

Оскарження ухвали не зупиняє її виконання, а також не перешкоджає подальшому розгляду справи .

Повний текст ухвали складений і підписаний 27 вересня 2017 року.

Головуючий - суддя Кухар Н.А.

Суддя Грень Н.М.

Суддя Хома О.П.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.09.2017
Оприлюднено02.10.2017
Номер документу69167761
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/2977/17

Ухвала від 23.03.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Кушнерик Мар’ян Петрович

Ухвала від 27.02.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Кушнерик Мар’ян Петрович

Рішення від 22.01.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кухар Наталія Андріївна

Ухвала від 11.10.2017

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кухар Наталія Андріївна

Ухвала від 25.09.2017

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кухар Наталія Андріївна

Ухвала від 05.09.2017

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кухар Наталія Андріївна

Ухвала від 23.08.2017

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кухар Наталія Андріївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні