Ухвала
від 14.09.2017 по справі 826/11465/17
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 У Х В А Л А

про забезпечення адміністративного позову

14 вересня 2017 року м. Київ № 826/11465/17

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: судді Келеберди В.І., розглянувши клопотання Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Печерські пагорби" про забезпечення адміністративного позову у справі

за позовом Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Печерські пагорби" до Комунального підприємства "Київблагоустрій" про скасування Припису №1718689 від 09.09.2017 ВСТАНОВИВ:

Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Печерські пагорби" (далі по тексту - позивач, ОСББ "Печерські пагорби") звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Комунального підприємства "Київблагоустрій" (далі по тексту - відповідач, КП "Київблагоустрій"), в якому просить: 1) визнати протиправними дії провідного інженера КП "Київблагоустрій" щодо винесення позивачу припису від 09 вересня 2017 року №1718689; 2) скасувати припис від 09 вересня 2017 року №1718689.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 14 вересня 2017 року відкрито провадження в адміністративній справі №826/11465/17, та призначено справу до судового розгляду.

Одночасно з позовною заявою позивачем заявлено клопотання про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову шляхом зупинення дії оскаржуваного припису Комунального підприємства "Київблагоустрій".

Частина перша статті 118 Кодексу адміністративного судочинства України передбачає, що клопотання про забезпечення адміністративного позову розглядається не пізніше наступного дня після його одержання й у разі обґрунтованості та терміновості вирішується ухвалою негайно без повідомлення відповідача та інших осіб, які беруть участь у справі.

Зважаючи на терміновість поданої заяви, суд вважає за можливе вирішити питання забезпечення адміністративного позову без повідомлення осіб, які беруть участь у справі.

На думку Окружного адміністративного суду міста Києва, заява ОСББ "Печерські пагорби" про забезпечення адміністративного позову підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Відповідно до частини першої статті 117 Кодексу адміністративного судочинства України суд може постановити ухвалу про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову, якщо існує очевидна небезпека заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача до ухвалення рішення в адміністративній справі, або захист цих прав, свобод та інтересів стане неможливим без вжиття таких заходів, або для їх відновлення необхідно буде докласти значних зусиль та витрат, а також, якщо є очевидними ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень.

Забезпечення адміністративного позову - це вжиття судом, у провадженні якого знаходиться справа, до вирішення адміністративної справи по суті позовних вимог, визначених Кодексом адміністративного судочинства України заходів щодо створення можливості реального виконання у майбутньому постанови суду, якщо її буде прийнято на користь позивача.

З аналізу ст. 117 КАС України слідує, що метою застосування заходів забезпечення позову є, перш за все, захист прав позивача до ухвалення рішення по справі. Відповідно до положення ч.4 ст.117 КАС України адміністративний позов, крім способу, встановленого частиною третьою цієї статті, може бути забезпечено забороною вчиняти певні дії.

Виходячи із системного аналізу норм чинного законодавства України, дослідивши подане клопотання, доводи, які наведенні в його обґрунтування, матеріали адміністративної справи, суд дійшов висновку про те, що клопотання позивача про забезпечення адміністративного позову підлягає задоволенню, з огляду на наступне.

Позивачем зазначено, що у відповідності до Генерального плану м. Києва проекту планування його приміської зони на період до 2020 року, затвердженого рішенням Київської міської ради від 28.03.2002 №370/1804, та за даними листа Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради №055-16983 від 31.10.16 вільного наскрізного, транзитного проїзду між перехрестям вул. Є. Коновальця та Михайла Задніпровського до будинків №9, №10 на вул. Тверський тупик у Печерському районі м. Києва немає.

Проте, як вказує позивач, такий проїзд облаштовано стихійно, що не відповідає містобудівній документації місат Києва та призводить до погіршення екологічної ситуації на прилеглій території, яка є зоною відпочинку мешканців цього будинку.

Як зазначає позивач, на засіданні правління ОСББ "Печерські пагорби" прийнято рішення облаштувати на розі будинку 36 В по вул. Є. Коновальця біля статуї "Монтекі-Капулєтті" тупик.

Згідно з приписом від 09 вересня 2017 року №1718689, виданого позивачу провідним інженером КП "Київблагоустрій", встановлено порушення пункту 20.1.1 по вул. Є. Коновальця, 36 В, яке вчинено ОСББ "Печерські пагорби", голова правління Дубенська О.В., на підставі Правил благоустрою міста Києва, затверджених рішенням Київської міської ради від 25 грудня 2008 року №1051/1051, та запропоновано усунути порушення шляхом надання дозвільної документації на розміщення шлагбауму, а в разі відсутності дозвільної документації демонтувати шлагбаум власними силами відновити благоустрій.

Відповідно до положень підпунктів 13.3.1, 13.3.2 розділу ХІІІ Правил благоустрою міста Києва, затверджених рішенням Київської міської ради від 25 грудня 2008 року №1051/1051, у разі виявлення самовільно розміщених (встановлених) малих архітектурних форм, тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, в т. ч. тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, паспорти прив'язки яких анульовані або строк дії яких закінчився, уповноважені особи Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), структурних підрозділів з питань контролю за благоустроєм районних в місті Києві державних адміністрацій, комунального підприємства виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) "Київблагоустрій" вносять припис його власнику (користувачу або особі, яка здійснила розміщення (встановлення)) з вимогою усунення порушень шляхом проведення демонтажу малої архітектурної форми, тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності.

Малі архітектурні форми, тимчасові споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності мають бути демонтовані протягом трьох днів з моменту отримання припису.

У разі якщо власники (користувачі або особи, які здійснили розміщення (встановлення)) малої архітектурної форми, тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності не здійснили демонтаж в строки, зазначені в приписі, Департамент міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), районні в місті Києві державні адміністрації вживають заходів щодо демонтажу самовільно розміщеної (встановленої) малої архітектурної форми, тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності.

Таким чином, внаслідок невиконання припису існує можливість вжиття відповідними органами заходів щодо демонтажу самовільно, на їх думку, розміщеної (встановленої) малої архітектурної форми, тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, що, у свою чергу, може призвести до додаткових витрат.

Водночас позивач наполягає, що дії посадової особи відповідача щодо винесення ОСББ "Печерські пагорби" припису від 09 вересня 2017 року №1718689 вчинені за відсутності правових підстав, передбачених Правилами благоустрою міста Києва, та не ґрунтуються на вимогах закону.

Згідно з положеннями статті 4 Закону України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку" об'єднання створюється для забезпечення і захисту прав співвласників та дотримання їхніх обов'язків, належного утримання та використання спільного майна, забезпечення своєчасного надходження коштів для сплати всіх платежів, передбачених законодавством та статутними документами.

Основна діяльність об'єднання полягає у здійсненні функцій, що забезпечують реалізацію прав співвласників на володіння та користування спільним майном співвласників, належне утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території, сприяння співвласникам в отриманні житлово-комунальних та інших послуг належної якості за обґрунтованими цінами та виконання ними своїх зобов'язань, пов'язаних з діяльністю об'єднання.

Наведене, на думку суду, свідчить, що, у разі задоволення позову, для відновлення прав та інтересів ОСББ "Печерські пагорби" і, відповідно, співвласників багатоквартирного будинку, необхідно буде докласти значних зусиль та витрат.

Згідно з частиною третьою статті 117 Кодексу адміністративного судочинства України подання адміністративного позову, а також відкриття провадження в адміністративній справі не зупиняють дію оскаржуваного рішення суб'єкта владних повноважень, але суд у порядку забезпечення адміністративного позову може відповідною ухвалою зупинити дію рішення суб'єкта владних повноважень чи його окремих положень, що оскаржуються. Ухвала негайно надсилається до суб'єкта владних повноважень, що прийняв рішення, та є обов'язковою для виконання.

З урахуванням зазначеного, Окружний адміністративний суд міста Києва вважає за доцільне зупинити дію припису від 09 вересня 2017 року №1718689, виданого ОСББ "Печерські пагорби" провідним інженером КП "Київблагоустрій", до набрання законної сили рішенням суду у даній справі.

Відповідно до частини першої статті 118 Кодексу адміністративного судочинства України клопотання про забезпечення адміністративного позову розглядається не пізніше наступного дня після його одержання й у разі обґрунтованості та терміновості вирішується ухвалою негайно без повідомлення відповідача та інших осіб, які беруть участь у справі.

Частиною п'ятою статті 118 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що виконання ухвал з питань забезпечення адміністративного позову здійснюється негайно в порядку, встановленому законом для виконання судових рішень.

На підставі вищевикладеного, керуючись статтями 117, 118, 160 та 165 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

У Х В А Л И В:

1. Заяву Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Печерські пагорби" (ідентифікаційний код 40501805; 01133, м. Київ, вул. Євгена Коновальця, буд. 36-В) про забезпечення позову задовольнити повністю.

2. Зупинити дію припису від 09 вересня 2017 року №1718689, виданого Об'єднанню співвласників багатоквартирного будинку "Печерські пагорби" провідним інженером Комунального підприємства "Київблагоустрій" (ідентифікаційний код 26199708; 03057, м. Київ, вул. Дегтярівська, 31, корпус 2), до набрання законної сили рішенням суду у даній справі.

3. Ухвала є виконавчим документом та підлягає негайному виконанню.

4. Строк пред'явлення ухвали до виконання - до 15 вересня 2020 року.

Ухвала суду набирає законної сили в порядку передбаченому ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.

Суддя В.І. Келеберда

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення14.09.2017
Оприлюднено28.09.2017
Номер документу69168495
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/11465/17

Рішення від 21.02.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Келеберда В.І.

Ухвала від 14.09.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Келеберда В.І.

Ухвала від 14.09.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Келеберда В.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні