ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
----------------------
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
20 вересня 2017 р. Справа № 821/2241/16
Категорія: 10.1 Головуючий в 1 інстанції: Василяка Д.К.
Одеський апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого - судді Скрипченка В.О.,
суддів Золотнікова О.С., Осіпова Ю.В.,
за участю секретаря судового засідання Григоренко Н.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Одесі апеляційну скаргу Новокаховської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Херсонській області на постанову Херсонського окружного адміністративного суду від 13 квітня 2017 року у справі за адміністративним позовом Відділу освіти, молоді та спорту Бериславської районної державної адміністрації до Новокаховської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Херсонській області про визнання протиправним та скасування рішення про застосування штрафних санкцій,-
В С Т А Н О В И В:
30 грудня 2016 року Відділ освіти, молоді та спорту Бериславської районної державної адміністрації звернувся до суду з адміністративним позовом до Новокаховської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Херсонській області (далі - Новокаховська ОДПІ ГУ ДФС у Херсонській області) про визнання протиправним та скасування рішення від 14.11.2016 р. №0007322105.
В обґрунтування позову зазначено, що відповідачем прийнято рішення від 14 листопада 2016 року №0007322105 про застосування штрафних санкцій на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та нарахування пені за несплату (перерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на суму 1273,27 грн. Зазначене рішення Новокаховської ОДПІ ГУ ДФС у Херсонській області позивач вважає неправомірним, оскільки відповідно до норм Закону України Про державну службу , ним зроблений перерахунок заробітної плати та нарахувань на заробітну плату, який суттєво збільшив потребу в коштах на оплату праці. Видатки на реалізацію цих положень здійснювались в межах коштів, передбачених Законом України Про державний бюджет на 2016 рік , яких було недостатньо, тому утворилась кредиторська заборгованість по заробітній платі та нарахувань на неї. Питання виділення і фінансування додаткових коштів на оплату праці державних службовців було розглянуто лише в жовтні 2016 року в змінах до Державного бюджету України на 2016 рік. На підставі вказаного вважає неправомірним зазначене рішення та просив його скасувати.
Постановою Херсонського окружного адміністративного суду від 13 квітня 2017 року адміністративний позов Відділу освіти, молоді та спорту Бериславської районної державної адміністрації задоволений в повному обсязі. Скасовано рішення Новокаховської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Херсонській області (Бериславського відділення) від 14.11.2016 р. №0007322105 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску.
Не погоджуючись із постановленим у справі судовим рішенням Новокаховська ОДПІ ГУ ДФС у Херсонській області подала апеляційну скаргу, у якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального права та неповне з'ясування обставин справи, просить скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нову постанову суду, якою повністю відмовити у задоволені адміністративного позову Відділу освіти, молоді та спорту Бериславської районної державної адміністрації.
Справа розглянута апеляційним судом без участі сторін у зв'язку з неявкою у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи. Відповідно до ч. 1 ст. 41 КАС України, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.
Заслухавши суддю-доповідача, доводи апеляційної скарги, вивчивши матеріали справи, перевіривши законність і обґрунтованість постанови суду в межах апеляційної скарги, колегія суддів дійшла таких висновків.
Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, згідно виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Відділ освіти, молоді та спорту Бериславської районної державної адміністрації зареєстрований 11.06.1992, 31.01.2005 р. за №14811200000000133 та перебуває на обліку у Новокаховській ОДПІ ГУ ДФС у Херсонській області (Бериславське відділення).
Рішенням Новокаховської ОДПІ ГУ ДФС у Херсонській області (Бериславське відділення) від 14.11.2016 р. №0007322105, прийнятим на підставі ч. 10 та п. 2 ч. 11 ст. 25 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування , до позивача застосовано штрафні санкції та нарахована пеня за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску за період з 21.10.2016 р. по 31.10.2016 р. на загальну суму 1342,24 грн., з яких: 1272,27 грн. - штраф, 69,97 грн. - пеня.
Не погодившись з прийнятим рішенням позивач оскаржив його в адміністративному порядку. Рішеннями ГУ ДФС у Херсонській області від 07.12.2016 р. №4763/9/21-22-10-01-06 скаргу залишено без розгляду, у зв'язку з чим позивач звернувся з адміністративним позовом до суду.
Задовольняючи адміністративний позов Відділу освіти, молоді та спорту Бериславської районної державної адміністрації суд першої інстанції виходив з того, що несвоєчасна сплата єдиного внеску здійснено не з вини позивача, оскільки додаткове фінансування на оплату праці державних службовців здійснено лише в жовтні 2016 року.
Однак, колегія суддів з такими висновками суду першої інстанції погодитися не може з огляду на таке.
Як вбачається з матеріалів справи, згідно поданого позивачем звіту Про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до органів доходів і зборів від 11.10.2016 №1600005535 за вересень 2016 р., нарахування єдиного внеску складали 4939,95 грн.
Позивачем сплачено єдиний внесок несвоєчасно, а саме 31.10.2016 р.. Штрафні санкції за період з 21.10.2016 по 31.10.2016 склали 1272,27 гри., пеня - 69,97 грн.
Згідно п. 2 ч. 1 ст.1 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування.
Пунктами 6, 10 частини 1 статті 1 вказаного Закону передбачено, що недоїмка - сума єдиного внеску, своєчасно не нарахована та/або не сплачена у строки, встановлені цим Законом, обчислена органом доходів і зборів у випадках, передбачених цим Законом; страхувальники - роботодавці та інші особи, які відповідно до цього Закону зобов'язані сплачувати єдиний внесок.
Згідно п. 1 ч. 1 ст. 4 Закону платниками єдиного внеску є: роботодавці підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у свідоцтві про державну реєстрацію її як підприємця), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.
Відповідно до ч. 2 ст. 6 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування платник єдиного внеску зобов'язаний, крім іншого, своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок: подавати звітність та сплачувати до органу доходів і зборів за основним місцем обліку платника єдиного внеску у строки, порядку та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.
Згідно ч. 8 ст. 9 Закону платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом. При цьому платники, зазначені у пункті 1 частини першої статті 4 цього Закону, під час кожної виплати заробітної плати (доходу, грошового забезпечення), на суми якої (якого) нараховується єдиний внесок, одночасно з видачею зазначених сум зобов'язані сплачувати нарахований на ці виплати єдиний внесок у розмірі, встановленому для таких платників (авансові платежі).
Пунктом 1 частини 10 статті 9 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування визначено, що днем сплати єдиного внеску вважається: у разі перерахування сум єдиного внеску з рахунку платника на відповідні рахунки органу доходів і зборів - день списання банком або центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, суми платежу з рахунку платника незалежно від часу її зарахування на рахунок органу доходів і зборів.
У відповідності до ч. 12 ст. 9 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника.
За наявності у платника єдиного внеску одночасно із зобов'язаннями із сплати єдиного внеску зобов'язань із сплати податків, інших обов'язкових платежів, передбачених законом, або зобов'язань перед іншими кредиторами зобов'язання із сплати єдиного внеску виконуються в першу чергу і мають пріоритет перед усіма іншими зобов'язаннями, крім зобов'язань з виплати заробітної плати (доходу).
Відповідно до вимог ч. 2, 4 ст. 25 Закону у разі виявлення своєчасно не сплачених сум страхових внесків платники єдиного внеску зобов'язані самостійно обчислити ці внески і сплатити їх з нарахуванням пені в порядку і розмірах, визначених цією статтею. Суми недоїмки стягуються з нарахуванням пені та застосуванням штрафів.
На суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу (ч. 10 ст. 25 Закону).
Згідно п. 2 ч. 11 ст. 25 Закону орган доходів і зборів застосовує до платника єдиного внеску такі штрафні санкції: за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску накладається штраф у розмірі 20 відсотків своєчасно не сплачених сум.
Згідно довідки про зміни до плану асигнування (за винятком надання кредитів з бюджету на 2016 рік) №24 від 27.10.2016 року, затвердженої першим заступником голови Бериславської районної державної адміністрації за кодом та назвою програмної класифікації видатків та кредитування державного бюджету 7911010 Здійснення виконавчої влади у Херсонській області позивачу надійшли кошти в сумі 118 340. 00 грн.
Проте колегія суддів погоджується з апелянтом, що відсутність асигнувань у позивача не звільняє його від сплати єдиного соціального внеску, а нараховані контролюючим органом штрафні санкції та пеня прямо передбачені нормами чинного законодавства. З цього випливає, що позивач повинен нести відповідальність у вигляді нарахування штрафних санкцій та пені за несвоєчасну сплату єдиного внеску.
За таких обставин суд першої інстанції дійшов помилкового висновку про наявність підстав для задоволення адміністративного позову Відділу освіти, молоді та спорту Бериславської районної державної адміністрації.
Відповідно до ст. 202 КАС України підставами для скасування постанови або ухвали суду першої інстанції та ухвалення нового рішення є неповне з'ясування судом обставин, що мають значення для справи, недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції вважає встановленими, невідповідність висновків суду обставинам справи, порушення норм матеріального або процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи або питання.
Суд першої інстанції допустив порушення норм матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи, а наведені в апеляційній скарзі доводи спростовують правильність висновків суду.
Відтак, апеляційна скарга Новокаховської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Херсонській області підлягає задоволенню.
Керуючись ст. ст. 184, 195, 196, 198, 202, 205, 207, 254 КАС України, апеляційний суд,-
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційну скаргу Новокаховської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Херсонській області - задовольнити повністю.
Постанову Херсонського окружного адміністративного суду від 13 квітня 2017 року скасувати та прийняти нову постанову суду, якою в задоволенні адміністративного позову Відділу освіти, молоді та спорту Бериславської районної державної адміністрації відмовити повністю.
Постанова набирає законної сили з моменту її проголошення, але може бути оскаржена в касаційному порядку безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня складення рішення апеляційного суду в повному обсязі.
Головуючий В.О.Скрипченко
Суддя О.С.Золотніков
Суддя Ю.В.Осіпов
Суд | Одеський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.09.2017 |
Оприлюднено | 29.09.2017 |
Номер документу | 69169472 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський апеляційний адміністративний суд
Скрипченко В.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні