ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Симона Петлюри, 16, м. Київ, 01032, тел. (044) 235-95-51, е-mail: inbox@ko.arbitr.gov.ua
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"25" вересня 2017 р. Справа № 911/883/17
За позовом Приватного підприємства "Медео", 02139, місто Київ, вулиця Микитенка, будинок 11
про стягнення 355272,07 грн.
Суддя Шевчук Н.Г.
за участю представників сторін:
від позивача: не з'явився;
від відповідача: не з'явився.
Суть спору: Приватне підприємство МЕДЕО (далі - ПП МЕДЕО ) звернулось з позовом зо Товариства з обмеженою відповідальністю ФРАМ КО (далі - ТОВ ФРАМ КО ), в якому просить стягнути заборгованість по оплаті поставлених по договору поставки товару №15/2015 від 15.09.2015 медичних товарів у сумі 353513,80грн та нарахованої станом на 27.03.2017 за період прострочення оплати пені у сумі 1758,27грн.
Відповідач у відзиві на позов (т. 1 арк с. 53-56) проти позову заперечує з посиланням на відсутність належних та допустимих доказів в підтвердження заявлених вимог, а саме, вважає, що видаткові накладні оформлені з порушенням встановленої законом процедури (відсутній відтиск мокрої печатки підприємства-отримувача, відсутні посада та повноваження особи-отримувача, відсутнє посилання на реквізити довіреності, згідно якої отримані ТМЦ, відсутнє посилання на договір, згідно якого здійснюється поставка).
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін суд
В С Т А НО В И В :
ПП МЕДЕО (постачальник) та ТОВ ФРАМ КО (покупець) 15.09.2015 укладений договір поставки товару №15/2015 (далі - Договір поставки), відповідно до якого постачальник зобов'язався передати у власність покупця лікарські засоби, вироби медичного призначення (медичні вироби) та інше (далі - товар), а покупець зобов'язується приймати товар та своєчасно здійснювати його оплату на умовах даного договору (т. 1 арк.с. 10-12).
Загальна кількість товару, що має бути поставлений, часткове співвідношення (асортимент, номенклатура), ціна товару встановлюється сторонами в видаткових накладних. Видаткові накладні є специфікаціями та складають невід'ємну частину цього Договору. Постачання товару здійснюється партіями. Партією товару є товар, наведений в одній видатковій накладній (пункт 1.2 Договору поставки).
Відповідно пункту 1.3 Договору поставки загальна сума Договору визначається фактичною сумарною вартістю товару, що був поставлений згідно цього Договору за весь строк його дії.
Поставка товару здійснюється шляхом доставки за адресою, вказаною покупцем або на умовах само вивозу протягом 5 днів з моменту прийняття замовлення постачальником т(пункт 2.1).
Поставка товару здійснюється згідно замовлення покупця. Замовлення може подаватися телефоном, електронними засобами зв'язку (пункт 2.2).
Товари, що поставлені без письмового, факсового або електронного замовлення та прийняті покупцем, вважаються поставленими та сплачуються на умовах даного Договору (пункт 2.3).
Отримання товару здійснюється уповноваженою на це особою покупця. Повноваження особи на отримання товару підтверджуються довіреністю (пункт 2.4).
Згідно пунктів 4.1, 4.2 Договору строк оплати товару складає 30 календарних днів з дати поставки, сума кожної поставки вказується у накладних. Суми оплати за товар, які постачальник отримує від покупця, зараховуються постачальником в рахунок оплати по накладних, які не сплачені та строк оплати яких настав.
За умовою пункту 5.2 Договору поставки покупець зобов'язаний прийняти, а також оплатити товар у строк, вказаний у накладних.
Пунктом 6.1 Договору поставки сторони встановили, що покупець за порушення строку оплати товару сплачує постачальнику пеню у розмірі подвійної облікової ставки НБУ, що діяла в період, за який нараховується пеня, від несплаченої суми за кожен день прострочення. Пеня нараховується до моменту погашення заборгованості.
Відповідно до пункту 8.1 Договір поставки набирає сили з моменту його підписання та діє по 31.12.2015. Якщо протягом 10 днів до закінчення строку дії даного Договору жодна з сторін не виявила бажання його розірвати, то він вважається пролонгованим на наступний та кожний наступний календарний рік.
Докази припинення або розірвання Договору поставки у встановленому цим Договором або законом порядку відсутні, а тому він є діючим на теперішній час.
Відповідно до статті 193 Господарського кодексу України суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.
Згідно з статтею 525 Цивільного кодексу України одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.
У відповідності до статті 526 Цивільного кодексу України зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.
Відповідно до статті 530 Цивільного кодексу України, якщо у зобов'язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно піддягає виконанню у цей строк (термін). Якщо строк (термін) виконання боржником обов'язку не встановлений або визначений моментом пред'явлення вимоги, кредитор має право вимагати його виконання у будь-який час. Боржник повинен виконати такий обов'язок у семиденний строк від дня пред'явлення вимоги, якщо обов'язок негайного виконання не випливає із договору або актів цивільного законодавства.
Згідно зі статтею 610 Цивільного кодексу України порушенням зобов'язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов'язання (неналежне виконання).
Відповідно до статті 612 Цивільного кодексу України боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов'язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом.
Відповідно до статті 625 Цивільного кодексу України боржник не звільняється від відповідальності за неможливість виконання ним грошових зобов'язань.
Згідно статті 629 Цивільного кодексу України договір є обов'язковим для виконання сторонами.
У відповідності до пункту 3 частини першої статті 611 Цивільного кодексу України у разі порушення зобов'язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом, зокрема, сплата неустойки.
Частиною першою статті 549 Цивільного кодексу України передбачено, що неустойкою (штрафом, пенею) є грошова сума або інше майно, які боржник повинен передати кредиторові у разі порушення боржником зобов'язання. Частиною тртетьою цієї ж статті встановлено, що пенею є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми несвоєчасно виконаного грошового зобов'язання за кожен день прострочення виконання.
За приписом статті 3 Закону України Про відповідальність за несвоєчасне виконання грошових зобов'язань розмір пені за прострочку платежу не може перевищувати подвійної облікової ставки Національного банку України, що діяла у період, за який сплачується пеня.
На виконання Договору поставки в період з 12.01.2017 по 22.02.2017 позивач за заявками відповідача (арк..с.79-98) передав, а відповідач прийняв товар на загальну суму 353513,80грн, що підтверджується видатковими накладними №00013 від 12.01.2017 на суму 9175,79грн, №00023 від 25.01.2017 на суму 11991,28грн, №00024 від 25.01.2017 на суму 2430,12грн, №00025 від 25.01.2017 на суму 11645,24грн, №00026 від 25.01.2017 на суму 1768,80грн, №00027 від 25.01.2017 на суму 3898,22грн, №00028 від 25.01.2017 на суму 884,40грн, №00041 від 09.02.2017 на суму 3813,48грн, №00042 від 09.02.2017 на суму 3813,48грн, №00043 від 09.02.2017 на суму 24710,40грн, №00053 від 22.02.2017 на суму 160458,27грн, №00054 від 22.02.2017 на суму 26808,00грн, №00055 від 22.02.2017 на суму 73036,49грн, №00056 від 22.02.2017 на суму 1860,00грн, №00057 від 22.02.2017 на суму 1860,00грн, №00058 від 22.02.2017 на суму 15359,85грн (арк. с. 13-28).
Товар по цих видаткових накладних одержаний представником ТОВ ФРАМ КО ОСОБА_1, про що свідчить її підпис в накладних в графі одержувач з відтиском штампу ТОВ ФРАМ КО .
Повноваження представника ТОВ ФРАМ КО ОСОБА_1 на отримання від ПП МЕДЕО цінностей (мед-тів) підтверджені довіреностями №117К від 12.01.2017, №374К від 25.01.2017, №670К від 09.02.2017, №908К від 22.02.2017, в яких вказані номери зазначених видаткових накладних від 12.01.2017, від 25.01.2017, від 09.02.2017 і від 22.02.2017.
За таких обставини суд вважає, що товар за вказаними видатковими накладними отриманий відповідачем.
Посилання відповідача на недоліки в оформленні видаткових накладних не спростовують доводи позивача.
Згідно пунктів 4.1, 4.2 Договору строк оплати товару складає 30 календарних днів з дати поставки.
Докази оплати отриманого по цих видаткових накладних товару станом на момент винесення судом цього рішення відсутні.
Таким чином вимоги позивача про стягнення заборгованості у сумі 353513,80грн є обґрунтованими і підлягають задоволенню.
У зв'язку з порушенням встановлених строків оплати отриманого по видаткових накладних від 12.01.2017, від 25.01.2017, від 09.02.2017 товару позивач нарахував станом на 27.03.2017 та заявив до стягнення пеню у сумі 1758,27грн.
Згідно пункту 4.1 Договору поставки строк оплати товару складає 30 календарних днів з дати поставки.
Відповідно до рахунків-фактур №0000000285 від 12.01.2017 на суму 9175,79грн термін сплати встановлений 11.02.2017, №0000000293 від 25.01.2017 на суму 11991,28грн, №00000000294 від 25.01.2017 на суму 2430,12грн, №0000000295 від 25.01.2017 на суму 11645,24грн, №0000000296 від 25.01.2017 на суму 1768,80грн, №0000000297 від 25.01.2017 на суму 3898,22грн, №0000000298 від 25.01.2017 на суму 884,40грн - термін сплати 24.02.2017, №0000000306 від 09.02.2017 на суму 3813,48грн, №0000000308 від 09.02.2017 на суму 3813,48грн, №0000000307 від 09.02.2017 на суму 24710,40грн - термін сплати 11.03.2017 (арк..с. 101-110).
Перевіривши наданий позивачем розрахунок пені суд встановив, що він виконаний невірно, а саме6 невірно визначений початок періоду прострочення.
Так, відповідно до статті 251 Цивільного кодексу України строком є певний період у часі, зі спливом якого пов'язана дія чи подія, яка має юридичне значення. Терміном є певний момент у часі, з настанням якого пов'язана дія чи подія, яка має юридичне значення. Строк та термін можуть бути визначені актами цивільного законодавства, правочином або рішенням суду.
Статтею 253 цього Кодексу встановлено, що перебіг строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов'язано його початок.
Згідно частини п'ятої статті 254 Цивільного кодексу України якщо останній день строку припадає на вихідний, святковий або інший неробочий день, що визначений відповідно до закону у місці вчинення певної дії, днем закінчення строку є перший за ним робочий день.
11.02.2017 - це вихідний день субота, а тому останнім днем строку для оплати є понеділок 13.02.2017, період прострочення починається 14.02.2017.
За розрахунком суду пеня за прострочення оплати товару, отриманого по видатковій накладній №00013 від 12.01.2017 на суму 9175,79грн за період 14.02.2017 - 27.03.2017 становить 295,64грн, а саме:
Сума боргу (грн)Період простроченняКількість днів простроченняРозмір облікової ставки НБУРозмір подвійної облікової ставки НБУ в деньСума пені за період прострочення 9175.79 14.02.2017 - 01.03.2017 16 14.0000 % 0.077 %* 112.62 9175.79 02.03.2017 - 27.03.2017 26 14.0000 % 0.077 %* 183.01
У видатковій накладній №00023 від 25.01.2017 останньою датою оплати вказано 25.01.2017, відстрочка становить 0 календарних днів.
За умовою пункту 5.2 (розділ 5 Зобов'язання сторін ) Договору поставки покупець зобов'язаний прийняти, а також оплатити товар у строк, вказаний у накладних.
Проте, згідно пунктів 4.1 (розділ 4 Порядок розрахунків ) Договору строк оплати товару складає 30 календарних днів з дати поставки; в рахунку-фактурі №0000000293 від 25.01.2017 на суму 11991,28грн термін сплати вказаний 24.02.2017.
А тому, виходячи із системного аналізу вказаних документів суд вважає, що останнім днем для оплати отриманого по цій видатковій накладній товару є 24.02.2017, початком періоду прострочення є 25.02.2017.
За розрахунком суду пеня за прострочення оплати товару, отриманого по видатковій накладній №00023 від 25.01.2017 на суму 11991,28грн за період 25.02.2017 - 27.03.2017 становить 285,16грн, а саме:
Сума боргу (грн)Період простроченняКількість днів простроченняРозмір облікової ставки НБУРозмір подвійної облікової ставки НБУ в деньСума пені за період прострочення 11991.28 25.02.2017 - 01.03.2017 5 14.0000 % 0.077 %* 45.99 11991.28 02.03.2017 - 27.03.2017 26 14.0000 % 0.077 %* 239.17 11.03.2017, яке відповідно до Договору поставки та рахунків-фактур є останнім тридцятим календарним днем для оплати товару, отриманого по видаткових накладних від 09.02.2017, припадає на вихідний день суботу, а тому останнім днем для оплати слід вважати понеділок 13.03.2017, першим днем прострочення є 14.03.2017.
За розрахунком суду пеня за прострочення оплати по видаткових накладних №00041 від 09.02.2017 на суму 3813,48грн, №00042 від 09.02.2017 на суму 3813,48грн, №00043 від 09.02.2017 на суму 24710,40грн становить 347,30грн., а саме:
Сума боргу (грн)Період простроченняКількість днів простроченняРозмір облікової ставки НБУРозмір подвійної облікової ставки НБУ в деньСума пені за період прострочення 3813.48 14.03.2017 - 27.03.2017 14 14.0000 % 0.077 %* 40.96 3813.48 14.03.2017 - 27.03.2017 14 14.0000 % 0.077 %* 40.96 24710.40 14.03.2017 - 27.03.2017 14 14.0000 % 0.077 %* 265.38
Розрахунок пені за прострочення оплати по інших видаткових накладних не суперечить умовам Договору поставки та вимогам діючого законодавства.
Таким чином загальна сума пені, яка підлягає стягненню з відповідача, становить 1418,62грн.
В іншій частині вимог підстав для задоволення позову не вбачається.
Відповідно до статті 49 Господарського процесуального кодексу України при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.
З урахуванням викладеного, керуючись статтями 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України суд
В И Р І Ш И В :
1. Позов задовольнити частково.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю ФРАМ КО (код ЄДРПОУ 39443405) на користь Приватне підприємство МЕДЕО (код ЄДРПОУ 30002164) грошові кошти у сумі 354932 (триста п'ятдесят чотири тисячі дев'ятсот тридцять дві) грн. 42 коп., з яких: заборгованість у сумі 353513,80 грн, пеня 1418,62 грн; і судовий збір у сумі 5323 (п'ять тисяч триста двадцять три) грн. 99коп.
3. В іншій частині вимог у позові відмовити.
4. Видати наказ після набрання рішенням законної сили.
Суддя Н.Г. Шевчук
Повне рішення складене 27.09.2017.
Суд | Господарський суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 25.09.2017 |
Оприлюднено | 29.09.2017 |
Номер документу | 69177332 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Київської області
Шевчук Н.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні