Ухвала
від 29.09.2017 по справі 163/2195/17
ЛЮБОМЛЬСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 163/2195/17

Провадження № 1-кс/163/325/17

ЛЮБОМЛЬСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

29 вересня 2017 року м. Любомль

Слідчий суддя Любомльського районного суду Волинської області - ОСОБА_1 ,

за участі секретаря ОСОБА_2 ,

прокурора Любомльського відділу Ковельської місцевої прокуратури ОСОБА_3 ,

слідчого СВ Любомльського ВП ГУНП у Волинській області ОСОБА_4 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м.Любомль клопотання слідчого СВ Любомльського ВП ГУНП у Волинській області ОСОБА_4 , погоджене прокурором Любомльського відділу Ковельської місцевої прокуратури ОСОБА_3 , у кримінальному провадженні № 42017031110000054 від 10.07.2017 року за ознаками кримінальних правопорушень (злочинів), передбачених ч.1 ст.272, ч.1 ст.366 КК України, про проведення перевірки дотримання вимог законодавства з питань промислової безпеки та охорони праці при здійсненні діяльності, пов`язаної з об`єктом підвищеної небезпеки, -

в с т а н о в и в :

З зазначеним клопотанням слідчий звернувся до слідчого судді Любомльського районного суду у зв`язку з проведенням досудового розслідування кримінального провадження №42017031110000054, у якому просив надати дозвіл на проведення позапланової виїзної перевірки з дотримання вимог законодавства з питань промислової безпеки та охорони праці при здійсненні діяльності, пов`язаної з об`єктами підвищеної небезпеки АЗС контейнерного типу, які були розміщені по вул. 1-го Травня, 200 в м.Любомль Волинської області, проведення якої доручити співробітникам Управління Держпраці у Волинській області.

Клопотання обґрунтоване тим, що в ході огляду земельних ділянок з кадастровими номерами: 0723310100:01:000:0340, 0723310100:01:000:0341 та приміщень, які знаходяться на вказаних земельних ділянках, що розташовані в м. Любомль, вул. 1- го Травня, 200, що проводився на підставі ухвали слідчого судді Любомльського районного суду, було оглянуто, вилучено та опечатано дві автозаправні колонки з дизельним пальним, які згідно Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами, затверджених постановою КМУ № 1442 від 20.12.1997 року відносяться до АЗС контейнерного типу, з яких: одна - з маркувальним написом «PRIME» білого кольору, власником якої є ТОВ «МКР ОЙЛ», друга - автозаправна колонка АЗТ «Славутич» заводський номер 0908 зеленого кольору з червоною смужкою, договір на розміщення якої укладено з ТОВ «ОРЛЕЯ-ОЙЛ».

Разом з тим, в ході проведення даного огляду виявлено порушення, які становлять загрозу виникненню надзвичайної ситуації та життю людей, а саме, встановлено неналежне забезпечення безпечних умов праці, відсутність засобів пожежогасіння, що створювало високу ймовірність початку дії шкідливих факторів, загоряння паливної суміші, вибуху, знищення транспортних засобів, яким здійснюється реалізація пального, руйнування споруд, що знаходяться поруч, а отже створило загрозу життю та настання інших тяжких наслідків, як для користувачів вказаних АЗС так і інших осіб, в тому числі, які знаходяться поруч.

В ході подальшого досудового розслідування в ТОВ «МКР ОЙЛ» та ТОВ «ОРЛЕЯ ОЙЛ» не встановлено наявності дозвільних документів на розміщення даних АЗС, зберігання, реалізацію пального та відповідальних працівників з відповідними дозвільними документами про допуск їх до роботи.

За таких фактів та обставин, у досудового розслідування виникла необхідність у проведенні позапланової виїзної перевірки, про яку клопоче слідчий.

В судовому засіданні прокурор та слідчий клопотання підтримали та просили його задовольнити.

Під час розгляду клопотання встановлено наступне.

10.07.2017 року у Єдиному реєстрі досудових розслідувань зареєстроване кримінальне провадження №42017031110000054з попередньою правовою кваліфікацією за ч.1 ст.366 КК України по факту функціонування на території Шацького та Любомльського районів ряду незаконних автозаправних станцій, що належать суб`єктам господарювання, які, внісши недостовірні відомості до офіційних документів, зокрема, щодо цільового призначення земельних ділянок, наявності дозволів на здійснення певних видів господарської діяльності, використання найманої праці, походження та наявності товару.

21.09.2017 року у Єдиний реєстр досудових розслідувань внесено відомості під №12017030150000380 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.272 КК України, про те, що в ході огляду території ФОП ОСОБА_5 виявлено порушення, які становлять загрозу виникненню надзвичайної ситуації та життю людей.

Постановою прокурора Любомльського відділу Ковельської місцевої прокуратури ОСОБА_3 від 21.09.2017 року, вищевказані кримінальні провадження об`єднані в одне провадження за №42017031110000054 від 10.07.2017, за ознаками кримінальних правопорушень (злочинів), передбачених ч.1 ст.272, ч.1 ст.366 КК України.

Факти та обставини, якими обґрунтоване клопотання слідчого, належно та достатньо доводяться: ухвалою слідчого судді Любомльського районного суду Волинської області про надання дозволу на проведення огляду в рамках кримінального провадження №42017031110000054; протоколом огляду місця події від 06.09.2017 року; ухвалою слідчого судді Любомльського районного суду Волинської області про накладення арешту на вилучене майно, в тому числі на автозаправну колонку з маркувальним записом «PRIME» первая транспортная компания, білого кольору; договором суборенди земельної ділянки від 01.04.2016 року, відповідно до якого ФОП ОСОБА_5 надає в оренду ТОВ «ОРЛЕЯ-ОЙЛ» земельну ділянку площею 0,009 га, що за адресою: АДРЕСА_1 ; договором про розміщення транспортних засобів та іншого майна №0107 від 01.07.2017 року, за яким ФОП ОСОБА_5 надає ТОВ «МКР ОЙЛ» можливість розмістити на території, що по АДРЕСА_2 , транспортні засоби та інше майно; протоколом допиту ОСОБА_5 від 07.09.2017 року; рапортом слідчого СВ Любомльського ВП ГУНП у Волинській області ОСОБА_4 від 20.09.2017 року.

Відповідно до Закону України «Про об`єкти підвищеної небезпеки», який визначає правові, економічні, соціальні та організаційні основи діяльності, пов`язаної з об`єктами підвищеної небезпеки, і спрямований на захист життя і здоров`я людей та довкілля від шкідливого впливу аварій на цих об`єктах шляхом запобігання їх виникненню, обмеження (локалізації) розвитку і ліквідації наслідків, об`єктами підвищеної небезпеки, до яких відносяться АЗС, являються об`єкти, на яких використовуються, зберігаються або транспортуються одна або кілька небезпечних речовин чи категорій речовин у кількості, що дорівнює або перевищує нормативно встановлені порогові маси, а також інші об`єкти як такі, що відповідно до закону є реальною загрозою виникнення надзвичайної ситуації техногенного та природного характеру.

За приписами ст.3 цього Закону, державний нагляд та контроль у сфері діяльності, пов`язаної з об`єктами підвищеної небезпеки, здійснюють уповноважені законами органи влади, в тому числі центральні органи виконавчої влади та їх територіальні органи (у разі утворення), до відання яких відповідно до закону віднесені питання охорони праці, державного нагляду (контролю) у сферах пожежної і техногенної безпеки.

Згідно п.6 п.п.5 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 лютого 2015 р. № 96, основними завданнями Держпраці є здійснення державного нагляду (контролю) у сфері діяльності, пов`язаної з об`єктами підвищеної небезпеки та потенційно небезпечними об`єктами, з питань проведення ідентифікації та декларування безпеки об`єктів підвищеної небезпеки.

Пунктами 1, 2постанови Кабінету Міністрів України від 13.08.2014 року №408 «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами»установлено, що надання дозволу Кабінету Міністрів України на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб - підприємців державними інспекціями та іншими контролюючими органами за переліком згідно з додатком (за винятком перевірок стану підготовки до роботи енергетичних об`єктів суб`єктів електроенергетики та суб`єктів відносин у сфері теплопостачання) здійснюється шляхом прийняття відповідного розпорядження. Надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб - підприємців не потребується у разі, коли такі перевірки проводяться за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках, передбаченихКримінальним процесуальним кодексом України.

Обставини кримінального провадження в сукупності з вищенаведеними нормами чинного законодавства України дають підстави для висновку, що для встановлення істини у кримінальному провадженні слідчому та прокурору в якості доказу спростування чи підтвердження наявних на даній стадії досудового розслідування фактів та обставин, необхідно отримати результати перевірки дотримання законодавства з питань промислової безпеки та охорони праці при здійсненні діяльності, пов`язаної з об`єктами підвищеної небезпеки АЗС контейнерного типу, які були розміщені по вул. 1-го Травня, 200, в м.Любомль Волинської області.

Без проведення такої перевірки, встановлення фактичних обставин кримінального провадження в інший спосіб не вбачається за можливе.

Зазначене свідчить про підставність клопотання слідчого, а відтак і необхідність його задоволення.

Керуючись ст.ст.92, 93 КПК України, постановою Кабінету Міністрів України від 13.08.2014 року №408 «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами», слідчий суддя, -

у х в а л и в :

Клопотання задовольнити.

Надати дозвіл на проведення в рамках кримінального провадження

№ 42017031110000054 за ознаками ч.1 ст.272, ч.1 ст.366 КК України, позапланової виїзної перевірки з дотримання вимог законодавства з питань промислової безпеки та охорони праці при здійсненні діяльності, пов`язаної з об`єктами підвищеної небезпеки АЗС контейнерного типу, які були розміщені по вул. 1-го Травня, 200, в м. Любомль Волинської області.

Проведення перевірки доручити співробітникам Управління Держпраці у Волинській області.

Тривалість перевірки встановити строком у 15 робочих днів з дня отримання копії даної ухвали.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

СудЛюбомльський районний суд Волинської області
Дата ухвалення рішення29.09.2017
Оприлюднено07.03.2023
Номер документу69221713
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —163/2195/17

Ухвала від 29.09.2017

Кримінальне

Любомльський районний суд Волинської області

Гайдук А. Л.

Ухвала від 22.09.2017

Кримінальне

Апеляційний суд Волинської області

Лівандовська-Кочура Т. В.

Ухвала від 22.09.2017

Кримінальне

Апеляційний суд Волинської області

Лівандовська-Кочура Т. В.

Ухвала від 09.09.2017

Кримінальне

Любомльський районний суд Волинської області

Гайдук А. Л.

Ухвала від 31.08.2017

Кримінальне

Любомльський районний суд Волинської області

Гайдук А. Л.

Ухвала від 31.08.2017

Кримінальне

Любомльський районний суд Волинської області

Гайдук А. Л.

Ухвала від 31.08.2017

Кримінальне

Любомльський районний суд Волинської області

Гайдук А. Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні