Ухвала
від 28.09.2017 по справі 923/833/16
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРCОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул.Театральна,18, м. Херсон, 73000,

тел./0552/26-47-84, 49-31-78, факс 49-31-78, веб сторінка: ks.arbitr.gov.ua/sud5024/


У Х В А Л А

28 вересня 2017 року Справа № 923/833/16

Господарський суд Херсонської області у складі судді Пригузи П.Д. при секретарі Литвиненко Т.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні заяву прокурора Херсонської області про зміну способу і порядку виконання рішення по справі

за позовом: Керівника Новокаховської місцевої прокуратури Херсонської області в інтересах держави,

до: відповідача-1: Новокаховської міської ради Херсонської області, Херсонська область, м. Нова Каховка, пр. Дніпровський, 23, ідентифікаційний код 33358194,

відповідача-2: Комунального підприємства "Новокаховський міський ринок", Херсонська область, м. Нова Каховка, вул. Ентузіастів, 2-а, ідентифікаційний код 21309084,

відповідача-3: Фізичної особи-підприємця ОСОБА_2, АДРЕСА_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1,

про визнання недійсним (незаконним) рішення, визнання недійсним договору оренди земельної ділянки та повернення земельної ділянки

за участю прокурора прокуратури Херсонської області Наумової Т.О., посвідчення № 045185 видане 14.12.2016;

представників сторін:

від відповідача-1: не прибули;

від відповідача-2: не прибули;

від відповідача-3: не прибули.

в с т а н о в и в:

Рішенням господарського суду Херсонської області від 16.11.2016 позовні вимоги Керівника Новокаховської місцевої прокуратури Херсонської області, до: відповідача-1: Новокаховської міської ради Херсонської області, м. Нова Каховка, відповідача-2: Комунального підприємства "Новокаховський міський ринок", м. Нова Каховка, відповідача-3: Фізичної особи-підприємця ОСОБА_2, Херсонська область, м. Нова Каховка, про визнання недійсним (незаконним) рішення, визнання недійсним договору оренди земельної ділянки та повернення земельної ділянки задоволено частково.

Постановою Одеського апеляційного господарського суду від 14.02.2017 року апеляційну скаргу Фізичної особи-підприємця ОСОБА_2 залишено без задоволення, а рішення господарського суду Херсонської області від 16.11.2016 у справі № 923/833/16 без змін, рішення місцевого суду набрало законної сили.

На примусове виконання судового рішення 01.03.2017 господарським судом видано наказ про примусове стягнення з Новокаховської міської ради Херсонської області на користь Прокуратури Херсонської області витрат зі сплати прокурором судового збору в сумі 5 512,00 грн.

Прокурором Херсонської області (стягувачем) подано до господарського суду заяву у порядку ст. 121 ГПК України, про зміну способу і порядку виконання рішення у справі № 923/833/16. Заява вмотивована тим, що у Новокаховської міської ради відсутні відповідні рахунки в установі Державної казначейської служби. Такі рахунки наявні лише у її виконавчих органів, зокрема у Виконавчого комітету Новокаховської міської ради. З цих підстав заявник просить суд змінити спосіб і порядок виконання рішення шляхом відшкодування витрат по сплаті судового збору з рахунків Виконавчого комітету Новокаховської міської ради.

В судовому засіданні прокурор підтримала заяву, просить змінити спосіб виконання судового рішення через списання стягнутих судом грошових коштів з рахунку виконавчого органу місцевої ради - боржника.

Боржник Новокаховська міська рада Херсонської області явку представника в судове засідання не забезпечила. В той же час, від боржника та від Виконавчого комітету Новокаховської міської ради Херсонської області надійшли до суду відзиви, у яких зазначається, що Новокаховська міська рада Херсонської області не приймала спеціальних рішень про уповноваження виконавчих органів ради на виконання судових рішень, якими стягуються з Новокаховської міської ради грошові кошти на користь стягувачів, просить відмовити у задоволенні клопотання прокурора.

Заслухавши прокурора, дослідивши матеріали справи, суд прийшов до висновку, що клопотання підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ст. 121 ГПК України за наявності обставин, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим, за заявою сторони виконавчого провадження або за власною ініціативою господарський суд, який видав виконавчий документ, у десятиденний строк розглядає це питання у судовому засіданні з викликом сторін, прокурора і у виняткових випадках, залежно від обставин справи, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, ухвали, постанови.

Як вбачається з наданих прокурором пояснень та матеріалів справи, 10.03.2017 прокуратурою області направлено для виконання до управління Державної казначейської служби України у місті Новій Каховці наказ суду № 923/833/16. Однак, Управлінням Державної казначейської служби України у місті Новій Каховці 13.03.2017 повернуто виконавчий документ, оскільки боржник - Новокаховська міська рада в органах Казначейства не обслуговується, рахунків не відкривала.

Суд погоджується з висновком прокурора, що зазначена обставина унеможливлює виконання судового рішення про стягнення з Новокаховської міської ради судового збору, отже є необхідність щодо зміни способу виконання судового рішення.

Як зазначено у п. 7.5. Постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 17 жовтня 2012 № 9 Про деякі питання практики виконання рішень, ухвал, постанов господарських судів України , якщо у відповідача відсутні кошти на рахунку в банку або коли їх не вистачає для покриття заборгованості, господарський суд може змінити спосіб виконання рішення і видати наказ про звернення стягнення на його майно. Також, не виключається право господарського суду з метою захисту порушених відповідачем майнових прав позивача зазначити у виданому ним наказі й конкретне майно відповідача, на яке слід звернути стягнення, якщо в розпорядженні суду є достовірні дані про його наявність у відповідача, обрати найбільш ефективний та справедливий спосіб виконання судового рішення.

Законом України Про місцеве самоврядування в Україні (ст. ст. 1, 2) встановлено, що місцеве самоврядування здійснюється територіальною громадою в порядку, встановленому законом, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування: сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи.

Рада є виборним представницьким органом місцевого самоврядування, який складається з депутатів, і відповідно до закону наділяється правом представляти інтереси територіальної громади і приймати від її імені рішення. Виконавчі органи створюються радами для здійснення виконавчих функцій і повноважень місцевого самоврядування. Відповідно до ст. 16 вказаного Закону органи місцевого самоврядування є юридичними особами і наділяються цим та іншими законами власними повноваженнями, в межах яких діють самостійно і несуть відповідальність за свою діяльність відповідно до закону.

Матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування є, зокрема, доходи місцевих бюджетів та інші кошти, що є у комунальній власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах. Місцеві бюджети є самостійними, вони не включаються до Державного бюджету України, бюджету Автономної Республіки Крим та інших місцевих бюджетів.

Статтею 1 Бюджетного кодексу України визначено, що місцевий бюджет - це нормативно-правовий акт відповідної місцевої ради, виданий в установленому порядку, що затверджує місцевий бюджет та визначає повноваження відповідно виконавчого органу місцевого самоврядування здійснювати виконання місцевого бюджету протягом бюджетного періоду.

Водночас, ст. 22 цього Кодексу до головних розпорядників бюджетних коштів віднесено виключно виконавчі органи та апарати місцевих рад, виконавчі органи місцевих рад в особі їх керівників. Також визначено, що у разі коли згідно із законом місцевою радою не створено виконавчий орган, функції головного розпорядника коштів відповідного місцевого бюджету виконує голова такої місцевої ради.

Отже, Новокаховська міська громада в особі Новокаховської міської ради є власником майна, у тому числі й доходів місцевих бюджетів, інших коштів тощо.

Фінансові ресурси закріплено за виконавчими органами Новокаховської міської ради, які і є розпорядниками коштів бюджету міської ради, та саме до їх повноважень віднесено виконання місцевого бюджету.

Відповідно до приписів ст. 42 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні визначено повноваження сільського, селищного, міського голови. Зокрема, сільський, селищний, міський голова: 1) забезпечує здійснення у межах наданих законом повноважень органів виконавчої влади на відповідній території, додержання Конституції та законів України, виконання актів Президента України та відповідних органів виконавчої влади; 2) організує в межах, визначених цим Законом, роботу відповідної ради та її виконавчого комітету; 3) підписує рішення ради та її виконавчого комітету; 7) здійснює керівництво апаратом ради та її виконавчого комітету; 13) є розпорядником бюджетних коштів, використовує їх лише за призначенням, визначеним радою; 14) представляє територіальну громаду, раду та її виконавчий комітет у відносинах з державними органами, іншими органами місцевого самоврядування, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форм власності, громадянами, а також у міжнародних відносинах відповідно до законодавства; 19) здійснює інші повноваження місцевого самоврядування, визначені цим та іншими законами, якщо вони не віднесені до виключних повноважень ради або не віднесені радою до відання її виконавчих органів; 20) видає розпорядження у межах своїх повноважень.

Сільський, селищний, міський голова несе персональну відповідальність за здійснення наданих йому законом повноважень.

Відповідно до ст. ст. 129-1 Конституції України судове рішення є обов'язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку.

Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.

Здійснюючи контроль за виконанням судового рішення суд зазначає, що як вбачається з досліджених судом обставин та законодавства, голова Новокаховської міської ради має усі повноваження та зобов'язаний виконати судове рішення про стягнення з Новокаховської міської ради як боржника грошових коштів за наказом, що виданий прокурору у цій справі, але такого обов'язку не виконує. Надані до справи відзиви із запереченнями від імені Ради та від імені Виконавчого комітету про відмову виконати судове рішення, яке набрало законної сили, суд вважає безпідставними та незаконними.

Враховуючи, що фінансові ресурси, власником яких виступає боржник Новокаховська міська рада, закріплено за виконавчими органами Новокаховської міської ради, які і є розпорядниками коштів бюджету міської ради, суд вважає, що прокурором обрано правильний та ефективний спосіб для захисту права Прокуратури Херсонської області на відшкодування витрат зі сплати судового збору з боржника, шляхом безспірного списання коштів з рахунків виконавчого органу ради.

Керуючись ст.ст. 86, 121 ГПК України, суд -

у х в а л и в:

1. Змінити спосіб та порядок виконання рішення Господарського суду Херсонської області від 16 листопада 2016 року, яке набрало законної сили 14 лютого 2017 року.

Стягнути заборгованість бюджету боржника Новокаховської міської ради Херсонської області, ідентифікаційний код 33358194, Херсонська область, м. Нова Каховка, пр. Дніпровський, 23, на користь Прокуратури Херсонської області, ідентифікаційний код 04851120, (73000, Херсон, вул. Петренко, 33, в сумі 5 512,00грн. (П'ять тисяч п'ятсот дванадцять гривень 00 копійок) з розпорядника бюджетних коштів - Виконавчого комітету Новокаховської міської ради, ідентифікаційний код 04059964, 74900 м. Нова Каховка Херсонської області пр. Дніпровський, 23.

2. Ця ухвалу набирає законної сили у день її прийняття 28 вересня 2017 року.

3. Строк пред'явлення ухвали до виконання - протягом 3 (трьох) місяців, починаючи з 29 вересня 2017 року.

Суддя П.Д. Пригуза

СудГосподарський суд Херсонської області
Дата ухвалення рішення28.09.2017
Оприлюднено01.10.2017
Номер документу69226448
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —923/833/16

Ухвала від 28.09.2017

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Пригуза П.Д.

Ухвала від 18.09.2017

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Пригуза П.Д.

Ухвала від 14.08.2017

Господарське

Вищий господарський суд України

Кравчук Г.А.

Постанова від 30.08.2017

Господарське

Вищий господарський суд України

Кравчук Г.А.

Ухвала від 30.05.2017

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Пригуза П.Д.

Ухвала від 22.05.2017

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Пригуза П.Д.

Ухвала від 26.04.2017

Господарське

Вищий господарський суд України

Кравчук Г.А.

Постанова від 14.02.2017

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Ярош А.І.

Ухвала від 24.01.2017

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Ярош А.І.

Ухвала від 15.12.2016

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Ярош А.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні