ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
29 вересня 2017 року № 826/11991/16
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі колегії: головуючого судді Качура І.А., суддів Смолія І.В., Келеберди В.І., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Бюро інвестиційних проектів - проектний менеджмент» до Державної архітектурно-будівельної інспекції України про визнання протиправною та скасування постанови,
В С Т А Н О В И В:
З позовом до Окружного адміністративного суду міста Києва звернулось товариство з обмеженою відповідальністю «Бюро інвестиційних проектів - проектний менеджмент» (далі - позивач, ТОВ «БІП - ПМ») до Державної архітектурно-будівельної інспекції України (далі - відповідач, Держархбудінспекція) про визнання протиправною та скасування постанови Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції у місті Києві про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 19.07.2016 №191/16/10126-63/1907/0214.
Позовні вимоги позивач обґрунтовує тим, що відповідачем необґрунтовано накладено штраф за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, оскільки оскаржувана постанова винесена без належного дослідження доказів, без з'ясування дійсних обставин по справі, базується на помилкових висновках відповідача щодо порушення позивачем ч.2 ст.5 та ч.2 ст.26 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».
Зокрема, позивач зазначає, що штраф накладений на TOB «БІП - ПМ», оскільки, на думку відповідача, не виконано вимоги припису в частині розроблення проекту «Будівництво офісно-житлового центру на вул. Мечникова, 11-А у Печерському районі м. Києва» без урахування розробленого, погодженого та затвердженого згідно з чинним законодавством історико-містобудівного обґрунтування, що передбачено п.10 містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки.
В той же час, позивач зазначає, що не погоджується з висновком відповідача, оскільки проектну документацію розроблено з урахуванням наданого позивачу замовником історико-містобудівного обґрунтування; жодним нормативно-правовим актом не передбачено загальнообов'язковий для суб'єктів містобудівної діяльності порядок розроблення, погодження, затвердження історико-містобудівного обґрунтування та його врахування при розробці проектної документації.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав повністю та просив позов задовольнити.
Представник відповідача проти задоволення позовних вимог заперечував у повному обсязі з підстав, викладених у письмових запереченнях на позов, та зазначив, що постанова про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності винесена Департаментом згідно з вимогами чинного законодавства України та відповідно до наданих повноважень, тому підстави для її скасування відсутні.
На підставі ч.4 ст.122 КАС України судом ухвалено про продовження розгляду справи в порядку письмового провадження.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає встановленими наступні обставини та відповідні їм правовідносини.
Відповідно до положень ст.41 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та згідно з Порядком здійснення архітектурно-будівельного контролю, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 №553, на підставі звернення слідчого управління Головного управління Національної поліції у місті Києві від 31.05.2016 №9573/125/23/2-2016 проведено позапланову перевірку дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил Товариством з обмеженою відповідальністю «Бюро інвестиційних проектів - проектів менеджмент» (м. Київ, вул. Народного Ополчення, 5а, код ЄДРПОУ 31059394) на об'єкті «Будівництво офісно-житлового центру на вул. Мечникова 11-А у Печерському районі м. Києва».
За результатами перевірки встановлено наступне: «управління державного архітектурно-будівельного контролю м. Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) видало замовнику TOB «Георгій» дозвіл на виконання будівельних робіт із будівництва офісно-житлового центру між будинками 9а та 11 на вул. Мечникова у Печерському районі м. Києва за №2136-Пч/Р від 17.08.2006. Відповідно до зазначеного дозволу замовник будівництва - TOB «Георгій», генеральний підрядник - TOB «Газтехкомплект», виконроб - ОСОБА_1, авторський нагляд здійснює ГАП ОСОБА_2, технічний нагляд здійснює ОСОБА_3. У подальшому замовником було подано повідомлення про зміну даних у виданому дозволі на виконання будівельних робіт, зареєстроване Державною архітектурно-будівельною інспекцією України за №ІУ120132670355 від 24.09.2013, змінено: замовника на TOB «Експлуатаційна компанія «Сервіс»; генерального підрядника на TOB «Вінг Девелопмент»; авторський нагляд на КБ «Укртехпроект», ГТП - ОСОБА_4; технічний нагляд на TOB «Експлуатаційна компанія «Сервіс», інженер технічного нагляду - ОСОБА_5 Також було подано повідомлення про зміну даних у дозволі на виконання будівельних робіт, зареєстроване Держархбудінспекцією за №120142450539 від 02.09.2014, змінено: виконроба на ОСОБА_6; інженера технічного нагляду на ОСОБА_7. Повідомленням про зміну даних у дозволі на виконання будівельних робіт, зареєстроване Держархбудінспекцією за №120152860166 змінено: головного інженера проекту ОСОБА_4 на головного архітектора проекту ОСОБА_8; інженера технічного нагляду на ОСОБА_9. У подальшому TOB «Експлуатаційна компанія «Сервіс» надіслало лист до Департаменту (вх. №10/26-2610/90 від 26.10.2015) із повідомленням про зміну генерального проектувальника КБ «Укртехпроект» на TOB «Бюро інвестиційних проектів - проектний менеджмент».
Земельна ділянка, площею 0,8046 га, належить TOB «Експлуатаційна компанія «Сервіс» на підставі Договору про поновлення та внесення змін до Договору оренди земельної ділянки від 22.07.2013. Цільове призначення земельної ділянки - для будівництва офісно-житлового центру. Містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки видані Департаментом містобудування та архітектури виконавчою органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 27.02.2014 №1855/0/12-3/009-14. Проект «Будівництво офісно-житлового центру на вул. Мечникова 11-А у Печерському районі м. Києва», розроблений TOB «БІП-ПМ» та затверджений наказом замовника TOB «Експлуатаційна компанія «Сервіс» №8/1 -П від 18.05.2015. Замовник будівництва TOB «Експлуатаційна компанія «Сервіс» отримав експертний звіт TOB «Українська будівельно-технічна експертиза» щодо розгляду проектної документації від 30.04.2016 №7-047-14-ЕП/КО. Категорія складності об'єкта будівництва відповідно до зазначеного експертного звіту - V.
За результатом перевірки встановлено, що замовником будівництва TOB «Експлуатаційна компанія «Сервіс» не виконано вимоги містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 27.02.2014 №1855/0/12-3/009-14, а саме: не розроблено та не погодженого згідно з чинним законодавством історико-містобудівне обґрунтування; не отримано позитивних висновків Міністерства культури України; проект не погоджено з відповідними спеціально уповноваженими органами охорони культурної спадщини, чим порушено ч.2 ст.5 та ч.2 ст.26 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».
Крім того встановлено, що замовником будівництва TOB «Експлуатаційна компанія «Сервіс» не отримано дозвіл Міністерства культури України на проведення земляних робіт на вул. Мечникова, 9-А та 11 (11-A), що передбачено ст.35 Закону України «Про охорону культурної спадщини».
Також встановлено, що TOB «БІП-ПМ» розробило проектну документацію без урахування розробленого, погодженого та затвердженого згідно з чинним законодавством історико-містобудівного обґрунтування, що передбачено п.10 містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки, чим порушено вимоги ч.2 ст.5 та ч.2 ст.26 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».
За результатами перевірки посадовою особою Департаменту складено акт перевірки від 04.07.2016, в якому зазначені виявлені в ході перевірки порушення та видано обов'язковий до виконання припис від 04.07.2016 з вимогою усунути допущене порушення у термін до 04.09.2016.
За вчинене правопорушення, а саме: позивачем розроблено проект «Будівництво офісно-житлового центру на вул. Мечникова, 11-А у Печерському районі м. Києва» без урахування розробленого, погодженого та затвердженого згідно з чинним законодавством історико-містобудівного обґрунтування, що передбачено п.10 містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки, чим порушено вимоги ч.2 ст.5 та ч.2 ст.26 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», ТОВ «БІП-ПМ» визнано винним у вчиненні порушення, передбаченого абз.2 ч.1 ст.2 Закону України «Про відповідальність за порушення у сфері містобудівної діяльності» та накладено штраф у розмірі 130500,00грн.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Бюро інвестиційних проектів - проектний менеджмент», не погоджуючись з постановою від 19.07.2016 №191/16/10126-63/1907/0214, вважаючи її протиправною та такою, що підлягає скасуванню, звернулося з відповідним позовом до суду.
Оцінюючи подані сторонами докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на безпосередньому, всебічному, повному і об'єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, суд дійшов наступного висновку.
Згідно з ч.1 ст.41 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» державний архітектурно-будівельний контроль - сукупність заходів, спрямованих на дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил.
Положенням про Державну архітектурно-будівельну інспекцію України, затвердженим Указом Президента України від 08.04.2011 №439/2011, визначено, що Державна архітектурно-будівельна інспекція України (далі - Держархбудінспекція України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики з питань державного архітектурно-будівельного контролю, контролю у сфері житлово-комунального господарства.
Держархбудінспекція України у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, цим Положенням, іншими актами законодавства України, а також дорученнями Президента України. Основними завданнями Держархбудінспекції України є реалізація державної політики з питань державного архітектурно-будівельного контролю, контролю у сфері житлово-комунального господарства.
Відповідно до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 23.04.2014 №150 «Питання функціонування територіальних органів Державної архітектурно-будівельної інспекції», територіальний орган Державної архітектурно-будівельної інспекції - Інспекція державного архітектурно - будівельного контролю у м. Києві перебуває в стані припинення як юридична особа публічного права. Згідно з пунктом 2 вказаної постанови, Кабінет Міністрів України погоджується з пропозицією Державної архітектурно-будівельної інспекції щодо утворення її територіальних органів як структурних підрозділів апарату Інспекції в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі.
Відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 09.07.2014 №294 «Про затвердження Положення про Державну архітектурно-будівельну інспекцію України», постановлено Державній архітектурно-будівельній інспекції забезпечити здійснення її територіальними органами, що ліквідуються, функцій та повноважень, покладених на ці органи, до утворення її територіальних органів як структурних підрозділів апарату Державної архітектурно-будівельної інспекції в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі.
Відповідно до наказу Державної архітектурно-будівельної інспекції України «Щодо діяльності Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у місті Києві» від 10.10.2014 №272 Департамент забезпечує здійснення функцій та повноважень територіального органу, утвореного як структурний підрозділ апарату Державної архітектурно-будівельної інспекції України, покладених на нього Положенням про Департамент Державної архітектурно-будівельної інспекції у місті Києві, затвердженого наказом №225 від 01.10.2014, на території міста Києва.
У силу положень підпунктів 7, 12 пункту 4 постанови Кабінету Міністрів України від 09.07.2014 №294, Держархбудінспекція відповідно до покладених на неї завдань, зокрема, здійснює державний контроль за дотриманням: вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, проектної документації, будівельних норм, державних стандартів і правил, технічних умов, інших нормативних документів під час провадження містобудівної діяльності; здійснює контроль за виконанням виданих приписів у визначених законодавством випадках.
Відповідно до ч.3 ст.41 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» орган державного архітектурно-будівельного контролю розглядає відповідно до закону справи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності.
Пунктом 2 ч.4 ст.41 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» передбачено, що посадові особи органів державного архітектурно-будівельного контролю під час перевірки мають право складати протоколи про вчинення правопорушень, акти перевірок та накладати штрафи відповідно до закону.
Згідно із ч.ч. 1, 2 ст.3 Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності» справи про правопорушення, передбачені цим Законом, розглядаються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю. Накладати штраф від імені центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю, мають право його керівник та уповноважені ним посадові особи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю.
Частиною 2 ст.41 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» встановлено, що державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Порядок здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 №553 (далі - Порядок №553).
Відповідно до п.5 Порядку №553, державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється за територіальним принципом (у межах областей) у порядку проведення планових та позапланових перевірок. За результатами державного архітектурно-будівельного контролю посадовою особою інспекції складається акт перевірки у двох примірниках, один з яких надається суб'єкту містобудування, крім акта перевірки, складається протокол разом з приписом усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил (п.п.16, 17,18, 19 Порядку №553).
Посадові особи органів державного архітектурно-будівельного контролю під час здійснення державного архітектурно-будівельного контролю мають право, окрім іншого, видавати обов'язкові для виконання приписи щодо усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил.
Згідно з пунктом 7 Порядку №553 підставами для проведення позапланової перевірки є, зокрема, вимога правоохоронних органів про проведення перевірки.
Судом встановлено, що перевірка позивача, результати якої оформлені актом від 04.07.2016, проведена на підставі звернення слідчого управління Головного управління Національної поліції у місті Києві від 31.05.2016 №9573/125/23/2-2016. Зокрема, у вказаному зверненні зазначено, що досудовим розслідуванням встановлено, що в 2014 році позивач на замовлення TOB «Експлуатаційна компанія «Сервіс» розроблено проектну документацію по об'єкту «будівництво офісно-житлового центру по вул. Мечникова 11-А у Печерському районі м. Києва, куди внесено завідомо неправдиві відомості щодо наявності розробленого та погодженого історико-містобудівного обґрунтування, позитивних висновків органів виконавчої влади у сфері охорони культурної спадщини. Встановлено, що на підставі дозволу Управління державного архітектурно-будівельного контролю м. Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) № 2136-Пч/Р від 17.08.2006, повідомлень про зміну даних у дозволі ІУ120132670355 від 24.09.2013, ІУ 120142450539 від 02.09.2014 ТОВ «ЕК «Сервіс» здійснюється будівництво 27 поверхового офісно-житлового центру на земельній ділянці площею 0,8046 га за адресою: м. Київ. Печорський район, вул. Мечникова, 11-А. Будівництво здійснюється з використанням проектної документації, - розробленої позивачем па підставі містобудівних умов га обмежень забудови земельної ділянки №1855/0/12-3/009-14 від 27.02.2014, виданих Департаментом містобудування та архітектури виконавчою органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), у яких зазначено наступне: земельна ділянка розташована в Центральному історичному ареалі м. Києва, в зоні регульованої забудови І категорії, в межах пам'ятки археології національного значення - ІХ-ХІІІ ст. Культурний шар району стародавнього Києва - Кловське урочище (постанова КМ України від 03.09.2009 №928, охоронний №260027): проектування вести у відповідності до розробленого, погодженого та ствердженого згідно з чинним законодавством історико-містобудівного обґрунтування; отримати позитивні висновки Міністерства культури України, Інституту археології НАН України та дозвіл Управління охорони культурної спадщини КМДА.
Розроблена позивачем проектна документація затверджена експертним звітом №7-047-14-ЕП/КО від 30.04.15, оформленого ТОВ «Українська будівельна-технічна експертиза» та затверджена наказом ТОВ «Експлуатаційна компанія «Сервіс» №8/1-11 від 18.05.2015. Однак, Міністерство культури України у встановленому порядку історико-містобудівне обґрунтування та проектну документацію будівництва офісно-житлового центру TOB «ЕК «Сервіс» по вул. Мечникова, 11-А, не погоджувало, дозволів на проведення земляних робіт на вказаному, об'єкту не надавало. Зазначене підтверджено перевіркою Міністерства культури України №306/10/63-16 від 14.04.2016. При цьому, 01.07.2015 за результатами розгляду фахівцями Науково-медичної ради Мінкультури України у погодженні вказаного історико-містобудівного обґрунтування було відмовлено у зв'язку з невідповідністю параметрів висотності запроектованої будівлі вимогам Генерального плану м. Києва, про що на адресу TOB «Експлуатаційна компанія «Сервіс» направлено лист від 09.07.2015 №282/10-2/63-15. Також TOB «Експлуатаційна компанія «Сервіс» не звергалось до Інституту, археології НАН України щодо проведення археологічного дослідження території забудови, що свідчить про ознаки нанесення шкоди археологічній спадщині. При цьому у зазначеному експертному звіті №7-047-14-ЕП/КО від 30.04.15, оформленого TOB «Українська будівельна-технічна експертиза» зазначено, що згідно із ЗУ «Про охорону культурної спадщини» на охоронюваних археологічних територіях, у межах зон охорони пам'яток, історичних ареалів населених місць забороняються містобудівні, архітектурні чи ландшафтні перетворення, будівельні, шляхові, земляні роботи без дозволу відповідного органу охорону культурної спадщини.
Згідно з вимогами розділу 5 «Основні положення» Генерального плану м.Києва на період до 2020 року (затверджений рішенням Київської міської ради від 28.03.2002 №1370/1804), розпорядження КМДА від 12.05.2006 №817 «Про захист історико-культурного середовища та припинення хаотичної забудови історичної частини м. Києва», гранично допустима висота будівель, що споруджуються в Центральному історичному ареалі м. Києва, не повинна перевищувати 27 метрів від рівня денної поверхні. Викладене свідчить про невідповідність техніко-економічних показників щодо поверховості (27 поверхів) об'єкту будівництва TOB «Експлуатаційна компанія «Сервіс»), чинним нормативно-правовим актам, у т.ч. вимог постанови KM України №316 від 13.03.2002, наказу Мінкультури України №122 від 17.02.2012 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо розроблення історико-містобудівних обґрунтувань».
Згідно з п.п. 4.2. 4.3 ДВН А.2.2-3-2012 «Склад, порядок розроблення, погодження та затвердження проектної документації на будівництво», проектна документація на будівництво має відповідати положенням законодавства, вимогам будівельних норм та нормативних документів. Проектувальники при розробці проектної документації повинні забезпечувати відповідність проектних рішень архітектурним і містобудівним вимогам, визначеним у містобудівних умовах та обмеженнях забудови земельної ділянки, вихідним даним, вимогам чинних будівельних норм та нормативних документів.
Відповідно до ст.26 ЗУ «Про архітектурну діяльність», ДВН А.2.2-3:2-14 «Склад та зміст проектної документації на будівництво», архітектор, інші проектувальники зобов'язані додержуватися державних стандартів, норм і правил, вимог вихідних даних на проектування та несуть відповідальність за відповідність проектної документації вихідним даних на проектування вимогам державних стандартів, норм і правил.
Крім того, відповідно до «Порядку видачі дозволів на проведення археологічних розвідок, розкопок, інших земляних робіт на території пам'ятки, охоронюваній археологічній території, у зонах охорони, в історичних ареалах населених місць, а також досліджень решток життєдіяльності людини, що містяться під земною поверхнею, під водою на території України» (затверджений постановою KM України №316 від 13.03.2002), земляні роботи на об'єктах культурної спадщини повинні проводитися під наглядом наукових працівників.
Згідно з ст. 22 Закону України «Про охорону археологічної спадщини» юридичні особи, дії або бездіяльність яких завдали шкоди археологічній спадщині, несуть відповідальність відповідно до законодавства України.
Так, при проведені перевірки Департаментом встановлено, що позивачем розроблено проект «Будівництво офісно-житлового центру на вул. Мечникова, 11-а у Печерському р-ні м. Києва» без урахування розробленого, погодженого та затвердженого згідно з чинним законодавством історико-містобудівного обґрунтування, що передбачено п.10 містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки.
За змістом статті 1 Закону України «Про архітектурну діяльність», проект - документація для будівництва об'єктів архітектури, що складається з креслень, графічних і текстових матеріалів, інженерних і кошторисних розрахунків, які визначають містобудівні, об'ємно-планувальні, архітектурні, конструктивні, технічні та технологічні рішення, вартісні показники конкретного об'єкта архітектури, та відповідає вимогам державних стандартів, будівельних норм і правил.
У відповідності до ч.1 ст.31 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» проектна документація на будівництво об'єктів розробляється у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади з питань будівництва, містобудування та архітектури, з урахуванням вимог містобудівної документації та вихідних даних і дотриманням вимог законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил та затверджується замовником.
Згідно зі статтею 9 Закону України «Про архітектурну діяльність», будівництво (нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт) об'єкта архітектури здійснюється відповідно до затвердженої проектної документації, державних стандартів, норм і правил у порядку, визначеному Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності».
Відповідно до статті 26 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», забудова територій здійснюється шляхом розміщення об'єктів будівництва. Суб'єкти містобудування зобов'язані додержуватися містобудівних умов та обмежень під час проектування і будівництва об'єктів. Право на забудову земельної ділянки реалізується її власником або користувачем за умови використання земельної ділянки відповідно до вимог містобудівної документації. Проектування та будівництво об'єктів здійснюється власниками або користувачами земельних ділянок у такому порядку: отримання замовником або проектувальником вихідних даних; розроблення проектної документації та проведення у випадках, передбачених статтею 31 цього Закону, її експертизи; затвердження проектної документації; виконання підготовчих та будівельних робіт; прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів; реєстрація права власності на об'єкт містобудування.
При цьому, відповідно до статті 29 вказаного Закону, основними складовими вихідних даних є: містобудівні умови та обмеження; технічні умови; завдання на проектування.
Згідно Порядку надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст, затвердженого Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 07.07.2011 №109, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22.07.2011 за №912/19650 розділ «Містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки» містить: а) граничнодопустиму висоту будівель; б) максимально допустимий відсоток забудови земельної ділянки; в) максимально допустиму щільність населення (для житлової забудови); г) відстані від об'єкта, який проектується, до меж червоних ліній та ліній регулювання забудови; ґ) планувальні обмеження (зони охорони пам'яток культурної спадщини, зони охоронюваного ландшафту, межі історичних ареалів, прибережні захисні смуги, санітарно-захисні та інші охоронювані зони); д) мінімально допустимі відстані від об'єктів, які проектуються, до існуючих будинків та споруд; е) охоронювані зони інженерних комунікацій; є) вимоги до необхідності проведення інженерних вишукувань згідно з державними будівельними нормами ДБН А.2.1-1-2008 «Інженерні вишукування для будівництва»; ж) вимоги щодо благоустрою з урахуванням положень Закону України «Про благоустрій населених пунктів»; з) забезпечення умов транспортно-пішохідного зв'язку; и) вимоги щодо наявності місць для постійного зберігання автотранспорту; і) вимоги щодо охорони культурної спадщини з урахуванням положень Закону України «Про охорону культурної спадщини»; ї) вимоги щодо архітектурних та інженерних рішень.
Так, з матеріалів справи вбачається, що згідно розділу 12 «Вимоги щодо охорони культурної спадщини» Містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки на вул. Мечнікова, 11-А у Печерському районі м. Києва встановлено наступне: виконати вимоги ст.20 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» №3038-VІ від 17.02.2011, вимоги Закону України «Про охорону культурної спадщини, рішення виконкому Київської міської Ради народних депутатів від 16.07.1979 №920, розпорядження Київської міської державної адміністрації від 17.05.2002 №979; отримати позитивний висновок Міністерства культури України (Департаменту культурної спадщини та культурних цінностей); розробити, погодити та затвердити історико-містобудівне обґрунтування згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 13.03.2002 №318 та відповідно до Порядку, затвердженого наказом Державної служби з питань національної культурної спадщини від 10.01.2011 №2; замовнику повідомити громадськість про майбутнє будівництво та виконати вимоги розпорядження Київської міської державної адміністрації від 12.05.2006 №817 «Про захист історико-культурного середовища та припинення хаотичної забудови історичної частини м. Києва»; забезпечити збереження історично цінного розпланування, забудови, впорядкування та ландшафту; проект надати на розгляд та узгодження до відповідних спеціально уповноважених органів охорони культурної спадщини; забезпечити видове розкриття об'єктів культурної спадщини та зберегти композиційну значимість пам'яток з додержанням відповідності архітектури нових будинків і споруд пам'яткам.
Проект розробити відповідно до чинних керівних нормативно-правових актів у сфері містобудування, будівельних норм, державних стандартів і правил, вимог Порядку розроблення проектної документа об'єктів, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 16.05.2011 №45, з урахуванням вимог ДБН А.2.2-3-2012 «Склад та зміст проектної документації на будівництво», ДБН 360-92** «Містобудування. Планування і забудова міських і сільських поселень», ДСП 173-96 «Державні санітарні правила планування і забудови населених пунктів», ДБН В. 1.1.7-2002 «Пожежна безпека об'єктів будівництва», ДБН В.2.2-9-2009 «Будинки і споруди. Громадські будинки та споруд. Основні положення», ДБН В.1.2-12- 2008 «Будівництво в умовах ущільненої забудови. Вимоги безпеки», ДБН Б.2.2-24.2009 «Будинки, споруди. Проектування висотних житлових і громадських будинків», ДБН 3.2.3-15:2007 «Автостоянки і гаражі для легкових автомобілів», - ДБН Б.2.2-2-2008 «Планування та забудова міст і функціональних територій. Склад, зміст, порядок розроблення, погодження та затвердження науково-проектної документації щодо визначення меж та режимів використання зон охорони пам'яток архітектури та містобудування», ДБН В.2.2-25-2009 «Підприємства харчування», ДБН В.2.2-23:2009 «Будинки і споруди. Підприємства торгівлі», ДБН В.2.2-17.-2006 «Доступність будинків і споруд для маломобільних груп населення» та інші. До початку будівельних робіт, згідно з законом України «Про регулювання містобудівної діяльності», затверджену проектну документацію надати до Департаменту містобудування та архітектури для реєстрації в містобудівному кадастрі.
Розділом 10 Містобудівних умов визначено необхідність враховувати висновки історико-містобудівного обґрунтування, погодженого та затвердженого згідно чинного законодавства. Висотність обмежити за результатами висновків історико-містобудівного обґрунтування.
В матеріалах справи міститься копія історико-будівного обґрунтування на будівництво в межах території Центрального історичного ареалу у Печерському районі м. Києва об'єкту «Будівництво офісно-житлового центру на вулиці Мечникова, 11-А». Проте, відомості щодо розробити, погодження та затвердження історико-містобудівного обґрунтування позивачем не надані.
Відповідно до абзацу четвертого частини 1 статті 41 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», строк видачі документів дозвільного характеру становить десять робочих днів, якщо інше не встановлено законом.
Згідно з частиною 6 статті 41 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» у разі якщо у встановлений законом строк суб'єкту господарювання не видано або не направлено документ дозвільного характеру або рішення про відмову у його видачі, то через десять робочих днів з дня закінчення встановленого строку для видачі або відмови у видачі документа дозвільного характеру суб'єкт господарювання має право провадити певні дії щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності.
Копія заяви (опису прийнятих документів) з відміткою про дату їх прийняття є підтвердженням подачі заяви та документів державному адміністратору або дозвільному органу. Днем видачі документа дозвільного характеру вважається останній день строку розгляду заяви дозвільним органом, передбаченого законом.
Проте, жодних доказів на підтвердження направлення документів на погодження позивачем не надано.
Враховуючи викладене, під час судового розгляду справи підтверджено доводи відповідача щодо порушення позивачем норм ч.2 ст.5 та ч.2 ст.26 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», відтак суд приходить до висновку щодо необґрунтованості позовних вимог про накладення Департаментом штрафу за порушення у сфері містобудівної діяльності на позивача, оскільки виявлені порушення відповідачем під час проведення позапланової перевірки не спростовані позивачем під час розгляду справи.
Враховуючи вищенаведене в сукупності, беручи до уваги положення п.1 ч. 2 ст. 162 КАС України, суд приходить до висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог.
Відповідно до частини першої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
В даному випадку відповідачем доведено правомірність прийняття спірного рішення.
В той час, позивачем не надано доказів в обґрунтування свої позовних вимог.
Таким чином, враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку щодо відсутності підстав для задоволення позовних вимог.
Керуючись ст.ст. 94, 122, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України суд,
П О С Т А Н О В И В:
У задоволенні адміністративного позову товариства з обмеженою відповідальністю «Бюро інвестиційних проектів - проектний менеджмент» відмовити повністю.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.
Головуючий суддя І.А. Качур
Судді В.І. Келеберда
І.В. Смолій
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 28.09.2017 |
Оприлюднено | 02.07.2022 |
Номер документу | 69256596 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Качур І.А.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Качур І.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні